MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 04-11-2003
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 4 noiembrie 2003, au fost prezenţi 25 de consilieri. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Corneliu Matica
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:, dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul- secretarul municipiului Arad, dna Macra Claudia - director Direcţia Generală Comunicare, Control şi Integrare Europeană, dl. Tamaş Petru - director economic, dl. Neamţiu Pavel - director al Direcţiei Fiscale, dna Szasz Mirela- arhitect şef al Municipiului Arad, dra Claudia Belin - şef Serviciu Buget, dna Barbură Eliza - consilier în cadrul Compartimentului Resurse Umane, dna Giurgiu Lucia - şef Serviciu Reparaţii Imobile şi Evidenţă Patrimoniu, dna Horhat Doina - şef Serviciu Agricol, dra Simina Florentina - consilier juridic, dra Czibrik Monica -consilier juridic, dra Rus-Vid Roxana -consilier juridic, dra Buibaş Ramona-consilier, dra Boroica Mirela -referent specialitate, dna Carmen Popa - referent în cadrul aceluiaşi serviciu;
-din partea Serviciului Public "Direcţiei de Asistenţă Socială": dra Nagy Etelca, dra Radu Carmen - director economic, dl. Jancă Cezar - şef Serviciu Social, Serviciu Social şi dra Memetea Adriana - consilier;
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local :dl. Teodor Marian -director executiv, dl. Danciu Ioan - director economic, dna Popa Florica - şef Serviciu Administrare Imobile.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 29.10.2003, a Dispoziţiei nr. 1.259/29.10.2003 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media(Ziarul "Observator" din data de 29.10 2003.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 29.10.2003, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi câte un set de copii a materialelor înscrise pe ordinea de zi.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Corneliu Matica, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
Pentru început, domnul primar l-a prezentat pe domnul Benoit Bourque-coordonator PGF şi publicaţia: <Planul Strategic al Oraşului>, elaborată în urma colaborării cu PGF. De asemenea, fost prezentată cartea d-lui Emil Şimăndan, referitoare la Revoluţia din Decembrie 1989-"Întrebătorul din Agora". În continuare, a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Întrebări/interpelări adresate executivului.
2. Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna octombrie 2003 şi programul principalelor activităţi pentru luna noiembrie 2003.
3. Informare privind hotărârile adoptate de Consiliul Local al Municipiului Arad în perioada 1 ianuarie -31 martie 2003.
4. Informare privind execuţia pe obiective de investiţii la data de 30.09.2003 şi 15.10.2003, detaliat pe ordonatorii de credite ai bugetului local.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu <Dotări + Servicii Calea Bodrogului - Aeroport Arad> - iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea <Centru de vizitare Ceala> - iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu <Piaţă acoperită în Arad, Piaţa Catedralei nr.12-13> - iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de amplasament pentru Monumentul Marii Uniri în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru S.C. "U.T.A." S.A. Arad - iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru SC UTA SA
11. Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru doamna Gondor Veronika - iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind contribuţia Consiliului Local al Municipiului Arad la finanţarea parţială a cheltuielilor de organizare a competiţiei internaţionale "Cupa Aradului" la înot, Arad, 8 noiembrie 2003 - iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind modificarea listei spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări servicii ce formează obiectul Legii nr.550/2002 - iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate a proiectului de parteneriat public-privat pentru < Achiziţionarea, amplasarea, exploatarea şi întreţinerea unor unităţi ecologice (Euro-WC-uri) în zonele de interes public din municipiul Arad - iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii Comandamentului municipal pentru prevenirea înzăpezirii, poleiului, depunerii de gheaţă, chiciurei, eliminarea efectelor acestora şi asigurarea circulaţiei pe străzile şi în pieţele municipiului Arad, în perioada noiembrie 2003 - martie 2004 - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind rezilirea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr.74/1997 şi aprobarea vânzării suprafeţei totale de 396 mp. către dl. Albescu Liviu - iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind rezilirea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr.66/1997 şi aprobarea vânzării suprafeţei totale de 250 mp. către dl. Szkokan Francisc - iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind notarea dreptului de servitute pe un teren, proprietatea Statului Român, situat în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind rezilierea unor contracte de concesionare încheiate cu Consiliul Local al Municipiului Arad - iniţiativa primarului.Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor - iniţiativa primarului
20. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
21. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
22. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad - iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a terenului în suprafaţă de 36 mp., situat în municipiul Arad, Piaţa Mioriţa, către Direcţia Sanitară Veterinară Arad - iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unor terenuri, situate în municipiul Arad, pentru construirea unor locuinţe proprietate privată - iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de adjudecare a licitaţiei publice şi a contractului de vânzare-cumpărare a unui teren în suprafaţă de 67.245 mp. din Zona Industrială Arad - iniţiativa primarului.
26. Proiect de hotărâre privind reglementarea situaţiei juridice a unui teren din domeniul public al municipiului Arad - iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind propunerea de transmitere în folosinţă gratuită a imobilului situat în municipiul Arad, str. Petru Rareş, către Liga Judeţeană a Pensionarilor - iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare a locuinţelor aflate în proprietatea municipiului Arad - iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat doamnei Toma Mărioara - iniţiativa primarului.
30. Proiect de hotărâre privind aprobarea "Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi detaliilor de execuţie" ale obiectivului de investiţie "Utilităţi la sala de sport - Şcoala generală nr.18 Arad" - iniţiativa primarului.
31. Proiect de hotărâre privind aprobarea "Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi detaliilor de execuţie" ale obiectivului de investiţie "Utilităţi la sala de sport - Şcoala generală nr.12 Arad" - iniţiativa primarului.
32. Proiect de hotărâre privind aprobarea pentru luna noiembrie 2003 a listei beneficiarilor de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun pe raza municipiului Arad, conform Ordinului 290/609/2003 - iniţiativa primarului.
33. Proiect de hotărâre privind aprobarea alocării unei sume pentru plata serviciului de audit financiar al proiectului "Panorama Arad - Gyula", Phare CBC Ro-Hu - iniţiativa primarului.
34. Diverse.
Ordinea de zi a fost votată în unanimitate.
Întrebări şi interpelări
S-au formulat următoarele interpelări la adresa executivului:
1
Dna Faur M: - Am în faţă un memoriu adresat Consiliului Local al Municipiului Arad de către locuitorii cartierului Gai, este semnat de către 40 de persoane, am să-l pun la dispoziţia Secretariatului Tehnic, dar, în sinteză, în acest memoriu, ce solicită aceşti cetăţeni? Pe străzile Fântânii, Concordiei şi Teneţchi trotuarele arată ca în secolul XVIII, dacă mergi pe timp de ploaie, fără cizme de cauciuc, nu poţi să umbli. Carosabilul pe Alexandru Cel Bun, Faurilor şi Bogdan Voievod, deşi l-am prevăzut la îmbunătăţire pe lista iniţială, a fost scos de către executiv şi înlocuit cu alte străzi. Iluminatul public nu există pe aceste străzi şi, de asemenea, datorită greşelilor de proiect de reţea de alimentare cu apă, între strada Fântânii şi strada Nouă pe o porţiune de 200 de metri, reţeaua de alimentare lipseşte cu desăvârşire, deşi în planuri apare ca executată. Am rugămintea ca în bugetul pe anul viitor să fie alocate sumele necesare pentru cât de cât îmbunătăţirea şi aducerea la un nivel decent a problemelor pe care le-am semnalat, o să vă las memoriul la Secretariatul Tehnic.
2
Alte două probleme pe care doresc să le supun atenţiei dumneavoastră, să revin cu întrebarea către executiv, să întreb, de fapt, în care an, în cartierul Grădişte, va exista o piaţă organizată. Am mai semnalat acest aspect, am primit un răspuns că acea piaţă care există nu este administrată de către SC TOP, ceea ce ştiam deja, dar acolo sunt date autorizaţii de vânzare direct pe trotuar, nimeni nu face curăţenie, nu există un grup social, nu există ordine, este un cartier de 10.000 de locuitori, care, la ora actuală, nu beneficiază de o piaţă agroalimentară. Există atâtea variante acum, haideţi să concesionăm porţiunea respectivă şi s-o dăm unor oameni cu bani, dacă nu are bani Consiliul să rezolve această problemă, dar să facem cât de cât un pas înainte în această problemă.
3
Şi, de asemenea, tot pentru cartierul Grădişte, este foarte bine că am început lucrările de modernizare a reţelelor de apă şi canalizare, dar dacă s-a ştiut că nu sunt fondurile necesare pentru a finaliza aceste lucrări în acest an, de ce s-au spart atâtea străzi? Deci, în cartier, la ora actuală, 18 străzi sunt impracticabile cu autovehiculul, 18 străzi, peste tot sunt gropi, găuri; părerea mea este că în cartierul Grădişte, pe lucrarea respectivă, nu există un diriginte de şantier sau lucrarea a fost încredinţată unei firme care nu-şi face treaba. Rog ca executivul să iasă în teren şi să vadă ce se întâmplă acolo, pentru că sunt foarte multe nemulţumiri ale locuitorilor din zonă, atât pentru tergiversarea lucrărilor, cât şi pentru modul în care se comportă cei care lucrează, pentru că dacă te duci la ora 10 dimineaţa, dacă sunt la locul de muncă respectivii muncitori, joacă cărţi! Deci, vă rog să luaţi măsurile de rigoare şi în această problemă! Mulţumesc.
4
Dl. Mureşan A: - În anul 2001, la 27 februarie, ca să încep mai istoriceşte, a fost aprobată în Consiliul Local, în unanimitate de voturi, Hotărârea nr. 38, prin care era trecut un teren în suprafaţă de 8.584 de mp. către Sindicatul Feroneria, mai exact, era vorba de terenul de sport de pe strada Cometei FN, înscris în CF etc. Atunci, s-a spus: condiţiile transmiterii terenului de sport sunt următoarele: sindicatul liber va face, va drege, va finaliza unele lucrări, printre care: amenajare drum de acces, împrejmuire teren cu gard minim 2 metri, dotare cu utilităţi, realizare iluminat public, amenajare teren de fotbal, handbal, tenis, volei. De aici vreau doar două subiecte, două aspecte să ating: amenajarea drumului de acces şi realizarea iluminatului public în zonă. Deci, aseară, la orele 21.30, aproape la orele 22,00, am chemat un taxi pe strada Cometei şi mi s-a spus că doar dacă ies la şosea vine, era o beznă ca în nucă; nici măcar un bec, un bec pe o distanţă de mai bine de 1 kilometru, în condiţiile în care, dacă mergi pe jos, rişti să-ţi rupi picioarele, fără nici un fel de exagerare. Acum vreo doi ani nu chiar doi ani, un an şi jumătate, am fost acolo cu regretatul Bondoc şi când am ajuns, da, chiar, să ştiţi, domnule primar, că sunt momente, eu am fost printre cei care l-a atacat puternic pe Bondoc, sunt momente când îl regret şi vă rog să mă credeţi! Am fost acolo cu Bondoc şi mi-a spus că în rapoartele care sunt la Primărie figurează acel drum de acces ca fiind un drum, în limita bunului simţ, normal şi atunci, ne-am dus cu maşina şi a văzut şi el, practic, aproape că mi-a smuls toba de la maşină. Acolo sunt nişte gropi infernale, dacă mergi pe jos noaptea, eu era să cad de două ori până am ajuns la taxi, nu mai spun ce a fost la gura mea. Dar, totuşi, vreau să întreb şi eu, ştiu că termenul este de 5 ani de finalizare, dar este mare lucru să pună nişte becuri, să arunce nişte pietriş sindicatul? Deci, aceea este o bătaie de joc şi la adresa oamenilor din zonă, pentru că noi ne-am luat mâna de pe zona aceea, nu am mai făcut nimic în speranţa că va veni cineva de la sindicat să arunce câteva roabe de pietriş acolo. Deci eu zic că aceasta este efectiv o sfidare a cetăţenilor din zonă, dacă ei nu au luat măsuri, nu cred că este nimeni împotrivă să alocăm nişte bani, că nu cred că este vorba de o sumă imensă, dar atunci le luăm terenul înapoi. Şi de aceea rog executivul să facă demersurile necesare să vadă în ce stare se găseşte şi ce este de făcut acolo în zonă. Eu vă spun, zona este, practic, ruptă de Arad. Mulţumesc.
5
Dl. Kiraly A: - Două probleme foarte scurte. Ştim că sunt în curs de reabilitare o serie de străzi, eu aş aduce în atenţia executivului ca, într-un viitor foarte apropiat, să se planifice reabilitarea străzilor Dornei şi Preparandiei, fiindcă au o circulaţie deosebit de densă şi străzile acestea devin aproape impracticabile.
6
A doua problemă ar fi situaţia capacelor care se află deasupra canalizărilor. Acestea dispar cu o frecvenţă foarte mare. Eu ştiu că am putea discuta despre o atitudine civică, fiindcă nu se ia o atitudine împotriva acelora care ridică şi duc aceste capace, dar totuşi, ar trebui o verificare la acele puncte unde sunt preluate, este preluat fierul vechi şi imediat se poate observa că acel capac nu întâmplător a ajuns acolo. Iar legat de ceea ce a spus şi domnul consilier Mureşan, într-adevăr, foarte multe străzi ajung pe noapte în beznă. Ar trebui făcut ceva pentru înlocuirea becurilor.
7
Dna Borza R: - Eu reiau subiectul unor interpelări care s-au făcut de către alţi colegi de-ai mei din consiliu şi acum îmi amintesc practic de două colege, de doamna consilier Aslău şi doamna consilier Faur. Am mai ridicat această problemă, o ridic din nou şi eu, nu numai în atenţia domnului primar, ci şi a Comisiei nr. 2, de urbanism, pentru că este o chestiune care cred că interesează în aceeaşi măsură ambele entităţi. Este vorba despre urbanistica, dacă vreţi, a zonei din faţa Gării CFR, a pieţei aceleia, pe care noi, de fapt, am transformat-o în piaţă la propriu. Doresc să vă spun că interpelarea pe care o fac acum este rezultatul unor plângeri pe care mulţi cetăţeni din zonă le-au adus aici la camera 5 pentru Consiliul Local. Ştiu că este un PUD pentru această zonă, ceea ce nu ştiu este de ce nu se respectă sau dacă nu este corect să încercăm să umblăm la acest PUD şi să-l facem de maniera ca piaţa aceea să arate, într-adevăr, occidentală. Rugămintea mea prin această interpelare este de domeniul să vă aplecaţi asupra tuturor acelor construcţii care există în piaţă şi la domnul Darida fac referire, în primul rând, că îl ştiu un expert deosebit în cadrul Comisiei nr.2 şi a Consiliului Local. Eu personal am constatat acolo că sunt nişte gherete de toată groaza, gherete unde se consumă băuturi alcoolice şi care provoacă nu numai exuberanţa celor care consumă băuturile alcoolice, ci şi resturile, ca urmare a consumului băuturilor alcoolice, pe de o parte. De asemenea, am cunoştinţe că şi alte persoane doresc să construiască gherete acolo, unele foarte importante din comunitatea noastră, probabil este un vad foarte bun pentru vânzarea băuturilor alcoolice, motiv pentru care, domnule primar şi domnule consilier din Comisia nr. 2, vă solicit să sistaţi eliberarea oricărei autorizaţii de construcţie în zona respectivă, iar pentru ceea ce este construit să încercăm să vedem ce se poate face, părerea mea este că ar trebui demolate acele lucrări, eventual dacă se doreşte, anumite gherete de un anumit design şi anumite vânzări să se producă acolo, să fie într-adevăr de genul în care nu distrug atmosfera şi zona, ci dimpotrivă, creează plăcere să treci prin zona respectivă. Doresc, de asemenea, să atenţionaţi poliţia pentru că văd că nu-şi prea face treaba prin zonă, foarte mulţi cetăţeni sunt deranjaţi de către persoane care vin şi cerşesc, dorm prin zona respectivă, îşi descarcă bagajele, lasă o grămadă de resturi, de mizerii, lucru care deranjează foarte tare pe cetăţenii din zonă şi îi deranjează pe ei, este o problemă, dar problema cea mai importantă din punctul nostru de vedere este că trebuie să avem grijă ca mai ales ca zonele de trafic intens să arate civilizat pentru oraş, pentru noi, pentru cetăţenii de acolo şi pentru cei care călătoresc prin oraşul nostru. Mulţumesc.
8
Dl. Chişcan M: -Două probleme. Aş dori să mi se transmită în scris care mai este situaţia Pieţei Soarelui. În urmă cu un an şi ceva, am înţeles că se rezolvă în două săptămâni şi aş dori să ştiu în ce măsură s-au scurs cele două săptămâni sau în ce măsură s-a rezolvat problema.
9
Şi tot în urmă cu vreo doi ani am fost ameninţat că în nu ştiu care primăvară o să vedem un şantier de toată frumuseţea la capătul străzii Pădurii care va deservi lucrările la podul de pe strada Pădurii. Aş vrea şi în acest subiect să ştiu care mai este situaţia şi, eventual, să mi se spună exact unde este şantierul că poate nu l-am observat trecând prin zonă. Mulţumesc.
10
Dna Aslău A:Prin Hotărârea nr. 232 din 8.08.2000, s-a transmis către Fundaţia "Vasile Goldiş" Baza Sportivă "Constructorul". Prin Hotărârea nr. 327/7.11.2002 s-a semnat protocolul de predare-primire a Bazei Sportive "Gloria". Cu ocazia adoptării acestor hotărâri, reprezentanţii Fundaţiei şi, respectiv, ai Universităţii "Vasile Goldiş" şi-au luat nişte angajamente măreţe. Ar fi interesant să ştie şi Consiliul Local dacă şi faptele şi realizările ar fi tot atât de măreţe pe cât au fost angajamentele luate. Dacă noi am fost de bună-credinţă şi le-am făcut cadou aceste baze sportive, cred că este cazul acum, după trei ani, să vedem ce s-a făcut acolo şi am rugămintea ca la prima şedinţă să fie invitaţi reprezentanţii universităţii, respectiv ai fundaţiei să fie invitaţi în faţa Consiliului Local, nu doresc să ni se dea un răspuns în scris, să fie invitaţi şi să ni se spună tuturor pentru că toţi am votat şi cred că toţi am vrea să ştim ce s-a ales de aceste baze şi ce s-a făcut din ceea ce s-a promis.
11
Dl. Foşlea M: -Domnule primar, doresc să intervin pentru următoarea problemă: în relaţia poliţiei cu noi ca şi comunitate, cu cetăţenii, cred că se impune să aveţi o discuţie cu conducerea inspectoratului pentru că si cu şi fără rost traficul greu circulă la orice oră prin centrul municipiului Arad. Orice eforturi am face drumurile noastre nu sunt construite să reziste la acest trafic, mai ales în zona Podgoria, la ore de vârf, este aproape imposibil să te poţi mişca de tiruri înmatriculate în Germania, în Turcia şi care nu au ce să caute în mijlocul oraşului. De asemenea, pe timpul nopţii, oraşul devine o mare parcare, deşi există suficiente parcări pe şoseaua de centură, peste tot, tiruri înmatriculate în alte judeţe, înmatriculate în străinătate parchează şi deranjează cetăţenii mai ales pe Calea Aurel Vlaicu, pe Calea Radnei, plecări la ore mici din noapte şi sigur, asta impietează asupra confortului cetăţenilor noştri.
12
Apoi, în relaţia directă cu cetăţeanul aş dori să interveniţi pentru că acum pentru o amărâtă de carte de identitate, dacă te duci la poliţie, ca şi cetăţean de rând, trebuie să stai, de la ora 8, împreună, în acea mare sală de aşteptare, cu tot felul de oameni. Nu este o problemă să stai cu oameni de bună-credinţă, dar sunt şi oameni care sunt chemaţi acolo pentru fapte antisociale şi trebuie să stai împreună cu ei şi apoi, genul acela de ghişeu care este obturat de zăbrea metalică şi te obligă să te apleci şi să-i spui celui de la ghişeu, este aşa un sentiment de umilinţă pe care trebuie să-l trăieşti pentru a obţine un document care nu este altceva decât cartea de identitate, nimic deosebit. Se pot face lucruri mai bune, mai frumoase, fiindcă sunt convins că au bani ca să schimbe puţin aspectul în sala aceea şi să diferenţieze oamenii buni de oamenii răi şi în funcţie, mai ales, de nevoile fiecărei categorii.
13
De asemenea, executivul este rugat de mine să intervină din nou pentru acele panouri fonoabsorbante. În lucrarea care s-a făcut la modernizarea podului CFR nu au fost prinse, nu au fost prinse pentru că, mi se pare, ni s-a jucat o festă, în proiect erau, iar cartierul Micălaca este deranjat de traficul CFR. Acele panouri fonoabsorbante se impun şi vă rog să faceţi toate demersurile ca ele să fie prinse pe o lucrare de preparaţii sau o lucrare de investiţii a CFR-ului pentru că, până lucrarea este proaspătă şi poate încă nu a ieşit din garanţie, fiindcă dacă vom face aceste demersuri peste vreu an sau doi,s-ar putea să ni se spună că am venit prea târziu. Mulţumesc.
Răspuns la interpelarea nr.7
Dl. Darida I: -Vă mulţumesc pentru apreciere. Vreau să precizez de la bun început, Comisia nr.2 nu are nici un fel de abilitare de a emite acte de aprobare sau de autorizare a construcţiilor de pe domeniul public şi privat în municipiul Arad şi nici contracte pentru utilizarea acestor terenuri, are un rol consultativ, care, în cazul pieţei, de fiecare dată am susţinut cu tărie să nu se construiască, să nu se autorizeze, să nu se readucă la stadiul de acum 10 ani. Din păcate, pe lângă elemente legate, poate şi de atitudinea mai puţin fermă a executivului Primăriei faţă de această problemă, toţi aşa zişii investitori beneficiază de interesul şi clemenţa într-un domeniu nelegal al proprietarului terenului, CFR-ul, care, prima dată scoate la licitaţie suprafaţa, acceptă construirea pe terenul lui şi nu-l interesează în nici un fel altă formalitate legală.
14
Domnule primar, în aprilie al acestui an, în unanimitate, s-a votat emiterea unei hotărâri de consiliu privind îngrijorarea faţă de nişte lucrări care periclitează ansamblu ecologic şi echilibrul ecologic al bazinului hidrografic al Mureşului. Această hotărâre nu a fost promovată nici până acum. Nu comentez faptul că legea nu specifică caracterul facultativ al respectării hotărârilor de consiliu, dar, totuşi, mi-aş permite să vă reamintesc că acum două săptămâni noi am votat o constituţie care avea ca slogan intrarea şi integrarea în Europa. În orice primărie din Europa, Primăria, reprezentantul populaţiei, luptă până în pânzele albe dacă cineva, indiferent că este "GOLD CORPORATION" sau guvern sau altcineva, doreşte să treacă pe la nasul lui cu un gram de cianură. Aici este vorba de mii de tone, o tehnologie pe care ştim cu toţii, este cel puţin discutabilă. Poate, se poate urgenta de maniera ca încă anul acesta să iasă această atitudine, de exprimare a îngrijorării noastre faţă de riscul ecologic al acestei investiţii.
15
O altă întrebare, un criteriu obiectiv al atractivităţii turistice al unui oraş este printre multe altele lungimea şi calitatea arterelor numai pentru traficul cicliştilor, respectiv al pietonalelor. Dacă în domeniul ciclistic stăm, din păcate, destul de prost, investiţia de acum 3, 4 ani a fost sistată şi nu s-a realizat bucla din jurul Cetăţii Aradului, în domeniul pietonalelor, am reuşit contraperformanţa de a o desfiinţa pe singura de aproximativ 200 de metri existentă, care era în dreptul bazinului de înot. Am întrebat, mi s-a spus că a fost la aprobarea, dispoziţia Comisiei de circulaţie a municipiului Arad, pe baza unor solicitări a unor beneficiari sau instituţii care funcţionează acolo. În primul rând, vreau să întreb totuşi ce fel de abilităţi legale are Comisia de circulaţie în modificarea structurii urbanistice, într-un ansamblu închegat, cea care a funcţionat foarte bine timp de peste 20 de ani de zile? În al doilea rând, i-aş ruga cu mult respect să vadă şi rezultatul intervenţiei, pietonala a fost transformată într-o parcare pe două laturi, pietonii se încurcă cu automobiliştii care se strecoară printre maşini, "atractivitatea" intersecţiei care, ştim cu toţii, este deosebit de periculoasă, a crescut şi, "colac peste pupăză", la capete s-au mai făcut şi trei mici denivelări ca să îmbunătăţească şi suspensia maşinilor celor ce trec pe acolo, iar respectiv, noaptea, să mai trezească pe cetăţenii din zonă. Ar trebui puţin analizat şi o mai multă atenţie faţă de o zonă în care sunt nişte dotări absolut orăşeneşti şi poate ar trebui să ne concentrăm asupra faptului că în nici una din aceste dotări nu este rezolvată, de exemplu, accesibilitatea, conform legii, privind handicapaţii.
16
Cu regret şi sper să nu fiu greşit înţeles, vreau să mă refer la ecoul care a fost, ca să zic aşa, şi în mine şi a fost transmis de către mai mulţi cetăţeni ai Aradului privind caracterul mai animat al unor şedinţe din ultima perioadă. Vreau să fac un apel cât se poate de serios tuturor participanţilor, nu vreau să zic combatanţilor, de a stopa balcanizarea şi sarmalizarea şedinţelor Consiliului Local. Nu cred că avem interesul ca imaginea şi eficienţa acestei instituţii, cu care ne mândrim, că am dori să fie mini-parlamentul arădean, să fie pusă la nivelul indeciziei privind opţiunea între problemele oraşului etc.
17
Dl. Horvath L: -Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, în faţa lacului, pe spaţiul public, mai concret, în partea cu trei panouri publicitare de diferite mărimi, diferite dimensiuni, diferite tipuri, aş dori să întreb cine a avizat această locaţie pentru cele trei panouri publicitare? Nu vreau să număr firmele care sunt afişate pe ele. Păcat pentru parc, păcat pentru viziunea către lac.
18
A doua problemă. În ce stadiu sunt lucrările de canalizare din Grădişte, lucrări care au fost finanţate din creditul pe care l-am contractat? Mulţumesc.
Dl. Matica C: - Mai sunt întrebări? Nu sunt, trecem mai departe.
2
Informare privind activitatea desfăşurată de către agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad în luna octombrie 2003
şi programul principalelor activităţi pentru luna noiembrie 2003
Domnul consilier Horvath a formulat observaţii în ceea ce priveşte solicitarea, de către CET, a sprijinului Consiliului Local pentru achitarea unor datorii. Totodată a întrebat de ce obligaţiile neachitate de către CET se ridică la 440 de miliarde, afirmând că situaţia este dificilă şi trebuie o rezolvare a ei, dar nu Consiliul Local să acopere aceste datorii Domnul director general Barniciu a informat consiliul asupra acestei situaţii, susţinând că nu li se datorează starea de fapt a CET-ului, datoriile au fost preluate de către ei şi nu sunt direct răspunzători de situaţia precară a CET-ului
3
Informare privind hotărârile Consiliului Local al Municipiului Arad în perioada 1. 01- 31.03. 2003
Materialul a fost distribuit şi analizat de fiecare consilier.Nu s-au consemnat comentarii.
4
Informare privind execuţia pe obiective de investiţii la data de 30.09.2003 şi 15.10.2003, detaliat pe ordonatorii de credite ai bugetului local
Materialul a fost distribuit fiecărui consilier şi a fost analizat. Nu s-au consemnat comentarii.
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
<Dotări + Servicii Calea Bodrogului - Aeroport Arad>
Hotărârea a gost adoptată cu 23 de voturi <pentru> şi o <abţinere> (dl. Darida), 1 consilier ieşit din sală (dl.Zolotar).
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea
< Centru de vizitare Ceala>
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (dl. Zolotar ieşit din sală)
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
"Piaţă acoperită în Arad, Piaţa Catedralei nr.12-13"
Hotărârea a fost adoptată cu 21 voturi < pentru >, 1 vot < împotrivă > (dl. Mureşan) şi 2 abţineri (dl. Kiraly şi dl. Chişcan), dl. Puia a fost ieşit din sală.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea propunerii de amplasament
pentru Monumentul Marii Uniri în municipiul Arad
S-au formulat următoarele amendamente :
1.Dl. Darida I: < Amplasamentul final să fie stabilit pe baza unei documentaţii de urbanism aprobată în condiţiile legii, în concordanţă cu locaţia aleasă de câştigătorul concursului organizat pentru amplasamentul Marii Uniri > la alin.2 al art.1. Nu câştigătorul alege amplasamentul, el propune un amplasament care trebuie să fie aprobat prin hotărâre de consiliu.
2.Dl. Popescu G : la alineatul 2, articolul 1 să se precizeze şi obligaţia de a se ţine cont şi de punctul de vedere al Asociaţiei pentru Ridicarea Monumentului Marii Uniri.
3.Dl.Puia :La alineatul 2 - <Amplasamentul final va fi stabilit de comun acord de către reprezentanţii Consiliului Local şi ai Fundaţiei pentru Construcţia Monumentului Marii Uniri>, în termen de două săptămâni >. Şi în două săptămâni să se vină cu propunerea concretă
Domnul primar a propus ca articolul 1 să aibă următorul conţinut: < Să se amplaseze în Piaţa Podgoria >. Domnul Darida şi-a însuşit propunerea domnului primar. S-a supus la vot doar propunerea domnului primar : >.Se stabileşte amplasamentul final în Piaţa Podgoria >. Amendamentul a fost votat cu 19 voturi <pentru> şi 6 voturi <împotrivă> (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Popescu, dl. Dekany, dl. Puia, dl.Neamţ).
Hotărârea, în ansamblu, de amplasare a monumentului Marii Uniri a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
9
Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local
pentru S.C. "U.T.A." S.A. Arad
Domnul Horvath a propus amendamentul ca la articolul 1 să fie doar <.. în cadrul campionatului >, fără "turul", să se elimine "turului".
Amendamentul a fost aprobat cu 17 voturi "pentru" şi 3 voturi "împotrivă"(dna Aslău, dl. Huţiu, dlChişcan M)şi 3 "abţineri" (dl. Neamţ, dl.Darida, dna Faur). 23 consilieri (dl. Puia şi dl. Popescu ieşiţi din sală).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 17 voturi "pentru", 3 voturi "împotrivă"(dl. Huţiu, dna Aslău, dl. Chişcan) şi 3 abţineri (dl. Darida, dl Neamţ, dna Faur) din 23 consilieri (dl. Puia şi dl. Popescu ieşiţi din sală).
10
Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local
pentru SC UTA SA
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
11
Proiect de hotărâre privind acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor faţă de bugetul local pentru doamna Gondor Veronika
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
12
Proiect de hotărâre privind contribuţia Consiliului Local al Municipiului Arad la finanţarea parţială a cheltuielilor de organizare a competiţiei internaţionale"Cupa Aradului" la înot, Arad, 8.11. 2003
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. - toţi consilierii prezenţi în sală.
13
Proiect de hotărâre privind modificarea listei spaţiilor comerciale proprietate privată a statului
şi a celor de prestări servicii ce formează obiectul Legii nr.550/2002
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - toţi consilierii prezenţi în sală.
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate a proiectului de parteneriat public-privat pentru < Achiziţionarea, amplasarea, exploatarea şi întreţinerea unor unităţi ecologice
(Euro-WC-uri) în zonele de interes public din municipiul Arad
Domnul consilier Darida a formulat următoarele amendamente:
1. Modificarea titlului hotărârii - ".privind acordarea de amplasamente gratuite"
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 5 voturi "pentru" amendament (dl. Puia, dl. Neamţ, dl. Mladin, dl. Darida şi dl. Horvath), 16 voturi împotrivă şi 4 abţineri (dl. Popescu, dl. Huţiu, dna Faur, dl. Dekany).
2. lista celor 14 amplasamente aprobate de către Comisia de urbanism să nu fie modificată decât cu acordul Consiliului Local.
Amendamentul a fost votat în unanimitate.
3."Completarea Studiului de fezabilitate cu elementele aparţinătoare conţinutului-cadru al studiului de fezabilitate, în concordanţă cu prevederile din Monitorul Oficial al României, partea I nr. 340/27.06.2001, capitolul 2/3.1 şi capitolul 4, care conţin: - pentru clădiri: deschideri, arie desfăşurată şi devizul general al investiţiei, valoarea totală cu detalierea pe structura dezivului general, conform prevederilor legale". Această documentaţie de fezabilitate nu are acest deviz general.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 4 voturi "pentru" (dl. Horvath, dl. Darida, dl.Vancu, dl. Mladin) şi 15 împotrivă şi 6 abţineri (dna Faur, dl. Huţiu, dl. Neamţ, dl. Puia, dl. Dekany, dl.Popescu).
Hotărârea nu a fost adoptată.. S-au înregistrat următoarele voturi: 14 voturi "pentru" din 17 necesare (dl. Horvath, dl. Blajovici, dl. Masut, dna Aslău, dl. Foşlea, dl. Iliescu, dl. Truţ, dl. Năstase, dna Borza, dl. Matica, dl. Roman, dl. Chişcan, dl. Marian, dl. Kiraly), 5 voturi "împotrivă" (dl. Mureşan, dl. Mladin, dl. Darida, dl.Zolotar, dl.Vancu), 6 "abţineri" (dl. Huţiu, dl. Popescu, dl. Puia, dl. Neamţ, dl. Dekany, dna Faur).
15
Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii Comandamentului municipal pentru prevenirea înzăpezirii, poleiului, depunerii de gheaţă, chiciurei, eliminarea efectelor acestora şi asigurarea circulaţiei pe străzile şi în pieţele municipiului Arad, în perioada noiembrie 2003 - martie 2004
S-au formulat următoarele amendamente:
1. "Administraţia Patrimoniului Local să înlocuiască în text prevederile menţionate în avizul Comisiei nr. 3", APL-ul să coordoneze această activitate şi nu angajatul de la RADMA, este vorba de Piaţa Spitalului, în grupa I de priorităţi.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.
Domnul Darida a formulat următoarele amendamente:
2. "sau la Salubritate sau la RADMA să fie nominalizat expres "Pasajul Inferior de la Voinicilor, linia CF şi trecut pe prioritate nr. 0 asimilat cu pod sau viaduct".
Amendamentul a fost aprobat în unanimitate de voturi (toţi consilierii prezenţi în sală).
3. Completarea anexei 5, poziţia nr. 12: ".este în sarcina lui Polaris să cureţe zăpada pe domeniul public, ar trebui deci, "să se întocmească şi o listă de priorităţi a intervenţiilor pentru SC "Polaris": Bulevardul Revoluţiei, Piaţa Primăriei, etc, nu să fie lăsat la latitudinea lor". Mulţumesc.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată, cu unanimitate de voturi. Toţi consilierii au fost prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind rezilirea prin acordul părţilor a contractului de concesionare
nr.74/şi aprobarea vânzării suprafeţei totale de 396 mp. către dl. Albescu Liviu
Hotărâreaa fost adoptată cu unanimitate de voturi.
17
Proiect de hotărâre privind rezilirea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr.66/1997
şi aprobarea vânzării suprafeţei totale de 250 mp. către dl. Szkokan Francisc
Hotărâre a fost aprobată cu unanimitate de voturi. (24 de consilieri prezenţi în sală - dl. Marian ieşit).
18
Proiect de hotărâre privind notarea dreptului de servitute pe un teren,
proprietatea Statului Român, situat în municipiul Arad
Hotărâre a fost adoptată cu unanimitate de voturi (24 consilieri prezenţi - dl. Marian ieşit din sală).
19
Proiect de hotărâre privind rezilierea unor contracte de concesionare încheiate
cu Consiliul Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi (25 de consilieri în sală).
20
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi (25 de consilieri în sală).
21
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren, situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12 lit."e" din Legea nr.453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi (25 de consilieri în sală).
22
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
23
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a terenului în suprafaţă de 36 mp.,
situat în municipiul Arad, Piaţa Mioriţa, către Direcţia Sanitară Veterinară Arad
Domnul Darida a formulat următorul amendament: - "termenul de execuţie să fie de 9 luni de zile".
Amendamentul a fost aprobat cu 23 de voturi "pentru" şi 2 voturi "împotrivă".
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
24
Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unor terenuri, situate în municipiul Arad, pentru construirea unor locuinţe proprietate privată
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
25
Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de adjudecare a licitaţiei publice şi a contractului de vânzare-cumpărare a unui teren în suprafaţă de 67.245 mp. din Zona Industrială Arad
Hotărârea a fost aprobată cu un unanimitate de voturi.
26
Proiect de hotărâre privind reglementarea situaţiei juridice a unui teren
din domeniul public al municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
27
Proiect de hotărâre privind propunerea de transmitere în folosinţă gratuită a imobilului situat în municipiul Arad, str. Petru Rareş, către Liga Judeţeană a Pensionarilor
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
Domnul Popescu a propus amânarea proiectului de hotărâre.
Comisia nr. 3 a formulat următorul amendament: "completarea capitolului IV, punctul 1 din contractul de dare în folosinţă, din anexa nr. 1, care va avea următorul conţinut:".fiind interzisă închirierea, cesiunea şi asocierea cu alte persoane fizice sau juridice, fără avizul Consiliului Local al Municipiului Arad, sub sancţiunea decăderii din dreptul de folosinţă gratuită".
Amendamentul a fost aprobat în unanimitate.
Domnul Dekany a formulat un amendament la propunerea domnului primar ca "durata să fie de 4 ani".
Amendamentul a fost aprobat în unanimitate.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată, cu unanimitate de voturi.
28
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de administrare a locuinţelor aflate
în proprietatea municipiului Arad
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
29
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
doamnei Toma Mărioara
Hotărârea a fost aprobată cu unanimitate de voturi.
30
Proiect de hotărâre privind aprobarea"Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi detaliilor de execuţie"ale obiectivului de investiţie"Utilităţi la sala de sport - Şcoala generală nr.18 Arad"
Hotărârea a fost aprobată cu 24 de voturi "pentru" şi o "abţinere" (dl. Darida).
31
Proiect de hotărâre privind aprobarea "Proiectului tehnic, caietului de sarcini şi detaliilor de execuţie" ale obiectivului de investiţie"Utilităţi la sala de sport - Şcoala generală nr.12 Arad"
Hotărârea a fost aprobată cu 24 de voturi "pentru" şi o "abţinere" (dl. Darida).
32
Proiect de hotărâre privind aprobarea pentru luna noiembrie 2003 a listei beneficiarilor de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun pe raza municipiului Arad, conform Ordinului 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi pentru.
33
Proiect de hotărâre privind aprobarea alocării unei sume pentru plata serviciului de audit financiar
al proiectului "Panorama Arad - Gyula", Phare CBC Ro-Hu
Domnul Matica, la propunerea domnului Tamaş, a formulat următorul amendament: după articolul 2 să apară un articol 3 cu o altă formulare: "se abilitează Primarul Municipiului Arad să introducă modificările corespunzătoare în volumul şi structura bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2003, conform influenţelor rezultate din prezenta hotărâre".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
34
Diverse
A fost propus şi votat preşedintele următoarei şedinţe a consiliului, domnul consilier Eugen Vancu, cu 14 voturi "pentru" şi 11 voturi "împotrivă".