MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 04-11-2004
Minuta sedintei extraordinare din 4 11 2004
Recomandăm vizualizare pdf!
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 4 noiembrie 2004, au fost prezenţi 21 de consilieri –dl.Voicu a sosit la şedinţă după punctul 1, dl. Manta - la punctul 11 al ordinii de zi). Au absentat: dna Alexandra Braica (concediu) şi dl. Gheorghe Curta (concediu).
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Liviu Bobar.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Gheorghe Falcă, dl.viceprimar Dekany Alexandru Tiberiu, dna Doina Paul–secretarul municipiului Arad, dl. Petru Tamaş–director economic, dl. Pavel Neamţiu –director executiv -Direcţia Fiscală, dna Claudia Macra-director Direcţia Generală Comunicare, dna Claudia Grozavu–şef Serviciu Buget, dna Daniela Andreica–consilier Serviciu Buget, Stepanescu Lilioara–şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina–consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid–consilier juridic, dra Czibrik Monica–consilier juridic, dra Mirela Boroica–referent de specialitate şi dna Carmen Popa–referent;
-din partea Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local: dl. Răzvan Popa–director executiv, dl. Teodor Marian–şef Serviciu Dezvoltare Urbană, dna Florica Mioara Popa–şef Serviciu Administrare Imobile, Lucia Giurgiu–şef Serviciu Evidenţă Patrimoniu, dl. Cosmin Dragu–consilier Juridic Serviciul Evidenţă Patrimoniu
- din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”: dra Carmen Radu – director economic.
Reprezentanţi ai instituţiilor publice: dl. Lovasz Zoltan – director artistic- Teatrul „Ioan Slavici”, dl. Dan Antoci–director Teatrul de Marionete, dl. Dorin Frandeş-director Filarmonica Arad.
Alţi participanţi: reprezentanţi ai mass-media etc.
Invitaţi: dl. profesor Mihai Botez, însoţit de familie, Plavsici Ognean-protopop -Protopopiatul Sârbesc Ortodox Arad, Neboişa Popov–preot paroh–Parohia Ortodoxă Sârbă Arad-Gai, elevi ai Liceului de Artă „Sabin Drăgoi”, conduşi de doamna director, profesor Silvia Demian.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 29.10.2004, a Dispoziţiei nr. 3.005/29.10.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Agenda Zilei”, “Observator”, “Adevărul” din 26.10.2004, 2.11.2004, 3.11.2004 şi 4.11.2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 29.10.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate în data de 01.11.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Liviu Bobar, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele: Dl. primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Arad domnului prof. Mihai Botez–iniţiativa domnului consilier Cristian Moisescu.
2. Ceremonia conferirii titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Arad domnului prof.Mihai Botez.
3. Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în municipiul Arad, str. Dunării nr.132, în care funcţionează Grădiniţa cu Program Normal nr. 23, Vicariatului Ortodox Sârb-Parohia Ortodoxă Sârbă Arad-Gai-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al Filarmonicii de Stat Arad- iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii şi organigramei Teatrului "Ioan Slavici" Arad- iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Teatrului de Marionete Arad- iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 233 din 31 mai 2004, privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2005- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004 –iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public« Administraţia Patrimoniului Local» Arad pentru anul 2004 –iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public« Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară» Arad pentru anul 2004 –iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad.-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat Primarului Municipiului Arad pentru rezilierea contractului de asociere cu CENTURYMARC LLC SUA -iniţiativa primarului.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi (n.n. la începutul şedinţei au fost prezenţi 18 consilieri).
1
Proiect de hotărâre privind conferirea titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Arad domnului prof. Mihai Botez
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi (19 consilieri prezenţi) (n.n. intră în sală dl. Voicu – 20 consilieri prezenţi).
2
Ceremonia conferirii titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Arad
domnului prof.Mihai Botez
Are loc conferirea titlului de Cetăţean de Onoare al Municipiului Arad domnului Mihai Botez
Acest punct, de asemenea, a fost aprobat cu unanimitate de voturi(20 consilieri prezenţi).În continuare, a avut loc înmânarea diplomei privind conferirea titlului de Cetăţean de Onoare domnului Mihai Botez.
Domnul Bobar îi adresează domnului Botez felicitări pentru activitatea depusă în domeniul sportului românesc, pentru minunatul palmares pe care dumnealui l-a avut de-a lungul anilor.
De asemenea şi domnul primar îi adresează felicitări pentru întreaga activitate şi pentru tot ceea ce domnul Mihai Botez reprezintă pentru municipiul Arad
(n.n. sala aplaudă, timp în care domnul primar îi înmânează diploma domnului Mihai Botez. Elevii Liceului de Artă „Sabin Drăgoi” prezintă un moment artistic). Emoţionat, domnul Mihai Botez îşi exprimă recunoştinţa şi mulţumirile la adresa întregii conduceri a administraţiei publice locale, îi mulţumeşte, de asemenea şi iniţiatorului acestui proiect, domnului Cristian Moisescu. (n.n. sala aplaudă).
3
Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în municipiul Arad,
str. Dunării nr.132, în care funcţionează Grădiniţa cu Program Normal nr. 23,
Vicariatului Ortodox Sârb-Parohia Ortodoxă Sârbă Arad-Gai
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate (20 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al Filarmonicii de Stat Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate.(20 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii şi organigramei
Teatrului "Ioan Slavici" Arad
Domnul consilier Pădurean a recomandat executivului ca, în vederea concursului care urmează să se organizeze pentru ocuparea postului de director, candidaţii să depună alături de celelalte documente şi un proiect de organigramă şi să fie punctat, să facă parte din baremul concursului, proiectul de organigramă respectiv, pentru a vedea şi concepţia managerială a candidaţilor vis a vis de viitorul acestei instituţii subordonate Consiliului Local.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu 18 voturi «pentru» şi o “abţinere”(dl. Pădurean-19 consilieri în sală, dl. Moisescu este ieşit din sală).
6
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al
Teatrului de Marionete Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (19 consilieri prezenţi în sală). (n.n. intră în sală dl. Moisescu- 20 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 233 din 31 mai 2004, privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2005
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (20 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004
S-au formulat următoarele amendamente:
Comisia nr. 3 a comunicat şi- a retras acest amendament:
1. «să nu se achite contravaloarea indemnizaţiilor de şedinţă şi a cheltuielilor de deplasare pentru consilierii reprezentanţi în AGA la Salubritate, aferente anului 2003, urmând ca sumele respective să intre în rezerva bugetară». În cadrul comisiei consultative, care s-a desfăşurat anterior şedinţei în plen,
2. o recomandare sau o solicitare - din partea Comisiei nr. 3 şi anume, „să prezinte un program de lucru cu străzile care urmează a fi prinse în programul de reparaţii, pentru suma prevăzută în buget, program care urmează să fie prezentat în comisiile de specialitate”
Comisia nr.4 «diminuarea rezervei bugetare cu 35 de milioane de lei, alocarea acestei sume la capitolul «Alte acţiuni» pentru finanţarea tipăririi catalogului expoziţiei artistului plastic, domnul Dumitru Paina, care este membru al Uniunii Artiştilor Plastici».
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi (20 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 16 voturi “pentru” şi 4 “abţineri”(dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Edeleni) (20 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public« Administraţia Patrimoniului Local» Arad pentru anul 2004
Hotărârea a fost avizată, în variantat prezentată de executiv, cu 18 voturi «pentru» şi 2 voturi “împotrivă” (dl. Edeleni şi dl. Vociu) (20 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public« Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară» Arad pentru anul 2004
Hotărârea a fost avizată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (20 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
(n.n. intră în sală domnul consilier Manta).
Dna consilier Borza a formulat următorul amendament: - „să se elimine din proiectul de hotărâre punctele 12 şi 22”.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 4 voturi „pentru” amendament (dl. Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl. Edeleni) şi 17 voturi „împotrivă” (21 consilieri în sală).
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu 17 voturi „pentru”, 2 voturi „împotrivă” (dl. Popa şi dl. Voicu) şi 2 „abţineri” (dna Borza şi dl. Edeleni). (21 consilieri în sală).
12
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat Primarului Municipiului Arad pentru rezilierea contractului de asociere cu CENTURYMARC LLC SUA
S-au înregistrat următoarele voturi:15 voturi „pentru” proiectul de hotărâre, 1 vot „împotrivă”(dl. Voicu) şi 5 „abţineri” (dl. Horvath, dl. Dolha, dl. Edeleni, dl. Popa şi dna Borza) (21 consilieri prezenţi).
Diverse
1
Dl. primar: -Doresc să vă mulţumesc tuturor consilierilor pentru atitudinea din această şedinţă şi vreau să vă fac o informare cu referire la proiectul de buget pentru anul 2005. Doresc să vă spun că în proiectul de buget, la articolul 28, paragraful 5, se prevede ca pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la articolele 26, 28, pe lângă sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, autorităţile administraţiei publice locale vor aloca şi sume din bugetele locale acestora. Vreau să vă informez că nu a existat niciodată un astfel de paragraf, acest lucru însemnând că dacă Guvernul, prin sumele defalcate din TVA pentru cheltuielile de personal la instituţiile de învăţământ preuniversitar de stat nu ne vor aloca atât cât este necesar, acest articol ne va obliga să intervenim noi. Pentru învăţământul special, pentru produsele lactate şi de panificaţie, sunt 14 indicatori care, dacă va rămâne sub această formă bugetul de stat, o să creeze mari obligaţii Consiliului Local. Am făcut această informare pentru că doresc ca mâine să solicit parlamentarilor de Arad şi cu sprijinul dumneavoastră, să revadă acest articol în şedinţele în care se va analiza Legea Bugetului de Stat. Este pentru prima dată când primim o astfel de măsură negativă, la o astfel de dimensiune, lucru care ne va obliga, dacă aşa va părea articolul, să avem cheltuieli obligatorii pe aceste capitole. Am dorit să fac această informare, pentru că este foarte importantă în momentul în care vom lucra la bugetul Consiliului Local. Mulţumesc.
2
Dl. Pădureanu C: - La sfârşitul săptămânii, în organizarea Consiliului Judeţean şi a Primăriei Arad, a avut loc o acţiune, care ar fi trebuit să fie un moment important în evidenţierea specificului oraşului şi judeţului Arad. Ideea de a organiza un festival al vinului de viţă nobilă, mi se pare salutară. Cum a fost el gândit, mi se pare iarăşi aproape bine, însă modul în care a fost fixată locaţia, cred că a dus la eşecul întregii acţiuni pentru că un festival al vinului, care să se desfăşoare pe ştrand, cred că este impropriu. Pretutindeni, în oraşele în care se organizează asemenea festivaluri, se vine în faţa cetăţeanului, se opreşte circulaţia şi cetăţeanul este informat. Vreau să vă spun că nici consilierii locali, o parte dintre ei, cred că nu au ştiut de acest festival, nu au fost trimise invitaţii, iar în mintea arădeanului, organizarea de acţiuni, pe ştrand, este asociată cu subcultura, este asociată cu manelele şi din acest motiv el începe să refuze să participe la acţiuni pe ştrand. Solicit ca de acum înainte cei care organizează acţiuni de acest gen, pe bani publici, să uite locaţia „ştrand” şi să iasă în centru ori în faţa Primăriei ori pe străzile centrale, unde se poate opri circulaţia, pentru că le facem pentru arădeni şi nu pentru o mică categorie a cetăţenilor Aradului. Urmează să aibă loc festivităţile legate de Ziua Naţională, aş vrea, cei care se vor ocupa de ele, să le organizeze cu maxim de responsabilitate ca, într-adevăr, să fie nişte acţiuni care să se desfăşoare într-o demnitate a arădenilor. De asemenea, cei care vor organiza Ziua de 1 Decembrie, aş vrea să se gândească la faptul că această zi, într-adevăr, să fie o zi de sărbătoare, în care arădenii chiar să se simtă bine.
3
Nu aş vrea să fiu stricător de bucurii, dar pornind de la primele două puncte ale ordinii de zi, am mai discutat în acest consiliu şi sunt absolut de acord cu acordarea titlului de Cetăţean de Onoare al Aradului, domnului Botez, dar am impresia că începe să fie în continuare, dacă mergem tot aşa, să nu mai fie chiar o onoare deosebită. La ultima şedinţă am avut chiar o solicitare din partea unei familii să acordăm titlul de Cetăţean de Onoare unui înaintaş al lor. Eu cred că trebuie să existe şi cred că domnul viceprimar Bognar ne-a şi spus că există un regulament privind acordarea altor onoruri ale oraşului – meritul sportiv, meritul cultural sau mai ştiu eu ce alte feluri de merite. Dacă nu avem un asemenea regulament, cred că trebuie să ne gândim la el şi să nu demonetizăm acest titlu de cetăţean de onoare al Aradului, pentru că s-ar putea ca într-o zi să ajungem să facem o şedinţă extraordinară doar pentru acordarea titlului de cetăţeni de onoare ai Aradului.
4
Dna Borza R: - Nu este nici pe departe o bucurie faptul că şi colegii din actuala putere au observat această tendinţă a executivului ca tot ceea ce s-a realizat în mandatul trecut să fie acum batjocorit sau, mă rog, pus la colţ undeva. Fac referire la Festivalul Vinului, care acţiune a aparţinut, ca idee şi ca primă ediţie, unor colegi de-ai mei, sunt aici chiar la masa aceasta şi care s-au ocupat la prima ediţie şi vă aduceţi foarte bine aminte că exact în locaţiile şi modul în care domnul Pădurean vorbea astăzi, s-a realizat această ediţie. Sigur, pe an ce trece, te aştepţi să fie tot mai bună, că începutul este mai dificil, pe măsură ce înaintezi în numărul de ediţii, să fie tot mai bună. Ediţia de anul acesta, pentru că nu s-a dorit sub nici o formă, în nici un fel colaborarea cu cei care au realizat acest lucru şi aveau o experienţă, măcar la nivelul ideilor, dacă nu efectiv fizic, a dus la un fiasco, un fiasco, care, am înţeles că a costat 500 de milioane, cel puţin, bani care s-au cheltuit pe închirierea unui cort, dacă este posibil aşa ceva, cortul care s-a amplasat în ştrand, bani publici, care s-au dus pe „apa sâmbetei”. Aşa s-a întâmplat şi cu Zilele Aradului, dacă vă aduceţi aminte, cea de-a treia ediţie a fost, de asemenea, un fiasco şi probabil că şi 1 Decembrie, dacă nu veţi vrea să colaboraţi cu cei care au experienţă şi au făcut acest lucru, probabil, se va întâmpla la fel. Păcat că suferă arădenii pentru orgoliul nemăsurat al unora.
5
Dl. Voicu E: - Am să încep cu întrebarea pe care am pus-o data trecută şi la care nu am primit răspuns nici în scris despre relaţia pe care Primăria doreşte sau nu doreşte să o continue cu Comitetul din Belgia, care a ajutat, din 1995, Spitalul T.B.C. şi care a conlucrat cu toate administraţiile de până acum din ce în ce mai bine şi pe principiile pe care le-a spus colega mea puţin mai devreme, se pare că o iniţiativă bună este pe cale să moară. Aş dori un răspuns la adresa pe care am primit-o din partea lor eu şi, de fapt, este o copie, având în vedere că titulatura este „Dear Mr. Mayor”, adică îi este adresată domnului primar şi dânsul a primit-o în mod cert.
6
Al doilea punct de vedere, cu surprindere constat, în sistemele de comunicare cu populaţia, că a dispărut un lucru pe care noi l-am considerat bun la vremea respectivă şi nu neapărat electoral – telefonul verde, acea relaţie gratuită pe care o are orice cetăţean al oraşului cu Primăria, acel 0800 800777, care sper că îmi aduc bine aminte şi care nu înţeleg de ce nu mai funcţionează. L-am promovat atunci, este adevărat că atunci era „Luaţi legătura cu domnul Primar Dorel Popa!”, dar se putea schimba „Luaţi legătura cu domnul Primar Gheorghe Falcă!”, pentru că, în definitiv, telefonul acela nu este telefonul personal al domnului Popa, este telefonul primarului municipiului Arad.
7
În altă ordine de idei, pregătind bugetul pentru anul 2005, aş vrea să întreb dacă nu cumva consilierii care nu au fost în celălalt mandat, au primit Planul Strategic al Municipiului, care a fost editat acum doi ani de zile şi care, în mod normal, având în vedere că a fost adoptat printr-o hotărâre, nu este abrogat. Nu trebuie să-mi răspundeţi acum.
8
Şi încă o problemă de care aş vrea să ştiu, tot în vederea pregătirii bugetului pentru anul 2005, ce se întâmplă cu cimitirul din Micălaca? Mulţumesc.
9
Dl. Popa D: -Da. Aş dori să fac două, trei comentarii. Sper că o să le consideraţi absolut obiective şi sper că este aşa. Dacă am aprobat acea sumă pentru locurile de joacă este normal ca ele să existe. Indiferent de ce spun unii că le-ar fi făcut Popa atunci, ele erau făcute şi au rămas acolo. Campania electorală s-a încheiat, alegerile s-au încheiat, puteau fi păstrate, se putea ajunge la o înţelegere cu respectivul, care, spre surprinderea mea, mi-a dat într-o zi disperat telefon că este acuzat de hoţie, a fost reclamat la poliţie pentru că, neplătindu-i-se acele lucruri, omul a vrut să şi le ia şi realmente, să ştiţi că a fost reclamat la Poliţie. S-ar putea întâmpla, dacă vreţi să mă ascultaţi puţin, că nu acuz pe nimeni, încerc să redau o chestiune, s-ar putea întâmpla ca din paşii1 până la 10, care trebuia să fie făcuţi, să fi lipsit vreo doi, nu ştiu, 3 şi 8, dar, până la urmă, acele obiecte erau acolo şi erau pentru copii şi nu erau nici pentru Popa şi nici pentru casa lui. S-a întâmplat că omul a trebuit să umble pe la Poliţie, să-şi ia, până la urmă, lucrurile. Eu cred că, aşa cum se procedează şi vreau să vă spun că aceasta este o practică peste tot, cum se procedează, de pildă, cu intrarea în legalitate la garaje, cu intrarea în legalitate la autorizaţii, la cutare şi la cutare, adică intrarea în legalitate, aşa cum se întâmplă cu chioşcurile de la Gară sau de nu ştiu unde, cu intrare în legalitate, aşa cum, pe parcursul unui control, de pildă, chiar al Curţii de Conturi, se pot remedia în timpul controlului chiar anumite chestiuni, cred eu că în acelaşi fel se putea încerca o reglare a situaţiei, o aducere în legalitate, dacă ceva a lipsit şi acele obiecte pentru copii să rămână acolo şi nu mai era nevoie de o astfel de investiţie astăzi, în acest buget. În acelaşi mod, într-o situaţie paralelă, gândesc la acea instalaţie de irigare din Piaţa Avram Iancu. Aduceţi-vă aminte că s-a eliberat, totuşi, autorizaţie de construcţie, s-a aprobat o sumă pentru acea investiţie în Consiliul Local, a lipsit ceva, pe undeva, probabil, da, eu nu ştiu acum ce, dacă a lipsit, se putea regla şi aceasta. Vreau să vă dau eu un exemplu: s-a construit podul cel roşu de acolo şi a venit doamna Anca Boagiu – Ministrul Transporturilor şi a semnat Popa autorizaţia de construcţie – podul era gata, trenul trecuse peste el. Am dat câteva situaţii concrete, care nu sunt invenţii şi nu sunt spuse cu răutate politică, sper să sesizaţi treaba aceasta! Şi atunci, dacă totuşi este ceva realizat şi este acolo în oraş…. Dacă cineva a pus mâna pe ceva necuvenit sau s-a întâmplat ceva ilegal, faceţi ce trebuie făcut, dacă este ilegal! Dar dacă este, totuşi, ceva ce a rămas pentru oamenii acestui oraş, eu zic să nu desfiinţăm aceste lucruri şi să ne apucăm să facem rost de alte sume pentru acele lucruri care există. Atât am avut de spus, ca procedură pentru viitor, am dat câteva exemple concrete: exemplul cu podul şi alte lucruri, eu am semnat autorizaţia de construcţie după ce de mult se circula pe el şi alte lucruri! Şi am dat exemplu şi de cele întâmplate şi în administraţie Popa. Nu cred că va fi vreodată o administraţie desăvârşită, nici aceasta nu este, nici cea care va veni nu va fi! Mulţumesc.
Dl. primar: -O să răspund la două lucruri, la care pot astăzi. În primul rând, telefonul funcţionează, săptămânal comunic cu cetăţenii prin acest telefon, funcţionează, vă putem spune şi cu câţi oameni intrăm în contact.
Cu referire la locurile de joacă, ca principiu, ca moralitate, aveţi dreptate! Problema este că aici nu a existat nici un document, nici o comandă, nici o licitaţie. Nu puteam, pe mandat nou, să dau o comandă în timp, în spate. Cetăţeanul respectiv a realizat acest lucru, pentru că şi el a spus că a greşit, pentru că nu trebuia să pună, aşa cum se procedează, aceste locuri de joacă, dacă nu treceau procedurile necesare. Este adevărat, oamenii au reclamat, în momentul în care şi-a ridicat unele din jocuri, la Poliţie şi a trebuit să răspundă. Dar cred că este o normalitate să existe o comandă, să existe o licitaţie şi apoi să facem lucrurile normale. Nu am putut face altceva, nici atunci nu erau alocaţi aceşti bani, acum am făcut acest pas, s-au alocat bani, trecem la cele două etape de proceduri şi o să …
Dl. Popa D: - Deci, treaba aceasta că a dat Gospodăria Comunală, că a preluat lucrarea, bun! A lipsit ceva acolo, cineva aici, în această instituţie, a trebuit să dea această comandă! Nu spun că Falcă, nu, era Popa, numai puţin, staţi puţin, că nu atac, staţi liniştit, staţi calm, domnule primar, staţi calm!
Dl. primar: - La locurile de joacă nu era nimic, nici un act.
Dl. Popa D: - Eu vorbesc de acea instalaţie de irigare, din spate.
(n.n. din sală vorbeşte domnul Huţiu – nu se aude ce spune, nu vorbeşte la microfon).
Dl. Popa D: - Mulţumesc, domnule profesor. Nu v-a dat nimeni cuvântul, domnule profesor, nu fiţi avocatul nimănui, domnule, vă rog, eu vorbesc acolo de o situaţie, de o întreagă instalaţie de irigaţie pentru care, aduceţi-vă aminte, s-a hotărât suma aici în Consiliul Local, domnule Huţiu, aţi fost aici, dacă nu ştie Bobar sau colegul Moşneag, nu ştie pentru că nu a fost aici, dar noi am fost aici! S-a hotărât o sumă, s-a dat autorizaţie, a lipsit undeva o hârtiuţă? Probabil da! Chemat acela care trebuia să facă hârtiuţa şi nu trebuia lăsat un om să nu fie plătit şi până la urmă să ne dea în judecată, că, până la urmă, să ştiţi că nu pe Popa, ca persoană fizică, o să-l dea în judecată! Deci, dacă nu am pus eu acum o problemă absolut obiectivă şi am pus-o tendenţioasă, dacă trebuie să-mi cer scuze cuiva, eu o fac! Dar nu am pus-o de maniera aceasta! Nu am pus-o absolut deloc! Şi nici nu l-am atacat pe primar cu treaba aceasta, am vorbit despre o chestiune de viitor, dacă la locurile de joacă, are dreptate, nu s-a făcut licitaţie, pentru că nici nu trebuia să se facă, dar, mă rog, trebuia cât de cât o formă aşa. Dar, la cealaltă, uitaţi-vă în documente, că există sumă hotărâtă în Consiliul Local! S-or fi respectat şi acolo toate etapele sau nu, faceţi o verificare! Dar aceea există şi este în folosul arădenilor, deocamdată, nu este în folosul cuiva, al unui X individ. Mulţumesc. Deci, încă o dată, sper să sesizeze majoritatea colegilor, că nu toţi au sesizat, că nu am fost rău intenţionat şi nu am intenţionat să jignesc pe nimeni. Mulţumesc.