MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 07-05-2009
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 7.05.2009
nr.ad.27.589 /7.05.2009
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 7.05.2009, au fost prezenţi 15 consilieri. Au absentat:dl.consilier Dorel Popa, dra.consilier Mariana Cismaşiu, dra.consilier Teodora Hotăran, dl.consilier Dorel Căprar, dl.viceprimar Bognar Levente, dl.consilier Cristian Moisescu, dl.consilier Dacian Ţolea, dl.consilier Bruno Biringer.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ovidiu Moşneag
Au participat din partea executivului:dl.Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad, dna. Geanina Pistru-Popa, Viceprimar, dna.Doina Paul, Secretarul Municipiului Arad, dna.Claudia Macra, City Manager al municipiului Arad, dl.Petru Tamaş, director executiv al Direcţiei Economice, dl.Răzvan Popa, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna.Florica-Mioara Popa, şef Serviciul Adminsitare Patrimoniu, dna.Daniela Andreica, şef Biroul Activităţi Culturale, dna.Nora Groşan, consilier Biroul Activităţi Culturale, dl.Marian Teodor, şef Serviciul Investiţii, dna.Lilioara Stepănescu, şef Serviciul Administraţie Publică Locală, dna.Florina Ispas, consilier, dna.Carmen Popa, consilier, dl.Adrian Vărşendan, referent, dna.Marinela Bejan, referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
-presa:Unatru Claudia-“Glasul Aradului”, Barbu Adriana-“Jurnal Arădean”, Dana Mirea-“Observator Arădean”, Diana Mariş Costea-INFO TV, Adrian Borz, INFO TV, Claudia Adjudeanu-Arad Dialog Social(ADS),
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 4 mai 2009 a Dispoziţiei nr.1.974/4.05.2009 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentaţilor mass-media acreditaţi, în data de 4.05.2009 a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv au primit rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri. În continuare, am consemnat următoarele:
Dl.primar:-Bună ziua doamnelor şi domnilor. Îmi cer scuze că am întârziat, dar a trebuit să semnez predarea celor 14.000 de metri pătraţi pentru traseul de autostradă cu cei de la Direcţia de Drumuri Naţionale din Timişoara. Avem ordinea de zi cu 2 pucte. Aşa cum am anunţat la primul punct avem indicatorii tehnico-economici, pentru mâine la Ministerul Finanţelor, unde există comisia şi avem un punct care nu este trecut pe ordinea de zi, a fost în comisie. Supun la vot introducerea acestui punct pe ordinea de zi de astăzi şi anume-proiect de hotărâre privind organizarea manifestărilor consacrate de sărbătorirea a 90 de ani de administraţie românească la Arad. În 17 mai 1919, după intrarea armatei s-a numit primul prefect în Arad şi Prefectura, cu sprijinul Primăriei şi a Consiliului Judeţean şi împreună cu armata, organizează acest eveniment. De aceea, supun la vot introducerea acestui punct pe ordinea de zi
Cine este pentru ?
Unanimitate-15 consilieri prezenţi.
Dl.primar:-Mulţumesc. Şi acum, supun la vot întreaga
Ordine de zi:
1.Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.82/2005, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Transport urban în municipiul Arad””-iniţiativa primarului.
2.Proiect de hotărâre privind organizarea manifestărilor consacrate de sărbătorirea a 90 de ani de administraţie românească la Arad.-INTRODUS SUPLIMENTAR PE ORDINEA DE ZI.
Cine este pentru ?
Unanimitate-15 consilieri prezenţi.
Dl.primar:-Mulţumesc. Transfer conducerea şedinţei domnului preşedinte.
Dl.Moşneag O:-Mulţumesc. Bună-ziua. Trecem la primul punct.
1
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.82/2005, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Transport urban în municipiul Arad””-iniţiativa primarului
Dl.Moşneag O:-A fost avizat favorabil în cadrul comisiilor. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
14 pentru
1 abţinere(dl.Criseta)-15 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.148 a Consiliului Local al Municipiului Arad, cu 14 voturi pentru şi 1 abţinere(dl.Crsieta)-15 consilieri prezenţi.
2
Proiect de hotărâre privind organizarea manifestărilor consacrate de sărbătorirea a 90 de ani de administraţie românească la Arad.-INTRODUS SUPLIMENTAR PE ORDINEA DE ZI
Dl.Moşneag O:-Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Unanimitate-15 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.149 a Consiliului Local al Municipiului Arad, cu unanimitate de voturi-15 consilieri prezenţi.
Dl.Moşneag O:-Mulţumesc. Dau cuvântul domnului primar.
(n.n. în afara ordinii de zi).
Dl.primar:-Deşi nu este punctul „Diverse”, am câteva informări de făcut şi poate constituim câteva grupe pentru a ne uita pe anumite proiecte de legi, cu referire la descentralizare. Înainte de acest lucru, în interior, aţi văzut că rămân aceleaşi condiţii-etapa I, etapa II-a, la nivel de BERD, doar şi-a schimbat finanţarea şi avem o prognoză de 19 luni pentru etapa a II-a, după momentul în care se va declanşa, să zicem, execuţia. Noi sperăm că aceste 19 luni şi ieri, în conferinţă de presă noi am estimat 12+6, erau 18, în interior, sunt 19 luni. Acum avem deja documentele, să spunem, discutate cu Asociaţia Municipiilor din România, cu referire la descentralizarea administrativă la nivel de poliţie locală, la nivel de învăţământ, la nivel de sănătate şi la nivel de agricultură. Poate ar trebui, într-un termen de două săptămâni de zile, fiecare consilier pe ce capitol vrea să lucreze, să se uite încă o dată pe aceste proiecte de legi sau pe aceste documente. Pentru că vom vedea cum vom intra. Da, eu vi le ofer, să zicem, să întocmim 4 comisii, pentru că sunt 4 teme. Ar trebui, să spunem, câte un şef de comisie şi câte un consilier să intre într-o anumită comisie, să vedem, cine merge pe ordine publică, pentru că cine citeşte proiectul de lege, acolo chiar va fi o schimbare importantă în sistemul administraţiei publice locale, pentru că în cadrul poliţiei locale, pe lângă ordine publică, pe lângă circulaţie, intervine segmentul de mediu, de control de mediu, segmentul de inspecţia în construcţii, segmentul de, vi le citesc imediat pe toate care sunt în zona respectivă, pentru că acolo chiar există, este destul de interesant acest lucru. Apoi, avem la nivelul de sănătate, unde, vă daţi seama că este destul de greu, poate cel mai greu lucru la nivelul descentralizării va fi în sectorul sanitar pentru că vom prelua managementul. Trebuie să vedem ce înseamnă finanţarea, pentru că rămâne finanţarea conform documentelor de la Casa de Sănătate a actului medical şi trebuie să prezentăm acest lucru şi să cunoască oamenii, pentru că în momentul în care se face acest transfer, să se ştie. La nivel de învăţământ, vreau să spun că este cel mai uşor transfer, pentru că noi, în acest moment, oricum ne ocupăm de întreţinere, doar că se schimbă sistemul de management în interior. Şi cel care dă o dimensiune mult mai mare este organizarea poliţiei locale, unde are ca atribuţiuni în domeniul asigurării şi menţinerii ordinii şi liniştii publice, precum şi a pazei bunurilor. Şi acolo avem, pe acest capitol, de la A până la J, cu atribuţiuni. În domeniul circulaţiei pe domeniul public, pe domeniile publice, poliţia locală are atribuţiuni de la A la M. Foarte multe atribuţiuni în domeniul disciplinei în construcţii-de la A la E. Apărând această legislaţie, noi având până acum o altă legislaţie şi pe disciplina în construcţii, trebuie văzut ce înseamnă acest lucru. În domeniul protecţiei mediului şi gospodăriei localităţilor-atribuţiuni de la A la J. În domeniul afişajului stradal şi a activităţii comerciale-de la A la L. În domeniul evidenţei persoanelor, în domeniul infracţiunii flagrante, ce trebuie să facă poliţia în domeniul executării în comun cu celelalte structuri ale statului. Şi apoi, este vorba despre statutul poliţiei locale. Un capitol 4, apoi-„Drepturile şi obligaţiile poliţistului local”-Capitolul 5. Despre uzul de armă-Capitolul 6. „Atribuţiunile autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa organizării şi funcţionării poliţiei locale”. Capitolul 7. „Dotări şi finanţarea poliţiei locale”-Capitolul 8. Şi, evident, „Dispoziţii tranzitorii”. V-am citit doar dintr-un proiect care schimbă şi din punct de vedere al structurii, al organizării sistemului administrativ. De aceea, cred că ar trebui să fixăm cele 4 comisii şi în termen de două săptămâni de zile, măcar de câteva ori pe săptămână, întâlniri, discuţii, inclusiv cu aparatul din primărie, pentru că aveam o legislaţie pentru domeniul public-trebuie să vedem cum se duce ea la control; aveam o legislaţie pe disciplina în construcţii, trebuie să vedem cum se duce ea în interior; avem o legislaţie pentru intervenţia noastră pe mediu, trebuie să vedem cum se duce ea în interior. Adică, în momentul în care apare legea, noi să fim pregătiţi, să nu dureze până facem structura, să o facem corect, să nu o bâjbâim. Sunteţi de acord să înfiinţăm 4 comisii? O să vă sunăm de la secretariat, vă întrebăm pentru ce comisie doriţi să optaţi, din cele 4 comisii. Şi noi, între timp, cu doamna Macra, în calitate de city manager, ne vom împărţi funcţionarii în cele 4, legislaţia o vom primi, ne facem şi noi notele. Da. Se pot face amendament la aceste proiecte. Deci, avem tot timpul de aici încolo să facem amendamente la proiectul de lege, care nu înseamnă amendament în Parlament, care înseamnă chiar modificarea legii, dacă noi în faza finală, cu Ministerul, înainte de a se depune, amendamentul este..Da. Bun? Acest lucru am dorit să vi-l spun. Mulţumesc.
Dl.Moşneag O:-Vă mulţumesc. Declar şedinţa de astăzi încheiată.
Pentru conformitate,
Primăria Municipiului Arad
S E C R E T A R
Serviciul Administraţie Publică Locală
SECRETAR ŞEF SERVICIU
Doina Paul Lilioara Stepănescu