MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 12-05-2005
Minuta sedintei ordinare din 12 mai 2005
Recomandăm vizualizare PDF!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 12 mai 2005, au fost prezenţi 20 de consilieri. Au absentat:-dl.Dorel Popa(concediu de odihnă), dna Mihaela Vasil(concediu de odihnă) şi dl.Ovidiu Moşneag (concediu de odihnă).
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ovidiu Marian.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl. primar ing. Gheorghe Falcă, dl.viceprimar Bognar Levente, dlBetegh Ladislau (delegat pentru secretar), dl. Neamţiu Pavel–director al Direcţiei Fiscale, dl.Răzvan Popa–director tehnic, dna Florica Popa–şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl. Valer Mărginean–referent Serviciu Coordonare, Control, dna Lilioara Stepanescu -şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina–consilier juridic, dra Czibrik Monica – consilier juridic şi dna Carmen Popa–referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
-presă: dl.Nicolae Oprean „Adevărul”, dra Sorina Ambruş–„Adevărul”, dra Izabella Vekas şi Lucian Ciobanu –TVA, dl. Cristian Videscu – „Agenda Zilei”, dra Anca Bădilă – „Observator”, dl.Irhazy Ioan–„Nyugat Jelen”, Marian Buga, corespondent PRO TV, PRO FM, Mediafax.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 5.05.2005, a Dispoziţiei nr.675/05.05.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (transmis presei în data de 6.05.2005).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 6.05.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 6.05.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Ovidiu Marian, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul primar a supus la vot următoarea
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Complexe comerciale şi prestări servicii Arad, Calea Zimandului FN”-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Sediu firmă P+1-str. Dorobanţi nr. 4 Arad”-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă unifamilială, str. Cuza-Vodă 18-20-Arad-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Magazin Expoflora, Calea Aurel Vlaicu nr. 185/aArad-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă familială, tip duplex, P+M, str. Orizont FN, Arad”-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. General Doda 40-42, conform art.15, lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Heim Domokos FN, conform art. 15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre pentru ieşirea din indiviziune cu Statul Român, cu sultă, cu privire la ap.8, subsol din imobilul situat în Arad, str. Cloşca nr. 15-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind reglementarea termenului de începere a construcţiilor pe terenurile atribuite în baza Legii nr. 15/2003, privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinţe proprietatea personală-iniţiativa primarului.
10. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi – 20 consilieri prezenţi.
1
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Complexe comerciale şi prestări servicii Arad, Calea Zimandului FN”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitatede voturi – 20 consilieri prezenţi.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Sediu firmă P+1-str. Dorobanţi nr. 4 Arad”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitatede voturi – 20 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Locuinţă unifamilială, str. Cuza-Vodă 18-20-Arad"
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitatede voturi – 20 consilieri prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Magazin Expoflora, Calea Aurel Vlaicu nr. 185/aArad"
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitatede voturi – 20 consilieri prezenţi.
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Locuinţă familială, tip duplex, P+M, str. Orizont FN, Arad”
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitatede voturi – 20 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. General Doda 40-42, conform art.15, lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 19 voturi „pentru” şi o „abţinere” (dna Borza)-20 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a terenului situat în Arad, str. Heim Domokos FN, conform art. 15 lit.”e” din Legea nr. 50/1991, republicată, privind autorizarea executării construcţiilor
Comisia nr. 2 a formulat următorul amendament: „înainte de eliberarea autorizaţiei de construcţie, să se prezinte Comisiei de Urbanism planul de situaţie al parcului, în vederea avizării”.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi „pentru” şi o „abţinere” (dna Borza)-20 consilieri prezenţi.
Hotărârea a fost adoptată cu 19 voturi pentru şi o abţinere (dna Borza R).
8
Proiect de hotărâre pentru ieşirea din indiviziune cu Statul Român, cu sultă, cu privire la ap.8, subsol din imobilul situat în Arad, str. Cloşca nr. 15
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 20 consilieri prezenţi.
9
Proiect de hotărâre privind reglementarea termenului de începere a construcţiilor pe terenurile atribuite în baza Legii nr. 15/2003, privind sprijinul acordat tinerilor
pentru construirea unei locuinţe proprietatea personală
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi – 20 consilieri prezenţi.
10
Diverse: Informări, întrebări, interpelări, răspunsuri
1
Dl. primar: -Vreau să vă informez că am primit un contract-cadru pentru proiectul de reabilitare a căii de rulare şi a drumului în municipiul Arad, cu împrumutul de la BERD. În momentul în care va ajunge în faza finală, o să organizăm, într-un termen destul de rapid, o întâlnire cu Consiliul Local, pentru a supune la vot acest proiect de contract-cadru între noi şi cei de la BERD. De aceea, în termen de 2 săptămâni de zile, o să avem o şedinţă, să spunem, într-un regim destul de rapid, pentru a reuşi să fim în graficul pe care ni l-am dorit, pentru a semna acest împrumut şi pentru a pregăti proiectul tehnic şi apoi licitaţia de execuţie.
2
Dna Borza R: - Vreau să vă informez că am cronometrat această şedinţă a Consiliului Local şi vreau să ştiţi că a durat exact 4 minute şi jumătate. De ce spun acest lucru – spun, pentru că, înaintea şedinţei, noi, colegii consilieri din opoziţie, ne-am hotărât ca la această şedinţă, să nu mai facem nici un fel de analiză, comentariu, propuneri, aşa cum am făcut în toate celelalte şedinţe anterioare şi am fost luaţi de cele mai multe ori peste picior şi neascultaţi. Am vrut să vă dovedim că, în realitate, dacă nu aveţi încredere în noi, stimaţi colegi şi nu vreţi sub nici o formă să ne daţi atenţia cuvenită cu privire la ceea ce am analizat şi punem în discuţia Consiliului Local, practic, acest Consiliu Local, nu are nici un sens, în patru minute şi jumătate, s-au votat 9 proiecte de hotărâri foarte importante şi 2, 3 dintre ele chiar suscitau probleme importante, erau nişte plângeri ale cetăţenilor cu privire la 2, 3 proiecte, erau chestiuni de discutat! A fost doar un semnal de alarmă, că se poate şi aşa, dar nu este în interesul Aradului, ci în interesul aprobării unor hotărâri bune pentru municipiul Arad. Sigur, atitudinea noastră o vom schimba, pentru că suntem nişte oameni responsabili, dar am dorit să vă dovedim că, practic, era bine să votăm şi de acasă pe telefon, că tot aia făceam, oricum, nu a avut nici un sens că am venit cu toţii aici!
Dl. Marian O: - Dacă-mi daţi voie, am constatat şi eu că s-a terminat foarte repede şedinţa, dar eu am crezut că, pe baza discuţiilor care au avut loc în comisiile de specialitate, s-a ajuns la concluzia la care am ajuns şi acum, în plenul Consiliului Local, pentru că, de altfel, rolul comisiilor de specialitate este tocmai acela de a dezbate acolo, de a solicita lămuriri executivului, pentru a nu transforma Consiliul Local, şedinţele Consiliului Local, în altceva decât ceea ce ar trebui să fie. De aceea avem comisie, cel puţin o dată pe săptămână, de aceea ne întâlnim cu oamenii de specialitate din Primărie pentru a primi lămuriri, pentru a putea discuta problemele pe care le avem de întrebat şi pentru a nu ajunge în cadrul Consiliului Local să dezbatem probleme care nu-şi au locul aici, ci în comisie! Sigur că şi în plenul şedinţei se pot dezbate probleme importante, dar nu orice fleac, numai de dragul de a-l ridica în plenul şedinţei, să-l dezbatem şi să ajungem la şedinţe interminabile. Eu vă mulţumesc pentru operativitatea de care aţi dat dovadă şi eu chiar cred că în comisii, cel puţin în comisia din care fac eu parte, s-au dezbătut toate proiectele de hotărâri, le-am văzut, am întrebat, am avut planşele în faţa noastră, am putut să primim lămuriri din partea arhitecţilor care se ocupă, pentru că sunt probleme, în special, de urbanism, în şedinţa de astăzi, astfel încât nu văd de ce nu am putea termina şedinţa mai repede decât de obicei.
Dl. Neamţ V: -Dacă tot a ţinut astăzi mai puţin şedinţa, mi-aş permite să dau o replică fără pic de „venin”, să spun aşa, opoziţiei, care spune că este neglijată. Deci, trebuie văzut, întotdeauna, că, într-adevăr, democraţia este un lucru imperfect, dar principiul majorităţii este singurul care, cât de cât, corespunde principiilor pe care toţi le avem. De aceea, cred că este chiar stânjenitor ca aproape în fiecare şedinţă, cineva să spună: „părerile noastre nu-s băgate în seamă”, păi, din moment ce oamenii votează într-un fel sau altul, înseamnă că părerile sunt băgate în seamă. Că un partid sau altul este la putere, prin rotaţie, pe plan local, nu este decât un semn al democraţiei, nimic altceva. Sigur că nu toate lucrurile care durează 4 minute şi jumătate sunt satisfăcătoare, dar eu cred că o şedinţă nu se poate cântări după durată, dacă ea durează 4,5 minute sau 4 ore- erau suficient de clare ca să nu comporte discuţii. Vă mulţumesc.
Dl. Marian O: - Sigur că satisfacţiile politice pot să dureze şi mai mult şi mai puţin, nu aceasta este important, important este ca aceste subiecte să fie dezbătute în comisiile de specialitate. Mulţumesc.
Dl. Tokay G: - Eu aş dori să completez ceea ce a spus colegul nostru. Înainte de toate, eu consider că orice intervenţie din partea opoziţiei şi nu numai, este de un real folos, atunci când, bineînţeles, aceste intervenţii sun bazate pe nişte argumente şi considerente serioase. Însă, dacă-mi permiteţi, în baza unei experienţe de 15 ani în Parlamentul României, să vă spun un lucru – în ultimii 8 ani de zile interesul şi ţelul nostru în Parlamentul României a fost să scurtăm şedinţele în plen, abia atunci a început să funcţioneze atât Senatul, cât şi Camera Deputaţilor, când discuţiile de fond s-au formulat la comisii. Puteţi face o proiecţie asupra numărului deputaţilor sau consilierilor şi eu sunt ferm convins că doamna Rodica Borza ştie treaba aceasta, a fost un alt fel de semnal, nu trebuie interpretat exact aşa cum spunea dumneaei, este o metodă retorică, dar la 347 de deputaţi, să dezbaţi o lege în fond, în plen, este o aberaţie! Trebuie să spun că am avut legi foarte importante, şi eu am făcut acel cronometraj, în 58 de secunde, în mai puţin de un minut, am aprobat o lege. Numai că, înainte să ajungem acolo, în comisii am avut discuţii luni de zile. Eu cred că viitorul şi eficienţa funcţionării acestui consiliu constă în munca din comisii şi prezenţa, bineînţeles, acolo unde avem oamenii din partea executivului, acolo unde putem primi, la faţa locului, toate informaţiile necesare, ca atunci când venim aici fiecare are o privire, în ansamblu şi o opinie clară. Române doar să votăm şi, într-adevăr, votul s-ar putea să dureze numai 50 de secunde sau 4 minute şi ceva. Dar, mie, personal, mi s-ar părea că o mare, mare greşeală ar fi dacă am judeca eficienţa sau, mă rog, seriozitatea acestui consiliu pe baza faptului că am votat în 50 de secunde sau 4 minute şi ceva. Aşa că eu cred că, în viitor, vor mai fi asemenea şedinţe şi tot cred, sunt convins, că opoziţia va putea manifesta, cum a putut şi până acum. Iar în ceea ce se spune cu „luatul peste picior”, eu unul, niciodată nu am încercat să iau pe cineva peste picior, eventual, argumentele invocate au fost criticate, dar niciodată o persoană nu a fost „luată peste picior”. Eu sper că în viitor nu aşa se va întâmpla!
3
Şi dacă îmi permiteţi, tot la capitolul „Diverse” , să vă spun că acum o lună şi ceva am avut o interpelare sau o rugăminte prin care am solicitat să binevoiţi să-mi comunicaţi care au fost măsurile luate pe bază legală împotriva acelora care distrug infrastructura, respectiv drumurile şi străzile, introducând gaz, canalizare etc şi lasă acele capcane pentru tancuri pe drumuri, aş fi vrut să ştiu câţi au fost amendaţi, cum s-a procedat, dacă mai există o soluţie să trecem peste această chestiune.
4
Şi mii de mulţumiri că, datorită funcţiei pe care o am, Consiliul mi-a făcut şi un „lac de acumulare” în faţa casei mele, de câteva sute de metri pătraţi, care acum, slavă Domnului! a dispărut, eu nu aş dori nimănui să mai aibă un astfel de lac de agrement, la fel, un teren pentru dirtrak dacă aţi auzit, cu maşini. Vă spun că nu am nevoie de aceste chestiuni, să cheltuim altfel banii aceştia, în schimb, trecând serios la treabă, v-aş ruga, în termenul legal, să binevoiţi, să-mi daţi aceste informaţii, eventual, după aceea putem să ne gândim în comisie sau în plen ce ar trebui făcut pentru a administra aceşti bani, foarte puţini, pe care îi avem, în sensul de a nu se mai distruge strada de către mai ştiu eu cine. Mulţumesc.
5
Dl. Edeleni C: - Nu am dorit să intervin, dar mă simt obligat. De fapt, am dorit să fac, iniţial, o propunere şi o să o şi fac după aceea, acum eu ştiu că deranjăm uneori, ne daţi învăţăminte de fiecare dată când avem curajul să vă spunem ceva, dar vă spun un singur lucru, este bine că mai există atâta opoziţie câtă mai există, este bine, aşa, pentru imagine. Şi eu cred că aceasta a dorit să spună colega Borza că dacă nu am fi, ar trebui să ne inventaţi sau din dumneavoastră, acolo, câţiva să mai comenteze, mă rog, şi acum fac propunerea – este un comentariu, eu nu m-am supărat nici pe domnul avocat, fost parlamentar de 15 ani, că ne mai învaţă, este şi normal, de acum ştim că în fiecare zi vom primi o anumită lecţie, vom şi fi pregătiţi să le aplicăm în continuare. Propunerea mea este următoarea, dacă se va aproba, este bine, dacă nu, nu, eu, personal, am decis să o fac, având în vedere situaţia dezastruoasă din judeţul învecinat, Timişoara şi chiar şi din Arad, propun ca, pentru trei luni, indemnizaţia de consilier să fie donată sinistraţilor şi cum va hotărî domnul primar, pentru cei din Arad, pentru cei din Timişoara. Acum, eu nu vorbesc de salariul primarului, eu vorbesc de indemnizaţia de consilier, pentru că eu oricum o să o fac si vă rog să se ia act de acest lucru – banii mei pentru trei luni să fie viraţi într-un fond pe care, după cum am spus, o să-l stabilească domnul primar. Dacă ceilalţi colegi sunt de acord să facă şi ei acelaşi lucru, cu atât mai bine.
Dl. Marian O: -Referitor la ajutoarele pentru sinistraţi, o să dau cuvântul domnului primar să ne informeze cam ce măsuri s-au luat pentru ajutorarea acestora.
Dl.primar.Cu referire la situaţia inundaţiilor din Arad, în primul rând vreau să vă spun că am felicitat Comisia Judeţeană şi Comisia Locală pentru modul cum s-au comportat. Aici trebuie să recunoaştem că avem un om de valoare în Arad, domnul Lucaciu – este printre cei 12 oameni din România care au absolvit Academia de Apărare Civilă şi acest lucru se vede. Am fost verificati, am fost prima Comisie Judeţeană care a fost convocată şi primele măsuri luate în timpul inundaţiilor au fost în Arad. Măsurile au fost atât de bine pregătite că în prima şedinţă s-a ajuns până la Ministrul Administraţiei, s-au gândit şi s-au dimensionat foarte clar evenimentele şi s-a gândit că va exista posibilitatea pentru a fi evacuaţi oamenii. Şi pentru că noi, în prima seară, nu aveam deschise şi pregătite centrele de zi, s-a apelat la Unitatea Militară din Vladimirescu. Tot în acea seară, sub comanda domnului Lucaciu, s-au constituit câteva grupe de lucru pentru a trece a doua oară pe la aceste locaţii, în special cele afectate şi cu posibilitatea de a fi afectată rezistenţa şi în seara aceea, vă pot spune, în fiecare casă a rămas un jandarm, care a fost înlocuit la câteva ore şi poliţia a avut câteva maşini cu care au circulat, a făcut şi poliţia un circuit în acea noapte. Domnul Lucaciu a avut toate bazele de date din punctul de vedere al societăţilor care deţin motopompe, pompe şi în prima seară s-a acţionat. De ce spun acest lucru, noi am avut foarte multe case inundate, foarte multe grădini inundate, dar printr-o gestiune bună, nu se poate spune că avem o mare dimensiune a problemei acum, acum avem doar cu oamenii care sunt evacuaţi, cu care am avut săptămâna trecută o discuţie pentru a lua o decizie importantă pentru ei, pentru că locaţia în care stau ei, de acum încolo, când vor veni apele, îi vor afecta de fiecare dată. De aceea am întârziat astăzi, pentru că am rugat Comisia Consultativă ca săptămâna viitoare să mergem la o întâlnire în aceste zone, pentru a lua o decizie destul de importantă, pentru a nu ne repeta în fiecare an, pentru că pe Aprodul Purice în fiecare an se va întâmpla acest lucru. Trebuie să luăm o decizie. Acum, când am reuşit, printr-o sponsorizare, să primim 300 de tone de ciment, am primit o sumă importantă de bani, ne putem pregăti să facem o mutare a celor oameni care nu au nici documente pe casă, nici pe teren, problema este doar ca dânşii să accepte această propunere a noastră. Mai mult de atât, am fost norocoşi că prin votul dumneavoastră de anul trecut, noi am câştigat un proiect PHARE pentru construcţia a 10 locuinţe pentru rromi, în zona Tarafului. Astăzi a fost licitaţia de construcţie, până în toamnă aceste construcţii vor fi terminate, vom avea la dispoziţie 10 locuinţe deja. De aceea, cred că este momentul în care putem avea o discuţie să rezolvăm pe termen lung. Mai mult de atât, s-au identificat zonele unde trebuie să introducem pompe, pentru a diminua din forţa apelor în momentul inundaţiilor. Vă apun aceste lucruri pentru că am asistat şi la ceea ce s-a produs în Timiş şi am văzut ce înseamnă diferenţa între oamenii care au ştiut să acţioneze şi aceştia au fost în Arad şi noi trebuie să le mulţumim pentru că primarul este el preşedintele comisiei, dar nu ştie toate punctele sensibile, oamenii aceştia ne-au ajutat foarte mult pe noi şi am vrut să le mulţumesc şi pe această cale şi la solicitarea lor, trebuie să vedem serios, să intervenim de pe acum, pentru a nu repeta în fiecare an evacuarea aceloraşi oameni.
6
Dl. Voicu E: - Am două probleme. Dacă ştiam că atâta morală îi faceţi doamnei Borza, mai bine îi spuneam: „las-o aşa, mai bine, fii naturală şi nu te strădui prea mult!”.
7
Eu am solicitat din toamna anului trecut ca interpelările la care primim răspunsuri în scris să fie menţionate pe internet şi să fie trecute în dreptul fiecărui consilier acolo, cu răspunsul aferent. Nu de alta, dar activitatea noastră, este o activitate publică şi cred că atât întrebarea pe care am pus-o, cât şi răspunsul pe care îl primim, poate să fie făcut cunoscut celor care ne-au ales la momentul respectiv. Şi de asemenea, dacă mă refer puţin la pagina de internet, aş dori, totuşi, să fie actualizată, iar angajaţii Primăriei să nu fie numai nişte nume, nişte anonimi. Dacă primarul şi viceprimarii au de bine, de rău, un CV şi o prezentare agreabilă, cred că dacă există pagină şi există locaţie, ar trebui ca oamenii să cunoască angajaţii Primăriei în spiritul posibilităţii de informare. Mulţumesc.
Dl. Marian O: -Mai sunt observaţii? La sfârşit voi da cuvântul domnului primar să răspundă la ceea ce s-a ridicat aici ca şi problematică. Da, domnul Dolha, vă rog.
8
Dolha I: -Aş avea şi eu o problemă referitor la branşamentele de apă. Mi se pare o aberaţie ca pentru un branşament de apă un om de rând să vină la Primărie şi să umble 4 luni de zile. Nu ştiu ce s-ar putea face, cum am putea rezolva problema, dar este o aberaţie să dureze 4 luni de zile un branşament de apă!
Cu referire la branşamente, este o legislaţie care nu ştiu cât durează, durează în funcţie de cât se mişcă de repede proiectantul care face aceste lucruri. Mai mult, ei trebuie să obţină avizul Regiei de Apă-Canal la care se face acest branşament.
Dl. Dolha I:–Domnule primar, dar pentru Acordul Unic, trei, patru săptămâni, să primeşti Acordul Unic de la Primărie?
Dl. primar: - În fiecare săptămână există Acord Unic.
Dl. Dolha I: - Da, dar nu mi se pare normal să dureze o lună de zile Acordul Unic.
Dl. primar: - Aveţi cuvântul meu că în fiecare săptămână există Acord Unic şi nu rămâne nici o hârtie, pentru că Acordul Unic îi ajută pentru a nu umbla după celelalte avize. Nu-mi dau seama cât este de reală informaţia pentru că în fiecare săptămână există acest acord, dar putem verifica punctual acest lucru.
9
Dl. Costin I: -Ajutoare pentru sinistraţi şi cei care sunt loviţi de soartă din Arad, din Timiş şi din Caraş-Severin, ajutoare se adună încă de acum două săptămâni. Bisericile ortodoxe au adunat până în data de 9 sume de bani pentru aceştia. Deci, nu trebuie să facem paradă, că adunăm, că dăm două, trei indemnizaţii de consilier. Până acum am putut să o facem la bisericile ortodoxe din cartiere. Mulţumesc.
10
Dl. Curta G: - Vreau să-l rog pe domnul primar să nu uite de promisiunea pe care ne-a făcut-o acum trei luni de zile vis a vis de Fundaţia Judeţeană a Revoluţiei. Atunci am primit promisiunea că până la 1 mai 2005 vom primi un sediu la fundaţie, sper să nu ne uite, măcar acum să o putem rezolva.
Dl. primar: -O să încep cu ultima problemă cu referire la sediul Fundaţiei Revoluţiei – noi am făcut o inventariere, în schimb am primit un document pe două direcţii de a inventaria atât necesitatea de terenuri, cât şi situaţiile locative cu referire la noile legi ale proprietăţii, să vedem dimensiunea, pentru a nu aloca ceva ce la un moment dat nu avem.
11
DL. Curta: Şi în altă ordine de idei, nu ştiu ce putem lua din Parlamentul României, însă în Consiliu Local nu am văzut nici un consilier că doarme, dar în Parlamentul României au fost suficienţi parlamentari care votează în 15 secunde sau în 50 de secunde un proiect de lege. Mulţumesc.
12
Dl.Bognar L: -Înainte de plecare, cine nu a primit insigna cu stema Aradului, să veniţi să luaţi, am pregătit pentru dumneavoastră, este stema care ne uneşte pe toţi în acest oraş, în scopul şi în interesul cetăţenilor.
Cu aceasta, şedinţa a luat sfârşit.