MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 28-02-2005
M I N U T A
şedinţei ordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 28.02.2005
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 februarie 2005, au fost prezenţi 22 de consilieri. A absentat dl.Dorel Popa (concediu odihnă).
Au întârziat dl.Tokay şi dl. Moisescu, sosind după aprobarea ordinii de zi, dl.Voicu şi dna Cismaş au sosit înainte de a se supune la vot punctul 1.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Cziszter Kalman.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. Dekany Alexandru, viceprimar, delegat pentru primar, dna Doina Paul, secretar, dl.Petru Tamaş-director economic, dl. Pavel Neamţiu–director Direcţia Fiscală, dna Claudia Macra –director executiv Direcţia Comunicare, dl. Răzvan Popa–director tehnic, dl. Emilian Ciurariu–arhitect şef al municipiului Arad, dna Claudia Grozavu–şef Serviciu Buget, dna Viorica Graur–referent specialitate Compartiment Acord Unic, dna Andreica Daniela–consilier Serviciu Buget, dna Florica Popa–Şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dna Stepanescu Lilioara-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid-consilier juridic, dra Mirela Boroica–referent de specialitate.
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”-dra director executiv Nagy Etelca.
Alţi participanţi: dl. comisar Mihalaşcu Adrian – reprezentant al Poliţiei de Proximitate.
Mass-media:dl.Adriana Barbu-„Agenda”, dl.Ciprian Boiţiu, Realitatea, dra Mihaela Ozarchevici-"Observator", dra Sorina Ambruş şi dl. Nicolae Oprean – Ziarul „Adevărul”, dra Andreea Dineţ – RCS, dra Paula Iacob – PRO TV, dra Izabela Vekas, dl. Lucian Ciobanu –TVA, dl. David Irhazi – Jelen.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 23.02.2005, a Dispoziţiei nr.232/22.02.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Adevărul” din 23.02.2005).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 24.02.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 24.02.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Cziszter Kalman, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. viceprimar:-Bună ziua! Începem şedinţa. Solicit să se comunice prezenţa domnilor consilieri! Da. Mulţumim. Avem, deocamdată, 18 consilieri prezenţi. Începem şedinţa ordinară de astăzi, având 17 puncte pe ordinea de zi. Mapele v-au fost puse la dispoziţie în urmă cu 5 zile, conform regulamentului şi tot atunci, când aţi primit materialele, aţi putut constata că se mai află pe lângă materialul de pe ordinea de zi, o informare privind execuţia bugetară pentru anul 2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad, prezentată de Camera de Conturi Arad. În acest sens, doresc să suplimentez ordinea de zi cu încă un punct, punctul 17 să devină acesta şi punctul 18, în consecinţă, va fi „diverse”, introducerea pe ordinea de zi a acestei informări este obligatorie, conform legii. Cu acest punct suplimentat pe ordinea de zi şi cu celelalte 17, deci cele 18 puncte de pe ordinea de zi, supun votului. Sunteţi de acord cu această
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.14/2005, de aprobare a repartizării fondului de rulment al municipiului Arad pentru anul 2005-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2005-iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" pentru anul 2005-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind colaborarea Consiliului Local al Municipiului Arad cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad şi cofinanţarea Proiectului PHARE care are ca obiect îmbunătăţirea accesului la educaţie a grupurilor defavorizate-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea colaborării Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" cu Fundaţia Renincoor Open Hand la realizarea proiectului "Centrul Comunitar pentru Tineri" Arad-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii martie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu teren a veteranului de război Păcurar Gheorghe, potrivit Legii nr. 44/1994- iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu teren a veteranului de război Ţucudean Iosif, potrivit Legii nr. 44/1994- iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind parcelarea/apartamentarea unor imobile proprietate a Statului Român-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre pentru aprobarea ieşirii din indiviziune cu privire la imobilul din Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 80-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind unificarea şi reparcelarea unui teren proprietate a Statului Român, situat în intravilanul Municipiului Arad, str. II nr.16 şi nr.18-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 din Hotărârea nr.166 din 15 aprilie 2004, privind atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren conform Legii nr. 15/2003-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind modificarea art. 1 din Hotărârea nr. 124 din 15 aprilie 2004 şi concesionarea directă a unui teren-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea concesiunii unui spaţiu cu destinaţia de "Cabinet de expertiză a muncii"-iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind programul de ocupare temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor pentru anul 2005.- iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
17. Raportul Curţii de Conturi privind execuţia bugetară pentru anul 2003 la Consiliul Local al Municipiului Arad.
18. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi (18 consilieri prezenţi în sală).
1
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.14/2005, de aprobare a repartizării
fondului de rulment al municipiului Arad pentru anul 2005
(n.n. au intrat în sală domnii consilieri: dl. Tokay, dl. Moisescu, dl. Voicu şi dna Cismaş)
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 20 voturi „pentru”, 1 „abţinere” (dl.Edeleni), 1 „împotrivă” (dna Borza). (22 consilieri prezenţi).
2
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli
al municipiului Arad pentru anul 2005
S-au formulat următoarele amendamente:
1.Doamna consilier Alexandra Braica a solicitat acordarea Universităţii „Vasile Goldiş” a , sumei de 350 de milioane de lei, indicând sursa la Capitolul 72- poziţia 27, „Acţiuni Culturale Nenominalizate”.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 8 voturi „pentru” (dl Moisescu, dl.Dolha, dl. Cziszter, dl. Voicu, dl. Edeleni, dl. Curta, dna Borza, dna Braica), 3 împotrivă”(dl.Pădurean, dl. Neamţiu, dl. Costin), 11 voturi „abţineri „ (22 consilieri prezenţi).
2.Domnul consilier Adrian Niţu a propus modificarea poziţia 47 de la Capitolul 63 – „Servicii de dezvoltare publică şi locuinţe” din „cheltuieli pentru taxe de timbru judiciar”, în „cheltuieli pentru publicitate imobiliară”.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi „pentru”, 1„abţinere”(dna Braica) şi 2 voturi „împotrivă”(dna Borza şi dl Curta). (22 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” 5 „abţineri” (dl. Voicu, dl. Curta, dnaBorza, dna Braica şi dl. Edeleni) - 22 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" pentru anul 2005
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi – 22 consilieri prezenţi
4
Proiect de hotărâre privind colaborarea Consiliului Local al Municipiului Arad cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Arad şi cofinanţarea Proiectului PHARE care are ca obiect îmbunătăţirea accesului la educaţie a grupurilor defavorizate
Comisia nr. 3 a formulat următorul amendament: articolul 3 – „Consiliul Local al Municipiului Arad va derula proiectul după terminarea finanţării din fonduri PHARE, prin susţinerea în vederea menţinerii în structurile Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad a unui lot de 4 posturi”.
Amendamentul a fost aprobat cu 21 voturi „pentru” şi 1 „abţinere” (dl. Edeleni). (22 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
5
roiect de hotărâre privind aprobarea colaborării Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad" cu Fundaţia Renincoor Open Hand
la realizarea proiectului "Centrul Comunitar pentru Tineri" Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii martie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu teren a veteranului de război Păcurar Gheorghe, potrivit Legii nr. 44/1994
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu teren a veteranului de război Ţucudean Iosif, potrivit Legii nr. 44/1994
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind parcelarea/apartamentarea unor imobile proprietate a
Statului Român
Hotărârea a fost adoptată, cu 19 voturi „pentru” şi 3 voturi „împotrivă” (dna Borza, dl.Curta şi dnaBraica). (22 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre pentru aprobarea ieşirii din indiviziune cu privire la imobilul din Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 80
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind unificarea şi reparcelarea unui teren proprietate a Statului Român, situat în intravilanul Municipiului Arad, str. II nr.16 şi nr.18
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotărâre privind modificarea art.1 din Hotărârea nr.166 din 15 aprilie 2004, privind atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren conform Legii nr. 15/2003
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
13
Proiect de hotărâre privind modificarea art. 1 din Hotărârea nr. 124 din 15 aprilie 2004 şi concesionarea directă a unui teren
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea concesiunii unui spaţiu cu destinaţia de
"Cabinet de expertiză a muncii"
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind programul de ocupare temporară a forţei de muncă din rândul şomerilor pentru anul 2005.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad
Comisia nr. 2, la propunerea doamnei consilier Braica şi a domnului consilier Voicu, a formulat următorul amendament: „se aprobă menţinerea personalului cu experienţă până în momentul în care colegii debutanţi vor fi integraţi pe deplin” să devină un articol nou
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi 6 voturi „pentru” amendament
(dl. Voicu, dl. Edeleni, dl. Curta, dna Borza, dl. Dolha, dna Braica), 5 voturi „împotrivă” (dl. Manta, dl. Marian, dl. Costin, dl. Moşneag, dl. Pădurean) şi 11 „abţineri”- (22 consilieri prezenţi).
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu 16 voturi „pentru”, 3 voturi „împotrivă” (dna Borza, dna Braica, dl. Curta) şi 3 „abţineri” (dl. Dolha, dl. Edeleni, dl. Voicu) - (22 consilieri prezenţi).
17
Raportul Curţii de Conturi privind execuţia bugetară pentru anul 2003 la
Consiliul Local al Municipiului Arad prezentat de Camera de Conturi Arad
Dl. Cziszter K: - Aţi luat la cunoştinţă. Trecem la ultimul punct.
18
Diverse
Interpelări
1
Dl. Edeleni C:-Domnule preşedinte, aş începe prin a-i mulţumi executivului şi în mod special, doamnei Doina Paul şi mai special, domnului Dekany. Am primit, în sfârşit, un răspuns la o interpelare, în sfârşit spun, că am făcut multe, dar aceasta văd că am primit-o foarte repede, chiar dacă nu aşa cum mă aşteptam. Întrebarea era dacă domnul Heveşi Ladislau este angajat al Primăriei sau nu ? Primesc un răspuns că este cu jumătate de normă. De ce am pus această întrebare? Cu jumătatea de normă, să nu mă mai atace domnul Heveşi, că primeşte salariu şi din banii mei, da? Dânsul, ca funcţionar public, să nu mai facă politică pe la emisiuni televizate, da? Aceasta era toată problema.
2
Ca să vedeţi că eu sunt mult mai rapid la interpelări şi regret că nu este de faţă domnul primar şi, dacă vă amintiţi, m-a interpelat, de fapt, nu ştiu dacă aceasta înseamnă interpelare, că sunt două acte adiţionale aici. M-am lămurit. Uitaţi, vă dau şi dumneavoastră, ca să fiţi şi dumneavoastră lămurit despre ce este vorba şi între timp, o să şi povestesc. Despre ce este vorba – spunea dânsul, domnul primar sau arăta, să am grijă că are două acte adiţionale în mână şi neştiind despre ce este vorba, m-am documentat şi aveţi în faţă, da, vă rog să mă ascultaţi, că termin repede. Este vorba de un răspuns la o acuzaţie, care este pusă aşa şi mulţi colegi de aici au rămas cu impresia că Edeleni a făcut ceva, dacă primarul a arătat un act adiţional. Am în faţă contractul de locaţiune din 23.03.2001. Este vorba despre Gospodăria Comunală şi „Danicom”, „DaniImport-Export” şi pentru identificare pe ştrand, Discoteca „Space”. La vremea respectivă, în 2001, se semnează un contract, valoarea contractului era de 7.611 USD, după o lună se face un act adiţional din 7.611 USD, se ajunge la 2.751 USD şi pe urmă se mai face un act adiţional, atunci când vin eu la Gospodăria Comunală, transformăm dolarii în EURO, respectiv în 2000 – 751 EURO. Aceasta se întâmpla în 4.04.2003. Domnul Duruş, patronul de acolo, în 24.02.2003, depune o cerere către Gospodăria Comunală, unde solicită extinderea spaţiului, am aici cererea, o aveţi şi dumneavoastră acolo, unde se aprobă această extindere, pentru că ştiţi, s-a realizat o terasă acolo etc. Se face un act adiţional, ajungem la final, dar am prezentat filmul, ca să vedeţi că nu este nici un secret şi nici o mare descoperire. Şi o să spun şi o concluzie la final – în actul adiţional întocmit, valoarea contractului se ridica la 9.796 de EURO, dar este un act adiţional nefinalizat, pentru că este semnat numai de către locator şi o să observaţi la locatar că face o scriere acolo – că după 30 de zile, dacă dânsul va dovedi, de fapt şi spune în cerere că face o investiţie de 8,5 miliarde şi scrie cu mânuţa lui. „urmează ca în termen de 30 de zile să aduc acte doveditoare privind investiţia pe care am efectuat-o…” şi făcea o cerere referitor la o înlesnire pe care A.G.A. de la Gospodăria Comunală a aprobat-o ca cei care investesc peste 50.000 de EURO să aibă anumite facilităţi. Ei, atunci vine marea descoperire! Actul adiţional, de care vorbim, nesemnat, pentru că tot avem aici un jurist eminent şi văd că întotdeauna primim câte o lecţie până la sfârşit, deja o să vin şi cu notiţe să-mi fac, este valabil când este semnat de părţi, în rest nu este act adiţional, este o hârtie care nu are nici o valoare, dacă nu este semnat de părţi, că este un contract şi, într-adevăr, urmează actul oficial, legal, semnat de părţi şi care, într-adevăr, de la 9.000 ajunge la 7.231, pentru că acea comisie care există şi la Gospodăria Comunală, bănuiesc că şi la alte întreprinderi, făcând analiza acestei menţiuni, a întocmit un act adiţional care reglementa toată această problemă. Eu vreau să vă spun în final un singur lucru – încercăm, prin acestea, să-l discredităm pe domnul Edeleni. Este o muncă inutilă şi eu cred că domnul primar este intoxicat cu astfel de acte, pentru că precis dânsul nu are derularea de la începutul începutului, cu contractul şi i s-au dus două acte acolo, uite acolo ce…vreau să vă spun ceva şi anume că eu am avut şi un proces la Bucureşti cu domnul Duruş, un proces penal, ca să nu se creadă că am avut nu ştiu ce afaceri, nu pentru acele 2000 diferenţă, ci pentru că dânsul nu şi-a plătit la timp datoriile etc. Şi aş fi vrut să fie aici domnul primar, dar bănuiesc că prin bunăvoinţa amicului meu, domnul viceprimar Dekany, o să ajungă la domnul primar, pentru că voiam să-i răspund dânsului, dar pentru că astăzi este o şedinţă ordinară, am considerat că acum este momentul, că la extraordinară, ştiţi, a discuta deranjează pe unii şi pe alţii. Şi mai am o rugăminte, doamna secretar, mai vedeţi că am depus mai multe cereri acolo, haideţi, vă rog, daţi răspuns la ele, că v-am felicitat pentru aceasta! Şi nu vreau să vă atac, că dumneavoastră sunteţi o doamnă şi o specialistă, dar uneori mă obligaţi să fiu dur. Şi la orice acuzaţie de genul acesta o să vin cu documente şi să nu creadă cei care încearcă şi eu cred că domnul primar, probabil având un temperament apropiat de al meu, a „muşcat” din cele două acte adiţionale, care nu au nimic cu realitatea. Aşa că transmiteţi-i gânduri bune din partea mea şi materialul. Mulţumesc.
Dl. Cziszter K: - Mulţumesc domnule consilier. Are cuvântul domnul consilier Voicu.
3
Dl. Voicu E: - Am primit răspuns referitor la emiterea autorizaţiei pentru instalare de reţea a lui „Atlastelecom”. Cu consternare vreau să spun că se încearcă să fiu indus în eroare şi nu o să reuşiţi lucrul acesta. Şi aici mă refer la cei care emit acest document, respectiv la Serviciul de Urbanism. Deci, domnilor, dacă-mi spuneţi mie aici că despre felul în care se poate întrebuinţa cablul necesar de rulare a activităţii de comunicaţii, cea mai competentă opinie este cea a producătorului şi producătorul stipulează clar că nu se pot folosi respectivele cabluri la pozarea subterană, îmi pare foarte rău, dar aţi înghiţit un sâmbure amar. Este treaba lui să-şi asigure un sistem de cablaj, care să permită pozarea subterană. Sigur, există cabluri care nu pot fi pozate subteran. Dar, în cazul în speţă, când există o hotărâre, aş vrea să vă spun că R.C.S.-ul, de exemplu, pentru că nu a primit acordul de la Regia de Apă, pe strada Eminescu şi pe Blaga, acum 2 ani de zile, să intre în canalul lor, a trebuit să-şi sape lângă ei un alt canal în care să-şi pozeze cablurile separat de canalizare. De ce? Pentru că i-am obligat noi, ca să nu meargă cu ele pe stâlpi aiurea. Nu am înţeles, care este treaba dumneavoastră ce fel de tip de cablu pozează ei? Dacă există o hotărâre, să-şi caute acel tip de cablu care se pozează subteran. Dacă o firmă a putut să facă acest lucru, pentru că a fost obligată de o hotărâre de consiliu, emisă în primăvara lui 2000, nu văd de ce altă firmă găseşte la dumneavoastră această înţelegere, că nu a găsit decât cablu de nu ştiu ce calitate. Să-şi caute un cablu care poate fi pozat subteran. Dacă nu ştiţi şi puteţi fi duşi în eroare, întrebaţi şi vă pot spune specialiştii că există acest lucru. Deci, nu cred că faptul că dumneavoastră aţi încălcat o hotărâre este în regulă şi v-aş ruga foarte mult să consemnaţi că nu pot fi de acord, în calitate de consilier, să se încalce o hotărâre a Consiliului Local printr-o chichiţă de natură tehnică, pe care o strecoară oricine şi oricum.
Dl. Cziszter K: - Mulţumesc. Dau cuvântul domnului consilier Tokay, în ordinea în care s-au înscris la cuvânt şi apoi doamna consilier Borza.
4
Dl. Tokay G: - Am o interpelare al cărei obiect este starea carosabilului din foarte multe străzi din Arad. După cum aţi observat, unele carosabile care au fost reparate de curând, altele mai de mult timp, sunt pur şi simplu tăiate în două de nişte şanţuri antitanc, cel puţin aşa arată, lăsate în urma introducerii gazului sau a canalizării sau a apei etc. autorizate sau neautorizate. Întrebarea mea este dacă organele specializate au încercat să aplice amenzile de care sunt pasibile asemenea atitudini, ce amenzi, ce volum de amenzi s-a aplicat, cât s-a încasat, dacă au revenit în situaţia anterioară, dacă cel care a fost amendat nu s-a conformat şi nu a restabilit situaţia anterioară…. Dacă au revenit, au mai aplicat o altă amendă? Să mai adaug un singur lucru, nu este atât de greu să găseşti cine este responsabil pentru nerespectarea normelor cu privire la integritatea infrastructurii şi aşa deteriorată, a Aradului. Pentru că linia de canalizare, linia de gaz, exact te duce la beneficiar, nu trebuie să faci o muncă de Sherloch Holmes să ştii cine este direct vizat din treaba aceasta. V-aş ruga, deci, ca într-un termen rezonabil să dispuneţi organelor abilitate să întocmească o asemenea situaţie şi să ne-o comunice. Pentru că avem şi aşa probleme destule cu situaţia carosabilelor, a drumurilor din Arad şi nu cred că este admisibil ca în situaţia materială în care ne aflăm să permitem unora să facă ceea ce fac. Mulţumesc.
5
Dna Borza R: - Am primit, într-adevăr, răspunsul la interpelarea pe care am făcut-o în urmă cu o lună de zile şi pe care am reluat-o astăzi, cu ocazia proiectelor de hotărâri de la punctele 1 şi 2. Eu vreau să mulţumesc domnului Dekany pentru sprijinul pe care vrea să-l dea în interesul ideii că aleşii locali au dreptul şi obligaţia să se informeze cu tot ceea ce înseamnă actul de administraţie, însă am primit aici un răspuns, domnule Dekany, cred că nu l-aţi citit, că dacă-l citeaţi, bănuiesc că nu l-aţi fi făcut. Nu ştiu cine l-a întocmit, că este de astăzi răspunsul şi domnul Falcă ştiu că este plecat, nu ştiu exact cine l-a întocmit, cu siguranţă că l-a întocmit un funcţionar, care nici nu ştie cum îl cheamă cred. Şi să vă citesc ce mi-a scris aici: „la interpelarea dumneavoastră, adresată Primarului, cu nr…., cu privire la încălcarea Legii nr. 50/1991…” este ceea ce spuneam despre autorizaţia de construcţie, „…cu referire la lucrările de construcţie, executate în clădirea Palatului Administrativ, vă facem cunoscut faptul că dată fiind plângerea adresată de către dumneavoastră organelor de cercetare, înţelegem ca pe parcursul efectuării cercetărilor, să nu întreţinem nici un fel de corespondenţă cu alte persoane sau instituţii, decât cele abilitate de lege să verifice respectarea legalităţii demersurilor noastre”. Adică, este o porcărie ceea ce a scris aici persoana respectivă, pentru că, pe de o parte, înseamnă că, practic, neglijează cu totul cererea unui consilier local, pe de altă parte, cum adică, păi nu sunt nişte chestiuni publice, acestea sunt numai chestiuni private, între unul şi altul? Păi, tot oraşul ar trebui să ştie dacă lucrurile sunt OK şi cum sunt. Mă bizui, în continuare, pe cuvântul dumneavoastră, că în următoarea şedinţă de comisie voi primi toate documentele şi verificaţi cine a făcut prostia aceasta şi învăţaţi-o cum să facă, nu ştie nici cum o cheamă!
Dl. Dekany T: -Vă răspund şi dacă doriţi şi acum, după şedinţă, nu este nici un secret, puteti vedea aceste documente. Adresa pe care aţi primit-o este semnată de către cei care au întocmit-o. Da, putem continua discuţia până când doriţi dumneavoastră, dar, în schimb, vă stau la dispoziţie, să vedeţi exact toate firmele, devizele, actele care au stat la bază, modul de executare, dar o parte din contracte, poate sunt şi contracte comerciale, adică sigur sunt şi comerciale, care au un anumit caracter, pe care îl cunoaşteţi…
Dna Borza R: -Da, pe care-l contestaţi dumneavoastră în legislatura trecută, mai ales dumneavoastră, liberalii, că nu sunt confidenţiale, vă aduceţi aminte!
Dl. Dekany T: - Eu nu-mi aduc aminte să fi contestat.
Dna Borza R: -Nu, nu, nu!
Dl. Cziszter K: -Mulţumesc. Constat că şi la ultima solicitare s-a dat un răspuns favorabil, în sensul de a asigura accesul la documentele dorite de doamna Borza. Domnul consilier Moşneag soreşte să intervină.
6
Dl. Moşneag O: - Voi încerca să fiu foarte scurt şi aşa s-a lungit puţin şedinţa, am o rugăminte către executiv şi anume, cei care răspund de, mă rog, inspectorii care sunt pentru a verifica serviciile de curăţenie în oraş, am rugămintea de a verifica cu atenţie mai mare, deoarece de vreo 4-5 zile nu s-au mai golit coşurile de gunoi de pe străzi şi există mult gunoi şi în jurul pubelelor, iar, conform contractului, după câte ştim, este de datoria celor care se ocupă de curăţenie, să adune şi ceea ce este în jurul coşurilor şi al pubelelor şi al containerelor. Mulţumesc.
7
Dl. Bobar E: -Încerc să fiu şi eu la fel de scurt. Am fost interpelat în zilele acestea de nişte indivizi, la un moment dat, când îmi parcam maşina, numai nu m-au luat de guler să dea cu mine de trotuar, explicându-mi că încă este în vigoare contractul cu Parktronicul şi cum îmi permit eu să parchez în oraş fără să plătesc. Eu întreb executivul dacă a procedat conform contractului cu Parktronicul şi le-a solicitat rezilierea şi eventuale daune, pentru că nu şi-au respectat obligaţia de a întreţine parcările. Păi dacă vine cineva să mă ia de guler, trebuia să mă ia de guler în momentul în care parcările pe toată perioada iernii erau lacrimă de curate. Nu cred că este cazul şi nu ştiu dacă nu ar trebui să le solicităm nişte daune pe tema aceasta. Mulţumesc. Mai sunt intervenţii, propuneri? Dacă nu, eu vă mulţumesc pentru participare. La revedere.
Cu acestea, şedinţa s-a încheiat.
Această minută, precum şi stenograma completă a şedinţei Consiliului Local din 28 februarie 2005 pot fi consultate şi pe internet, la adresa www.primariaarad.ro