MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-06-2006
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 29.06.2006
Recomandăm vizualizare pdf!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 iunie 2006, au fost prezenţi 19 de consilieri. A absentat domnul consilier Dorel Popa (concediu boală), domnul Curta Gheorghe (în deplasare la Bucureşti, pentru a depune dosarele revoluţionarilor arădeni), domnul Pădurean Corneliu (preşedinte al comisiei de bacalaureat la unităţi liceale din Braşov). Domnul Voicu Emanoil a întârziat, fiind prezent la şedinţă la punctul 33 al ordinii de zi. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Schill Gheorghe.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl.Gheorghe Falcă, primar, dl.Bognar Levente, viceprimar, dna Doina Paul, secretar, dl.Petru Tamaş-director executiv Direcţia Economică, dl.Răzvan Popa –director executiv-Direcţia Tehnică, dna Claudia Macra–director executiv -Direcţia Comunicare, dna Szasz Mirela– arhitect-şef al municipiului, dna Claudia Grozavu–şef Serviciu Buget, dra Alina Magdău–Direcţia Fiscală, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl.Valer Mărginean-consilier Cabinet Primar, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Monica Czibrik-consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica-referent specialitate.
-din partea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl.Aurel Damian–director SC RECONS SA, dl.Mircea Galea–RADMA, dl.Ioan Barbură–SC SALUBRITATE SA, dl.Covaci Ioan, director SC GOSPODĂRIREA COMUNALĂ Arad SA, dna Daniela Sabău, SC TOP SA Arad;
Alţi participanţi, interesaţi conform Legii nr.52/2003, privind transparenţa decizională în administraţia publică:
-reprezentanţi ai mediului de afaceri –pentru proiectul de hotărâre privind publicitatea, reclama şi afişajul în municipiul Arad: SC EUROMEDIA GRUP Bucureşti–Alexandru Codoban, SC SIMPLEX 2002 –Lucian Roventa, MEDIA EVENTS – Călinoiu Florin, Tai Pa Carmen; -cetăţeni interesaţi pentru proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2006 (Proiectul PUD Piaţa Mihai Viteazul): SC SALLY& BETTY– Ignişca Elisabeta, SC BELA BIANCA – Moscal Eugenia, AF MĂDĂ - Muscu Liliana, SC CLASICOM
SRL–Toda Claudia, SC EPI SRL – Igrişan Epaminonda, PF CARAIMAN – Caraiman Dumitru, PF DULGHERIU – Elena Dulgheriu, PF DENISA – Vasile Laura.
-presa:„Adevărul Arad”-Cosmin Mihuţa, Ştefan Matyas (fotoreporter) , „Arad Expres”- Simona Mazăre, „Informaţia Aradului”-Nadia Bodran şi Nicolae Oprean, „Jelen”-Irhazi Janos, „Observator Arădean”-Adriana Barbu, „TV Arad”-Nicoleta Belean şi fotoreporter, „Info TV”-Diana Mariş şi cameraman, „Agenda Zilei”-Călin Ghinaciu.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.05.2006, a Dispoziţiei nr.969/24.05.2006 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei au fost publicate integral în presă în data de 24.06.2006 în cotidianul local „Adevărul”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 24.06.2006, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. CD-urile cu copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 24.06.2006.
Preşedintele şedinţei, dl.consilier Schill Gheorghe, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar:-Bună ziua. Începem şedinţa de astăzi. Da, poftiţi, domnule Moisescu!
Dl. Moisescu C:-Doresc să anunţ că domnul Curta Gheorghe lipseşte astăzi, este la Bucureşti cu dosarele revoluţionarilor.
Dl. primar a supus la vot :
Ordinea de zi 1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna iunie 2006 şi principalele activităţi programate pentru luna iulie 2006.
2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2006-iniţiativa primarului
3. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară” pentru anul 2006-iniţiativa primarului
4. Proiect de hotărâre privind publicitatea, reclama şi afişajul în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale în municipiul Arad -iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind gospodărirea municipiului Arad -iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară” Arad de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad -iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reducerea consumului pentru economisirea agentului termic în unităţile de învăţământ preuniversitar din Municipiul Arad” -iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Amenajare terenuri de sport în incinta unităţilor de învăţământ- Liceul Sportiv şi Grupul Şcolar Industrial Forestier din Arad”-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PN 20 Arad” -iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „RK la Şcoala Generală nr.2.Arad”-”-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Amenajare grupuri sanitare la Şcoala Generală nr.9 Arad”-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PP1-Arad -”-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PP 18-Arad”-iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Extindere şi refuncţionalizare Scoala Generală nr.5-Arad-”-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PN 2 Arad”-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „RK Clădire Internat Grupul Şcolar Ind. CFR Arad””-iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe aparţinând Punctului Termic 2 V, casarea şi valorificarea acestora”-iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contractului de Asistenţă pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord-Sud a municipiului, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a SC Compania de Transport Public SA Arad -iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Modificare, extindere şi modificare flux tehnologic-brutărie”, str.Castor nr.24 Arad, beneficiar SC Saturn Prodimpex SRL Arad, proiectul 361/2006, proiectant SC BATCU DESIGN SRL-iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă colectivă D+P+2E+M”, str. I.P.Pincio nr.10-12, Arad”, beneficiar SC TEFI MULTICONSTRUCT SRL Arad, proiectul 8902, proiectant SC PROIECT SA Arad.-iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile situate în municipiul Arad.- iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietate privată a municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Vest Arad.- iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind stabilirea condiţiilor pentru închirierea unui teren, închiriere aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 165/2003 - iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 11/14.07.2003 şi aprobarea vânzării suprafeţei de teren de 180 mp. către Opitz Sorin Ovidiu şi soţia Brigitte Ecaterina - iniţiativa primarului. RETRAS de pe ordinea de zi.
26. Proiect de hotărâre privind închirierea unor terenuri situate în municipiul Arad către SC Centrala Electrică de Termoficare Arad SA- iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind un schimb de terenuri- iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune cu Statul Român, prin sultă, referitor la ap. 1 din imobilul situat în municipiul Arad, str. Lermontov nr. 2- iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ unor familii evacuate din locuinţe retrocedate.- iniţiativa primarului.
30. Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc în perioada februarie-aprilie 2006-iniţiativa primarului.
31. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iulie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003 -iniţiativa primarului.
32. Informare privind participarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
33. Diverse.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
19 consilieri prezenţi.
În continuare, dl.Schill a preluat conducerea şedinţei.
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna iunie 2006 şi principalele activităţi programate pentru luna iulie 2006.
Nu s-au consemnat obiectii, dezbateri.
2
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2006
Amendamentul domnului Edeleni formulat la Comisia nr. 1 a fost respins. Suma de aproape 2 miliarde, care este alocată pentru cheltuielile cu membrii AGA la 3 societăţi ale Consiliului Local. Eu am spus-o şi data trecută. Nu este normal să plătim din banii publici pentru membrii AGA mai ales că sunt 5. Şi eu propun, prin acest amendament, să reducem de la 5 la 3, că nu este o mare diferenţă. Nu se schimbă nimic, nici în bine nici în rău, probabil că poate în bine, trei hotărăsc mult mai repede ce trebuie să facă pentru societatea respectivă. Acesta este amendamentul, pentru că folosim bani publici să plătim membrii AGA, să-i reducem de la 5 la 3.
3 pentru (dl.Edeleni, dna Braica şi dna Borza)
10 împotrivă
6 abţineri (dl.Schill, dna Cismaş, dl.Moşneag, dl.Neamţ, dl.Moisescu, dl.Huţiu).
19 consilieri prezenţi.
Amendamentele dlui .Marian O:-au fost aprobate:1 – „se introduce articolul 3 la proiectul de hotărâre, care va avea următorul conţinut:
a. se majorează cu 6760 mii lei sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru sistemele centralizate de producere şi distribuţie a energiei termice, alocate municipiului Arad, conform HGR 433/2006 şi cu aceeaşi sumă programul de investiţii pe anul 2006 – Obiectivul Modernizare PT 1 V Vlaicu-Arad, Calea Aurel Vlaicu Arad”; b. SC CET SA Arad va asigura supravegherea execuţiei lucrărilor prin
inspectori de şantier autorizaţi pentru realizarea obiectivului de investiţie „Modernizare PT1V Arad, Calea Aurel Vlaicu”.
2. Articolul 3 din proiectul de hotărâre devine articolul 4 – „se majorează cu suma 500 mii lei prevederile privind transferurile pentru realizarea de investiţii ale societăţilor comerciale cu capital de stat pentru plata de către SC CET SA Arad a contravalorii obiectivului „Modernizare PT 2 V – Calea Aurel Vlaicu” prin diminuarea cu aceeaşi sumă a obiectivului „Transport urban în municipiul Arad” .
3. Se redistribuie sumele aprobate în cadrul programului acţiunilor cultural-artistice şi sportive pentru anul 2006, după cum urmează”
- Zilele Academice Arădene – 10 mii lei
- Centura de Aur a României la box – 20 mii lei
- Zilele Aradului – ediţia a 5-a +30 mii lei.
4. Se majorează cu suma de 51 mii lei veniturile proprii, venituri din manifestări culturale, aprobate în bugetul Casei de Cultură a Municipiului Arad şi cu aceeaşi sumă poziţia „Participare la Festivalul de la Avignon” din programul acţiunilor culturale pe anul 2006 ale instituţiei menţionate.
5 Se aprobă următoarele modificări în bugetul activităţilor auto, finanţate la unităţile de învăţământ, după cum urmează:
-Grup Şcolar „Csiky Gergely” se majorează cu suma de 5 mii lei veniturile din „donaţii şi sponsorizări” şi cu aceeaşi sumă „cheltuielile cu bunuri şi servicii”;
-Grup Şcolar de Industrie Alimentară – „se diminuează cu suma de 8 mii lei prevederile de la „bunuri şi servicii” şi se majorează cu 2 mii lei prevederile de la articolul 20-13 „pregătire profesională” şi cu 6 mii lei prevederile de la articolul 20.05 – „bunuri de natura obiectelor de inventar”,
- La Colegiul Tehnic de Construcţii şi Protecţia Mediului, se diminuează cu 1.000 lei – prevederile de la articolul 20.01 – „bunuri şi servicii” şi se majorează cu aceeaşi sumă prevederile de la articolul 20.13 „pregătire profesională”.
16 pentru, 2 abţineri (dna Borza şi dna Braica)
1 împotrivă (dl. Edeleni),
19 consilieri prezenţi.
Amendamentul domnului Edeleni cu privire la alocarea a 3 miliarde pentru Biserica din Micălaca Veche a fost respins.
7 pentru (dl.Edeleni, dna Borza, dna Braica, dl.Dolha, dl.Neamţ, dl.Moisescu, dl.Huţiu)
12 abţineri- 19 consilieri prezenţi.
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu
16 pentru,
2 împotrivă(dl. Edeleni şi dna Borza)
1 abţinere (dna Braica)
19 consilieri prezenţi.
3
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară” pentru anul 2006-
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu Unanimitate.
19 consilieri prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind publicitatea, reclama şi afişajul în municipiul Arad şi recomandările mediului de afaceri cuprinse în anexă, înregistrate în cadrul procedurii de transparenţă decizională
Dl. Schill G:-Da, domnule Manta, poftiţi! Vă menţineţi amendamentul?
Dl. Manta F:-Deci, este un amendament propus la articolul 13, punctul 1, lit. „n”, care propun să se completeze cu: „..,fără avizul Regionalei CFR” şi apoi introducerea a două definiţii: la articolul privind definiţiile ...
Dl. Schill G: - Ne permiteţi să supunem la vot primul amendament al domnului Manta.
Cine este pentru ? 15 pentru,
4 abţineri(dl.Moşneag, dna Borza, dna Braica, dl.Edeleni)
19 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Vă rog, amendamentul 2!
Dl. Manta F:-Amendamentul 2 este introducerea unei definiţii tot la articolul privind definiţiile, la litera „Q”, după litera P, definiţia megastructurii şi care va suna în felul următor: „megastructură – structură publicitară cu dimensiuni egale sau mai mari decât 8/3 metri şi 8 metri înălţimea suportului. Supun la vot
Cine este pentru ?16 pentru
3 abţineri (dna Braica, dna Borza, dl.Edeleni).
19 consilieri prezenţi.
Dl. Mata F:-Un singur amendament mai este–la litera „G”, tot la „Definiţii” – înlocuirea sintagmei „sistem publicitar” cu „structură publicitară”.
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul domnului Manta.
Cine este pentru ?16 pentru, 2 împotrivă(dna Borza şi dl.Edeleni), 1 abţinere (dna Braica)
19 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Amendamentul Comisiei nr. 3:-din anexă să se completeze astfel: articolul 24, lit. „b” – să se completeze astfel - cu excepţia prevederilor articolului 55, teza ultimă din Regulament – se adaugă cuvântul regulament. Supun la vot.. Cine este pentru ?
Cine este pentru ?17 pentru
2 abţineri(dl. Edeleni şi dna Braica).
19 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Mai este la articolul 24, lit „b” din anexă – se completează astfel: „perimetrul…” şi se adaugă ”incintei”. Deci, se referă la cuprinderea „incintei” în perimetru. Supun la vot.
Cine este pentru ?16 pentru
1 împotrivă(dna Borza), 2 abţineri(dna Braica şi dl.Edeleni)
19 consilieri prezenţi
Dl. Moşneag O: –Domnule preşedinte, am o întrebare. Întrucât am primit nişte materiale şi din partea societăţii civile şi a firmelor care sunt interesate în acest domeniu, există o adresă prin care una dintre societăţi a formulat nişte amendamente la acest regulament şi la un moment dat spune că în cazul în care nu se va ajunge la o înţelegere, probabil, amendamentele pe care ei le doresc, se vor vedea obligaţi să se constituie în parte civilă. Întrebare-s-au făcut aceste amendamente pe care ei le-au solicitat?
Dna Paul D:-După cum vedeţi, la sfârşitul sintezei amendamentelor, aveţi enumerate toate amendamentele făcute în cadrul consultărilor publice. Eu le-aş putea sintetiza. Vă sunt enumerate toate. Din tot ce este aici, am reţinut una dintre propuneri pe care la momentul oportun am să le şi prezint–în general este vorba despre următoarele solicitări: prelungirea contractului de închiriere de la 12 la 48 de luni, situaţie care nu poate fi acceptată întrucât, prin hotărâre de guvern, s-a stabilit, ca regulă generală, atribuirea amplasamentelor anual, contractul este anual. S-au făcut propuneri cu privire la amplasarea panourilor publicitare pe Bulevardul Revoluţiei sau în zona protejată. Interdicţiile pe care noi le-am stabilit în regulament vizează prevederile Legii Monumentelor Istorice, în primul rând şi nu numai. Se discută, de exemplu, comparativ cu situaţia din alte oraşe: Timişoara, Cluj, Roma, acum, indiferent ce s-ar întâmpla la Roma sau în Timişoara sau Cluj, regulamentul a fost elaborat în concordanţă cu prevederile legale. Se discută o altă propunere în legătură cu distanţa faţă de marginea drumului a panourilor publicitare, amplasată în extravilan. Potrivit unui Ordin al Ministrului din 1997, distanţa minimă este de 10 metri. Ordinul se referă la o distanţă minimă. Noi am considerat oportun să punem distanţele care sunt în proiect, deci nu este obligatorie respectarea distanţei minime, ea fiind minimă poate fi, evident, stabilită la alte dimensiuni. Una dintre propuneri se referă la cele prevăzute de noi în articolul 57 din Regulament – şi am să vi-l citesc, la articolul 57 noi am prevăzut următorul lucru: „solicitanţii autorizării sau avizării unei forme de activitate publicitară au obligaţia prealabilă să facă cunoscut emitentului autorizaţiei conţinutul mesajului publicitar”. Şi aceasta, deoarece în acest regulament sunt prevăzute câteva restricţii cu privire la mesajul publicitar şi ne referim la băuturile spirtoase şi la produsele de tutun. Într-adevăr, dacă pe parcursul unui an în care este închiriat un astfel de amplasament, firma ar dori să-şi schimbe mesajul publicitar, ar întâmpina o problemă şi de aceea, propunerea poate fi însuşită de consiliu, în sensul că la acest articol se poate introduce un alineat 2, care să prevadă faptul că „înlocuirea mesajului publicitar se face cu acordul arhitectului-şef, emis pe înscrisul care face cunoscut noul mesaj. Dacă această propunere şi-o însuşeşte oricare dintre dumneavoastră, ea poate fi inserată în regulament, fiind o observaţie corectă, pentru că nu putem obliga pe nimeni să rămână cu acelaşi mesaj publicitar pe tot parcursul derulării contractului.
Dl. Schill G:-Eu îmi însuşesc propunerea formulată de doamna secretar, Doina Paul şi supun la vot.
Cine este pentru ?15 pentru, 4 abţineri
(dna Braica, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Tusz)
19 consilieri prezenţi.
Dna Paul D: -O altă propunere, care a fost făcută, este în legătură cu publicitatea la produsele din tutun. Propunerea era aceea de a adăuga noi la text faptul că aceasta se face în condiţiile legii, dar pentru acest subiect există Legea nr. 457 din 1.11.2004, care lege prevede în mod expres că reclama la produsele din tutun nu se mai poate face prin panouri publicitare sau altă formă decât cele de audio-vizual, cu începere de la data de 31 decembrie 2006. De aceea, chiar în conţinutul proiectului, am spus că aceste prevederi intră în vigoare de la 31 decembrie 2006. Deci, nu se va mai putea face oricum, nu pentru că stabileşte Consiliul neapărat, ci pentru că este deja o lege în acest sens!. În principiu, cam acestea au fost, eu le-am sintetizat, dumneavoastră le aveţi în mape propunerile.
Dl. Moşneag O:-Adică, întrebarea, în principal, erau cele două amendamente care se refereau la publicitate în zona centrală şi care, totuşi, dacă ne uităm şi la oraşele de lângă noi, Timişoara, pe care, de cele mai multe ori îl dăm ca oraş pozitiv, acolo se poate. Un alt amendament, care se referă la durata pentru care se face contractul, care este de 12 luni şi care ei au arătat printr-un calcul foarte simplu–cât costă investiţia, cât se poate percepe chiria pe lună, astfel încât după un an de zile, eci eu nu vreau să fiu avocatul lor, dar haideţi să vedem lucrurile care sunt normale!
(n.n. din sală solicită cuvântul un reprezentant al SC EUROMEDIA)
Dl. Schill G:-Da, haideţi, vă rog la pupitru.
Dl.Codoban A:-Bună ziua. Mă numesc Alexandru Codoban şi sunt reprezentantul firmei EUROMEDIA GRUP din Bucureşti. După cum, probabil, ştiţi, Euromedia este prezentă în municipiul Arad de mai bine de 8 ani de zile. Avem contracte atât cu Primăria, pe domeniul public, avem şi pe domeniul privat. Am instalat staţii de călători, am făcut mari investiţii în municipiul Arad. Plătim taxă de publicitate, plătim taxa pentru ocuparea domeniului public, care, nu vă supăraţi, dar sunt în cuantum destul de mare, dacă nu foarte mare! Prin viitoarea formă de regulament, nu se va întâmpla altceva decât să ne restrângem activitatea, unele firme chiar dispărând de pe piaţă. Ca o concluzie, propun, totuşi, să revenim la masa discuţiilor şi să încercăm să găsim o formă mai permisivă de regulament, la fel cum s-a putut găsi şi în alte părţi. De ce actuala formă nu ne mai permite să facem publicitate în Arad? Oricum am întoarce-o, nu mai putem pune, nu putem pune pe Bulevardul Revoluţiei, unde este zona cea mai importantă şi unde, vă daţi seama, noi încercăm să educăm clienţii, să-i aducem în alte zone ale Aradului, cum ni s-a sugerat, pe strada Voinicilor, pe alte străzi, dar clientul este interesat să-şi facă reclama în zone circulate. De aceea trebuie, totuşi, să găsim o cale de mijloc, să putem pune, nu se doreşte popularea cu foarte multe suporturi. OK! Se stabileşte un număr fix de suporturi, avem propuneri de suporturi moderne, iluminate din interior, back–light-uri, city–light-uri. Haideţi să vedem şi aceste propuneri! Noi am propus la Primărie, în urmă cu ceva vreme, nişte propuneri de genul acesta. Nu ne-au fost luate în considerare. Haideţi să încercăm, stabilim anumite locaţii de comun acord şi putem să punem doar în aceste locaţii, în zonele cu interdicţie. Durata contractului, iarăşi cum a spus şi colegul dumneavoastră, în 12 luni de zile, nici măcar nu ne putem amortiza suporturile pe care le instalăm şi care costă mii de EURO, coroborând chiria pe care taxa de ocupare a domeniului public, pe care o plătim împreună cu amortizarea, o să vedeţi că într-un an de zile nu reuşim să ne scoatem banii pe suportul respectiv din chiria pe care o încasăm de la clienţi. De aceea, rugămintea mea este să amânăm votarea acestui regulament de publicitate şi să încercăm să-i găsim o altă formă mai permisivă. Mulţumesc.
Dl. primar:-Noi am analizat toate propunerile dânşilor şi mă bucur să s-au folosit aici termeni de Europa. Aş vrea să meargă în orice zonă istorică dintr-un oraş, să vadă dacă există panouri publicitare acolo şi să mă sune. În al doilea rând, sunt de acord că dânşii trebuie să se gândească la clienţii dânşilor, dar şi noi trebuie să ne gândim la ceea ce înseamnă imaginea publică a oraşului nostru. Din punct de vedere al banilor, nu vreau să le aduc aminte celor care lucrează în domeniu, ştiţi că există o taxă pe care trebuia să o primească Primăria şi pentru a micşora această taxă, banii, ştiţi, trec prin firmele de consultanţă şi după aceea pentru închiriere vine o sumă mai mică din care noi luăm o anumită sumă de bani. Eu cred că dumneavoastră dacă doriţi să sprijiniţi clienţii dumneavoastră, aveţi ocazia, în municipiul Arad, cu excepţia centrului şi zonei istorice şi, evident, a axelor de penetrare, unde noi trebuie să avem o anumită imagine, să contribuiţi la a vă face reclamă prin aceste panouri sau prin alte mecanisme. Întotdeauna trebuie să existe o înţelegere între ceea ce doreşte comunitatea şi ceea ce doriţi dumneavoastră. Comunitatea doreşte doar un singur lucru, să nu mai avem acele ţigări, să nu mai avem acele băuturi spirtoase în reclamă, să nu mai avem imagini care nu cred că ne reprezintă oraşul şi noi astăzi reglementăm aceste lucruri. Întotdeauna noi trebuie să ne gândim la tot ceea ce înseamnă oraş, nu numai la un segment. Eu cred că pentru firmele de publicitate au rămas locaţii multe şi bune. Aveţi posibilitatea să folosiţi pe arterele principale, pe Calea Aurel Vlaicu, mash-urile, fără nici o problemă. Deci, sunt pârghii pentru a vă rezolva dumneavoastră problema de clientelă, dar daţi-ne voie să rezolvăm şi noi problema oraşului din punctul de vedere al publicităţii. N-aş vrea să spun faptul că avem mari probleme. Câte locaţii au fost fixate de dumneavoastră fără autorizaţii de construcţie? Dar nu intrăm aici în amănunte de genul acesta! Eu cred că noi, prin ceea ce facem astăzi, reglementăm, în primul rând, imaginea publică a oraşului şi reglementăm şi procedurile prin care să se facă reclamă în municipiul nostru.
Dl. Schill G:-Mulţumim domnului primar. Da, domnule Moşneag, aveţi cuvântul.
Dl. Moşneag O:-Domnule preşedinte, mi-aş permite să fac două amendamente în acest caz: primul amendament, care se referă la prelungirea perioadei pe care se încheie contractul..
Dl. Schill G:-Deci, doamna secretar, prezentaţi-i domnului Moşneag exact!
Dna Paul D: Această chestiune este preluată din Hotărârea de Guvern nr.955, unde se vorbeşte despre atribuirea spaţiilor de publicitate, care se face anual prin organizarea de licitaţii. Este articolul 42, alineatul 3 din Hotărârea de Guvern menţionată. Am pus în plus faţă de această prevedere legală acea posibilitate de prelungire a contractului, în condiţiile pe care le-am reglementat, pe care le aveţi în material, în situaţia în care în structura respectivă rămâne în proprietatea municipiului, dacă nu doresc să şi-o ridice.
Dl. Moşneag O:-Atunci, să le dăm un drept de preemţiune celor care au câştigat prima dată licitaţie pentru, ştiu eu, următorul an, să spunem aşa. Adică să nu-i limităm. Este foarte greu să vină cineva să facă o investiţie, să-i limitezi ca într-un an de zile să fac.., nu este în regulă, în opinia mea! Va trebui să practice nişte tarife…
Dl. primar:-Domnule Moşneag, care este investiţia? Investiţia se ia şi se ridică. Investiţia rămâne! Să facem diferenţa între investiţie! Investiţia este montare şi demontare – panoul el şi-l plimbă şi după 12 luni trebuie să repetăm procedura. Te obligă să repeţi procedura. Eu nu am probleme, faceţi amendamentul, dar este vorba de lege!
Dl. Moşneag O: - Da, sunt perfect de acord, atâta tot, dacă este pe lege, posibilitatea de a le acorda un drept de preemţiune celor care au câştigat prima licitaţie, astfel încât…
Dna Paul D: - În mod normal, dacă cineva are..
Dl. Moşneag O: - Există şi solicitare în acest sens, în scris!
Dna Paul D: - În mod normal, dacă cineva are o structură amplasată pe o locaţie, care este din nou licitată după 12 luni, nu-l obligă nimeni să-şi dezafecteze licitaţia respectivă până în momentul adjudecării, dacă a adjudecat aceeaşi persoană, normal că o poate folosi în continuare. O dezafectează în momentul în care pierde licitaţia. Nu am scris nicăieri că trebuie dezafectat. Dacă va câştiga altcineva, da.
Dl. Codoban:-Mă scuzaţi că iarăşi intervin. Legat de această perioadă de 12 luni, problema este că pentru suporturi, în momentul în care sunt instalate, se fac nişte fundaţii, fundaţii care, în cazul în care se schimbă cel care vine pe locaţia respectivă trebuie refăcută. Aceasta înseamnă o altă groapă.
Dl. primar:-Este aceeaşi groapă. Că atunci când îl ridici este aceeaşi groapă. Haideţi, că suntem ingineri constructori! Vrei să forţezi legea! Nu se poate! Sunt 12 luni! Ai probleme cu hotărârea de guvern, nu cu noi!
Dl. Schill G:-Cred că s-a înţeles situaţia, este vorba de o lege care trebuie respectată!
Dna Borza R:-Am vrut să intervin imediat după ce a făcut o scurtă pledoarie domnul Falcă. Voiam să spun că există o excepţie, care permite ca toate regulile acestea restrictive de ordine publică privind publicitatea în Arad să nu se mai aplice atunci când Primăria vrea altceva. Şi este vorba, am aici articolul 26, punctul 2, în care îmi spune şi am mai găsit în textul proiectului că în mod excepţional se pot stabili locaţii exceptate de la activitatea de publicitate, prevăzute de articolul 13, indice 1. Deci, este interzis să faci publicitate acolo, acolo, acolo, dar când primarul găseşte o situaţie excepţională, atunci se poate face publicitate acolo, acolo, acolo. Deci, toate excepţiile sau toate restricţiile, practic, pică prin acest alineat introdus ici şi acolo, care permite în mod discreţionar să se stabilească alte locaţii decât celelalte. Şi atunci, găsesc şi eu că este nevoie de o reglementare a publicităţii în municipiul Arad, dar găsesc că, totuşi, lucrurile nu au ajuns la un monitor comun şi cu cei care folosesc aceste servicii, nu numai cu noi între noi. Îmi însuşesc propunerea celui care a făcut-o de la firma de publicitate şi rog consilierii să dea votul în vederea amânării acestui proiect după ce vor avea loc alte discuţii şi cu societatea civilă şi cu firmele de publicitate, de ce nu, încă o dată, primăria chiar cu noi consilierii, ca să găsim o formulă să mulţumim, totuşi, pe toată lumea. Să fie şi ordine, dar nici să nu se aibă impresia că aici cineva doreşte un embargo în folosul cuiva!
Dl. primar:-Îmi pare rău că nu ştim să citim. Şi o rog pe doamna Borza să citească încă o dată pentru că v-a dezinformat, ca să nu zic altceva, la secţiunea a II a, la „publicitate atipică” şi dacă v-aţi fi aplecat pe acest domeniu, doamnă, lăsaţi-mă să vorbesc, vă citesc articolul, la „publicitatea atipică”, articolul de care spune doamna, vreau să vi-l citesc, ca să facem diferenţă între primar şi Consiliul Local: articolul 26, alineatul 2: „în mod excepţional…” , deci la „publicitatea atipică” nu primarul, cum v-a informat doamna, nu primarul, Consiliul Local, adică dumneavoastră, „…poate stabili locaţii excepţionale”.Deci, doamna v-a dezinformat, nu primarul, ci dumneavoastră, în momentul când va exista la „publicitatea atipică” o cerere şi cererea respectivă vine aici la dumneavoastră, dragi colegi, nu la primar. Deci, vreau să fim…, pentru că eu constat că primarul face lucrurile. Trebuia citit cu atenţie, nu scrie nicăieri aici cuvântul „primar”. Dar, ca de obicei!
Dna Borza R:-Nu vreau să intru în polemică, dar, în general, dumneavoastră niciodată nu votaţi, domnule primar, noi votăm şi cu toate acestea.., mă înţelegeţi ce vreau să spun! Nu despre aceasta discutăm acum, polemica o facem în afara şedinţei.
Dl. primar: -Vă rog frumos, unde scrie „primarul”? Nu scrie „primarul” nicăieri!
Dna Borza R:-Şi eu le spun tot timpul colegilor noştri că ce votăm este responsabilitatea noastră, nu a dumneavoastră, din nefericire! Eu am ajuns de mult la această concluzie, ceilalţi încă mai speră că este şi responsabilitatea dumneavoastră. Vreau s-o întreb ceva pe doamna Paul Doina, pentru că în şedinţa de comisie am discutat foarte serios, chiar doamna mi-a atras atenţia asupra faptului că există posibilitatea ca primăria să încheie, în materie de spaţii de publicitate, eventual, parteneriate, mici parteneriate cu diverşi şi îmi dădea doamna exemplu-când vine circul în oraş facem o publicitate a Primăriei sau când vine nu ştiu cine, ştiţi doamna Doina – ei, imediat vă las să răspundeţi, vreau să spun că aceste mici excepţii care sunt trecute în lege duc la chestiunea aceasta, că Primăria poate face mici parteneriate cu X, Y, Z, care schimbă total regulile jocului. Sigur, nu poţi să spui că Primăria nu are şi ea dreptul la câteva panouri, când vrea, să şi-l pună chiar în mijlocul oraşului, dacă vrea să-l pună, să-l pună! Dar cine face ordine în chestia aceasta cu Primăria, dacă excepţiile sunt votate de noi, aici? Deci, eu doresc să supuneţi la vot amendamentul meu cu privire la amânare. Iar dacă doamna Paul Doina ne spune povestea pe care mi-a spus-o mie la comisie, atunci este OK!
Dna Paul D:-Deci, pot să explic discuţiile de la comisii şi de fapt interpretarea secţiunii nr.9 – „structuri publicitare ale municipiului”.La ora actuală, în oraş, există aceşti cilindri pe care îi ştie toată lumea, pot să mai fie construiţi şi alţii şi se pot amplasa panouri în formă de prisme triunghiulare. La alineatul 2 am precizat la articolul 47 că aceste structuri sunt destinate afişajului, cu excepţia afişajului electoral. Într-adevăr, undeva, în oraş, municipalitatea trebuie să asigure un loc unde cei interesaţi pot să-şi realizeze foarte repede şi simplu, prin plata unei taxe, afişajul. Vine, de exemplu, circul în oraş. La articolul 48, alineatul 1, am arătat că structurile publicitare se exploatează în regim de taxare, ar fi această situaţie sau asociere, închiriere, parteneriat. Sunt diferite forme în care se pot exploata aceste structuri ale municipiului. Iar modalitatea de asociere, închiriere sau parteneriat se decide de către Consiliul Local, modalitatea respectivă. Doar când este vorba de taxare pentru o reacţie foarte rapidă, la solicitarea celor de afară, a pieţei, se merge pe taxare. Dar aceasta nu înseamnă că la un moment dat consiliul nu doreşte să se asocieze cu o firmă, în condiţiile legii sau în parteneriat public-privat, iarăşi avem reglementări destul de serioase, dar consiliul va decide cu privire la modalitatea de exploatare în beneficiul oraşului. Ideea, de fapt, a mai existat atunci când s-a făcut o asociere cu o firmă din Constanţa pentru acele grupuri sociale ecologice – WC-uri ecologice erau, de fapt, că aşa s-au numit, chiar dacă nu s-a finalizat până în prezent, dar exact acelaşi lucru a fost şi atunci, în ideea că o faţă a panoului să fie folosită pentru municipiu, care-şi prezintă propriile proiecte şi investiţia este făcută de altcineva.
Dl. Schill G:-Supun la vot propunerea de amânare a doamnei Borza.
Cine este pentru? 3 pentru (dl.Edeleni, dna Borza şi dna Braica),
9 împotrivă,
7 abţineri(dl.Moşneag, dl.Dolha, dl.Neamţiu, dl.Moisescu, dl.Huţiu, dl.Neamţ, dna Cismaş)
19 consilieri prezenţi.
Dl. Moşneag O:-Aveţi un amendament pe care eu l-am solicitat:în ceea ce priveşte prelungirea termenului.. . nu pot să spun acum exact forma. Am înţeles că există o reglementare legală.
Dl. Schill G:-Vă rog să prezentaţi amendamentul, domnule Moşneag!
Dl. Moşneag O:-Sub rezerva ca doamna secretar să găsească formularea legală, să ajutăm aceste societăţi…
Dl. Schill G:-Deci pe lângă articolul de lege care prevede sistemul de aplicare, să găsească…
Dl. Moşneag O: –Este vorba de perioada pentru care se încheie contractul… determinată. Acesta este primul amendament. Al doilea amendament se referă la articolul care prevede imposibilitatea publicităţii în zona centrală a oraşului. Pentru că aşa cum există în expunerea domnului primar, publicitatea reflectă dezvoltarea economică a unui oraş. Or, dacă noi exact în zona centrală renunţăm la tot ceea ce înseamnă publicitate – imagine, nu ştiu atunci cum mai reflectăm noi dezvoltarea economică.
Dl. Schill G:-Deci, ca să supunem la vot amendamentul, domnule Moşneag, trebuie să concretizăm amendamentul. Cum să-l formulăm, care este formula de bază a amendamentului, pe care să-l supunem la vot, care să se încadreze şi cu legile care sunt în vigoare? Haideţi să vedem dacă este un amendament pe care să-l facem, prezentaţi-l exact cum este să-l supunem la vot sau cele două amendamente pe care le solicitaţi dumneavoastră, ca să supunem la vot, exact şi să ne încadrăm şi în legile, ca atare, în vigoare!
Dl. Moşneag O:–Da. Dacă aş avea 5 minute la dispoziţie, aş putea să fac şi amendamentul respectiv, dar dacă nu, atunci rămân la primul amendament, care se referă la publicitatea în zona centrală a oraşului. Fără arterele de intrare, pentru că acolo înţeleg perfect doleanţa domnului primar de a ajuta prin mash-uri imaginea oraşului să fie mai frumoasă. Aşa încât să eliminăm obligativitatea…, interzicerea acestei posibilităţi de a face publicitate în zona centrală. Hai să dăm posibilitatea unei anumite comisii sau a Consiliului Local să stabilească locaţii şi în zona centrală. Să nu excludem total posibilitatea de a face publicitate în zona centrală a oraşului!
Dl. Schill G: - Bineînţeles, în afară de cele prevăzute cu alcoolul, tutunul etc.
Dl. Moşneag O: -Da, absolut.
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul domnului Moşneag.
Cine este pentru ?10 pentru, 9 abţineri(dl.Costin, dl.Marian, dl.Ozarchevici, dl.Vlaicu,
dl.Neamţiu, dl.Manta dl.Tusz, dl.Cziszter, dna Nagy)19 consilieri prezenţi.
Dl.Schill G:-Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 13 pentru, 2 împotrivă (dna Borza şi dl.Edeleni)
4 abţineri (dl.Moşneag, dl.Neamţ, dl.Schill, dna Cismaş)
(19 consilieri prezenţi).
Dl.primar:-Îmi pare rău că a căzut acest proiect. Eu o să-l repet până ce aceste condiţii importante din acest proiect cu ţigările, tutunul, băutura, amenajare în municipiu, va trece. Sunt surprins că oamenii care au militat pentru aceste subiecte sunt împotriva acestui proiect pentru a rezolva câteva interese. Interesul pe centrul municipiului Arad să avem publicitate prin panouri este doar al firmelor. O să vă arăt cât primeşte municipiul Arad din cauză că avem câteva panouri publicitare, dar cred că noi o să ne aşezăm serios şi să realizăm că astăzi noi am votat pentru ţigări, am votat astăzi pentru imagini deocheate, am votat astăzi pentru băuturi spirtoase în municipiul nostru. Domnule Edeleni, am şi eu dreptul la cuvânt pentru că este un proiect la care noi am muncit mult şi este păcat că oamenii care, public, au spus multe, au vorbit ca şi dumneavoastră despre biserică, despre alte lucruri, aţi fost astăzi împotrivă.
Dl.Schill G:-Da. Haideţi mai departe să ne continuăm şedinţa în bune condiţii. Haideţi să trecem mai departe! Da, poftiţi!
Dl.Moşneag O:-Dacă-mi daţi voie, domnule preşedinte, eu aş vrea să se înţeleagă foarte bine, din punctul meu de vedere, cel puţin, nu are nici un fel de legătură nici cu ţigările, nici cu alcoolul, pentru că eu am spus clar – am solicitat un amendament în condiţiile legii, adică, acela de a nu face publicitate pentru alcool, de a nu face publicitate pentru ţigări, de a nu face publicitate pornografiei, doar am solicitat posibilitatea ca în zona centrală a oraşului să se facă publicitate.
Dl.primar:-Domnule Moşneag, dacă posibilitatea n-a trecut, v-aţi opus proiectului. Deci, sunteţi şi împotriva mecanismului!
Dl.Schill G:-Bun. Haideţi, că le mai analizăm şi la masa rotundă şi le discutăm pentru că sunt probleme pe care trebuie să le ducem la unison şi de bun acord împreună, ca să iasă treaba foarte bine pentru interesele Aradului şi, desigur, ceea ce priveşte intrarea în UE, trebuie să ţinem cont de o serie întreagă de restricţii şi probleme. Trebuie să le gândim foarte bine şi să nu le luăm cu patimă. Mergem mai departe la
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale în municipiul Arad
Dl.Schill G:-Aici avem un amendament al Comisiei nr. 3. Domnule Tusz, poftiţi!
Dl.Tusz F:-(n.n. dl. Tusz nu vorbeşte la microfon, nu se înţelege ce spune).
Dl.Schill G:-La articolul 24, alineatul 2 – supun la vot amendamentul adus de domnul Tusz.
Cine este pentru ?Unanimitate. (19 consilieri prezenţi).
Dl.Edeleni C:–Aş dori să fac şi eu un amendament - la articolul 16 nu sunt de acord cu formularea „terasele sezoniere”, nu cu aceasta nu sunt de acord, ci faptul că amplasarea lor se face cu acordul primarului. Mi se pare o exagerare ca pentru o terasă să-şi dea acordul primarul.
Dl.Schill G: - Dar spuneţi cine să-l dea!
Dl.Edeleni C:-Păi să-l dea o comisie de specialitate, Comisia de urbanism şi arhitectul-şef, dar nicidecum primarul.
Dl.primar:-Domnule, citiţi articolul, vă rog frumos, că iarăşi induceţi în eroare – „terasele sezoniere se pot amplasa cu acordul primarului şi avizul de specialitate”. Dar citiţi, vă rog frumos, primarul este cel care semnează ultimul actul. Eu am înţeles că vreţi să fiţi primar după 2008.
Dl.Edeleni C:-Domnule preşedinte Schill, vă rog să faceţi puţină ordine!
Dl.primar: -Dar citiţi, vă rog, articolul!
Dl.Edeleni C:-Mi-aţi dat cuvântul, dar aveţi răbdare, domnule primar, că mai aveţi doi ani, nu vă mai enervaţi atâta! O să vreau sau nu o să vreau, nu este treaba dumneavoastră! Dar aveţi răbdare, fac un amendament, că vă convine sau nu, este problema dumneavoastră. Amendamentul sună în felul următor: „înfiinţarea teraselor se va face cu avizul Comisiei de urbanism şi a arhitectului-şef”.
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul adus de către domnul Edeleni.
Cine este pentru ?
Este vorba de amendamentul domnului Edeleni – formulaţi încă o dată, domnule Edeleni, amendamentul! Spuneţi să audă colegii!
Dl. Edeleni C:-Unii nu aud ce trebuie, aud numai ce le place lor! Am formulat în felul următor: „terasele sezoniere se pot amplasa cu avizul de specialitate al Comisiei de Urbanism şi al arhitectului-şef”. Că cine-l semnează, noi vorbim de aviz, nu de semnătură!
Dna Paul D:-Acordul primarului nu este discreţionar. Primarul nu poate să respingă sau să admită amplasarea unei terase în alte condiţii decât cele ale regulamentului. Primarul este şeful executivului şi, prin efectul legii, este cel care semnează toate aceste acorduri. Prezenţa semnăturii primarului pe un acord este un lucru absolut normal. În alte situaţii, la numărul de cereri care apar în sezon pentru amplasarea teraselor, ar însemna să convocăm Comisia de Urbanism în fiecare zi. Or, potrivit legii, comisiile Consiliului Local pot fi remunerate doar pentru două şedinţe pe lună. În rest ar fi muncă benevolă. Nu cred că cineva ar putea să facă lucrul acesta, mai mult decât atât, se confundă „organul deliberativ” cu „organul executiv”. Nu este vorba de un orgoliu. În momentul în care am inserat acest lucru aici, l-am făcut la modul absolut normal, fiindcă primarul este şeful executivului şi este cel care îşi asumă, prin semnătură, decizia pe care o iau, în fond, cei care vor analiza, Serviciul de Urbanism, în speţă, dacă cererea depusă se încadrează în limitele acestui regulament. Vedeţi că sunt condiţii privind spaţiul pe care trebuie să-l lase pentru trecerea pietonilor, de minim 2 metri, să nu fie mai aproape de 5 metri de intersecţii sau de trecerile de pietoni, sunt tot felul de restricţii care se impun – să nu fie închise terasele cu panouri opace, ci doar cu panouri translucide, cu flori sau alte elemente de genul acesta. Aceste elemente le analizează serviciul de specialitate pentru care semnează serviciul de specialitate, pentru care semnează arhitectul-şef, iar primarul, ca şef al arhitectului-şef, îşi însuşeşte şi semnează şi dumnealui. Indiferent cine este primar!
Dl. Schill G:-Doamna Borza a ridicat mâna înaintea dumneavoastră! Nu, nu, mă scuzaţi, dar nu aş vrea să păţim ca data trecută, când nu i-am dat cuvântul doamnei Braica şi s-a supărat. Nu aş vrea să mai ajungem în asemenea conflicte. Haideţi, poftiţi, aveţi cuvântul!
Dna Borza R:-Nu, nu, să ştiţi că nu vrem discriminare pozitivă! Eu am două amendamente şi am să explic de ce le propun. Vis a vis de aceste terase sezoniere, dacă aţi urmărit prin oraş, majoritatea, cele mai multe terase sezoniere se găsesc în acele locuri în care deasupra restaurantelor respective sunt locuinţe ale cetăţenilor, construcţii cu foarte multe apartamente. Este fără dubiu faptul că funcţionarea unei terase sezoniere, într-un anume fel, cel puţin din punct de vedere al zgomotului, dar dacă vreţi, al circulaţiei, al curăţeniei şi tot ce vreţi în zona respectivă, afectează aceste asociaţii de proprietari şi locatari. Observ din tot textul că ei nici măcar nu sunt amintiţi. Practic, nimeni nu-i întreabă de nimic, când se înfiinţează o astfel de terasă în faţa imobilului lor. Şi spun încă o dată, există imobile în care sunt zeci de apartamente de locatari şi jos, la parter, o mică încăpere de cafenea, în care se face şi o terasă sezonieră. Şi atunci, să avem în vedere şi interesele acestor oameni, pentru că şi ei sunt plătitori de taxe şi impozite la bugetul local, nu numai agentul economic. Cred că s-ar impune la articolul 13 şi vă rog să mă verificaţi, acolo unde se arată condiţiile care sunt necesare pentru funcţionarea teraselor sezoniere, se impune să introducem şi avizul Asociaţiei de Proprietari sau locatari, când este cazul. Pentru că sunt şi imobile unde nu sunt locuinţe şi atunci, sigur că da, acolo nu este problemă.
Dl. Schill G:-Dar scuzaţi-mă, doamna Borza, scuzaţi-mă numai o clipă, dacă este domeniul public, de ce trebuie să dea avizul Asociaţia de locatari sau de chiriaşi pentru domeniul public? Este domeniul public al Primăriei şi al oamenilor.
Dna Borza R:-Eu nu am uitat faptul că aceste terase sunt pe trotuare, care fac parte din domeniul public al municipiului, n-am uitat chestia aceasta, dar ei sunt vecini acolo, am spus că activitatea împietează asupra ordinii, liniştii acestor oameni şi nu este normal, sunt cetăţenii oraşului, sunt bunurile noastre şi trotuarele şi cetăţenii şi imobilele lor sunt toate ale noastre. Nu trebuie să avem în vedere toate aceste lucruri? Eu zic că avizul Asociaţiilor de proprietari sau de locatari, când se înfiinţează o astfel de terasă, este absolut normal. De altfel, nu uitaţi că atunci când se înfiinţează activitatea respectivă se cere avizul asociaţiei de locatari. Oare pentru ce se cere? Că doar acela este proprietar pe spaţiu, de ce-i cere avizul altui proprietar? Păi tocmai pentru aceasta îi cere, ca omul să fie în cunoştinţă de cauză, că s-ar putea să fie zgomot acolo, că s-ar putea să fie lume multă, că s-ar putea nu ştiu ce întâmpla! Şi atunci şi aici consider că este necesar! Aceasta este un…
Dl. Schill G:-Scuze, doamna Rodica Borza, ca şi un coleg bun, dacă am sta după avizele acestea, nu am mai asemăna niciodată cu Europa! Iertaţi-mă, eu mă uit în grădinile vecinilor care mai de mult au aceste activităţi, la noi vine să spună oricine că nu este de acord. Dacă puţin îl vede că nu se dezvoltă sau face ceva în plus, eu spun la ce mă refer, chiar la Piaţa Avram Iancu arată foarte frumos acea terasă care este pusă acolo şi mulţi dintre oamenii care au plăcerea de a asculta pe cei care sunt jos şi beau un pahar sau ceva, dar arată foarte bine, civilizat, practic, aşa cum arăta pe vremuri Palace-ul Aradului. Unul dacă nu vrea să facă, deja ajungem la conflict. Iertaţi-mă, sunt oameni şi oameni şi să lăsăm să se dezvolte! Haideţi să ne gândim la ce este bun pentru oraşul nostru!
Dna Borza R:-Domnule Schill, eu nu ştiu, dacă dumneavoastră ştiţi că în occident se cer sau nu avizele, asta eu habar nu am, nu ştiu de unde ştiţi dumneavoastră, eu spun pentru Arad ce gândesc eu şi informaţiile vin şi din partea cetăţenilor, nu este propunerea mea extraordinară, deci vă rog să completaţi cu acest amendament şi mai am unul după aceea. Bun. Haideţi, le discutăm în comisii şi să ne întâlnim mai des şi să facem ce trebuie şi ce este bine. Poftiţi, domnule Edeleni!
Dl. Edeleni C:-Domnule preşedinte, revin la amendamentul pe care l-am propus şi dacă doamna secretar este mulţumită, că văd că este foarte interesată de poziţia executivului şi nu de a Consiliului Local, pe care trebuie să-l reprezinte, mai fac o mică modificare – „cu avizul Comisiei de Urbanism şi a Arhitectului-şef şi semnătura primarului”, dar nu „cu acordul primarului”, ci „cu semnătura primarului”.
Dl. primar: -Domnule, dar prin lege sunt obligat, nu aşa că vreau eu!
Dl. Edeleni C:–Domnule primar, ştim că decideţi, nu trebuie să vă încânte atât de mult aceasta!
Dna Paul D:-Daţi-mi voie să fac câteva precizări: pentru funcţionarea teraselor – terasa este intim legată de localul care o amenajează şi care este un spaţiu comercial denumit, conform acestui regulament, structură proprie. Referitor la orarul de funcţionare al acestor structuri, la articolul 43 din Regulament se prevede că acest orar de funcţionare se avizează de către Primărie cu acordul vecinilor limitrofi. Deci, oricum, sunt chemaţi vecinii la orarul de funcţionare. Cât priveşte zgomotele, în Regulament este prevăzută interdicţia de difuzare a muzicii şi la Capitolul „Sancţiuni” , sancţiunea este destul de mare pentru Regulament. Iar, eu, domnule consilier Edeleni, nu sunt secretarul Consiliului Local! Deci, vă rog frumos, sunt atât al executivului, cât şi al Consiliului Local!
Dl. Schill G:-Deci, haideţi să ne înţelegem şi să o respectăm şi pe doamna secretar, că este şi o doamnă. Da. Domnul Cziszter, aveţi cuvântul!
Dl. Cziszter K:-Am impresia că argumentul juridic a fost furnizat de către doamna secretar, că aceste terase se înfiinţează, de regulă, lângă nişte localuri, restaurante, care au deja un aviz al locatarilor pentru funcţionare, normal! Când se înfiinţează un nou local, sub o clădire de locuit, la parterul unei clădiri de locuit, se solicită acest aviz de la locatari şi de la vecinii din stânga şi din dreapta. Această regulă rămâne, în continuare, valabilă. Ceea ce doresc să spun că noi, în Comisia de urbanism, am optat pentru formularea din regulamentul din proiectul de hotărâre propus pentru că exclude arbitrariul prin faptul că formulează nişte condiţii numerice în metri, în procent din trotuar, prin faptul că se cere să rămână cel puţin 2 metri pentru circulaţie, dacă am reţinut bine şi ca acest podium al terasei să nu ocupe mai mult decât o treime din lăţimea trotuarului. Dacă aceste condiţii există şi se respectă, nu mai trebuie supus la discuţie în Comisia de urbanism sau mai departe. Se aplică Regulamentul. Mulţumesc.
Dl.Schill G:-Mulţumesc, domnule Cziszter. Cred că este foarte clară situaţia. Da, doamna Borza, poftiţi!
Dna Borza R:-Mai avem un amendament!
Dl.Schill G:-Al treilea? Al doilea amendament, da, poftiţi.
Dna Borza R:-Deci, unul cu completarea şi vă rog să-l supuneţi la vot „cu avizul” -eu îmi fac datoria şi solicit treaba aceasta! Dumneavoastră faceţi ce vreţi! Iar al doilea amendament este
„eliminarea articolului 14” – în care articol se arată că terasele pot fi poziţionate şi pe locurile de staţionare, de parcare, pe carosabil şi ştim că există astfel de situaţii în oraş şi este extraordinar de deranjant, de neplăcut, nu are rost, haideţi, dacă vrem să facem ordine, haideţi să nu mai lăsăm terase şi pe carosabil! Măcar dacă tot le facem pe trotuar, să nu intre şi pe carosabil! Deci, eliminarea articolului 14 şi completarea articolului 13 – „cu avizul asociaţiei de proprietari”, când este cazul.
Dl. Schill G:-Are domnul Edeleni un amendament. Îl supun la vot.
Cine este pentru? 3 pentru (dl.Edeleni, dna Borza, dna Braica)
3 împotrivă, 13 abţineri.
(19 consilieri în sală)
Dl. Schill. G:-Supun la vot cele 2 amendamente – primul amendament al doamnei Borza.
Cine este pentru ?
Dna Borza R:-Este vorba de completarea articolului 13, la „Condiţiile de funcţionare a teraselor şi avizul asociaţiei de locatari sau proprietari, când este cazul” .
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul doamnei Borza.
Cine este pentru ?4 pentru (dna Borza, dl.Edeleni, dna Braica şi dl.Dolha)
3 împotrivă, 12 abţineri.
(19 consilieri în sală).
Dl. Schill G: -Supun la vot al doilea amendament al doamnei Borza. Cred că l-aţi înţeles.
Dna Borza R:-Este pentru eliminarea articolului 14, care permite şi pe carosabil să se înfiinţeze aceste terase.
Dl. primar:-Cu avizul Politiei, spuneţi, doamnă, toate informaţiile, că …
Dna Borza R:-Da, cu avizarea Poliţiei !
Dl. Schill G:-Da. Cu avizarea poliţiei, că aşa este legal, bun. Supun la vot.
Cine este pentru ?4 pentru (dl. Moisescu, dl.Edeleni, dna Borza, dna Braica)
4 abţineri (dl. Moşneag, dna Cismaş, dl. Schill, dl. Neamţ).
11 împotrivă.
(19 consilieri prezenţi).
Dl. Tusz F: - Mai am eu un amendament.: La articolul 13, punctul B sună în felul următor: „mesele şi scaunele se aşază direct pe sol sau pe podiumuri”. Propunerea mea este: „mesele şi scaunele se aşază pe podiumuri”, să eliminăm expresia „pe sol”şi prin aceasta limităm şi mai bine ca să nu se dezvolte lateral.
Dl.Schill G:-Supun la vot amendamentul domnului Tusz .
Cine este pentru ?Unanimitate. (19 consilieri prezenţi).
Dl.Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru ?15 pentru
4 abţineri(dl.Moisescu, dna Borza, dl.Edeleni, dna Braica). (19 consilieri prezenţi).
Dl. Schill G: -Deci, proiectul de hotărâre a fost respins. Bun.
6
Proiect de hotărâre privind gospodărirea municipiului Arad
Dl. Schill G:-Aici nu sunt obiecţiuni. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
18 pentru si o abţinere (dna Braica)
(19 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară” Arad
de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?
Unanimitate
(19 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Reducerea consumului pentru economisirea agentului termic în unităţile de învăţământ preuniversitar din Municipiul Arad
Dl. Schill G:-Sunt obiecţiuni? Da, poftiţi, domnule Moşneag!
Dl. Moşneag O:–Ştiu că a fost un amendament, dacă îmi aduc bine aminte, la noi la comisie, în sensul în care am spus că acolo unde se justifică, bine, se justifică în proporţie de 90%. Erau doar 2-3 locaţii care aveau o suprafaţă mică şi unde nu se justifica investiţia.
Dl. Schill G:-Doriţi să supunem la vot?
Dl. Moşneag O:-Dar acum dacă nu a fost notat, lăsaţi-l aşa!
Dl. Schill G:-A retras amendamentul la comisie!
Dl. Moşneag O:-Dacă spuneţi dumneavoastră, de acord.
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Amenajare terenuri de sport în incinta unităţilor de învăţământ- Liceul Sportiv şi Grupul Şcolar Industrial Forestier din Arad”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PN 20 Arad”
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme deosebite. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „RK la Şcoala Generală nr.2.Arad”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Amenajare grupuri sanitare la Şcoala Generală nr.9 Arad”-
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PP1-Arad”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PP 18-Arad”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi.)
15
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Extindere şi refuncţionalizare Scoala Generală nr.5-Arad-”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (19 consilieri prezenţi.)
16
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „Consolidare şi modernizare Grădiniţa PN 2 Arad”
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni, nu sunt probleme. Supun la vot.
Cine este pentru ?
Unanimitate. (19 consilieri prezenţi.)
17
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate al obiectivului de investiţie „RK Clădire Internat Grupul Şcolar Ind. CFR Arad”pul Şcolar Ind. CFR Arad”
Dl. Schill G:-Supun la vot
Cine este pentru ?
Unanimitate
.(19 consilieri prezenţi.)
18
Proiect de hotărâre privind scoaterea din funcţiune a unor mijloace fixe aparţinând Punctului Termic 2 V, casarea şi valorificarea acestora”
Dl. Schill G: - Supun la vot
Cine este pentru?
18 pentru, 1 abţinere (dl.Edeleni).
(19 consilieri prezenţi.)
19
Proiect de hotărâre privind aprobarea Contractului de Asistenţă pentru proiectul „Reabilitarea infrastructurii de tramvaie de-a lungul axei principale Nord-Sud a municipiului, reabilitarea străzilor de pe acelaşi tronson, eficientizarea şi eventuala privatizare a SC Compania de Transport Public SA Arad
Dl. Schill G:-Supun la vot.
Cine este pentru?
18 pentru, 1 abţinere (dl.Edeleni)
(19 consilieri prezenţi).
20
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Modificare, extindere şi modificare flux tehnologic-brutărie”, str.Castor nr.24 Arad, beneficiar SC Saturn Prodimpex SRL Arad, proiectul 361/2006, proiectant SC BATCU DESIGN SRL
Dl. Schill G.–Supun la vot
Cine este pentru ?
16 pentru,
3 abţineri (dna Borza, dl.Edeleni, dna Braica)
.(19 consilieri prezenţi).
21
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă colectivă D+P+2E+M”, str. I.P.Pincio nr.10-12, Arad”, beneficiar SC TEFI MULTICONSTRUCT SRL Arad, proiectul 8902, proiectant SC PROIECT SA Arad
Dl. Schill G:-Supun la vot.
Cine este pentru ?
17 pentru, 2 abţineri (dna Borza şi dl.Edeleni)
19 consilieri prezenţi).
22
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile situate
în
municipiul Arad
Dl. Schill G:-Supun la vot.
Cine este pentru ?17 pentru, 2 abţineri (dna Borza şi dl.Edeleni
19 consilieri prezenţi).
23
Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietate privată a municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Vest Arad
Dl. Schill G:-Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi)
24
Proiect de hotărâre privind stabilirea condiţiilor pentru închirierea unui teren, închiriere aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 165/2003
Dl. Schill G:-Supun la vot.
Cine este pentru ?
18 pentru, 1 abţinere (dl.Edeleni)
(19 consilieri prezenţi)
25
Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr.11/14.07.2003 şi aprobarea vânzării suprafeţei de teren de 180 mp. către Opitz Sorin Ovidiu şi soţia Brigitte Ecaterina
Retras de pe ordinea de zi.
26
Proiect de hotărâre privind închirierea unor terenuri situate în municipiul Arad către SC Centrala Electrică de Termoficare Arad SA
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
18 pentru, 1 împotrivă(dl.Edeleni)
(19 consilieri prezenţi)
27
Proiect de hotărâre privind un schimb de terenuri
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
15 pentru
4 abţineri(dl.Moşneag, dna Braica, dna Borza, dl.Edeleni)
(19 consilieri prezenţi)
Dl. Schill G:-Nu a trecut proiectul de hotărâre.
28
Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune cu Statul Român, prin sultă, referitor la ap. 1 din imobilul situat în municipiul Arad, str. Lermontov nr. 2
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?
18 pentru, 1 abţinere(dl.Edeleni)
(19 consilieri prezenţi)
29
Proiect de hotărâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ unor familii evacuate din locuinţe retrocedate
Dl. Schill G:-Supun la vot
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi).
30
Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc
în perioada februarie-aprilie 2006
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate
(19 consilieri prezenţi).
31
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iulie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad,
în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni, supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru?
Unanimitate.
(19 consilieri prezenţi).
32
Informare privind participarea aleşilor locali în misiuni oficiale
Dl. Schill G:-Aţi avut materialul informativ la comisii.
33
La punctul Diverse au fost consemnate întrebări şi interpelări, precum şi răspunsuri aleexecutivului, care pot fi studiate în stenograma şedintei.