MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 30-03-2006
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 30.03.2006
RECOMANDĂM VIZUALIZARE PDF!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 30 martie 2006, au fost prezenţi 22 de consilieri. A absentat doamna consilier Loredana Cismaş.
(n.n.Domnul Moisescu a sosit înainte de supunerea la vot a ordinii de zi, domnul consilier Cziszter Kalman a sosit la şedinţă înainte de dezbaterea punctului 4 al ordinii de zi, iar domnul consilier Edeleni Coloman a sosit la şedinţă la începerea dezbaterii punctului 12 al ordinii de zi).
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Costin Ionel.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl.Gheorghe Falcă, primar, dl.Bognar Levente, viceprimar, dna Doina Paul, secretar, dl.Petru Tamaş-director executiv-Drecţia Economică, dl.Pavel Neamţiu-director executiv-Direcţia Fiscală, dna Claudia Macra-director executiv Direcţia Comunicare, dl.Ciurariu Sorin-arhitect-şef, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl.Dragoman Ovidiu-Şef Serviciu Spaţiu Locativ, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Monica Czibrik-consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica-referent specialitate şi dna Carmen Popa-referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
-din partea Direcţiei de Asistenţă şi Dezvoltare Comunitară Arad: dna Etelca Nagy, director executiv, dl. Jancă Cezar, şef Serviciu Prestaţii Sociale. Alţi participanţi:
-presă: Cosmin Mihuţa şi Alin Olteanu -„Adevărul”, Simona Mazăre-„Arad Expres”, Nadia Bodran-„Informaţia Aradului”, Adriana Barbu-„Observator”, Cristian Videscu-„Agenda Zilei”;
-reprezentanţi ai agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Daniela Sabău-director SC TOP SA Arad, dl. Ioan Covaci-director SC Gospodărirea Comunală Arad SA, dl. Radu Torsin-Compania de Transport Public Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.03.2006, a Dispoziţiei nr.557/24.03.2006 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei: publicate integral în presă în data de 25.03.2006 în cotidianul local de mare tiraj„Adevărul”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 24.03.2006, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 24.03.2006.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Ionel Costin, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar:-Bună ziua, doamnelor şi domnilor, şedinţa este statutară. Avem proiectul ordinii de zi cu 22 de puncte. În urma discuţiilor pe care le-am avut în Comisia consultativă, punctele 2 şi 11 le propunem spre retragere, punctul 2, neavând avizul de la Poliţie, iar punctul 11 are o problemă de discuţie cu Apele Române. Supun votului dumneavoastră retragerea punctului 2 şi punctului 11 de pe ordinea de zi.
Cine este pentru ?
Unanimitate
(19 consilieri prezenţi)
(n.n. intră dl. Moisescu – 20 consilieri prezenţi).
Dl. primar:-Mulţumesc. Supun la vot următoarea
Ordine de zi
1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna martie 2006 şi principalele activităţi pentru luna aprilie 2006-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.198/2001, privind stabilirea staţiilor de taximetre din municipiul Arad şi reglementarea utilizării acestora-iniţiativa primarului. RETRAS
3. Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale care au avut loc în anul 2005-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Magazin-locuinţă P+1”, Arad, str. Obedenaru nr.26-28, proiect nr.48/2005, elaborat de SC ARTNOVA SRL, beneficiar SC LELIA COMPRIMEX SRL Arad” -iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Construire casă familială S+P+M, construire piscină şi gard”, Arad, Stan Dragu nr.17, proiectul nr.133/2005, elaborat de SC PROIECT LINIA B, beneficiar Mara Camil Liviu şi soţia, Mara Olimpia -iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţe colective P+2E”, Arad, str. Radu de la Afumaţi nr1”, proiectul nr.21/2005, elaborat de SC ATELIER CAAD SRL, beneficiar Balogh Csaba -iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Bloc locuinţe D+P+4E+M”, Arad, str. Liviu Rebreanu nr.98B, proiectul nr.133/2005, elaborat de SC ATRIUM SRL, beneficiar SC EDIL INVEST SA-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţe S+P+4E+M”, str. Oituz nr.208-210, beneficiar SC ARCADA INVEST SRL, proiectul nr.89/2005, elaborat de SC STACONS SRL-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţă unifamilială P+M”, Arad, str. I.L.Caragiale nr.26, proiectul nr.1/2004, elaborat de SC WEST PROJECT SRL, beneficiar Cotrău Mircea-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţă unifamilială D+P+1”, Arad, str. Grigore Ureche nr.3, proiectul nr.68/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL, beneficiar Cristea Bianca Elena-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Zonă de agrement mal stâng râu Mureş-PORT ARTHUR, construcţii cu caracter provizoriu, Arad,”proiectul nr.36/2005, elaborat de SC STACONS SRL Arad, beneficiar Asociaţia Nautică Independentă Port Arthur-iniţiativa primarului. RETRAS
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate “Patinoar în municipiul Arad”-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea actului adiţional la contractul de dare în folosinţă gratuită, încheiat în temeiul Hotărârii nr. 341 din 9.12.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad -iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp, teren intravilan, a unui veteran de război, conform Legii nr.44/1994-iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a terenului în suprafaţă de 124 mp, situat în Arad, Insula Mureş, Episcopiei Ortodoxe Române a Aradului-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Grădiniţei PP 7 Arad-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea metodologiei şi criteriilor de repartizare şi închiriere a locuinţelor sociale pentru populaţia de etnie romă din municipiul Arad în cadrul proiectului “Locuinţe sociale pentru romi-str. Tarafului FN”- iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei d-nei Negrilă Paula-Luxa-iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.179/14.07.2005, pentru normarea parcului auto la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad şi stabilirea consumului de carburanţi, cu modificările şi completările ulterioare- iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii aprilie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în conformitate cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003 -iniţiativa primarului.
21. Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
22. Diverse.
Cine este pentru?
Unanimitate. (20 consilieri prezenţi).
Dl. primar: -Mulţumesc. Transfer conducerea şedinţei domnului preşedinte.
Dl. Costin I:-Bună-ziua. Trecem la primul punct.
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna martie 2006 şi principalele activităţi
pentru luna aprilie 2006
Dl. Costin I: - Sunt în mape.
2
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.198/2001, privind stabilirea staţiilor de taximetre din municipiul Arad şi reglementarea utilizării acestora
S-a retras de pe ordinea de zi.
3
Proiect de hotărâre privind scutirea de la plata impozitului pe clădire şi/sau teren pentru clădirile şi terenurile inundate ca urmare a evenimentelor naturale
care au avut loc în anul 2005
Dl. Pădurean C:-Mă uit aici la poziţia nr. 15. Este o cetăţeancă Gherman Iuliana, stă la bloc. A fost inundat blocul, ce s-a întâmplat? Este o chestie cel puţin interesantă. Şi dacă a fost inundată, de ce numai ea şi nu tot blocul?
Dl. Costin I: - Este pe Artileriei?
Dl. primar: - Domiciliul îl are la bloc şi are o casă pe această stradă.
Dl. Costin I: -Bun, dar din partea executivului a participat cineva cu protecţia civilă, nu?
Dl. primar: -Răspunsul este simplu. Domiciliul este acolo la bloc, ea are o proprietate care este în zona inundabilă. Protecţia civilă a fost împreună cu Comisia Judeţeană. Aceste lucruri s-au făcut în anul 2005, s-au întocmit expertizele.
Dl. Marian O:-Nu am fost acolo să văd, dar din câte ştiu eu, pe strada Artileriei sunt blocuri şi la un fel de demisol. Este posibil că acel apartament a fost avariat de inundaţii. Deci, este strada de lângă uzina de strunguri şi este, într-adevăr, posibil, ca acolo să fi fost inundaţii. Dar era bine ca cineva de la Protecţia Civilă să ne poată lămuri.
Dl. primar:-Finanţele au prezentat proiectul, nu Apărarea Civilă! Proiectul este semnat de către finanţe, după ce a ajuns la ei. Nu este nici o problemă, putem retrage acest lucru.
Dl. Costin I: -Ppropuneţi acest lucru, domnule profesor?
Dl. Pădurean C:-Nu. Doresc să fie verificată această situaţie.
Dl. Costin I: - Am înţeles, să fie verificat. Bun. Supun la vot.
Cine este pentru ?17 pentru,
3 abţineri (dl Popa, dna Borza, dl.Curta).
(20 consilieri prezenţi).
(n.n. a intrat domnul consilier Cziszter Kalman -21 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Magazin-locuinţă P+1”, Arad, str. Obedenaru nr.26-28, proiect nr.48/2005, elaborat de
SC ARTNOVA SRL, beneficiar SC LELIA COMPRIMEX SRL Arad”
Dl. Costin I: - Supun la vot.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(21 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Construire casă familială S+P+M, construire piscină şi gard”, Arad, Stan Dragu nr.17, proiectul nr.133/2005, elaborat de SC PROIECT LINIA B,
beneficiar Mara Camil Liviu şi soţia, Mara Olimpia
Dl. Costin I: - Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (21 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţe colective P+2E”, Arad, str. Radu de la Afumaţi nr1”, proiectul nr.21/2005, elaborat de SC ATELIER CAAD SRL, beneficiar Balogh Csaba
Dl. Costin I: - Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (21 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea
“Bloc locuinţe D+P+4E+M”, Arad, str. Liviu Rebreanu nr.98B, proiectul nr.133/2005, elaborat de SC ATRIUM SRL, beneficiar SC EDIL INVEST SA
Dl. Costin I: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?20 pentru, 1 abţinere(dl.Pădurean) (21 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţe S+P+4E+M”, str. Oituz nr.208-210, beneficiar SC ARCADA INVEST SRL, proiectul nr.89/2005, elaborat de SC STACONS SRL
Dl. Costin I: -Sunt observaţii? Da, doamna Borza, poftiţi!
Dna Borza R:-Doresc să reamintesc faptul că acest proiect de hotărâre a fost discutat şi luna trecută şi a căzut la vot pe considerentul că acest PUD se realizează nu numai pe terenul proprietate privată a celor care doresc să construiască locuinţă şi pe terenul proprietate a noastră, a Consiliului Local, locuinţa, la vremea respectivă şi acum am văzut că la fel stau lucrurile, locuinţa aceasta fiind corespunzătoare ambelor suprafeţe de teren. S-a respins atunci proiectul în ideea de a se face o menţiune măcar cu privire la ceea ce se întâmplă cu terenul proprietatea statului, lucru care nu s-a petrecut, proiectul vine spre aprobare în aceeaşi formă. De ce anume nu s-a făcut menţiunea, pe care am considerat-o mai mulţi consilieri fiind necesară a se face? De ce l-aţi adus fără nici un fel de modificare? Poate, doar să fim noi neatenţi şi să aprobăm?! De ce apare la fel? Dacă s-a respins atunci, că avea nişte hibe, de ce nu vine cu problemele acestea rezolvate şi ni-l aduceţi exact aşa cum a fost şi înainte?
DlCiurariu S: -Aşa cum am spus, este un proiect în două etape şi aşa a fost şi prezentat. Este un proiect în două etape. Dacă vă uitaţi în raport, este precizată etapa I şi etapa a II-a. Este un proiect în două etape şi sunt precizate şi defalcate aceste două etape: etapa I şi etapa a II-a. Dacă cea de-a doua etapă nu prezintă toate condiţiile juridice, nu se poate realiza. Deci, aşa este prezentat acest PUD, în două etape, una din etape poate fi realizată în momentul de faţă, cealaltă nu poate fi. Până la momentul reglării juridice se va vedea ce este de făcut. Noi am revenit printr-o adresă prin care am susţinut acest raport care a fost respins la şedinţa precedentă din acest considerent. Din punct de vedere tehnic sunt îndeplinite toate condiţiile pentru ca acest PUD să poată fi supus şi avizat.
Dna Paul D:-Au fost aduse acordurile notariale ale proprietarilor tabulari, iar în ceea ce priveşte cota de proprietate, care este domeniul privat al municipiului, este cert că în momentul autorizării sau mai bine zis, prealabil autorizării, se va solicita, aşa cum se întâmplă de fiecare dată, clarificarea regimului juridic. În acest sens, ei pot să ceară fie vânzare la licitaţie, fie concesionare prin licitaţie, care, oricare modalitate s-ar aborda, se va supune aprobării Consiliului Local. Aceasta, în situaţia în care construcţia se va extinde, într-adevăr şi dincolo de limitele proprietăţii private.
Dna Borza R:-Sau aceasta este ideea şi aici cred că stă explicaţia, pot solicita, evident, cumpărarea terenului la negociere directă. Odată ce au făcut deja cheltuieli şi demersuri şi ştim foarte bine că de nenumărate ori s-a întâmplat, când am întocmit PUD-ul într-un fel, la autorizaţia de construcţie n-ai mai putut schimba nimic, mai întâi de toate că te trag oamenii la răspundere-de ce ai acceptat PUD-ul în forma aceasta şi acum vii să mă schimbi la autorizaţia de construcţie. Am făcut cheltuieli, nu mă mai schimb la autorizaţia de construcţie. Deci, era foarte corect să se scoată terenul acesta proprietatea Statului din acest PUD, să-şi construiască omul casa, dar aşa, se creează o suspiciune că se doreşte înstrăinarea acestui teren pe o cale ocolită a legii.
Dl. primar:-De obicei, eu sunt avizat la astfel de lucruri. Am spus şi data trecută, PUD-ul reglementează atât domeniul privat, cât şi domeniul public al nostru. Nici o problemă, din punctul meu de vedere-aprobăm domeniul privat şi noi trebuie să scoatem din buzunar bani să aprobăm un PUD, dacă nouă ne convine ce se face pe terenul nostru prin PUD-ul acesta, bine! Nu există formă să dăm prin ce aţi spus dumneavoastră, nu există lege, daţi-ne un articol din lege prin care ei vor veni să negocieze cu Primăria! Este simplu! V-a spus doamna, prin caiet de sarcini aprobat, se scoate la licitaţie acel teren şi să realizeze ceea ce s-a dorit în PUD-ul respectiv.
Dl. Costin I:-Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?16 pentru, 5 abţineri(dl.Neamţ, dl.Popa, dna Borza, dna Braica, dl.Curta).
(21 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţă unifamilială P+M”, Arad, str. I.L.Caragiale nr.26, proiectul nr.1/2004, elaborat de SC WEST PROJECT SRL, beneficiar Cotrău Mircea.
Dl. Costin I: - Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (21 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Locuinţă unifamilială D+P+1”, Arad, str. Grigore Ureche nr.3, proiectul nr.68/2005, elaborat de SC PRO URBAN SRL, beneficiar Cristea Bianca Elena
Dl. Costin I: -Sunt observaţii? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (21 consilieri prezenţi)
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea “Zonă de agrement mal stâng râu Mureş-PORT ARTHUR, construcţii cu caracter provizoriu, Arad,”proiectul nr.36/2005, elaborat de SC STACONS SRL Arad,
beneficiar Asociaţia Nautică Independentă Port Arthur
Retras de pe ordinea de zi.
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate “Patinoar în municipiul Arad”
Dl. Costn I:-La Comisia nr. 1, domnule Moşneag, aţi avut amendament, l-aţi retras?
Dl. Moşneag O:-Am înţeles că vom mai primi lămuriri în cadrul şedinţei!
(.n. a intrat în sală domnul consilier Edeleni-22 consilieri prezenţi).
Dna Borza R:-În ceea ce mă priveşte, nu am înţeles foarte bine şi la comisie s-a explicat extrem de fugitiv, totuşi, ce s-a întâmplat cu celălalt proiect pe care, îmi amintesc că s-a aprobat la vremea respectivă, ba chiar s-a făcut şi o licitaţie. Întrebările noastre au deranjat foarte tare atunci, înţeleg că la fiecare 2, 3 luni mai aprobăm câte un proiect cu patinoarul. Acum, trecând peste această fază, nu ştiu, nu vi se pare foarte mult, aproape 40 de miliarde de lei din bugetul local pentru o astfel de investiţie? Este oare cea mai stringentă, cea mai necesară, cea mai, aşa la sugestia şi dorinţa cetăţenilor, totuşi, această investiţie atât de mare? Pe de altă parte, îmi aduc aminte că la proiectul anterior, pe care l-am discutat în iarnă, se puneau în discuţie şi alte probleme, când am analizat acel proiect, se puneau în discuţie cum va urma să se petreacă lucrurile cu biletele, ce se va întâmpla cu utilităţile, lucruri pe care aici, din aceste două hârtiuţe pe care ni le-aţi arătat, nu rezultă absolut nimic! Adică, vreau să vă spun că, pe bune, chiar este o bătaie de joc, deci avem exact trei rânduri pentru o investiţie de 40 de miliarde. Nu ştiu dacă domnul primar a văzut chestia aceasta, dar dacă aceasta este o analiză a unui proiect de 40 de miliarde de lei, atunci...
Dl. Costin I:-Vă răspunde domnul primar.
Dl. primar:-Sunt suprins că în comisie nu s-au pus aceste întrebări lămuritoare. Dacă vă uitaţi bine, este vorba de un studiu de fezabilitate, este un studiu, pentru că după ce am aprobat noi să cumpărăm un patinoar de dimensiuni mici, am avut licitaţie şi cele două firme care au intrat la licitaţie n-au îndeplinit condiţiile. Noi am fi vrut să le îndeplinească pentru că astăzi ar fi avut Aradul un patinoar. Pentru că avem timp, dacă vă aduceţi aminte, prima dată puneam patinoarul în Piaţa Avram Iancu pentru a crea atracţie şi fiind mobil şi iarna următoare am spus că-l punem într-o locaţie fixă. Acum avem timp. S-a elaborat un studiu, din studiu reiese valoarea atât a construcţiei, dacă vă uitaţi prezintă: construcţie, finisaj, clădiri, împrejmuiri, alei, toată zona. Este de 32 de miliarde, deci nu 40, ci 32 virgulă, dacă ne uităm exact. Astăzi aprobăm studiul. Noi avem în buget 14 miliarde. Aceasta înseamnă că după aprobarea studiului, urmează proiect tehnic şi tot ce mai urmează, noi din banii pe care îi mai avem facem prima parte. Vom vedea peste ani, dacă vom avea o sumă de bani, facem a doua parte, dacă reuşim, poate, îi vom pune şi un acoperiş peste el, iar acest patinoar nu este doar un simplu patinoar pe iarnă, este o locaţie unde pe timp de vară se poate folosi pentru patinajul cu role. Este un studiu, că acum avem timp. Atunci am vrut doar să-l cumpărăm, să-l montăm, atunci, dacă vă aduceţi aminte, îl transferam la Gospodăria Comunală, eu am fost şi am văzut la Deva patinoarul lor şi am constatat că al lor, deşi avea o dimensiune mai mare decât al nostru, era plin. La un oraş de dimensiunea noastră ne trebuie un patinoar mai mare. Patinoarul lor avea 70.000 lei/oră. Ceea ce au constatat şi dânşii, au spus-“trebuie să îl puneţi într-o locaţie unde să ajungă şi oamenii care nu deţin maşini” Mulţumesc. Dar trebuie să fie o locaţie unde să poată veni şi oameni cu maşini, să-l punem într-o locaţie unde sunt parcări. De aceea s-a realizat acest studiu pentru a ieşi soluţia cea mai bună.
Dl. Edeleni C:-Eu am propus un amendament. Nu ştiu dacă s-a votat sau nu.
Dl. Primar :-Am văzut amendamentul. Dar acum se votează studiul !
Dl. Edeleni C:-Bun. Dar este prevăzută şi finanţarea. Domnule primar, mă lăsaţi să vorbesc? Dacă vreţi, tac, uitaţi, am întârziat şi mă autopedepsesc. Amendamentul sună în felul următor, sunt de acord cu tot proiectul, dar acesta să fie realizat printr-un partener public-privat. Şi am să vă spun şi de ce, domnule primar, uitaţi, vă dau un material. La Cluj, anul acesta, s-a pus în funcţiune un patinoar de aceleaşi dimensiuni, 1800 mp., realizat de către o firmă din Zalău, vă şi spun-TurimSport SRL Zalău şi valoarea lui a fost de 300.000 de EURO. Vi-l dau ca să-l studiaţi şi poate vă întâlniţi cu domnul Boc să-l întrebaţi cum l-a făcut! Vă mai spun unul, la Deva, un patinoar de 1130 mp. făcut tot printr-un parteneriat public-privat, cu valoarea de 145.000 de EURO. Eu aceasta vreau să spun, nu că nu avem nevoie, dar cu 1 milion de EURO, domnule primar şi ceilalţi colegi, putem construi cel puţin 100 de apartamente sociale a 40 de mp.fiecare. Eu cred că acestea sunt problemele la ora actuală. Sunt foarte mulţi care au fost evacuaţi din locuinţele retrocedate şi nu mai vorbesc de tinerii care nu îşi pot obţine o locuinţă. Or, eu nu am nimic cu patinoarul, dar să facem, dacă tot luăm exemplu de la alţii, cum au făcut şi ceilalţi-la Cluj, la Sibiu şi la Timişoara, nicăieri administraţia locală nu a investit 1 milion de EURO pentru un patinoar. Şi vă rog să supuneţi la vot, pentru că în proiectul de hotărâre, aşa cum spune domnul primar, într-adevăr, era studiul de fezabilitate, dar este prevăzută şi fnanţarea, că dacă nu era aceasta, nu ziceam nimic, dar este prevăzută finanţarea sută la sută din bugetul local.
Dl. Voicu E:-Noi am avut o discuţie în comisie, dar văd că nu a fost consemnată, eu îmi aduc aminte că în zona respectivă, care era cam de sus prezentată în poza pe care am văzut-o, noi avem un hotel prevăzut acolo şi un PUD aprobat. Există vreo implicaţie de viitor în acest segment, că văd că nu s-a răspuns aici? Deci acolo este un hotel care a avut chiar două aprobări, din câte ştiu eu, o dată studiul, o dată PUD-ul şi aici am văzut amplasamentul ..
Dl. primar:-Noi am dat amplasamentul pe un an de zile, anul acela a expirat. Am avut o discuţie cu Consiliul Judeţean, să vedem în ce stadiu sunt, amplasamentul nostru este mai jos, ei au amplasamentul la drum, al nostru este mai jos.
Dl. Voicu E:-Da, dar este o prevedere în PUD. Trebuie să modificăm PUD-ul ?
Dl. primar:-A fost prezentată planşa de sus. Deci, ei au PUD-ul sus, la drum, noi avem spre sala de sport, unde este parcarea. Folosim parcarea sălii de sport, cea dinspre nord, în sus, blocurile rămân în dreapta şi atunci zona este aici şi hotelul lor. Dar cu hotelul este o problemă că a trecut 1 an de zile de când au primit terenul. Acum dacă au, sunt avansaţi, o să mai vină încă o dată în Consiliu ca noi să le dăm încă o dată terenul, pentru că noi le-am dat pe un an de zile ca să construiască.
Dl.Costin I:–Supun la vot amendamentul domnului Edeleni – „Obiectivul de investiţie se finanţează din surse atrase în urma unui parteneriat public- privat”. Supun la vot
Cine este pentru ?5 pentru (dl.Popa, dl.Edeleni, dna Borza, dl.Curta, dna Braica)
9 abţineri (dl.Voicu, dl.Dolha, dl.Cziszter, dl.Tusz, dna Nagy, dl.Neamţ, Moşneag, dl.Schill, dl.Pădurean), 8 împotrivă (22 consilieri prezenţi).
Dl. Costin I: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?16 pentru, 3 împotrivă(dl.Curta, dl.Edeleni, dna Borza),
3abţineri(dl.Popa, dna Braica, dl.Moşneag),
22 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea actului adiţional la
contractul de dare în folosinţă gratuită,
încheiat în temeiul Hotărârii nr. 341 din 9.12.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Costin I: - Supun la vot.
Cine este pentru?Unanimitate(22 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp, teren intravilan, a unui veteran de război, conform Legii nr.44/1994
Dl. Costin I: - Supun la vot.
Cine este pentru?Unanimitate(22 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind transmiterea în folosinţă gratuită a terenului în suprafaţă de 124 mp, situat în Arad, Insula Mureş, Episcopiei Ortodoxe Române a Aradului
Dl. Costin I: - Supun la vot.
Cine este pentru?Unanimitate(22 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Grădiniţei PP 7 Arad
Dl. Costin I: - Supun la vot
Cine este pentru?Unanimitate(22 consilieri prezenţi).
17
Proiect de hotărâre privind aprobarea metodologiei şi criteriilor de repartizare şi închiriere a locuinţelor sociale pentru populaţia de etnie romă din municipiul Arad în cadrul proiectului “Locuinţe sociale pentru romi-str. Tarafului FN”
Dl. Costin I: - Aici au fost amendamente din partea Comisiilor nr. 3 şi 4. Din partea Comisiei nr.3, dacă doreşte cineva să ia cuvântul.
Dl. Schill G:-Ţinând cont că doream pentru cei cu pregătire superioară, la un moment dat, să fie favorizaţi faţă de celelalte clase inferioare, în urma discuţiilor pe care le-am avut, considerăm că este bine gândit aşa cum a fost planificat până la urmă, deoarece au nişte criterii de avantaj în continuare ceilalţi, după încadrarea în muncă. Aşa că, punctajul, credem că este bine să rămână cum a fost iniţial.
Dl. Costin I:-Da. Am înţeles că v-aţi retras amendamentul. Atunci, Comisia nr. 4 a propus şi ea un amendament: „acordarea unui punctaj special familiilor căsătorite în defavoarea celor care trăiesc în concubinaj”. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate-22 consilieri prezenţi.
Dl. Tusz F:-Noi am mai avut un amendament–pentru cei care locuiesc cu părinţii, noi am propus 40 de puncte. Am majorat puţin.
Dl. Costin I:-Da, aţi văzut, am dat cuvântul preşedintelui comisiei.
Dl. Tusz F:-Dar, domnul preşedinte acest lucru a uitat să-l spună!
Dl. Costin I:-Am înţeles. Deci, doriţi să rămână amendament. „Criteriu: domiciliul stabil al solicitantului”. Cu 40 de puncte. Da?
Dl. Tusz F:-Cei care locuiesc cu părinţii, da!
Dl. Costin I: –Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate.
(22 consilieri prezenţi).
Dl. Costin I: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate
.(22 consilieri prezenţi).
18
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei
d-nei Negrilă Paula-Luxa
Dl. Costin I: – Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate.
(22 consilieri prezenţi).
19
Proiect de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii nr.179/14.07.2005, pentru normarea parcului auto la dispoziţia Primăriei Municipiului Arad şi stabilirea consumului de carburanţi, cu modificările şi completările ulterioare
Dl. Costin I: - Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (22 consilieri prezenţi).
20
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii aprilie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în conformitate
cu prevederile Ordinului nr.290/609/2003
Dl. Costin I: – Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (22 consilieri prezenţi).
21
Informare privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale
Dl. Costin I:–Avem informare privind participarea domnului viceprimar Bognar Levente la o misiune oficială.S-a luat la cunoştinţă n.n.
22
DIVERSE
Notificarea domnului Dekany Tiberiu privind efectuarea a două zile din concediul de odihnă
S-a luat la cunoştinţă.
De asemenea, au fost formulate întrebări, interpelări, răspunsuri ale executivului şi informări, care sunt detaliate în stenograma sedintei. Cu aceasta, şedinţa s-a încheiat.n.n.