MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 30-05-2006
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 30.05.2006
rECOMANDĂM VIZUALIZARE PDF!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 30 05 2006, au fost prezenţi 22 de consilieri. A absentat domnul consilier Dorel Popa (concediu boală). Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Schill Gheorghe.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl.Gheorghe Falcă, primar, dl.Bognar Levente, viceprimar, dl.Dekany Tiberiu, viceprimar, dna secretar Doina Paul, dl.Petru Tamaş-director executiv Directia Economică, dl.Sorin Ciurariu –arhitect-şef al municipiului, dna Claudia Grozavu–şef Serviciu Buget, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl.Valer Mărginean-consilier Cabinet primar, dra Lucia Bulboacă –consilier juridic DDAC, dra Ioana Albu – şef Birou Juridic, Contestaţii-Direcţia Fiscală, dna Stelica Şerban–consilier juridic Direcţia Fiscală, Timona Semerean- lider sindical, dra Adriana Sobaru –consilier şi dna Mihaela Balaş, consilier juridic la Compartimentul Resurse Umane, dna Daniela Andreica-şef Birou Activităţi Culturale, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic-Serviciul Administraţie Publică Locală, dra Monica Czibrik-consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica-referent specialitate şi dna Carmen Popa-referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi: -presa:„Adevărul Arad”-Cosmin Mihuţa, Alin Olteanu, „Arad Expres”-Simona Mazăre, „Informaţia Aradului”-Nadia Bodran şi Nicolae Oprean, „Jelen”-Irhazi Janos, „Rompres”-Ioan Weisl, „Observator Arădean”-Adriana Barbu, „TV Arad”-Izabela Vekaş şi Lucian Rotaru (operator), „Info TV” - Diana Mariş şi operator, „Agenda Zilei”-Călin Ghinaciu, „Mediafax” - Marian Buga.
-reprezentanţi ai Universităţii „Aurel Vlaicu”Arad: dna rector Lizica Mihuţ împreună cu cadre didactice şi reprezentanţi din conducerea universităţii.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.05.2006, a Dispoziţiei nr.969/24.05.2006 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei: publicate integral în presă în data de 25.05.2006 în cotidianul local de mare tiraj „Adevărul”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 24.05.2006, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 24.05.2006.
Preşedintele şedinţei, dl.consilier Schill Gheorghe, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar:-Bună ziua, doamnelor şi domnilor. Începem şedinţa de astăzi. În urma şedinţei comisiilor din Comisia Consultativă, dorim să retragem de pe ordinea de zi punctele 11, 14 şi 36. Supun la vot retragerea celor 3 puncte.
Cine este pentru ?17 pentru
4 abţineri (dl.Voicu, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta)
(21 consilieri în sală, 1 consilier ieşit – dl. Moisescu).
Dl. primar: - Supun votului dumneavoastră următoarea
Ordine de zi
1. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna mai 2006 şi principalele activităţi programate pentru luna iunie 2006.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor minime prevăzute în articolul 6 din Hotărârea consiliului Local al Municipiului Arad nr. 350 din 23.12.2003, pentru stabilirea unor măsuri privind transportul în regim de taxi -iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „SHOWROOM AUTO ŞI SERVICE – DN 79 KM 4 + 557” Arad, beneficiar Pistrui-Popa Eusebiu, proiect nr.14/2005 elaborat de SC INARCH PREMO STRUCTURES SRL Arad-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Modernizare terase şi amenajări interioare” Arad, Ştrand Neptun – corp E, beneficiar SC CARLOS IMPEX SRL, proiect nr. 21/2006 elaborat de SC PROCONT SRL-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Magazii + anexă P + M str. I. B. Deleanu nr. 13-15-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire clădire de birouri cu showroom” Arad, str. N. Titulescu, beneficiar SC SERGIO GIANINA SRL, proiect nr. 6/2006 elaborat de SC GAMMA PLUS SRL-iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „ Hotel S+P+3 E+M str. Byron FN” Arad, beneficiar GIL TRANS SRL Arad, proiect nr. 52/2005 elaborat de SC ARTNOVA SRL Arad-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Casă familială D+P+1 E+Mansardă” str. Rândunicii FN, beneficiar Iercoşan Eduard Nicolae, proiect nr. 4 elaborat de SC PROCONT SRL Arad-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Restaurare locuinţă Arad, strada Vasile Ureche nr. 43, beneficiar Vinter Alexandru, proiect nr.168/2006 elaborat de SC OBIECTIV SRL-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Sere – centrală termică şi hală sortare” Arad, strada Cornel Minişan nr. 1, beneficiar SC AGRO CODLEA SRL, proiect nr. 8/2006 elaborat de biroul individual de arhitectură Samoilă Cetina-iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţe colective D+P+2 E (parţial 4 E)” Arad, strada Elena Ghiba Birta nr. 32 A – Aleea Făget nr. 2, beneficiar Bîja Constantin şi Bâja Monica Susana, proiect nr. 38/2006 elaborat de SC ATELIER CAAD SRL-iniţiativa primarului.RETRAS.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Extindere hotel IRIS” Arad, str. Căpitan Ignat nr. 1, beneficiar SC EDUARD EUROTRANS SRL, proiect nr. 1/2006 elaborat de arh. Vârvescu Florian Corneliu (Birou individual de arhitectură) -iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă unifamilială D + P + M” Arad, strada Orizontului FN, proiect nr. 3/2006 elaborat de SC D&DDESIGN PROIECT SRL, beneficiar Ardelean Dorel Petru şi soţia Ardelean Maria Edita-iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor şi metodologiei de repartizare şi închiriere a locuinţelor construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe-iniţiativa primarului. RETRAS.
15. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Teatrului „Ioan Slavici” Arad-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind avizarea numirii în funcţia de director şi director adjunct a unor cadre didactice -iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei Bugetului General al Municipiului Arad pentru anul 2005 -iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre privind numirea persoanei care să ţină Registrul datoriei publice locale şi Registrul garanţiilor locale -iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre privind reglementarea termenului maxim de punere în funcţiune a unui obiectiv, pe un teren vândut în baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 413 din 29.12.2004-iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre privind atribuirea în proprietate a unui teren situat în intravilanul municipiului Arad, în baza Sentinţei civile nr. 256/2000 a Tribunalului Arad, definitivă şi irevocabilă -iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Molidului nr. 21 bis, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii -iniţiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Golescu nr. 1, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii -iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Bodrogului FN, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii -iniţiativa primarului.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de derulare a şedinţei de negociere nr. 2/2.03.2006, privind concesionarea a două terenuri conform prevederilor H.G.R. nr. 577/2002 -iniţiativa primarului.
26. Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp. teren intravilan, a domnului Teacoi Ioan, veteran de război, conform Legii nr. 44/1994 -iniţiativa primarului.
27. Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile situate în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
28. Proiect de hotărâre privind punerea în aplicare a Planului Urbanistic de Detaliu „Zona Fortuna – Piaţa Agroalimentară” şi aprobarea documentelor licitaţiei pentru vânzarea unui teren-iniţiativa primarului.
29. Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 11/1999 şi aprobarea vânzării terenului în suprafaţă de 449 mp. către Iovănaş Dan şi Iovănaş Eugenia -iniţiativa primarului.
30. Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 10/1999 şi aprobarea vânzării terenului în suprafaţă de 450 mp. către Moţiu Mircea Mihail -iniţiativa primarului.
31. Proiect de hotărâre privind efectuarea unui schimb de terenuri pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile -iniţiativa primarului.
32. Proiect de hotărâre privind cumpărarea unor imobile-iniţiativa primarului.
33. Proiect de hotărâre privind reglementarea juridică a amplasamentului pentru noile ateliere şi birouri ale Filialei Arad a Uniunii Artiştilor Plastici-iniţiativa primarului.
34. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Reamplasarea Monumentului „Sfânta Treime”–restaurare Monument „Sfânta Treime”-iniţiativa primarului.
35. Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Studiului de Fezabilitate Reamplasarea Monumentului „Sfânta Treime”- amenajare zonă aferentă -iniţiativa primarului.
36. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Local al Municipiului Arad la susţinerea financiară a activităţii competiţionale a echipei de baschet feminin Basket Club I.C.I.M. Arad şi a echipei de rugby - Club Sportiv „Contor Zenner” Arad-iniţiativa primarului. RETRAS.
37. Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unor plăţi pentru realizarea unui parteneriat între Teatrul de Marionete Arad şi Teatrul de Păpuşi „Bobiţa” din Pecs, din bugetul Teatrului „Ioan Slavici” Arad-iniţiativa primarului.
38. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iunie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003 -iniţiativa primarului.
39. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Arad-iniţiativa primarului.
40. Informare privind participarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
41. Diverse.
Cine este pentru ?19 pentru, 2 abţineri(dna Borza şi dl.Voicu)
(21 consilieri în sală, domnul Moisescu ieşit din sală).
Dl. Schill G: - Trecem la punctul 1
1
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad privind activitatea desfăşurată în luna mai 2006 şi principalele activităţi programate pentru luna iunie 2006.
Doamna rector Lizica Mihuţ a solicitat să ia cuvântul.
Dl. Schill G:-Ne permiteţi să continuăm ordinea de zi şi să vedem, pe urmă, la capitolul „discuţii”! Deci, trecem la punctul 2 al ordinii de zi. Da. Aţi avut toate informările, dacă aţi avut cumva probleme, doamna Borza, poftiţi!
Dna Borza R:-Mai întâi de toate, chiar mi se pare o lipsă de respect faţă de doamna rector, să nu-i dăm cuvântul pentru două vorbe şi să o ţinem 5 ore până se epuizează ordinea de zi! Deci eu nu achiesez la o asemenea atitudine. Dar, mă rog, este hotărârea dumneavoastră, unilaterală.
Cu privire la punctul 1–a fost depusă în mapa noastră şi o sesizare către Consiliul Local, aparţinând unei persoane care face vorbire despre unele fapte. În opinia dumnealui, aceste fapte s-au petrecut şi se petrec în continuare la SC TOP SA . Mă întrebam dacă doamna director de la SC TOP SA este în sală şi dacă este în sală poate cunoaşte acest material, i s-o fi transmis şi dumneaei, iar dacă nu cunoaşte, să vedem care este situaţia. Este pentru punctul 1 al ordinii de zi acest comentariu, îl avem aici materialul! Degeaba daţi din cap, domnule primar, că o să vă doară gâtul! Avem materialul în mapă! Este doamna director în sală şi poate ..
Dl. Schill G:-Eu zic că acestea sunt probleme de „diverse”, doamna Borza, iar informarea pe care am avut-o pentru punctul 1, eu nu am văzut ce făcea domnul primar, mă scuzaţi, nici nu mă deranjează, dar eu zic să păstrăm ordinea de zi conform programului nostru, pe care îl avem, ca să ne putem desfăşura în bune condiţii toată activitatea noastră eu zic că şi problemele care sunt la „Informare” să rămână la urmă, să le discutăm la punctul „diverse” .
Dna Borza R:-Atunci aş vrea să mi se spună de ce unii directori nu sunt prezenţi la şedinţa de consiliu, când ştim foarte bine că există o hotărâre a consiliului care obligă directorii societăţilor noastre să fie prezenţi.
Dl. Schill G: - Sunt plecaţi în concediu!
Dna Borza R:-Atunci există vreun înlocuitor din parte SC TOP? Şi acesta este plecat în concediu, înlocuitorul?
Dl. Schill G:-Da. Este aici domnul Neamţiu.
Dna Borza R:-Da. Nu pot să comentez cu domnul Neamţiu, că este într-o crasă incompatibilitate, atunci! Da. Înţeleg. Deci, TOP-ul nu este reprezentat. De altfel, ne-a făcut dovada că este stat în stat în Primărie!
Dl. Edeleni C:-Domnule preşedinte, sunteţi probabil cel mai în vârstă dintre colegii din sală şi am rugămintea – s-a făcut o solicitare, toată conducerea Universităţii Aurel Vlaicu este aici. Este lipsit de respect să nu-i dăm cuvântul! Fac o propunere – propun ca doamna rector să ia cuvântul în această şedinţă şi vă rog să supuneţi la vot această propunere.
Dl. Schill G:-Eu nu am zis nimic, eu chiar am toată stima faţă de doamna rector şi cu tot respectul..
D. Edeleni C:-Am făcut o propunere, vă rog să supuneţi la vot propunerea mea, să ia cuvântul pentru că nu este normal să ţinem aici toată conducerea universităţii, ştiu eu cât o să dureze această şedinţă!
Dl. Schill G:-Supun la vot dacă sunteţi de acord să-i dăm cuvântul doamnei rector.
Cine este pentru ?20 voturi „pentru”, 2 „abţineri” (dna Braica şi dl. Manta.).
(22 consilieri prezenţi).
Dl. Schill G:-Da. Poftiţi, doamna rector!
Dna rector Mihuţ Lizica–Domnilor consilieri, vă mulţumesc că aţi acceptat, prin votul dumneavoastră, să vin în faţa consiliului, înainte de a începe şedinţa, cu o problemă extrem, extrem de importantă. Nu vă reţin atenţia decât foarte puţine momente. În primul rând, vreau să vă spun că o situaţie similară s-a întâmplat în Arad în 1957, când, datorită faptului că universitatea de atunci, prin cele trei facultăţi, nu aveau sediu propriu, s-a mutat la Timişoara. Ei bine, după 50 de ani, asistăm la un moment absolut special, probabil unic în istoria Aradului, când consilierii, adică, dumneavoastră, sunteţi parte în procesul intentat de către Primăria Arad, prin domnul Primar Gheorghe Falcă. În acest moment, la Tribunalul Judeţului Arad se contestă Hotărârile Consiliului Local din 2001, din 2002 şi din 2005. Aceasta înseamnă, stimaţi consilieri, că dumneavoastră, fără să vă daţi un mandat, îmi place să cred că nu aţi dat un mandat primarului să angajeze un avocat, care să vă reprezinte în procesul prin care se cere anularea hotărârilor din 2001, 2002 şi 2005. Vreau să fac precizarea că o parte dintre dumneavoastră sunteţi consilieri care în 2001 aţi avut iniţiativa privind clădirea Complexului Universitar M, unde universitatea a investit, precum bine se ştie şi nu vreau să vorbesc despre aceasta. De asemenea, dumneavoastră sunteţi consilierii care în urmă cu un an aţi votat pentru noi şi vă mulţumim pentru aceasta. De ce am venit împreună cu toată conducerea universităţii – se află aici toţi decanii tuturor celor 8 facultăţi şi 4 departamente plus prorectorii şi cu mine – vreau să dau un semnal pentru totdeauna că Lizica Mihuţ nu are absolut nimic în dispută şi în discuţie şi în bătălie cu domnul Gheorghe Falcă, Lizica Mihuţ reprezintă universitatea, iar raportarea mea se face la primarul care este Gheorghe Falcă. Dar în acest moment, vreau să vă exprimaţi pentru totdeauna, pentru că va deveni istorie, noi vom scrie ce se întâmplă şi ce se va întâmpla în Arad, vreau să prezentaţi opinia dumneavoastră, în calitate de consilier, dacă aţi dat mandatul dumneavoastră ca în acest moment să se conteste hotărârile din 2001, 2002 şi 2005! Aceasta înseamnă că următorul primar sau, în sfârşit, următorii primari vor relua la nesfârşit hotărârile date şi este, fără îndoială, o situaţie de neimaginat şi care este cu totul împotriva universităţii noastre. Vreau, în acest moment, închei, vă mulţumesc că mi-aţi dat această posibilitate să mă exprim. Vreau în acest moment, reiau această idee, pentru că ţinem foarte mult la ea, dorim, toată conducerea universităţii, să se ştie ce se întâmplă cu cei pe care noi i-am ales, dorim să ştim care este opinia consilierilor faţă de anularea hotărârilor din 2005, respectiv din 2001, 2002. Dumneavoastră, CLM-ul, sunteţi parte, 50%, parte în procesul împotriva noastră, împreună cu Primarul Gheorghe Falcă. Care este opinia dumneavoastră? Vă mulţumim şi vă asigurăm că Universitatea „Aurel Vlaicu” va şti întotdeauna să spună „mulţumesc” şi mai mult decât atât, să sprijine din tot sufletul pe cei care sunt alături de ideea de învăţământ superior la Arad. Vă mulţumesc foarte mult.
Dl. Schill G:-Dacă domnul primar Falcă are ceva de spus?
Dl. primar:-Nu. Cred că la punctul „diverse” voi da un răspuns.
Dl. Schill G:-Da. Bine. Vom merge mai departe, la punctul 2 al ordinii de zi. Doamna rector, am auzit punctul de vedere al dumneavoastră. Noi vă mulţumim pentru cele prezentate, rămâne ca în conformitate cu bunul mers, acest subiect să fie dezbătut, în continuare, la punctul „diverse”, să dezbatem problema, pentru că este mult mai mult de dezbătut, să dezbatem problema între consilieri, să–şi prezinte şi domnul primar opinia dumnealui. Desigur, părerea mea, personală, zic că era de bun augur şi întreb, dacă aţi avut o întrevedere directă cu domnul primar înainte de a veni în plen cu această problemă. Eu personal întreb, că era mult mai bine, dacă nu aveam nimic unul cu celălalt şi dacă nu aveam nimic de împărţit..(n.n. din sală vorbeşte doamna rector, nu se aude ce spune, nu vorbeşte la microfon)
Dl. Schill G:-Bun, haideţi să lăsăm discuţia pentru punctul „diverse” că acolo…, vedeţi, intrăm în polemici şi nu este în regulă. Bun. Vă mulţumim şi noi.
2
Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor minime prevăzute în articolul 6 din Hotărârea consiliului Local al Municipiului Arad nr. 350 din 23.12.2003, pentru stabilirea unor măsuri privind transportul în regim de taxi
Dl. Schill F: - Supun la vot.
Cine este pentru ? 19 voturi pentru
şi 3 „abţineri”(dl. Pădurean , dl.Voicu şi dna Braica)(22 consilieri prezenţi).
Dl. Schill G:-Hotărârea a fost adoptată. Mergem mai departe.
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „SHOWROOM AUTO ŞI SERVICE – DN 79 KM 4 + 557” Arad, beneficiar Pistrui-Popa Eusebiu, proiect nr.14/2005 elaborat de SC INARCH PREMO STRUCTURES SRL Arad
Dna Borza R:-Am o întrebare pentru domnul Falcă. Mie mi-a fost greu să identific, de aceea îl rog pe domnul Falcă să ne spună care sunt cele trei proiecte, în afară de acesta, cred, cele trei proiecte, în total, pe ordinea de zi de astăzi, care privesc pe domnul Pistru, că am înţeles că sunt în total trei proiecte şi în afară de acesta, nu ştiu care sunt celelalte două? Şi pe urmă să mă şi explic, dacă interesează pe cineva!
Dl. primar: -Nu ştiu, doamnă!
Dna Borza R: -Nu cunoaşteţi ordinea de zi?
Dl. Primar: -Nu ştiu eu ale cui sunt proiectele! Vă rog să citiţi acolo !
Dna Borza R:-Să înţeleg că nu cunoaşteţi ordinea de zi! Bun. Atunci, voi întreba la fiecare!
Dl. primar: -Să înţeleg şi eu că nici dumneavoastră nu cunoaşteţi ordinea de zi! Este un PUD, vă rog frumos!
Dna Borza R:-Lucrurile din spatele proiectelor le ştiu mai puţin!
Dl. primar:-Spuneţi-le doamna Borza, nu am nici o problemă. Spuneţi-le, că este mai bine să le spuneţi!
Dl. Schill G -Conform avizelor date de către comisii în întâlnirile pe care le-am avut la comisii, supun la vot.
Cine este pentru ?21 voturi pentru, 1 abţinere(dna Borza) 22 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Mulţumesc. Hotărârea a fost adoptată.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Modernizare terase şi amenajări interioare” Arad, Ştrand Neptun – corp E, beneficiar SC CARLOS IMPEX SRL, proiect nr. 21/2006 elaborat de SC PROCONT SRL
Dl. Schill G:-La Comisia nr. 3 eu am avut nişte probleme pe care nu le-am înţeles exact, iar la Comisia Consultativă am lămurit problemele. Da, poftiţi, domnule Edeleni!
Dl. Edeleni C:-Legat tot de ştrand, a fost cineva în audienţă la mine şi m-a întrebat de ce s-a sistat vânzarea spaţiilor comerciale de pe ştrand. Întreb dacă este adevărat sau nu? Pentru că omul vrea să cumpere şi i s-a spus că nu ştiu din ce motive s-a sistat vânzarea spaţiilor. Păi, are legătură, domnule Moşneag, lăsaţi-mă că eu nu vă traduc când aveţi părerile dumneavoastră, eu am pus o întrebare! N-are legătură şi ce vreţi dacă nu are legătură!?
Dl. Dekany T:-Dacă-mi permiteţi, vă dau eu un răspuns. Vânzările nu au fost sistate pe ştrand, ele pentru moment sunt oprite, datorită unui litigiu care există între Primărie şi o societate care-şi desfăşoară activitatea pe ştrand. Acea societate a atacat în contencios Hotărârea Consiliului Local cu…
Dl. Edeleni C:-Domnul Moşneag, despre care aveam o părere bună, începe să fie deranjat de întrebări.
Dl. Schill G: -Bine, haideţi să nu facem polemici, supunem la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu
„Magazii + anexă P + M str. I. B. Deleanu nr. 13-15
Dl. Schill G: - Sunt toate avizele, supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate de voturi. 22 consilieri prezenţi.
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire clădire de birouri cu showroom” Arad, str. N. Titulescu, beneficiar SC SERGIO GEANINA SRL, proiect nr. 6/2006 elaborat de SC GAMMA PLUS SRL
Dl. Schill G: - Nu au fost probleme la comisii. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?21 voturi „pentru”, 1 „abţinere” (dl.Pădurean) 22 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „ Hotel S+P+3 E+M str. Byron FN” Arad, beneficiar GIL TRANS SRL Arad, proiect nr. 52/2005 elaborat de SC ARTNOVA SRL Arad
Dl. Schill G:-La Comisia Consultativă, domnul Huţiu şi-a retras observaţia. Mai sunt probleme? Dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?21 voturi „pentru, 1 „abţinere” (dl.Borza)22 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Casă familială D+P+1 E+Mansardă” str. Rândunicii FN, beneficiar Iercoşan Eduard Nicolae, proiect nr. 4 elaborat de SC PROCONT SRL Arad
Dl. Schill G: Nu avem probleme la comisii. Sunt amendamente? Bun. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate de voturi 22 consilieri prezenţi.
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Restaurare locuinţă Arad, strada Vasile Ureche nr. 43, beneficiar Vinter Alexandru, proiect nr.168/2006,
elaborat de SC OBIECTIV SRL
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni la comisie. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Sere – centrală termică şi hală sortare” Arad, strada Cornel Minişan nr. 1, beneficiar SC AGRO CODLEA SRL, proiect nr. 8/2006 elaborat de biroul individual de arhitectură Samoilă Cetina
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţe colective D+P+2 E (parţial 4 E)” Arad, strada Elena Ghiba Birta nr. 32 A – Aleea Făget nr. 2,
beneficiar Bîja Constantin şi Bâja Monica Susana, proiect nr. 38/2006
elaborat de SC ATELIER CAAD SRL.
Retras de pe ordinea de zi.
12
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Extindere hotel IRIS” Arad, str. Căpitan Ignat nr. 1, beneficiar SC EDUARD EUROTRANS SRL, proiect nr. 1/2006 elaborat de arh. Vârvescu Florian Corneliu (Birou individual de arhitectură)
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme la comisii. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate 22 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă unifamilială D + P + M” Arad, strada Orizontului FN, proiect nr. 3/2006 elaborat de SC D&DDESIGN PROIECT SRL, beneficiar Ardelean Dorel Petru şi soţia Ardelean Maria Edita
Dl. Schill G: - - Nu sunt probleme la comisii. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
14
Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor şi metodologiei de repartizare şi închiriere a locuinţelor construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe
Retras de pe ordinea de zi.
15
Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale
Dl. Schill G:-Aici, la Comisia nr. 1 există un amendament, domnule Moşneag, poftiţi!
Dl. Moşneag O:-Există amendamentul de la Comisia nr.1, în sensul în care Primăria să fie notificată cel târziu în 72 de ore după producerea calamităţii. Înainte era prevăzut un termen mult mai scurt – 24 de ore şi pentru a da posibilitatea celor care au fost şi aşa nenorociţi să..
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul Comisiei nr. 1.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Supun la vot hotărârea, în ansamblu.
Cine este pentru ?Unanimitate de voturi 22 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Teatrului „Ioan Slavici” Arad
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
17
Proiect de hotărâre privind avizarea numirii în funcţia de director şi director adjunct
a unor cadre didactice
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
18
Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei Bugetului General al Municipiului Arad pentru anul 2005
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme. Supun la vot proiectul de hotărâre
Cine este pentru ?17 voturi pentru,
5 abţineri(dl.Voicu, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta, dna Braica)
22 consilieri prezenţi.
Dl. Voicu E:-Aş dori să întreb câţi bani sunt cheltuiţi la segmentul de investiţii? Am avut discuţia numai cu cei de la economic.
Dl. primar:-Dacă vă aduceţi aminte, am adus în decembrie, noiembrie, banii respectivi, ei au intrat în fondul de rulment şi ei au intrat anul acesta în investiţii, aduşi în noiembrie, decembrie.
Dl. Voicu E:-Bine. În locul dumneavoastră şi eu aş fi răspuns la fel, domnule primar! Dar acolo sunt câteva puncte detaliate, care nu se justifică la volumul relativ mic de lucrări, care să nu fie făcute. Dar…
Dl. primar:-La volumul mare de bani, care i-am adus peste..
Dl. Voicu E:-Nu, nu – acolo rând cu rând luate! Deci, ca primar, este perfect şi eu aş fi răspuns la fel!
Dl. primar -Deci, banii merg în fondul de rulment, dacă vă aduceţi aminte că cei 50 de miliarde pe care i-am adus noi în noiembrie, decembrie. Ei nu se puteau cheltui, au intrat în fondul de rulment şi a început cheltuiala lor anul acesta! Lumea să nu creadă că dacă nu s-aui folosit atunci banii s-au pierdut. Nu.
Dl. Voicu E: - Nu, nu s-au pierdut, din punctul meu de vedere, sunt multe lucrări rămase în urmă, cu fonduri existente!
Dl. Schill G: - Trecem mai departe.
19
Proiect de hotărâre privind numirea persoanei care să ţină Registrul datoriei publice locale şi Registrul garanţiilor locale
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme la comisie. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate. (22 consilieri prezenţi).
Dl. Dekany T:-Dacă-mi permiteţi, aici au existat observaţii la Comisia nr. 1. Între timp, doamna Babău s-a retras şi a rămas doamna Miculiţă Daniela, deci nu mai era cazul înlocuirii.
20
Proiect de hotărâre privind reglementarea termenului maxim de punere în funcţiune a unui obiectiv, pe un teren vândut în baza
Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 413 din 29.12.2004
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (22 consilieri prezenţi)
21
Proiect de hotărâre privind atribuirea în proprietate a unui teren situat în intravilanul municipiului Arad, în baza Sentinţei civile nr. 256/2000 a Tribunalului Arad,
definitivă şi irevocabilă
Dl. Schill G:-Sunt probleme? Da, poftiţi, doamna Borza.
Dna Borza R:-La Comisia Juridică, care, sigur, în opinia tuturor, ar trebui să fie comisia care are cuvântul nr.1 în privinţa legalităţii unor hotărâri, nu este aşa, însă, iată, ne facem datoria şi spunem în plen. La Comisia Juridică s-a ridicat o problemă şi pe bună dreptate. Oamenii au ajuns să meargă în instanţe pentru a obţine hotărâri judecătoreşti de retrocedare a imobilelor în baza Legii 10, în baza altor legi care au fost date de către Statul Român. Mă întreb de ce şi acum vin la problema noastră, de ce la Arad problema retrocedărilor este una rămasă de mult în urmă? Şi spun lucrul acesta în cunoştinţă de cauză, pentru că, la această oră, la Comisia de Lege 10, practic, totul este blocat. Şi am înţeles că este blocat pentru faptul că deşi legea permite, o atribuire în compensare de proprietăţi acelora care doresc să primească în compensare imobile, fie ele terenuri sau locuinţe care încă nu sunt vândute şi sunt în proprietatea statului, cu toate acestea, aceste lucruri nu se întâmplă. Mai mult decât atât, după cum bine ştiţi, Legea nr. 247 a obligat ca în situaţia în care dosarele sunt nerezolvate sub o formă, să fie trimise la Bucureşti spre rezolvare de către Bucureşti pentru despăgubiri. Nu s-a procedat nici în acest fel. Şi atunci, mă întreb – ce mesaj daţi, domnule Falcă, să trimitem oamenii să dea în judecată Primăria, ca să obţină sentinţe şi atunci prin aceste hotărâri să intre în proprietăţi sau să mai aibă răbdare că, totuşi, cândva, cu toţii ne vom pune la adăpostul legii şi o vom respecta?
Dl. Falcă G:-Dacă aţi fi citit materialul, vedeaţi că procesul a început înainte de 2004. Doamnă, eu v-am ascultat, vă rog frumos! Este un proces înainte de 2004, iar celelalte lucruri pe care dumneavoastră le-aţi spus, verificaţi calendarul ministerului care se ocupă, etapele în care noi suntem sunt etapele generale la care se află toată ţara, de evaluare şi apoi, după evaluare, se trimit la fondul Proprietatea pe circuitul respectiv. Deci, mai multă grijă şi aplecare asupra lucrurilor, pentru că…
Dna Borza R:-Domnule primar, în afară de Neumann, nu aţi dat nici un metru pătrat de pământ!
Dl. primar:-Doamnă, la lucruri neserioase, aberante, nu vă pot răspunde!
Dna Borza R:-Păi este un lucru foarte serios, sunteţi obligaţi să restituiţi oamenilor..
Dl. primar:-Vă mulţumesc. Este responsabilitatea mea, doamnă!
Dna Borza R:-Dar şi a oamenilor pe care-i reprezentăm noi!
Dl. primar:-Da, doamnă, tocmai de aceea, este o responsabilitate, verificaţi unde suntem şi dacă suntem în urmă..
Dna Borza R:-Am verificat, domnule primar, deşi aţi acordat câteva zeci de hectare, aşa pe hârtie, pentru compensare la Legea nr. 10, nu aţi dat nici un metru pătrat de pământ oamenilor care solicită! Dosarele care zac acolo undeva în nişte cutii de carton, nimeni nu le vrea, nimeni nu le ia. Degeaba, aceasta este realitatea! în afară de Neumann, spuneţi-ne cui i-aţi mai dat în compensare teren?
Dl.primar:-Doamnă, realităţile dumneavoastră să ştiţi că sunt total diferite de realităţile oraşului. Sunt două lumi paralele. De aceea, orice aş spune eu pentru dumneavoastră nu poate modifica. Eu cred că această competiţie pe care dumneavoastră o faceţi şedinţă de şedinţă, aceste lucruri pe care le aduceţi dumneavoastră, nu-şi mai au valoare pentru că nu pot să vă conving de realitate, pentru că dumneavoastră nu aveţi un interes privind realitatea. Dacă v-aţi fi uitat pe acest proiect, aţi fi văzut de când este început procesul şi nu mai aveaţi intervenţia, crezând că „vai, ce intervenţie o să am, Falcă nu a respectat şi uite, a câştigat în instanţă!”. Este un proces pe care oamenii l-au dorit în două mii nu ştiu cât, l-au câştigat, este un parcurs al normalităţii.
Dna Borza R:-Întrebarea era să ne spuneţi cui i-aţi dat dumneavoastră în compensare? Unui singur titular, la Legea 10, vă rog să spuneţi, în afară, evident, de Neumann ? Domnule preşedinte, acestea sunt problemele care lovesc în cetăţenii Aradului, de ce nu trebuie să le rezolvăm aceste lucruri?
Dl. Schill G:-Eu vă spun, nu avem dezbateri, la punctul „diverse” dacă mai sunt probleme, să le dezbatem la punctul „diverse”. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ? Unanimitate 22 consilieri prezenţi.
22
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Molidului nr. 21 bis, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme de la comisie. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi.
23
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Golescu nr. 1, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme la comisii, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate 22 consilieri prezenţi.
24
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, str. Bodrogului FN, în conformitate cu prevederile art. 15 lit. „e” din Legea nr. 50/1991 republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme la comisii, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate 22 consilieri prezenţi.
25
Proiect de hotărâre privind aprobarea procesului-verbal de derulare a şedinţei de negociere nr. 2/2.03.2006, privind concesionarea a două terenuri
conform prevederilor H.G.R. nr. 577/2002
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme la comisii, supun la vot proiectul de hotărâre.
20 pentru şi 2 abţineri (dl.Edeleni si dna Borza)22 consilieri prezenţi.
26
Proiect de hotărâre privind propunerea de împroprietărire cu 500 mp. teren intravilan, a domnului Teacoi Ioan, veteran de război, conform Legii nr. 44/1994
Dl. Schill G: - Nu sunt probleme la comisii, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate 22 consilieri prezenţi.
27
Proiect de hotărâre privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile
situate în municipiul Arad
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme la comisii, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?21 voturi „pentru”1 „abţinere”(dna Borza)
22 consilieri prezenţi.
28
Proiect de hotărâre privind punerea în aplicare a Planului Urbanistic de Detaliu „Zona Fortuna – Piaţa Agroalimentară” şi aprobarea documentelor licitaţiei
pentru vânzarea unui teren
Dl. Schill G:-Da, domnule Voicu, poftiţi, vă rog!
Dl. Voicu E:-În urma discuţiilor pe care le-am avut la comisie, la care am solicitat certificarea tuturor C.F- urilor şi notificărilor care sunt aici, s-a descoperit că există o mică problemă în zonă rezolvabilă, fără dificultăţi, în sensul că SC TOP SA ocupă în momentul acesta un spaţiu care nu este notificat. Ar trebui să-l notificăm şi, ca atare, să putem să facem prezenta hotărâre ar trebui să se mandateze -la articolul 2 din prezenta hotărâre, în care se mandatează reprezentanţii Adunării Generale să aprobe rezilierea parţială a contractului de concesiune, CF-ului, să se facă completarea: „şi pentru diminuarea capitalului social cu valoarea terenului în suprafaţă de 346 mp., înscris în C.F. nr. top…., în care respectivii erau notificaţi, care se vor transfera în proprietatea municipiului Arad” Ca să poată fi făcută desfăşurarea ..
Dl. primar:-Pe româneşte, ca să spun mai clar. Deci la nivelul de piaţă, pe un colţ era…
Dl. Voicu E:-De ce? Nu am citit textul în româneşte?
Dl. primar:-Ba, da, dar vreau să spun mai explicit! Un colţ era al SC TOP şi în momentul în care vrei să faci piaţa dincolo, trebuie să fie al Primăriei! Domnul Voicu face un amendament prin care se diminuează capitalul de la SC TOP SA capitalul cu terenul respectiv, ca să poată să intre în procedură.
Dl. Voicu E:-Da, „se modifică” şi atunci se cere diminuarea capitalului, trecerea în patrimoniul privat al municipiului, ca Primăria să desfăşoare, în continuare, toate ...şi acest lucru mai implică nişte modificări: în „instrucţiunile pentru ofertanţi”, la pag.1, acolo, în loc de suprafaţa de 1890 mp va trebui notificată suprafaţa de 2236 mp, iar la pagina 1, punctul 12, eu propun, este o propunere, să zicem personală, să eliminăm acea menţiune „cu sediul social în municipiul Arad pentru a putea permite oricărui investitor mare, posibil cu un potenţial financiar, care poate participa la licitaţie. Şi aceasta implică, de asemenea şi modificările în caietul de sarcini, similar. Deci, de acolo, în caietul de sarcini, la pagina 5, suprafaţa aceea de 1890 se va rescrie la 2236 şi implicit se modifică şi preţul de la 18900 de EURO + TVA trece la 22.360 EURO + TVA. Aş vrea să fac şi menţiunea că preţurile propuse nu includ costuri de demolare, devieri reţele şi alte lucruri care trebuie eventual făcute în momentul în care se face topografia exactă a terenului şi a zonei respective. Deci, sunt, practic două amendamente: unul care vizează hotărârea şi încă unul care vizează instrucţiunile pentru ofertanţi din caietul de sarcini.
Dl. primar:-Pe consilierii din AGA îi interesează, că aţi vorbit mai încet, faptul că îi mandatăm pe ei să facă acest lucru.
Dl. Voicu E:-Da. Este vorba de punctul 2 din hotărâre, care spune foarte clar: „se mandatează reprezentanţii AGA să aprobe rezilierea…şi pentru diminuarea capitalului social” . Şi sunt toate problemele, ca să nu existe încurcături de altă factură.
Dl. Neamţiu G:-Dacă-mi permiteţi, numai puţin, nu ştiu ce legătură are capitalul social în această problemă. Noi în capitalul social la TOP suntem cu terenul din Zona Industrială.
Dl. Dekany T: -…cu capitalul social terenul concesionat.
Dl. Neamţiu G:-Restul terenului este concesionat în exclusivitate. Şi de aceea sigur că aceasta este o primă problemă.
Dl. Voicu E: - Bucăţica aceasta o aveţi în proprietate.
Dl. Neamţiu G:-Dar, domnule Voicu, staţi puţin, chiar dacă o avem în proprietate …
(n.n. dna Stepanescu îl notifică pe domnul consilier Neamţiu că este în conflict de interese, ca atare, nu are voie să ia cuvântul la dezbaterea acestui proiect).
Dl. Schil G:-Supun la vot primul amendament…
Dl. Manta F:-Trebuie lămurit, este în proprietate, ca aport la capitalul social sau este în proprietate prin achiziţie? Că sunt două lucruri total diferite!
Dl. Voicu E:-Este proprietatea SC TOP SA.
Dl. Manta F:-Da, dar este ca aport la capitalul social din partea Consiliului Local sau nu? Că atunci nu avem de ce să dăm înapoi, că SC TOP a cumpărat!
Dl. Moşneag O:–Oricum, avem nevoie de mandatarea Consiliului pentru a înstrăina, pentru a vinde, atât!
Dl. Voicu E -Nu, eu am terminat. Sunt două amendamente!
Dl. Dekany T:-Noi îl rugăm pe domnul Voicu să formuleze corect acest amendament, având în vedere că nu va fi influenţat capitalul social, din informaţiile pe care le-am primit acum. Şi eu cunosc acelaşi lucru, chiar dacă este în patrimoniul, în proprietatea SC TOP nu influenţează capitalul social, nefiind în capitalul social. Iar termenul de „reziliere parţială” cred că nu este valabil, mai bine spunem „modificare”. Dacă este de acord domnul consilier, eu nu pot avea amendament!
Dl. Voicu E: - Deci, are o valoare contabilă..
Dl. Dekany T:-Dar nu în capitalul social, domnule Voicu, înţelegeţi diferenţa dumneavoastră!
Dl. Voicu E:-Păi, eu înţeleg, dar în momentul în care s-au întocmit toate documentele, s-a înţeles? Că problema, în momentul acesta, este la atâtea CF-uri adunate, aveţi certitudinea că valoarea care exista în contabilitate, nu se ştia de existenţa terenului, dar de valoare se ştia, nu face parte din capitalul social? Aveţi această certitudine?
Dna Borza R: - Dar terenurile acestea le-a verificat cineva?
Dl. Moşneag O: -Singurul aport la capitalul social la SC TOP este terenul din zona industrială.
Dl. Schill G: -S-a lămurit, domnule Voicu?
Dl. Voicu E:-Nu, eu personal, nu sunt extrem de lămurit pentru că mie îmi face impresia că există o confuzie acolo, la TOP. Şi atunci, să-i mandatăm pe reprezentanţii din AGA să rezolve această problemă şi în măsura în care această valoare este parte a capitalului social, să fie mandataţi să o diminueze, dacă nu, să nu facă decât partea de transfer.
Dl. primar: Deci, sunt două variante şi aici ne cerem noi scuze pentru că, uite, în discuţia aceasta, uite, ea poate să fie în capitalul social, dar din informaţiile pe care le-am primit de la domnul Neamţiu, nu este sau este posibil să nu fie! Şi atunci sunt două variante: ori diminuează capitalul social ori mandatăm să facă transferul valoric. Aşa să arate amendamentul cu cele două. Ori ori.
Dl. Moisescu C:–Propun amânarea proiectului până se clarifică problema.
Dl. Schill G:-Cred că s-a lămurit, de ce să-l mai amânăm?
Dl. Voicu E:-Acest gen de clarificare se rezolvă în două minute în contabilitate. Deci în momentul în care îl mandatăm nu poate face decât într-un singur fel, în cel care există în contabilitate. Nu, dar nu am zis „diminuare”, domnule, am zis „diminuare în cazul în care este în capitalul social” din ceea ce ştiu eu. Dacă nu este şi este numai valoare, atunci să se reducă cu influenţa respectivă a valorii contabile.
Dl. Dekany T:-Domnul Voicu dacă doreşte să formuleze „cu influenţele respective” şi atunci influenţele vedem dacă există sau nu, nu mergem două variante! Deci, o mandatare mai largă cu influenţele care se impun, dacă sunteţi de acord?
Dl. Voicu E: - De acord.
Dl. Voicu E: - Supun la vot primul amendament al domnului Voicu.
Cine este pentru ?17 pentru, 4 abţineri (dl.Curta, dl.Edeleni, dna Braica, dna Borza)
(dl.Neamţiu nu a participat la vot).22 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G: -Supun la vot amendamentul 2 al domnului Voicu. „În instrucţiunile pentru ofertanţi, de la pagina 1, în loc de suprafaţa de 18.900 mp. va fi suprafaţa de 2236mp. Apoi, la pagina 5 din caietul de sarcini – suprafaţa de 1890 se va rescrie la 2236 şi implicit se va modifica şi preţul de la 18900 de EURO la 22.360 de EURO”.
Cine este pentru?17 pentru, 4 abţineri(dl.Curta, dl.Edeleni, dna Braica şi dna Borza)
(domnul Neamţiu nu a participat la vot.)22 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul 3 al domnului Voicu, cel cu „sediul social” - La pagina 1, punctul 12 să se elimine expresia „cu sediul social în municipiul Arad.”
Dl. Dekany T:-Nu este obligatoriu sediul social să fie în oraşul Arad.
Dl. Voicu E:-Să citesc, să fie clar: deci în „instrucţiunile pentru ofertanţi”, la „condiţii” , la punctul 1.2 – „contractul de vânzare-cumpărare se va perfecta numai cu persoana juridică română cu sediul social în municipiul Arad”.
Dl. Schill G:-Supun la vot amendamentul 3 al domnului Voicu.
Cine este pentru ?16 voturi pentru
5 abţineri (dl.Moşneag, dl.Edeleni, dl.Curta, dna Braica, dna Borza)
( dl.Neamţiu nu a participat la vot ) 22 consilieri prezenţi.
Dl. Schill G:–Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru ?17 voturi pentru, 2 împotrivă (dl.Curta şi dl.Edeleni)
2 abţineri(dna Braica, dna Borza)(dl.Neamţiu nu a participat la vot) 22 consilieri prezenţi.
29
Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 11/1999 şi aprobarea vânzării terenului în suprafaţă de 449 mp.
către Iovănaş Dan şi Iovănaş Eugenia
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni la comisii.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi
30
Proiect de hotărâre privind rezilierea prin acordul părţilor a contractului de concesionare nr. 10/1999 şi aprobarea vânzării terenului în suprafaţă de 450 mp. către Moţiu Mircea Mihail
Dl. Schill G -Nu sunt obiecţiuni la comisii.
Cine este pentru ?Unanimitate. 22 consilieri prezenţi
31
Proiect de hotărâre privind efectuarea unui schimb de terenuri pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile
Dl. Schill G: - Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?18 pentru
4 abţineri(dl.Neamţ, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta) 22 consilieri prezenţi.
32
Proiect de hotărâre privind cumpărarea unor imobile
Hotărârea a fost adoptată cu 17 pentru, 3 împotrivă(dna Borza, dl.Curta, dl.Edeleni)
2 abţineri(dl. Neamţ şi dna Braica) 22 consilieri prezenţi.
33
Proiect de hotărâre privind reglementarea juridică a amplasamentului pentru noile ateliere şi birouri ale Filialei Arad a Uniunii Artiştilor Plastici
Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi „pentru”, 1 „abţinere”(dl.Curta), 19 consilieri prezenţi în sală
(au ieşit dl.Pădurean , dl. Moşneag şi dl. Huţiu).
34
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
„Reamplasarea Monumentului „Sfânta Treime”–restaurare Monument „Sfânta Treime”
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni la comisie. Supun la vot. Au intrat dl.Hutiu si dl.Moşneag.
Cine este pentru ?Unanimitate (21 consilieri prezenţi în sală, ieşit dl.Pădurean).
Dl. Schill G:-A venit şi domnul Pădurean. (după vot.n.n.)
35
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea Studiului de Fezabilitate Reamplasarea Monumentului „Sfânta Treime”- amenajare zonă aferentă
Dl. Schill G:-Nu sunt obiecţiuni. Supun la vot.
Cine este pentru ?Unanimitate.(22 consilieri prezenţi).
36
Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Consiliului Local al Municipiului Arad la susţinerea financiară a activităţii competiţionale a echipei de baschet feminin Basket Club I.C.I.M. Arad şi a echipei de rugby - Club Sportiv „Contor Zenner” Arad
Retras de pe ordinea de zi.
37
Proiect de hotărâre privind aprobarea efectuării unor plăţi pentru realizarea unui parteneriat între Teatrul de Marionete Arad şi Teatrul de Păpuşi „Bobiţa” din Pecs,
din bugetul Teatrului „Ioan Slavici” Arad
Dl. Schill G: - Nu sunt obiecţiuni. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate. (22 consilieri prezenţi).
38
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iunie 2006 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată în unanimitate. (22 consilieri prezenţi).
39
Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Schill G:-Nu sunt probleme la comisie. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?21pentru, 1 abţinere (dna Braica) 22 consilieri prezenţi
40
Informare privind participarea aleşilor locali în misiuni oficiale.
Dl. Schill G: - Sunt documentaţii la dosar. S-a luat la cunoştinţă.
41
Diverse
La acest punct, s-au formulat interpelări, întrebări, răspunsuri ale executivului, informări, care pot fi studiate integral în stenograma şedintei.
Pentru conformitate,
S E C R E T A R
Doina Paul
ŞEF SERVICIU
Lilioara Stepanescu
Consemnat si redactat
Carmen Monica Popa
C.P/C.P.
2 ex
1 ex. dosar şedinţa din 30.05.2006
1 ex.Dosar transpsarenta decizională 2006