ACTE NECESARE PENTRU OBȚINEREA AUTORIZAȚIEI DE FUNCȚIONARE
1.Cerere pentru eliberarea Autorizaţiei de funcţionare - F-PO-Z3-10-01; 2. Actul constitutiv al societăţii, statutul sau, după caz, rezoluţia directorului Oficiului Registrului Comerţului pentru persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale ori întreprinderile familiale; 3. Certificatul de Înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului şi anexele aferente; 4. Dovada titlului asupra imobilului/imobilelor (EXTRAS DE CARTE FUNCIARĂ-valabil + CONTRACT DE ÎNCHIRIERE-valabil + CONTRACT DE SUBÎNCHIRIERE-valabil); 5. Certificatul Constatator eliberat de Oficiul Registrului Comerţului pentru declararea punctului de lucru; 6. Acorduri, avize, autorizaţii, licenţe ale instituţiilor de specialitate, în condiţiile legii, în funcţie de codul CAEN, pentru fiecare locaţie în care se desfăşoară activitate (AUTORIZATIA PENTRU SECURITATE LA INCENDII sau PUNCT DE VEDERE DE LA ISU din care să reiasă că autorizarea nu este necesară, AUTORIZAȚIA SANITAR-VETERINARĂ sau PUNCT DE VEDERE DE LA D.S.V., AUTORIZAȚIA R.A.R. PENTRU SERVICE AUTO, AUTORIZAȚIA DE MEDIU, Certificat de conformitate cu normele de igienă și sănătate publică – DSP, autorizația eliberată de Ministerul Sănătății pt. farmacii); 7. Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale, eliberat de Direcţia Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Arad (str. Mucius Scaevola, nr. 11), care să ateste îndeplinirea tuturor obligaţiilor fiscale, la data solicitării emiterii autorizaţiei de funcţionare;
Obs. În situaţia în care certificatul de atestare fiscală cuprinde obligaţii de plată scadente şi neachitate, acesta va fi însoţit de o adeverinţă eliberată de organul fiscal din care să reiasă constituirea unei garanţii (ipotecă asupra unor bunuri imobile libere de orice sarcini). Constituirea garanţiei se face cu respectarea prevederilor O.G. nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată.
8. Dovada îndeplinirii condiţiilor de protecţie fonică (BULETINUL DE ZGOMOT emis de DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ) sau, după caz, declaraţia, pe propria răspundere, potrivit căreia activitatea desfăşurată nu produce disconfort - F-PO-Z3-10-08; 9.Avizul comitetului executiv al asociaţiei de proprietari insoțit de acordul proprietarilor direct afectaţi (proprietari și coproprietari) cu care se învecinează spaţiul pe plan orizontal şi vertical sau acordul tuturor proprietarilor din imobil, dacă se dorește un interval orar care depășeste 08.00-22.00, exemplar original sau în copie autentificată F-PO-Z3-10-18. În cazul în care nu există asociaţie de proprietari, acordul proprietarilor direct afectați, învecinaţi pe plan orizontal şi vertical, exprimat în formă autentică (proprietari și coproprietari); 10.Declaraţie pe răspundere privind obligaţiile de plată a taxelor pentru reînnoire autorizații/avize - F-PO-Z3-10-09; 11.Declaraţie pe propria răspundere privind declararea punctului de lucru la ORC Arad - F-PO-Z3-10-10; 12. Dovada achitării taxei de emitere; 13. Contractul de salubrizare încheiat cu operatorul licențiat; 14. În cazul autorizării persoanelor fizice şi juridice care desfăşoară activităţi pe codul CAEN 9531 - Repararea și întreținerea autovehiculelor (spălătorii auto, service auto (CAEN 4520 REV 2) se vor prezenta suplimentar: a. autorizaţia de construire pentru spălătoria/service-ul auto, dacă, din extrasul de carte funciară nu rezultă că spaţiul de desfăşurare a activităţii este prin construcţie destinat pentru activitatea de service/spălătorie-auto, după caz; b. Contractul de branşare/racordare şi utilizare a serviciilor publice de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare, încheiat cu operatorul serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare. 15. În vederea obţinerii avizului consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale în care îşi desfăşoară activitatea, prestatorul de servicii funerare întocmeşte un dosar care să conţină:
a) documentele care atestă faptul că personalul angajat cu atribuţii în prestarea de servicii funerare, pregătirea cadavrului şi efectuarea de îngrijiri mortuare are competenţele specifice necesare, conform prezentelor norme. Se exceptează de la cerinţa de competenţă specifică persoanele care lucrează în contabilitate, agenţi de marketing, şoferi, persoane care execută/decorează monumente funerare sau comercializează obiecte funerare;
b) dovada că prestatorul de servicii funerare are cel puţin 3 angajaţi, astfel:
i. un tanatopractor cu diploma de absolvire a programului de formare teoretică şi practică în urma căruia a obţinut dreptul de liberă practică, în conformitate cu prezentele norme, angajat cu contract de muncă, cu dreptul de a completa şi semna certificatul de îmbălsămare; ii. minimum 2 persoane angajate cu normă întreagă, cu atribuţii în efectuarea transportului decedatului;
c) nu are datorii restante la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi bugetul local şi are constituit fondul de garantare; d) dovada deţinerii spaţiului corespunzător pentru desfăşurarea obiectului de activitate, respectiv copie a autorizaţiei sanitare de funcţionare emise de Direcţia de sănătate publică judeţeană, - DECLARAŢIE pe propria răspundere referitor la respectarea condițiilor prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 741/2016 - F-PO-Z3-10-12 16. Declaratie pe propria raspundere pentru servicii funerare - F-PO-Z3-10-17; 17. În cazul autorizării persoanelor fizice şi juridice care desfăşoară activităţi pe codul CAEN 8123-,,Alte activități de curățenie” - activități de deratizare, dezinfecție și dezinsecție se vor prezenta suplimetar: a) Autorizarea sanitar-veterinară din partea Autorității Naționale Sanitar Veterinară și pentru Siguranță Alimentelor; b) Notificare din partea Direcției de Sănătate Publică; c) Autorizație din partea Poliției pentru utilizarea substanțelor toxice; d) Autorizarea sanitară a spațiului în care se depozitează materialele și substanțele specifice; e) Autorizația de mediu emisă de Agenția pentru Protecția Mediului. 18.Notă de informare GDPR.