Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 01-04-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
PUD Complexe comerciale si de prestări servicii str. Zimandului FN
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 01.04.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele proiecte de hotărâri:
1.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Complexe comerciale si de prestări servicii, Calea Zimandului FN.
2.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Construire locuinţă S+P+1, str. Podgoriei, parcela A 34/1/4/1, Arad".
3.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Sediu Allianz Ţiriac Asigurări SA-Arad, str. Episcopiei 16.
4.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Locuinţă familială tip duplex P+M, str. Orizont FN Arad.
Până la data de 15.04.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 4.04.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii în formă sintetică după aceste proiecte de hotărâri, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
PROIECT
H O T Ă R Â R E A
din_______ 2005
privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea
„ Complexe comerciale şi prestări servicii” Arad , Calea Zimandului F.N.
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere :
-iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive nr. ad. 13989 /21.04.2005;
-raportul nr. ad.13989/21.04.2005 al Arhitectului-Şef al Municipiului Arad, prin care se propune adoptarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru « Complexe comerciale şi prestări servicii « Arad, Calea Zimandului F.N., proiect nr. 02/2005, elaborat de S.C. « D&D DESIGN PROIECT„ SRL, beneficiar Căprucean Ovidiu Leonard şi Căprucean Alida Cosmina;
-avizele comisiilor de specialitate;
-prevederile art. 2 din Legea nr.50/1991, republicată, precum şi Ghidul privind metodologia de elaborare şi conţinutul cadru al Planului Urbanistic de Detaliu , indicativ G.M. 009 – 2000;
În temeiul drepturilor conferite prin art.38 lit.”c” şi “k” art.46 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, adoptă prezenta
H O T Ă R Â R E
Art.1.- Se aprobă Planul Urbanistic de Detaliu “ Complexe comerciale şi prestări servicii « Arad, Calea Zimandului F.N., proiect nr. 02/2005, elaborat de S.C. D&D DESIGN PROIECT SRL, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2.-Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către beneficiari şi se va comunica celor interesaţi de către Serviciul Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L. ARAD
Str. IUSTIN MARSIEU Nr. 8 – ARAD –
Tel.fax . 0257/253399
Denumirea lucrarii : PLAN URBANISTIC DE DETALIU
“ COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARI
SERVICII “ Calea Zimandului f.n – ARAD –
Amplasament : ARAD , judetul Arad
Calea Zimandului f.n
Beneficiar : CAPRUCEAN OVIDIU LEONARD
CAPRUCEAN ALIDA COSMINA
Proiectant general : S.C. “ D & D DESIGN PROIECT ” S.R.L ARAD
Proiectanti de specialitate : S.C. “PROIECT ARAD “ S.A Arad
S.C “GEOPROIECT GRUP “ S.R.L Arad
S.C “TERRA INTERNATIONAL “S.R.L Arad
SEARCH CORPORATION Ltd.
Nr. Contract : 02 / 2005
Faza : P.U.D – PLAN URBANISTIC DE DETALIU
Volumul : PIESE SCRISE SI DESENATE
PLAN URBANISTIC DE DETALIU
Director
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L Arad : Arh . Dinulescu Marian
Arad - aprilie 2005
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L. ARAD
Str. IUSTIN MARSIEU Nr. 8 – ARAD –
Tel.fax . 0257/253399
COLECTIV TEHNIC DE COORDONARE GENERALA A PROIECTULUI .
SEF PROIECT : Arh . Dinulescu Marian
ARHITECTURA .
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L Arad
Arh. Dinulescu Marian
Arh. Dinulescu Sandra
Teh. Dinulescu Mirela
INSTALATII .
S.C. “ PROIECT ARAD “ S.A. Arad
Ing. Raducanu Sorin
The. Kalmar Ladislau
Ing. Deznan Ioan
Teh. Secianschi Rodica
DRUMURI , SISTEMATIZARE VERTICALA SI AMENAJARI EXTERIOARE .
SEARCH CORPORATION Ltd BUCURESTI
Ing. Ionescu Eugen
RIDICARE TOPOGRAFICA. .
S.C. “TERRA INTERNATIONAL “S.R.L Arad
Dagau Adrian
Ciur Eugen
STUDIU GEOTEHNIC .
S.C. “GEOPROIECT GRUP “S.R.L Arad
Ing. Iaschevici Stefan
Arad - aprilie 2005
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L. ARAD
Str. IUSTIN MARSIEU Nr. 8 – ARAD –
Tel.fax . 0257/253399
BORDEROUL VOLUMULUI .
A. PIESE SCRISE .
I. FOAIE DE CAPA`T
II. COLECTIV TEHNIC DE COORDONARE GENERALA A PROIECTULUI
III. BORDEROUL VOLUMULUI
IV. MEMORIU DE PREZENTARE
1. INTRODUCERE .
1.1 Date de recunoastere a documentatiei
1.2 Obiectul P.U.D
2. INCADRAREA IN ZONA .
2.1 Concluzii din documentatii deja elaborate
2.2 Concluzii din documentatii eleborate concomitent cu P.U.D.
1. P.U.D. – “COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARII SERVICII “
Calea Zimandului f.n. – Arad –
- SITUATIA EXISTENTA – scara 1:1000 - 01/A
2. P.U.D. – “COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARII SERVICII “
Calea Zimandului f.n. – Arad –
- REGLEMENTARI URBANISTICE – scara 1:1000 - 02/A
3. P.U.D. – “COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARII SERVICII “
Calea Zimandului f.n. – Arad –
- REGLEMENTARI EDILITARE – scara 1:1000 - 03/A
4. P.U.D. – “COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARII SERVICII “
Calea Zimandului f.n. – Arad –
- OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA – scara 1:1000 - 03/A
Intocmit :
Arh . Dinulescu Marian
S.C. “ D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L. ARAD
Str. IUSTIN MARSIEU Nr. 8 – ARAD –
Tel.fax . 0257/253399
MEMORIU JUSTIFICATIV .
1. INTRODUCERE
1.1 Date de recunoastere a documentatiei
Denumirea lucrarii : PLAN URBANISTIC DE DETALIU
“COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARI SEVICII”
- Calea Zimandului f.n. – Arad -
Amplasament : municipiul ARAD
Judetul ARAD
Beneficiar :CAPRUCEAN OVIDIU LEONARD
CAPRUCEAN ALINA COSMINA
Proiectant general :S.C.” D & D DESIGN PROIECT “ S.R.L ARAD
Data elaborarii : aprilie 2005
1.2. Obiectul lucrarii
Obiectul lucrarii il constituie eleborarea Planului Urbanistic de Detaliu
– Calea Zimandului f.n. – Arad - . Lucrarea se elaboreaza pe baza comenzii beneficiarilor.
La eleborarea lucrarii s-a tinut cont de Legea nr.50/1991 privind “Autorizarea executariiconstructiilor si unele masuri pentru realizarea locuintelor “ , act fundamental in reglementarea si continutul documentatiilor de urbanism si amenajarea teritoriului , de Ordinul MLPAT – DUAT Nr. 91/1991 pentru aprobarea formularelor , a procedurii de autorizare si a continutului documentatiilor prevazute de Legea 50/1991 , precum si de Ordinul Nr. 176 / N / 16 august 2000 privind “Ghidul privind metodologia de elaborare si continutul cadru al Planului Urbanistic de Detaliu “ – indicativ G M 009 – 2000.
Planul Urbanistic de Detaliu reprezinta documentatia prin care se asigura conditiile de amplasare , dimensionare , conformare si servire edilitara , a unuia sau mai multe obiective , pe o parcelare , in corelare cu functiunea predominanta si vecinatatile imediate .
Planul Urbanistic de Detaliu are caracter de reglementare specifica si se elaboreaza pentru aprofundarea prevederilor din Planul Urbanistic General sau din Planul Urbanistic Zonal , correlate cu conditionarile din Certificatul de Urbanism.
Prevederile programului de dezvoltare , pentru zona studiata sunt stipulate in Planul Urbanistic General al Municipiului Arad , proiect nr. 25000 / 1997 , elaborat de catre S.C “ PROIECT ARAD “S.A. , coraborate cu prevederile Regulamentului aferent P.U.G.
Zona studiata face parte din teritoriul administrativ al Municipiului Arad .
Zona studiata , in conformitate cu prevederile planului urbanistic general aprobat , se afla in intravilanul localitatii de resedinta de judet , la limita intravilanului existent.
In conformitate cu prevederile Certificatului de Urbanism nr. 719 / 04.04.2005, emis de catre Primaria Municipiului Arad , terenul in baza strategiei de dezvoltare a Municipiului Arad , este o zona cu destinatia “COMERT SI PRTESTARI SEVICII ”, prin grija beneficiarului un Plan Urbanistic de Detaliu , care va reglementa regimul urbanistic al zonei , conform prevederilor legislatiei in vigoare.
Elaborarea prezentului Plan Urbanistic de Detaliu , incuba o analiza complexa si in perspectiva a problemelor urbanistice ale zonei , avind in vedere prevederile temei de proiectare intocmite cu beneficiarul lucrarii si planurile de dezvoltare aferente conform punctelor de vedere ale autoritatii locale.
Planul Urbanistic de Detaliu propune solutii tehnice privind dezvoltarea problemelor functionale , tehnice si estetice din zona.
Planul Urbanistic de Detaliu stabileste amplasamentele viitoarelor constructii din zona , urmarindu-se incadrarea acestora intr-o solutie de ansamblu pentru utilitatile teritoriale de referinta cuprinse in prezenta documentatie de urbanism.
Prin realizarea acestei documentatii de urbanism se urmareste :
- aprofundarea si rezolvarea completa a problemelor functionale , tehnice si estetice ale zonei , avind in vedere mobilarea in perspectiva ( dimensionarea , functionarea , aspectul architectural , rezolvarea circulatiei carosabile si pietonale , circulatia jurididca a terenurilor, echiparea cu utilitati edilitare )
- schimbarea destinatiei , respective a categoriei de folosinta a terenului , din teren agricol in categoria “ curti constructii “
- stabilirea terenurilor din categopria aflate in domeniul privat al statului , al altor personae juridice si fizice , respective domeniul public
- amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic , tinind cont de conditiile cadrului natural si antropic existent
- rezolvarea unor solutii de accesare a noii unitati teritoriale de referinta care se dezvolta in aceasta zona , in asa fel incit sa se realizeze accesul din terenul situat in drumul de centura , respectiv Calea Zimandului , pentru asigurarea fluientei si circulaiei in siguranta.
2. INCADRARE IN ZONA
2.1. Concluzii din documentatii deja elaborate
Aradul face parte din seria marilor orase din vestul tarii . Este situat la 24º19’ longitudine estica de Greenwich si 46º11’ latitudine nordica , pe malurile Muresului . Municipiul Arad este situat in Campia Muresului , subdiviziunea Campul Aradului , situat in partea sudica a Campiei Muresului.
Municipiul Arad , respectiv judetul Arad , reprezinta centrul administrativ si economic polarizator al intregului judet . Prin numarul mare de locuitori functiile economice si influienta teritoriala , orasulArad este unul din principalele center urbane ale tarii.
Prin dezvoltarea localitatii din punct de vedere economic si prin marirea intravilanului localitatii de va putea asigura necesarul de spatii pentru realizarea de locuinte , spatiu necesar pentru construirea de noi unitati economice si spatii necesare pentru construirea de complexe comerciale si de prestari sevicii.
Amplasamentul obiectivului de investitie propus , este situat in Judetul Arad , Municipiul Arad in conformitate cu documentatiile de urbanism aprobate – respectiv Planul Urbanistic de General al Municipiului Arad.
Parcela pe care urmeaza a se realiza investitia , se afla la limita intravilanului Municipiului Arad in partea de nord a acestuia , in cartierul Gradiste , si este delimitata dupa cum urmeaza :
La NORD – centura de nord a Municipiului Arad , respectiv statia de distributie carburanti “ Petrom ” si linia de tramvai P-ta Podgoria – CET Arad
La VEST – Cale Zimandului , respectiv linia de tramvai P-ta Podgoria – CET Arad
La SUD - teren liber de constructii – teren arabil , proprietatea unor persoane fizice si juridice
La EST – drum agricol , respectiv teren liber de constructii – teren arabil , proprietatea unor personae fizice si juridice
Amplasamentul propus face parte din Unitatea Teritoriala de Referinta – UTR 56 conform Planului Urbanistic General al Municipiului Arad , proiect nr. 25.000/1995 intocmit de catre S.C. “ PROIECT ARAD “ S.A , precum si Regulamentul aferent acestuia , aprobat prin Hotarirea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.89 / 1997 si 98 / 1998 si Hotarirea nr.176 / 2002 , privind aprobarea prelungirii termenului de valabilitate a P.U.G si al Regulamentului afferent acestuia .
Beneficiarul a solicitat si a primit de la Primaria Municipiului Arad Certificatul de Urbanism nr.719 din 04.04.2005.
2.2. Concluzii din documentatii elaborate concomitent cu
P.U.D – Plan Urbanistic de Detaliu.
In vederea intocmirii documentatiei de urbansim P.U.D – Plan Urbanistic de Detaliu , s-a intocmit o ridicare topografica a amplasamentului , precum so a zonelor adiacente , in vederea stabilirii cotei terenului sistematizat , a viitoarelor cote ±0.00 a obiectelor de investitie , precum si stbilirea in corelatie cu drumurile existente a acceselor pietonale , a acceselor carosabile , a platformelor de parcare , a zonelor verzi , precum si amplasarea obiectivelor de investitie in teren , in corelatie cu cladirile existente .
De asemenea s-a intocmit studiul geotehnic in vederea stabilirii cotelor de fundare si a avea cit mai multe date despre natura terenului , limita apei subterane , etc.
3.SITUATIA EXISTENTA
- Amplasamentul obiectivelor de investitie propus , este situat in Judetul Arad
Municipiul Arad , in zona de nord a localitatii , in cartierul Gradiste , pe Calea Zimandului f.n.
Terenul se afla in intravilanul Municipiului Arad , in conformitate cu documentatiile de urbanism aprobate – Planul General al Municipiului Arad –
Amplasamentul , in suprafata de 100.000 mp, inscris in C.F. nr.66814 – Arad este ca si categorie de folosinta teren arabil intravilan.
In prezent , accesul la teren se face din Calea Zimandului , peste linia de tramvai P-ta Podgoria – C.E.T Arad , printr-un drum cu caracter de drum agricol. Deasemenea in cealalta parte a amplasamentului , respectiv in partea de vest a acestuia , mai exista un acces carosabil , printr-un drum , deasemenea drum agricol , care debuseaza in centura de nord a Municipiului Arad , respectiv DN 7 , Nadlac – Deva
- Parcela pe care urmeaza a se realiza investitia este in suprafata de
100.000 mp , este libera de constructii , cu caracter de categorie de folosinta teren arabil in intravilan. Parcela are o suprafata neregulata cu laturile principale de 670,59 m la sud , de 667,77m la nord , de 129,00m la est , respectiv 146,45 m la vest.
La NORD , parcela se invecineaza cu linia de tramvai P-ta Podgoria – C.E.T Arad , dupa care urmeaza centura de nord a Municipiului Arad – DN 7 , respectiv statia de distributie carburanti “ PETROM “.
La SUD , parcela se invecineaza cu teren liber de constructii – teren arabil , proprietatea unor personae fizice si juridice .
La EST , parcela se invecineaza cu linia de tramvai P-ta Podgoria – C.E.T. Arad , dupa care urmeaza Calea Zimandului .
La VEST , parcela se invecineaza cu drumul agricol existent , respectiv terenuri libere de constructii – teren arabil , proprietatea unor personae fizice .
In incinta zonei studiate sunt ocupate urmatoarele suprafete de teren :
- La intersectia DN 7 cu DN 79 sunt amplasate doua statii de distributie carburanti , ambele situate in intravilanul localitatii , respectiv “PETROM “ si “LUKOIL “.
Alte constructii nu sunt amplasate in suprafata studiata.
Caracterul zonei , aspectul architectural urbanistic :
Cartierul in care se afla amplasat obiectivul de investitie este preponderent cartier de locuinte , majoritatea acestora fIInd in regim de inaltime parter.
In zona studiata singurele cladiri existente sunt cele amintite mai sus , si anume cele doua statii de distributie carburant , care din punct de vedere architectural reprezinta functiunile pe care la adapostesc.
Destinatia cladirilor existente in zona studiata este cea de statii de distributie carburanti.
Tipul de proprietate asupra terenurilor
In zona studiata exista urmatoarele tipuri de proprietate asupra terenurilor
- zonele de prestari servicii – proprietate privata a unor personae juridice
- spatii verzi
- zone carosabile – prorietate privata a statului – domeniu public
- zone cu platforme si aprcari – proprietate privata a unor personae juridice
- zona circulatie tramvai – proprietate privata a statului – domeniu public
- zona – teren agricol – proprietate privata a unor personae fizice si a statului
BILANT TERITORIAL ZONA STUDIATA – EXISTENT.
In incinta in care se doreste amplasarea obiectivelor de investitie terenul este proprietatea privata a unor persoane fizice .
BILANT TERITORIAL INCINTA – EXISTENT – BILANT TERITORIAL INCINTA – EXISTENT –
Concluziile studiului geotehnic privind conditiile de fundare :
Amplasamentul indicat de catre proiectant se situeaza pe Calea Zimandului stinga , sensului de iesire din municipiul Arad , in imediata apropiere a sensului giratoriu al intersectiei DN 7 cu centura ocolitoare nord – vest .
Actualmente amplasamentul este liber de constructii , iar terenul nu este afectat de fenomene fizico-mecanice care sa-I pericliteze stabilitatea.
Destinatia anterioara a terenului a fost agricola , fapt datorita caruia in acoperisul stratelor din subsolul amplasamentului de afla solul vegetal . In nici unul dintre foraje nu au fost intilnite depozite antropice de umpluturi realizate neorganizat.
Din punc de vedere geomorphologic , amplasamentul prospectat apartine Campiei Banatului , aspectul plan orizontal conferind stalilitate terenului. In limitele amplasamentului prospectat , se observa diferente de altitudine minore , intre diferitele parti ale terenului , trecerea de la zonele inalte la cele mai coborite realizindu-se prin pante cu valori foarte reduse.
Geologic , zona apartine Bazinului Pannonic , coloana litologica a acestui areal cuprinzind un etaj inferior afectat tectonic si o cuvertura posttectonica .
Conform zonarii seismice dupa Normativul P 100 – 92 , amplasamentul se incadreaza in zona “D”, cu o perioda de colt Tc = 1,0 sec. si un coefficient seismic
Ks=0,16 .
Adincimea maxima de inghet – dezghet este de 0,7 – 0,8 m (conform STAS 6054 – 85 )
Din foraje au fost prelevate probe de pamint tulburate si netulburate , cere au fost analizate atit macroscopic , cit si in laboratorul geotehnic propriu , de gradul II. Pe baza acestora , stratigraficatia amplasamentului poate fi descrisa astfel :
In toate cazurile , la suprafata a fost intilnit un sol vegetal , in grosime constanta de 0,6 m.
Urmeaza un pachet coeziv , compus din straturi de argila cafenie bruna plastic virtoasa pina la 1,1 m adincime , urmata de argila cafenie uneori cafeniu galbuie cu concretiuni de calcar si calcar alterat , sub 1,7 m adincime cu intercalatii ruginii cenusii pina la adincimi de 4,0 – 4,5 m , respectiv 2,7 – 2,8 m (in F3 , F6 si F7 ) iar apoi argila prafoasa cafenie ,
cafeniu galbuie plastic virtoasa cu concretiuni de calcar si calcar alterat , uneori si cu intercalatii ruginii cenusii nisipoase.
In continuare , se constata prezenta unui orizont nisipos , alcatuit la inceput din nisip argilos cafeniu ruginiu uneori cenusiu plasticvirtos cetrece la plastic consistent pina la adincimi de 6,0 m , urmat de nisip de la fin la mijlociu cafeniu inundat de indesare medie la inceput cu liant in masa pina la adincimea finala de investigare de 8 m.
La data executarii lucrarilor de investigare , apa subterana a fost interceptata la adincimea de 4,7 m (105.5 m NMN )nivelul hydrostatic stabilindu-se la adincimea de 3.7 – 3.9 m (106.5 – 106. 7 m NMN ). Deci apa subterana prezinta caracterul unui strat acvifer sub presiune , pe seama pachetul argilos perfectimpermeabil din “acoperisul “ stratului ce o cantoneaza .
Se poate aprecia ca apa subterana nu va infuienta , din punct de vedere a agresivitatiii fata de betoane , viitoarele fundatii , dar pentru cazul unor lucrari subterane mai profunde / rezervoare ingropate , chesoane ……, s-au efectuat si analize de agresivitate a apei subterane (pentru stabilirea tipului de agresivitate vezi buletinul de analiza anexat )
Adincimea de fundare optima pentru hala parter propusa , va fi aleasa de catre proiectantul de rezistenta , in functie de caracteristicile constructive si functionale ale acesteia . Avind in vedere stratificatia amplasamentului adicimea minima de fundare recomandata este de 1,5 m (108.7 m NMN ) fata de CTN actual . In functie de caracteristicile functionale si constructive ale obiecte;lor propuse , adincimea de fundare optima va putea fi stabilita de proiectantul de rezistenta , in limita adincimii de 3,5 m ( 106.7 m NMN ). Sub aceasta adincime , avind in vedere apropierea de pachetul slab coeziv si orizontul nisipos , recomandam a se contacta si geotehnicianul .
Fundarea parcarilor si a platformelorse va putea realiza direct la adincimi ce vor rezulta din dimensionarea terasamentelor , cu respectarea normativelor in vigoare privind decaparea stratului vegetal . Stratul de fundare ca fi constituit din argila cafenie bruna , plasti virtoasa . Inainte de asternerea umpluturilor de ballast recomadam stabilzarea cu balat a stratului de baza . Ca si modul de deformatie liniara pentru pachetul coeziv , sub 0,6 m adincime fata de CTN , se poate conta pe valori cuprinse inter 8600 – 9200 kPa .
Accidente de teren (beciuri, hrube si umpluturi ) cu prezentarea pozitiei acestora.
Amplasamentul propus pentru obiectivele de investitie amintite , este degajatat de orice forma de constructie , pe acesta neexistind cladiri sau alte obiecte subterane sau supraterane . Avind in vedere planietatea amplasamentului , stabilitatea terenului este asigurata.
Adincimea apei subterane.
La data executarii lucrarilor de investigare , respectiv luna aprilie 2005 , apa subterana a fost interceptata la adincimea de 4,7 m (105,5 m NMN ) nivelul hydrostatic stabilizindu-se la adincimea de 3,7 – 3,9 m (106,5 – 106,7 m NMN )deci apa suterana prezinta caracterul unui strat acvufer sub presiune pe seama pachetului argilos perfect imperbeabil din “acoperisul “ stratului ce o cantoneaza .
Parametri seismici caracteristici zonei .
Conform zonarii seismice dupa normativul P100 – 92 , amplasamentul se incadreaza in zona “D” cu o perioada de colt Tc =1,0 sec., si un coefficient seismic Ks = 0,16
Analiza fondului construit existent .
In zona studiata , asa dupa cum s-a amintit si in capitolele anterioare , exista doar doua constructii , ambele in regim de inaltime parter si anume doua statii de distributie carburanti . Statia de distributie carburanti “ PETROM “ este compusa din 3 cladiri si anume : - statia de distributie cu magazin
- spalatorie auto
- restaurant si motel
Toate cladirile sunt executate pe structuri metalice cu inchiderei din panouri termoizolante si timplarii din aluminiu cu geam termopan.
Statia de distributioe “ LUKOIL “ este compusa – statie de distributie cu magazin . Structura constructive este din metal , iar inchiderile din panouri termoizolante si timplarii din aluminiu si geam termopan.
ECHIPARE EXISTENTA .
Apa potabila
Pe Calea Zimandului in fata statiei de pompare SP III SERE exista o conducta de apa potabila din PREMO – avind diametrul nominal 800 mm.Aceasta conducta existenta are debitul si presiunea necesara pentru alimentarea cu apa potabila a Complexelor Comerciale prevazute in zona .
Pe linga drumul de acces la Complexele Comerciale existao conducta de apa industriala Dn 800mm PREMO . Fata de aceasta conducta existenta se vor respecta distantele presxrise de normativele in vigoare .
Canalizarea menajera si pluviala
In prezent pe Calea Zimandului exista un collector menajer din tuburi de beton circulare cu talpa cep si buza Dn 300 mm . Acest collector existent va fi reabilitat in conformitate cu avizul R.A.A.C Arad nr. 3035 / 13.04.2005 , pe cheltuiala beneficiarilor de la SP III Sere , pina la colectorul nou de pe str.Petru Rares colt cu str. Negruzzi.
Alimentarea cu energie electrica
In apropierea amplasamentului celor doua complexe comerciale se afla urmatoarele retele electrice :
- in partea de vest a zonei : o linie electrica aeriana de 20 kv
- in partea de sud a zonei : o linie electrica subterana de 6 kv , apartinind CET Arad
Linia electrica aeriana de 20 kv nu va fi afectata de aparitia noilor complexe comerciale . Linia electrica subterana de 6kv necesita protejarea in tub de protectie pe portiunile unde se vor amenaja drumuri de acces in incintele noilor obiective .
Telecomunicatii In partea de sud a zonei studiate se afla un cablu telephonic ROMTELECOM
Prin lucrarile de amenajare a acceselor in incintele complexelor comerciale ( deviere ax drum , racorduri la drumurile existente , etc. ) se impune protejarea cablului telefonic .
Gaze naturale Amplasamentul pentru obiectivul “COMPLEXE COMERCIALE SI DE PRESTARI SERVICII “se afla in Municipiul Arad , pe Calea Zimandului f.n.
In prezent , pe Calea Zimandului se afla in curs de executie o retea de gaze naturale de presiune medie care va alimenta statia de reglare – masurare gaze in curs de executie in cartierul de locuinte Gradiste din Municipiul Arad .
Reteaua de gaze naturale de presiune medie se executa cu teava din polietilena PE 100 SDR 11 si are D = 250 x 22,8 mm ( conform proiect nr. 2318 / 2003 – elaborat de catre S.C. DISTRIGAZNORD S.A. –TG. MURES – SUCURSALA ARAD )
4.REGELEMENTARI .
Obiectivele noi solicitate prin tema – program .
Pe terenul situat in Judetul Arad , Municipiul Arad , Calea Zimandului f.n. , adiacent centurii de nord a Municipiului Arad urmeaza a se realiza urmatoarele :
- in partea de vest a amplasamentului , pe o suprafata de 53.545,58 mp urmeaza a se realiza un centru commercial en – gros cu profilul activitatii “desfacere de marfuri alimentare / nealimentare “ de larg consum .
- in mijlocul amplasamentului , pe o suprafata de 32.292,08 mp , urmeaza a se realiza un centru commercial de desfacere unelte si masini electrice , instalatii si obiecte sanitare , materiale de constructii .
- in partea de est a amplasamentului adiacent caii Zimandului , pe o suprafata de teren de 13.812,63 mp urmeaza a se realiza un complex de prestari servicii .
Capacitate, suprafata desfasurată .
Complexul comercial en-gros , cu profilul activitatii “ desfacere de produse alimentare / nealimentare “ de larg consum , ce se doreste a se edifica in partea de vest a parcelei , va avea ca principale obiective in incinta urmatoarele :
hala centru commercial , in regim parter
anexe utilitare :
• post transformare si grup electrogen
• rezervor de incendiu
separatoare grasimi / ulei si statie pompare
• bazin de retentie ape pluviale
drumuri , alei , platforme , accese , parcare partial acoperita
-imprejmuire incinta si porti
- panoruri reclama , firme , catarge steaguri , tutn reclama
- retele , bransamente si racorduri exterioare la unitati
- platforma ambalaje
- platforma comercializare materiale de constructii
- organizarea lucrarilor de executie
Cladirea principala este de tip hala cu dimensiunile interax – 80,000 x 105,00m cu peron pentru parcare acoperita si accese principale pe latura de sud – est.
Regimul de inaltime este parter (h max = 8,85 m , H atic – 8,60m )
ARIA CONSTRUITA - Ac = 9.500 mp HALA
= 2.720 mp PARCARE ACOPERITA
ARIA DESFASURATA - Ad = 9.500 mp HALA
= 2.720 mp PARCARE ACOPERITA
VOLUMUL CONSTRUCTIEI – 75.512 m3
ARIA TOTALA A PARCARII - 15.200 mp
Structura de rezistenta – stilpi de beton armat in fundatii pahar +grinzi de beton - peron parcare – stilpi metalici in fundatii beton + grinzi metalice .
Pereti exteriori multistrat – fatada vitrata din profile de aluminiu si panouri duble de geam , in zona fatadei principale .
Acoperis – panouri din tabla cutata pe pane beton armat – invelitoare cu termoiziolatie din vata minerala +bariera de vapori +hidroizolatie monostrat .
Imprejmuirea se vca realiza cu panouri din plasa de sirma pe stilpi din profile de otel cu fundatii isolate din beton armat .Portile de acces vor fi pivotante
La mijocul amplasamentului , pe o suprafata de tern , 32.292,08 mp , urmeaza a se realiza un centru commercial de desfacere unelte si masini electrice , instalatii si produse sanitare , materiale de constructii.
Principalele obiective din incinta vor fi :
- cladire centru commercial
- cabina poarta
- rezervor apa incendiu si statie pompe
- drumuri si platforme , sistematizare verticala
- retele exterioare
- imprejmuiri si porti
- plantatii si spatii verzi
Cladirea principala este structurata pe urmatoarele functiuni :
- zona acces principal (intrare , iesire ) cu vestiare si spatii pentru personal la etaj.
- zona de sali de vinzare ( inchise si deschise )
- zona de receptie marfa si anexe tehnice ( parter si primul etaj partial )
Se intinde pe o suprafata construita la sol de cca 6.840,00 mp .
Structura de rezistenta este alcatuita din stili prefabricati din beton armat , incastrati in fundatii pahar , sarpabta din beton armat precomprimat si plansee din beton armat monolit . Acoperisul este din tabla cutata cu ondule mari , peste care se aseaza termoizolatie din vata minerala rigida si hidroizolatie din membrane.
Corpul triunghiular , unde se afla intrarea in complexul comercial , este o constructie prismatica metalica deschisa , de doua ori si jumatate mai inalta decit cladirea si care sustine inchiderea , tavanul si acoperisul “sas-ului” de la intrare , precum si firmele luminoase de pe cele trei fete ale prismei.
Imprejmuirea se va realiza din panouri plasa de sirma , pe stilpi din profile de otel zincat , cu fundatii din beton.
In partea de est a amplasamentului , adiacent caii Zimandului , pe o suprafata de teren de cca. 13.812,63 mp urmeaza a se realiza un complex de prestari servicii .
Suprafata construita la sol a complexului vafi de cca.2.00 mp , in regim de inaltime parter , partial parter si etaj .
Structura de rezistenta va fi mixta , respectiv structura de beton armat , pentru caladirea in regim de inaltime parter si etaj , respectiv metal , pentru caldirea in regim de inaltime parter.
Principii de compozitie pentru realizarea obiectivelor noi.
Centrul commercial en-gros cu profilul activitatii “desfacerea de marfuri alimentare / nealimentare “ de larg consum ce se va edifica in partea de vest a amplasamentului , pe o suprafata de 53.545,58 mp , va fi organizat pe criterii functionallllle asfel :
- zona rezervata pentru constructii si dotari cu caracter promotional , publicitar si de prezentare
- zona de activitate comerciala si anexe tehnice
- zona de circulatie interioare , platforme si parcaje dispuse limitrof constructiei hala , pe cea mai mare parte a terenului ramas disponibil , cu asigurarea a cca 405 locuri de parcare
- zone verzi si plantate amenajate , cu rol de protectie si ambientale , dispuse perimetral incintei
Se propun doua accese , atit carosabile cit sipietonale , unul din Calea Zimandului iar celalalt din din drumul de centura .
La amenajarea accesului in incinta s-a tinut seama de prevederile legislatiei in vigoare.
Caile interioare de circulatie auto sunt rezolvate in system inelar , conform zonificarii incintei , cu precizarea sensurilor de parcurs aferente circulatiei interioare perimetrale si din zona parcarilor .
Pentru parcarea vehicolelor sunt prevazute cca.405 locuri de parcare , din care 50 acoperite . Pentru accesul , manevrarea si parcarea autovehicolelor de aprovizionare este prevazuta o platforma carosabila in spatele halei la cota – 1,20 m fata de pardoseala finita hala .
In incinta se prevede cu imrejmuire cu panouri din plasa de sirma pe stilpi din profile de otel , cu fundatii isolate din B.A portile de acces sunt pivotante.
Centrul commercial de desfacere unelte si masini electrice , instalatii si produse sanitare , materiale de constructii , ce se amplaseaza in mijlocul parcelei pe o suprafata de 32.292,08 mp va fi organizat pe criterii functionale astfel :
- zona rezervata pentru constructii si dotari cu caracter , promotional publicitar si de prezentare
- zona de circulatie interioara , plantate cu rol de protectie si ambientale
- zona de activitate comerciala si anexe tehnice
Incinta se prevede imprejmuire din panouri din plasa de sirma , pe stilpi din profile de otel zincat cu fundatii din beton.
In partea de est a parcelei adiacent caii Zimandului , respectiv linia de tramvai P-ta Podgoria – C.E.T Arad , pe o suprafata de teren de 13.812,63 mp urmeaza a se realiza un complex de prestari servicii , care va fi organizat pe criterii functionale , ca si celelalte complexe astfel :
- zone de circulatie interioara cu platforme si parcari
- zona de activitate comerciala si anexe tehnice
- zona rezervata pentru constructii si dotari cu caracter promotional , publicitar si de prezentare
- zone verzi si plantate cu rol de protectie si ambientale
Integrarea si amenajarea noilor constructii si armonizarea cu cele existente mentinute.
Noile constructii se vor integra armonios in cadrul existent , avind in vedere ca singurele constructii existente in zona , sunt construite cu aceleasi sisteme constructive si cu finisaje asemanatoare
Principii de interventie asupra constructiilor existente .
Avind in vedere situatia existenta si faptul ca terenul este liber de constructii nu sunt necesare interventii la fondul construit existent.
Modalitati de organizare a circulatiei carosabile si pietonale.
In zona de nord a Municipiului Arad urmeaza sa se realizeze mai multe complexe comerciale si de prestari servicii. Mai exact terenul este amplasat pe latura de sud (spre Nadlac ) a DN 7 , conform planului de situatie.
Ca elemente obligate in teren remarcam :
- linia de tramvai al carui traseu se desfasoara parallel cu ramura de sud DN7 .
- statia de distributie carburanti .
Cele doua drumuri nationale , cu orientare pe directii cvasiperpendiculare se intilnesc intr-o intersectioe amenajata ca o giratie clasica.
In profil trasversal cele doua drumuri au elemente diferite si anume :
DN 7 – cu latimea de 0,7 m pertea carosabila ( cate o banda de circulatie pe fiecare sens )
DN 7 – cu partea carosabila in latime de 14,0m (cate 2 benzi de circulatie pe fiecare sens )
Fiecare dintre aceste drumuri are rolul si locul bine stability in reteaua de drumuri nationale.
In raport cu aceste elemente , centrele de interes din zona si liniile de tremvai s-a analizat posibilitatea amplasarii acceselor la viitoarele complexe comerciale si de prestari servicii .
Amplasarea Municipiului Arad , a punctuluyi de frontiera Nadlac si a complexului ca elemente care genereaza relatiile dintre ele a determinat amenajarea acceselor atat pe DN 7 cat si pe DN 79 .
Astfel pe DN 79 (ramura dinspre Municipiul Arad ) s-a propus realizarea unei intersectii in “ T ” , intersectie rezultata intre acest drum ( DN79 ) si un drum parallel cu DN 7.
Intersectia va fi semaforizata si ehipata pe relatiile secundare cu detectori de traffic , pentru a asigura maximum de fluienta pe DN 79.
Modul de desfasurare a circulatiei in intersectie este materializat prin indicatoare de circulatie si marcaje la sol .
Au fost prevazute si indicatoare de orientare pentru a ajuta conducatorii auto sa se inscrie pe direcia dorita .
Tot prin aceasta intersectie vor avea acces si cei care doresc sa mearga la Complexul comercial.
Fata de sensul giratoriu intersectia cu DN 79 se afla la distanta de 210m iar cu DN 7 (ramura dinspre Nadlac ) la 400 m . Pe DN 7 se va amenaja o intersectie in forma de “ T ” in care se vor crea benzi de circulatie pentru relatia stinga.
Modul de desfasurare a circulatiei in aceasta intersectie este materializat prin indicatoare de circulatie si marcaje la sol.
Pentru a mari gradul de siguranta , intersectia va fi semaforiuzata si in plus relatiile secundare vor fi prevazute cu detectori de trefic conectati la automatul de dirijare a circulatiei , mentinind astfel frecventa ridicata pe DN 7 .
Avind in vedere faptul ca se traverseaza linia de tramvai se vor monta pentru tramvai semafoare care vor fi comandate din vagon pentru a avea cale libera.
In apropierea intersectiei s-a amplasat si statia pentru calatori , unde se vor realiza pentru comfortul calatorilor peroane.
Precizam faptul ca statia de tramvai care initial era amplasata pe ramura lui DN 7 dinspre Municipiul Arad s-a mutat din cauza amenajarii accesului la Complexele comerciale si de prestari sevicii pe ramura DN 7 dinspre Nadlac.
Mentiona faptul ca elementele proiectate vor fi elemente de sustinere a dezvoltarii urbane in aceasta zona care dispune de potential ridicat.
Amplasarea acceselor (intrare–iesire ) in raport cu centrele de interes , modul de amenajare (cu respectarea statutului celor doua drumuri nationale) si a prevederilor tehnice , semnalizarea rutiera si echiparea cu instalatii de semaforizare vor asigura conditiile pentru ca , zona circulaatia sa se desfasoare in conditii de siguranta.
Principii si modalitati de integrare si valorificare a cadrului natural si de adoptare a solutiilor de organizare al reliefului zonei .
Având in vedere cadrul construit existent precum si faptul ca terenul este aproximativ plat , este teren agricol si neplantat , nu au fost probleme in amplasarea noilor obiective de investitie vis-à-vis de relieful zonei .
Conditii de instituire a regimului de zona protejata si conditionari impuse de acesta .
Datorita faptului ca amplasamentul se afla la extremitatea de nord a localitatii , intr-o zona cu constructii relativ modeste , si executate intr-o perioada nu prea indepartata , nu este cazul de instituire a regimului de zona protejata.
Solutii pentru reabilitarea si dezvoltarea spatiilor verzi .
Amplasamentul fiind teren agricol , nu a fost cazul de existenta unor zone verzi Asa dupa cum s-a mai amintit , fiecare centru commercial este prevazut cu zone verzi si plantate , suprafata acestora ajungind pina la aproximativ 30 % din suprafata incintei
Regimul de construire , pprocentul de ocupare a ternurilor , coeficientul de utilizare a terenurilor.
Toate cele trei complexe comerciale si de prestari servicii sunt construite in regim de inaltime parter , partial P +1.
Bilantul teritorial al zonei studiate si al incintei .
BILANT TERITORIAL ZONA STUDIATA –
BILANT TERITORIAL INCINTA
Asigurarea utilitatilor .
Alimentarea cu apa potabila
In conformitate cu avizul R.A.A.C. Arad nr.3035 din 13.04.2005 alimentarea cu apa potabila a Complexelor Comerciale se poate realiza de la caminul de apa existent pe conducta de apa potabila Dn 800 mm . De la acest camin se va ramificqa o conducta de apa potabila , prevazuta din teava PE- HD 100 PN 6 , Dn 200 mm . Conducta va traversa Calea Zimandului , in spatele benzinariei “ PETROM “ si va urmari traseul drumului de acces in Complexele Comerciale.
Pe conducta de apa potabila vor fi prevazuti hidranti de incendiu supraterani de Dn 100 mm din 90 in 90 .De la aceasta conducta vor fi alimentate Complexele Comerciale cu bransamente independente cu aparate de masura separate.
Pentru stingerea eventualelor incendii , fiecare unitate va crea rezerva proprie de apa . In aceste rezervoare vor fi pastarte nevoile de apa pentru hidrantii interiori , exteriori si a instalatiilor de tip SPRINKLERE.
Rezervoarele de incendiu vor fi echipate cu statiile de pompare.
Canalizarea menajera si pluviala.
In conformitate cu avizul R.A.A.C.Arad nr.3035/13.04.2005 , pentru racordarea obiectivelor propuse este necesara reabilitarea colectorului menajer existent de pe Calea Zimandului . Conform avizului mai sus mentionat , reabilitarea cade in sarcina beneficiarului si atuturor consumatorilor din zona.
Reabilitarea colectorului se va realiza de la SP II SERE pina la colectorul menajer existent pe str. Petru Rares , colt cu str. Negruzzi . Refacerea se va realiza prin tuburi PVC ULTRA de Dn 400 – 560 mm.
Datorita distantei mari fata de colectorul existent , apele menajere si cele pluviale vor fi evacuate .
Pentru a nu perturba functionarea colectorului reabilitat , apele pluviale vor fi colectate in bazine de retentie de unde vor fi pompate ulteruoar la canalizare . Tot din aceste bazine de retentie apele pluviale vor fi folosite pentru stropirea zonelor verzi .
Apele menajere rezultate de la carmangeria unitatii vor fi trecute prin separatoare de grasimi , inainte de racordarea la canalizarea propusa .
Apele pluviale rezultate de la parcarile neacoperite vor fi colectate separate si vor fi trecute prin separatoare de produse petroliere de 100 – 125 l/sec.
Alimentare cu energie electrica .
Protejarea cabluluio de 6kv , pe portiunile afectate de noile drumuri de acces , se va face in baza unui proiect , intocmit de fo firma autorizata A.N.R.E si avizat de detinatorul retelei , C.E.T Arad , prin grija si pe cheltuiala beneficiarului .
Lucrarile impuse pentru protectia cablului de 6kv se vor executa cu o firma atestata A.N.R.E , inainte de inceperea lucrarilor la obiectivele principale.
Executarea lucrarilor de sapaturi din zona traseuluyi cablului 6 kv se va face numai manual , cu asistenta tehnica suplimentara din partea C.E.T Arad , detinatorul retelei , cu respectarea normelor de protectiea muncii specifice.
Pentru alimentarea cu energie electrica a noilor obiective sunt necesare urmatoarele lucrari :
- 2 posturi de trasformare tip abonat (cite unul pentru fiecare obiectiv ), inglobate in noile constructii , de 6/0,4 kv
- racorduri electrice subterane inelare , de 6kv , care vor lega aceste posturi de transfornare , la linia electrica subterana de 6 kv existenta
Pentru realizarea alimentarii cu energie electrica se va obtine, prin grija beneficiarului , avizulde racordare de la detinatorul retelei de 6kv , C.E.T. Arad .
Telecomunicatii
Pentru protectia cablului telefonic existent , pe portiunile afectate , beneficiarul va comanda la ROMTELECOM – DTc Arad executia acestor lucrari .
Pentru realizarea racordului la reteaua telefonica existenta s-a prevazut , in incinta fiecarui obiectiv , o canalizare cu teava p.v.c. 160 mm.
Alimentare cu gaze naturale .
Pentru alimentarea cu gaze naturale a obiectivului sunt necesare urmatoarele lucrari , conform avizului de principiu nr.1995 din 12.04.2005 , emis de catre S.C. DISTRIGAZNORD S.A. TG. MURES – SUCURSALA ARAD :
- extinderea retelei de gaze naturale de presiune medie ( in curs de executie pe Calea Zimandului )
- executarea bransamentelor de gaze naturale aferente celor doua complexe comerciale si de prestari sevicii
- executarea si echiparea posturilor de reglare
- executarea instalatiei de utilizare gaze aferenta consumatorilor
Reteaua de gaze naturale de presiune medie proiectata , se va executa cu teava PE100, SDR 11 (conform SR ISO 4437 ), se va monta subteran , in spatial lasat liber pentru amplasarea utilitatilor .La executie se va respecta distanta minima dintre conducta de gaze naturale si alte instalatii , constructii sau obstacole subterane (conform table 5 din NT – DPE – 01/2004 )
Diametrul retelei de gaze naturale se va fstabili la urmatoarea faza de proiectare , cind se vor cunoaste consumatorii proiectanti si consumatorii de perspectiva .
Prin reteaua de gaze naturale proiectata se va face legatura intre reteaua de gaze naturale in curs de executie pe Calea Zimandului si bransamentele aferente spatiilor comerciale si de prestari servicii.
Bransamentele de gaze naturale proiectate se vor executa cu teava PE 100 , SDR 11 (CONFORM sr – iso 4437 ), vor avea D= 63 x 5,8 mm si se vor monta subteran , perpendicular pe conducta la care se racordeaza .
Capatul de bransament se pozeaza la limita de proprietate a consumatorului .Amplasarea lui se va face in spatii usor accesibile.
Prin bransamentele proiectate se va face legarura intre reteaua de gaze naturale de presiune medie si instalatia de utilizare apartinind complexelor comerciale.
Posturile de reglare – masurare se vor executa separat , pentru fiecare complex commercial in parte .
Posturile de reglare – masurare se vor amplasa la limita de proprietate a complexelor comerciale , cu posibilitate de acces din strada . Se vor monta in firide. Firidele se vor executa din tabla rigidizata pe un cadru metallic din cornier si se vor monta pe fundatii de beton .
Prin postul de reglare masurare se va face reducerea si reglarea presiunii gazelor ( de la presiunee medie la presiune joasa), respectiv masurarea consumului de gaze .
Instalatia de utilizare gaze naturale aferenta consumatorilor (instalatia din incinta obiectivului ) se va real;iza conform proiectului tip elaborat de proiectantul general .
Proiectarea si executarea alimentarii cu gaze naturale a obiectivului se va realiza cu respectarea prevederilor HG 1043 /2004 si a Normelor Tehnice NT – DPE 01/2004 , printr-o firma autorizata de ANRGN BUCURESTI pentru astfel de lucrari , prin instalatori autorizati
5. CONCLUZII .
Ansaamblul de constructii propuse va fi tratat ca o compozitie de volume cu astect modern , representative pentru fiecare societate comerciala in parte , coloristica fiind cea care le diferentiaza , prin culorile de “ marca “ ale companiilor.
Propunerile prezentului P.U.D – PLAN URBANISTIC DE DETALIU se inscriu in prevederile P.U.G al Municipiului Arad , precum si in propunerile de utilizare functionala a prevederilor Regulamentului P.U.G .Elaboratorul prezentului P.U.D apreciaza ca realizarea acestei investitii va duce la dezvoltarea Municipiului ARAD , atit economic cit si urbanistic , si va elimina o serie de disfunctionalitati existente in zona
6.ANEXE .
- CERTIFICAT DE URBANISM
- EXTRAS DE CARTE FUNCIARA
- RIDICARE TOPOGRAFICA
- AVIZE SI ACORDURI
SEF DE PROIECT : PROIECTANTI DE SPECIALITATE :
Arh. Dinulescu Marian ARHITECTURA
Arh. Dinulescu Sandra
INSTALATII
Ing. Raducanu Sorin
Ing. Deznan Ioan
The. Kalmar Ladislau
The. Secianschi Rodica
DRUMURI
Ing.Ionescu Eugen
STUDIU GEO
Ing. Iaschevici Stefan