Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 22-03-2019 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) si a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): Reparcelare si realizare acces din sensul giratoriu al autostrazii A1 pentru zona de servicii si comert, generat de imobilele identificate prin CF nr 350666 - Arad si CF nr 350667 - Arad in suprafata de 93095 mp si CF nr 307564 - Arad, nr. cad. 13403 in suprafata de 3322 mp, amplasat in Zona Industriala Sud - initiativa primarului
Nr. 22485/22.03.2019
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 22.03.2019, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) si a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): „Reparcelare si realizare acces din sensul giratoriu al autostrazii A1 pentru zona de servicii si comert”, generat de imobilele identificate prin CF nr 350666 - Arad si CF nr 350667 - Arad in suprafata de 93095 mp si CF nr 307564 - Arad, nr. cad. 13403 in suprafata de 3322 mp, amplasat in Zona Industriala Sud – iniţiativa primarului
Până la data de 03.04.2019, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 25.03.2019, între orele 8,00 - 18,00 Luni- Joi şi 08:00-16:00 Vineri, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA Proiect AVIZAT:
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Cons. jr. Stepanescu Lilioara
CONSILIUL LOCAL
Nr. 173/22.03.2019
HOTĂRÂREA Nr. ______
din__________________
privind aprobarea
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
"Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1
pentru zonă de servicii și comerț",
generat de imobilele identificate prin CF nr. 350666 - Arad și CF nr. 350667 – Arad
în suprafață de 93095 mp și CF nr.307564 - Arad,
nr. cad 13403 în suprafață de 3322mp, amplasat în Zona Industrială Sud
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin Expunerea de motive nr. 22437 / 22.03.2019,
Analizând raportul informării și consultării publicului nr. 22184 / A6 / 22.03./2019, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism,
Luând în considerare raportul de specialitate nr. 22427 / A6 / 22.03.2019 al Arhitectului Șef al Municipiului Arad, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal,
Analizând avizul tehnic al Arhitectului Șef nr. 9 / 22.03.2019,
Ținând seama de rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1), art. 56 alin. (1) și alin. (6) din Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de Ghid privind metodologia de elaborare și conținutul cadru al planului urbanistic zonal, indicativ GM-010-2000;
Îndeplinirea procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată,
În temeiul drepturilor conferite prin art. 36 alin. (1), alin. (5) lit. c), art. 45 alin. (2) lit. e) şi art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/ 2001 privind administrația publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E
Art.1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent obiectivului de investiție: "Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1 pentru zonă de servicii și comerț", generat de imobilele identificate prin CF nr. 350666 – Arad şi CF nr. 350667 -Arad în suprafață de 93095mp și CF nr.307564-Arad, nr.cad 13403 în suprafață de 3322 mp, amplasat în Zona Industrială Sud, conform documentației anexate care face parte din prezenta hotărâre, cu respectarea condițiilor impuse prin avize și cu următoarele date generale:
1. Beneficiar: Luca Petru Adrian
2. Elaborator: SC PLASIS SRL, SC STUDIO UNU SRL , specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Alideia Catinca T. Suciu , arh. Raluca Simona I. Tomescu, proiect nr. 129/2018
3. Parcelele care fac obiectul prezentului P.U.Z. sunt identificate prin CF nr.350667 – Arad, având categoria de folosință păşune în intravilan, în suprafață de 83095 mp, proprietar Luca Petru Adrian, CF nr. 350666-Arad, având categoria de folosință păşune în intravilan, în suprafață de 10000 mp, proprietar SC Sub Cetate & KO 2016 SRL şi CF nr. 307564-Arad , având categoria de folosinţă păşune în extravilan cu observaţii/referinţe de zonă industrială şi căi de comunicaţie, în suprafaţă de 3322mp proprietar municipiul Arad.
Art.2. Se aprobă următoarele condiții de construire:
- schimbarea destinației parcelelor identificate prin CF nr. 350666 – Arad , CF nr. 350667 - Arad, într-o zonă de servicii şi comerţ
- realizarea următoarei zonificări funcționale:
- funcțiunea dominantă: servicii și comerț
- funcțiuni complementare: cazare de serviciu și turistică, dotări, spații verzi amenajate, agrement, accese carosabile, pietonale, parcaje, rețele tehnico-edilitare și construcții aferente.
- indicatori maximi admiși: P.O.T. max= 60,00 %, C.U.T. max= 2
- regim maxim de înălțime admis pentru construcții P+3E, cu înălțimea maximă de 20 m
- amenajarea unor spații verzi (2% - 25%) – 17.114,29 mp, respectiv 16,56%, conform HGR 525/96, cu respectarea prevederilor legale privind protecția mediului.
Retragerea construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei astfel:
Amplasarea față de aliniament
Retragerile minime pentru zona Z1 sunt:
- Față de limita de proprietate de la drum se va realiza o retragere de minim 6,00m
- Față de limita de proprietate posterioară se va respecta o retragere de minim 6,00m
( parcelelor cu limita posterioară spre canalul HCN 2461 li se impune realizarea unei zone de protectie de minim 12,5 m, compusă din – 2,5m zonă de întreținere a canalului și minim 10 – perdea verde de protecție a zonei rezidențiale învecinate )
- Față de limitele de proprietate laterale se va respecta o retragere de minim 3,00m, dar nu mai puțin decât H/2; ( se admite construirea în sistem cuplat, pe limita laterală de proprietate);
-Parcelele de colț vor avea retrageri de 6m / 3m în funcție de caracterul frontului;
- În cazul în care retragerile menționate anterior sunt mai mici decât h/2 din înălțimea construcțiilor, se va respecta o retragere corespunzătoare de minim h/2 din înălțimea construcțiilor.
Amplasarea în interiorul parcelei
Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă respectă:
- Distanțele minime obligatorii față de limitele laterale și posterioare ale parcelei, conform codului Civil
- Distanțele minime necesare intervențiilor în caz de incendiu vor fi stabilite pe baza avizului unității teritoriale de pompieri
- Distanța minimă între construcțiile de pe aceeași parcelă să fie egală cu jumătatea înălțimii construcției celei mai înalte, dar nu mai mică de 3,00m
- Accesul ușor al mijloacelor și forțelor de intervenție, la cel puțin o suprafață vitrată (două pentru clădiri aglomerate), precum și accesul autocisternelor la intrările existente spre domeniul public (neblocarea cu obstacole – copertine mari, piloni înalți, parcaje auto). În cazul în care accesul mijloacelor de intervenție la a doua fațadă nu este posibil, se asigură trecerea forțelor (personalului de intervenție) prin treceri pietonale cu lățime minimă de 1,50m și înălțime de 2,00m
- Se vor respecta condițiile privind amplasarea și retragerile minime obligatorii impuse de zonele de protecție ale drumurilor, rețelelor tehnico-edilitare din zonă
Circulații și accese :
Deservirea rutiera a incintei propusa spre reglementare se face din directia DJ682 (strada Ogorului).
Un reper important este iesirea de pe autostrada de la km 538+036 marcata de giratia actuală.
Se propune adaugarea unui brat doar pentru rezolvarea accesului spre obiectivul studiat. Aceasta conexiune conduce spre giratia secundara propusa, amplasata partial pe lotul identificat cu nr. cad 341191 -proprietar statul Roman -cu drept de administrare la CNAIR si pe lotul identificat cu nr.cad 13403 - proprietar municipiul Arad
Accesul pe amplasament se face pe un drum colector cu latimea carosabilului de 7m ( 3,5m / sens ), avand sectiune totala de 12m.
Se propune conectarea la zona rezidențiala din estul terenului prin introducerea unui drum secundar perpendicular pe traseul colector, avand aceeasi sectiune. Se propune traversarea canalului CN2461 într-un singur punct, astfel incat sa se faciliteze comunicarea retelei de circulatie propuse cu strada Dr. Mihail Marcus si implicit cu strada Dr. Lazar Augustin ( aceasta desfasurandu-se in paralel cu canalul CN2461).
Accesarea zonei rezidențiale se va face cu limitare de gabarit – maxim 3,5T.
Construirea acestui podet va cădea în sarcina beneficiarului și se va face cu respectarea tuturor normelor tehnice in vigoare.
Iesirea de pe amplasamentul studiat va parcurge giratia secundara propusa, dar nu se va face prin sensul giratoriu principal. Recomandarea C.N.A.I.R. a fost aceea de a traversa doar braţului sudic al giratiei principale de evacuare din autostrada A1, pentru a nu perturba traficul deja intens. Iesirea spre Arad se va face prin cedarea prioritatii celor care coboara de pe autostrada.
Argumentul principal care susține conectarea celor două zone peste canal este facilitarea întoarcerii spre Zădăreni / A1 a clientelei și personalului zonei dezvoltate ( Strada Dr.Mihail Mărcuș se intersectează cu strada Ogorului după girație, făcând posibilă întoarcerea spre Zădăreni / accesarea autostrăzii ).
In viitor, in cazul in care se acesta se va reglementa, exista posibilitatea conectarii cu drumul de exploatare paralel cu calea ferata.
Parcaje:
Parcările vor fi rezolvate pe fiecare parcelă în parte, în funcţie de destinaţia obiectivului propus, dar nu mai puţin decât minimul acceptat conform anexei 5 a HG 525/1996.
Se vor asigura locuri de parcare pe parcelă atât pentru angajați și clienți, concentrate în zona imediată accesului auto cât și pentru aprovizionare, pe platforme rutiere diferite locuri de parcare pentru autocamioane în zona posterioară, în funcție de destinația construcției.
În incinta obiectivelor propuse au fost calculate locurile de parcare necesare conform H.G. nr. 525/1996 pentru construcțiile pentru comerț, servicii și vor fi prevăzute după cum urmează:
- Un loc de parcare la 200,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de până la 400,00mp
- Un loc de parcare la 100,00 mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de 400,00-600,00mp
- Un loc de parcare la 50,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexe comerciale de 600,00 –2.000,00 mp
- Un loc de parcare la 40,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexuri comerciale de peste 2.000mp
Pentru construcții ce înglobează spații cu destinații diferite, pentru care există norme diferite de dimensionare a parcajelor, vor fi luate în considerare cele care prevăd un număr mai mare de locuri de parcare.
Utilități:
Se va face racordarea la rețelele de utilități existente în zonă.
Rețelele edilitare se vor realiza în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități, fără afectarea circulației publice, cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile și a condițiilor tehnice standardizate în vigoare privind amplasarea în localități a rețelelor edilitare subterane, pe cheltuiala beneficiarilor.
În cazul afectării unor proprietăți private în timpul executării lucrărilor se va solicita acordul legalizat la notar al proprietarilor acestor terenuri.
Art.3 Construcțiile vor fi autorizate după asigurarea executării lucrărilor de echipare edilitară aferente amplasamentului, de către dezvoltator sau cumpărător, prevăzute în contractele de vânzare cumpărare a terenului. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care se pot racorda la infrastructura edilitară existentă cu capacitatea corespunzătoare, sau pentru a cărei extindere sau realizare există surse de finanțare asigurate de investitori interesați sau care beneficiază de surse de finanțare atrase potrivit legii.
Art.4 Se mandatează beneficiarul Luca Petru Adrian pentru a asigura în numele şi pentru Municipiul Arad executarea lucrărări de construire a podeţului peste canalul CN2461 în baza documentaţiilor tehnico-economice, proiectelor de specialitate, autorizaţiilor, avizelor prevăzute de lege.
Art.5 Anterior depunerii cererii de emitere a autorizaţiei de construire se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad documentaţia tehnico-economică pentru realizarea podeţului peste canalul CN 2461.
Art.6 Recepţia lucrărilor se va realizeaza cu respectarea prevederilor legale privind recepţia lucrărilor publice.
Art.7 Costul tuturor lucrărilor aferente amenajării acceselor rutiere, precum şi al semnalizării rutiere (indicatoare şi marcaje) necesare pentru amenajarea acceselor rutier la obiectiv va fi suportat de către proprietarul final al terenului, iar execuţia lucrărilor se va face de către o unitate specializată în lucrări de drumuri. Realizarea lucrărilor se va face numai de către un constructor autorizat pentru acest gen de lucrări. Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței de Guvern nr.43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr.82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Art.8 Prezentul Plan Urbanistic Zonal este valabil 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.9 Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către beneficiarul Luca Petru Adrian și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente
Red./Dact. HS/DS
Cod:PMA-S4-01
EXPUNERE DE MOTIVE
referitor la proiectul de hotărâre privind aprobarea
Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU):
"Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1
pentru zonă de servicii și comerț",
generat de imobilele identificate prin CF nr. 350666 - Arad și CF nr. 350667 - Arad în suprafață de 93095mp și CF nr.307564 - Arad,
nr. cad 13403 în suprafață de 3322mp, amplasat în Zona Industrială Sud
- beneficiar: Luca Petru Adrian
- elaborator: SC PLASIS SRL, SC STUDIO UNU SRL , specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Alideia Catinca T. Suciu , arh. Raluca Simona I. Tomescu, proiect nr. 129/2018
Parcelele care fac obiectul prezentului P.U.Z. sunt identificate prin CF nr.350667 – Arad, având categoria de folosință pășune în intravilan, în suprafață de 83095 mp, proprietar Luca Petru Adrian, CF nr. 350666 - Arad, având categoria de folosință pășune în intravilan, în suprafață de 10000 mp, proprietar SC Sub Cetate & KO 2016 SRL și CF nr. 307564 - Arad, având categoria de folosință pășune în extravilan cu observații/referințe de zonă industrială și căi de comunicație, în suprafață de 3322mp proprietar municipiul Arad
Având în vedere:
- solicitarea înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 21204 / 19.03.2019 de către Luca Petru Adrian
- raportul de specialitate nr. 22427 / A6 / 22.03.2019 întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal;
- raportul informării și consultării publicului nr.22184 / A6 / 22.03.2019, conform Ord. MDRT nr. 2701/2010, întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef;
- avizul tehnic nr. 9 / 22.03.2019 al Arhitectului-Șef;
Documentația de urbanism fiind întocmită conform legislației în vigoare și având îndeplinite condițiile impuse prin Certificatul de Urbanism nr. 2458 din 22 noiembrie 2017, se înaintează spre analiză Consiliului Local al Municipiului Arad.
Consider oportună adoptarea unei hotărâri prin care să se aprobe Planul Urbanistic Zonal, cu următoarele reglementări urbanistice:
- schimbarea destinației parcelelor identificate prin CF nr. 350666 – Arad și CF nr. 350667 - Arad în suprafață totală de 93095mp, într-o zonă de servicii și comerţ
- realizarea următoarei zonificări funcționale:
- funcțiunea dominantă: servicii și comerț
- funcțiuni complementare: cazare de serviciu și turistică, dotări, spații verzi amenajate, agrement, accese carosabile, pietonale, parcaje, rețele tehnico-edilitare și construcții aferente.
- indicatori maximi admiși: P.O.T. max= 60,00 %, C.U.T. max= 2
- regim maxim de înălțime admis pentru construcții P+3E, cu înălțimea maximă de 20 m
- amenajarea unor spații verzi (2% - 25%) – 17.114,29 mp, respectiv 16,56%, conform HGR 525/96, cu respectarea prevederilor legale privind protecția mediului.
Retragerea construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei astfel:
Amplasarea față de aliniament
Retragerile minime pentru zona Z1 sunt:
- Față de limita de proprietate de la drum se va realiza o retragere de minim 6,00m
- Față de limita de proprietate posterioară se va respecta o retragere de minim 6,00m
( parcelelor cu limita posterioară spre canalul HCN 2461 li se impune realizarea unei zone de protectie de minim 12,5 m, compusă din – 2,5m zonă de întreținere a canalului și minim 10 – perdea verde de protecție a zonei rezidențiale învecinate )
- Față de limitele de proprietate laterale se va respecta o retragere de minim 3,00m, dar nu mai puțin decât H/2; ( se admite construirea în sistem cuplat, pe limita laterală de proprietate);
-Parcelele de colț vor avea retrageri de 6m / 3m în funcție de caracterul frontului;
- În cazul în care retragerile menționate anterior sunt mai mici decât h/2 din înălțimea construcțiilor, se va respecta o retragere corespunzătoare de minim h/2 din înălțimea construcțiilor.
Amplasarea în interiorul parcelei
Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă respectă:
- Distanțele minime obligatorii față de limitele laterale și posterioare ale parcelei, conform codului Civil
- Distanțele minime necesare intervențiilor în caz de incendiu vor fi stabilite pe baza avizului unității teritoriale de pompieri
- Distanța minimă între construcțiile de pe aceeași parcelă să fie egală cu jumătatea înălțimii construcției celei mai înalte, dar nu mai mică de 3,00m
- Accesul ușor al mijloacelor și forțelor de intervenție, la cel puțin o suprafață vitrată (două pentru clădiri aglomerate), precum și accesul autocisternelor la intrările existente spre domeniul public (neblocarea cu obstacole – copertine mari, piloni înalți, parcaje auto). În cazul în care accesul mijloacelor de intervenție la a doua fațadă nu este posibil, se asigură trecerea forțelor (personalului de intervenție) prin treceri pietonale cu lățime minimă de 1,50m și înălțime de 2,00m
- Se vor respecta condițiile privind amplasarea și retragerile minime obligatorii impuse de zonele de protecție ale drumurilor, rețelelor tehnico-edilitare din zonă
Circulații și accese :
Deservirea rutiera a incintei propusa spre reglementare se face din directia DJ682 (strada Ogorului).
Un reper important este iesirea de pe autostrada de la km 538+036 marcata de giratia actuală.
Se propune adaugarea unui brat doar pentru rezolvarea accesului spre obiectivul studiat. Aceasta conexiune conduce spre giratia secundara propusa, amplasată partial pe lotul identificat cu nr. cad 341191 -proprietar statul Roman -cu drept de administrare la CNAIR si pe lotul identificat cu nr.cad 13403 - proprietar municipiul Arad
Accesul pe amplasament se face pe un drum colector cu latimea carosabilului de 7m ( 3,5m / sens), avand sectiune totala de 12m.
Se propune conectarea la zona rezidențiala din estul terenului prin introducerea unui drum secundar perpendicular pe traseul colector, avand aceeasi sectiune. Se propune traversarea canalului CN2461 într-un singur punct, astfel incat sa se faciliteze comunicarea retelei de circulatie propuse cu strada Dr. Mihail Marcus si implicit cu strada Dr. Lazar Augustin ( aceasta desfasurandu-se in paralel cu canalul CN2461).
Accesarea zonei rezidențiale se va face cu limitare de gabarit – maxim 3,5T.
Construirea acestui podet va cădea în sarcina beneficiarului și se va face cu respectarea tuturor normelor tehnice in vigoare.
Iesirea de pe amplasamentul studiat va parcurge giratia secundara propusa, dar nu se va face prin sensul giratoriu principal. Recomandarea C.N.A.I.R. a fost aceea de a traversa doar braţului sudic al giratiei principale de evacuare din autostrada A1, pentru a nu perturba traficul deja intens. Iesirea spre Arad se va face prin cedarea prioritatii celor care coboara de pe autostrada.
Argumentul principal care susține conectarea celor două zone peste canal este facilitarea întoarcerii spre Zădăreni / A1 a clientelei și personalului zonei dezvoltate ( Strada Dr.Mihail Mărcuș se intersectează cu strada Ogorului după girație, făcând posibilă întoarcerea spre Zădăreni / accesarea autostrăzii ).
In viitor, in cazul in care se acesta se va reglementa, exista posibilitatea conectarii cu drumul de exploatare paralel cu calea ferata.
Costul tuturor lucrărilor aferente amenajării acceselor rutiere, precum şi al semnalizării rutiere (indicatoare şi marcaje) necesare pentru amenajarea acceselor rutier la obiectiv va fi suportat de către proprietarul final al terenului, iar execuţia lucrărilor se va face de către o unitate specializată în lucrări de drumuri. Realizarea lucrărilor se va face numai de către un constructor autorizat pentru acest gen de lucrări.
Parcaje:
Parcările vor fi rezolvate pe fiecare parcelă în parte, în funcţie de destinaţia obiectivului propus, dar nu mai puţin decât minimul acceptat conform anexei 5 a HG 525/1996.
Se vor asigura locuri de parcare pe parcelă atât pentru angajați și clienți, concentrate în zona imediată accesului auto cât și pentru aprovizionare, pe platforme rutiere diferite locuri de parcare pentru autocamioane în zona posterioară, în funcție de destinația construcției.
În incinta obiectivelor propuse au fost calculate locurile de parcare necesare conform H.G. nr. 525/1996 pentru construcțiile pentru comerț, servicii și vor fi prevăzute după cum urmează:
- Un loc de parcare la 200,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de până la 400,00mp
- Un loc de parcare la 100,00 mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de 400,00-600,00mp
- Un loc de parcare la 50,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexe comerciale de 600,00 –2.000,00 mp
- Un loc de parcare la 40,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexuri comerciale de peste 2.000mp
Pentru construcții ce înglobează spații cu destinații diferite, pentru care există norme diferite de dimensionare a parcajelor, vor fi luate în considerare cele care prevăd un număr mai mare de locuri de parcare.
Utilități:
Se va face racordarea la rețelele de utilități existente în zonă.
Rețelele edilitare se vor realiza în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități, fără afectarea circulației publice, cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile și a condițiilor tehnice standardizate în vigoare privind amplasarea în localități a rețelelor edilitare subterane, pe cheltuiala beneficiarilor.
În cazul afectării unor proprietăți private în timpul executării lucrărilor se va solicita acordul legalizat la notar al proprietarilor acestor terenuri.
P R I M A R
Ing. Gheorghe Falcă
Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente
Red./Dact. HS/DS
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
ARHITECT-ŞEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANĂ ŞI PROTEJARE MONUMENTE
Nr. 22427 / A6 / 22.03.2019
RAPORT
privind aprobarea documentației de urbanism P.U.Z.
având următoarele date generale:
- denumire documentație: „Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1 pentru zonă de servicii și comerț”, generat de imobilele identificate prin CF nr. 350666 – Arad și CF nr. 350667 -Arad în suprafață de 93095mp și CF nr.307564-Arad, nr. cad 13403 în suprafață de 3322mp, amplasat în Zona Industrială Sud,
- beneficiar: Luca Petru Adrian
- elaborator: SC PLASIS SRL, SC STUDIO UNU SRL , specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Alideia Catinca T. Suciu , arh. Raluca Simona I. Tomescu, proiect nr. 129/2018
Încadrarea în localitate
Zona studiată este amplasat conform PUZ-lui aprobat cu HCLMA nr.59/2005, în Zona industrială Sud, în UTR nr. 47, în zona Z2,subzona S2B.
Situația juridică a terenului
Parcelele care fac obiectul prezentului P.U.Z. sunt identificate prin CF nr.350667 - Arad, având categoria de folosință pășune în intravilan, în suprafață de 83095 mp, proprietar Luca Petru Adrian, CF nr. 350666 - Arad, având categoria de folosință pășune în intravilan, în suprafață de 10000 mp, proprietar SC Sub Cetate & KO 2016 SRL și CF nr. 307564-Arad, având categoria de folosință pășune în extravilan cu observații/referințe de zonă industrială și căi de comunicație, în suprafață de 3322mp proprietar municipiul Arad
Situația existentă
-la vest: autostrada A1
-la sud : cale ferată Arad-Zădăreni
-la est: zonă rezidențială preponderent unifamilială cu regim redus de înălțime, cu inserții de funcțiuni complementare, dezvoltată pe structura străzilor ortogonale Ogorului, Armoniei, Str. Dumitru Bagdazar, Str. Dr. Mărcuș, Str. Dr. Gh. Șerban etc., canalul CN2461
-la nord: segmentul de legătura cu autostrada A1, respectiv strada Ogorului.
Descrierea soluției propuse
Intervențiile urbanistice: realizarea unei zone de servicii și comerț.
Funcțiunea dominantă a zonei este de servicii și comerț
Funcțiuni complementare admise zonei cazare de serviciu și turistică, dotări, spații verzi amenajate, agrement, accese carosabile, pietonale, parcaje, rețele tehnico-edilitare și construcții aferente.
Zonificarea funcțională:
Unități și subunități funcționale
-unitatea Z1 – Zonă comerț și servicii
Subunități funcționale:
1. subzona ISco -zonă servicii și comerț
2. subzona de căi de comunicație / drumuri
3. subzona de spații verzi amenajate
Reglementări urbanistice propuse:
- subzona ISco – zonă comerț, servicii
Se propune divizarea terenului în 19 unități, cu suprafețe ce variază între 2150mp și 10000mp acomodând diverse destinații unitare: comerț, servicii, mici antreprize și birouri, reprezentanțe auto, spații de showroom.
Zonificarea loturilor va cuprinde amenajările aferente:
a. Construcții noi
b. Împrejmuire perimetrală
c. Mijloace de publicitate iluminate si neiluminate; iluminat arhitectural
d. Sistematizarea verticală a terenului
e. Platformă carosabilă cu locuri de parcare
f. Drumuri de incintă și accesul autospecialelor de intervenție 6m
g. Amenajarea accesului
h. Alei pietonale
i. Amenajarea spațiilor verzi și plantate
j. Racorduri la rețelele tehnico-edilitare și rețele de incintă
k. Platforme gospodărești și amenajări tehnico-edilitare
Indicatori maximi admiși :
P.O.T. max= 60,00 %
C.U.T. max= 2
Regim maxim de înălțime admis pentru construcții P+3E, cu înălțimea maximă de 20m conform
aviz A.A.C.R
Spații verzi:
Spațiu verde amenajat (2% - 25%) – 17.114,29 mp, respectiv 16,56%, conform HGR 525/96, cu respectarea prevederilor legale privind protecția mediului.
Retrageri ale construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
Amplasarea față de aliniament
Retragerile minime pentru zona Z1 sunt:
- Față de limita de proprietate de la drum se va realiza o retragere de minim 6,00m
- Față de limita de proprietate posterioară se va respecta o retragere de minim 6,00m
(parcelelor cu limita posterioară spre canalul HCN 2461 li se impune realizarea unei zone de protecție de minim 12,5 m, compusă din – 2,5m zonă de întreținere a canalului și minim 10 – perdea verde de protecție a zonei rezidențiale învecinate)
- Față de limitele de proprietate laterale se va respecta o retragere de minim 3,00m, dar nu mai puțin decât H/2; (se admite construirea în sistem cuplat, pe limita laterală de proprietate);
- Parcelele de colț vor avea retrageri de 6m / 3m în funcție de caracterul frontului;
- În cazul în care retragerile menționate anterior sunt mai mici decât h/2 din înălțimea construcțiilor, se va respecta o retragere corespunzătoare de minim h/2 din înălțimea construcțiilor.
Amplasarea în interiorul parcelei
Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă respectă:
- Distanțele minime obligatorii față de limitele laterale și posterioare ale parcelei, conform codului Civil
- Distanțele minime necesare intervențiilor în caz de incendiu vor fi stabilite pe baza avizului unității teritoriale de pompieri
- Distanța minimă între construcțiile de pe aceeași parcelă să fie egală cu jumătatea înălțimii construcției celei mai înalte, dar nu mai mică de 3,00m
- Accesul ușor al mijloacelor și forțelor de intervenție, la cel puțin o suprafață vitrată (două pentru clădiri aglomerate), precum și accesul autocisternelor la intrările existente spre domeniul public (neblocarea cu obstacole – copertine mari, piloni înalți, parcaje auto). În cazul în care accesul mijloacelor de intervenție la a doua fațadă nu este posibil, se asigură trecerea forțelor (personalului de intervenție) prin treceri pietonale cu lățime minimă de 1,50m și înălțime de 2,00m
- Se vor respecta condițiile privind amplasarea și retragerile minime obligatorii impuse de zonele de protecție ale drumurilor, rețelelor tehnico-edilitare din zonă
Circulații și accese : subzona de căi de comunicație / drumuri
Deservirea rutieră a incintei propuse spre reglementare se face din direcția DJ682 (strada Ogorului).
Un reper important este ieșirea de pe autostradă de la km 538+036 marcată de girația actuală.
Se propune adaugarea unui brat doar pentru rezolvarea accesului spre obiectivul studiat. Aceasta conexiune conduce spre giratia secundara propusa, amplasată partial pe lotul identificat cu nr. cad 341191 -proprietar statul Roman -cu drept de administrare la CNAIR si pe lotul identificat cu nr.cad 13403 - proprietar municipiul Arad
Accesul pe amplasament se face pe un drum colector cu lățimea carosabilului de 7m (3,5m / sens), având secțiune totală de 12m.
Se propune conectarea la zona rezidențială din estul terenului prin introducerea unui drum secundar perpendicular pe traseul colector, având aceeași secțiune. Se propune traversarea canalului CN2461 într-un singur punct, astfel încât să se faciliteze comunicarea rețelei de circulație propuse cu strada Dr. Mihail Marcus și implicit cu strada Dr. Lazar Augustin (aceasta desfășurăndu-se în paralel cu canalul CN2461).
Accesarea zonei rezidențiale se va face cu limitare de gabarit – maxim 3,5T.
Construirea acestui podeț va cădea în sarcina beneficiarului și se va face cu respectarea tuturor normelor tehnice în vigoare.
Ieșirea de pe amplasamentul studiat va parcurge girația secundară propusă, dar nu se va face prin sensul giratoriu principal. Recomandarea C.N.A.I.R. a fost aceea de a traversa doar brațului sudic al girației principale de evacuare din autostrada A1, pentru a nu perturba traficul deja intens. Ieșirea spre Arad se va face prin cedarea priorității celor care coboară de pe autostradă.
Argumentul principal care susține conectarea celor două zone peste canal este facilitarea întoarcerii spre Zădăreni / A1 a clientelei și personalului zonei dezvoltate (Strada Dr. Mihail Mărcuș se intersectează cu strada Ogorului după girație, făcând posibilă întoarcerea spre Zădăreni / accesarea autostrăzii).
In viitor, în cazul în care se acesta se va reglementa, există posibilitatea conectării cu drumul de exploatare paralel cu calea ferată.
Costul tuturor lucrărilor aferente amenajării acceselor rutiere, precum și al semnalizării rutiere (indicatoare și marcaje) necesare pentru amenajarea acceselor rutier la obiectiv va fi suportat de către proprietarul final al terenului, iar execuția lucrărilor se va face de către o unitate specializată în lucrări de drumuri. Realizarea lucrărilor se va face numai de către un constructor autorizat pentru acest gen de lucrări.
Parcările vor fi rezolvate pe fiecare parcelă în parte, în funcție de destinația obiectivului propus, dar nu mai puțin decât minimul acceptat conform anexei 5 a HG 525/1996. Se vor asigura locuri de parcare pe parcelă atât pentru angajați și clienți, concentrate în zona imediată accesului auto cât și pentru aprovizionare, pe platforme rutiere diferite locuri de parcare pentru autocamioane în zona posterioară, în funcție de destinația construcției.
În incinta obiectivelor propuse au fost calculate locurile de parcare necesare conform H.G. nr. 525/1996 pentru construcțiile pentru comerț, servicii și vor fi prevăzute după cum urmează:
- Un loc de parcare la 200,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de până la 400,00mp
- Un loc de parcare la 100,00 mp suprafață desfășurată a construcției pentru unități de 400,00-600,00mp
- Un loc de parcare la 50,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexe comerciale de 600,00 –2.000,00 mp
- Un loc de parcare la 40,00mp suprafață desfășurată a construcției pentru complexe comerciale de peste 2.000mp
Pentru construcții ce înglobează spații cu destinații diferite, pentru care există norme diferite de dimensionare a parcajelor, vor fi luate în considerare cele care prevăd un număr mai mare de locuri de parcare.
Utilități:
Se va face racordarea la rețelele de utilități existente în zonă.
Rețelele edilitare se vor realiza în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități, fără afectarea circulației publice, cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile și a condițiilor tehnice standardizate în vigoare privind amplasarea în localități a rețelelor edilitare subterane, pe cheltuiala beneficiarilor.
În cazul afectării unor proprietăți private în timpul executării lucrărilor se va solicita acordul legalizat la notar al proprietarilor acestor terenuri.
Prezenta documentație este întocmită în baza Certificatul de Urbanism nr. 2458 din 22 noiembrie 2017, Ghidului privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ GM 010-2000, al Ordinului nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare si actualizare a documentațiilor de urbanism și conține următoarele avize:
Nr.
crt. Organisme centrale/teritoriale interesate Nr. şi data aviz Valabilitate aviz
1 S.C. E-Distribuție Banat S.A.- Sucursala Arad 247966579/17.12.2018 22.11.2019
2 Agenția pentru Protecția Mediului Arad 4724/19.03.2019 -
3 Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș” al Județului Arad – P.S.I. 755/18/SU-AR/19.12.2018 -
4 Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș” al Județului Arad – P.C. 843/18/SU-AR/19.12.2018 -
5 Direcția de Sănătate Publică a jud. Arad 1392/25.02.2019 -
6 S.C. Compania de Apă Arad S.A. 24345/08.01.2019 -
7 TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A. 554/13.12.2018 13.12.2019
8 O.C.P.I. Arad PV recepție 256/20.02.2018 -
9 Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare 259/11.12.2018 -
10 M.A.I.-Biroul de Poliție Autostrada A1 Deva-Nădlac 1.587.109/19.02.2018 -
11 CNAIR 65821/21.09.2018 21.09. 2019
12 CN de Căi Ferate "CFR"-SA, București, România 36 -ALG-2018
13 Administrația Națională “APELE ROMÂNE”
Administrația Bazinală de Apă Mureș,
sistemul de Gospodărirea Apelor Arad 24/27.02.2019 27.02.2021
14 Autoritatea Aeronautică Civilă Română 3038/138/12.02.2019 12.02.2020
15 Societatea Națională de Transport al Energiei
Electrice TRANSELECTRICA 14686/12.12.2018 -
16 Societatea Națională de Transport Gaze
Naturale “TRANSGAZ” SA Mediaș ETA/3857/13.12.2018 13.12.2019
În urma analizării documentației de urbanism în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din data de 20.03.2019, s-a emis Avizul Tehnic nr. 9 / 22.03.2019
Având în vedere cele de mai sus, susținem aprobarea P.U.Z.
Arhitect Șef
arh. Radu Drăgan
Șef Serviciu Consilier,
arh. Dinulescu Sandra ing. Hoblea Simona
VIZA JURIDICĂ
ROMÂNIA
Județul Arad
Primăria Municipiului Arad
Arhitect-Șef
Ca urmare a cererii adresate de Luca Petru Adrian cu sediul în satul Dumbrăviţa, comuna Dumbrăviţa, strada Traian Vuia, nr.3A județul Timiş , în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, se emite următorul:
AVIZ
Nr. 9 din 22.03.2019
pentru Planul Urbanistic Zonal şi Regulamentul Local de Urbanism aferent: "Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1 pentru zonă de servicii și comerț", generat de imobilele identificate prin CF nr. 350666 – Arad şi CF nr. 350667 -Arad în suprafață de 93095mp și CF nr.307564-Arad, nr.cad 13403 în suprafață de 3322mp , amplasat în Zona Industrială Sud
Inițiator: Luca Petru Adrian
Proiectant: SC PLASIS SRL, SC STUDIO UNU SRL
Specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Alideia Catinca T. Suciu , arh. Raluca Simona I. Tomescu, proiect nr. 129/2018
Amplasare, delimitare, suprafață zona studiată în P.U.Z.:
la vest: autostrada A1
-la sud : cale ferată Arad-Zădăreni
-la est: zonă rezidențială preponderent unifamilială cu regim redus de înălțime, cu inserții de funcțiuni complementare, dezvoltată pe structura străzilor ortogonale Ogorului, Armoniei, Str. Dumitru Bagdazar, Str. Dr. Mărcuș, Str.Dr.Gh Șerban e.t.c., canalul CN2461
-la nord: segmentul de legătura cu autostrada A1, respectiv strada Ogorului.
Prevederi P.U.Z. - R.L.U. aprobate anterior: Zona industrială Sud apobat cu HCLM Arad 59/2005
- UTR nr. 47, zona Z2,subzona S2B
- regim de construire: -;
- funcțiuni predominante:zonă industrială, prestări servicii, depozitare şi funcţiuni anexe -;
- H max = 21m-;
- POT max =33% -;
- CUT max =1 -;
- retragerea minimă față de aliniament =10m -;
- retrageri minime față de limitele laterale = conform Cod Civil-;
- retrageri minime față de limitele posterioare =-
Prevederi P.U.Z. - R.L.U. propuse:
- UTR nou;
- regim de construire: P+3;
- funcțiuni predominante: comerţ şi servicii;
- H max =20 m;
- POT max = 60%;
- CUT max = 2;
Retragerea construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei astfel:
Amplasarea față de aliniament
Retragerile minime pentru zona Z1 sunt:
- Față de limita de proprietate de la drum se va realiza o retragere de minim 6,00m
- Față de limita de proprietate posterioară se va respecta o retragere de minim 6,00m
( parcelelor cu limita posterioară spre canalul HCN 2461 li se impune realizarea unei zone de protectie de minim 12,5 m, compusă din – 2,5m zonă de întreținere a canalului și minim 10 – perdea verde de protecție a zonei rezidențiale învecinate )
- Față de limitele de proprietate laterale se va respecta o retragere de minim 3,00m, dar nu mai puțin decât H/2; ( se admite construirea în sistem cuplat, pe limita laterală de proprietate);
-Parcelele de colț vor avea retrageri de 6m / 3m în funcție de caracterul frontului;
- În cazul în care retragerile menționate anterior sunt mai mici decât h/2 din înălțimea construcțiilor, se va respecta o retragere corespunzătoare de minim h/2 din înălțimea construcțiilor.
Amplasarea în interiorul parcelei
Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă respectă:
- Distanțele minime obligatorii față de limitele laterale și posterioare ale parcelei, conform codului Civil
- Distanțele minime necesare intervențiilor în caz de incendiu vor fi stabilite pe baza avizului unității teritoriale de pompieri
- Distanța minimă între construcțiile de pe aceeași parcelă să fie egală cu jumătatea înălțimii construcției celei mai înalte, dar nu mai mică de 3,00m
- Accesul ușor al mijloacelor și forțelor de intervenție, la cel puțin o suprafață vitrată (două pentru clădiri aglomerate), precum și accesul autocisternelor la intrările existente spre domeniul public (neblocarea cu obstacole – copertine mari, piloni înalți, parcaje auto). În cazul în care accesul mijloacelor de intervenție la a doua fațadă nu este posibil, se asigură trecerea forțelor (personalului de intervenție) prin treceri pietonale cu lățime minimă de 1,50m și înălțime de 2,00m
- Se vor respecta condițiile privind amplasarea și retragerile minime obligatorii impuse de zonele de protecție ale drumurilor, rețelelor tehnico-edilitare din zonă
Circulaţii şi accese:
Deservirea rutiera a incintei propusa spre reglementare se face din directia DJ682 (strada Ogorului).
Un reper important este iesirea de pe autostrada de la km 538+036 marcata de giratia actuală.
Se propune adaugarea unui brat doar pentru rezolvarea accesului spre obiectivul studiat. Aceasta conexiune conduce spre giratia secundara propusa, amplasată parţial pe lotul identificat cu nr. cad 341191 -proprietar statul Roman -cu drept de administrare la CNAIR si pe lotul identificat cu nr.cad 13403 - proprietar municipiul Arad
Accesul pe amplasament se face pe un drum colector cu latimea carosabilului de 7m ( 3,5m / sens ), avand sectiune totala de 12m.
Se propune conectarea la zona rezidențiala din estul terenului prin introducerea unui drum secundar perpendicular pe traseul colector, avand aceeasi sectiune. Se propune traversarea canalului CN2461 într-un singur punct, astfel incat sa se faciliteze comunicarea retelei de circulatie propuse cu strada Dr. Mihail Marcus si implicit cu strada Dr. Lazar Augustin ( aceasta desfasurandu-se in paralel cu canalul CN2461).
Accesarea zonei rezidențiale se va face cu limitare de gabarit – maxim 3,5T.
Construirea acestui podet va cădea în sarcina beneficiarului și se va face cu respectarea tuturor normelor tehnice in vigoare.
Iesirea de pe amplasamentul studiat va parcurge giratia secundara propusa, dar nu se va face prin sensul giratoriu principal. Recomandarea C.N.A.I.R. a fost aceea de a traversa doar braţului sudic al giratiei principale de evacuare din autostrada A1, pentru a nu perturba traficul deja intens. Iesirea spre Arad se va face prin cedarea prioritatii celor care coboara de pe autostrada.
Argumentul principal care susține conectarea celor două zone peste canal este facilitarea întoarcerii spre Zădăreni / A1 a clientelei și personalului zonei dezvoltate ( Strada Dr.Mihail Mărcuș se intersectează cu strada Ogorului după girație, făcând posibilă întoarcerea spre Zădăreni / accesarea autostrăzii ).
In viitor, in cazul in care se acesta se va reglementa, exista posibilitatea conectarii cu drumul de exploatare paralel cu calea ferata.
Costul tuturor lucrărilor aferente amenajării acceselor rutiere, precum şi al semnalizării rutiere (indicatoare şi marcaje) necesare pentru amenajarea acceselor rutier la obiectiv va fi suportat de către proprietarul final al terenului, iar execuţia lucrărilor se va face de către o unitate specializată în lucrări de drumuri. Realizarea lucrărilor se va face numai de către un constructor autorizat pentru acest gen de lucrări.
Echipare tehnico-edilitară:
Se va face racordarea la reţelele de utilităţi existente în zonă.
Rețelele edilitare se vor realiza în varianta de amplasare subterană în conformitate cu condițiile din avizele/acordurile deținătorilor de utilități, fără afectarea circulației publice, cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile și a condițiilor tehnice standardizate în vigoare privind amplasarea în localități a rețelelor edilitare subterane, pe cheltuiala beneficiarilor.
În cazul afectării unor proprietăţi private în timpul executării lucrărilor se va solicita acordul legalizat la notar al proprietarilor acestor terenuri
În urma ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din data de 20.03.2019 se avizează favorabil Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent acestuia,
Prezentul aviz este valabil numai împreună cu planșa de reglementări anexată și vizată spre neschimbare.
Elaboratorul și beneficiarul P.U.Z. răspund pentru exactitatea datelor și veridicitatea înscrisurilor cuprinse în P.U.Z. care face obiectul prezentului aviz, în conformitate cu art. 63 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare.
Prezentul aviz este un aviz tehnic și poate fi folosit numai în scopul aprobării P.U.Z.
Documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (DTAC) se poate întocmi numai după aprobarea P.U.Z. și cu obligativitatea respectării întocmai a prevederilor acestuia.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii sale pe toată durata de valabilitate a Certificatului de Urbanism nr. 2458/22.11.2017.
Arhitect-Șef
Arh. Radu Drăgan
red/dact/2ex/HS/DS
PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECTIA ARHITECT SEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANA SI PROTEJARE MONUMENTE
NR. 22184/A6/22.03.2019
RAPORTUL INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI
În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism cu modificările și completările ulterioare, s-a întocmit prezentul raport privind documentația:
Plan Urbanistic Zonal și Regulament Local de Urbanism aferent –
Reparcelare și realizare acces din sensul giratoriu al autostrăzii A1
pentru zonă cu funcțiuni servicii și comerț
Inițiatorii documentației – Luca Petru Adrian
Amplasament – municipiul Arad, Zona Industrială Sud
Proiectant general – SC PLASIS SRL, arh. RUR Alideia Suciu, Proiect nr.129/2018
Responsabilitatea privind informarea și consultarea publicului: Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef
A. Detalii privind tehnicile și metodele utilizate pentru a informa și consulta publicul
1.Datele și locurile tuturor întâlnirilor la care cetățenii au fost invitați să dezbată propunerea solicitantului:
La etapa 1 - intenția de elaborare a documentației P.U.Z
- prin adresa nr.13261/21.02.2018, înregistrată la Primăria Municipiului Arad, beneficiarul solicită demararea procedurii de informare și consultare a publicului privind intenția de elaborare P.U.Z.
- întocmire anunț privind intenția de elaborare P.U.Z. și postat pe site-ul www.primariaarad.ro în data de 26.02.2018;
- anunțul de intenție a fost afișat în data de 26.02.2018 pe panou amplasat pe parcela studiată;
Publicul a fost invitat să consulte studiul de oportunitate la Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente până în data de 07.03.2018 și să facă observații, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
Nu au fost depuse reclamații sau sesizări cu privire la intenția de elaborare P.U.Z.
La etapa 2 – de elaborare a propunerilor PUZ si RLU aferent
- prin adresa nr. 6367/30.01.2019, înregistrată la Primăria Municipiului Arad, beneficiarul solicită demararea procedurii de informare și consultare a publicului privind consultarea propunerilor P.U.Z. și R.L.U.
- întocmire anunț privind consultarea asupra propunerilor preliminare și postarea acestuia pe site-ul www.primariaarad.ro și afișare la sediu în data de 14.02.2019;
- anunțul privind consultarea documentației a fost afișat în data de 14.02.2019 pe panouri amplasate pe parcela care a generat planul urbanistic zonal și în zona studiată, la dosar fiind depuse fotografii care demonstrează acest lucru.
Publicul a fost invitat să consulte documentația depusă Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente până în data de 28.02.2019 și să facă observații, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
2. Conținutul, datele de transmitere prin poștă şi numărul trimiterilor poștale
Au fost identificate părțile potențial interesate, care pot fi afectate de prevederile documentației de urbanism.
Au fost trimise 17 scrisori de notificare către aceștia, privind posibilitatea consultării documentației PUZ la Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, pentru a putea sesiza probleme legate de propunerea din plan.
3. Localizarea rezidenților, proprietarilor și părților interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise
- au fost notificați vecinii direct afectați de propunerile PUZ, proprietarii parcelelor învecinate: Toth Attila și Silvia, Vasiloiu Dumitru, Schneider Andreea, Azoicai Ilie si Romica, Nicoras Gheorghe, Tica Violeta, Baba Cezar Cosmin, Stana Ioan Claudiu, Bohak Zoltan Ioan, Nan Cristian Gelu, Cornelia, Mot Daniel si Mot Simona, Loke Otto Ferenc, Unghianu Constantin si Ana, Ciupei Adrian Eugen, Mirea Daniel Claudiu, Mirea Cristiana Florina, Grozescu Nusi Stelica, AGENȚIA DOMENIILOR STATULUI, DIRECȚIA PATRIMONIU;
4. Numărul persoanelor care au participat la acest proces
Documentația disponibilă la Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente nu a fost consultată de nici o persoană. Nu au fost obiecții.
B. Rezumat al problemelor, observațiilor și rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare și consultare :
Nu au fost înregistrate sesizări.
Prezentul raport a fost întocmit în conformitate cu Regulamentul local privind implicarea publicului în elaborarea sau revizuire planurilor de urbanism și amenajarea teritoriului aprobat prin HCLM Arad nr. 95/28.04.2011 și va fi adus la cunoștință Consiliului Local al Municipiului Arad în scopul fundamentării deciziei de aprobare/neaprobare a documentației.
Arhitect Șef, Șef Serviciu,
arh. Radu Drăgan arh. Sandra Dinulescu