Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 11-03-2009 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement şi Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement - iniţiativa consilierilor locali Penzeş Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina, Vlaicu Hergane Traian Ion, Şerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe, Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno
Nr. 13536/11.03.2009
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 11.03.2009, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement şi Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement -- iniţiativa consilierilor locali Penzeş Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina, Vlaicu Hergane Traian Ion, Şerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe, Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno.
Până la data de 24.03.2009, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 11.03.2009, între orele 8,00-17,00, la Biroul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMÂNIA AVIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL PROIECT
HOTĂRÂREA nr._____
din _________________
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement şi Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa consilierilor locali, Penzeş Iuliu, Pistru-Popa Simona Geanina,Vlaicu HerganeTraian Ion, Şerb Lucian, Gligor Teodor, Schill Gheorghe,Ozarchievici Marius Gabriel, Biringer Bruno
- exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr._________/_______________;
- raportul Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” ,înregistrat cu nr._________ din ____________________;
- rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- prevederile art.3, alin.(1), lit. “c” şi art.7 din Ordonanţa Guvernului României nr.71/ 29.08.2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea nr.3/ 2003,
În temeiul prevederilor art.36 alin (2) lit. c şi d, alin(5) lit. a, b, alin (6) lit. a pct. 18 şi 19 şi art. 45 din Legea nr.215/2001, Legea administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
HOTĂRĂŞTE:
Art.1 Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prezentat în Anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2. Se aprobă Caietul de sarcini privind gestiunea directă a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prezentat în Anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.3 Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement prezentat în Anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.4 Se aprobă Metodologia de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement prezentate în Anexele 4 şi 5 , care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.5 Prezenta hotărâre se va duce la îndeplinire de către Serviciul Public „Administrare Zone Agrement” şi se va comunica celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Direcţia Baze Sportive şi Agrement
Ignat Ioan/Pop Iuliana
cod PMA: S1-01
Anexa nr.1 la Hotărârea nr. din
a Consiliului Local al Municipiului Arad
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
A SERVICIULUI PUBLIC ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Cap.I. Dispoziţii generale
Art.1 Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, denumit în continuare “serviciu”, se organizează şi funcţionează ca şi compartiment pentru administrarea domeniului public şi privat, fără personalitate juridică.
Art.2. Sediul Serviciului Public este situat în Arad, în incinta Ştrandului Neptun.
Art.3. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement administrează, gestionează şi utilizează bunuri mobile şi imobile, din patrimoniul Municipiului Arad, pe bază de inventar şi protocol de predare - primire.
Obiectivele administrate de serviciul public sunt:
- Ştrandul Neptun Arad
- Patinoarul Artificial Arad
Art.4. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are în vedere respectarea şi îndeplinirea următoarelor cerinţe:
a) securitatea serviciului furnizat/prestat;
b) continuitatea serviciului din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
c) adaptabilitatea serviciului la cerinţele comunităţilor locale;
d) accesul liber la serviciul şi la informaţiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciului furnizat/prestat;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciului de administrare a domeniului public .
Personalul Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, al cărui angajator este Primarul Municipiului Arad, are calitatea de funcţionar public şi personal contractual. Raporturile de muncă ale personalului sunt reglementate de prevederile Codului Muncii (Legea nr.53/2003) şi completate prin acte normative specifice aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din instituţiile publice. Personalul se supune normelor de conduită profesională prevăzute de Codul de conduită al funcţionarilor publici – Legea 7/2004 republicată şi Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice - Legea nr.477/2004.
Principiile care guvernează conduita profesională a personalului din cadrul Serviciului Public Administrare Zone de Agrement sunt următoarele :
- supremaţia constituţiei şi a legii
- prioritatea interesului public
- asigurarea egalităţii de tratament a cetăţenilor în faţa autorităţilor publice
- profesionalismul
- imparţialitatea şi independenţa
- integritatea morală
- libertatea gândirii şi a exprimării
- cinstea şi corectitudinea
- deschiderea şi transparenţa
Cap.II Obiectul de activitate
Art.5.
1. Serviciul Public are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea şi întreţinerea Ştrandului „Neptun” Arad, a Patinoarului Artificial Arad şi a zonei de parcare aferentă patinoarului.
2. Ştrandul Neptun cuprinde zona delimitată de râul Mureş, reţeaua de înaltă tensiune, podul Decebal şi zona unităţii militare din Cetatea Aradului.
3. Patinoarul Artificial cuprinde zona delimitată de strada Cetăţii, zona de campare limitrofă bazei sportive, Activ Club şi malul râului Mureş.
4. Zona de parcare este delimitată de incinta patinoarului, str. Cetăţii, zona de agrement Activ Club şi malul râului Mureş
5. Serviciul Public va acţiona permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor ce-i revin din legi, ordonanţe, hotărâri şi dispoziţii.
Cap.III Relaţii de colaborare
Art.6.
În realizarea obiectului de activitate Serviciul Public colaborează cu:
- aparatul de specialitate al primarului
- servicii publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
- instituţii publice
Cap.IV Conducerea şi controlul
Art.7.
1. Serviciul Public se organizează şi înfiinţează în cadrul Direcţiei Baze Sportive şi Agrement, a cărei coordonare a activităţii este asigurată de către Primarul Municipiului Arad .
2. Directorul Executiv al Direcţiei Baze Sportive şi Agrement conduce şi coordonează Serviciul Public, fiind subordonat Directorului Executiv.
3. Conducerea operativă a Serviciului Public e asigurată de un şef de serviciu numit în condiţiile legii, ca urmare a promovării unui concurs.
Art.8.
1 Numărul de personal se aprobă de către Consiliul Local, prin hotărâre, la propunerea Primarului.
2. Angajarea personalului se face de către Primar, prin dispoziţie ca urmare a promovării concursului.
Art.9.
Salarizarea se stabileşte potrivit legislaţiei aplicabilă functionarilor publici si personalului contractual din sectorul bugetar.
Art.10.
Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispoziţiei emisă de Primar.
Cap.V. Administrarea zonelor de agrement
Art.11.
1. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea Strandului Neptun si a Patinoarului Artificial, având următoarele atribuţii:
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii la obiectivele administrate;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare şi bazinelor în sezonul estival, precum şi a instalaţiei de frig şi a anexelor pe timp de iarnă;
- asigură întreţinerea şi buna funcţionare a staţiei de filtrare - tratare - încălzire a apei în sezonul estival;
- asigură pe timp de iarnă, formarea şi întreţinerea gheţii pe pista de patinaj, precum şi întreţinerea utilajului de curăţat gheaţa;
- asigură un număr suficient de patine în stare de funcţionare pentru închiriere;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfăşurare a activităţilor privind garderoba, închirierea şi ascuţitul patinelor, gheaţă de bună calitate, liniştea şi siguranţa utilizatorilor, curăţenia;
- asigură paza obiectivelor în conformitate cu prevederile contractuale stabilite în contractele de prestări servicii de pază încheiate sau a protocolului încheiat cu Poliţia Comunitară;
- întocmeşte note de fundamentare pentru aprobarea de catre Consiliul Local a tarifelor de intrare si închiriere;
- răspunde de aplicarea NTSM şi PSI.
2. Sumele încasate pe parcursul unei zile de funcţionare vor fi colectate şi depuse la Trezoreria Arad, in cuantumul stabilit în Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ............, conform procedurii stabilite în acest sens de Direcţia Venituri.
3. Casierul întocmeşte zilnic situaţia încasărilor şi centralizatorul lunar şi le predă la sediul Serviciului Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcţiei Baze Sportive şi Agrement.
Cap.VI Contabilitatea şi finanţarea
Art.12
a). Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii.
b). Bugetul serviciului este inclus în bugetul Municipiului Arad.
c). Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad.
d). Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse:
- fondul de rulment ;
- venituri proprii;
- alte surse constituite potrivit legii.
Art.13
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreţinerii, reabilitării şi exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor şi preţurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiţii:
- organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura şi preţul biletelor;
- ajustarea periodică a preţurilor şi tarifelor;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau preţurile biletelor;
- acoperirea prin tarife şi preţul biletelor cel puţin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciului public;
- calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ şi tarif;
Art.14 Investiţiile aferente serviciului public se finanţează şi se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului.
Cap. VII Preţuri, tarife
Art.15.
a).Nivelul tarifelor se fundamentează pe baza costurilor de exploatare, a costurilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobânzilor aferente împrumuturilor contactate şi include o cotă pentru crearea resurselor necesare dezvoltării şi modernizării infrastructurii edilitar-urbane.
b). Preţurile şi tarifele se aprobă de către Consiliul Local.
c). Structura şi nivelul preţurilor şi tarifelor vor fi stabilite astfel încât:
- sa acopere costul efectiv al serviciului prestat;
- să acopere cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare;
- să descurajeze consumul excesiv şi risipa;
- să încurajeze exploatarea eficientă a serviciului şi protecţia mediului;
- să încurajeze investiţiile de capital.
d). Metodologia de fundamentare a nivelului preţurilor, precum şi cea de aprobare a acestora se stabilesc prin Hotărâri ale Consiliului Local, la propunerea primarului.
Art.16.
1. Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are obligaţia de a aplica preţurile avizate şi aprobate conform procedurii legale
2. Preţurile şi tarifele aprobate trebuie să respecte următoarele cerinţe
- asigurarea exploatării şi întreţinerii eficiente a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Arad;
- asigurarea prestării serviciului la nivelurile de calitate şi la indicatorii de performanţă stabiliţi de Consiliul Local;
- realizarea unui raport calitate / cost cât mai bun pentru serviciul prestat.
Cap. VIII Dispoziţii finale
Art.17.
1. Programul de lucru al personalului din cadrul „Serviciul Public de Administrare Zone de Agrement” este de 40 de ore săptămânal, desfăşurat în ture, pentru asigurarea continuităţii.
2. Prevederile regulamentului se completează cu cele ale actelor normative în vigoare specifice obiectului de activitate al Serviciul Public de Administrare Zone de Agrement. Modificarea regulamentului se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Arad.
3. Gestionarea procedurilor de concesionare a terenurilor şi vânzare a construcţiilor (active preluate de la SC Gospodărirea Comunală Arad SA) se soluţionează prin Hotărâre a Consiliului Local, pe baza cererilor depuse de cei interesaţi, în condiţiile legii şi ale Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 272/2004.
4. Prezentul regulament se aplică de la data intrării în vigoare a hotărârii de aprobare a acestuia de către Consiliului Local al Municipiului Arad.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Anexa 2
la hotărârea nr.______
CAIET DE SARCINI
PRIVIND GESTIUNEA DIRECTĂ SERVICIUL PUBLIC DE ADMINISTRARE A
ZONELOR DE AGREMENT
1. Date generale
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement, denumit în continuare “serviciu”, se organizează şi funcţionează ca şi compartiment pentru administrarea domeniului public şi privat, fără personalitate juridică.
Sediul Serviciului Public este situat în Arad, în incinta Ştrandului Neptun.
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement administrează, gestionează şi utilizează bunuri mobile şi imobile, din patrimoniul Municipiului Arad, pe bază de inventar şi protocol de predare - primire.
Obiectivele administrate de serviciul public sunt:
- Ştrandul Neptun Arad
- Patinoarul Artificial Arad
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement are în vedere respectarea şi îndeplinirea următoarelor cerinţe:
a) securitatea serviciului furnizat/prestat;
b) continuitatea serviciului din punct de vedere cantitativ şi calitativ;
c) adaptabilitatea serviciului la cerinţele comunităţilor locale;
d) accesul liber la serviciul şi la informaţiile referitoare la acestea;
e) tarifarea echitabilă a serviciului furnizat/prestat;
f) consultarea locuitorilor cu privire la organizarea, exploatarea şi funcţionarea serviciului de administrare a domeniului public .
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţilor specifice ştrandului este necesară înfiinţarea unui serviciu public, conform prevederilor Ordonanţei nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local .
2. Obiectul de activitate al serviciului
1. Serviciul Public are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea şi întreţinerea Ştrandului „Neptun” Arad, a Patinoarului Artificial Arad şi a zonei de parcare aferentă patinoarului.
2. Ştrandul Neptun cuprinde zona delimitată de râul Mureş, reţeaua de înaltă tensiune, podul Decebal şi zona unităţii militare din Cetatea Aradului.
3. Patinoarul Artificial cuprinde zona delimitată de strada Cetăţii, zona de campare limitrofă bazei sportive, Activ Club şi malul râului Mureş.
4. Zona de parcare este delimitată de incinta patinoarului, str. Cetăţii, zona de agrement Activ Club şi malul râului Mureş
5. Serviciul Public va acţiona permanent în vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuţiilor ce-i revin din legi, ordonanţe, hotărâri şi dispoziţii.
3. Obiective de ordin economico – financiar
Având în vedere realizările din anii anteriori privind vânzările de bilete şi abonamente pentru anul 2009, ţinând cont şi de dinamica numărului de vizitatori, redăm mai jos următoarea prognoză:
VENITURI PROGNOZATE
TARIFE pentru Ştrandul Neptun
A – Acces în zona I şi II
Venituri vânzari bilete preţ întreg - 150.000 x 7,5 lei = 1.125.000 lei
Venituri din vânzări bilete preţ redus – 130.000 x 4,5 lei = 585.000 lei
Venituri din abonamente preţ întreg - 150 x 400 lei = 60.000 lei
Venituri din abonamente preţ redus - 1500 x 100lei = 150.000 lei
Venituri din închirieri cabine - 381 x 60 lei = 22.860 lei
TOTAL = 1.942.860 lei
B – Acces în zona II
Venituri din vânzări bilet – 250.000 x 2,5 lei = 625.000 lei
Venituri din abonamente ( chiriasi casute,cabine ) 600 x 130 lei = 78.000 lei
TOTAL = 703.000 lei
C – Venituri din închiriere teren pt. activităţi sportive,culturale, promoţionale
Mp/zi zona bazinelor 50 lei/mp/zi x 10 mp x 60 zile = 30.000 lei
Mp/zi zona II 15 lei/mp/zi x 500mp x15 zile = 112.500 lei
TOTAL = 142.500 lei
D – Venituri din închirieri şezlonguri şi umbrele
Tarif închiriere şezlong + umbrelă (pensionari) = 1 leu
Tarif închiriere şezlong + umbrelă = 2,5 lei
Abonamente pentru parcare (chiriaşi căsuţe şi agenţi economici)
- tichet de zi între orele 08,00 -24,00 = 10 lei
- tichet de zi între orele 14,00 -24,00 = 5 lei
E – Alte venituri
Închirieri căsuţe (S = 34mp) = 350 euro/sezon
Închirieri căsuţe (S = 12mp) = 280 euro/sezon
Închirieri căsuţe (S = 9mp) = 250 euro/sezon
Închirieri teren (S = mai mică de 100mp) = 1 euro/mp
Închirieri teren (S = mai mare de 100mp) = 2 euro/mp
TOTAL GENERAL = 2.788.360 lei
TARIFE pentru Patinoar
A. TARIFE PENTRU SEZONUL DE IARNĂ
1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezon iarnă
- tarif intrare (copii, adulţi) = 9,5 lei - 1h
= 11 lei 1 oră 30 minute
4.308 x 9,5 lei = 40.926 lei
17.230 x ll lei = 189.530 lei
230.456 lei
1.100 x 4 lei = 4.400 lei
7.686 x 5 lei = 38.430 lei
42.830 lei
3. Tarif ascuţit patine
2 lei/pereche
4.200 x 2 lei = 8.400 lei
4. Tarif închiriat patinoar
3 lei/mp/oră
= 2.860 lei
5. Abonament săptămânal: Luni – Duminică
Luni – Duminică = 60 lei pentru o serie zilnic
50 abonamente x 60 lei = 3.000 lei
6. Abonament lunar
260 lei - lunar pentru o serie zilnic
10 abonamente x 260 lei = 2.600 lei
TOTAL VENITURI: = 290.146 lei
B. TARIFE PENTRU SEZONUL VARĂ - TOAMNĂ
1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezonul vară - toamnă
- tarif intrare (copii, adulţi) = 1,5 lei - 30 minute
5.000 x 1,5 lei = 7.500 lei
2. Tarif închiriat patine cu rotile
- tarif închiriere = 1,5 lei/30min
1,5 lei x 1.000 = 1.500 lei
3. Tarif închiriat patinoar
2 lei / mp/1 oră
Valoare estimată: 29.056 lei
TOTAL VENITURI = 328.202 lei
În cursul anului 2009 se prevăd venituri la bugetul local, din activităţile desfăşurate pe zonele de agrement de aproximativ 3.116.562 lei. Administrarea zonelor de agrement de către serviciul din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul activităţilor autofinanţate.
4. Sarcinile autorităţii administraţiei publice locale
Administraţia publică locală are dreptul şi obligaţia de a monitoriza şi a de a controla:
1. modul de respectare şi îndeplinire de către operator a sarcinilor şi obligaţiilor asumate;
2. calitatea, cantitatea şi eficienţa serviciilor furnizate;
3.respectarea indicatorilor de performanţă stabiliţi;
4. respectarea procedurii de fundamentare, avizare şi a preţurilor şi tarifelor pentru serviciile de administrare a domeniului public şi privat;
5. modul de administrare, exploatare, întreţinere şi menţinere în funcţiune a infrastructurii edilitar – urbane încredinţate.
5. Obligaţiile serviciului public
Serviciul Public Administrare Zone de Agrement va asigura administrarea, organizarea şi întreţinerea Strandului Neptun si a Patinoarului Artificial, având următoarele atribuţii:
- execută lucrări de întreţinere şi reparaţii la obiectivele administrate;
- asigură buna funcţionare a instalaţiilor sanitare şi bazinelor în sezonul estival, precum şi a instalaţiei de frig şi a anexelor pe timp de iarnă;
- asigură întreţinerea şi buna funcţionare a staţiei de filtrare - tratare - încălzire a apei în sezonul estival;
- asigură pe timp de iarnă, formarea şi întreţinerea gheţii pe pista de patinaj, precum şi întreţinerea utilajului de curăţat gheaţa;
- asigură un număr suficient de patine în stare de funcţionare pentru închiriere;
- asigură prin personalul pe care îl are buna desfăşurare a activităţilor privind garderoba, închirierea şi ascuţitul patinelor, gheaţă de bună calitate, liniştea şi siguranţa utilizatorilor, curăţenia;
- asigură paza obiectivelor în conformitate cu prevederile contractuale stabilite în contractele de prestări servicii de pază încheiate sau a protocolului încheiat cu Poliţia Comunitară;
- întocmeşte note de fundamentare pentru aprobarea de către Consiliul Local a tarifelor de intrare si închiriere;
- răspunde de aplicarea NTSM şi PSI.
2. Sumele încasate pe parcursul unei zile de funcţionare vor fi colectate şi depuse la Trezoreria Arad, in cuantumul stabilit în Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. ............, conform procedurii stabilite în acest sens de Direcţia Venituri.
3. Casierul întocmeşte zilnic situaţia încasărilor şi centralizatorul lunar şi le predă la sediul Serviciului Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcţiei baze Sportive şi Agrement.
6. Finanţarea serviciului public
Finanţarea cheltuielilor curente de funcţionare şi exploatare a serviciului se asigură din venituri proprii.
Bugetul serviciului este inclus în bugetul Municipiului Arad.
Evidenţa contabilă se organizează şi se conduce prin direcţiile de specialitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad.
Finanţarea lucrărilor de investiţii se asigură din următoarele surse:
- fondul de rulment ;
- venituri proprii;
- alte surse constituite potrivit legii.
Cheltuielile curente pentru asigurarea funcţionării propriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea întreţinerii, reabilitării şi exploatării infrastructurii aferente, se asigură prin încasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor şi preţurilor a unor sume reprezentând contravaloarea serviciului prestat, cu respectarea următoarelor condiţii:
- organizarea şi desfăşurarea pe principii şi criterii comerciale şi concurenţiale a activităţii prestate;
- reflectarea costului efectiv al prestării serviciului în structura şi preţul biletelor;
- ajustarea periodică a preţurilor şi tarifelor;
- recuperarea cheltuielilor prin tarife sau preţurile biletelor;
- acoperirea prin tarife şi preţul biletelor cel puţin a sumelor investite în cheltuielile curente de funcţionare şi de întreţinere a serviciului public;
- calcularea, înregistrarea şi recuperarea uzurii fizice şi morale a mijloacelor fixe specifice infrastructurii aferente prin preţ şi tarif;
Investiţiile aferente serviciului public se finanţează şi se realizează cu respectarea legislaţiei în vigoare privind iniţierea, fundamentarea, promovarea şi aprobarea investiţiilor publice, a legislaţiei privind achiziţiile publice de lucrări, bunuri şi servicii şi cu respectarea dispoziţiilor legale referitoare la calitatea şi disciplina în construcţii, urbanism şi amenajarea teritoriului.
7. Indicatori de performanţă :
a) Creşterea cu 8% a numărului minim de “vizitatori echivalenţi” faţă de prognoza pe 2009.
Se defineşte “vizitatori echivalenţi” ca raport dintre venitul anual realizat şi valoarea unui bilet întreg.
b) Indicele de insatisfacţie, definit ca raport între numărul de persoane nemulţumite de serviciile prestate şi numărul de vizitatori echivalenţi, maxim 1 %.
8. Funcţionarea serviciului public
Programul de lucru al personalului este de 40 de ore săptămânal .
Se va asigura funcţionarea serviciului în regim de continuitate şi de permanenţă, în condiţiile indicatorilor de performanţă .
Anexa nr. 3 la Hotărârea nr. din
a Consiliului Local al Municipiului Arad
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
A ZONELOR DE AGREMENT
Prezentul regulament se emite în baza competenţelor generale pe care le are autoritatea publică locală în ceea ce priveşte administrarea domeniului public şi privat al municipiului Arad .
Cap.I. Dispoziţii generale
Art.1 În sensul prezentului regulament, prin „Zone de agrement” se înţeleg suprafeţele de teren situate în Municipiul Arad, ocupate de Ştrandul Neptun şi Patinoarul Artificial, cu construcţiile, utilajele şi dotările aferente.
Art.2 Accesul în zonele de agrement se face contra cost, prin plata biletului de intrare sau al abonamentului, respectiv în urma închirierii, conform prezentului regulament.
Art.3 Desfăşurarea activităţilor specifice zonelor de agrement este coordonată şi gestionată prin operatorul Direcţia Baze Sportive şi Agrement – Serviciul Administrare Zone de Agrement din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Cap.II Programul de funcţionare a zonelor de agrement
A). Programul de funcţionare al Ştrandului Neptun
Art.4 În cadrul zonei de agrement Ştrand Neptun se stabilesc două zone
- Zona Ştrandului adulţi şi tineret – zona I
- Zona comercială şi a căsuţelor – zona II
Programul de funcţionare a Ştrandului Neptun pentru perioada 01.05. – 15.10 este :
- Zona I Luni – Duminică între orele 08 – 21
- Zona II Luni – Joi între orele 08 – 24
Vineri – Sâmbătă între orele 08 – 24
Vineri – Sâmbătă între orele 08 – 05 ( nunţi , botezuri , aniversări ) cu avizul serviciului administrare zone de agrement
Duminică între orele 08 – 24
Programul de funcţionare a zonei de agrement Ştrand Neptun pentru perioadele 01.01.- 30.04 şi 15.10 – 31.12
- Zona I închisă,
- Zona II Luni – Duminică între orele 10 – 22
Accesul în incinta Ştrandului Neptun se face astfel:
- publicul vizitator în perioada 01.05 – 15.10 pe cele trei căi de acces conform programului (podul Decebal , podul de pontoane zona parcul Eminescu, podul de pontoane zona parcul Europa ;
In restul perioadei accesul se va face doar prin zona podului Decebal, podurile de pontoane vor fi trase la mal după încheierea sezonului , respectiv în perioada 15.10 – 30.10.
- pentru autovehiculele care deservesc aprovizionarea agenţilor economici, se permite accesul cu respectarea următorului orar: între orele 7.00 – 11.00, de luni până sâmbătă, pe calea de acces asfaltată în acest sens, cu viteza maximă de 5 km/h până la limita evitării oricărui pericol;
- fac excepţie de la aceste prevederi, cu respectarea restricţiilor de circulaţie enunţate mai sus, autovehiculele Pompierilor, Salvării, Poliţiei, Directiei Publice de Paza, Protecţiei Civile, Jandarmeriei,Poliţiei Comunitare atunci când sunt la intervenţie, ale unităţilor de intervenţie ENEL, COMPANIA DE APĂ, ROMTELECOM, E ON GAZ, precum şi maşinile de serviciu ale Primăriei Municipiului Arad;
- persoanele cu handicap locomotor,agenţi economici care-şi desfăşoară activitatea în zona de agrement, chiriaşi sau proprietari ai căsuţelor de agrement pot intra în incinta ştrandului cu mijloace de transport auto cu plata taxei de intrare auto;
- accesul mopedelor, motoretelor, motocicletelor şi ATV-urilor în incinta ştrandului este interzis;
- traversarea pe bicicletă a celor două poduri de pontoane ce leagă ştrandul de Municipiul Arad este interzisă;
- este interzisă staţionarea pe podurile de pontoane, pescuitul şi săritul în râul Mureş de pe acestea;
- accesul auto şi staţionarea autovehiculelor pe aleile pietonale sunt interzise.
B). Programul de funcţionare a Patinoarului Artificial
Art. 5. Programul de funcţionare a Patinoarului Artificial este
- De la 01 noiembrie până la 30 martie (în funcţie de condiţiile atmosferice), după următorul orar:
- luni – vineri : 10.00 – 21.30
- sâmbătă, duminică : 10.00 – 23.30, cu următoarele serii:
Luni – vineri 10.00 – 11.30
12.00 – 13.30
14.00 – 15.30
16.00 – 17.30
18.00 – 19.30
20.00 – 21.30
Sâmbătă, duminică 10.00 – 11.30
12.00 – 13.30
14.00 – 15.30
16.00 – 17.30
18.00 – 19.30
20.00 – 21.30
22.00 – 23.30.
- În restul perioadei va funcţiona ca şi bază de agrement (teren de fotbal, pistă de skate).în funcţie de solicitări
Cap.III Sistemul de plată, reguli aplicabile
A). Ştrandul Neptun
Art.6 Obligaţiile de plată ce revin utilizatorilor se realizează într-una din următoarele modalităţi :
A. Plata tarifului de intrare
Zona I şi II
1. Pentru persoanele fizice
- accesul în zonele de agrement, se face pe bază de bilet, abonament sau legitimaţie de intrare.
2. Pentru agenţii economici şi salariaţii acestora administraţia ştrandului va elibera legitimaţii de acces gratuit în zonele în care îşi desfăşoară activitatea, în baza declaraţiei pe proprie răspundere a angajatorului privind legalitatea raporturilor de muncă. Legitimaţia astfel eliberată va fi retrasă dacă personalul posesor al acesteia pierde calitatea de angajat al agentului economic.
B. Închirierea
- inchirierea căsuţelor, cabinelor, terenurilor si spaţiilor comerciale se face prin licitaţie publică, după exercitarea dreptului de preemţiune al deţinătorului.
Art.7 Proprietarii/chiriaşii căsuţelor şi agenţii economici vor plăti utilităţile lunar la administraţia ştrandului, pe baza citirilor efectuate de către reprezentantul serviciului împreună cu beneficiarul la sfârşitul fiecărei luni.
Art.8 Valoarea tarifului de intrare pentru bilete şi abonamente sunt cuprinse în anexa nr....
B). Patinoarul Artificial
Art.9 Obligaţia de plată ce revine utilizatorilor patinoarului se realizează într-una din următoarele modalităţi :
a)Plata tarifului de intrare
b)Închirierea, prin:
- abonament lunar;
- abonament săptămânal;
Art.10 Reguli şi preţuri aplicabile pentru modalităţile de plată enumerate la art.9 sunt următoarele:
a. Durata unei serii este de 1 oră şi 30 de minute.
Pe durata unei serii sunt prevăzute două tarife de intrare şi anume: tarif de intrare pentru o oră şi tarif de intrare pentru o oră şi 30 de minute.
Plata biletului de intrare se va face în felul următor :
- la intrare pe patinoar utilizatorul va plăti tariful pentru o oră şi 30 de minute, sau tariful pentru o oră,, indiferent de momentul intrării pe patinoar, dar corelat cu cele două intervale orare pentru care există tarife aprobate.
- Închirierea se poate face pentru o suprafaţă de min. 100 mp, plata se va face direct la casierie în conformitate cu tarifele stabilite pentru 1 mp/suprafaţa închiriată.
Art.11 Valoarea tarifului de intrare pentru bilete şi abonamente sunt cuprinse în anexă.
Cap.IV Obligaţii
Art.12 În incinta zonelor de agrement, utilizatorii au următoarele obligaţii:
a) să nu deterioreze sau să distrugă bunurile din dotarea zonelor de agrement;
b) să păstreze ordinea şi liniştea într-un cadru civilizat, pentru menţinerea climatului de agrement şi odihnă;
c) să depună resturile menajere sau de altă natură în locuri special amenajate în acest scop;
d) să nu producă foc deschis decât în locurile special amenajate şi cu respectarea normelor PSI ;
e) să respecte regulile de igienă sanitară la utilizarea bazinelor şi a grupurilor sanitare din strand;
f) să supravegheze copii minori, mai ales în zona bazinelor;
g) să respecte dispoziţiile Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.187/2006 privind aprobarea regulamentului de desfăşurare a activităţilor comerciale.
h) accesul pe pista patinoarului este permis numai persoanelor echipate cu patine şi care au tichetul de intrare
i) tichetul de intrare trebuie păstrat până la ieşirea de pe patinoar.
j) să respecte indicaţiile primite de la supraveghetorul patinoarului
k) la terminarea seriei (perioadă de 90 minute) să părăsească patinoarul pentru a putea fi refăcută gheaţa
l) să respecte programul prevăzut pentru seriile de acces pe pista patinoarului
m) accesul pe patinoar pentru începători se va face doar în zona prevăzută pentru aceştia
n) copii cu vârstă mai mică de 5 ani au acces doar însoţiţi de persoane care au echipament adecvat pentru patinaj
o) nu sunt admise jocuri specifice (hochei) decât în zonele de patinoar amenajate special
p) in scopul respectării regulilor igienei generale înainte de a utiliza bazinele vizitatorul este obligat sa facă duş.
r) este interzis de a frecventa zona bazinelor în prezenta simptomelor de boli dermatologice, escoriaţiei si leziunilor de piele, chiar daca pielea este protejata cu orice fel de pansamente medicale
s) este interzis de a fricţiona pielea cu unguente si creme înainte de frecventarea piscinei;
t) este interzis accesul minorilor în bazinele pentru tineret, pentru înot şi în bazinul cu valuri fără supraveghere
u) vizitatorul este obligat sa respecte regulile de utilizare a fiecărui sector din zona de agrement luate in parte .
v) vizitatorul se obliga sa respecte regulile moralei publice pe întreaga perioada de aflare in zona de agrement (sa se poarte cuviincios, sa nu folosească in limbajul sau injurii, sa nu incomodeze prin comportamentul sau pe cei din jur, etc.).
x) vizitatorul este obligat sa părăsească zona de agrement nu mai târziu de ora stabilita de închidere.
z) de a consuma produse alimentare si băuturi altundeva decât in locurile destinate pentru aceasta;
Art.13 În incinta ştrandului agenţii economici au următoarele obligaţii:
a) să întreţină curăţenia pe domeniul public în raza lor de responsabilitate;
b) să depună resturile menajere în locurile special amenajate, în funcţie de natura deşeurilor,şi să achite taxa de salubrizare până la data de 01.05;
c) să respecte programul de aprovizionare al unităţii, prevăzut în prezentul regulament;
d) să nu întreprindă acte sau fapte menite a împiedica buna desfăşurare a activităţii celorlalţi agenţi economici din ştrand;
e) să nu tulbure liniştea publică între orele 24 – 8, prin producerea de zgomote sau prin folosirea oricărui aparat, obiect sau instrument muzical la intensitate mare ;
f) folosirea muzicii în spaţii deschise este permisă până la ora 22, iar după această oră va fi permisă doar în spaţii închise, respectând normele specifice legale.
Art.14 Obligaţii ale administraţiei zonelor de agrement:
Administratia zonelor de agrement este obligată să îndeplinească indicatorii de performanţă pentru serviciile specializate, astfel:
a) întreţinerea curăţeniei drumurilor şi aleilor din incinta zonelor administrate se efectuează în tot timpul anului pe toată durata zilei, în scopul păstrării unui aspect salubru al domeniului public, de către concesionarul serviciului specializat la nivel municipal;
b) dezinsecţia şi deratizarea se va efectua cu respectarea normelor legale în vigoare, de către concesionarul serviciului de salubrizare;
c) amenajarea, întreţinerea şi înfrumuseţarea zonelor verzi se va realiza astfel încât să îndeplinească funcţiile pentru care au fost create:
o funcţia ecologică - urmărindu-se aplicarea de măsuri pentru combaterea poluării apei, solului şi a aerului;
o funcţia de utilitate publică - asigurându-se condiţii pentru odihnă, agrement, jocurile de copii, prin întreţinerea în stare bună de funcţionare a utilităţilor din incinta ştrandului şi salubrizarea plajei;
o funcţia complementară - asigurându-se condiţii pentru funcţionarea normală comerţului, alimentaţiei publice;
d) întreţinerea bazinelor, duşurilor, grupurilor sanitare se va face respectându-se normele igienico-sanitare în vigoare:
o curăţarea zilnică a bazinelor de înot de plutitori
o schimbarea apei se va face conform normelor de utilizare si funcţionare a bazinelor de înot prevăzute cu sisteme de tratare-filtrare-recirculare ;
o igienizarea zilnică a grupului sanitar sau ori de câte ori este necesar.
e) să asigure următoarele servicii contra cost:
o închiriere şezlonguri
e) se va asigura avertizarea scrisă şi la loc vizibil pe panouri, pentru pericolul de înec;
f) se va asigura personal calificat în acţiunile de salvare a celor aflaţi în pericol de înec, precum şi funcţionarea unui punct sanitar de prim-ajutor cu personal calificat;
g) se va asigura buna funcţionare a iluminatului public pe căile de acces din incinta ştrandului, pe aleile pietonale, drumuri asfaltate şi parcări;
h) se va asigura paza la cele trei 3 porţi de acces în ştrand cu agenţi de pază în perioada sezonului estival;
i) întreţinerea patinoarului şi asigurarea unei suprafeţe a gheţii de calitate pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii;
j) să cureţe şi să refacă gheaţa după fiecare serie (perioada 90 minute);
k) să asigure asistenţă medicală de prim ajutor pe toată durata funcţionării patinoarului;
l) să asigure următoarele servicii contra cost:
– închiriere patine
– ascuţit patine
m) întreţinerea şi exploatarea parcării aferente patinoarului;
n) să aplice măsuri pentru combaterea poluării fonice, apei, solului şi a aerului;
o) să afişeze la loc vizibil programul de funcţionare, orarul seriilor de acces al patinoarului, regulamentul de funcţionare şi normele de PSI;
p) să asigure personal pentru supravegherea activităţilor desfăşurate pe patinoar.
Cap.V Calculul tarifului de intrare în zonele de agrement
Art.15 Pentru calculul biletului de intrare şi a abonamentelor de intrare in zonele de agrement se vor avea în vedere cheltuielile privind:
- energia electrică, gaze naturale;
- apă, canal, salubrizare;
- materiale şi prestări servicii ( piese de schimb) ;
- pază, materiale pentru curăţenie ;
- materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional ( salvamari, garderobier, asistent, muncitori necalificaţi şa.);
- alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare (instalaţii interioare şi exterioare, întreţinere gazon natural, mobilier urban, remedieri avarii);
- poştă, telecomunicaţii;
- reparaţii curente;
- bunuri de natura obiectelor de inventar;
- cheltuieli de personal;
- cheltuieli cu asistenţa medicală.
Cap. VI Sancţiuni
Art.16 Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă contravenţională de la 100 lei la 200 lei, următoarele fapte, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât să fie considerate infracţiuni :
- .neamenajarea terenurilor închiriate (concesionate ) până la data de 15.04
- depozitarea resturile menajere în alte locuri decât cele special amenajate,;
- nerespectarea programului de aprovizionare de către agenţii economici, prevăzut în prezentul regulament;
- tulburarea liniştii publice;
- folosirea muzicii în spaţii deschise după ora 22.
- deteriorarea sau distrugerea bunurilor din dotarea zonelor de agrement;
- producerea de foc deschis decât în locurile special amenajate şi cu respectarea normelor PSI ;
- accesul pe pista patinoarului a persoanelor fără patine şi care nu au tichetul de intrare
- accesul in bazine fara echipament adecvat
- jocul cu mingea în afara zonelor special amenajate
- accesul în zona de agrement în afară programului de funcţionare - - accesul mopedelor, motoretelor, motocicletelor şi ATV-urilor în incinta ştrandului;
- traversarea pe bicicletă a celor două poduri de pontoane ce leagă ştrandul de Municipiul Arad;
- staţionarea pe podurile de pontoane, pescuitul şi săritul în râul Mureş de pe acestea;
- accesul auto şi staţionarea autovehiculelor pe aleile pietonale .
În conformitate cu art. 28 alin (1) din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor cu modificări şi completări ulterioare contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului verbal ori, după caz de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în prezentul regulament, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal.
Cap.VII. Dispoziţii finale
Art.16 Respectarea şi urmărirea aplicării regulamentului se asigură de către Serviciul Public Administrare Zone de Agrement din cadrul Direcţiei Baze Sportive şi Agrement a Primăriei Municipiului Arad.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Anexa nr.4
la Hotărârea nr.___________
METODOLOGIA DE CALCUL A TARIFULUI DE ACCES ÎN ZONA DE AGREMENT PATINOAR
A. CHELTUIELI MATERIALE
1. Consum de energie electrica.
Conform caracteristicilor tehnice de exploatare şi a consumului efectiv din ultimele sezoane, consumul de energie electrică este de aproximativ 74.750 kw/lună.
Sezonul pentru patinaj este aproximativ 4 luni.
Valoarea consumului de energie electrică = 74.750 kw x 4 x 0,506 lei/kwh x1,19 = 180.040 lei
2. Consum de apã şi canal
Consumul de apă lunar este de aproximativ 500 mc
Valoarea consumului de apă = 500mc x 4 x 4,08 lei/mc x 1,19 = 9.710 lei
3.Funituri de birou - 1.000 lei
4. Materiale de curăţenie - 1.000 lei
5. Carburanţi - 1.000 lei
6. Piese de schimb - 10.000 lei
7. Alte materiale şi servicii - 10.000 lei
8. Medicamente şi mat. Sanitare - 2.000 lei
9. Reparaţii curente - 1.000 lei
10. Alte cheltuieli - 10.000 lei
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE = 225.750.lei
B. CHELTUIELI CU SALARIILE
4 x 26.000 lei = 104.000 lei
TOTAL CHELTUIELI CURENTE = 328.202 lei
C. TARIFE PENTRU SEZONUL DE IARNĂ
1. Tarife intrare la patinoarul artificial sezon iarnă
- tarif intrare (copii, adulţi) = 9,5 lei - 1h
= 11 lei 1 oră 30 minute
4.308 x 9,5 lei = 40.926 lei
17.230 x ll lei = 189.530 lei
230.456 lei
- tarif închiriere = 1,5 lei/30min
1,5 leix 1.000 = 1.500 lei
3. Tarif închiriat patinoar
2 lei / mp/1 oră
Valoare estimată: 29.056 lei
TOTAL VENITURI = 328.202 lei
Anexa nr.5
la Hotărâra nr.____________
METODOLOGIA DE CALCUL A TARIFULUI DE ACCES ÎN ZONA DE AGREMENT ŞTRANDUL NEPTUN
În cadrul zonei de agrement Ştrandul Neptun se stabilesc două tarife astfel:
- tarif zona ştrandului adulţi şi tineret în intervalul orar 08,00 – 20,00
- tarif zona comercială şi a căsuţelor în intervalul orar 08,00 – 24,00
- vineri – sâmbătă tarif zona comercială şi a căsuţelor în intervalul orar 08,00 – 02,00
- evenimente deosebite (nunţi, botezuri, aniversări) vineri sâmbătă orar 08,00 – 05,00
La anumite evenimente organizate de Primăria Municipiului Arad prin Dispoziţia Primarului se va permite accesul gratuit în limita a 100 de persoane.
A. CHELTUIELI MATERIALE
1. Consum de energie electrica.
Conform estimărilor , consumul de energie electrică pe perioada de 1 an se preconizează a fi de cca550.000 kwh.
Val. energie electr. = 550.000 kwh x 0,506 lei/kwh = 278.000 lei
Consumul de energie pe perioada de 1 an este compus din :
- iluminat public 130.434 kvh
- staţia de tratare şi recirculare
- energia electrică grupuri sanitare , sediul administrativ, clădiri anexe pentru funcţionarea serviciului
- staţia de pompare ape canalizare
- instalaţia de irigat
2. Consum de apã şi canal
Având în vedere că prin modernizarea ştrandului respectiv construirea staţiei de tratare recirculare şi încălzire a apei necesarul de apă pentru un sezon se estimează astfel
- capacitatea bazinelor şi a bazinelor de compensare = aprox. 7.000mc
- prin procesul de tratare este nevoie în 24 ore de un aport de apă pentru completare de aprox. 3% din volumul de apă
- aportul de apă pentru un sezon este de aprox. 7000 x 3% x 153 zile = 32.130 mc
- datorită unor situaţii excepţionale ( furtuni, aruncare de mizerii în bazine) poate fi nevoie de schimbarea apei complet în cele patru bazine de aprox. 5 ori . În condiţii normale apa se schimbă de 2 ori pe sezon. Consumul estimat pentru umplerea bazinelor în sezon este de
V = 7x 7.000 mc = 49.000 mc
- consum grupuri sanitare, duşuri şi clădiri anexe V = 29.500 mc
- consumul estimat pentru a uda zonele verzi se calculează astfel
Pentru a se uda gazonul s-a considerat necesară o cantitate de aprox 17,51 l/mp/udare, şi de un număr de aproximativ 90 udări/an adică 17,51l/mp x 90 x 14.000 mp = 22.063 mc. Consumul de apă estimat a se consuma pe o perioadă de 1 an este de
V = 49.000 +32.130 + 22.063 + 29.500 = 132.693 mc
Preţul unui metru cub de apă este de 2,173 lei
Val. apă = 132.693 mc x 2,173 lei/mc = 288.342 lei
Cheltuielile preconizate cu canalul pe o perioadă de un an sunt :
Val.canal = 61.630 mc x 1,908lei =102.078lei
3. Consum de gaze naturale
Gazul metan necesar pentru funcţionarea staţiei de încălzire apă ţinând cont de puterea celor trei cazane şi de volumul de apă ce urmează a fi încălzit se estimează la aproximativ 72.000 mc
Val. gaz metan = 72.000 mc x 1206,18 lei/mia mc = 86.844,96 lei
4. Substanţe pentru tratare apă
Pentru a asigura calitatea apei conform normativelor în vigoare sunt necesare următoarele cantităţi de substanţe pentru tratarea apei într-un sezon
- clor lichid 270 l/zi x 153 zile x4,715lei/l = 194.777
- PH- 55 l/zi x 153 zile x 5,535 lei/l = 46.577 lei
- algicid 100 l/zi x 153 zile x 14,35 lei/l = 219.555 lei
- floculant 27 l/zi x 153 zile x 9,225 lei/zi = 38.109 lei
TOTAL mat.tratare = 499.018 lei
5.Funituri de birou - 26.200 lei
6. Materiale de curăţenie - 15.000 lei
7. Carburanţi - 2.396 lei
8. Piese de schimb - 50.000 lei
9 . Alte materiale şi servicii - 600 .000 lei
10. Medicamente şi mat. Sanitare - 15.000 lei
11. Reparaţii curente - 200.000 lei
12. Alte cheltuieli - 248.000 lei
TOTAL CHELTUIELI MATERIALE = 2.410.879.lei
B. CHELTUIELI CU SALARIILE
1. Cheltuielile de personal, necesare unei bune exploatări şi întreţineri corespunzătoare a zonei de agrement sunt aproximate pe perioadă de 8 luni la suma de 208.000.lei.
C. AMORTISMENT
TOTAL CHELTUIELI CURENTE = 2.618.879 lei
VENITURI PROGNOZATE
Având în vedere prognoza veniturilor ce se vor încasa în decursul unui an
A – Acces în zona I şi II
Venituri vânzari bilete preţ intreg - 150.000 x 7,5 lei = 1.125.000 lei ( 2,5 )
Venituri din vânzări bilete preţ redus – 130.000 x 4,5 lei = 585.000 lei ( 1,5 )
Venituri din abonamente preţ întreg - 150 x 400 lei = 60.000 lei ( 80 )
Venituri di abonamente preţ redus - 1500 x 100lei = 150.000 lei ( 30 )
Venituri din închirieri cabine - 381 x 60 lei = 22.860 lei ( 40 )
( 100 lei ) dacă se renovează
TOTAL = 1.942.860 lei
B – Acces în zona II
Venituri din vânzări bilet – 250.000 x 2,5 lei = 625.000 lei
Venituri din abonamente ( chiriasi casute,cabine ) 600 x 130 lei = 78.000 lei
TOTAL = 703.000 lei
C – Venituri din închiriere teren pt. activităţi sportive,culturale, promoţionale
Mp/zi zona bazinelor 50 lei/mp/zi x 10 mp x 60 zile = 30.000 lei
Mp/zi zona II 15 lei/mp/zi x 500mp x15 zile = 112.500 lei
TOTAL = 142.500 lei
D – Venituri din închirieri şezlonguri şi umbrele
Tarif închiriere şezlong + umbrelă (pensionari) = 1 leu
Tarif închiriere şezlong + umbrelă = 2,5 lei
Abonamente pentru parcare (chiriaşi căsuţe şi agenţi economici)
- tichet de zi între orele 08,00 -24,00 = 10 lei
- tichet de zi între orele 14,00 -24,00 = 5 lei
E – Alte venituri
Închirieri căsuţe (S = 34mp) = 350 euro/sezon
Închirieri căsuţe (S = 12mp) = 280 euro/sezon
Închirieri căsuţe (S = 9mp) = 250 euro/sezon
Închirieri teren (S = mai mică de 100mp) = 1 euro/mp
Închirieri teren (S = mai mare de 100mp) = 2 euro/mp
TOTAL GENERAL = 2.788.360 lei
În metodologia de calcul al tarifului de acces în incinta Ştrandului Neptun componenta pentru dezvoltare şi modernizare va fi dimensionata astfel ca valoarea tarifului să poată acoperi cheltuielile cu întreţinerea şi exploatarea.
Biletele cu reducere pot fi achiziţionate de către elevi, studenţi ,pensionari şi persoane cu handicap, iar abonamentele cu reducere pot fi achiziţionate de către elevi, studenţi, pensionari , persoanele cu handicap.
Consilierii :
- Penzeş Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Hergane Traian Ion
- Şerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno
În temeiul prevederilor
- art.45 alin. 6, din Legea nr. 215/ 2001- Legea administraţiei publice locale, republicată,
- art. 37, alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Arad-aprobat prin HCLMA nr. 137/ 2008,
-Hotărârii CLMA nr. 370/ 2008 privind înfiinţarea Serviciului Public ,,Administrare Zone de Agrement ,,
-art.3, alin.(1), lit. “c” şi art.7 din Ordonanţa Guvernului României nr.71/ 29.08.2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobată prin Legea nr.3/ 2003,
Ne exprimăm iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect : aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement , Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement şi a valorii acestuia .
EXPUNERE DE MOTIVE
Având în vedere aprobarea înfiinţării Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement” prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 370/2008, conform prevederilor art.3 , considerăm oportună propunerea de aprobare a :
- Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”
- Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement
- Caietului de Sarcini
- Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement, valoarea acestuia
De asemenea , motivăm această propunere şi datorită nevoii de a pregăti noul sezon estival 2009.
Astfel,
PROPUNEM
Adoptarea de către Consiliul Local al Municipiului Arad a unei hotărâri privind :
- aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Serviciului Public „Administrare Zone de Agrement”, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement , Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement şi a valorii acestuia .
Consilieri:
- Penzeş Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Hergane Traian Ion
- Şerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA BAZE SPORTIVE ŞI AGREMENT
SERVICIUL ADMINISTRARE ZONE DE AGREMENT
Nr. _________/________________
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr._______/___________ a domnilor consilieri
- Penzeş Iuliu
- Pistru-Popa Simona Geanina
- Vlaicu Gheorghe Traian Ioan
- Şerb Lucian
- Gligor Teodor
- Schill Gheorghe
- Ozarchievici Marius Gabriel
- Biringer Bruno
Obiect: propunerea spre aprobare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect: „aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement şi Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement”
Având în vedere:
Cele două zone de agrement ale municipiului, respectiv Ştrandul „Neptun” şi Patinoarul Artificial Arad sunt amplasate pe malul râului Mureş şi fac parte din domeniul public al Municipiului Arad.
Cele două zone de agrement funcţionează complementar, respectiv sezonier, în sensul că Patinoarul deserveşte agrementul cetăţenilor pe timp de iarnă, iar Ştrandul preponderent în sezonul estival.
Din acest motiv, Consiliul Local a aprobat prin Hotărârea nr. 370/2008 înfiinţarea unui Serviciu Public „Administrare Zone de Agrement”, care să desfăşoare activitatea exclusiv în acest sector pentru a oferi cetăţenilor servicii adecvate şi complexe.
Serviciul Public aparţine Direcţiei Baze Sportive şi Agrement şi are ca atribuţii organizarea, administrarea, exploatarea, amenajarea şi întreţinerea Ştrandului „Neptun” şi a Patinoarului Artificial Arad şi a zonei de parcare aferentă patinoarului. Aceste atribuţii se realizează prin personalul propriu angajat conform organigramei aprobate.
Întrucât ambele zone de agrement sunt amplasate pe malul stâng al Mureşului, accesul se face peste podurile rutiere (Micălaca şi Decebal) şi peste cele două pasarele pietonale (care deservesc sezonier accesul la Ştrand.
În cadrul zonei de agrement Ştrand „Neptun” se stabilesc două zone şi anume:
- Zona Ştrandului adulţi şi tineret – Zona I
- Zona comercială şi a căsuţelor – Zona II
Menţionăm că Zona I are o funcţionare sezonieră între 1.05 – 15.10, iar Zona II funcţionează şi în extrasezon (15.10. – 30.04.) datorită serviciilor oferite de agenţii comerciali din zonă.
Patinoarul Artificial are o funcţionare stabilită preponderent în perioada 1.11. – 1.03. (cu posibilităţi de modificare funcţie de condiţiile atmosferice).
În prezent se analizează posibilitatea extinderii altor activităţi pe patinoar în extrasezon.
Ambele zone de agrement dispun de dotările specifice ce sunt oferite cetăţenilor contra cost (ex. patine, şezlonguri, căsuţe, terenuri de sport, etc).
Fiind un serviciu public care va desfăşura o activitate de natură economică acesta se autofinanţează din veniturile proprii realizate prin vânzarea de bilete, abonamente, chirii şi alte activităţi.
Calculul tarifului de intrare, închiriere se va face conform metodologiei de calcul propuse în funcţie de cheltuielile privind întreţinerea şi funcţionarea în condiţii optime a celor două zone ( cheltuieli cu utilităţile, pază curăţenie, materiale, cheltuieli de personal, reparaţii, etc).
Faţă de cele de mai sus considerăm oportună adoptarea unei hotărâri pentru aprobarea „Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public Administrare Zone de Agrement, Caietului de Sarcini, Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Zonelor de Agrement şi Metodologiei de calcul a tarifului de acces în zonele de agrement”