Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 10-06-2019 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) si a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU) CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINTE SI PRESTARI SERVICII P+8E+2ER Arad Calea Iuliu Maniu nr 108 beneficiar S.C. PROMOTII SI CONSTRUCTII MOT
S.R.L - initiativa primarului
Nr. 45603/10.06.2019
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de luni, 10.06.2019, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108, beneficiar: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L – iniţiativa primarului
Până la data de 20.06.2019, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 11.06.2019, între orele 8,00 - 18,00 Luni- Joi şi 08:00-16:00 Vineri, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA Proiect AVIZAT:
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Cons. jr. Stepanescu Lilioara
CONSILIUL LOCAL
Nr. 318/7.06.2019
HOTĂRÂREA Nr. ______
din__________________
privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108, beneficiar: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin Expunerea de motive nr. 42617 din 29.05.2019,
Analizând raportul informării și consultării publicului nr. 41940 din 28.05.2019, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Dezvoltării Regionale și Turismului nr. 2701/2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului și de urbanism, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare raportul de specialitate nr. 41984 din 28.05.2019 al Arhitectului Șef al Municipiului Arad, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal,
Analizând avizul tehnic al Arhitectului Șef nr. 16 din 28.05.2019,
Ținând seama de rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1), art. 56 alin. (1) și alin. (6) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând seama de Ghidul privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ G.M. 010 – 2000,
Îndeplinirea procedurilor prevăzute de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată,
În temeiul drepturilor conferite prin art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. c), alin. (5) lit. c), art. 45 alin. (2) lit. e) şi art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E
Art.1. Se aprobă Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent obiectivului de investiție CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108, conform documentației anexate, care face parte din prezenta hotărâre, cu respectarea condițiilor impuse prin avize și cu următoarele date generale:
1. Beneficiar: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L;
2. Elaborator: S.C. TARA PLAN S.R.L., specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Doriana Balogh, proiect nr. 115/2018;
3. Suprafața totală aferentă prezentului P.U.Z. este 1.742 mp, identificată prin C.F. nr. 306216-Arad, categoria de folosință curți construcții în intravilan, proprietar S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L.
Art.2. Se aprobă următoarele condiții de construire:
1. Funcțiunea principală: zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii pentru parcela identificată cu extrasul C.F. nr. 306216-Arad și realizare rețea de drumuri de deservire.
In imobil se vor amenaja un număr aproximativ de 51 apartamente, inclusiv spațiile destinate funcțiunii de servicii/birouri, după cum urmează:
• 4 apartamente la etajul I, din care 1 apartament cu 2 camere, 2 apartamente cu 3 camere și 1 spațiu de servicii/birouri. Suprafața alocată spațiilor cu destinația de birouri este de aproximativ 249 mp.
• câte 6 apartamente la etajele II-VIII, din care 3 apartamente cu 2 camere și 3 apartamente cu 3 camere
• 5 apartamente la cele 2 nivele retrase a câte 3 camere fiecare
La faza D.T.A.C., este permis ca numărul de apartamente estimat la faza P.U.Z. să fie modificat, prin soluția de arhitectură să se poată realiza un număr mai mic sau mai mare de apartamente și spatii de servicii, dar cu respectarea suprafeței de zonă verde și a parcajelor necesare numărului de apartamente, conform cu H.G. 525/1996 republicată, privind Regulamentul General de Urbanism, respectiv REGLEMENTAREA TEHNICA – GHID PRIVIND METODOLOGIA DE ELABORARE SI CONTINUTUL CADRU AL PLANULUI URBANITIC ZONAL – indicativ GM-010-2000 aprobat cu ordinul MLPAT nr. 176/N/16 august 2000.
De asemenea, sunt permise ulterioare unificări sau subapartamentări ale unităților locative inițiale.
2. P.O.T. max = 34,85%;
3. C.U.T. max = 3,50;
4. Regimul de înălțime: P+8E+2ER, Hmax = 34,00 m;
5. Zone verzi: 15,43%;
Se va asigură necesarul de zonă verde amenajată pentru funcțiunile propuse pe amplasament, conform HG 525/1996, și anume:
• Pentru locuințe – min. 2mp/ locuitor. Pentru imobilul propus se estimează un număr de 132 persoane (un număr mediu de 2 persoane/ apartament 2 camere, un număr mediu de 3 persoane/ apartament 3 camere).
132 persoane × 2 mp spațiu verde amenajat/ persoana = 264 mp necesar spațiu verde amenajat
• Pentru spațiile de servicii/birouri, se va aloca un minim de 10% suprafață verde din totalul suprafeței terenului. Astfel, suprafața de zonă verde necesară pentru zonele cu destinație de servicii/birouri este de 174,20 mp, aferentă procentului de 10% din totalul suprafeței terenului.
Spațiul verde propus prin prezentul proiect este de 268,85 mp, reprezentând 15,43% din totalul suprafeței terenului, acoperitor pentru funcțiunea ce necesită suprafața de spații verzi cea mai mare, cea de servicii.
Necesarul de zonă verde va fi asigurat astfel:
- spațiu verde amenajat în suprafață de 150,70 mp, reprezentând 8,65% din suprafața totală a terenului.
- parcări / platou înierbat în suprafață de 472,65 mp. Se consideră ca 1,00 mp parcare înierbată este echivalentul a 0,25 mp spațiu verde amenajat. Astfel, suprafața de parcare înierbată de 472,65 mp este echivalată cu 118,15 mp spațiu verde amenajat, reprezentând 6,78 % din suprafața totală a terenului.
Însumând cele doua componente de mai sus, se asigura prin proiectul propus o suprafață totală de zonă verde amenajată de 268,85 mp (15,43 %).
Pe zona verde amenajată propusă prin prezenta documentație se instituie interdicție de construire, iar parcările înierbate sunt astfel propuse doar pentru a suplimenta procentul de spațiu verde a incintei.
6. Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor executate din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr. 82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și condițiile impuse prin avizele de specialitate. Execuția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind lucrările publice și vor fi executate pe cheltuiala investitorilor, înaintea autorizării construcțiilor. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
7. Beneficiarul va realiza și va asigura executarea lucrării de construire a extinderii străzii Iuliu Toader, respectiv modernizarea străzii Exterioară, dimensionate conform normativelor în vigoare, în baza unui Certificat de Urbanism, a documentațiilor tehnico-economice, a proiectelor de specialitate, autorizațiilor si avizelor prevăzute de lege. Anterior depunerii cererii de emitere a Autorizației de construire, se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad documentația tehnico-economică pentru realizarea extinderii străzilor. Recepția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind recepția lucrărilor publice.
8. Construcțiile vor fi autorizate după asigurarea executării lucrărilor de echipare edilitară aferente amplasamentului, de către dezvoltator sau cumpărător, prevăzute în contractele de vânzare cumpărare a terenului. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care se pot racorda la infrastructura edilitară existentă cu capacitatea corespunzătoare, sau pentru a cărei extindere sau realizare există surse de finanțare asigurate de investitori interesați sau care beneficiază de surse de finanțare atrase potrivit legii.
9. Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice, de gaze naturale necesare funcționării noii zone de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute, urmând ca după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
10. Se va obține de către beneficiar dreptul de servitute de trecere pentru parcela identificată prin C.F. nr. 306216-Arad pe parcelele pe care se vor executa lucrările de echipare edilitară, extindere și modernizare accese rutiere și pietonale aferente amplasamentului.
11. În interiorul incintei se va realiza o platformă betonată sau pavată pentru circulația auto și pietonală a imobilului propus. În zona de siguranță a liniei de cale ferată se va amenaja un platou din pavaj înierbat și zona verde amenajată. Prin această amenajare propusă nu vor fi realizate construcții sau instalații neferoviare supraterane. În interiorul incintei se propune realizarea a 51 locuri de parcare, din care 25 locuri de parcare amplasate la parterul imobilului, iar diferența de 26 locuri de parcare se va amenaja pe proprietate, în zone cu pavele înierbate. Conform HG 525/1996 actualizată, se vor amenaja locuri de parcare minim unul pentru fiecare apartament și încă un număr de locuri de parcare pentru spațiile comerciale/prestări servicii. Pentru etajul destinat spațiilor de prestări servicii se vor amenaja separat 3 locuri de parcare, conform Regulamentului general de urbanism, care prevede un loc de parcare la 200 mp suprafață desfășurată de spații comerciale/prestări servicii.
Art.3. Prezentul Plan Urbanistic Zonal este valabil 3 ani de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art.4. Prezenta hotărâre se duce la îndeplinire de către beneficiarul S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L și se comunică celor interesați de către Serviciul Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente
Red/Verif. L.F./S.D.
Cod:PMA-S4-01
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
PRIMAR
Nr. 42617/29.05.2019.
EXPUNERE DE MOTIVE
referitor la proiectul de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad,
Calea Iuliu Maniu, nr. 108
1. Beneficiar: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L;
2. Elaborator: S.C. TARA PLAN S.R.L., specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Doriana Balogh, proiect nr. 115/2018;
3. Suprafața totală aferentă prezentului P.U.Z. este 1.742 mp, identificată prin C.F. nr. 306216-Arad, categoria de folosință curți construcții în intravilan, proprietar S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L.
Având în vedere:
- solicitarea înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 40789/22.05.2019 de către S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L;
- raportul de specialitate nr. 41984/28.05.2019, întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef, prin care se propune aprobarea Planului Urbanistic Zonal;
- raportul informării și consultării publicului nr. 41940/28.05.2019, conform Ord. MDRT nr. 2701/2010, întocmit de către Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente din cadrul Direcției Arhitect-Șef;
- avizul tehnic nr. 16/28.05.2019 al Arhitectului –Șef;
Documentația de urbanism fiind întocmită conform legislației în vigoare și având îndeplinite condițiile impuse prin certificatul de urbanism nr. 396 din 28 februarie 2018, se înaintează spre analiză Consiliului Local al Municipiului Arad.
Consider oportună adoptarea unei hotărâri prin care să se aprobe Planul Urbanistic Zonal, cu următoarele reglementări urbanistice:
Reglementări urbanistice propuse:
1. Funcțiunea principală: zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii pentru parcela identificată cu extrasul C.F. nr. 306216-Arad și realizare rețea de drumuri de deservire.
In imobil se vor amenaja un număr aproximativ de 51 apartamente, inclusiv spațiile destinate funcțiunii de servicii/birouri, după cum urmează:
• 4 apartamente la etajul I, din care 1 apartament cu 2 camere, 2 apartamente cu 3 camere și 1 spațiu de servicii/birouri. Suprafața alocată spațiilor cu destinația de birouri este de aproximativ 249 mp.
• câte 6 apartamente la etajele II-VIII, din care 3 apartamente cu 2 camere și 3 apartamente cu 3 camere
• 5 apartamente la cele 2 nivele retrase a câte 3 camere fiecare
La faza D.T.A.C., este permis ca numărul de apartamente estimat la faza P.U.Z. să fie modificat, prin soluția de arhitectură să se poată realiza un număr mai mic sau mai mare de apartamente și spatii de servicii, dar cu respectarea suprafeței de zonă verde și a parcajelor necesare numărului de apartamente, conform cu H.G. 525/1996 republicată, privind Regulamentul General de Urbanism, respectiv REGLEMENTAREA TEHNICA – GHID PRIVIND METODOLOGIA DE ELABORARE SI CONTINUTUL CADRU AL PLANULUI URBANITIC ZONAL – indicativ GM-010-2000 aprobat cu ordinul MLPAT nr. 176/N/16 august 2000.
De asemenea, sunt permise ulterioare unificări sau subapartamentări ale unităților locative inițiale.
2. P.O.T. max = 34,85%;
3. C.U.T. max = 3,50;
4. Regimul de înălțime: P+8E+2ER, Hmax = 34,00 m;
5. Zone verzi: 15,43%;
Se va asigura necesarul de zonă verde amenajată pentru funcțiunile propuse pe amplasament, conform HG 525/1996, și anume:
• Pentru locuințe – min. 2mp/ locuitor. Pentru imobilul propus se estimează un număr de 132 persoane (un număr mediu de 2 persoane/ apartament 2 camere, un număr mediu de 3 persoane/ apartament 3 camere).
132 persoane × 2 mp spațiu verde amenajat/ persoana = 264 mp necesar spațiu verde amenajat
• Pentru spațiile de servicii/birouri, se va aloca un minim de 10% suprafață verde din totalul suprafeței terenului. Astfel, suprafața de zonă verde necesară pentru zonele cu destinație de servicii/birouri este de 174,20 mp, aferentă procentului de 10% din totalul suprafeței terenului.
Spațiul verde propus prin prezentul proiect este de 268,85 mp, reprezentând 15,43% din totalul suprafeței terenului, acoperitor pentru funcțiunea ce necesită suprafața de spații verzi cea mai mare, cea de servicii.
Necesarul de zonă verde va fi asigurat astfel:
- spațiu verde amenajat în suprafață de 150,70 mp, reprezentând 8,65% din suprafața totală a terenului.
- parcări / platou înierbat în suprafață de 472,65 mp. Se consideră ca 1,00 mp parcare înierbată este echivalentul a 0,25 mp spațiu verde amenajat. Astfel, suprafața de parcare înierbată de 472,65 mp este echivalată cu 118,15 mp spațiu verde amenajat, reprezentând 6,78 % din suprafața totală a terenului.
Însumând cele doua componente de mai sus, se asigura prin proiectul propus o suprafață totală de zonă verde amenajată de 268,85 mp (15,43 %).
Pe zona verde amenajată propusă prin prezenta documentație se instituie interdicție de construire, iar parcările înierbate sunt astfel propuse doar pentru a suplimenta procentul de spațiu verde a incintei.
6. Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor executate din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr. 82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și condițiile impuse prin avizele de specialitate. Execuția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind lucrările publice și vor fi executate pe cheltuiala investitorilor, înaintea autorizării construcțiilor. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
7. Beneficiarul va realiza și va asigura executarea lucrării de construire a extinderii străzii Iuliu Toader, respectiv modernizarea străzii Exterioară, dimensionate conform normativelor în vigoare, în baza unui Certificat de Urbanism, a documentațiilor tehnico-economice, a proiectelor de specialitate, autorizațiilor si avizelor prevăzute de lege. Anterior depunerii cererii de emitere a Autorizației de construire, se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad documentația tehnico-economică pentru realizarea extinderii străzilor. Recepția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind recepția lucrărilor publice.
8. Construcțiile vor fi autorizate după asigurarea executării lucrărilor de echipare edilitară aferente amplasamentului, de către dezvoltator sau cumpărător, prevăzute în contractele de vânzare cumpărare a terenului. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care se pot racorda la infrastructura edilitară existentă cu capacitatea corespunzătoare, sau pentru a cărei extindere sau realizare există surse de finanțare asigurate de investitori interesați sau care beneficiază de surse de finanțare atrase potrivit legii.
9. Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice, de gaze naturale necesare funcționării noii zone de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute, urmând ca după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
10. Se va obține de către beneficiar dreptul de servitute de trecere pentru parcela identificată prin C.F. nr. 306216-Arad pe parcelele pe care se vor executa lucrările de echipare edilitară, extindere și modernizare accese rutiere și pietonale aferente amplasamentului.
11. În interiorul incintei se va realiza o platformă betonată sau pavată pentru circulația auto și pietonală a imobilului propus. În zona de siguranță a liniei de cale ferată se va amenaja un platou din pavaj înierbat și zona verde amenajată. Prin această amenajare propusă nu vor fi realizate construcții sau instalații neferoviare supraterane. În interiorul incintei se propune realizarea a 51 locuri de parcare, din care 25 locuri de parcare amplasate la parterul imobilului, iar diferența de 26 locuri de parcare se va amenaja pe proprietate, în zone cu pavele înierbate. Conform HG 525/1996 actualizată, se vor amenaja locuri de parcare minim unul pentru fiecare apartament și încă un număr de locuri de parcare pentru spațiile comerciale/prestări servicii. Pentru etajul destinat spațiilor de prestări servicii se vor amenaja separat 3 locuri de parcare, conform Regulamentului general de urbanism, care prevede un loc de parcare la 200 mp suprafață desfășurată de spații comerciale/prestări servicii.
P R I M A R
Ing. Gheorghe Falcă
Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente
Red/Verif. L.F./S.D.
Cod:PMA-S1-01
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
ARHITECT-ŞEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANĂ ŞI PROTEJARE MONUMENTE
Nr. 41984 din 28.05.2019
RAPORT DE SPECIALITATE
privind aprobarea documentației de urbanism P.U.Z.
CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad,
Calea Iuliu Maniu, nr. 108
- beneficiar: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L.;
- elaborator: S.C. TARA PLAN S.R.L., specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Doriana Balogh, proiect nr. 115/2018;
Încadrarea în localitate
Zona luată în studiu este situată în Municipiului Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108.
Situația juridică a terenului
Suprafața totală aferentă prezentului P.U.Z. este de 1.742 mp, identificată prin C.F. nr. 306216-Arad, categoria de folosință curți construcții în intravilan, proprietar S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L.
Situația existentă
Conform PUG al municipiului Arad suprafața de teren, menționată mai sus, este cuprinsă în UTR 29, are ca funcțiune dominantă de locuire, iar ca funcțiuni complementare admise ale zonei sunt spații comerciale și prestări servicii, și are următoarele vecinătăți:
-la nord – Calea Iuliu Maniu;
-la sud – Calea ferată Arad – Timișoara;
-la est și vest– teren proprietate Statul Român.
Descrierea soluției propuse
Obiectul PUZ constă în rezolvarea problemelor funcționale, tehnice și estetice din zona studiată vizând propunerea de modificare a folosinței parcelei menționate mai sus, aflate în proprietatea S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L., din teren având categoria de folosință curți construcții în intravilan, în zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii și realizare rețea de drumuri de deservire.
Reglementări urbanistice propuse:
1. Funcțiunea principală: zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii pentru parcela identificată cu extrasul C.F. nr. 306216-Arad și realizare rețea de drumuri de deservire.
In imobil se vor amenaja un număr aproximativ de 51 apartamente, inclusiv spațiile destinate funcțiunii de servicii/birouri, după cum urmează:
• 4 apartamente la etajul I, din care 1 apartament cu 2 camere, 2 apartamente cu 3 camere și 1 spațiu de servicii/birouri. Suprafața alocată spațiilor cu destinația de birouri este de aproximativ 249 mp.
• câte 6 apartamente la etajele II-VIII, din care 3 apartamente cu 2 camere și 3 apartamente cu 3 camere
• 5 apartamente la cele 2 nivele retrase a câte 3 camere fiecare
La faza D.T.A.C., este permis ca numărul de apartamente estimat la faza P.U.Z. să fie modificat, prin soluția de arhitectură să se poată realiza un număr mai mic sau mai mare de apartamente și spatii de servicii, dar cu respectarea suprafeței de zonă verde și a parcajelor necesare numărului de apartamente, conform cu H.G. 525/1996 republicată, privind Regulamentul General de Urbanism, respectiv REGLEMENTAREA TEHNICA – GHID PRIVIND METODOLOGIA DE ELABORARE SI CONTINUTUL CADRU AL PLANULUI URBANITIC ZONAL – indicativ GM-010-2000 aprobat cu ordinul MLPAT nr. 176/N/16 august 2000.
De asemenea, sunt permise ulterioare unificări sau subapartamentări ale unităților locative inițiale.
2. P.O.T. max = 34,85%;
3. C.U.T. max = 3,50;
4. Regimul de înălțime: P+8E+2ER, Hmax = 34,00 m;
5. Zone verzi: 15,43%;
Se va asigura necesarul de zonă verde amenajată pentru funcțiunile propuse pe amplasament, conform HG 525/1996, și anume:
• Pentru locuințe – min. 2mp/ locuitor. Pentru imobilul propus se estimează un număr de 132 persoane (un număr mediu de 2 persoane/ apartament 2 camere, un număr mediu de 3 persoane/ apartament 3 camere).
132 persoane × 2 mp spațiu verde amenajat/ persoana = 264 mp necesar spațiu verde amenajat
• Pentru spațiile de servicii/birouri, se va aloca un minim de 10% suprafață verde din totalul suprafeței terenului. Astfel, suprafața de zonă verde necesară pentru zonele cu destinație de servicii/birouri este de 174,20 mp, aferentă procentului de 10% din totalul suprafeței terenului.
Spațiul verde propus prin prezentul proiect este de 268,85 mp, reprezentând 15,43% din totalul suprafeței terenului, acoperitor pentru funcțiunea ce necesită suprafața de spații verzi cea mai mare, cea de servicii.
Necesarul de zonă verde va fi asigurat astfel:
- spațiu verde amenajat în suprafață de 150,70 mp, reprezentând 8,65% din suprafața totală a terenului.
- parcări / platou înierbat în suprafață de 472,65 mp. Se consideră ca 1,00 mp parcare înierbată este echivalentul a 0,25 mp spațiu verde amenajat. Astfel, suprafața de parcare înierbată de 472,65 mp este echivalată cu 118,15 mp spațiu verde amenajat, reprezentând 6,78 % din suprafața totală a terenului.
Însumând cele doua componente de mai sus, se asigura prin proiectul propus o suprafață totală de zonă verde amenajată de 268,85 mp (15,43 %).
Pe zona verde amenajată propusă prin prezenta documentație se instituie interdicție de construire, iar parcările înierbate sunt astfel propuse doar pentru a suplimenta procentul de spațiu verde a incintei.
6. Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor executate din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr. 82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și condițiile impuse prin avizele de specialitate. Execuția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind lucrările publice și vor fi executate pe cheltuiala investitorilor, înaintea autorizării construcțiilor. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
7. Beneficiarul va realiza și va asigura executarea lucrării de construire a extinderii străzii Iuliu Toader, respectiv modernizarea străzii Exterioară, dimensionate conform normativelor în vigoare, în baza unui Certificat de Urbanism, a documentațiilor tehnico-economice, a proiectelor de specialitate, autorizațiilor si avizelor prevăzute de lege. Anterior depunerii cererii de emitere a Autorizației de construire, se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad documentația tehnico-economică pentru realizarea extinderii străzilor. Recepția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind recepția lucrărilor publice.
8. Construcțiile vor fi autorizate după asigurarea executării lucrărilor de echipare edilitară aferente amplasamentului, de către dezvoltator sau cumpărător, prevăzute în contractele de vânzare cumpărare a terenului. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care se pot racorda la infrastructura edilitară existentă cu capacitatea corespunzătoare, sau pentru a cărei extindere sau realizare există surse de finanțare asigurate de investitori interesați sau care beneficiază de surse de finanțare atrase potrivit legii.
9. Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice, de gaze naturale necesare funcționării noii zone de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute, urmând ca după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
10. Se va obține de către beneficiar dreptul de servitute de trecere pentru parcela identificată prin C.F. nr. 306216-Arad pe parcelele pe care se vor executa lucrările de echipare edilitară, extindere și modernizare accese rutiere și pietonale aferente amplasamentului.
Retrageri ale construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- nord: minim 5,56 m față de limita de proprietate;
- est: minim 4,00 m față de limita de proprietate;
- vest: minim 4,00 m față de limita de proprietate;
- sud: minim 14,78 m față de limita de proprietate, în afara zonei de siguranță a căii ferate Timișoara – Arad (20 m din axul infrastructurii feroviare) și a zonei de protecție LES 20 kV (0,6 m din axul liniei subterane LES 20kV).
Circulația: Deservirea rutieră a obiectivului proiectat urmează a se asigura din strada Iuliu Toader, în partea de nord și din strada Exterioară, în partea de sud. Ambele străzi se găsesc la est de amplasament, iar racordarea rutieră și pietonală a incintei se va face prin corectarea și extinderea traseelor străzilor existente, pe domeniul public, conform avizului Direcției Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Lucrările rutiere vor fi pe cheltuiala beneficiarului și constau, în principal, din următoarele:
- Amenajarea accesului rutier și pietonal pe latura nordică prin racordarea terenului reglementat prin PUZ cu strada Iuliu Toader. Carosabilul segmentului de racord va avea o lățime de minim 6 m, pentru a permite circulația autoturismelor in 2 sensuri simultan. Se vor prevedea razele necesare pentru accesul facil pe proprietate și de asemenea terasamentul necesar, funcție de studiul geotehnic si îmbrăcămintea finală a racordului de pe segmentul propus.
- Amenajarea accesului rutier și pietonal la sud, prin lucrări de modernizare și reparații a segmentului de strada Exterioară, pentru a permite utilizarea acestui traseu în condiții conforme din punct de vedere tehnic. Accesul rutier amenajat la sud de proprietate se va realiza în afara zonei de siguranță a liniei de cale ferata. Dimensiunile acestui segment vor fi preluate din documentele de proprietate ale străzii Exterioară.
- În interiorul incintei se va realiza o platformă betonată sau pavată pentru circulația auto și pietonală a imobilului propus. În zona de siguranță a liniei de cale ferata se va amenaja un platou din pavaj înierbat și zona verde amenajată. Prin această amenajare propusă nu vor fi realizate construcții sau instalații neferoviare supraterane.
- În interiorul incintei se propune realizarea a 51 locuri de parcare, din care 25 locuri de parcare amplasate la parterul imobilului, iar diferența de 26 locuri de parcare se va amenaja pe proprietate, în zone cu pavele înierbate.
- Conform HG 525/1996 actualizată, se vor amenaja locuri de parcare minim unul pentru fiecare apartament și încă un număr de locuri de parcare pentru spațiile comerciale/prestări servicii.
- Pentru etajul destinat spațiilor de prestări servicii se vor amenaja separat 3 locuri de parcare, conform Regulamentului general de urbanism, care prevede un loc de parcare la 200 mp suprafață desfășurată de spații comerciale/prestări servicii.
Utilități: Echiparea tehnico-edilitară: rețelele de apă potabilă, canalizare menajeră și pluvială, branșament electric și de gaz, în incinta reglementată, se vor executa în varianta de amplasare subterană, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute și pe cheltuiala beneficiarilor.
Documentația s-a întocmit în baza certificatului de urbanism nr. 396 din 28 februarie 2018, Ghidului privind metodologia de elaborare și conținutul-cadru al Planului Urbanistic Zonal, indicativ GM 010-2000 și conține următoarele avize:
Nr.
crt. Organisme centrale/teritoriale interesate Nr. şi data aviz Termen valabilitate avize
1 E-distribuție 254862860/06.02.2019 28.02.2020
2 Agenţia pentru Protecţia Mediului Arad 8902/20.05.2019 -
3 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgentă”Vasile Goldiş” al Judeţului Arad – P.S.I. 905/19/SU-AR/07.02.2019 -
4 Inspectoratul pentru Situaţii de Urgentă”Vasile Goldiş” al Judeţului Arad – P.C. 1402/19/SU-AR/07.02.2019 -
5 Direcţia de Sănătate Publică a jud. Arad 1426/08.01.2019 -
6 S.C. Compania de Apă Arad S.A. 25438/07.01.2019 -
7 TELEKOM ROMANIA COMMUNICATIONS S.A. 2/09.01.2019 09.01.2020
8 Delgaz Grid S.A. 3/22.01.2019 22.01.2020
9 CET HIDROCARBURI S.A. 5190/19.12.2018 -
10 O.C.P.I. Arad PV recepţie
410/2019 -
11 AUTORITATEA AERONAUTICĂ CIVILĂ ROMÂNĂ 24007/1311/23.10.2018 23.10.2019
12 P.M.A.-D.T.-Serv. Într. și Rep. Căi de Com. Ter. 92741/T6/01.02.2019 -
13 P.M.A.-D.P.-Serv. Evid. și Adm. Dom. Public 50635/05.07.2018 -
14 I.P.J. Arad – Serviciul Rutier 207 493/19.12.2018 -
15 S.T.S. 14159/05.02.2019 28.02.2020
16 APELE ROMÂNE 305/OM/21.01.2019 -
17 M.T.-C.N.C.F.R.-SUC. REG. CF Timișoara 3/6/1/1/450/27.03.2019
66-ALG-2019 28.02.2020
18 C.T.P. S.A. ARAD 41/20.12.2018 -
19 Duplicat Declarație– Încheiere de autentificare 2692/21.06.2016 -
20 P.M.A.-Direcția Tehnică-Serviciul Investiții 41981/T4/28.05.2019 -
În urma analizării documentației de urbanism în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism din data de 23.05.2019, s-a emis Avizul tehnic nr. 16 din 28.05.2019. Având în vedere cele de mai sus, susținem aprobarea P.U.Z.
Arhitect Șef,
Arh. Radu Drăgan
Funcția Nume prenume Semnătura Data
Verificat Șef serviciu arh. Sandra Dinulescu
Elaborat Consilier ing. Laurențiu Florescu
VIZA JURIDIC
ROMÂNIA
Județul Arad
Primăria Municipiului Arad
Arhitect-șef
Ca urmare a cererii adresate de către S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L., cu sediul în mun. Arad, str. Avrig, nr. 25-29, jud. Arad, înregistrată cu nr. 40789/22.05.2019, în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare, se emite următorul:
AVIZ
Nr. 16 Din 28.05.2019
pentru Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent CONSTRUIRE IMOBIL LOCUINȚE ȘI PRESTĂRI SERVICII P+8E+2ER Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108, generat de imobilul cu suprafața totală de 1.742 mp, identificată prin C.F. nr. 306216-Arad, categoria de folosință curți construcții în intravilan,
Inițiator: S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L.;
Proiectant: S.C. TARA PLAN S.R.L.;
Specialist cu drept de semnătură RUR: arh. Doriana Balogh.
Amplasare, delimitare, suprafață zona studiată în P.U.Z.:
Zona luată în studiu este situată în intravilanul Municipiului Arad, Calea Iuliu Maniu, nr. 108, suprafața totală a zonei studiate este de 34.500 mp.
Prevederi P.U.G. - R.L.U. aprobate anterior:
Conform PUG al municipiului Arad suprafața de teren, menționată mai sus, este cuprinsă în UTR 29, are ca funcțiune dominantă de locuire, iar ca funcțiuni complementare admise ale zonei sunt spații comerciale și prestări servicii, și are următoarele vecinătăți:
-la nord – Calea Iuliu Maniu;
-la sud – Calea ferată Arad – Timișoara;
-la est și vest– teren proprietate Statul Român.
Prevederi P.U.Z. - R.L.U. propuse:
Obiectul PUZ constă în rezolvarea problemelor funcționale, tehnice și estetice din zona studiată vizând propunerea de modificare a folosinței parcelei menționate mai sus, aflate în proprietatea S.C. PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ S.R.L., din teren având categoria de folosință curți construcții în intravilan, în zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii și realizare rețea de drumuri de deservire.
Reglementări urbanistice propuse:
1. Funcțiunea principală: zonă cu funcțiuni de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii pentru parcela identificată cu extrasul C.F. nr. 306216-Arad și realizare rețea de drumuri de deservire.
In imobil se vor amenaja un număr aproximativ de 51 apartamente, inclusiv spațiile destinate funcțiunii de servicii/birouri, după cum urmează:
• 4 apartamente la etajul I, din care 1 apartament cu 2 camere, 2 apartamente cu 3 camere și 1 spațiu de servicii/birouri. Suprafața alocată spațiilor cu destinația de birouri este de aproximativ 249 mp.
• câte 6 apartamente la etajele II-VIII, din care 3 apartamente cu 2 camere și 3 apartamente cu 3 camere
• 5 apartamente la cele 2 nivele retrase a câte 3 camere fiecare
La faza D.T.A.C., este permis ca numărul de apartamente estimat la faza P.U.Z. să fie modificat, prin soluția de arhitectură să se poată realiza un număr mai mic sau mai mare de apartamente și spatii de servicii, dar cu respectarea suprafeței de zonă verde și a parcajelor necesare numărului de apartamente, conform cu H.G. 525/1996 republicată, privind Regulamentul General de Urbanism, respectiv REGLEMENTAREA TEHNICA – GHID PRIVIND METODOLOGIA DE ELABORARE SI CONTINUTUL CADRU AL PLANULUI URBANITIC ZONAL – indicativ GM-010-2000 aprobat cu ordinul MLPAT nr. 176/N/16 august 2000.
De asemenea, sunt permise ulterioare unificări sau subapartamentări ale unităților locative inițiale.
2. P.O.T. max = 34,85%;
3. C.U.T. max = 3,50;
4. Regimul de înălțime: P+8E+2ER, Hmax = 34,00 m;
5. Zone verzi: 15,43%;
Se va asigura necesarul de zona verde amenajata pentru funcțiunile propuse pe amplasament, conform HG 525/1996, și anume:
• Pentru locuințe – min. 2mp/ locuitor. Pentru imobilul propus se estimează un număr de 132 persoane (un număr mediu de 2 persoane/ apartament 2 camere, un număr mediu de 3 persoane/ apartament 3 camere).
132 persoane × 2 mp spațiu verde amenajat/ persoana = 264 mp necesar spațiu verde amenajat
• Pentru spațiile de servicii/birouri, se va aloca un minim de 10% suprafață verde din totalul suprafeței terenului. Astfel, suprafața de zonă verde necesară pentru zonele cu destinație de servicii/birouri este de 174,20 mp, aferentă procentului de 10% din totalul suprafeței terenului.
Spațiul verde propus prin prezentul proiect este de 268,85 mp, reprezentând 15,43% din totalul suprafeței terenului, acoperitor pentru funcțiunea ce necesită suprafața de spații verzi cea mai mare, cea de servicii.
Necesarul de zonă verde va fi asigurat astfel:
- spațiu verde amenajat în suprafață de 150,70 mp, reprezentând 8,65% din suprafața totală a terenului.
- parcări / platou înierbat în suprafață de 472,65 mp. Se consideră ca 1,00 mp parcare înierbată este echivalentul a 0,25 mp spațiu verde amenajat. Astfel, suprafața de parcare înierbată de 472,65 mp este echivalată cu 118,15 mp spațiu verde amenajat, reprezentând 6,78 % din suprafața totală a terenului.
Însumând cele doua componente de mai sus, se asigura prin proiectul propus o suprafață totală de zonă verde amenajată de 268,85 mp (15,43 %).
Pe zona verde amenajată propusă prin prezenta documentație se instituie interdicție de construire, iar parcările înierbate sunt astfel propuse doar pentru a suplimenta procentul de spațiu verde a incintei.
6. Dimensiunile acceselor nou create, cât și a drumurilor executate din incinta reglementată, vor respecta normativele tehnice în vigoare, asemenea drumurilor publice și vor fi conform Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 aprobată cu modificări prin Legea nr. 82/1998 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cât și condițiile impuse prin avizele de specialitate. Execuția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind lucrările publice și vor fi executate pe cheltuiala investitorilor, înaintea autorizării construcțiilor. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
7. Beneficiarul va realiza și va asigura executarea lucrării de construire a extinderii străzii Iuliu Toader, respectiv modernizarea străzii Exterioară, dimensionate conform normativelor în vigoare, în baza unui Certificat de Urbanism, a documentațiilor tehnico-economice, a proiectelor de specialitate, autorizațiilor si avizelor prevăzute de lege. Anterior depunerii cererii de emitere a Autorizației de construire, se va supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad documentația tehnico-economică pentru realizarea extinderii străzilor. Recepția lucrărilor se va realiza cu respectarea prevederilor legale privind recepția lucrărilor publice.
8. Construcțiile vor fi autorizate după asigurarea executării lucrărilor de echipare edilitară aferente amplasamentului, de către dezvoltator sau cumpărător, prevăzute în contractele de vânzare cumpărare a terenului. Se vor autoriza construcțiile și amenajările care se pot racorda la infrastructura edilitară existentă cu capacitatea corespunzătoare, sau pentru a cărei extindere sau realizare există surse de finanțare asigurate de investitori interesați sau care beneficiază de surse de finanțare atrase potrivit legii.
9. Pe cheltuiala investitorului se va asigura realizarea rețelei de apă, a rețelei de canalizare menajeră, a rețelei de canalizare pluvială, a rețelelor electrice, de gaze naturale necesare funcționării noii zone de locuire (imobil P+8E+2ER) și prestări servicii, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute, urmând ca după realizarea acestora, acestea să fie predate deținătorilor de utilități, unde este cazul. Documentațiile care se vor întocmi și aproba, cât și lucrările care se vor executa vor respecta toate etapele rezultate din aplicarea legislației în vigoare.
10. Se va obține de către beneficiar dreptul de servitute de trecere pentru parcela identificată prin C.F. nr. 306216-Arad pe parcelele pe care se vor executa lucrările de echipare edilitară, extindere și modernizare accese rutiere și pietonale aferente amplasamentului.
Retrageri ale construcțiilor față de limitele de proprietate ale parcelei:
- nord: minim 5,56 m față de limita de proprietate;
- est: minim 4,00 m față de limita de proprietate;
- vest: minim 4,00 m față de limita de proprietate;
- sud: minim 14,78 m față de limita de proprietate, în afara zonei de siguranță a căii ferate Timișoara – Arad (20 m din axul infrastructurii feroviare) și a zonei de protecție LES 20 kV (0,6 m din axul liniei subterane LES 20kV).
Circulația: Deservirea rutieră a obiectivului proiectat urmează a se asigura din strada Iuliu Toader, în partea de nord și din strada Exterioară, în partea de sud. Ambele străzi se găsesc la est de amplasament, iar racordarea rutieră și pietonală a incintei se va face prin corectarea și extinderea traseelor străzilor existente, pe domeniul public, conform avizului Direcției Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
Lucrările rutiere vor fi pe cheltuiala beneficiarului și constau, în principal, din următoarele:
- Amenajarea accesului rutier și pietonal pe latura nordică prin racordarea terenului reglementat prin PUZ cu strada Iuliu Toader. Carosabilul segmentului de racord va avea o lățime de minim 6 m, pentru a permite circulația autoturismelor in 2 sensuri simultan. Se vor prevedea razele necesare pentru accesul facil pe proprietate și de asemenea terasamentul necesar, funcție de studiul geotehnic si îmbrăcămintea finală a racordului de pe segmentul propus.
1. Amenajarea accesului rutier și pietonal la sud, prin lucrări de modernizare și reparații a segmentului de strada Exterioară, pentru a permite utilizarea acestui traseu în condiții conforme din punct de vedere tehnic. Accesul rutier amenajat la sud de proprietate se va realiza în afara zonei de siguranță a liniei de cale ferata. Dimensiunile acestui segment vor fi preluate din documentele de proprietate ale străzii Exterioară.
2. În interiorul incintei se va realiza o platformă betonată sau pavată pentru circulația auto și pietonală a imobilului propus. În zona de siguranță a liniei de cale ferata se va amenaja un platou din pavaj înierbat și zona verde amenajată. Prin această amenajare propusă nu vor fi realizate construcții sau instalații neferoviare supraterane.
- În interiorul incintei se propune realizarea a 51 locuri de parcare, din care 25 locuri de parcare amplasate la parterul imobilului, iar diferența de 26 locuri de parcare se va amenaja pe proprietate, în zone cu pavele înierbate.
- Conform HG 525/1996 actualizată, se vor amenaja locuri de parcare minim unul pentru fiecare apartament și încă un număr de locuri de parcare pentru spațiile comerciale/prestări servicii.
- Pentru etajul destinat spațiilor de prestări servicii se vor amenaja separat 3 locuri de parcare, conform Regulamentului general de urbanism, care prevede un loc de parcare la 200 mp suprafață desfășurată de spații comerciale/prestări servicii.
Utilități: Echiparea tehnico-edilitară: rețelele de apă potabilă, canalizare menajeră și pluvială, branșament electric și de gaz, în incinta reglementată, se vor executa în varianta de amplasare subterană, conform condițiilor din avizele și acordurile obținute și pe cheltuiala beneficiarilor.
În urma ședinței Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism din data de 23.05.2019, se avizează favorabil Planul Urbanistic Zonal și Regulamentul Local de Urbanism aferent acestuia.
Prezentul aviz este valabil numai împreună cu planșa de reglementări anexată și vizată spre neschimbare.
Elaboratorul și beneficiarul P.U.Z. răspund pentru exactitatea datelor și veridicitatea înscrisurilor cuprinse în P.U.Z. care face obiectul prezentului aviz, în conformitate cu art. 63 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare.
Prezentul aviz este un aviz tehnic și poate fi folosit numai în scopul aprobării P.U.Z.
Documentația tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (DTAC) se poate întocmi numai după aprobarea P.U.Z. și cu obligativitatea respectării întocmai a prevederilor acestuia.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii sale pe toată durata de valabilitate a certificatului de urbanism nr. 396 din 28 februarie 2018 emis de Primăria Municipiului Arad.
Arhitect-şef
Arh. Radu Drăgan
LF/SD PMA –A6 – 14
PRIMARIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECTIA ARHITECT SEF
SERVICIUL DEZVOLTARE URBANA SI PROTEJARE MONUMENTE
NR. 41940/A528.05.2019
RAPORTUL INFORMĂRII ŞI CONSULTĂRII PUBLICULUI
În conformitate cu prevederile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism,cu modificările și completările ulterioare s-a întocmit prezentul raport privind documentaţia:
Plan Urbanistic Zonal şi Regulament Local de Urbanism aferent –Construire imobil locuințe și prestări servicii P+8E+2Er
Iniţiatorii documentaţiei– SC PROMOȚII ȘI CONSTRUCȚII MOȚ SRL
Amplasament – municipiul Arad, Calea Iuliu Maniu nr.108
Proiectant - SC TARA PLAN SRL, proiect nr.115/2018
Responsabilitatea privind informarea şi consultarea publicului : Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente din cadrul Direcţiei Arhitect-Şef
A. Detalii privind tehnicile şi metodele utilizate pentru a informa şi consulta publicul
1.Datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetăţenii au fost invitaţi să dezbată propunerea solicitantului:
La etapa 1 - intenţia de elaborare a documentaţiei P.U.Z
- prin adresa nr.18608/13.03.2018 înregistrată la Primăria Municipiului Arad , beneficiarii solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind intenţia de elaborare P.U.Z.
- întocmire anunţ privind intenţia de elaborare P.U.Z. şi postat pe site-ul www.primariaarad.ro în data de 26.03.2018;
- anunţul de intenţie a fost afişat în data de 26.03.2018 pe panou amplasat pe parcela studiată;
Publicul a fost invitat să consulte studiul de oportunitate la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 06.04.2018 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
Nu au fost depuse reclamaţii sau sesizări cu privire la intenţia de elaborare P.U.Z.
La etapa 2 – de elaborare a propunerilor PUZ si RLU aferent
- prin adresa înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr.79680/30.10.2018, beneficiarul solicită demararea procedurii de informare şi consultare a publicului privind consultarea propunerilor P.U.Z. şi R.L.U.
- întocmire anunţ privind consultarea asupra propunerilor preliminare şi postarea acestuia pe site-ul www.primariaarad.ro şi afişare la sediu în data de 19.11.2018;
- anunţul privind consultarea documentaţiei a fost afişat în data de 19.11.2018 pe panouri amplasate pe parcela care a generat planul urbanistic zonal, la dosar fiind depuse fotografii care demonstrează acest lucru.
Publicul a fost invitat să consulte documentaţia depusă Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente până în data de 03.12.2018 şi să facă observaţii, recomandări în scris la registratura Primăriei Municipiului Arad.
2. Conţinutul, datele de transmitere prin poştă şi numărul trimiterilor poştale
Au fost identificate părţile potenţial interesate, care pot fi afectate de prevederile documentaţiei de urbanism.
Au fost trimise scrisori de notificare către aceştia, privind posibilitatea consultării documentaţiei PUZ la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, pentru a putea sesiza probleme legate de propunerea din plan.
3. Localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi părţilor interesate care au primit notificări, buletine informative sau alte materiale scrise
Au fost notificaţi vecinii direct afectaţi de propunerile PUZ, proprietarii parcelelor învecinate : DIRECȚIA PATRIMONIU, Asociațiile de proprietari str.Iuliu Toader bl.102
sc. B, sc.C, sc.D.
4. Numărul persoanelor care au participat la acest proces
Documentaţia disponibilă la Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente nu a fost consultată de nici o persoană.
B. Rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare :
Nu au fost înregistrate sesizări.
Prezentul raport a fost întocmit în conformitate cu Regulamentul local privind implicarea publicului în elaborarea sau revizuire planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului aprobat prin HCLM Arad nr. 95/28.04.2011 şi va fi adus la cunoştinţă Consiliului Local al Municipiului Arad în scopul fundamentării deciziei de aprobare/neaprobare a documentaţiei.
ARHITECT ȘEF
Arh.Drăgan Radu
Functia Nume prenume Semnatura Data
Verificat Sef serviciu arh. Sandra Dinulescu 28.05.2019
Elaborat Consilier Angelica Giura 28.05.2019