Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 05-05-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Construire Hală Arad, DN 69 km 44+620 - dreapta - proiect 13/2006, beneficiar SC PRODAGRO TEHNIC SRL Arad, str. Bicaz nr. 6, proiectant SC PROIECT LINIA B SRL - iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 06.05.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Construire Hală Arad, DN 69 km 44+620 – dreapta - proiect 13/2006, beneficiar SC PRODAGRO TEHNIC SRL Arad, str. Bicaz nr. 6, proiectant SC PROIECT LINIA B SRL - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind stabilirea procedurii şi condiţiilor de acordare a facilităţilor la plata obligaţiilor faţă de bugetul local în cazul unei calamităţi naturale - iniţiativa primarului.
3. Documentaţie privind Planul Urbanistic de Detaliu - Construire blocuri de locuinţe UTA Arad, incinta Parc industrial UTA - beneficiar SC BLOC 01 UTA SRL, proiectant SC ALBIN DESIGN SRL DEVA - iniţiativa primarului.
Până la data de 19.05.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 08.05.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
S.C. PROIECT LINIA B S.R.L.
Proiectare construcţii civile şi industriale
Arad, Bd. Decebal nr 12. tel/ fax 057 – 280720 057 – 281254; 095 – 656493
3.Faza de proiectare : Plan urbanistic de detaliu si caiet de sarcini
4.Beneficiar : S.C. PRODAGRO TEHNIC S.R.L
ARAD- str. Bicaz nr. 6
5.Proiectant : S.C. PROIECT LINIA B S.R.L.
OBIECTUL STUDIULUI.
Prezenta documentaţie de urbanism s-a întocmit în vederea aprobării de către Consiliul Local al Oraşului Arad a soluţiei prezentate privind amplasarea unei hale de expunere şi reparaţii utilaje agricole în localitatea Arad – DN 69 km 44 + 620 - stânga.
Pe terenul studiat se propune amplasarea, realizarea şi menţinerea pe întreaga durată de existentă a construcţiilor de către investitor a nivelului şi cerinţelor de calitate conform legislaţiei şi standardelor în vigoare, cu respectarea normelor de protecţie a mediului, a normelor legale de igienă şi sănătate publică .
Investitorul v-a respecta normele calităţii în construcţii în toate etapele care concură la conceperea, realizarea, exploatarea şi postutilizarea halei de expunere şi reparaţii utilaje agricole.
Din documentaţie rezultă condiţiile de amplasare şi realizare a acestei construcţii în condiţiile particulare generate de teren, de vecinătăţile acesteia şi cerinţele funcţionale.
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE.
Pentru stabilirea condiţiilor de amplasare a construcţiilor şi a incintei s-au avut in vedere prevederile şi condiţiile generale cuprinse pentru acest teren în "Planul urbanistic general al municipiului Arad".
Terenul studiat se afla în zona de terenuri agricole.
4. ANALIZA SITUATIEI EXISTENTE.
4.1. FOLOSINTA TERENULUI.
Hala se propune în incinta proprietăţii de 5700 mp, având 15,0 x 36,0 m , orientată E – V.
Se învecinează astfel:
- S - E – DN 69 Timişoara - Arad
- S – V – De 2942 drum macadam
- N – V - teren agricol
- N - E – teren agricol
Terenul este situat în partea sudică a oraşului pe DN 69 Timişoara –
Arad.
4.3. ANALIZA GEOTEHNICA.
Pentru determinarea condiţiilor de fundare corespunzătoare amplasamentului s-a întocmit un studiu geotehnic.
Ca o concluzie cu caracter informativ ce se poate desprinde
în aceasta faza de proiectare constând în date geotehnice executate in zona amplasamentului propus menţionăm : terenul este plan şi are stabilitate generală asigurată :
- stratificaţia este constituita din :
- umplutură necontrolată
- argilă prăfoasă nisipoasă cafenie gălbuie plastic consistentă
- nisip cu pietriş şi bolovăniş cafeniu gălbui, saturat de îndesare
medie.
Se recomanda aşezarea fundaţiilor la adâncimea minimă de 1,20 m sub C.T.N în stratul de argilă prăfoasă nisipoasă cafenie gălbuie plastic consis -tentă, adâncime ce asigură epuizarea completă a umpluturilor de pe amplasament. Cota de fundare se va alege in funcţie de caracteristicile constructive si funcţionale ale obiectivului propus.
Apa subterana la data executării forajului ( februarie 2006 ) a fost interceptata la adâncimea de 3,50 m fata de nivel teren.
Variaţia nivelului apei subterane este legată de cantităţile de precipitaţii căzute în zonă, precum şi variaţia nivelului râului Mureş.
Presiunea convenţionala ce se va lua in calcul pentru Df = 2,00 m şi b = 1,00 m este Pconv = 210 KPa .
Din punct de vedere seismic amplasamentul se încadrează in zona seismica de calcul "D" (Ks = 0,16 si Tc = 1,0 s).
4.4. CAILE DE COMUNICAŢIE.
4.4.1. Situaţia existenta
În zona studiată există un singur drum orientat S – V , drum cu macadam ce constituit accesul pe lot, se găsesc şi următoarele utilităţi:
- LEA de 380 V .
5. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICA SI REGLEMENTARI.
5.1. ELEMENTE DE TEMĂ.
Prezenta documentaţie s-a întocmit pe baza solicitărilor exprimate de investitor de a realiza o hală de expunere şi reparaţii utilaje agricole. Clădirea va avea o infrastructură din beton , suprastructură din panouri sandwich de 6 cm cu structură metalică , tâmplărie P.V.C cu geam termopan, şarpantă - fermă metalică cu învelitoare panouri sandwich. Clădirea va avea un regim de înălţime P + ETAJparţial.
Planul urbanistic de detaliu în vederea amplasării obiectivului vizat s-a întocmit în urma condiţiilor impuse în certificatul de urbanism. Construcţiile propuse vor avea următoarele spaţii funcţionale :
Corp A: - construcţie propusă ( etapa I )
- parter - spaţiu vânzare piese, birouri, spaţiu depozitare piese, centrală termică, grupuri sanitare, sală mese personal, cu grupuri sanitare şi atelier de reparaţii
- etaj parţial – birouri, sală de conferinţe şi un apartament de serviciu.
Corp A ( etapa II )
În etapa aII a beneficiarul doreşte să- şi extindă atelierul de reparaţi.
Se vor prevedea : platforme betonate, parcări, împrejmuiri ale proprietăţii şi spaţii verzi.
Accesul pietonal şi cu maşina pe parcelă se va realiza din drumul de macadam care are legătură cu DN 69 , pe un podeţ peste canalul C.A.I. A.N.I.F. Acest acces se va realiza conf. avizului de la Compania Naţională de drumuri şi autostrăzi.
Amplasarea clădirii pe parcelă a fost condiţionată de orientarea terenului faţă de punctele cardinale şi de asemenea de necesităţile de expunere şi parcare a utilajelor folosite de firmă, clădirea fiind propusă cu retragere de 36,00 m faţă de limita de proprietate, latura S – V.
5.2. PROPUNERI DE ORGANIZARE A TERENULUI.
Latura nord - estică respectiv nord – vestică are o lungime de 57,0 m, latura sud - estică respectiv sud – vestică este de 100,0 m.
Corpul de clădire ce se doreşte a fi amplasat este la 45,0 m faţă de limita de proprietate din partea sud - estică, la 36,0 m faţă de limita din partea sud- vestică, 19,0 m la limita din parter nord - vestică şi 6,00 m faţă de limita proprietăţii din partea de nord - estică .
Incinta va fi despărţită faţă de vecinătăţi şi aliniamentul stradal cu o împrejmuire din plasă sudată ecologică tip Buziaş.
5.3. REGIMUL DE INALTIME.
Construcţia propusă va avea un regim de înălţime P + E şi va avea o volumetrie ce va exprima funcţiunea specifica a obiectivului, cu o înălţime la cornişă H max.= 5,00 m şi înălţime H max.= 6,30 m.
5.4. REGIMUL DE ALINIERE A CONSTRUCTIILOR.
5.4.1. Alinierea terenului
Din necesitatea realizării unei racordări corecte dintre DN 69 km 44 + 620, respectiv drumul de macadam se propune un racord cu R = 2,0 respectiv 12,0 m . Se propune şi realizarea unui acces din drumul de macadam pe parcelă cu un racord care va fi realizat în incinta proprietăţii. Accesul peste canalul existent între drumul de macadam şi proprietate se va realiza cu un pod.
5.4.2. Alinierea construcţiilor
Clădirea propusă va fi amplasată la : la 45,0 m faţă de limita de proprietate din partea sud - estică, la 36,0 m faţă de limita din partea sud- vestică, 19,0 m la limita din parter nord - vestică şi 6,00 m faţă de limita proprietăţii din partea de nord - estică .
5.5. MODUL DE UTILIZARE AL TERENULUI.
Terenul studiat în zonă este de 15.000 mp iar cel cu propunere este de 5700 mp, indicii de utilizare menţionaţi conf.
MLPAT = POT = Sc : St x 100 CUT = Sd : St
În zona studiată
POTex = 0 CUTex = 0
POTpr = 5,1% CUTpr = 0,7
În zona cu propuneri
POTex = 0 % CUTex = 0 %
POTpr = 13,4 % CUTpr = 0,18
Conform regulamentului general de urbanism şi CU – POT şi CUT se stabilesc prin PUD.
5.6. BILANT TERITORIAL AFERENT SUPRAFETEI DE TEREN
STUDIATA.
Conform proiect rezultă
O Supr. studiată 15.000,00 mp
O Supr. incintă propuneri 5.700,00 mp
- construcţii existente -
- construcţii propuse Sc 765,00 mp
- construcţii propuse Sd 1035,00 mp
- platforme, alei, terase, circulaţie
auto şi pietonală 4546,48 mp
- tehnico-edilitare 45,00 mp
- spaţii verzi amenajate 343,52 mp
- teren agricol -
o Supr. zonei studiate 15000,0 mp
- locuinţe existente -
- dotări -
- drumuri 456,0 mp
- platforme, trotuare -
- spaţii min. amenajate -
- tehnico-edilitare 250,0 mp
- teren agricol 8209,0 mp
- canal 385,0 mp
Bilanţ teritorial – zona studiată
E P
POT - 13,4%
CUT - 0,18
EXISTENT PROPUS
Destinaţie teren mp % mp %
Construcţii - -
Dotări
Drum
Platforme, parcaje, trotuare
Supr. zone verzi şi plante
Tehnico-edilitate
Teren agricol
Canal
Total
Bilanţ teritorial – incintă propuneri
E P
POT 13,4%
CUT 0,18
EXISTENT PROPUS
Destinaţie teren mp % mp %
Construcţii - 765,0 13,4
Dotări - -
Drum - -
Platforme, parcaje, trotuare - 4546,48 79,7
Supr. zone verzi şi plante - 343,52 6,1
Tehnico-edilitate - 45,0 0,8
Teren agricol 5700,0 100
Canal - -
Total 5700,0 100 5700,0 100
5.7. CIRCULAŢIA TERENURILOR.
Perimetrul zonei studiate cuprinde terenuri aflate în proprietate personală şi terenuri proprietatea statului aflate in administrarea Primăriei Municipiului Arad.
Terenul pe care se propune amplasarea halei este în suprafaţă de 5700,0 mp având o lungime de 57,0 m, latura sud - estică respectiv sud – vestică este de 100,0 m, având C F nr. 70489 nedefinitivă cu nr.top. 386.2896/1/2 nr.cad.819/2.
6. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ.
6.1. ALIMENTAREA CU APĂ
6.1.1. Situaţia existentă
1. Alimentare cu apa
Pe amplasamentul nu există reţea de apă potabila .
2. Canalizarea
Pe drumul naţional DN 29 nu există o reţea de colectare pentru apa menajeră şi o reţea de colectare a apei pluviale.
6.1.2. Situaţie propusă
1. Alimentarea cu apa
Pentru alimentarea cu apă potabilă a obiectivului se propune forarea unui puţ., apă ce va fi folosită pentru nevoile menajere, iar apa potabilă se va asigura prin încheierea unui contract cu furnizorii de apă potabilă în recipiente.
2. Canalizarea
Apele meteorice care cad pe proprietatea obiectivului se vor prelua prin jgheaburi şi burlane de pe acoperişul clădirii se vor colecta într-un rezervor de apă, astfel apa colectată se vafolosi la întreţinerea spaţiilor verzi.
Apele meteorice colectate de pe platforma betonată se vor deversa într-un separator de grăsimi după care se vor colecta în rezervorul de apă pluvială.
Apele menajere se vor colecta într-un rezervor vidanjabil pe traseul canalului menajer de incintă în punctul de racord a instalaţiei interioare de canalizare şi la schimbarea de direcţie a acesteia se vor prevedea cămine de vizitare din tuburi de beton,cu fundaţie din beton monolit cu capace.
6.2. ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ.
6.2.1. Alimentarea cu energie electrică
6.2.1.1. Situaţia existentă
În zona amplasamentului există reţea electrică.
6.2.1.2. Situaţia propusă
Clădirile se vor racorda la reţeau electrică.
Alimentarea cu energie electrica a obiectivului se va realiza printr-o linie electrică subterană de joasă tensiune.
Tabloul general se propune a se monta in clădirea propusă – corp A.
Iluminatul exterior se va realiza cu corpuri de iluminat echipate cu lămpi cu vapori de Mercur de înalta presiune montate pe clădire.
Instalaţiile electrice se vor prezenta mai detaliat la următoarele etape de proiectare.
In proiectare, execuţie si exploatare se vor lua toate masurile impuse de normativele I7/98; P118/98; PE107; C300/94; celelalte norme si normative in vigoare, astfel încât sa se elimine pericolele de incendiu, electrocutare, explozie, alte accidente de munca.
6.3. DRUMURI SI SISTEMATIZARE VERTICALĂ.
6.3.1. Situaţia existentă
Amplasamentul obiectivului – SC PRODAGRO TEHNIC SRL este încadrat între următoarele limite:
- S - E – DN 69 Timişoara - Arad
- S – V – De 2942 drum macadam
- N – V - teren agricol
- N - E – teren agricol
Suprafaţa de teren ce urmează a fi ocupată de construcţe va fi de 765,0 mp, înscris în cartea funciară nr. 70489, terenul extravilan arabil are forma de dreptunghi conform planului de situaţie .
În această zonă există reţea electrică şi telefonie.
6.3.2. Situaţia propusă
S.C. PRODAGRO TEHNIC S.R.L. Arad pe acest teren a propus construirea unei hale, a unor platforme betonate pentru expunere utilaje agricole, unei parcări pentru 15 autoturisme, unei împrejmuiri şi a unui acces din drumul de exploatare realizat din pavaj - care deserveşte locuinţele din zonă- cu realizarea instalaţiilor aferente acestei unităţii cum ar fi instalaţiile electrice şi telefonie şi alimentare cu apă potabilă, reţea de canalizare proprii.
Aceste locuinţe ale fostului I.A.S. Aradul Nou sunt situate pe partea stângă a drumului naţional DN 69, la distanţa de 142,50 m faţă de axul drumului naţional, iar distanţa de la hală la axul drumului naţional este de 81,0 m. Drumul de acces existent este situat la poziţia kilometrică DN 69 km 44 + 620, pe partea stângă a drumului naţional.
Accesul la acest imobil se realizează din drumul de acces existent. Pentru acest drum de acces existent s-au proiectat pene de racordare de 3,50 m lăţime şi 50,00 m lungime. Lăţimea accesului va fi de 140,00 m. Acest acces este numai pentru autovehicolele care circulă din direcţia Arad spre Timişoara, nepermiţându-se accesul autovehicolelor de pe partea dreaptă a drumului naţional DN69 Timişoara - Arad, asigurându-se semnalizarea conform SR 1848 - 2004.
Structura sistemului rutier al accesului şi a penelor de racordare şi a benzilor de încadrare este :
-25 cm strat de fundaţie din balast
-15 cm strat de fundaţie din piatră spartă
-10 cm macadam
-8 cm strat de bază din anrobat bituminos AB2
-5 cm strat de legătură din beton asfaltic BAD25
-5 cm strat de uzură din beton asfaltic Ba16
care se încadrează cu borduri prefabricate de beton de 20 x 30 cm aşezate pe fundaţie de beton C12/15 de 30 x 15 cm. Pentru a se împiedica infiltrarea apelor în structura sistemului rutier propus pentru penele de racordare şi în benzile de încadrare se propune folosirea unor materiale geotextile care împiedică ascensiunea apei freatice în sistemul rutier.
Pentru structura sistemului rutier al platformei betonate se propune următoarea stratificaţie este :
-25 cm strat de fundatie din balast
-15 cm strat de fundatie din piatră spartă
-16 cm BcR4 beton rutier
care se încadrează cu borduri prefabricate de beton de 20 x 30 cm aşezate pe fundaţie de beton C12/15 de 30 x 15 cm.
Această structură a sistemului rutier se va definitiva după calculele de dimensionare şi verificare la îngheţ-dezgheţ conform STAS 1709/1-90, în baza studiului geotehnic comandat de beneficiar pentru lucrare.
Unghiul dintre axul drumului naţional şi axul accesului are valoarea 100g, iar pentru racordarea penelor de racordare la drumul de acces în incintă vor fi folosite arce de cerc cu raza de R = 20,0 m respectiv cu raza de R =12,0 m .
Lăţimea drumului de acces realizat din pavaj peste care s-a aşternut un covor din mistură asfaltică, la intersecţia cu drumul naţional este de 140,00 m, iar lăţimea accesului în curtea imobilului la intersecţia cu drumul de acces din pavaj este de 20,0 m.
In profil transversal, penele de racordare la drumul naţional se va proiecta cu pantă transversală de 2,5%, aşa cum se arată în planul de situaţie 01D. Astfel, se asigură evacuarea rapidă a apelor meteorice spre canalul existent.
Reglementarea circulaţiei în/din acces ( parcare ) se va realiza cu indicatoare de circulaţie în conformitate cu noul Cod rutier şi SR 1848 - 2004.
Incadrarea lucrării
Lucrarea care face obiectul prezentului proiect se încadrază în categorie
C .
Proiectul în faza PT+CS trebuie verificat pentru următoarele exigente de performanţă:
A4-rezistenţă şi stabilitate
B2-siguranţa în exploatare
D2-igiena, sănătatea oamenilor, refacerea şi protecţia mediului
Fazele determinante la care se vor întocmi procesele verbale de recepţie sunt indicate în programul de urmărire a execuţiei.
Prevederile şi prescripţiile tehnice pentru execuţia tuturor lucrărilor pentru realizarea investiţiei sunt cuprinse în caietele de sarcini, întocmite în baza prescripţiilor tehnice de bază.
Orice modificare ulterioară în conţinutul prescripţiilor tehnice indicate în cadrul caietului de sarcini, ca şi orice noi prescripţii apărute după data elaborării proiectului, sunt obligatorii, chiar dacă nu concordă cu prevederile cupinse în cadrul caietului de sarcini.
6.3.3. Sistematizare verticală
Cota terenului sistematizat va fi cu 50 cm mai sus decât cota terenului
natural.
6.4. MĂSURI DE PROTECŢIA MEDIULUI, PROTECŢIE SANITARĂ, PREVENIREA ŞI STINGEREA INCENDIILOR.
6.4.1.Protecţia calităţii apelor.
Din activităţile zilnice ale unităţii vor rezulta următoarele tipuri de ape:
- ape menajere cu un debit Qzimax = 0,01 mc / zi rezultate de la corpul administrativ şi hală care se colectează în canalizarea proprie propusă, se deversează într-o fosă vidanjabilă, care se va vidanja conform contractului cu Serviciul Salubritate.
- apele meteorice care cad pe hală se vor prelua prin jgheaburi şi burlane de pe acoperiş şi se vor colecta într-un rezervor de apă, astfel apa colectată se va folosi la întreţinerea spaţiilor verzi.
- apele meteorice se vor prelua de pe platforma betonată prin guri de scurgere cu grătar din fontă care au un debit de calcul pluvial, Qpl = 2,4 l/s se vor deversa într-un separator de grăsimi după care se vor colecta în rezervorul de apă pluvială.
Se constată că nu vor exista ape neepurate care să necesite măsuri speciale de protecţie.
6.4.2. Protecţia aerului.
Obiectivul nu este o sursă de poluare a aerului.
6.4.3. Protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor.
Pe timpul lucrărilor, datorită mijloacelor de transport nivelul de zgomot admis este de 50 dB.
Accesul autospecialei pentru colectarea gunoiului se va realiza în incinta obiectivului . Realizarea acestei activităţi se va face astfel încât manevrele, opririle şi pornirile să fie reduse la minim.
6.4.4. Protecţia împotriva radiaţiilor.
Nu se folosesc surse de radiaţii.
6.4.5. Protecţia solului şi subsolului.
Suprafeţele din hală, căile de acces în incintă precum şi rampele de încărcare – descărcare sunt betonate .
6.4.6. Protecţia ecosistemelor terestre şi acvatice.
Obiectivul propus nu are legătură cu ecosistemele terestre şi acvatice.
6.4.7. Protecţia aşezărilor umane şi a altor obiective de interes public
Această parcelă se află într-o zonă aflată pe DN 69 în partea dreaptă în sensul de deplasare spre Timişoara.
După terminarea construcţiilor se va planta o lizieră de pomi cu spaţiu verde în partea din spate a incintei ( latura sud-vestică ) .
6.4.8. Gospodărirea deşeurilor.
Deşeurile menajere vor fi colectate în europubele care vor fi depozitate pe o rampă betonată . Deşeurile se vor ridica periodic de către Serviciul Salubritate al Municipiului.
Beneficiarul va încheia un contract cu RA Salubritate pentru asigurarea evacuării acestor deşeuri.
Vor fi respectate normele de igienă privind mediul de viaţă şi Normele de Protecţia Muncii în vigoare.
6.4.9. Gospodărirea substanţelor toxice şi periculoase.
7. MĂSURI P.S.I.
Activitatea propriu-zisă este asigurată dotarea minimală cu mijloace de primă intervenţie în caz de incendiu, prevăzută de reglementarea tehnică specifică.
Clădirea este compartimentată cu pereţi antifoc şi uşi rezistente la foc pentru a proteja spaţiul antifoc şi se va folosi o rezervă de apă cu doi hidranţi exteriori în caz de intervenţie.
Hala va fi echipată cu sistem de detectare şi alarmă în caz de incendiu.
Întocmit :
Arhitectura: arh. Bus Zoltan
Urbanism arh. Nagy Alexandru
Studiu geo : P.F.Trofin Ion
Ridicare topo: S.C TEMPO S.R.L
Consultanţi de specialitate:
- drumuri ing. Sebin Etelca
- P.S.I ing. Şuteu Cornelia