Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 13-07-2005 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale - iniţiativa primarului.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 13.07.2005, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, este afişat următorul proiect de hotărâre:
Proiect de hotărâre privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale - iniţiativa primarului.
Până la data de 26.07.2005, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 13.07.2005, între orele 8,00-20,00, la Serviciul Relaţii Publice, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după acest proiect de hotărâre, care poate fi studiat şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro
P R I M A R
ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA PROIECT Avizat
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA nr._________
din_________________2005
privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale.
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
-iniţiativa primarului municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive înregistrată cu nr.________ din_____________
- raportul serviciului _____________________ din cadrul Direcţiei Tehnice înregistrat cu nr.________din__________;
- avizele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad;
- adresa nr. 31805/13.12.2004 emisă de S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL;
- adresa nr. ad. 31804/07.02.2005 emisă de S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL;
- adresa nr. 10642/APL/14.10.2004 emisă de S.C Polaris M Holding SRL;
- adresa nr. ad. 11652/15.11.2004 emisă de S.C Polaris M Holding SRL;
- contractul de concesiune nr.22/2004 încheiat cu S.C Polaris M Holding SRL privind serviciul public de salubrizare menajeră a municipiului Arad şi de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare.
- contractul de concesiunenr.6863/2002 încheiat cu S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL privind activitatea de neutralizare a deşeurilor urbane în municipiul Arad;
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr. 87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localităţilor aprobată prin Legea nr. 139/2002;
- prevederile Hotărârii de Guvern nr.433/2004 pentru aprobarea Regulamentului –cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare;
- în considerarea PROTOCOLULUI DE ACCEPTARE a clauzelor hotărârii încheiat între S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL şi S.C Polaris M Holding SRL înregistrat cu nr._______________.
În temeiul prevederilor art. 46, alin.1 din Legea nr.215/2001, a administraţiei publice locale,
HOTĂRĂŞTE
Art.1 În considerarea prevederilor specifice din Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare aprobat prin HG nr.433/2004 obiectul contractului de concesiune nr. 22/2004 încheiat cu S.C Polaris M Holding SRL este :
- salubrizarea municipală cu activităţile de colectare şi transport a deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice.
- serviciul de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare.
Art.2 (1) Serviciul prestat utilizatorilor agenţi economici şi instituţii publice se realizează pe baza contractului încheiat de operator cu aceştia.
(2) Contractul cadru de prestări servicii este prevăzut în anexa 1.
Art.3 Decontarea serviciului de salubrizare municipală se realizează din taxa specială de salubrizare pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi pe bază de tarif încasat de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice pentru colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale, de la aceştia, în condiţiile contractului prevăzut la art.2 (1 ).
Art.4 Decontarea serviciului de depozitare şi neutralizare a deşeurilor similare deşeurilor municipale produse de agenţii economici şi instituţiile publice se realizează pe bază de tarif.
Art.5 (1) Se stabileşte în sarcina concesionarului S.C Polaris M Holding SRL obligaţia de a încasa de la utilizatorii contractuali simultan cu tariful de colectare şi transport şi tariful de depozitare şi neutralizare.
(2) Tariful de depozitare şi neutralizare se virează la S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL în condiţiile stabilite în Convenţia de colaborare, aprobată prin prezenta hotărâre, anexa 2.
Art.6 Se aprobă modificarea contractului de concesiune nr. 6863/2002 încheiat cu S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL în sensul decontării serviciului de depozitare şi neutralizare a deşeurilor produse de agenţii economici şi instituţiile publice din tariful aprobat, încasat de S.C Polaris M Holding SRL şi virat de acesta operatorului depozitului ecologic.
Art. 7 (1) Se stabileşte în sarcina agenţilor economici obligaţia de a efectua separarea deşeurilor industriale provenite din procese tehnologice ( conform HG nr856/16.08.2002, codurile 1-12 sunt deşeuri de tipul nămoluri, oxizi, talaş, rumeguş, cenuşi, pulberi, praf, nisipuri, miezuri şi forme, particule, deşeuri solide provenite din epurarea gazelor, materiale filtrante etc. ) de deşeurile municipale nepericuloase cod 20 pentru a căror colectare şi transport au obligaţia de a încheia contracte de prestări servicii cu S.C. Polaris M Holding S.R.L. , prevăzut în art. 2 , alin. 2.
(2) Agenţii economici şi instituţiile publice care utilizează incinte comune cu alţi agenţi economici şi/sau instituţii publice sau cu utilizatori casnici , au obligaţia de a inscripţiona (cu vopsea, autocolante, alte mijloace de inscripţionare) denumirea sub care sunt înregistraţi, pe pubelele sau containerele pe care le utilizează.
Art. 8. Se aprobă Actele adiţionale la contractele nr. 22/30.04.2004 de concesionare a serviciului public de salubrizare menajeră a municipiului Arad şi de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare încheiat cu S.C Polaris M Holding S.R.L. şi nr. 6863/25.07.2002 de concesionare a activităţii de neutralizare a deşeurilor urbane din municipiul Arad încheiat cu S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL prevăzute în anexele 3 şi 4 ale prezentei hotărâri.
SANCŢIUNI
Art. 9. Refuzul agentului economic sau al instituţiei publice de a încheia contractul de prestări servicii reglementat de prezenta hotărâre constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 20.000.000 la 25.000.000 lei.
Art. 10. Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la art. 7 (2) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 10.000.000 la 15.000.000 lei.
Art. 11. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de agenţii constatatori, împuterniciţi ai Primarului.
Art. 12. (1) Contravenienţii beneficiază de posibilitatea achitării a jumătate din minimul amenzii în termen de 48 de ore de la comunicarea Procesului-verbal de contravenţie.
(2) Împotriva Procesului-verbal de contravenţie se poate depune plângere la Serviciul Edilitar din cadrul Primăriei Municipiului Arad, în termen de 15 zile de la comunicare, aplicându-se în acest sens, prevederile O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.
Art. 13. Amenzile se plătesc la Direcţia Fiscală a Municipiului Arad sau în contul _______________________________________.
Art. 14. Modelul Procesului-verbal de contravenţie este prevăzut în anexa 5.
DISPOZIŢII FINALE
Art. 15. Se stabileşte în sarcina serviciului de specialitate din cadrul primăriei Municipiului Arad de a centraliza şi pune la dispoziţia operatorului S.C. Polaris M Holding S.R.L. lista utilizatorilor agenţi economici şi instituţii publice cărora le încetează obligaţia de plată a taxei de salubrizare de la data încheierii contractului de prestări servicii cu operatorul.
Art. 16. (1) Se stabileşte în sarcina operatorului S.C. Polaris M Holding S.R.L. să elaboreze graficul în baza căruia se încheie contractele prevăzute la art. 2.
(2) Graficul va fi adus la cunoştinţa celor interesaţi prin grija operatorului.
Art. 17. Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri orice dispoziţie contrară se abrogă.
Art. 18. Prezenta hotărâre intră în vigoare în termen de 120 de zile la data aducerii acesteia la cunoştinţa publică şi se va duce la îndeplinire de S.C Polaris M Holding SRL, S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL, agenţii constatatori din aparatul propriu al Primăriei Municipiului Arad împuterniciţi de primar şi se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Logistica Actelor Administrative din cadrul Primăriei Municipiului Arad.
În derularea contractelor, prin care s-au concesionat către S.C Polaris M Holding SRL şi S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL serviciile de salubrizare menajeră şi respectiv depozitare şi neutralizare a deşeurilor, părţile contractante au semnalat disfuncţionalităţi generate, în principal, de dificultatea cu care se îndeplinesc obligaţiile de plată. Încasarea taxei speciale de salubrizare, facturarea şi virarea sumelor datorate sunt operaţiuni care nu se pot realiza în fluxul optim dorit de toţi partenerii contractuali. Acesta este şi motivul pentru care unul dintre parteneri S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL a deschis un litigiu pentru obligaţia de plată (Dosar nr. 6967/2004 al Tribunalului Arad) încheiat cu obligarea Consiliului Local al Municipiului Arad de a plăti într-un termen foarte scurt sumele certe şi datorate.
Pentru reglementarea situaţiei şi înlăturarea disfuncţionalităţilor reprezentanţii celor două societăţi şi ai Primăriei Municipiului Arad au analizat variantele posibile, convenind asupra modalităţii de soluţionare propusă în proiectul prezentat.
Pentru cele arătate ,
PROPUN
Adoptarea hotărârii privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale.
PRIMAR
Gheorghe Falcă
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
SECRETAR
DIRECŢIA TEHNICĂ
Nr._________/________________
R A P O R T
al serviciului de specialitate
Obiect : propunerea de aprobare a Proiectului de hotărâre privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale.
Prin proiectul de hotărâre prezentat în expunerea de motive a Primarului înregistrată sub nr. ______/___________, se propun unele reglementări referitoare la serviciile de colectare, transport, depozitare şi neutralizare a deşeurilor municipale.
În fapt: în baza HCLM Arad nr. 33/24.02.2004 şi HCLM Arad nr. 77/04.04.2002, s-au încheiat contractele de concesionare nr. 22/30.04.2004 cu SC Polaris M Holding SRL - pentru serviciul de salubrizare menajeră şi nr. 6863/25.07.2002 cu SC ASA Servicii Ecologice Arad SA - pentru activitatea de depozitare şi neutralizare a deşeurilor. Potrivit prevederilor hotărârilor de consiliu prin care s-a instituit taxa specială de salubrizare, aceasta a fost stabilită în scopul susţinerii serviciului de salubrizare a oraşului. Astfel, atât serviciul de salubrizare menajeră, cât şi cel de depozitare şi neutralizare a deşeurilor, se decontează din taxa de salubrizare.
Costul colectării, transportului şi depozitării deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale este de 47, 96 €/tonă inclusiv TVA ( Polaris+ASA ).
Faţă de estimările anului 2004 privind colectarea şi transportul la ASA a 43.442 tone deşeuri municipale s-au colectat şi transportat de fapt 58.982 tone.
Taxa specială de salubrizare care trebuia să se încaseze în cursul anului 2004 totalizează suma de 86.000.000.000 lei, echivalentul a 2.093.935 €.
Având în vedere cantitatea colectată, transportată şi depozitată de 58.982 tone necesarul de fonduri pentru anul 2004 era de 124.779.265.254 lei , echivalentul a 3.038.136 €.
Deficitul rezultat este de 944.204 € adică 38.779.279.271 lei.
În anul 2004 cantitatea de deşeuri menajere declarate de agenţii economici a fost de 68.405 mc, adică aproximativ 16.485,61 tone, având în vedere că greutatea volumetrică este de 241 Kg/mc.
Dacă în perioada ianuarie – aprilie 2004 cantităţile de deşeuri municipale declarate de agenţii economici erau de aprox. 7100 mc lunar, începând cu luna aprilie aceste cantităţi scad sub 5000 mc chiar 4.891 mc, în luna august.
Diferenţele ce se pot înregistra între cantităţile de deşeuri municipale declarate pe proprie răspundere de către agenţii economici şi cantităţile de deşeuri colectate, transportate şi depozitate determină costuri suplimentare, ştiind că operatorul nu face o corelaţie între cantitatea declarată şi cea colectată. Această problemă va fi eliminată odată cu încheierea contractelor de prestări servicii direct între operator şi fiecare agent economic în parte.
Cele afirmate sunt susţinute şi de împrejurarea că SC ASA Servicii Ecologice Arad SA a deschis un litigiu având ca obiect – pretenţii conform OGR nr. 5/2001 privind procedura somaţiei de plată – (Dosar Tribunalul Arad nr. 6967/2004), sumele pretinse fiind certe şi necontestate. O situaţie similară afectează şi derularea contractului cu SC Polaris M Holding SRL pentru ale cărui servicii plata nu se poate realiza cu regularitatea stipulată în contract.
S-au înregistrat facturi neachitate către S.C Polaris M Holding, pentru activitatea de salubrizare menajeră, începând cu luna august 2004 în valoare totală de 20.381.473.946 lei.
Soluţia propusă şi acceptată de părţi vizează :
1. Definirea obiectului serviciului prestat de SC Polaris M Holding SRL ca „serviciul de salubrizare municipiului cu două componente (activităţi) : colectarea şi transportul deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice”.
Distincţia rezultă din definirea termenilor, aşa cum a fost stabilită prin Anexa 1 la HGR nr. 433/23.03.2004 - Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare şi pe care o redăm mai jos :
- deşeuri municipale - deşeuri menajere şi alte deşeuri care, prin natură sau compoziţie, sunt similare cu deşeurile menajere şi care sunt generate pe raza localităţilor; (art. 2 punctul 2.13.);
- deşeuri similare cu deşeurile municipale - deşeuri provenite de la mica sau marea industrie, din comerţ, din sectorul public sau administrativ, care prezintă compoziţie şi proprietăţi similare cu deşeurile municipale şi care pot fi transportate, prelucrate şi depozitate împreună cu acestea; (art. 2 punctul 2.16.);
- utilizatori casnici - persoane fizice sau asociaţii de proprietari/locatari; (art. 17 alin. (2) lit. a.) ;
- utilizatori agenţi economici ; (art. 17 alin. (2) lit. b. )
- instituţii publice ; (art. 17 alin. (2) lit. c.).
2. Modul de decontare a serviciului de colectare şi transport a deşeurilor similare deşeurilor municipale de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice, care se realizează pe bază de tarif încasat de operator de la utilizator în condiţiile contractului de prestări servicii.
3. Modul de decontare a cheltuielilor de depozitare şi neutralizare a deşeurilor similare deşeurilor municipale care se realizează prin tarif. Particularitatea în acest caz o dă faptul că SC Polaris M Holding SRL încasează simultan cu propriul tarif tariful cuvenit operatorului SC ASA Servicii Ecologice Arad SA. Nu se realizează o relaţie directă între utilizator şi operatorul SC ASA Servicii Ecologice Arad SA, nefiind necesară o astfel de relaţie. Colaborarea dintre SC ASA Servicii Ecologice Arad SA şi SC Polaris M Holding SRL se detaliază de aceştia conform „convenţiei de colaborare” propusă spre aprobare în anexa 2 a proiectului.
4. Instituirea în sarcina utilizatorilor agenţi economici şi instituţii publice a obligativităţii de a încheia cu SC Polaris M Holding SRL „contract de prestări servicii”. Contractul cadru de prestări servicii este prevăzut în anexa 1 la proiect. În scopul determinării corecte a cantităţilor de deşeuri similare deşeurilor municipale, utilizatorii au două obligaţii şi anume : obligaţia de a efectua preselecţia deşeurilor industriale (deşeuri provenite din procese tehnologice) de restul deşeurilor produse. Precizăm că modul de gestionare a deşeurilor industriale este reglementat prin legi speciale şi nu a făcut şi nu face obiectul concesionării. A doua obligaţie revine utilizatorilor agenţi economici sau instituţii publice care utilizează incinte comune cu alţi utilizatori de a inscripţiona prin diferite mijloace (vopsea, autocolante, etc.) pe pubelele sau containerele pe care le folosesc denumirea sub care sunt înregistrate, evitându-se astfel eventuale conflicte sau erori de determinare a cantităţilor proprii de deşeuri produse. Prin proiect se propun sancţiuni corelative obligaţiilor stabilite (cu exemplu celor referitoare la deşeurile industriale). Sancţiunile sunt stabilite în conformitate cu OG 2/2001 – privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobate prin Legea 180/2001.
Scopul reglementării propuse este „degrevarea” taxei speciale de salubrizare de aceste plăţi, încasările urmând să se facă direct de la utilizator concomitent cu transferul obligaţiei de încasare, transferându-se şi riscurile neîncasării.
Pentru implementarea sistemului se propune un termen de ___ luni.
Pentru promovarea proiectului care presupune modificarea contractelor cu cei doi concesionari, aceştia au consimţit cu privire la modificările propuse, sens în care au aderat la Protocolul propus de iniţiator şi înregistrat sub nr._____/__________.
În drept : HGR 433/2004, art.942 şi următoarele din Codul civil.
Faţă de starea de fapt şi de drept prezentate, raportat la efectele economice şi litigioase deja produse şi în scopul reglementării acestora, propun adoptarea Proiectului de hotărâre privind aprobarea unor reglementări referitoare la colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor municipale şi a celor similare cu deşeurile municipale în forma prezentată.
VICEPRIMAR SECRETAR
Tiberiu Alexandru Dekany Doina Paul
DIRECTOR EXECUTIV CONSILIER JURIDIC
Răzvan Popa Sorin Contraş
ANEXA 1
La HCLM nr. ______/___________
CONTRACT PRESTĂRI SERVICII
Nr.__________ din ___________________
CAPITOLUL I
Părţile contractante
Art. 1 - S.C POLARIS M HOLDING S.R.L., cu sediul principal în Constanţa, str. Spiru Haret, nr. 2A, judeţul Constanţa, tel/fax: 0241/548700, certificat de înregistrare eliberat de Registrul Comerţului Constanţa nr.J13/1645/27.08.1999, Cod Unic de Înregistrare R/12079629/01.09.1999, titular al autorizaţiei /licenţei emise de către A.N.R.S.C. nr. _______ din ____________, Punct de lucru Arad, cu sediul în Arad, str. M. Eminescu , nr.5, judeţul Arad, Cod IBAN _____________, deschis la Banca ____________________________, reprezentată prin Banaga Marcel Daniel , având funcţia de director general şi Roşculeţ Mihai, având funcţia de director financiar – contabil, Jitariu Monica, având funcţia de director punct de lucru şi Guran Delia, având funcţia de director economic punct lucru, denumită în continuare operator
şi
Agent economic/Instituţie publică ______________________________, cu sediul în ________________, str. _____________________ nr. ______, bl. _____, sc. ___, et. ___, ap. ___, judeţul/sectorul _________________, înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului cu nr. _________________, cod fiscal _______________, cod unic de înregistrare _______________, Cod IBAN nr. _____________, deschis la Banca __________________________, reprezentată de _____________________, având funcţia de ________________, şi de ___________________, având funcţia de _________________, cu punct de lucru în municipiul Arad, sediul în Arad, str. __________________, nr. _____, bl. _____, sc. ____, et. ___, ap. ___, denumită în continuare utilizator.
CAPITOLUL II
Domeniul de aplicare
Art. 2 (1) Colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale, de la sediul şi punctele de lucru ale utilizatorului din municipiul Arad.
(2) În cazul utilizatorilor care au şi alte locuri amenajate de precolectare a deşeurilor, acestea se vor specifica în Anexa nr.1, care face parte integrantă din prezentul contract.
CAPITOLUL III
Dispoziţii generale
Art. 3 Serviciul se va efectua conform STAS_______________________.
CAPITOLUL IV
Obiectul contractului
Art. 4 Obiectul prezentului contract îl constituie asigurarea serviciului de colectare şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
CAPITOLUL V
Drepturile si obligaţiile operatorului
Art. 5 Operatorul are următoarele drepturi:
1. să factureze şi să încaseze lunar contravaloarea serviciilor prestate;
2. să aplice la facturare tarifele în vigoare la cantităţile contractate, care sunt determinate potrivit prevederilor legale;
3. să propună modificarea tarifului aprobat în situaţiile de schimbare semnificativă a echilibrului valoric al contractului;
4. să aplice majorări de întârziere în cazul neachitării facturilor la termen;
5. să încaseze simultan cu tariful pentru colectare şi transport şi pe cel de depozitare şi neutralizare;
Art. 6 Operatorul are următoarele obligaţii:
1. să respecte angajamentele asumate prin contractul de prestare a serviciului public de salubrizare;
2. să informeze autoritatea administraţiei publice locale despre situaţia rău-platnicilor şi să stabilească împreună cu acestea măsuri adecvate;
3. să presteze serviciul de colectare şi transport la utilizatorul contractual;
4. să aplice metode performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare;
5. să doteze utilizatorul prin vânzare, închiriere sau comodat, cu mijloace de realizare a precolectării selective, etanşe şi adecvate mijloacelor de transport pe care le are în dotare, suficiente pentru a asigura capacitatea de înmagazinare necesară pentru intervalul dintre două ridicări consecutive;
6. să colecteze deşeurile folosind autovehicule special echipate pentru transportul acestora;
7. să înregistreze toate reclamaţiile şi sesizările utilizatorului şi să ia măsurile care se impun în vederea rezolvării acestora, în termenul prevăzut de lege;
8. să ridice deşeurile în zilele şi în intervalul orar stipulate în contract;
9. să încarce întreaga cantitate de deşeuri şi să lase în stare de curăţenie spaţiul destinat depozitării. Încărcarea se va face astfel încât deşeurile să nu fie vizibile şi să nu existe posibilitatea împrăştierii pe calea publică. Fiecărui vehicul i se va asigura personal suficient pentru executarea operaţiunilor specifice, în condiţii de siguranţă şi de eficienţă;
10. să încarce deşeurile în vehiculele transportatoare direct din recipiente. Este interzis să se răstoarne recipientele în curţi, pe stradă sau pe trotuare, în vederea reîncărcării deşeurilor în vehicule;
11. personalul care efectuează colectarea să manevreze recipientele cu grijă pentru a evita deteriorarea lor, precum şi producerea prafului sau răspândirea deşeurilor în afara autovehiculelor de transport;
12. să aşeze după golire recipientele în poziţie normală, pe locul de unde au fost ridicate. Toate operaţiunile vor fi efectuate astfel încât să se evite producerea zgomotului şi a altor inconveniente pentru utilizator;
13. să execute colectarea astfel încât în cazul deteriorării vaselor de precolectare sau în cazul împrăştierii accidentale a deşeurilor în timpul operaţiunii de golire personalul care execută colectarea să încarce toate deşeurile în autovehicul pentru ca locul să rămână curat;
14. să aducă la cunoştinţa utilizatorilor modificările de tarif cu minimum 15 zile înainte de începerea perioadei de facturare, precum şi alte informaţii necesare prin adresă ataşată facturii sau prin afişare la utilizator;
15. să gestioneze eficient deşeurile industriale reciclabile, pe baza principiilor generale, a grupelor de deşeuri prevăzute de lege, în condiţii de protecţie a mediului şi a sănătăţii populaţiei;
16. să desfăşoare activităţi de salubrizare în unitatea teritorială în care se află numai dacă sunt autorizaţi şi atestaţi.
CAPITOLUL VI
Drepturile şi obligaţiile utilizatorului
Art. 7 Utilizatorul are următoarele drepturi:
1. să i se presteze serviciile publice de salubrizare la nivelurile stabilite în contract;
2. să conteste facturile când constată încălcarea prevederilor contractuale, în termen de 5 zile de la primirea acestora;
3. să fie informat in timp util despre modul de funcţionare a serviciilor de salubrizare, despre deciziile luate in legătură cu aceste servicii de operator;
4. să primească răspuns in maximum 30 de zile la sesizările adresate operatorului cu privire la neîndeplinirea unor obligaţii contractuale;
5. să fie dotat de operator prin vânzare sau închiriere cu recipiente de precolectare adecvate mijloacelor de încărcare şi transport ale acestuia;
6. să i se reducă valoarea facturii în cazul nerespectării de către operator a datei si intervalului orar de colectare.
Art. 8 Utilizatorul are următoarele obligaţii:
1. să execute operaţiunea de precolectare în recipientele procurate prin vânzare sau închiriere de la S.C. Polaris M Holding S.R.L. sau alţi furnizori, in conformitate cu sistemul de colectare convenit de operator cu autoritatea administraţiei publice locale;
2. să menţină în stare de curăţenie spaţiile in care se face precolectarea, precum şi recipientele în care se depozitează deşeurile solide în vederea colectării;
3. să execute operaţiunea de precolectare în condiţii de maximă siguranţă din punct de vedere al sănătăţii oamenilor şi protecţiei mediului, astfel încât să nu producă poluare fonică, miros neplăcut şi răspândirea de deşeuri;
4. să nu introducă în recipientele de precolectare a deşeurilor deşeuri din categoria celor periculoase, toxice sau explozive, care provin din procese tehnologice care fac obiectul unor tratamente speciale autorizate de direcţiile sanitar-veterinare sau de autorităţile de mediu;
5. să execute preselectarea deşeurilor şi să depoziteze fiecare tip de deşeu în recipientele special destinate, acolo unde au fost create posibilităţi de colectare separată;
6. să separe deşeurile industriale (deşeuri provenite din procese tehnologice) de deşeurile similare deşeurilor municipale, a căror colectare şi transport fac obiectul prezentului contract;
7. să inscripţioneze (cu vopsea, autocolante, alte mijloace de inscripţionare) denumirea sub care sunt înregistraţi pe pubelele sau containerele pe care le utilizează;
8. să asigure accesul, de la caile publice pana la punctul de colectare, autovehiculelor destinate acestui scop, înlăturând gheaţa, zăpada şi poleiul. Materialele folosite pentru evitarea alunecării pot fi asigurate contra cost de operatorul serviciilor publice de salubrizare;
9. să achite la timp contravaloarea facturii pentru serviciile de colectare, transport , depozitare şi neutralizare prestate de operator, în termenul prevăzut de reglementările în vigoare;
10. să păstreze în condiţii bune recipientele, iar în cazul în care au fost deteriorate, furate sau pierdute să achite operatorului contravaloarea acestora sau a reparaţiilor efectuate;
11. să comunice în scris, in termen de 15 zile calendaristice, orice modificare de adresa a fiecărui punct de precolectare / colectare;
CAPITOLUL VII
Colectarea deşeurilor, determinarea cantităţilor de deşeuri solide contractate
Art. 9 (1) Utilizatorul deţine la data contractării următoarele vase de precolectare:
Europubele de 120l___________ buc.
Europubele de 240l___________ buc.
Eurocontainere de 1,1 mc .______ buc.
Alte tipuri de vase de precolectare:______________ buc.
_______________ buc.
_______________ buc.
(2) Frecvenţa de colectare:
Perioada Zilele din săptămână în care va avea loc colectarea Intervalul orar
Anual
(3) Cantitatea lunară de deşeuri se determină astfel:
C = N v x V x F x d
Unde
C = cantitatea lunară ( tone)
N v = număr de vase de precolectare ( buc)
V = volumul unui vas de precolectare ( mc)
F = frecvenţa de colectare ( ridicări lunare)
d = densitatea medie a deşeurilor ( tone/mc)
C = ……….buc. x ……mc / buc x 0,255 tone / mc x …….ridicări /lună = …….. tone
Cantitatea lunară x _________Euro / tonă = _________Euro / lună
CAPITOLUL VIII
Tarife, valoarea contractului si modalităţi de plată
Art. 10 (1) Tariful pentru colectarea , transportul, depozitarea şi neutralizarea deşeurilor este de ___________ Euro / tonă, din care __________Euro / tonă pentru depozitare şi neutralizare.
(2) Valoarea în lei se calculează la cursul ROL/EURO al BNR din ziua emiterii facturii.
(3) Aprobarea şi ajustarea tarifelor se va face potrivit prevederilor legale.
(4) Modificarea tarifelor va fi adusă la cunoştinţa utilizatorilor cu minimum 15 zile înaintea începerii perioadei de facturare.
Art.11 Valoarea contractului este :
Cantitatea lunară x _________Euro / tonă = _________Euro / lună
Art. 12 Facturarea se face lunar, in baza tarifelor aprobate si a cantităţilor efectiv determinate.
Art. 13 (1) Utilizatorul poate efectua plata serviciilor prestate prin următoarele modalităţi:
a) in numerar la casieria operatorului;
b) cu fila CEC;
c) cu ordin de plata sau prin alte instrumente de plata convenite de părţi.
(2) În funcţie de modalitatea de plata, aceasta se considera efectuata, după caz, la una dintre următoarele date:
a) data înscrisă în ordinul de plata vizat de banca;
b) data preluării cecului de către operator;
c) data înscrisă pe chitanţa emisă de casieria operatorului.
(3) În cazul în care pe documentul de plată nu se menţionează obiectul plăţii, se consideră achitate facturile în ordine cronologică.
CAPITOLUL IX
Răspunderea contractuală
Art. 14 (1) Pentru neexecutarea în tot sau în parte a obligaţiilor contractuale prevăzute în prezentul contract, părţile răspund conform prevederilor legale.
(2) Utilizatorii sunt obligaţi să achite contravaloarea facturilor reprezentând serviciile prestate, in termen de 30 de zile de la data emiterii facturii.
(3) Pentru neachitarea facturii in termen de 30 de zile de la emitere, utilizatorul datorează după acest termen dobânzi şi penalităţi.
(4) Dobânzile se calculează pentru fiecare zi , începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv, fără însă a depăşi valoarea debitului neachitat de către utilizator.
(5) Nivelul dobânzi se stabileşte prin Hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice, corelat cu nivelul dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României, o data pe an, in luna decembrie ,pentru anul următor, sau in cursul anului, dacă aceasta se modifica cu peste 5 puncte procentuale.
(6) Penalităţile de întârziere se datorează începând cu expirarea termenului prezent la alin. (3), care vor fi de 0,06% pe zi de întârziere din valoarea facturii neachitate, fără ca acestea sa depăşească cuantumul debitului.
Penalităţile de întârziere nu înlătură obligaţia de plată a dobânzilor.
Nivelul penalităţilor de întârziere se poate modifica anual, in conformitate cu dispoziţiile legale in vigoare.
(7) Dacă sumele datorate, inclusiv dobânzile şi penalităţile, nu au fost achitate in termen de 30 de zile calendaristice de la expirarea termenului prevăzut la alin. (2), operatorul suspenda executarea contractului cu un preaviz de 5 zile şi anunţă Agenţia de Protecţie a Mediului şi Primăria Municipiului Arad.
(8) Reluarea prestării serviciului se va face in termen de maximum 3 zile lucrătoare de la efectuarea plăţii.
(9) Refuzul total sau parţial al utilizatorului de a plăti o factura emisa de operator va fi comunicat acestuia in scris, in termen de 5 zile de la data primirii facturii.
(10) Daca din motive obiective operatorul nu poate ajunge la timp la adresa utilizatorului pentru prestarea serviciului, acesta este obligat să anunţe utilizatorul si sa stabilească de comun acord o alta ora de ridicare. In cazul neanunţării se penalizează operatorul cu 0,06% numai pentru valoarea care reprezintă colectarea şi transportul deşeurilor solide din valoarea facturii emise pe luna in curs.
(11) Neridicarea reziduurilor la data stabilita prin contract se penalizează cu 0,06% din valoarea facturii emise pentru luna in curs pentru fiecare zi de întârziere, numai pentru valoarea care reprezintă colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale.
CAPITOLUL X
Forţa majoră
Art. 15 Nici una dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen sau/si de executarea in mod necorespunzător, total sau parţial, a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacă neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiei respective a fost cauzată de forţa majoră. Partea care invoca forţa majoră este obligată să notifice in termen de 5 zile celeilalte părţi producerea evenimentului si sa ia toate masurile în vederea limitării consecinţelor lui.
CAPITOLUL XI
Durata contractului
Art. 16 Contractul se încheie pe o durată de 7 ani cu obligativitatea de prelungire a acestuia pe o perioadă egală cu durata prelungirii contractului de concesiune a serviciului public de salubrizare municipală.
CAPITOLUL XII
Încetarea contractului
Art. 17 - Contractul poate înceta în următoarele cazuri:
a) prin acordul scris al ambelor părţi în situaţia încetării definitive a activităţii utilizatorului, după achitarea integrală a debitelor către operator;
b) în cazul deschiderii procedurii de reorganizare judiciara si faliment a operatorului.
CAPITOLUL XIII
Litigii
Art. 18 Părţile au convenit ca toate neînţelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentanţii lor.
Art. 19 In cazul in care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, părţile se vor adresa instanţelor judecătoreşti competente.
CAPITOLUL XIV
Acte normative de referinţă
Art. 20 Prezentul contract are la baza următoarele acte normative de referinţă:
a) - Legea serviciilor publice de gospodărie comunala nr. 326/2001, cu modificările ulterioare;
b) - Ordonanţa Guvernului nr. 87/2001 privind serviciile publice de salubrizare a localităţilor, aprobata cu modificări prin Legea nr. 139/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
c) - Hotărârea Guvernului nr. 433/2004 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare;
d) - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobata cu modificări şi completări prin Legea nr. 426/2001;
e) - Hotărârea Guvernului nr. 162/2002 privind depozitarea deşeurilor;
f) - Hotărârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor si pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase.
g) - Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al serviciului de salubrizare al Municipiului Arad.
CAPITOLUL XV
Dispoziţii finale
Art. 21 - (1) Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional, cu acordul părţilor.
(2) În toate problemele care nu sunt prevăzute in prezentul contract, părţile se supun prevederilor legislaţiei specifice in vigoare, ale Codului civil si ale Codului comercial.
Prezentul contract a fost încheiat în ___ exemplare şi intră în vigoare la data de ______________.
Operator, Utilizator,
S.C POLARIS M HOLDING S.R.L.
ANEXA 1
La contractul nr. _________/_______________
DECLARAŢIE
Subsemnatul_____________________________________________________, reprezentant al _______________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________
declar pe proprie răspundere
Nr.
Crt. Adresa locului de amplasare a vaselor de precolectare deşeuri Tipul vasului Nr.
vase Profilul de activitate
Data, Semnătura
ANEXA 2
La HCLM nr. ______/___________
CONVENŢIE DE COLABORARE
Capitolul I. Părţi contractante.
▪ S.C Polaris M Holding SRL cu sediul principal în Constanţa, str. Spiru Haret, nr.2A, în calitate de operator al serviciului public de salubrizare municipală.
▪ S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL cu sediul în Arad, Centura Nord, FN în calitate de operator al serviciului de depozitare şi neutralizare a deşeurilor municipale şi a celor similare deşeurilor municipale.
▪ Consiliul Local al Municipiului Arad în calitate de autoritate contractantă.
Capitolul II. Obiect
Modalitatea de încasare şi decontare a tarifului de depozitare şi neutralizare a deşeurilor similare deşeurilor municipale colectate de la agenţii economici şi instituţiile publice.
Capitolul III. Durata
Convenţia se încheie pentru perioada de valabilitate a contractului nr. 22/2004 încheiat între S.C Polaris M Holding şi Consiliul Local al Municipiului Arad , începând cu data _________________.
Capitolul IV. Procedură
1. În aplicarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. _____________ şi în conformitate cu contractul nr.22/2004 astfel cum a fost modificat prin actul adiţional nr.___________ S.C Polaris M Holding SRL colectează şi transportă deşeurile similare cu deşeurile municipale de la agenţii economici şi instituţiile publice .
Cantitatile de deseri municipale, colectate lunar de SC POLARIS M HOLDING SRL Constanta, de la fiecare persoană juridica (agent economic) se determina astfel:
C = NV x V x F x d
Unde:
C = cantitatea lunară [ tone]
NV = numarul de vase de precolectare [ buc]
V = volumul unui vas de colectare [mc]
F = frecventa de colectare
D = densitatea medie a deseurilor [0.250 to/mc]
Valoarea prestatiei lunare:
W = C x T
Unde:
W = valoarea prestatiei lunare [lei]
C = cantitatea lunara receptionata [tona]
T = tarif pentru colectare, transport si depozitare [ lei/tona]
2. SC POLARIS M HOLDING SRL Constanta, va depune lunar la Primaria Arad un dosar care va cuprinde:
- lista contractelor incheiate cu persoanele juridice (agenti economici) pentru colectarea, transportul si depozitarea deseurilor ;
- cantitatile de deseuri colectate de la persoane juridice ( agenti economici) şi facturate si in luna respectiva.
3.Cantităţile colectate şi transportate la depozitul ecologic al S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL se determină prin cântărire.
-
4.Cantitatea de deşeuri municipale provenite de la populaţie va fi determinată prin diferenţa dintre cantitatea totală de deşeuri municipale depozitată în rampa ecologică şi cantitatea de deşeuri municipale colectată şi depozitată de la persoanele juridice.
Cantitatea de deşeuri municipale provenite de la populaţie va fi stabilită de Primăria Municipiului Arad şi comunicată către S.C POLARIS M HOLDING SRL şi S .C ASA ARAD SERVICII ECOLOGICE SRL conform modelului din anexa 6.
5. S.C Polaris M Holding SRL facturează către agenţii economici şi instituţiile publice contravaloarea depozitării şi neutralizării simultan cu cea a colectării şi transportului, în condiţiile stabilite.
6. S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL facturează către S.C Polaris M Holding contravaloarea depozitării şi neutralizării deşeurilor pentru cantităţile depozitate colectate de la agenţii economici.
Riscul neîncasării, fără reţinerea culpei operatorului S.C Polaris M Holding SRL, a sumelor ce reprezintă contravaloarea activităţilor prestate, este însuşit de ambii parteneri, respectiv de S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL şi S.C Polaris M Holding SRL.
Capitolul V. Dispoziţii finale
1. Detalierea modului de colectare, transport, depozitare a deşeurilor la care se face referire în prezenta convenţie precum şi a modalităţilor de decontare se realizează prin contract încheiat de S.C Polaris M Holding şi S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL.
2. Contractul reglementat la punctul 1 se încheie şi se semnează în termenul stabilit pentru aplicarea sistemului de tarifare şi respectiv contractare cu utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice, conform HCLM nr._________________.
3. Potrivit competenţelor, neînţelegerile sau înţelegerea defectuoasă a procedurilor sau procedeelor aplicabile vor fi mediate de Consiliul Local prin Primar, care poate desemna în acest sens o comisie, sau de instituţiile abilitate.
ACT ADIŢIONAL NR. 3
la Contractul de concesiune nr. 22/30.04.2004
având ca părţi contractante :
1. Municipiul Arad - B-dul Revoluţiei nr.75, tel. 0257/281850, fax 0257/284744, cod fiscal R 3519925, cont IBAN RO 78 TREZ 02124630220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Arad, reprezentat prin Primar Gheorghe Falcă, în calitate de concedent, pe de o parte
şi
2. S.C POLARIS M HOLDING S.R.L., cu sediul principal în Constanţa,str. Spiru Haret, nr. 2A, certificat de înregistrare eliberat de Registrul Comerţului Constanţa nr.J13/1645/27.08.1999, Cod Unic de Înregistrare R/12079629/01.09.1999, reprezentată prin Banaga Marcel Daniel având funcţia de director general, în calitate de concesionar, pe de altă parte
În baza art. 7 alin.3 al Contractului de concesiune nr. 22/30.04.2004 şi a HCLM nr. _____/____________, părţile, de comun acord, au convenit asupra modificării clauzelor contractuale, după cum urmează:
I. Art. 1 alin.1 al Capitolului II – Obiectul contractului de concesiune, se modifică după cum urmează:
„Art. 1 (1) Obiectul contractului de concesiune este:
- serviciul de salubrizare municipală cu activităţile cu activităţile de colectare şi transport a deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice.
- serviciul de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare.”
II. Art. 6 alin.2 al Capitolului VII – Modalităţi de plată, se modifică după cum urmează:
„Art. 6 (2) a). - Decontarea serviciului de salubrizare municipală se realizează din taxa specială de salubrizare pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici şi pe bază de tarif încasat de la utilizatorii agenţi economici şi instituţii publice pentru colectarea şi transportul deşeurilor similare deşeurilor municipale, de la aceştia, în condiţiile contractului încheiat de operator cu aceştia.”
b). – Decontarea serviciului de dezinsecţie, dezinfecţie, deratizare se realizează din taxa specială de salubrizare pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale de la utilizatorii casnici.
III. Art. 9 al Capitolului IX, Lit. A – Obligaţiile concesionarului, se completează cu alineatul (16) şi (17), având următorul conţinut:
„(16) Concesionarul este obligat să încaseze simultan cu tariful stabilit pentru propriile prestaţii şi tariful stabilit pentru depozitarea şi neutralizarea deşeurilor similare deşeurilor municipale produse de agenţii economici şi instituţiile publice în condiţiile reglementate prin HCLM nr. _____/___________.”
„(17) Tariful de depozitare şi neutralizare se virează la S.C ASA Arad Servicii Ecologice SRL în condiţiile stabilite printr-o convenţie de colaborare, aprobată prin HCLM nr. _____/_________.”
IV. În considerarea HCLM nr. 304/15.09.2004, în conţinutul contractului de concesiune nr. 22/2004, sintagma „Administraţia Patrimoniului Local” (APL) se înlocuieşte cu sintagma „Municipiul Arad”.
Celelalte articole din Contractul de concesiune nr. 22/30.04.2004 rămân în vigoare.
Prezentul Act adiţional s-a încheiat azi ______________ în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
MUNICIPIUL ARAD SC POLARIS M HOLDING SRL
PRIMAR DIRECTOR GENERAL
Gheorghe Falcă Banaga Marcel Daniel
SECRETAR
Doina Paul
DIRECTOR EXECUTIV
Răzvan Popa
CONSILIER JURIDIC
Sorin Contraş
ANEXA 4
La HCLM nr. ______/___________
ACT ADIŢIONAL NR. 4
la Contractul de concesiune nr. 6863/25.07.2002
având ca părţi contractante :
1. Municipiul Arad - B-dul Revoluţiei nr.75, tel. 0257/281850, fax 0257/284744, cod fiscal R 3519925, cont IBAN RO 78 TREZ 02124630220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Arad, reprezentat prin Primar Gheorghe Falcă, în calitate de concedent, pe de o parte
şi
2. S.C. A.S.A. ARAD SERVICII ECOLOGICE S.R.L., cu sediul în Arad, Şoseaua de Centură Zona Nord FN, Cod Unic de Înregistrare 14822567, cont nr. RO48RZBR0000060002596316 deschis la Reiffeisen Bank Arad, firmă creată de A.S.A. International Environmental Services GmbH, reprezentată prin director general Roxana Stoica, în calitate de concesionar, pe de altă parte
În baza art. 5 alin.3 al Contractului de concesiune nr. 6863/APL/25.07.2002 şi a HCLM nr. _____/____________, părţile, de comun acord, au convenit asupra modificării clauzelor contractuale, după cum urmează:
I. Art. 8 al Capitolului VII – Obligaţiile părţilor, se completează cu alineatul (11), având următorul conţinut::
„Art. 8 (11) ”Decontarea serviciului de depozitare şi neutralizare a deşeurilor produse de agenţii economici şi instituţiile publice se realizează din tariful aprobat, încasat de către S.C. Polaris M Holding S.R.L. (concesionar al activităţii de salubrizare municipală a municipiului Arad) şi virat de către acesta concesionarului”
II. În considerarea HCLM nr. 304/15.09.2004, în conţinutul contractului de concesiune nr. 6863/25.07.2002, sintagma „Administraţia Patrimoniului Local” (APL) se înlocuieşte cu sintagma „Municipiul Arad”.
Celelalte articole din Contractul de concesiune nr. 6863/25.07.2002 rămân în vigoare.
Prezentul Act adiţional s-a încheiat azi ______________ în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
MUNICIPIUL ARAD S.C A.S.A. Arad Servicii Ecologice S.R.L.
PRIMAR DIRECTOR GENERAL
Gheorghe Falcă Roxana Stoica
SECRETAR
Doina Paul
DIRECTOR EXECUTIV
Răzvan Popa
CONSILIER JURIDIC
Sorin Contraş
ANEXA 5 la H.C.L.M. nr. _________ din _____________
Model „Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor”
PROCES VERBAL
de constatare şi sancţionare a contravenţiilor
la HCLM nr. ________/_____________
Încheiat astăzi, ziua_______, luna_____, anul_______, ora_______, la domiciliul/sediul contravenientului din localitatea__________________, judeţul_________________.
Subsemnatul________________________________, având funcţia de _________________________, în cadrul ___________________________, posesor al B.I./C.I. seria ______, nr._________________ în calitate de împuternicit al Primarului Municipiului Arad, în temeiul Dispoziţiei nr._________ din ____________, posesor al legitimaţiei nr.__________, eliberată de Primăria Municipiului Arad,
Am constatat că : • agentul economic/instituţia publică _____________________________________ cu sediul în localitatea ___________________________, judeţul _____________________, str. _________________________, nr._____, bl._____, sc.____, et.____, ap.___, numărul de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului ______________________, CUI _________________/__________, Punct de lucru în Arad, str. ________________________, nr. ______, Bl. _____, sc. _____, ap. _____, reprezentată de ___________________________, având funcţia de ___________________________, cu domiciliul în localitatea _____________________, judeţul _____________________, str.____________________, nr._____, bl.________, sc.______, et.____, ap.___, CNP_______________________ posesor al BI/CI seria_________, nr._____________, eliberat de Poliţia __________________________, având codul numeric personal _________________________, la data de________________, ora________, la sediul/punctul de lucru menţionat mai sus, a săvârşit următoarele fapte:
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
____________________________________ în _______________________________________________;
Faptele de mai sus constituie contravenţii prevăzute la: 1. art. ____ din HCLM nr. ______/__________; 2. art. ____ din HCLM nr. ______/__________; 3. art. ____ din __________/__________;
Faţă de contravenţiile constatate se aplică următoarele sancţiuni:
A. Contravenientul _______________________________, se amendează cu
1. __________________________ lei conf. art. ______ din HCLM nr. ______/___________,
2. __________________________ lei conf. art. ______ din ___________________________,
3. __________________________ lei conf. art. ______ din ___________________________.
în sumă totală de _______________________ lei. (____________________________________________).
Pentru reprezentantul agentului economic contravenient cetăţean străin sau cetăţean român cu domiciliul în străinătate se completează: paşaport seria __________, nr. _______________, statul emitent _____________________, data eliberării ________________, tichet de înscriere a contravenţiilor seria __________, nr. _________________.
B. Martori: Subsemnatul (a)______________________________, în calitate de martor, domiciliat în_____________________, str,_____________,nr,_______, bl.____, sc._____, et.____, ap.____, posesor a BI/CI, seria_____, nr.___________________, eliberat de Poliţia_________________________, la data de _______________, CNP_________________________, declar că numitul _________________________ nu a semnat procesul verbal pentru că ______________________________________________________________________________________.
Agenţi constatatori, Contravenient,
1. Numele şi prenumele ____________________________
Semnătura _____________________________ Agent economic/instituţie publică ______________________________
2. Numele şi prenumele ____________________________ Nume şi prenume reprezentant ______________________________
Numele şi prenumele ____________________________ Semnătura _____________________________
În conformitate cu art. 12 alin. (1) din HCLM nr. ______/_______ şi art. 28 din OG nr. 2/2001, contravenientul poate achita în termen de 48 ore, jumătate din minimul amenzii, respectiv suma de _______________________ lei, la casieria Direcţiei Fiscale a Primăriei Municipiului Arad sau în contul ________________________________________, urmând ca în acelaşi termen să depună copia chitanţei de plată la Serviciul Edilitar din cadrul Primăriei Municipiului Arad sau aceasta se va transmite prin poştă recomandat la sediul agentului constatator situat în loc. Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, cod poştal 310130.
În situaţia în care contravenientul nu va achita amenda în termen de 15 zile de la data comunicării procesului verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executare silită.
C. Alte menţiuni: Contravenientul nu a formulat / a formulat următoarele obiecţiuni: ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Împotriva procesului verbal, conf. art. 12 alin. (2) din HCLM nr. _______/________, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării acestuia.
Plângerea, însoţită de copia de pe procesul verbal de constatare a contravenţiei, se depune la registratura Primăriei Municipiului Arad (camera nr. 5).
D. Înştiinţare de plată:
• Contravenientul urmează să achite suma totală de ___________________________ lei, la casieria Direcţiei Fiscale a Primăriei Municipiului Arad sau în contul ___________________________________, în termen de 15 zile de la data înştiinţării/comunicării prezentului proces verbal.
• Contravenientul are obligaţia să predea copia chitanţei în termen de 15 zile de la data comunicării prezentului proces verbal la Primăria Municipiului Arad cu sediul în municipiul Arad, B-dul Revoluţiei nr. 75, judeţul Arad, cod poştal 310130, telefon 0257-281850.
• Dacă contravenientul nu achită amenda în termen de 15 zile de la data comunicării procesului verbal, se va proceda, în condiţiile legii, la executare silită
Contravenientului i s-a adus la cunoştinţă că are dreptul să facă obiecţiuni cu privire la conţinutul procesului verbal: ” Alte menţiuni ”.
Prezentul proces verbal conţine 2 pagini, s-a întocmit în 3 exemplare, conţinând şi „Înştiinţarea de plată” din care o copie s-a înmânat azi _______________ sau se va comunica contravenientului în cel mult o lună de la data încheierii.
Agenţi constatatori, Contravenient,
Am primit un exemplar
1. Numele şi prenumele ____________________________
Semnătura _____________________________ Agent economic/instituţie publică _______________________
2. Numele şi prenumele ____________________________ Nume şi prenume reprezentant __________________________
Verificand adresa nr. ______/_________ a SC ASA ECOLOGIC SRL continand tabelul centralizator al cantitatilor totale de deseuri municipale transportate la depozitul ecologic , in luna_________, anul___________, de catre SC POLARIS M HOLDING SRL si confruntand-o cu lista cantitatilor de deseuri transportate de la persoane juridice ( agenti economici), conform adresei nr.____/_________, urmare a contractelor directe incheiate cu acestia dupa intrarea in vigoare a HCLM nr. _____/________ si in conformitate cu Conventia nr. _______/___________, privitoare la modalitatea de decontare a prestatiei aferente contractului de concesiune nr. 22/30.04.2004, rezulta ca in luna ________, anul_________, s-au colectat si transportat la depozitul ecologic al SC ASA ECOLOGIC SRL Arad, cantitatile:
1. _________________ tone deseuri municipale provenite de la populatie si
2. _________________ tone deseuri municipale provenite de la persoane juridice ( agenti economici) din Municipiul Arad.