Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 16-05-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Extindere locuinţe pentru tineri, Zona Zădăreni Arad - beneficiar Municipiul Arad, proiectul nr. 217/2006, proiectant SC ARH-DESIGN SRL- iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 17.05.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Extindere locuinţe pentru tineri, Zona Zădăreni Arad - beneficiar Municipiul Arad, proiectul nr. 217/2006, proiectant SC ARH-DESIGN SRL- iniţiativa primarului.
Până la data de 30.05.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 17.05.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
S.C.ARH-DESIGN S.R.L.
310099 Arad, B-dul Revolutiei Nr. 104, Ap.3, tel./fax (+40) 257 283 171, Email:arh-design@clicknet.ro
Inregistrata la Oficiul Registrului Comertului jud.Arad sub nr.J.02/97 din 13.02.1996; C.U.I. nr.R8189356
FOAIE DE CAPAT
DENUMIRE PROIECT:
PROIECT URBANISTIC DE DETALIU
“EXTINDERE ZONA DE LOCUINTE – CALEA ZADARENI”
FAZA:
P.U.D.
BENEFICIAR:
MUNICIPIULUI ARAD PRIN C.L.M. ARAD
NR.PROIECT:
217/2006
PROIECTANT:
S.C.”ARH-DESIGN” S.R.L.
DIRECTOR:
ARHITECT BOTOS ADALBERT
S.C.ARH-DESIGN S.R.L.
310099 Arad, B-dul Revolutiei Nr. 104, Ap.3, tel./fax (+40)-257 283 171, Email:ARH-DESIGN@CLICKNET.RO
Inregistrata la Oficiul Registrului Comertului jud.Arad sub nr.J.02/97 din 13.02.1996; C.U.I. nr. R8189356
FISA DE RESPONSABILITATI
PROIECTANT GENERAL: S.C. “ARH-DESIGN” S.R.L.
DIRECTOR: ARH. BOTOS ADALBERT
SEF PROIECT: ARHITECT BOTOS ADALBERT
PROIECTANTI DE SPECIALITATE:
ARHITECTURA SI URBANISM:
ARH. BOTOS ADALBERT
ARH. BOTOS AIDA
INSTALATII SANITARE: ING. IERCAN SIMONA
INSTALATII ELECTRICE: ING. SANDRU FLORIN
DRUMURI: ING. DAMACUS GABRIELA
BORDEROU VOLUM
A. PIESE SCRISE
FOAIE DE CAPAT
1. FISA DE RESPONASBILITATI
2. BORDEROU VOLUM
3. CERTIFICAT DE URBANISM NR. 3.100 DIN 02.DEC. 2005
4. ANEXA LA C.U.
5. TEMA DE PROIECTARE
6. MEMORIU GENERAL
1. INTRODUCERE
2. ÎNCADRARE ÎN ZONA
3. SITUAŢIA EXISTENTĂ
4. REGLEMENTARI
5. CONCLUZII
6. ANEXE
7. AVIZE SI ACORDURI:
- AVIZ SANITAR NR. 232/10.03.2006
- AVIZ PROTECTIA CIVILA
- AVIZ P.S.I. NR.590820/15.03.2006
- AVIZ COMPANIA DE APĂ ARAD NR. 2475/14.04.2006
- AVIZ ROMTELECOM NR. 127/29.03.2006
- AVIZ ELECTRICA S.A. NR. 15955/03.04.2006
- ADRESĂ CENTRALA ELECTRICĂ DE TERMOFICARE ARAD NR.516/13.03.2006
- AVIZ E.ON GAZ ROMÂNIA NR. 1202/13.03.2006
- AVIZ MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, STATUL MAJOR GENERAL NR.2143/04.2006
- AVIZ MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR NR.455.042/28.03.2006
- AVIZ SERVICIUL ROMÂN DE INFORMAŢII NR.68.106/24.03.2006
- AVIZ POLIŢIA RUTIERĂ A MUNICIPIULUI ARAD, SERVICIUL CIRCULAŢIE NR.240.426/18.04.2006
- ADRESĂ ADMINISTRAŢIA DE DRUMURI ŞI PODURI A JUDEŢULUI ARAD NR.709/02.05.2006
- ADRESĂ DIRECŢIA REGIONALĂ DE DRUMURI ŞI PODURI TIMIŞOARA NR.40/329 DIN 27.04.2006
8. BREVIAR DE CALCUL
9. TABEL SUPRAFETE STRAZI – TABEL NR. 1
10. TABEL SUPRAFETE IN INCINTE – TABEL NR. 2
11.TABEL SUPRAFETE – TABEL NR. 3
12. TABEL PODURI , PODETE – TABEL NR. 4
ÎNTOCMIT: ARHITECT BOTOS ADALBERT
S.C..ARH-DESIGN S.R.L.
310099 Arad, B-dul Revolutiei Nr. 104, Ap.3, tel./fax (+40)-257 283 171, Email:ARH-DESIGN@CLICKNET.RO
Inregistrata la Oficiul Registrului Comertului jud.Arad sub nr.J.02/97 din 13.02.1996; C.U.I. nr. R8189356
MEMORIU JUSTIFICATIV
1.INTRODUCERE
1.1. DATE DE RECUNOAŞTERE A DOCUMENTAŢIEI
Denumirea proiectului: PROIECT URBANISTIC DE DETALIU – “EXTINDERE ZONA DE LOCUINTE -
- CALEA ZADARENI”
Beneficiar: MUNICIPIUL ARAD,prin CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
Proiectant: S.C. “ARH-DESIGN” S.R.L., ARAD
Arhitect Botos Adalbert
Arhitect Botos Aida Anelize
Colaboratori:
Instalaţii sanitare : Ing. Iercan Simona
Instalaţii electrice : Ing. Sandru Florin
Drumuri, platforme şi sistematizare verticală: ing. Damacus Gabriela
Studiu topografic: Serviciul Cadastru Primaria Arad
Data elaborării: II – IV. 2006
Nr. Proiect: 217 / 2006
1.2. OBIECTUL LUCRARII
Proiectul Urbanistic de Detaliu – Extindere Zona de Locuinte – Calea Zadareni este intocmit în concordanţă cu Tema de proiectare şi pe baza Certificatului de Urbanism nr. 3100/0212.
2005.
Suprafata de teren care face obiectul prezentului proiect este in proprietatea privata a Municipiului Arad.
Prin prezentul proiect se doreşte schimbarea destinaţiei unor subzone în suprafaţă de 59 ha, definite în Planul Urbanistic Zonal (P.U.Z.) Calea Zădăreni Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 59 / 29.03.2005 de către C.L.M. Arad.
Conform P.U.Z. aprobat, subzonele S2B (zona Z2), S3C (zona Z3) şi S4B (zona Z4) au funcţiunea dominantă industrie nepoluantă, servicii, depozitare.
Datorită nevoii deosebite pentru realizarea de locuinţe, se doreşte schimbarea destinaţiei funcţionale a acestor trei subzone dupa cum urmeaza:
▪ U.T.R 47 - Zona 2 - subzona 2B – zonă de locuinţe,dotări, servicii şi unităţi de învăţământ
▪ U.T.R 48 - Zona 3 – subzona 3C – locuinţe, dotări si servicii
▪ U.T.R 49 - Zona 4 – subzona 4A – locuinţe, dotari şi servicii
Astfel, funcţiunea dominantă a zonei studiate va fi cea de locuire, în case individuale sau clădiri cu locuinţe colective. Celelalte funcţiuni avute în vedere sunt dotări de cartier pentru zone de locuinţe, servicii – comerţ, unităţi de învăţământ pentru toate gradele preşcolare şi preuniversitare.
De asemenea, conform adresei Direcţiei Tehnice a Primăriei Municipiului Arad nr. 2526 / 23. 01.2006, este necesară amplasarea în zonă a unui Campus Şcolar, respectiv a unei gospodării de utilităţi a zonei (reţele apă, canalizare, etc…)
Proiectul urbanistic de detaliu mai are ca obiect analiza urmatoarelor probleme:
- regimul juridic, economic şi tehnic al terenului
- posibilitatea separării circulaţiilor: aprovizionarea spatiilor comerciale, accesul cumparatorilor, pietonal si carosabil
- modul de utilizare al terenului şi relaţia cu vecinătăţile
- echiparea tehnico-edilitară
- propunere de parcelare în concordanţă cu specificul funcţiuni.
Metodologia folosită – baza documentaţiei.
Documentaţia este elaborata în conformitate cu Metodologia de elaborare şi conţinutul – cadru al Planului Urbanistic de Detaliu, indicativ GM 09-2000, aprobat prin Ordinul 176/N/2000.
La elaborarea actualei documentaţii s-au avut in vedere prevederile Planului Urbanistic General elaborat de S.C. Proiect S.A. Arad, respectiv P.U.Z. Calea Zadareni, elaborat de S.C. Stacons S.R.L. si S.F. Utilitati Zona Industriala Zadareni
Acest proiect de urbanism are ca scop stabilirea condiţilor de amplasare a clădirilor şi obiec-telor care formează investiţia, a regimului de înălţime, ale condiţiilor de aliniere la frontul stradal, a implicaţiilor asupra vecinătăţilor, etc., conform Regulamentului de Urbanism aprobat.
2. ÎNCADRARE ÎN ZONA
2.1. CONCLUZII DIN DOCUMENTAŢII DEJA ELABORATE
Teritoriul luat în studiu se află în zona de sud –vest a municipiului Arad, la nord şi sud de Calea Zădăreni.
Zona studiată este delimitată de:
-zona construită a oraşului la nord şi est – Cartierul Aradul Nou
-calea ferată Arad – Periam la sud
-limita estica a traseului centurii de legătură între DN 7 şi DN 69 (autostrada Arad – Timişoara) la vest.
Terenul descris mai sus este liber de constructii, dar se prezinta sub forma unui teren viran , neamenajat.
În prezent, suprafata terenului studiat este destinata unitatilor industriale si pentru depozitare nepoluante conform P.U.G. si P.U.Z. mentionate mai sus.
În cadrul P.U.G. si P.U.Z. pentru această zonă, s-au stabilit direcţiile de dezvoltare ale acestei zone, în condiţiile respectării dreptului de proprietate şi a interesului public.
Pentru stabilirea destinaţiei, condiţiilor de amplasare, regim de înălţime, gabarite, etc., s-au avut în vedere prevederile generale stabilite prin reglementările in vigoare cuprinse în PUG, Regulamentul General de Urbanism si cele ale Regulamentului aferent P.U.G.- ului municipiului Arad, elaborat de S.C. “PROIECT ARAD” S.A., P.U.Z. Calea Zadareni respectiv tema de proiectare.
Reglementările cuprind:
Permisiuni, Restricţii, Indici De Control:
Subzona 2b
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 27,3 ha
POT 33 %
CUT 1,00
Funcţiunea dominantă: industrie, depozitare, servicii.
Delimitare
N – str. Ogorului
S – CF Arad – Zădăreni
E – S2a
V – str. I (centura V)
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- domeniul privat al primăriei pentru funcţiunea dominantă
- domeniul public al primăriei – terenul pentru circulaţii auto şi pietonale, parcaje, spaţii verzi, C2.
Regimul de aliniere
- la aliniamente de 10 m de la frontul stradal
- faţă de CF clădirile sub 100 m necesită aprobările legale
- 20 m faţă de clădirile de locuit
Regimul de înălţime
- P – P+2; înălţime cornişă maximă 21 m; în zonele de birouri, anexe, etc..., se poate autoriza P+6.
Accese pe parcelă
- de pe străzile adiacente, str. Ogorului, S4
Subzona 3c
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 29,61 ha
POT 35 %
CUT 1,05
Funcţiunea dominantă: industrie, depozitare, servicii conexe
Delimitare
N – S4c (str. N 14)
S – str. Ogorului
E – S3a, S3b
V – str. I (centura V)
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- domeniul public şi privat pentru funcţiunea dominantă
- domeniul public al primăriei pentru circulaţia auto, alei, trotuare, parcaje şi C1.
Regimul de aliniere
- la aliniamente de 10 m de la frontul stradal (5 m în cazul vecinătăţii cu str. I)
Regimul de înălţime
- P – P+2; înălţime cornişă maximă 21 m; în zonele de birouri, anexe, etc..., se poate autoriza P+6.
Accese pe parcelă
- de pe străzile adiacente, str. Ogorului + str. N8, N9, N11.
Subzona 4a
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 20,96 ha
POT 40 %
CUT 1,2
Funcţiunea dominantă: industrie, servicii, depozite, comerţ.
Delimitare
N – S4c (str. N 14)
S – S3c (str. N 11)
E – S4b (str. N 12)
V – str. Constituţiei
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- mixtă (privată a persoanelor fizice şi parţial Primăria Arad)
- publică pentru terenurile destinate circulaţiilor auto, alei, trotuare, parcaje şi C1.
Regimul de aliniere
- clădirile la 5 m de fronturile adiacente ( cu zonă verde sau străzi propuse sau existente) la loturi mai mici de 0,3 ha; restul 10 m.
Regimul de înălţime
- P – P+2; înălţime cornişă maximă 21 m; în zonele de birouri, anexe, etc..., se poate autoriza P+6.
Accese pe parcelă
- perimetrul str. Constituţiei, str. N11, N12, N13, N14.
2.2. CONCLUZII DIN DOCUMENTAŢII ELABORATE CONCOMITENT CU P.U.D.
STUDIUL TOPO
Terenul descris mai sus este liber de constructii, dar se prezinta sub forma unui teren viran , neamenajat. Terenul se prezintă aproximativ plat , iar din punct de vedere nivelitic, cotele minime si maxime sunt intre 110.00 in partea de nord a subzonei S4A si 114.00 m, in partea de sud a Subzonei S2B.
In acelasi timp, toate cele trei subzone care alcatuiesc teritoriul studiat sunt traversate de un canal de colectare al apelor pluviale , denumit C1 ( conf P.U.Z.). Acesta subtraverseaza calea ferata, limita sud a subzonei S2B, prezentand aici o cota de aproximativ 112.00 m, si se varsa in lacul pescariei situate la nord de subzona S4A, la o cota aproximativa de 109.00 m.
STUDIU GEOTEHNIC
La stabilirea conditiilor generale de fundare ale amplasamentului , au fost luate in considerare date cunoscute din zona, si s-a executat un foraj geotehnic.
Dintre concluziile si recomandarile ce se pot desprinde la nivelul acestei faze, mentionam:
- terenul se prezinta plan si are stabilitatea generala asigurata
- stratificatia este constituita din : umpluturi pana la adancimi de 0.9m., (uneori umpluturile pot atinge si grosimi mai mari), urmeaza o succesiune de argile cafenii, apoi argile prafoase uneori cu concretiuni de calcar si intercalatii ruginii spre baza, plastic vartoase, pana la adancimi de 2.5m; praf argilos cafeniu plastic vartos cu trecere sub 3.6m. la praf nisipos argilos cafeniu ruginiu plastic consistent si orizontul nisipos din nisip mijlociu cafeniu inundat pana la adancimea de investigare.
- nivelul hidrostatic a fost semnalat la adancimea de 3.5m. fata de nivel teren actual; atragem atentia ca NH-ul poate prezenta variatii importante de nivel, in functie de nivelul apei din Mures si de volumul precipitatiilor din zona.
Luand in considerare conditiile de fundare mentionate, pana la completarea gradului de cunoastere a amplasamentului, recomandam urmatoarele:
- o fundare directa , adancimi mai mari de 0.9m., pe stratul de argila cafenie, plastic vartoasa.
- adancimile optime de fundare si presiunile admisibile de calcul ale terenului de fundare, vor fi stabilitepe baza studiilor ce se vor intocmi, adaptate si corectate in functie de caracteristicile constructive si functionale ale obiectelor propus. In vederea stabilirii cat mai precise a conditiilor de fundare la nivelul fiecarui obiect in parte, recomandam executarea a cel putin cate unui foraj pentru fiecare obiect ce se va proiecta. Se vor epuiza in mod obligatoriu toate umpluturile intalnite pe amplasamentele propuse.
- din punct de vedere seismic, amplasamentul se incadreaza in zona seismica de calcul “D” ( Ks = 0.16 si Tc=1.0 s).
3. SITUAŢIA EXISTENTĂ
-Amplasamentul
Teritoriul luat în studiu se află în zona de sud –vest a municipiului Arad, la nord şi sud de Calea Zădăreni.
Zona studiată este delimitată de:
-zona construită a oraşului la nord şi est – Cartierul Aradul Nou
-calea ferată Arad – Periam la sud
-limita estica a traseului centurii de legătură între DN 7 şi DN 69 (autostrada Arad – Timişoara) la vest.
În prezent terenul studiat se prezintă sub forma unui teren viran neamenajat.
Pe direcţia S – E către N – V limita terenului, subzonele S2B şi parţial S3C este determinată de canalul natural existent, canalul C1.
Albia acestui canal traversează o parte a subzonei S3C şi mai departe întreaga subzonă S4A, cu deversare în lacul amenajat la nord de limita terenului studiat.
Pe suprafaţa terenului studiat nu se află utilităţi, cu excepţia liniei electrice de 20 KV, retelei de telefonie şi a reţelei de gaz, ambele situate adiacent Căii Zădăreni, la dreapta şi la stânga acesteia.
Situarea amplasamentului în cadrul localităţii este prezentată în medalionul din cadrul planşei 01A.
-Cai de comunicatie
Terenul este traversat de la est la vest de Calea Zădăreni, cale rutieră asfaltată cu două benzi de circulaţie, care constituie în acelaşi timp graniţa dintre subzonele S2B şi S3C.
Limita de nord vest a subzonei S4A este marginit de prelungirea strazii Constitutiei, de asemenea posibila cale de acces. Aceasta este insa neamenajata, fiind doar din pamant batatorit de circulatia ocazionala.
Calea Zădăreni face parte din trama stradală a municipiului Arad şi este în prezent parte stradală de categoria a III-a a drumului judeţean DJ 682 Făget- Birchiş- Zăbalţ- Lipova- Zăbrani- Arad- Felnac- Periam- Sânicolaul Mare- Beba Veche.
Acest drum face legătura cu DN 69 Arad-Timişoara .
Calea Zădăreni are în prezent două benzi de circulaţie cîte una pe sens şi o structură rutieră de tip nerigid în stare de viabiliate mediocră.
Aceasta arteră de circulaţie se constituie într-o axă principală care străbate teritoriul studiat pe direcţia est-vest.
Calea Zădăreni are o lungime de 730m aferentă zonei de locuinţe propusă traseu care începe de la DN 69 Arad-Timişoara.
Pe amplasament îşi desfăşoară albia un canal natural cu maluri neamenajate.
În prezent Calea Zădăreni traversează canalul existent prin intermediul unui podeţ dalat din beton în stare mediocră de viabilitate.
Prezenta documentaţie întocmită în fază de Plan Urbanistic de Detaliu ( P.U.D.), se referă la lucrările rutiere necesare unei zone de locuinţe noi.
Documentaţia a fost întocmita având la bază Certificatul de Urbanism nr.3100/02.12.2005.
-Suprafata ocupata
Suprafaţa totală a terenului studiat este de 590 000 mp., iar pe subzone suprafaţele sunt:
- Subzona 2B - 244 680 mp.
- Subzona 3C - 146 730 mp.
- Subzona 4A - 198 590 mp.
-Suprafete construite
Pe amplasament nu exista nici un fel de constructie.
În planşa nr. 01 sunt analizate terenurile şi construcţiile situate pe amplasamentul studiat, inclusiv din punctul de vedere al categoriilor de proprietate.
Echipare existenta
Alimentarea cu apă:
Pe strada Constitutiei este în funcţiune o reţea de apă potabilă ,Dn. 100 mm.
Conform proiectului nr. 36032, faza S.F. , elaborat de catre , S.C.PROIECT- ARAD, S.A., pentru asigurarea utilităţilor la zona industrială Sud- Vest Arad, s-a propus:
- executarea unei conducte magistrale de apă Dn. 400 mm, - parte a unui inel de alimentare cu apă majoră a acestei zone a oraşului -
- executarea unei platforme gospodăreşti, care cuprinde:
- o gospodărie de apă pentru incendiu, compusă din rezervor de înmagazinare de 500 mc. cu staţie de pompare, de la care prin conducta de polietilenă Dn. 200 mm, se face legătura cu zona industrială.
- pe strada Ogorului este prevăzuta o conducta de apă Dn. 200 mm.
-canalizarea apelor uzate menajere:
Pe platforma gospodăreasca mai sus amintită se mai prevăd :
- o staţie de pompare , ape uzate menejere, în cheson cu diametrul de 3,00 m, a cărui amplasament a fost stramutat în partea vestica a zonei cuprinse în acest proiect, prin care, apele uzate menajere din zonă vor fi evacuate în canalul colector Dn. 1000 mm de pe strada Tabacovici.
-canalizarea apelor meteorice:
Pe platforma gospodăreasca mai sus amintită se mai prevăd :
- o cu staţie de pompare, ape pluviale, în cheson cu diametrul de 4.00 m, prin care apele pluviale vor fi evacuate în canalul din zonă,
-alimentarea cu căldură:
In zona studiata nu exista in prezent retele de distributie a energiei termice, centralizat sau zonal si nu se intrevede posibilitatea realizarii in viitor.
In prezent, in zona adiacenta zonei studiate, caldura si apa calda menajera se produce individual in fiecare gospodarie sau unitatile societatilor comerciale prin diferite metode: centrale proprii pe gaz, centrale proprii pe motorina sau lemne.
-alimentarea cu gaz:
Reteaua de gaz este prezenta in zona de-a lungul strazii Calea Zadareni, partea stanga. Din aceasta sunt realizate racordurile la consumatorii existenti.
-alimentarea cu energie electrică
Amplasamentul studiat este situat în partea de sud a municipiului Arad şi se învecinează la N şi E cu cartierul Aradul Nou, clădirile existente fiind în majoritate locuinţe unifamiliale, existând în zonă şi clădiri cu alte funcţiuni, depozitare, industrie uşoară, construcţii. Clădirile existente sunt dotate în general cu toate utilităţile: apă, canalizare, gaze, telefonie, energie electrică. Zona studiată este destinată, ca funcţiune dominantă, pentru locuinţe unifamiliale pe loturi de 300 şi 500 mp, fiind prevăzute dotări pentru comerţ, birouri, învăţământ, sport, agrement, administraţie, servicii şi spaţii de cazare.
Reţelele electrice de distribuţie de joasă tensiune 0,4kV sunt extinse pe majoritatea străzilor, iar iluminatul public este realizat pe fiecare stradă din cartier. Alimentarea cu energie electrică se asigură din mai multe posturi de transformare aeriene PTA 20⁄04KV care sunt racordate în linia electrică aeriană LEA 20KV care traversează cartierul pe str. Ogorului, paralel cu aceasta. LEA 20KV este racordată în staţia electrică de transformare 110⁄20KV Fântânele, find iniţial destinată să alimenteze cu energie electrică fosta fermă Avicola situată pe Calea Bodrogului, care după desfiinţare a fost transformată în spaţii de depozitare sau cu alte destinaţii.
În zona studiată se află următoarele reţele electrice:
- o linie electrică aeriană de medie tensiune paralelă cu str. Ogorului (DJ 652)
- o linie electrică aeriană de medie tensiune care intersectează amplasamentul în partea de nord a acestuia
- o linie electrică aeriană de joasă tensiune paralelă cu latura nord-vestică a zonei
Ca urmare a intersectării zonei studiate cu reţelele electrice existente, obţinerea unui aviz de amplasament favorabil pentru întrega zonă este condiţionată de reglementarea instalaţiilor electrice aparţinând SC Electrica SA.
-telecomunicaţii
În zonă sunt linii de telefonie, pe str. Ogorului spre V există o linie de telefonie ce deserveşte localităţile de pe DJ 682, dar aceste linii sunt de capacitate mică.
Clădirile din cartierul Aradul Nou situate în vecinătatea amplasamentului sunt dotate cu televiziune prin cablu.
4. REGLEMENTARI
-obiectivele noi solicitate prin tema program
Elemente de tema.
Tema de proiectare a fost stabilită de comun acord cu beneficiarul.
Beneficiarul doreşte dezvoltarea unui ansamblu rezidenţial destinat cu precădere funcţiunii de locuire dar şi dotări de cartier implicite:
- locuinţe individuale
- locuinţe colective,
- spaţii de învăţământ, şcoli, grădiniţe
- spaţii administraţie publică, direcţia fiscală, poliţie, etc…
- spaţii comerciale, prestări servicii cu dotările aferente şi parcări proprii
- piaţă agroalimentară
- spaţii comerciale distincte – supermarket
- spaţii comerciale incluse în clădiri cu funcţiuni mixte,
- spaţii hoteliere
- spaţii pentru reprezentanţă sedii firme
- lăcaşuri de cult
- dotări pentru sport
- zone de agrement – recreere
- zone de protecţie faţă de traseul căii rutiere de legătură DN7 – DN69 (posibil traseu de autostradă) a cărei suprafaţă de teren alocat se află în subzonele S2B şi S3C
- zone pentru gospodăria de utilităţi cu parte a unui Studiu de Fezabilitate aprobat în vederea realizării în viitorul imediat al reţelelor de apă şi a canalizării întregii zone industriale Zădăreni, dar şi a zonei de locuinţe existente din această parte a cartierului Aradul Nou.
- Curatirea, regularizarea, amenajarea si agrementarea canalului C1
Propuneri Urbanistice
Având în vedere situaţia existentă, intenţiile beneficiarului de dezvoltare în ansamblu a zonei în curs de derulare, sunt propuse următoarele:
-construirea unor zone rezidenţiale unitare dispuse în toate cele 3 subzone
-crearea unui ax compoziţional pe direcţia nord – sud, materializat prin crearea unei străzi principale de legătură între cele 3 subzone, singura care intersectează axul est-vest Calea Zădăreni.
-constituirea unui centru de cartier – pol administrativ şi comercial situat în subzona S4A
-constituirea unui pol educaţional – şcolar în subzona S2B
-adiacent caii de legatura DN69 – DN7, subzona S3C, sunt propuse cladiri pentru servicii turistice, spatii comerciale, cladire pentru birouri
-adiacent Căii Zădăreni la N şi S de aceasta, corespunzător subzonelor S2B şi S3C- dezvoltarea unor zone comerciale şi servicii compatibile funcţional în zona căilor rutiere şi viitoarea intersecţie dintre acestea (calea Zădăreni şi calea de legătură DN69 – DN7)
-amenajarea artificială pe toată lungimea, inclusiv modificarea traseului canalului natural C1 pe suprafaţa subzonelor S3C şi S4A astfel încât acesta să fie subordonat tramei stradale propuse.
-adiacent căii de legătură DN69 – DN7, latura Est şi Nord-Est, respective adiacent căii ferate, la nord de aceasta, se va crea o zonă de protecţie către zonele propuse pentru construcţii.
-amenajarea unor parcuri de cartier care să completeze ansamblul centrului cartierului - polul administrativ şi campusul şcolar – polul educaţional
Cele două parcuri sunt legate de trasee pietonale şi promenadă, pistă de biciclete, dispuse adiacent canalului, malurile acestuia fiind propuse pentru amenajare cu spaţii verzi şi plantaţii. Aceste trasee nu unesc doar aceste două locaţii ci sunt propuse să unească trasee ale altor subzone situate la Nord, Est şi Vest de zona studiată.
Astfel, în nordul zonei S4A, la graniţa cu subzona S4C, se propune o zonă de recreere, sport şi agrement, în concordanţă cu zona verde şi lacul din vecinătate, în Vest, subzona S3D este alocată activităţilor sportive, iar în Est legătura se face spre zona rezidenţială Aradul Nou.
-Alocarea de spatii necesare pentru amplasarea constructiilor edilitare necesare functionarii retelelor de apa, canalizare etc...
Funcţiunile propuse pe subzone, conform plansei 01A Reglementări Urbanistice, sunt următoarele:
Subzona S2B
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 24,4680 ha
POT 40 % pentru zona de locuinte, educatie invatamant, culte
70% locuinte cu spatii comerciale la parter, comert-servicii,
CUT 1,60
Funcţiunea dominantă: locuinte,
Functiuni complementare:educatie invatamant,comert-servicii, agrement
Delimitare
N – Calea Zadareni
S – CF Arad – Zădăreni
E – S2a
V – Centura V (autostrada)
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- domeniul privat al primăriei pentru terenurile destinate constructiilor de orice fel
- domeniul public al primăriei pentru terenul destinat pentru circulaţii auto şi pietonale, parcaje adiacente straziilor, spaţii verzi si canalul C1.
Functiuni propuse si regim de Inaltime
2. - 172 de locuinţe individuale, D+P+1+M - dispuse pe loturi în suprafaţă de 300 mp( pct. 32).
3. - 6 locuinţe individuale cu spaţii comerciale la parter, D+P+2+M, dispuse pe loturi în suprafaţă de 600 mp.
5. - Prestări servicii
Campus şcolar , compus din clădirile necesare funcţionării celor două licee propuse prin temă:
14. - Scoală primara, gimnaziu şi Liceu sportiv S+P+1+M (S+R+2+M)
15. - Scoală primara, gimnaziu şi Liceul cu predare în limba germană A.M. Guttembrunn S+P+1+M (S+R+2+M)
16. - Sală de sport
17. - Clădire administrativă, internat, cantină, bibliotecă
18. - Grădiniţă
19. - Terenuri de sport şi recreaţie
13. - Lăcaş de cult
10. - Servicii turistice – hotel cu regim de inaltime D+P+6
23. - Pistă pentru biciclete
24. - Canal existent amenajat şi regularizat
27. - Spaţii verzi, parc amenajat de-a lungul canalului, plantaţii de protecţie
30. - Traseu pietonal amenajat propus
31. - Platforme pietonale propuse
32. - Loturi individuale 300 mp.
35. - Parcări, platforme carosabile
36. - Drumuri nou create
Subzona S3C
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 14,6730 ha
POT 40 % pentru zona de locuinte,
40% comert-servicii,
70% sedii de firme, constructii hoteliere
CUT 1,60
Funcţiunea dominantă: locuinte si comert-servicii
Functiuni complementare:comert-servicii, sedii de firma, constructii hoteliere, zona pentru utilitati
Delimitare
N – S4c (str. N 14)
S – str. Ogorului
E – S3a, S3b
V – Centura V ( autostrada)
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- domeniul privat al primăriei pentru terenurile destinate constructiilor de orice fel
- domeniul public al primăriei pentru circulaţia auto, alei, trotuare, parcaje adiacente strazilor, spatii verzi şi canalul C1.
Functiuni propuse si Regim de inaltime
2. - 10 locuinţe individuale, D+P+1+M - dispuse pe loturi în suprafaţă de 486 m(33)
2. - 10 locuinţe individuale, D+P+1+M - dispuse pe loturi în suprafaţă de 500 mp(34).
5. - Spaţii comerciale, alimentaţie publică, prestari servicii
7. - Spaţii comerciale – supermarket - vânzarea cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare
8. - Piaţă agroalimentară
11. - Clădire hotelieră D+P+2+M(D+P+3+M)
12. - Clădire birouri maxim D+P+10
23. - Pistă pentru biciclete
24. - Canal existent amenajat şi regularizat
27. - Spaţii verzi, parc amenajat de-a lungul canalului, plantaţii de protecţie
29. - Accese inspre garaje collective propuse la subsol
30. - Traseu pietonal amenajat propus
31. - Platforme pietonale propuse
33. - Loturi individuale 486 mp.
34. - Loturi individuale 500 mp.
35. - Parcări, platforme carosabile
36. - Drumuri nou create
37. - Gospodaria utilităţi
Subzona S4A
Date de recunoaştere
Suprafaţă teren – 19,8590 ha
POT 40 % pentru zona de locuinte, educatie invatamant, culte
70% locuinte colective cu spatii comerciale la parter, comert-servicii, sedii de firma
CUT 1,60
Funcţiunea dominantă: locuinte,
Functiuni complementare:educatie invatamant,comert-servicii, agrement
Delimitare
N – S4c (str. N 14)
S – S3c (str. N 11)
E – S4b (str. N 12)
V – str. Constituţiei
Tipul de proprietate asupra terenurilor
- domeniul privat al primăriei pentru terenurile destinate constructiilor de orice fel
- domeniul public al primăriei pentru circulaţia auto, alei, trotuare, parcaje adiacente strazilor, spatii verzi şi canalul C1.
Functiuni propuse si Regim de Inaltime
1. - Clădiri pentru locuinţe colective cu spaţii comerciale la parter şi parcări la subsol D+P+3+M
2. - 144 de locuinţe individuale, , D+P+1+M dispuse pe loturi în suprafaţă de 500 mp fiecare(34).
4. - Spaţii comerciale la parterul blocului de locuinţe
5. - Spaţii comerciale, alimentaţie publică servicii P
6. - Spaţii comerciale, alimentaţie publică servicii P+1
9. - Clădire administraţie publică D+P+2+M
13. - Lăcaş de cult
18. - Grădiniţă
20. - Piscină acoperită, de cartier, spaţii de agreement, sport
21. - Terenuri de sport aferente zonei de agreement
22. - Spatii comerciale temporare
23. - Pistă pentru biciclete
24. - Canal existent amenajat şi regularizat
25. - Lac artificial
26. - Fîntînă decorativă
27. - Spaţii verzi, parc amenajat de-a lungul canalului, plantaţii de protecţie
28. - Locuri de joacă pentru copii in incintă
29. - Accese inspre garaje collective propuse la subsol
30. - Traseu pietonal amenajat propus
31. - Platforme pietonale propuse
34. - Loturi individuale 500 mp.
35. - Parcări, platforme carosabile
36. - Drumuri nou create
Prin regimul de inaltime si materialele de constructie propuse s-a urmarit integrarea spatiului in cadrul natural si construit existent, dar si trimiterea catre o imagine noua moderna, cu linii cat mai simple, curate, care determina niste spatii usor de intretinut.
Se va urmari integrarea noilor constructii si a amenajarilor in spatiul deja existent in vederea armonizarii cu situl construit, dar se va avea in vedere si realizarea unei arhitecturi moderne, functional-estetica, in concordanta cu tendintele actuale.
-functionalitatea, amplasarea si conformarea constructiilor
Amplasarea clădirilor este precizată in planşa “Reglementari”.
Din concluzii menţionăm:
• Integrarea şi organizarea tuturor elementelor functionale ale ansamblului urban propus in contextul existent, dar, corelat simultan cu directiile de dezvoltare preconizate de beneficiar
• Amplasarea construcţiilor s-a făcut ţinînd cont de organizarea functionala a spatiului urban studiat in functie de solutia adoptata
Din punct de vedere funcţional cladirile pentru comert, servicii sau alimentatie publica vor fi gandite concret in urmatoarele faze de proiectare, conform temei de proiectare ale fiecarui investitor. Vor fi respectate insa toate specificatiile normativelor referitoare la functiunea propusa, in schimb arhitectura cladirilor se doreste a fi deosebita, simpla dar de efect.
-capacitatea, suprafata desfasurata
Capacitatea fiecarei cladiri, pe functiuni, va fi determinata dupa realizarea temei de proiectare, iar suprafetele rezultate vor fi in concordanta cu toti factorii de care trebuie sa se tina seama: suprafata terenului alocat, functiune, cai de acces etc...
-Căi de comunicaţie
Din punctul de vedere al drumurilor se propun următoarele lucrări:
• Amenajare Calea Zădăreni
• Bretele de acces de acces la autostradă
• Amenajare tramă stradală propusă
• Parcaje
• Accese rutiere la parcaje subterane
• Trotuare, alei pietonale propuse
• Zone verzi propuse
• Pistă de ciclişti
• Poduri, podeţe traversare canal
-Drum de acces
Amenajare Calea Zădăreni
Calea Zădăreni care în prezent este o stradă de categoria a III- a a municipiului Arad, se propune a se amenaja ca stradă de categoria a II-a având 4 benzi de circulaţie câte 2 pe fiecare sens.
Necesitatea lărgirii străzii este dată de dezvoltarea zonei industriale sud a municipiului Arad în vecinătatea prezentei zone de locuinţe adiacentă Căii Zădăreni precum şi a cartierului de locuinţe pe care –l amenajăm acum.
Calea Zădăreni are originea în intersecţia creată cu DN 69 Arad- Timişoara.
Pe partea dreaptă a străzii se va amenaja o pistă de ciclişti pe toată lungimea străzii. Lăţimea pistei pentru ciclişti este de 2,0m şi este demarcată faţă de carosabil prin bordura denivelată.
Pe lateralele carosabilului se va amenaja câte o zonă verde de 1,5m pe care vor fi amplasate indicatoarele de circulaţie , stîlpii de iluminat şi alte tipuri de mobilier urban.
Trotuarele străzii au lăţimea de 4,0m conform Stasurilor ce reglementează lăţimea acestora raportat la categoria străzii , a fluxurilor de pietoni atrase etc.
Structura rutieră proiectată va fi una corespunzătoare unui trafic greu alcătuită din îmbrăcăminte asfaltică pe fundaţii de balast şi piatră spartă.
Calea Zădăreni se va amenaja în două variante:
-varianta imediată este amenajarea căii la nivel prin extinderea carosabilului la 4 benzi, adăugarea pistei de ciclişti, lăţimea trotuarelor, lăţirea podeţului existent peste canal sau inlocuirea lui.
În această variantă intersecţiile Căii Zădăreni cu străzile adiacente propuse se vor amenaja ca şi celelalte intersecţii din oraş cu raze recomandate şi dirijare a circulaţiei în lumina normelor tehnice în vigoare.
-varianta de largă perspectivă este varianta în care este construită autostrada iar Calea Zădăreni va traversa traseul autostrăzii printr-un pasaj denivelat loc inde se crează un nod rutier.
Lungimile rampelor de acces la pasaj sunt de 120m de o parte şi alta a autostrăzii.
Pe pasajul denivelat şi pe rampe lăţimea carosabilului Căii Zădăreni va fi de 7,0m iar în rest revine la 14,0m în cale curentă.
Lăţimea carosabilului este de 14,0m încadrat de zone verzi de 1,5m şi trotuare de 4,0m .
Bretele de acces de acces la autostradă
Accesul rutier de pe Calea Zădăreni spre şi dinspre autostradă se asigură în dreptul nodului rutier creat, prin amenajarea unor bretele carosabile de 5,5m lăţime. Acestea se vor proiecta cu raze corepunzătoare categoriei de importanţă a autostrăzii.
Intrarea si iesirea vehiculelor spre şi dinspre Calea Zădăreni s-a proiectat numai pentru deservirea relatiei dreapta.
Ieşirea de pe autostradă spre Calea Zădăreni se realizează prin :
-Pană de racordare de 75m cu lăţime variabilă de la 0-3,5m
-Pană desprindere de 75m cu lăţime variabilă de la 3,5-5,5m
-Bandă decelerare de 90m cu lăţime constantă de 5,5m.
Intrarea de pe Calea Zădăreni spre autostradă se realizează prin :
-Bandă accelerare de 110m cu lăţime constantă de 5,5m.
-Bandă de pătrundere de 150m cu lăţime variabilă de la 5,5-3,5m
-pană de racordare de 75m cu lăţime variabilă de la 0-3,5m
Racordarea se va face cu arc de cerc sau arce de clotoidă printr-o bretea carosabilă de 5,5m.
Accesul rutier spre Calea Zădăreni se va realiza direct în banda curentă numai pe relaţia dreapta deoarece aceasta are statut de stradă iar în localităţi nu se amenajează bretele de acces adiacente străzilor.
Amenajare tramă stradală propusă
Trama stradală propusă a rezultat din amenajarea teritoriului cu locuinţe individuale astfel încât să fie asigurate accesele rutiere uşoare la toate obiectivele proiectate fie locuinţe , fie dotări.
Pe ansamblu reţeaua de străzi nou creată este de tip rectangular având drept axă principală Calea Zădăreni.
Reţeaua de străzi noi este constituită în principal din străzi colectoare de categoria III-a cu două benzi de circulaţie conform tabelului nr. 1 anexat.
Străzile propuse sunt amplasate pe cele trei subzone care sunt :
1. Subzona Z2- S2B
2. Subzona Z3- S3C
3. Subzona Z4- S4B
Lungimea totală a străzilor pe cele trei subzone este de 8985m din care :
-străzi colectoare de categoria III lăţime carosabil 7,0m 8860m
-străzi de acces de categoria IV lăţime carosabil 4,0m 125m
Pe Subzona Z2- S2B sunt propuse 13 trasee de străzi în lungime totală de 3246m din care:
-125m strada nr. 4 este de categoria a IV-a
-3121m restul străzilor sunt de categoria a III-a
Pe Subzona Z3- S3C sunt propuse 8 trasee de străzi în lungime totală de 1696m din care:
- 0 m stradă de categoria a IV-a
-1696m restul străzilor sunt de categoria a III-a
Pe Subzona Z4- S4B sunt propuse 20 trasee de străzi în lungime totală de 4043m din care:
- 0 m stradă de categoria a IV-a
-4043m restul străzilor sunt de categoria a III-a.
Străzile propuse se vor amenaja conform STAS 10144/1-7/91 cu reactualizările corespunzătoare.
La străzile de categoria a III-a lăţimea carosabilului este de 7,0m pentru două sensuri de circulaţie încadrat de zone verzi de 1,5m lăţime şi trotuare de 1,5m.
La străzile de categoria a IV-a lăţimea carosabilului este de 4,0m pentru un sens de circulaţie .
Îmbrăcămintea rutieră a străzilor noi este propusă a fi alcătuită din 2-3 straturi de mixturi asfaltice aşternute pe fundaţie de balast, piatră spartă în grosimi ce vor rezulta din calculele de dimensionare a sistemelor rutiere cu verificările corespunzătoare la ingheţ-dezgheţ.
Întersecţiile dintre străzile nou create se vor amenaja după aceleaşi stasuri menţionate cu raze de racordare de minim 9,0m şi cu marcaje şi indicatoare de circulaţie care să asigure fluenţa în trafic , confortul optic şi siguranţa participanţilor la traficul rutier.
Bordurile denivelate la limita carosabilului crează o rigolă de scurgere a apelor de suprafaţă care impreună cu pantele proiectate conduc apele spre gurile de scurgere amplasate pe carosabil.
-modalitati de organizare si rezolvare a circulatiei carosabile si pietonale
Parcaje
Toate locuinţele individuale vor avea acces auto astfel încât parcarea şi gararea autovehiculelor să se realizeze pe lotul propriu.
Toate celelalte construcţii propuse vor avea prevăzute parcări proprii, iar zonele de interes vor avea amenajate parcări publice.
În cazul construcţiilor pentru locuinţe colective şi comerţ, la parter se vor amenaja nivele subterane pentru parcarea viitorilor proprietari şi aprovizionarea magazinelor.
În zona de locuinţe propusă se vor amenaja parcaje atât pe stradă cât şi în incinte la diferitele obiective proiectate .
Parcajele amenajate sunt destinate în exclusivitate autoturismelor deci se vor crea parcaje pentru trafic uşor cu îmbrăcăminte din dale de beton autoblocante pe fundaţii de beton sau balast.
Parcajele de pe străzi se vor amplasa fie perpendicular pe axa drumului fie în lungul acesteia.
Spaţiul detinat parcării unui autoturism este de circa 15m iar acesta trebuie asigurat la orice tip de parcaj .
Numărul total al spaţiilor de parcare este de 516 din care:
1. Subzona Z2- S2B 191 spaţii
2.Subzona Z3- S3C 108 spaţii
3.Subzona Z4- S4B 217 spaţii
Accese rutiere la parcaje subterane
În afara parcajelor amplasate pe stradă se vor amenaja parcaje în incinte la spaţii hoteliere, spaţii comerciale, zone de agrement, spaţii prestări servicii atât la suprafaţă cât şi parcaje subterane.
Parcajele subterane se vor construi în subsolul construcţiilor mai sus menţionate iar accesul carosabil la acestea se rezolvă prin rampe carosabile de 4-5% . Rampele se vor rezolva cu ziduri de sprijin cu elevaţia de înălţime variabilă de la 0,5-1,5m.
În faţa intrării la parcajul subteran se va amplasa o rigolă carosabilă pe toată lăţimea intrării.
Trotuare, alei pietonale propuse
Pentru accesul pietonilor în zona de locuinţe nou creată se proiectează trotuare şi alei pietonale de lăţimi variabile de la 1,5-4,0m.
Pe Calea Zădăreni se vor amenaja trotuare de 4,0m lăţime de o parte şi alta a carosabilului.
Pa partea dreaptă a Căii Zădăreni trotuarul se învecinează cu pista de ciclişti proiectată.
De-a lungul celor 41 străzi noi se vor proiecta trotuare între zona verde şi frontul de case.
Structura rutieră aleasă pentru trotuare este formată din pavaj din dale autoblocante aşezate pe fundaţie de beton sau balast.
Panta transversală a trotuarelor ste de 2%.
De asemenea trotuare şi alei pietonale se vor amenaja şi în zonele de agrement , pe digul nou creat adiacent canalului existent.
Pistă pentru ciclişti
În zona de locuinţe nouă se vor amenaja piste pentru ciclişti a căror trasee sunt adiacente canalului existent, în zona de agrement proiectată şi în special paralel cu Calea Zădăreni pe partea dreaptă a acesteia.
Pista pentru ciclişti are 2,0m lăţime şi este amenajată cu pavaj din dale autoblocante pe fundaţie de beton.
Pista pentru ciclişti este încadrată cu borduri la nivel dar aşezate denivelat faţă de carosabilul şi trotuarul învecinate.
Poduri, podeţe traversare canal
Canalul existent are un traseu sinuos şi nu este amenajat deloc ba în unele secţiuni este colmatat în mare parte.
De aceea s-a propus crearea unui nou traseu al canalului care se va încadra în zona de agrement creată .
La intersecţia străzilor noi cu canalul acesta se vor prevedea podeţe sau poduri dalate din elemente prefebricate din beton cu lumina de 6-8m în funcţie de calculele hidraulice efectuate.
Podeţele noi peste canal vor fi în număr de 6 buc.
De asemenea la calea Zădăreni există un podeţe dalat peste canal care în varianta că strada se va dezvolta la 4 benzi de circulaţie şi cu pistă de ciclişti învecinată se impune a se extinde sau se va înlocui cu unul nou în funcţie de rezultatele expertizei tehnice asupra lui.
Sistematizarea verticală
În situaţia de viitor pentru realizarea obiectivului propus pe amplasament lucrările de sistematizare verticală se vor referi la:
- decapare şi îndepărtare strat vegetal de pe toată suprafaţa incintei
- nivelări şi umpluturi
- taluzuri
Stratul vegetal în grosime de 0,50 m se impune a fi îndepărtat şi înlocuit cu pămînt corespunzător stasurilor şi caietelor de sarcini sau cu balast.
Decaparea stratului vegetal şi depozitarea acestuia se vor realiza astfel încît să poată fi recuperat şi repus în circuitul natural.
Lucrările de sistematizare verticală au ca scop crearea unei suprafete unitare la cote foarte apropiate de cotele existente pe toata zona
-solutii pentru reabilitarea ecologica si diminuarea poluarii
Realizarea tuturor utilităţilor necesare bunei funcţionări a obiectivului asigură protecţia mediului construit şi a mediului natural.
-solutii pentru dezvoltarea spatiilor verzi
Pe terenul studiat nu există în prezent plantaţii importante.
Prin P.U.D. se recomandă realizarea tuturor tipurilor de plantaţii decorative si amenajari peisagere in functie de destinatia propusa.
Sunt propuse trei entitati distincte din punct de vedere al zonei verzi propuse, dar care sunt menite sa conlucreze dand nastere unui fond natural, curat, sanatos, si anume:
1. cele doua parcuri publice subzonele S2B si S3C – polul educational si polul administrativ
2. zona de protectie a intregii zone adiacent caii ferate si caii de legatura a DN69 cu DN7
3. zona verde la limita nordica a subzonei S4A, adiacenta zonei de agrement propusa prin P.U.Z. in subzona S4C.
Toate aceste entitati aparent distincte sunt legate fizic, unite cu o fasie verde, plantata dispusa de-a lungul traseului canalului amenajat C1. Malurile acestuia sunt gandite a fi amenajate nu numai cu plantatii de agrement dar si cu banci, jardiniere, trotuare pietonale si pista de biciclete descrisa mai sus.
Pe străzile aferente tramei stradale nou creată se vor amplasa zone verzi de 2 m lăţime adiacent carosabilului proiectat.
În zonele verzi se vor amplasa piese de mobilier urban cum ar fi indicatoare de circulaţie, stâlpi de electricitate, panouri publicitare etc.
-regimul de construire
In urma aprobarii PUD, regimul de construire va fi exclusiv cel specificat in capitolul „reglementari”.
-aliniere
Regimul de aliniere este stabilit pe tipo-functiuni propunandu-se doua categorii.
1. Zonele de locuinte pe lot:
-Casele vor fi construite la distanta de 3 m de la limita terenului fata de strada si la o distanta minima obligatorie de 7 m de la mezuina posterioara.
-In zona S2B este permisa construirea la limita terenului catre strada doar a garajului daca acesta va fi integrat functional si volumetric casei, iar fatada principala va fi dispusa de-asemenea la distanta obligatorie de 3m.
-pe directia laterala casele pot fi dispuse individual, cuplate sau insiruite
Aliniamentul propus la strazile nou create reprezintă limita obligatorie de construire a clădirilor. Sunt permise retrageri de la aliniamentul propus doar a corpurilor de cladire in functie de rezolvarea concreta arhitectural-functional-volumetrica dar cel putin o parte a frontului casei catre strada va fi dispusa la acest aliniament.
Gardurile catre strada dispuse la limita terenului vor fi realizate cu elemente decorative transparente si inaltimea maxima de 1,7 metri, iar in cazul in care se opteaza pentru un soclu continuu opac acesta nu va depasi 90 cm.
2. Cladirile destinate tuturor celorlalte functiuni vor fi aliniate la distanta minima de 3 metri fata de limita terenului propriu catre strada. Vor fi permise retrageri de la acest aliniament in functie de solutia arhitecturala propusa la tema concreta de proiectare pentru fiecare obiectiv, dar nu mai mult de 10 m.
Criteriile care au stat la baza determinării aliniamentului propus au fost următoarele:
-Stabilirea unei trame stradale coerente si suficiente pentru numarul de autovehicule.
-Crearea unor fronturi unitare pe toata suprafata teritoriului aferent, in concordanta cu regimul de construire care are ca scop crearea unui cartier modern aerisit.
-regimul de înălţime propus
Regimul de înălţime a fost stabilit în funcţie de necesităţile funcţionale stabilite la aceasta faza de proiectare. Regimul de inaltime este maxim. Sunt permise inaltimi mai mici in functie de tema concreta si nevoile viitorilor beneficiari punctuali pentru cladirile propuse.
-modul de utilizare a terenului
Conform reglementărilor din P.U.G., indicii de control pentru această zonă sunt:
P.O.T.max zone rezidentiala cu locuinte= 40%
P.O.T.max zone cu spatii comerciale = 70%
Indicii privind utilizarea terenului studiat în acest proiect de urbanism sunt:
PROCENTUL DE OCUPARE A TERENULUI
P.O.T. COEFICIENTUL DE UTILIZARE A TERENULUI
C.U.T.
P.O.T. existent=0,00 C.U.T.existent=0,00
P.O.T.max zone rezidentiala cu locuinte= 40% C.U.T.propus=0,75
P.O.T.max zone cu spatii comerciale = 70% C.U.T.propus=1,6
-alimentarea cu apă
Pentru alimentarea cu apă a zonei, se vor executa pe toate străzile, şi pentru toate obiectivele propuse, reţele de pa potabila, inelare, cu diametrul minim de 110 mm.
Reţele de apă vor fi branşate la conductele de apă, existente şi propuse în zonă.
Pe reţele subterane vor fi amplasaţi hidranţi, pentru stingera incendiului, iar spaţiile verzi şi locurile de agrement se prevăd hidranţi de grădină şi fântâni de băut apă.
Pentru obiectivele, la care, reţeaua stradală de apă, nu se poate asigura presiunea necesară, de funcţionare a instalaţiilor de apă interioare, se vor executa staţii de ridicarea presiunii, cu înmagazinările corespunzătoare pentru fiecare obiectiv.
Apa caldă menajeră necesară, se va produce local, de beneficiari.
Conform Normativ NP 086/2005, capitol 4. pentru stingerea din interior a incendiului, nu sunt necesari hidranti interiori la clădirile de locuit, iar pentru restul se va stabili la fazele următoare de proiectare, în funcţie de caracteristicile fiecărei clădiri, si se vor asigura local instalaţii de stins incendiu unde va fi cazul.
Conform Normativ NP 086/2005, capitol 6. pentru stingerea din exterior a incendiului, esta necasar un debit de 5 l/s, care poate fi asigurat, de la reţelele stradale, prin hidranţii exteriori propuşi.
Pentru fiecare obiectiv din zonă se va executa branşament separat, cu camine de apometru, ce se vor executa conform STAS 2006/88
-canalizarea apelor uzate menajere:
Apele uzate menejere vor fi canalizate gravitaţional, printr-un sistem de retele stradale , la staţia de pompare pentru ape uzate din zonă.
Reţelele stradale se vor executa din tuburi de PVC, pentru canalizari exterioare, cu diametrul minim de 250 mm, şi camine de vizitare , conform STAS 2448/82
Racordurile de canalizare menajeră şi pluvială se vor executa din tuburi din PVC, pentru canalizare, Dn. 200mm. şi cămine de vizitare din tuburi de beton cu mufă, pe radier din beton monolit.
-canalizarea apelor meteorice:
Datorită diferenţelor de cotă nivelitica a terenului din zona studiată, care cuprinde diferenţe de nivel de 3,5- 4 m, se propune realizarea a două sisteme de colectare a apelor pluviale din zonă:
- sistemul de evacuare a apelor pluviale în staţia de pmpare existentă, - care colectează apele de pe străzile, cu cotă de nivel mai ridicată, ( cele de pe malul drept la canalului).care permite colectarea gravitaţională a apelor până la staţia de pompare, din care apele sunt pompate în canalul din zonă
- sistemul de evacuare direct în canalul amenajat -deschis., care colectează reţelele pluviale de pa malul stâng al canalului şi din zona joasă de la exremitatea vestica a zonei.
Reţelele de canalizare se vor executa din tuburi de PVC, pentru canalizare, Dn. 200- 400 mm, pe care se vor executa cămine de vizitare, conform STAS 2448/82, din tuburi de betopn cu mufă, pe fundaţie din beton monolit.
Colectarea apelor de pe străzi şi platforme se va face prin guri de scurgere cu sifon şi depozit, - STAS 6701/81
-alimentarea cu căldură
Pentru realizarea încălzirii se propune construirea cate unei centrale termice proprii pe combustibil gaze naturale, centrală amplasată în cadrul clădirilor şi care va asigura alimentarea cu energie termică a acesteia.
Centrala termică va avea în componenţă cazane de mare randament, cu grad de poluare redus, care vor asigura agent termic pentru:
• Încălzire cu corpuri statice(birouri,magazii, grupuri sanitare)
• Încălzire cu aer cald prin ventilaţie
• Prepararea apei calde menajere
Pentru realizarea unui grad de confort sporit, clădirile se pot prevedea şi cu o centrală de ventilaţie-climatizare pentru perioada de vară.
-alimentarea cu energie electrică
Având în vedere costurile ridicate presupuse de reglementarea instalaţiilor electrice aparţinând SC Electrica SA, pentru întreaga în zonă studiată, se propune soluţionarea acestor probleme în fazele următoare ale proiectului, etapizat, pe măsura punerii în practică a proiectului.
În conformitate cu cele prezentate anterior, sursa cea mai avantajoasă, atât din punct de vedere economic, cât şi al posibilităţilor tehnice de racordare, o constituie LEA 20 kV, care traversează zona, prin mijlocul acesteia, paralel cu str. Ogorului. Din punctul de vedere al capacităţii de transport de energie electrică, această linie este în prezent descărcată, putând prelua astfel, consumatorii de energie electrică amplasaţi în zona studiată. Ca urmare se propune realizarea de racorduri subterane din această linie electrică aeriană, până la posturile de transformare 20/0,4kV. Din posturile de transformare se va realiza sistemul de distribuţie a energiei electrice prin cabluri electrice montate subteran până în tablourile de distribuţie a fiecărui consumator. Posturile de transformare vor fi de tip anvelopă, putându-se realiza bucle de alimentare între acestea. Iluminatul public se va alimenta din posturile de transformare prin cabluri electrice montate subteran şi va fi destinat iluminării străzilor, parcurilor şi parcărilor publice. Se estimează un consum de circa 4000 kW pentru zona studiată, în ansamblul ei.
Pentru realizarea efectivă a acestor lucrări, atât în ceea ce priveşte soluţia de alimentare cu energie electrică, cât şi gestionarea instalaţiilor electrice propuse, investitorul (C.L.M. Arad) se va adresa direct, sau prin intermediul proiectantului de specialitate, către operatorul de distribuţie a energiei electrice SC Electrica Banat SA, Sucursala Arad pentru a obţine aprobările şi avizele necesare.
Proiectarea şi executarea lucrărilor de mai sus se va face în conformitate cu prevederile Codului Tehnic al Reţelelor Electrice de Distribuţie aprobat cu decizie ANRE nr. 101⁄06.06.2000, de către societăţi care deţin competenţe în acest sens, fiind autorizate de către Autoritatea Naţională de Reglementare a Energiei Electrice Bucureşti.
-alimentarea cu gaz
Alimentarea cu gaz este posibila in conditiile prevazute de detinatorul de retea si distribuitorul zonal E-ON Gaz Romania S.A..
Inainte de inceperea lucrarilor se va solicita avizul de principiu, in care se vor preciza conditiile de executie si alimentare a fiecarui consumator in parte.
-telefonie
Pentru asigurarea corespunzătoare a posibilităţilor de racordare la telefonie este necesară instalarea unei reţele de capacitate corespunzătoare care să facă legătura cu canalizarea cu fibră optică existentă pe Calea Timişorii. Reţelele de telecomunicaţii se vor poza subteran până la punctele de racord ale fiecărui utilizator.
Condiţii şi restricţii impuse de avizator:
- terenul unde sunt pozate instalaţiile de telecomunicaţii va rămâne în domeniul public
- înainte de începerea lucrărilor beneficiarul va solicita reprezentanţilor Romtelecom predarea amplasamentului, pentru identificarea exactă a instalaţiilor telefonice în teren.
- pozarea cablului telefonic pe toată lungimea care urmează a fi acoperită de căi de acces şi drumuri se face cu câte un tub de rezervă din PVC Ø110 cu documentaţie de execuţie şi autorizare.
Proiectarea şi executarea lucrărilor de telefonie se va face în conformitate cu prevederile Normelor Tehnice pentru proiectarea şi executarea sistemelor de telefonizare 2004.
5. CONCLUZII
O facilitate majoră oferită de amplasamentul studiat decurge din faptul că toate utilităţile necesare unei funcţionări corespunzătoare a obiectivului pot fi realizate cu eforturi financiare şi tehnice normale, mai mult, dezvoltarea zonei imbunatateste implicit conditiile de urbanizare a zonelor adiacente existente de locuinte contribuind la ridicarea confortului acestora.
Prin realizarea Zonei de Locuinte Calea Zadareni pe amplasamentul propus se va întregi zona de locuinte unifamiliale si dezvolta cea pentru cladiri cu locuinte colective, dar si pentru alte destinatii functionale, complementare zonei de industrie si servicii ale carei baze au fost puse deja la est de teritoriul studiat.
Atît din punct de vedere funcţional dar şi estetic, intreg ansamblul este propus a se realiza conform normelor şi standardelor internaţionale în domeniu.
Nu este de neglijat nici aspectul economic al realizării investiţiei el oferind posibilitatea creării a noi locuri de muncă.
În calitate de autor al P.U.D. firma S.C. “ARH-DESIGN” S.R.L. deţine dreptul de autor patrimonial exclusiv ce-i revine conform Legii nr. 8/1996.
Pentru întocmirea prezentei documentaţii de urbanism a fost consultata reglementarea tehnica “Ghid privind metodologia de elaborare si continutul – cadru al Planului Urbanistic de Detaliu”, elaborat de Urbanproiect Bucuresti, aprobat de M.L.P.A.T. cu ordinul nr. 37/N/08.06.2000. De asemenea la baza întocmirii prezentului proiect au stat prevederile cuprinse în următoarele acte normative în vigoare:
Legea nr.50/1991 republicata
Legea nr. 453/2001
HGR nr. 525/96
Legea nr. 350/2001
Legea nr.10/1995
Legea nr.125/1996
Regulamentul general de urbanism aprobat prin H.G. nr.525/1996
Ordinul ministrului apelor, pădurilor şi protecţiei mediului pentru aprobarea Procedurii de reglementare a activităţilor economice şi sociale cu impact asupra mediului înconjurător, nr.125/1996.
H.G.R. nr.51/1992
H.G.R. nr.71/1996 referitoare la modificarea şi completarea H.G. nr.51/1992 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii de prevenire şi stingere a incendiilor.
Ordinul comun al M.L.P.A.T. nr 34/7.11.1995, al M.I. nr.3/3.422/01.08.1995, al M.A.N. nr.M30/02.11.1995 şi al S.R.I. nr.4.221/08.08.1995 pentru aprobarea Precizărilor privind avizarea documentaţiilor de urbanism şi amenajarea teritoriului, precum şi a documentaţiilor tehnice pentru autorizarea construcţiilor.
Ordinul nr.125/19.03.1996, Anexa nr.1, pct.79, al Ministrului apelor, pădurilor şi protecţia mediului, pentru aprobarea procedurii de reglementare a activităţilor economice şi sociale cu impact asupra mediului înconjurător.
ÎNTOCMIT: Şef proiect: arh Botos Adalbert
Proiectanţi de specialitate:
Arhitectură şi urbanism: arh. Botos Adalbert
arh. Botos Aida
Instalaţii sanitare: ing. Iercan Simona
Instalaţii electrice: ing. Sandru Florin
Drumuri: ing Damacus Gabriela
6. ANEXE
BILANŢ TERITORIAL
TOTAL TEREN 59,00HA 100%
NR.
CRT. TERITORIUL
AFERENT EXISTENT PROPUS
ha % ha %
0 1
1 CLADIRI 0.00 0 8,7960 15
2 AUTOSTRADA 0.00 0 11,2050 19
3 CAROSABIL
STRAZI 0.6300 1 7,0595 12
4 TROTUARE 0.00 0 3,1155 5
5 ALEI IN PARCURI 0.00 0 0,6660 1,1
6 PARCĂRI PUBLICE 0.00 0 0,7650 1.3
7 CAROSABILE IN INCINTA 0.00 0 0,8190 1,4
8 PARCĂRI IN INCINTA 0.00 0 1,1190 1.9
9 TROTUARE IN INCINTA 0.00 0 1,8590 3,2
11 PISTE PENTRU BICICLETE 0.00 0.00 0,3840 0,6
12 CANALUL C1 2,1960 3,8
13 TERENURI SPORT 0.00 0 0,9200 1,7
14 ZONA DE
PROTECTIE 0.00 0 1,6550 2,8
15 ZONE PENTRU UTILITATI 0.00 0 0,3750 0.6
16 SPATII VERZI
17.110 100 18,0660 30,6
I. Alimentarea cu apă
1. Necesarul de apă - conform SR 1343/1-95 şi STAS 1478/90.
a) debitul mediu zilnic
Qzi.med.= (Ni×qsi) mc/zi
în care:
Ni = numărul de consumatori pe categorii
Ni –1 = număr - locuitori in case -690 x3.5 = 2415
Ni –2 = număr- locuitori in blocuri 135 ap x 3= 405
Ni –3= număr- elevi in scoli - 1100
Ni –4= număr- copii la gradinita -500
Ni –5 -1= număr- locuri in sala de sport -600
Ni –5 -2= număr sportivi 50
Ni –6= număr persoane in biserici si sala de conferinte -1400
Ni –7 -1= număr- persoane cazate in hotel 200
Ni –7-2= număr- persoane cazate inmotel 60
Ni –8 -1= număr- portii de mancare preparate in restaurante 500
Ni –8 -2= număr- persoane servite in bar si bufet 600
Ni –9= număr- persoane administrative 500
Ni -10= număr- muncitori pt. prestari servicii 200
Ni –11= număr locuri in zona de agrement 5000
qsi=debitul specific, cantitatea medie zilnică de apă necesară unui consumator într-o zi:
q si –1 = 170 l/om×zi, conform SR-1343/1/95 tabel 1
q si –2 = 295 l/om×zi, conform SR-1343/1/95 tabel 1
q si –3= 20 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/14
q si –4= 100 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/10
q si –5 -1= 6 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/15.
q si –5 -2= 50 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/15.
q si –6 = 12 l/ om x zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/15.
q si –7 -1= 200 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/8
q si –7 -2= 150 l/om×zi, conform STAS 1478/90 – tabel 4/8
q si –8-1= 44 l/portie , conform STAS 1478/90 – tabel 4/5
qsi –8-2= 13 l/portie , conform STAS 1478/90 – tabel 4/5
q si –9= 20 l/om x zi , conform STAS 1478/90 – tabel 4/2
q si –10= 60 l/om x zi , conform STAS 1478/90 – tabel 4/19
q si –11= 12 l/om x zi , conform STAS 1478/90 – tabel 4/3
Qzi.med= ( 2415 x 170 +405 x 295 +1100 x 20 +500 x 100+ 600 x 6 + 50 x 50 +1400 x12 +200 x 200 +60 x 150 +500 x 44 + 600 x 13 +500 x 20 + 200 x 60 +5000 x 12) = 785,725 mc/zi
Debite de apă necesare pentru, intretinere clădiri, parcări şi spaţii verzi :
- platforme servicii 14 400 mp
- suprafeţe construite 144 000 mp
- spaţii verzi 203 000 mp
-pt. platforme , debitul specific 5 l/mp, → 18 mc/zi
-pt. suprafeţe construite, debitul specific 1,2 l/mp, → 43,20 mc/zi
-pt. spaşii verzi , debitul specific 1 l/mp, → 50,75 mc/zi
Qzi.med= 785,725 +18+43,20+50,75 = 897,47 mc/zi
b) debitul maxim zilnic
Qzi.max=Q.zi.med.×K.zi (mc/zi)
Qzi.max=897,47×1,2= 1076,96 mc/zi
2. Cerinţa de apă – conform SR 1343/1-95
Qs.zi.med=Ks×Kp×Qzi.med (mc/zi)
Ks=1,08; Kp=1,1
Qs.zi.med=1,08×1,1× 897,47=1066,19 mc/zi
Qs.zi.max.=Kzi×Qs.zi.med.=1,20×1066,19=1279,42 mc/zi
Qs.o.max= 1.08x1.1x 67,31 =79,96 mc/h
II. Canalizare
1. Debitul de apa pentru canalizare menajeră se determină conform STAS 1846/90
Qu=0,8×Qs (mc/zi ... mc/h)
Qu.zi.med=0,8×1066,19=852,95 mc/zi
Qu.zi.max.=0,8×1279,42=1023,53 mc/zi
Qu.o.max.=0,8×79,96=63,96 mc/h
2.Debitul de apa pentru canalizare pluviala se determină conform STAS 1846/90
Qc= m x S x Φ x i l/s in care: m = 0.8;
S = suprafata de calcul:
S1 = supraf. construita = 144 000mp =14.0 ha;
S2= platforme + drumuri = 117 810mp =11.78 ha,
S3 = spatii verzi =203 900 mp =20.39 ha
Φ = coeficient de scurgere: Φ1= 0.95; Φ2= 0.70; Φ3= 0.15;
I=intensitatea ploii de calcul, stabilita in functie de frecventa normata a ploii de calcul, care este 2/1. si durata teoretica a ploii de calcul
→i= 125 l/s x ha
Qc= 0.8(14 x0.95 + 11.78 x0.70 +20.39 x 0.15) x 125= 2460 l/s