Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 09-06-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -Amenajare parcări, alei pietonale şi spaţii de joacă-- Arad, Micălaca, strada Zalău, Zona Blocului 500, beneficiar Primăria Municipiului Arad, proiectul 17/2006, proiectant SC STACONS SRL -
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 10.06.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -Amenajare parcări, alei pietonale şi spaţii de joacă-- Arad, Micălaca, strada Zalău, Zona Blocului 500, beneficiar Primăria Municipiului Arad, proiectul 17/2006, proiectant SC STACONS SRL - iniţiativa primarului.
2. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu -Amenajare parcări, alei pietonale şi spaţii de joacă - Arad, Micălaca, Parcul 23 August, Zona Blocului 700, beneficiar Primăria Municipiului Arad, proiectul 18/2006, proiectant SC STACONS SRL-iniţiativa primarului.
3. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Depozit legume fructe, str. I.Câmpineanu nr.1/A, municipiul Arad - beneficiar Terra Fruct SRL, proiectul 13/2006, proiectant SC INARCH PREMO STRUCTURES SRL-iniţiativa primarului.
4. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Hală depozit, birouri şi magazin de prezentare - Arad, Calea Zimandului FN, beneficiar SC KLASTORF SRL, proiectul 39/2006, proiectant SC INARCH PREMO STRUCTURES SRL-iniţiativa primarului.
5. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Adăpost pentru îngrăşarea suinelor - beneficiar SC AGRICOLA MIONI SRL, str. Hatmanul Arbore nr.13, Arad, proiectul 08/2006, proiectant SC Marcianna Project 2005 SRL Mogoşoaia - iniţiativa primarului.
Până la data de 23.06.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 12.06.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
FOAIE DE CAPĂT
PROIECT NR: 17/2006
DENUMIRE: AMENAJARE PARCĂRI, ALEI PIETONALE ŞI SPAŢII DE JOACĂ
FAZA: PLAN URBANISTIC DE DETALIU
BENEFICIAR: PRIMĂRIA MUN. ARAD
AMPLASAMENT: ARAD – MICALACA, STR. ZALĂU (ZONA Bl. 500)
1. Foaie de capăt 1
2. Fişa de responsabilităţi 2
3. Borderou 3
4. Memoriu general 4
Elementele de recunoaştere a investiţiei
Obiectul studiului
Referire la studii anterioare
Analiza situaţiei existente
Stabilirea modului de organizare urbanistică
Echiparea tehnico-edilitară
Măsuri de protecţia a mediului
B. PIESE DESENATE
1. Situaţia existentă 01 A
2. Reglementări urbanistice – varianta I 02 A/1
3. Reglementări urbanistice – varianta II 02 A/2
4. Reglementări edilitare – varianta I 01 ED/1
5. Reglementări edilitare – varianta II 01 ED/2
6. Obiective de utilitate publică 04 A
B. LISTA AVIZELOR ŞI ACORDURILOR
1. Certificat de urbanism nr. 2348 din 09 sep. 2005
2. Aviz de amplasament R.A.A.C. Arad
3. Aviz de amplasament S.C. ELECTRICA BANAT S.A.
4. Aviz de amplasament S.C. DISTRIGAZ NORD S.A.
5. Aviz de amplasament S.C. CET ARAD S.A.
6. Aviz de amplasament S.C. ROMTELECOM S.A.
7. Avizul Direcţiei de Sănătate Publică Arad
8. Avizul Inspectoratului Protecţiei Civile Arad
9. Avizul Grupului de Pompieri „Vasile Goldiş” Arad
Întocmit,
Arh. Doriana Balogh
MEMORIU GENERAL
1. DATE GENERALE
1.1. Denumirea lucrării: Amenajare parcări, alei pietonale şi spaţii de joacă
1.2. Amplasament: Arad - Micalaca, Str. Zalău (Zona Bl. 500)
1.3. Beneficiar: PRIMĂRIA MUN. ARAD
1.4. Pr. nr.: 17/2006
1.5. Faza: P.U.D.
2. OBIECTUL STUDIULUI
Prezenta documentaţie faza P.U.D. se întocmeşte la solicitarea beneficiarului pentru studiul şi propunerea amenajării spaţiului public cuprins între blocurile de locuinţe, cu parcaje (în aer liber – var. I şi parcaje colective etajate – var. II) şi locuri de joacă pentru copii, alei pietonale, platforme gospodăreşti, etc. pe terenul cuprins între străzile Voinicilor, Sighişoarei, Zalău şi Tuşnad.
Pe terenul studiat se propune - conform Certificatului de Urbanism nr. 2347 din 09 septembrie 2005 – amenajarea de alei carosabile, parcaje, alei pietonale, locuri de joacă pentru copii, locuri de şedere pentru bătrâni, spaţii verzi, etc.). Terenul destinat amenajărilor menţionate mai sus este proprietatea privată a statului, în administrarea Consiliului Local Arad şi este intravilan, ocupat parţial cu construcţii provizorii.
Documentaţia se elaborează în concordanţă cu Ordinul MLPAT 80/N/96 şi GM 09/2000.
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
Nu există documentaţii urbanistice anterioare sau care să se desfăşoare concomitent cu prezentul P.U.D.
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
Zona studiată este amplasată în intravilanul municipilui Arad – cartierul Micalaca, în estul municipiului Arad şi este străbătută de străzile Voinicilor, Sighişoarei, şi Tuşnad pe direcţia est-vest şi Str. Zalău pe direcţia nord-sud.
Terenul de amplasament al obiectivelor propuse este inclus în UTR nr. 29, subzonă locuire şi funcţiuni complementare.
4.1. Folosinţa terenurilor
Terenul studiat – intravilan, în suprafaţă de 24.000mp - este ocupat cu parcele având diverse categorii de folosinţă:
- construcţii – locuinţe colective P+4 şi izolat P+6 şi P+8 cu trotuarele de gardă şi dotări complementare funcţiunii locuire; aceste parcele se află în proprietatea privată a persoanelor fizice şi juridice.
- zone verzi - ocupate parţial cu garaje metalice provizorii, pentru accesul la garaje fiind realizate pe zonele verzi platforme de beton. Acesta se află în proprietatea privată a statului.
- carosabile - se află în proprietatea publică a statului.
În zona strict studiată, folosinţa predominantă a terenului este circulaţii carosabile şi pietonale (41,64%), apoi urmează destinaţia zone verzi, ocupate parţial cu construcţii provizorii – garaje metalice (36,85%) şi construcţii – locuinţe colective (21,51%). În marea lor majoritate, terenurile sunt în domeniul public al statului, destinate ciculaţiilor auto şi pietonale (41,64%). Urmează ca pondere terenurile care sunt proprietatea privată a statului (36,85%) şi terenurile aflate în proprietatea privată a persoanelor fizice şi juridice (21,51%).
4.2. Analiza fondului construit existent
Fondul construit existent este rezultatul sistematizării cartierului Micalaca în anii 1970-1980, prin construirea de locuinţe colective P+4E (izolat P+6E sau P+8E). Aspectul general al zonei studiate este marcat în principal de numeroasele blocuri de locuinţe amplasate cu o densitate relativ mare pe teren. În prezent, aspectul general al zonei construite este deteriorat de construcţiile metalice provizorii – garaje auto ale locatarilor din zonă, existente într-un număr relativ mare, de platformele de parcare neamenajate corespunzător şi de zonele verzi cuprinse între blocuri, neamenajate, folosite abuziv ca accese improvizate la garajele auto.
În zona studiată sunt prezente două tipuri de construcţii, într-un mixaj eterogen:
- predominant locuinţe colective P+4E (aprox. 1,17ha); blocurile de locuinţe sunt desfăşurate de-a lungul străzilor Voinicilor, Zalău, Tuşnad şi Sighişoarei, amplasate în fronturi continue. Acestea sunt locuite de o populaţie cu venituri medii - sub medii, formată în principal din familii relativ tinere.
- garaje metalice provizorii, amplasate în incintele formate de blocuri. Accesul la garaje este asigurat de drumuri din pământ – în estul străzii Zalău şi beton – la nord de Str. Tuşnad şi perpendicular pe aceasta. În zona studiată, numărul total de garaje metalice este de 181, dispuse în estul străzii Zalău (91 garaje), respectiv incintele din vestul acesteia (90 garaje). În vecinătatea garajelor metalice sunt amenajate platforme de parcare izolate sau continue, astfel încât sunt asigurate 66 locuri de parcare în aer liber, din care 12 locuri în estul străzii Zalău şi 54 în vestul acestei străzi. Astfel, rezultă un număr de cca. 247 locuri de parcare în zonă, la care se adaugă parcările paralele cu bordura trotuarului, acestea din urmă nefiind o soluţie viabilă datorită îngreunării circulaţiei pe străzile respective.
Construcţiile existente în zona studiată au următoarele caracteristici:
o funcţiunea predominantă - locuire, funcţiunile complementare zonei de locuit sunt relativ slab reprezentate (comerţ, prestări servicii).
o regim de înălţime:
- locuinţe colective: P+4E, izolat P+6E, P+8E
o stare tehnică:
- locuinţe colective: bună
- garaje metalice: mediocră
o vechime construcţii:
- locuinţe colective: 20-30 ani
- garaje metalice: 10-15 ani
o materiale de construcţie utilizate:
- locuinţe colective: durabile (diafragme beton armat)
- garaje metalice provizorii, demontabile
Din punct de vedere arhitectural-urbanistic, zona are un aspect urban, cu o volumetrie accentuată de prezenţa unor blocuri de locuinţe P+6E sau P+8E, densitate relativ mare a blocurilor de locuinţe şi fronturi stradale compacte, excepţie făcând alveola rămasă neconstruită în estul străzii Zalău.
4.3. Analiza geotehnică
4.3.1. Date generale:
Din punct de vedere geologic, amplasamentul este aşezat pe formaţiunile depresiunii panonice, depresiune ce a luat naştere prin scufundarea lentă a unui masiv hercinic, constituit din şisturi cristaline. Peste cristalin, situat la cca. 1000 m adâncime, stau discordant şi transgresiv formaţii sedimentare ale panonianului şi cuaternarului care are o grosime de cca. 250 m şi este alcătuit din formaţiuni lacustre şi fluviatile, prezentând o stratificaţie tipică formaţiunilor din conurile de dejecţie. Cuaternarul este constituit din pietrişuri şi bolovănişuri în masa de nisipuri, cu intercalaţii de argile şi prafuri argiloase.
Amplasamentul se situează în localitatea Arad, iar alternanţa de straturi permeabile, permit ascensiunea apei subterane funcţie de variaţiile regimului precipitaţiilor din zonă.
Forajele geotehnice executate în lungul traseului străzii Voinicilor pun în evidenţă o stratificaţie neomogenă a terenului de fundare, alcătuit în principal din umpluturi, argilă grasă cafenie plastic vârtoasă, uneori cu intercalaţii nisipoase până la 2,0 m adâncime.
Conform macrozonării seismice, după Normativ P100-92 - localitatea Arad se încadrează într-o zonă seismică de calcul notată cu “D” căreia îi corespund K=0,16; Tc=1,00.
Adâncimea de îngheţ conform STAS 6054/77 este de 0,80 m.
4.3.2. Stratificaţia terenului:
Foraje geotehnice executate în zonă pun în evidenţă o stratificaţie neomogenă a terenului de fundare, alcătuit în principal din umpluturi, argilă grasă cafenie plastic vârtoasă, uneori cu intercalaţii nisipoase până la 2,0 m adâncime.
4.3.3. Concluzii şi recomandări:
Fundaţiile pentru parcajul supraetajat propus în zona sudică a amplasamentului studiat se vor realiza izolat, sub stâlpi de beton armat, obligatoriu prin depăşirea stratului de umpluturi şi sol vegetal. Adâncimea de fundare se va stabili exact la faza P.T. a proiectului.
4.4. Căile de comunicaţii
Zona studiată este străbătută pe direcţia est-vest de Str. Voinicilor, Sighişoarei şi Tuşnad, iar pe direcţia nord-sud de Str. Zalău. Str. Voinicilor este de categoria a II-a, cu două benzi pe sens şi calea de rulare a tramvaiului înglobată în carosabil. În prezent modernizarea străzii Voinicilor este în curs de execuţie şi cuprinde toate lucrările necesare: drumuri, parcări, linii de tramvai, reţele edilitare. Prin modernizarea străzii, s-a creat o legătură rapidă a cartierului Micălaca cu centrul municipiului sau cu cartierul Aradul Nou, evitând artere sau zone foarte aglomerate cum sunt Calea Radnei, Str. Iuliu Maniu şi Piaţa Podgoria.
Străzile Sighişoare, Zalău şi Tuşnad sunt de categoria a III-a, cu o bandă pe sens, cu îmbrăcăminţi din beton.
În zona studiată sunt amenajate neadecvat un număr de 66 parcaje şi 181 garaje metalice provizorii.
5. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ – varianta I
5.1. Elemente de temă
5.1.1. Determinarea configuraţiei geometrice a terenului necesar pentru amplasarea obiectivelor solicitate:
A – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 107,35m × 172,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.000mp; se va asigura parcajul pentru 95 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
B – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 62,47m × 24,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 1.400mp; se va asigura parcajul pentru 46 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
C – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 104,27m × 93,75m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.300mp; se va asigura parcajul pentru 108 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic.
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului A şi B este cuprins în incinta formată de blocurile 505÷527, iar platforma auto propusă va devia din Str. Tuşnad, cu întoarcere în Str. Zalău, cu sens unic.
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului C este cuprins în incinta formată de blocurile 528÷535, iar platforma auto propusă va face legătura între aleea carosabilă existentă la est de blocurile 533÷535 şi Str. Zalău.
Datele referitoare la aceste terenuri au fost detaliate la cap. 4.1.
5.1.2. Lucrări de construcţii propuse a fi executate:
Conform solicitărilor beneficiarului, a caracteristicilor specifice acceselor carosabile şi platformelor auto, a caracteristicilor dotărilor tehnico-edilitare din zonă, a prevederilor, standardelor şi normativelor în vigoare, se preconizează următoarele lucrări:
a. desfiinţarea construcţiilor provizorii (garaje şi platforme existente)
b. sistematizare verticală, accese carosabile, platforme parcaje, alei pietonale, locuri de joacă pentru copii, platforme gospodăreşti
c. racordarea la utilităţile stradale (canalizare pluvială pentru platformele auto şi iluminat parcaje, alei carosabile şi pietonale)
d. amenajarea zonelor verzi cu plantaţii de arbori, arbuşi, gazon, etc.
e. mobilier urban
f. platforme gospodăreşti
Acestea se pot completa/modifica conform autorizaţiei de construire sau în cazul identificării pe teren a unor reţele.
5.1.3. Principalii parametrii tehnici
Conform datelor furnizate de către beneficiar, amenajările propuse vor completa şi asigura o locuire de calitate pentru populaţia de orice vârstă din zonă.
În această primă variantă, toate amenajările propuse - alei carosabile, parcaje, locuri de joacă, platforme gospodăreşti – sunt amenajări „la sol”, nu se va influenţa volumetria construită a zonei. Amenajările propuse prezintă următoarele caracteristici:
a. aleile carosabile şi parcajele la sol - total
Ac=7.700mp
b. alei pietonale, locuri de joacă pentru copii şi locuri de şedere pentru bătrâni
Ac=1.120mp
d. platforme gospodăreşti – în zona blocurilor 526, 516, 533
Ac=55mp
5.1.4. Rezistenţa şi stabilitatea
Calitativ şi structural, amenajările propuse vor fi proiectate şi executate conform normelor în vigoare. Tipul şi caracteristicile specifice se vor fi stabili definitiv la faza următoare a proiectului.
Se vor folosi materiale durabile, echipamente şi instalaţii aferente.
5.1.5. Igiena, sănătatea oamenilor, protecţia mediului
Amenajările propuse nu constituie nici un pericol pentru:
- poluarea solului, a apei, deoarece apele pluviale rezultate de pe platformele propuse vor fi conduse spre canalizarea pluvială existentă;
- poluarea aerului, deoarece emisiile autovehiculelor ce vor fi parcate pe platformele propuse nu vor depăşi limitele emisiilor existente, iar filtrarea aerului va fi ameliorată prin plantarea de arbori şi arbuşti ca perdele de protecţie a locuinţelor colective.
Nu se depozitează sau utilizează substanţe toxice sau cu pericol de explozie. În timpul exploatării construcţiilor se produc exclusiv deşeuri menajere curente; în zonă este rezolvată complet problema preluării şi transportului gunoiului la rampa ecologică municipală.
5.2. Propuneri de organizare a terenului
În incintele dintre blocurile de locuinţe se vor amenaja următoarele:
• A – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 107,35m × 172,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.000mp; se va asigura parcajul pentru 95 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
• B – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 62,47m × 24,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 1.400mp; se va asigura parcajul pentru 46 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
• C – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 104,27m × 93,75m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.300mp; se va asigura parcajul pentru 108 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic.
Alte amenajări:
• Platforme gospodăreşti în zona blocurilor 526, 516, 533, cu Ac = 55mp, cu alei de acces pietonale, în proximitatea unor alei carosabile
• Alei pietonale, locuri de joacă pentru copii şi locuri de şedere pentru bătrâni, dispuse în 4 grupuri, cu Ac = 1.120mp
Din punct de vedere juridic, terenurile propuse pentru amenajare sunt proprietatea privată a statului, în categoria zone verzi.
Terenul disponibil pentru amplasarea obiectivelor propuse este prezentat detaliat la cap. 4.1.
5.3. Regimul de înălţime
În această primă variantă nu se propun construcţii-volum pe teren, doar amenajări la sol ale terenului.
5.4. Regimul de aliniere al construcţiilor
La acest capitol se vor preciza distanţele minime ale amenajărilor propuse faţă de locuinţele colective existente.
Parcaje A V – 17,28m
S – 13,02m, respectiv 7,56m
E – 5,62m
N – 6,62m, respectiv 16,18m
Parcaje B V – 7,63m
S – 10,63m
E – 9,20m
N – 12,95m
Parcaje C V – 8,44m
S – 17,00m
E – 15,05m
N – 7,50m
5.5. Modul de utilizare al terenului
Modul de ocupare a terenului, funcţiunile propuse, amplasarea şi configuraţia amenajărilor propuse sunt în concordanţă cu Certificatul de Urbanism nr. 2347 din 09.09.2005 şi prevederile Regulamentului General de Urbanism referitoare la UTR nr. 29.
Terenul total studiat este de 5,80ha. Indicii de utilizare a terenului sunt:
P.O.T. existent = 26,86%
C.U.T. existent = 1,13
În această variantă, indicii de utilizare a terenului se vor modifica datorită desfiinţării garajelor provizorii. Aceşti indici vor fi:
P.O.T. propus = 21,65%
C.U.T. propus = 1,08
5.6. Bilanţ teritorial aferent suprafeţelor studiate
Nr. Crt. Funcţiuni existente şi propuse Existent (ha) % Propus (ha) %
1. Zonă de locuinţe cu funcţiuni complementare 1,2475 21,51 1,2475 21,51
2. Locuri de joacă / locuri de şedere pentru bătrâni 0,0015 0,03 0,1120 1,93
3. Platforme gospodăreşti 0,0085 0,15 0,0135 0,23
4. Căi de comunicare pietonală din domeniul public 0,8490 14,64 0,7990 13,78
5. Platforme beton şi parcaje amenajate 0,3360 5,79 0,7700 13,28
6. Garaje metalice provizorii din dom. privat stat 0,3030 5,22 - -
7. Căi de comunicare carosabile din domeniul public 0,9170 15,81 0,9170 15,81
8. Zone verzi din domeniul public şi privat al statului 2,1375 36,85 1,9410 33,46
TOTAL GENERAL 5,8000 100 5,8000 100
5.7. Circulaţia terenurilor
Terenul propus pentru realizarea amenajărilor de parcaje, alei pietonale, platforme gospodăreşti, locuri de joacă pentru copii, etc. nu îşi modifică statutul juridic, acela de domeniu privat al statului.
6. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ – varianta II
6.1. Elemente de temă
6.1.1. Determinarea configuraţiei geometrice a terenului necesar pentru amplasarea obiectivelor solicitate:
A – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 107,35m × 172,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.000mp; se va asigura parcajul pentru 95 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
B – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 41m × 5,30m, cu Ac = 180mp; se va asigura parcajul pentru 10 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5 şi acces din Str. Tuşnad
C – parcaje supraetajate P+3E, cu dimensiunile maxime de 66m × 33m, care va asigura parcajul a 296 autovehicule (74 locuri / nivel), la 90º
Ac = 1.800mp
Ad = 7.200mp
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului A şi B este cuprins în incinta formată de blocurile 505÷527, iar platforma auto propusă va devia din Str. Tuşnad, cu întoarcere în Str. Zalău, cu sens unic.
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului C este cuprins în incinta formată de blocurile 528÷535. La parcajul supraetajat propus se va putea accede atât din aleea carosabilă existentă la est de blocurile 533÷535, cât şi Str. Zalău, în sens dublu.
Datele referitoare la aceste terenuri au fost detaliate la cap. 4.1.
6.1.2. Lucrări de construcţii propuse a fi executate:
Conform solicitărilor beneficiarului, a caracteristicilor specifice acceselor carosabile şi platformelor auto, a caracteristicilor dotărilor tehnico-edilitare din zonă, a prevederilor, standardelor şi normativelor în vigoare, se preconizează următoarele lucrări:
a. desfiinţarea construcţiilor provizorii (garaje şi platforme existente)
b. sistematizare verticală, accese carosabile, platforme parcaje, alei pietonale, locuri de joacă pentru copii, platforme gospodăreşti
c. realizarea parcajului supraetajat
d. racordarea la utilităţile stradale (canalizare pluvială pentru platformele auto şi iluminat parcaje, alei carosabile şi pietonale)
e. amenajarea zonelor verzi cu plantaţii de arbori, arbuşi, gazon, etc.
f. mobilier urban
g. platforme gospodăreşti
Acestea se pot completa/modifica conform autorizaţiei de construire sau în cazul identificării pe teren a unor reţele.
6.1.3. Principalii parametrii tehnici
Conform datelor furnizate de către beneficiar, amenajările propuse vor completa şi asigura o locuire de calitate pentru populaţia de orice vârstă din zonă.
În această a II-a variantă, o parte a amenajărilor propuse - alei carosabile, parcaje, locuri de joacă, platforme gospodăreşti – sunt amenajări „la sol”, iar parcarea supraetajată P+3E va modifica volumetria zonei verzi neamenajate existente la est de Str. Zalău. Ca opţiune pe termen lung, se poate lua în considerare suplimentarea cu un nivel a parcajului supraetajat. Amenajările propuse prezintă următoarele caracteristici:
a. aleile carosabile şi parcajele la sol - total
Ac=3.180mp
b. parcaje supraetajate P+3E
Ac=1.800mp
Ad=7.200mp
c. alei pietonale, locuri de joacă pentru copii şi locuri de şedere pentru bătrâni
Ac=950mp
d. platforme gospodăreşti – în zona blocurilor 727, 731, 711
Ac=55mp
6.1.4. Rezistenţa şi stabilitatea
Calitativ şi structural, amenajările propuse vor fi proiectate şi executate conform normelor în vigoare. Tipul şi caracteristicile specifice se vor fi stabili definitiv la faza următoare a proiectului.
Se vor folosi materiale durabile, echipamente şi instalaţii aferente.
Parcajele etajate se vor realiza pe o structură din cadre de beton armat, cu închideri perimetrale parţiale, care se vor stabili la faza P.T.
6.1.5. Caracteristici tehnice pentru conformarea cu sistemul calităţii înconstrucţii
Construcţiile propuse – parcaje supraetajate - se încadrează în :
o Categoria de importanţă - normală „C” HGR 766/97
o Clasa de importanţă – III P 102/92
o Zonă seizmică de calcul D (Ks=0,16, Tc=1,00) P-100/92
o Grad rezistenţă la foc – III P 118 /99
o Categoria pericol de incendiu – nu se normează
6.1.6. Igiena, sănătatea oamenilor, protecţia mediului
Amenajările propuse nu constituie nici un pericol pentru:
- poluarea solului, a apei, deoarece apele pluviale rezultate de pe platformele propuse vor fi conduse spre canalizarea pluvială existentă;
- poluarea aerului, deoarece emisiile autovehiculelor ce vor fi parcate pe platformele propuse nu vor depăşi limitele emisiilor existente, iar filtrarea aerului va fi ameliorată prin plantarea de arbori şi arbuşti ca perdele de protecţie a locuinţelor colective.
Nu se depozitează sau utilizează substanţe toxice sau cu pericol de explozie. În timpul exploatării construcţiilor se produc exclusiv deşeuri menajere curente; în zonă este rezolvată complet problema preluării şi transportului gunoiului la rampa ecologică municipală.
6.2. Propuneri de organizare a terenului
În incintele dintre blocurile de locuinţe se vor amenaja următoarele:
• A – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 107,35m × 172,55m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.000mp; se va asigura parcajul pentru 95 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic
• B – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 41m × 5,30m, cu Ac = 180mp; se va asigura parcajul pentru 10 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5 şi acces din Str. Tuşnad
• C – parcaje supraetajate P+3E, cu dimensiunile maxime de 66m × 33m, care va asigura parcajul a 296 autovehicule (74 locuri / nivel), la 90º, cu aria construită Ac = 1.800mp
Alte amenajări:
• Platforme gospodăreşti în zona blocurilor 526, 516, 533, cu Ac = 55mp, cu alei de acces pietonale, în proximitatea unor alei carosabile
• Alei pietonale, locuri de joacă pentru copii şi locuri de şedere pentru bătrâni, dispuse în 4 grupuri, cu Ac = 950mp
Din punct de vedere juridic, terenurile sunt proprietatea privată a statului, în categoria zone verzi.
Terenul disponibil pentru amplasarea obiectivelor propuse este prezentat detaliat la cap. 4.1.
6.3. Regimul de înălţime
Parcajul supraetajat va avea regimul de înălţime P+3E.
6.4. Regimul de aliniere al construcţiilor
La acest capitol se vor preciza distanţele minime ale amenajărilor propuse faţă de locuinţele colective existente.
Parcaje A V – 17,28m
S – 13,02m, respectiv 7,56m
E – 5,62m
N – 6,62m, respectiv 16,18m
Parcaje B V – 27,60m
S – 10,52m
E – 15,63m
N – 30,05m
Parcaje C V – 16,93m
S – 47,30m
E – 13,80m, respectiv 40,00m
N – 17,80m
6.5. Modul de utilizare al terenului
Modul de ocupare a terenului, funcţiunile propuse, amplasarea şi configuraţia amenajărilor propuse sunt în concordanţă cu Certificatul de Urbanism nr. 2347 din 09.09.2005 şi prevederile Regulamentului General de Urbanism referitoare la UTR nr. 29.
Terenul total studiat este de 5,80ha. Indicii de utilizare a terenului sunt:
P.O.T. existent = 26,86%
C.U.T. existent = 1,13
În această variantă, indicii de utilizare a terenului se vor modifica datorită desfiinţării garajelor provizorii şi construirii parcajului supraetajat. Aceşti indici vor fi:
P.O.T. propus = 24,75%
C.U.T. propus = 1,20
6.6. Bilanţ teritorial aferent suprafeţelor studiate
Nr. Crt. Funcţiuni existente şi propuse Existent (ha) % Propus (ha) %
1. Zonă de locuinţe cu funcţiuni complementare 1,2475 21,51 1,2475 21,51
2. Locuri de joacă / locuri de şedere pentru bătrâni 0,0015 0,03 0,0950 1,64
3. Platforme gospodăreşti 0,0085 0,15 0,0135 0,23
4. Căi de comunicare pietonală din domeniul public 0,8490 14,64 0,8300 14,31
5. Platforme beton şi parcaje amenajate 0,3360 5,79 0,3990 6,88
6. Garaje metalice provizorii din dom. privat stat 0,3030 5,22 - -
7. Parcaj supraetajat propus P+3E - - 0,1800 3,10
8. Căi de comunicare carosabile din domeniul public 0,9170 15,81 0,9170 15,81
9. Zone verzi din domeniul public şi privat al statului 2,1375 36,85 2,1180 36,52
TOTAL GENERAL 5,8000 100 5,8000 100
6.7. Circulaţia terenurilor
Terenul propus pentru realizarea amenajărilor de parcaje la sol şi supratetajate, alei pietonale, platforme gospodăreşti, locuri de joacă pentru copii, etc. nu îşi modifică statutul juridic, acela de domeniu privat al statului. După finalizare, construcţiile se vor nota în Cartea Funciară.
7. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ – varianta III
7.1. Elemente de temă
7.1.1. Determinarea configuraţiei geometrice a terenului necesar pentru amplasarea obiectivelor solicitate:
A – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 134,06m × 121,51m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 2.400mp; se va asigura parcajul pentru 78 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º şi 90º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic şi 5,00m pentru aleile cu dublu sens
B – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 62,47m × 24,70m, cu Ac = 1.500mp; se va asigura parcajul pentru 46 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5 şi acces din Str. Tuşnad
C – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 78,70m × 50,06m, cu Ac = 1.100mp; care va asigura parcajul a 33 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5 şi acces din Str. Zalău
D – parcaje amenajate la sol, descoperite, cu dimensiunile maxime de 104,27m × 93,75m (incluzând aleile carosabile de racord la drumurile publice), cu Ac = 3.400mp; se va asigura parcajul pentru 107 autovehicule, cu parcări proiectate la 45º, cu dimensiunile 2,50m × 5,00m şi lăţimea aleilor de acces de 3,50m, în sens unic.
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului A, B şi C este cuprins în incinta formată de blocurile 505÷527, iar platformele auto propuse vor devia din Str. Tuşnad şi din Str. Zalău, cu sens unic şi parţial cu dublu sens.
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului D este cuprins în incinta formată de blocurile 528÷535, iar platforma auto propusă va face legătura între aleea carosabilă existentă la est de blocurile 533÷535 şi Str. Zalău.
Această variantă propune o îndesire a locurilor de parcare în zona estică a străzii Zalău şi fracţionarea circulaţiei în sens unic în dreptul blocurilor 507-508, respectiv 522-523, lucru care permite păstrarea zonei verzi existentă, dar va îngreuna manevrele de ieşire din parcare ale locatarilor.
8. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ
8.1. Alimentare cu apă
8.1.1. Situaţia existentă
În zona studiată, situată din intravilanul municipiului Arad - cartierul Micalaca, între străzile Voinicilor şi Sighişoara, de o parte şi de alta a Str. Zalău, există reţele de apă potabilă pe străzile Zalău, Tuşnad, Voinicilor. Pe reţele sunt montaţi hidranţi de incendiu.
8.1.2. Situaţia propusă
VARIANTA I
În această varinată nu sunt propuneri de reţele de apă.
VARIANTA II
Pentru alimentarea cu apă a parcajului supraetajat se propune realizarea unui branşament de apă de pe strada Zalău.
8.2. Canalizarea menajeră
8.2.1. Situaţia existentă
În zona studiată, situată din intravilanul municipiului Arad - cartierul Micalaca, există reţele de canal menajer pe străzile Zalău, Tuşnad şi Voinicilor.
8.2.2. Situaţia propusă
VARIANTA I
În această varinată nu sunt propuneri de reţele de canal menajer.
VARIANTA II
Pentru preluarea apelor uzate menajere de la grupurile sanitare a parcajului supraetajat se propune realizarea unui racord la reţeaua de canalizare menajeră de pe strada Zalău.
8.3. Canalizarea pluvială
8.3.1. Situaţia existentă
În zona studiată, situată din intravilanul municipiului Arad - cartierul Micalaca, există reţele de canal pluvial pe străzile Zalău, Tuşnad şi Voinicilor. Pe reţele sunt montate guri de scurgere cu grătar din fontă carosabile.
8.3.2. Situaţia propusă
VARIANTA I
În această varinată se propun modificări ale gurilor de scurgere pentru preluarea apelor pluviale de pe noile platforme de parcare.
VARIANTA II
În această varinată se propun modificări ale gurilor de scurgere pentru preluarea apelor pluviale de pe noile platforme de parcare şi realizarea unui racord la reţeaua de canal pluvial de pe strada Zalău pentru parcajul supraetajat.
8.4. Alimentarea cu energie electrică, telecomunicaţii
8.4.1. Situaţia existentă
În zona studiată există linii electrice aeriene de joasă tensiune de-a lungul străzilor ce străbat zona şi linii electrice subterane, de joasă sau medie tensiune.
8.4.2. Situaţia propusă
VARIANTA I
Amenajarea parcărilor, respectiv lucrările conexe acestora (drumuri carosabile, alei pietonale) vor intersecta traseele liniilor electrice subterane existente. Ca urmare în zonele respective se impune luarea unor măsuri pentru protecţia cablurilor, fără a fi necesară devierea liniilor electrice subterane existente. În zonele, unde liniile electrice subtraversează parcări, alei carosabile, cablurile electrice se vor proteja prin coborârea cotei de montaj la o adâncime de 0,8m (măsurată de la cota terenului sistematizat) şi se vor proteja prin intermediul unui tub de protecţie din oţel, care trebuie să depăşescă în ambele părţi, limitele construcţiei subtraversate cu cel puţin 0,5m.
Iluminatul parcărilor, spaţiilor de joacă şi a celor pentru bătrâni de pe str. Tuşnad şi zonele adiacente va fi asigurat de corpurile de iluminat existente montate pe stâlpi. În parcarea de pe Str. Tuşnad se propune montarea suplimentară a două corpuri pentru iluminat stradal, pe stâlpi cu înălţimea de 7m. Pentru iluminatul parcărilor amenajate în zona adiacentă străzii Zalău se propune extinderea iluminatului existent prin montarea a patru corpuri pentru iluminat stradal pe stâlpi cu înălţimea de 7m.
Referitor la instalaţiile de telecomunicaţii existente în zonă, lucrările proiectate nu afectează aceste instalaţii.
VARIANTA A II-A
Amenajarea parcărilor, respectiv lucrările conexe acestora (drumuri carosabile, alei pietonale) vor intersecta traseele liniilor electrice subterane existente. Ca urmare în zonele respective se impune luarea unor măsuri pentru protecţia cablurilor, fără a fi necesară devierea liniilor electrice subterane existente. În zonele, unde liniile electrice subtraversează parcări, alei carosabile, cablurile electrice se vor proteja prin coborârea cotei de montaj la o adâncime de 0,8m (măsurată de la cota terenului sistematizat) şi se vor proteja prin intermediul unui tub de protecţie din oţel, care trebuie să depăşescă în ambele părţi, limitele construcţiei subtraversate cu cel puţin 0,5m.
Clădirea nouă pentru parcaje supraetajate proiectată în zona adiacentă străzii Zalău nu afectează instalaţiile electrice din zonă. Alimentarea cu energie electrică se va face din postul trafo PT 8322 situat lângă blocul 528 printr-un cablu electric trifazat montat subteran.
Iluminatul parcărilor, spaţiilor de joacă şi a celor pentru bătrâni proiectate va fi asigurat de corpurile de iluminat existente montate pe stâlpi.
Referitor la instalaţiile de telecomunicaţii existente în zonă, lucrările proiectate nu afectează aceste instalaţii.
8.5. Instalaţii termice, alimentare cu gaze
8.5.1. Situaţia existentă
În zona studiată, situată din intravilanul municipiului Arad - cartierul Micalaca, există reţele de termice secundare pe străzile Zalău, Tuşnad şi Voinicilor.
Pe amplasamentul studiat există în prezent o serie de reţele de gaze naturale de presiune redusă care deservesc consumatorii casnici din zonă. Reţelele de gaze naturale sunt montate subteran în carosabil, trotuare şi zone verzi. Pe traseul acestor conducte sunt montaţi răsuflători, care în funcţie de zonă sunt: răsuflători cu capac (pentru conductele de gaze montate în carosabil şi trotuare), răsuflători de zonă verde (pentru conductele de gaze montate în spaţii verzi).
8.5.2. Situaţia propusă
VARIANTA I
Nu sunt propuneri sau modificări de reţele de termice (secundare sau primare).
Spaţiile libere, rezultate în urma amenajărilor descrise mai sus vor fi amenajate ca spaţii verzi, cu menţinerea şi eventual extinderea aleilor pietonale existente. Amenajarea acestor parcări respectiv lucrările conexe acestora (drumuri carosabile, alei pietonale) vor intersecta traseele conductelor de gaze naturale existente. Ca urmare, în zonele respective se impune luarea unor măsuri pentru protecţia acestor conducte de gaze naturale. Nu sunt necesare devierea conductelor de gaze naturale.
În zonele unde conductele de gaze naturale subtraversează parcări, alei carosabile , conductele de gaze naturale se vor proteja prin coborârea cotei de montaj la o adâncime minimă de 0,9m (măsurată de la generatoarea superioară a conductei, până la nivelul terenului sistematizat). Pe aceste porţiuni, obligatoriu se vor monta răsuflători cu capac (pentru zone carosabile).
În zonele de intersecţii unde, din diferite motive, conductele de gaze nu se pot coborî la adâncimea de minim 0,9m, atunci se poate reduce adâncimea de montaj, cu condiţia ca pe porţiunea în cauză să se protejeze conducta de gaze prin intermediul unui tub de protecţie din oţel, care trebuie să depăşescă în ambele părţi limitele construcţiei traversate cu cel puţin 0,5m. La capetele tubului de protecţie se vor monta răsuflători cu capac.
De asemenea, reţelele de gaze naturale care traversează locurile de joacă pentru copii respectiv locurile amenajate pentru bătrâni, vor dispune de răsuflători cu capac.
VARIANTA II
Nu sunt propuneri sau modificări de reţele de termice (secundare sau primare).
Spaţiile libere, rezultate în urma amenajărilor propuse vor fi amenajate ca spaţii verzi, cu menţinerea şi eventual extinderea aleilor pietonale existente. Amenajarea acestor parcări, respectiv lucrările conexe acestora (drumuri carosabile, alei pietonale) vor intersecta traseele conductelor de gaze naturale existente. Ca urmare în zonele respective se impune luarea unor măsuri pentru protecţia acestor conducte de gaze naturale. Nu este necesară devierea conductelor de gaze naturale.
În zonele unde conductele de gaze naturale subtraversează parcări, alei carosabile, conductele de gaze naturale se vor proteja prin coborârea cotei de montaj la o adâncime minimă de 0,9m (măsurată de la generatoarea superioară a conductei, până la nivelul terenului sistematizat). Pe aceste porţiuni, obligatoriu se vor monta răsuflători cu capac (pentru zone carosabile).
În zonele de intersecţii, unde din diferite motive conductele de gaze nu se pot coborî la adâncimea de minim 0,9m, atunci se poate reduce adâncimea de montaj, cu condiţia ca pe porţiunea în cauză să se protejeze conducta de gaze prin intermediul unui tub de protecţie din oţel, care trebuie să depăşescă în ambele părţi limitele construcţiei traversate cu cel puţin 0,5m. La capetele tubului de protecţie se vor monta răsuflători cu capac.
De asemenea, reţelele de gaze naturale care traversează locurile de joacă pentru copii, respectiv locurile amenajate pentru bătrâni, vor dispune de răsuflători cu capac.
8.6. Sistematizare verticală
8.6.1 Existent
Terenul din incinta studiată este relativ plan. Nivelmentul terenului sistematizat se desfăşoară între cotele 109,45 NMB şi 109,89 NMB.
8.6.2. Propus
Pe terenul destinat amenajărilor descrise se propune în primul rând nivelarea terenului. Cotele aleilor carosabile, a platformelor de parcare, precum şi ale aleilor pietonale propuse vor fi corelate cu amenajările existente, la care se racordează. Acestecote de nivel se vor stabili în faza ulterioară a acestui proiect.
8.7. Căile de conumicaţie
VARIANTA I
S-a propus amenajarea unor locuri de parcare dispuse oblic, cu acces din Str. Zalău, respectiv din Str. Tuşnad (străzi de categoria a III-a), cu racordul părţii caroabile la bordură cu arce de cerc cu raza de 6,00m. Atât locurile de parcare, cât şi drumurile de acces se vor amenaja astfel încât apele pluviale să nu stagneze pe carosabil, creând disconfortul utilizatorilor. Structura rutieră propusă atât pentru locurile de parcare, cât şi pentru drumurile de acces este una de tip elastic (îmbrăcăminte din pavaj, cu baza din nisip, piatră spartă şi balast compactat).
VARIANTA II
S-a propus amenajarea unor locuri de parcare dispuse oblic cu acces din strada Zalău, respectiv din strada Tusnad (străzi de categoria a III-a), cu racordul părţii caroabile la bordură cu arce de cerc cu raza de 6,00m.
În curtea interioară de la blocurile 528÷535 s-a propus amenajarea unor parcaje într-o clădire special amenajată P+3E, cu acces carosabil din străzile mai sus menţionate. Atât locurile de parcare, cât şi drumurile de acces se vor amenaja astfel încât apele pluviale să nu stagneze pe carosabil, creând disconfortul utilizatorilor. Structura rutieră propusă atât pentru locurile de parcare cât si pentru drumurile de acces este una de tip elastic (îmbrăcăminte din pavaj, cu baza din nisip, piatră spartă şi balast compactat).
9. MĂSURI DE PROTECŢIE A MEDIULUI CONSTRUIT ŞI NATURAL
9.1. Salubrizare
Specificul amenajărilor propuse elimină riscul producerii de deşeuri toxice sau periculoase; deşeurile menajere sau vegetale rezultate de la locuinţele colective se vor aduna în pubele de gunoi amplasate în spaţii special amenajate - platforme gospodăreşti şi se vor preda la serviciul de salubrizare orăşenesc în vederea depozitării la rampa de gunoi ecologică. De-a lungul aleilor pietonale se vor amplasa coşuri de gunoi, pentru menţinerea curăţeniei pe zonele verzi.
Curăţenia pe terenul amenajat va fi responsabilitatea locatarilor.
9.2. Măsuri de protecţia muncii şi PSI
Pe toată durata proiectării, execuţiei şi exploatării amenajărilor propuse se va asigura în totalitate respectarea normelor generale, locale şi specifice de NTSM şi PSI.
Se interzice schimbarea destinaţiei terenurilor propuse spre amenajarea de locuri de joacă sau de şedere, alei carosabile şi pietonale, etc., ce fac obiectul prezentului PUD.
9.3. Disfuncţionalităţi in zonă
Disfuncţionalităţile remarcate în zonă sunt în principal legate de circulaţia auto şi criza locurilor de parcare. Pentru apartamentele din zonă există 181 garaje metalice şi 66 parcaje pe platforme de beton, într-un total de 247 locuri parcare impropriu amenajate. Pe străzile adiacente blocurilor de locuinţe sunt parcate autovehiculele locatarilor pe ambele sensuri ale drumului, paralel cu bordura, îngreunând circulaţia, care ajunge să se desfăşoare într-un singur sens. Locatarii blocurilor au încercat să rezolve această problemă prin construirea de garaje metalice provizorii şi platforme de beton pentru parcări în aer liber în incintele dintre blocuri, fără însă a exista în prealabil o gândire unitară pentru zonă. Garajele metalice sunt inestetice, iar pentru accesul carosabil la acestea au fost create de către utilizatori drumuri de pământ neadecvate, pe suprafeţe cu destinaţia zone verzi.
Alte disfuncţionalităţi se referă lipsa locurilor de joacă amenajate sau a locurilor de şedere/promenadă pentru bătrâni. În prezent există un singur loc de joacă amenajat, cu groapă de nisip, la est de Str. Zalău.
Zonele verzi cuprinse în incintele locuinţelor colective sunt neexploatate şi neamenajate.
Toate aceste considerente deteriorează aspectul general al zonei şi calitatea locuirii în zonă.
9.4. Aspectul exterior al amenajărilor propuse
Considerăm că propunerile acestui proiect sunt soluţia optimă pentru dezvoltarea zonei, păstrându-se funcţiunile existente, dar îmbunătăţindu-se aspectul urbanistic al zonei. Se propun materiale moderne şi durabile pentru realizarea alelor carosabile şi platformelor de parcaje, iar pentru aleile pietonale se vor evidenţia prin ca textură şi colorit. De-a lungul acestora, dar şi în Parcul 23 August se va amplasa mobilier urban.
10. CONCLUZII
Realizarea amenajărilor propuse prin acest proiect va avea un efect pozitiv în special la nivel urbanistic şi social în zonă, deoarece se propune ameliorarea sau rezolvarea disfuncţionalităţilor existente în zonă. Aleile carosabile şi parcajele propuse în ambele variante vor rezolva pe termen mediu problema parcării în zonă şi va fi net îmbunătăţită fluenţa circulaţiei pe drumurile publice. În prima variantă se propune realizarea unui număr de 249 locuri de parcare amenajate. În a doua variantă se propune amenajarea unui număr de 105 parcaje la sol, la care se adaugă alte 296 locuri asigurate de parcajul supraetajat propus. În această variantă rezultă un număr de 401 parcaje amenajate. În cea de-a treia variantă se propune amenajarea unui număr de 264 locuri de parcare la sol.
Amenajarea locurilor de joacă pentru copii sau a celor de şedere pentru bătrâni, precum şi amenajarea zonelor verzi din incinta blocurilor va oferi o locuire de calitate populaţiei din zonă.
Materializarea propunerilor prezentului proiect va contribui la dezvoltarea zonei, nealterându-i funcţiunea predominantă – aceea de locuire.
Din aceste motive, considerăm propunerile proiectului ca fiind categoric în beneficiul zonei.