Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 23-05-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Poliţiei Comunitare, aprobarea organigramei , a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare - iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 24.05.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Construire casă familială P+M”, amplasată în Arad, str. Tribunul Corcheş, nr. 59, jud. Arad, beneficiar Rotaru Veronica, proiect nr. 21/2007 elaborat de SC PRO AMEN CONFORT SRL, arh. R.U.R. Mircea Gheorghe Batcu - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Poliţiei Comunitare, aprobarea organigramei , a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare – iniţiativa primarului.
Până la data de 06.06.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.05.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
ROMÂNIA AVIZAT
JUDEŢUL ARAD PROIECT SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD DOINA PAUL
CONSILIUL LOCAL
HOTĂRÂREA NR……./………….
privind înfiinţarea Poliţiei Comunitare, aprobarea Organigramei, a Statului de Funcţii
şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere :
• Iniţiativa Primarului Municipiului Arad nr.35789/ 22.05.2007.
• Referatul nr. 35784/ 22.05.2007 al Biroului Protecţie Civilă, privind înfiinţarea Poliţiei Comunitare, aprobarea Organigramei, a Statului de Funcţii şi a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ;
• avizul favorabil al Agenţiei Funcţionarilor Publici ;
• avizele Comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad ;
• prevederile Legii nr.371/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare, cu modificările şi completările ulterioare ;
• prevederile H.G. nr.2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului- cadrul de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare ;
• prevederile Legii 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare ;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.a), alin.(3) lit.b), alin.(6) lit.a) pct.7, alin.(9) din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, art.5 alin.(1) lit.g), alin.(2) din Legea 188/1999 privind statutul funcţionarilor publici, republicată ;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, republicată
H O T Ă R Ă Ş T E :
ART. 1. Se înfiinţează ,,Poliţia Comunitară “ ca serviciu public de interes local, cu personalitate juridică, sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad .
ART. 2. Se aprobă Organigrama, Statul de Funcţii şi numărul de personal al Poliţiei Comunitare, conform Anexelor nr.1 şi 2, care fac parte componentă din prezenta hotărâre .
ART. 3. Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului Poliţia Comunitară, conform Anexei nr.3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre .
ART. 4. Se aprobă Articolele din care se compune uniforma,durata maximă de uzură şi Descrierea uniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de ierarhizare ale personalului Poliţiei Comunitare, conform Anexelor nr.4 şi 5, care fac parte din prezenta hotărâre .
ART. 5. Se aprobă bugetul serviciului public Poliţia Comunitară anual prin Hotarâre a Consiliului Local a Municipiului Arad .
ART. 6. Prezenta hotărâre se comunică celor interesaţi de către serviciul Administraţie Publică Locală .
Preşedinte de şedinţă Contrasemnează
Secretar CLM
Doina Paul
Biroul Protecţie şi Pază
Red./Dact.Hajdu I./Trandafir C. PMA-S1-01
Privind înfiinţarea Poliţiei Comunitare, aprobarea organigramei,
a statului de funcţii şi a regulamentului de organizare şi funcţionare
În conformitate cu prevederile art.4 din Legea nr.371/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare, prin hotărâre a consiliilor locale se înfiinţează Poliţia Comunitară .
Activitatea Poliţiei Comunitare se realizează în interesul persoanei, al comunităţii, al asigurării pazei şi protecţiei obiectivelor de interes public local şi privat, precum şi în sprijinul instituţiilor statului, exclusiv pe baza şi în executarea legii şi în scopul asigurării ordinii şi liniştii publice, cât şi pentru creşterea eficienţei pazei obiectivelor şi a bunurilor de interes public şi privat .
Propunem înfiinţarea Poliţiei Comunitare ca serviciu public de interes local, cu personalitate juridică, al Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobarea organigramei, a statului de funcţii şi a numărului de personal al Poliţiei comunitare şi modificarea implicită a organigramei aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Arad .
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 2295/2004 pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Comunitare propunem aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al serviciului public Poliţia Comunitară .
Şef Birou Protecţie Civilă, Apărare
Ing.Hajdu Ioan
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
EXPUNERE DE MOTIVE
Nr. 35789/22.05.2007
Având în vedere necesitatea asigurării pazei şi protecţiei populaţiei, a obiectivelor de interes public şi privat, şi în scopul asigurării ordinii şi liniştii publice în municipiul Arad, considerăm oportun înfiinţarea Poliţiei Comunitare .
Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Poliţiei Comunitare se face prin hotărârea Consiliului Local, cu respectarea prevederilor Legii 371/2004 şi Hotărârii Guvernului nr.2295/2004 .
PRIMAR
Ing. Gheorghe Falcă
Anexa nr.3 la HCL nr……./………
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
A POLIŢIEI COMUNITARE ÎN MUNICIPIUL ARAD
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Personalul Poliţiei Comunitare se compune din funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este înarmat, poartă uniformă în timpul serviciului şi exercită atribuţiile specifice stabilite prin lege.
ART. 2
(1) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este investit cu exerciţiul autorităţii publice, pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor şi îndatoririlor de serviciu, în limitele competenţelor stabilite prin lege.
(2) Autoritatea funcţiei nu poate fi exercitată în interes personal.
ART. 3
Funcţionarul public din Poliţia Comunitară îşi desfăşoară activitatea profesională în interesul comunităţii locale, pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice, pazei şi protecţiei obiectivelor de interes public, local şi privat de pe raza de competenţă, acţionează în sprijinul instituţiilor statului şi execută orice alte activităţi date în competenţă, exclusiv pe baza şi în executarea legii, cu respectarea principiilor imparţialităţii, nediscriminării, proporţionalităţii şi gradualităţii.
ART. 4
(1) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară este obligat să respecte drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, Constituţia şi legile ţării, jurământul, angajamentul de serviciu, prevederile normelor interne şi să îndeplinească dispoziţiile legale ale superiorilor ierarhici privind activitatea sa profesională.
(2) Funcţionarul public din Poliţia Comunitară răspunde, în condiţiile legii, pentru modul în care îşi execută atribuţiile de serviciu.
ART. 5
Funcţionarii publici de conducere din cadrul Poliţiei Comunitare răspund pentru legalitatea dispoziţiilor date personalului din subordine şi sunt obligaţi să verifice dacă acestea au fost înţelese corect şi să controleze modul de îndeplinire a acestora.
ART. 6
Calitatea de funcţionar public din Poliţia Comunitară se dobândeşte şi se pierde în condiţiile prevăzute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare.
CAPITOLUL II
Structura organizatorică şi categorii de funcţionari publici
ART. 7
(1) Se înfiinţează serviciul public de interes local, ,,Poliţia Comunitară”, cu personalitate juridică , care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad .
(2) Serviciul public Poliţia Comunitară se organizează pe următoarele domenii de activitate :
a) serviciu ordine publică
b) serviciu pază, bunuri şi valori
c) serviciu dispecerat şi intervenţie rapidă
d) compartiment instruire, pregătire profesională
e) compartiment relaţii publice, secretariat
f) compartiment juridic
g) compartiment resurse umane, informatică
h) serviciu financiar-contabil, buget, salarizare
i) birou achiziţii, logistică, administrativ
(3) Se mandatează Primarul Municipiului Arad să asigure coordonarea Poliţiei Comunitare din Municipiul Arad .
ART. 8
Reglementarea aspectelor legate de resurse umane şi salarizarea personalului din cadrul Poliţiei Comunitare se va face de către serviciile proprii de specialitate .
ART. 9
Funcţiile publice de conducere din cadrul Poliţiei Comunitare a Municipiului Arad sunt :
a) director executiv;
b) director executiv adjunct;
c) şef serviciu;
d) şef birou .
ART. 10
(1) Funcţionarii publici de execuţie din cadrul Poliţiei Comunitare sunt numiţi în funcţia publică specifică de agent comunitar.
(2) Funcţiile publice de execuţie din cadrul direcţiei Poliţiei Comunitare sunt structurate pe clasele I şi III şi pe grade profesionale, astfel:
a) superior, ca nivel maxim;
b) principal;
c) asistent;
d) debutant.
ART. 11
(1) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară pot fi numiţi debutanţi sau definitivi .
(2) La terminarea perioadei de stagiu, activitatea funcţionarilor publici debutanţi din Poliţia Comunitară se evaluează în conformitate cu procedura de evaluare a activităţii funcţionarilor publici debutanţi.
(3) Personalului contractual angajat I se aplică legislaţia generală a muncii şi legislaţia specială în domeniul personalului contractual bugetar .
CAPITOLUL III
Selecţionarea, pregătirea şi numirea poliţiştilor comunitari
ART. 12
(1) La înfiinţarea Poliţiei Comunitare, personalul acesteia poate fi angajat din rândul Agenţilor publici de pază, Poliţiei, Jandarmeriei şi altor categorii de personal care vor fi testaţi din punct de vedere psihologic,medical, a aptitudinilor sportive şi profesionale .
(2) Concursul va cuprinde următoarele etape :
a) selectarea dosarelor de înscriere;
b) testarea medicală şi psihologică de către cabinetul de medicina muncii care se află în relaţie contractuală cu Primăria Municipiului Arad la data susţinerii concursului;
c) testarea aptitudinilor sportive ce se referă la condiţia fizică prin realizarea probelor de viteză, abdomen şi genoflexiuni în timpii prevăzuţi ;
d) testarea profesională se realizează în scris, pe baza tematicii stabilite şi aduse la cunoştinţă publică prin afişare sau publicare în mass-media locale, în condiţiile legii.
c) interviu.
(3) Testarea aptitudinilor sportive şi profesionale se realizează de către o comisie de specialişti stabilită prin hotărâre a consiliului local la propunerea primarului.
(4) Condiţiile generale, condiţiile specifice, precum şi bibliografia concursului se stabilesc de către primar în conformitate cu dispoziţiile legale referitoare la organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor publice.
ART. 13
Persoana care se înscrie la concurs şi urmează să fie numită pe o funcţie publică în cadrul Poliţiei Comunitare, indiferent de rasă, naţionalitate, sex, religie, avere sau origine socială, trebuie să îndeplinească condiţiile generale legale prevăzute pentru funcţionarii publici şi condiţiile specifice de ocupare a funcţiei publice pentru care se organizează concurs, cu următoarele particularităţi :
a) agenţii comunitari să aibă vârsta minimă de 22 ani, înălţime = min.1,7 m .
b) directorul executiv şi directorul executiv adjunct vor fi absolvenţi cu studii superioare tehnice, economice sau juridice
ART. 14
(1) Funcţiile publice vacante din cadrul Poliţiei Comunitare se ocupă prin promovare, transfer, redistribuire sau concurs, în condiţiile legii.
(2) Condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului sau examenului sunt cele stabilite în prezentul regulament, în legislaţia specifică funcţionarilor publici şi personalului contractual, după caz.
ART. 15
(1) Pentru persoanele declarate admise, primarul emite dispoziţii de numire în funcţia publică, respectiv de încadrare a personalului contractual, în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de contestare a rezultatelor testării şi de soluţionare a acestora.
(2) După numirea în funcţia publică, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară urmează un curs de formare, cu durata de 3 luni, organizat în instituţiile de învăţământ ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. La terminarea cursurilor, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară obţin certificate de absolvire.
(3) Contravaloarea cursurilor de formare se suportă din bugetul propriu al Poliţiei Comunitare .
(4) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară sunt obligaţi să se angajeze în scris că vor lucra în administraţia publică 2 ani de la terminarea cursului de formare .
(5) Dacă raporturile de serviciu încetează înainte de împlinirea termenului prevăzut sunt obligaţi să restituie contravaloarea cheltuielilor efectuate pentru curs, calculate în condiţiile legii proporţional cu perioada rămasă până la împlinirea termenului.
(6) Prevederile alin. (5) nu se aplică în cazul în care funcţionarul public nu mai deţine funcţia publică din motive neimputabile acestuia.
ART. 16
(1) După desemnarea ca admis la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei publice primarul propune Consiliului Local numirea acestora în funcţia publică .
(2) La numirea în funcţia publică, funcţionarii publici din Poliţia Comunitară depun jurământul de credinţă, prevăzut la art.23 alin.2 din H.G.nr.2295/2004, în faţa şefului Poliţiei Comunitare, în prezenţa superiorului ierarhic şi a unui coleg.
(3) Refuzul depunerii jurământului atrage revocarea actului administrativ de numire în funcţie.
(4) Jurământul de credinţă este semnat de către funcţionarul public din Poliţia Comunitară, de şeful Poliţiei Comunitare, superiorul ierarhic, precum şi de către colegul asistent.
(5) Jurământul de credinţă este contrasemnat de primar, se păstrează la dosarul personal al funcţionarului public din Poliţia Comunitară, iar o copie se înmânează acestuia.
(6) Angajamentul se încheie în formă scrisă şi cuprinde clauze pentru ambele părţi, referitoare la drepturi şi obligaţii, condiţiile de pregătire şi perioada pentru care funcţionarul public se obligă să desfăşoare activităţi în cadrul Poliţiei Comunitare.
(7) Funcţionarii publici din Poliţia Comunitară au dreptul la uniformă de serviciu şi echipament de protecţie specific locului şi condiţiilor de desfăşurare a serviciului, care se acordă gratuit din fondurile speciale alocate în acest scop în bugetul propriu .
(8) Uniforma şi însemnele distinctive se poartă numai în timpul executării serviciului.
CAPITOLUL IV
Atribuţiile Poliţiei Comunitare
ART.17
(1) Atribuţiile Poliţiei Comunitare se realizează prin intermediul serviciilor şi compartimentelor constitutive.
(2) Atribuţiile SERVICIULUI ORDINE PUBLICĂ :
a) asigură ordinea şi liniştea publică în zonele şi locurile stabilite prin planul de pază şi ordine publică;
b) verifică şi soluţionează, în limitele legii, sesizările asociaţiilor de proprietari sau locatari privind săvârşirea unor fapte prin care se încalcă normele legale, altele decât cele cu caracter penal;
c) constată contravenţii şi aplică sancţiuni contravenţionale la normele privind conveţuirea socială, stabilite prin lege, hotărâri ale consiliului local sau dispoziţii ale primarului;
d) participă la asigurarea măsurilor de ordine, cu ocazia adunărilor publice, mitingurilor, manifestărilor cultural-artistice şi sportive organizate la nivel local;
e) intervine, împreună cu organele abilitate, la solicitarea cetăţenilor, pentru aplanarea stărilor conflictuale, prinderea unor făptuitori, rezolvarea unor cazuri sociale, stabilirea situaţiilor de fapt sesizate şi rezolvarea acestora;
f) acţionează, împreună cu poliţia, jandarmeria, pompierii, protecţia civilă şi alte autorităţi prevăzute de lege, la activităţile de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de incendii, explozii, avarii, accidente, epidemii, calamităţi naturale şi catastrofe, precum şi de limitare şi înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente;
g) asigură însoţirea şi protecţia reprezentanţilor primăriei ori a altor persoane cu funcţii în instituţiile publice locale la executarea unor controale sau acţiuni precum şi pentru punerea în executare a unor hotărâri judecătoreşti sau decizii ale primarului emise în litigii care privesc primăria ;
h) sprijină Poliţia Română în activităţile de depistare a persoanelor care se sustrag urmăririi sau executării pedepselor, precum şi a persoanelor dispărute;
i) sprijină unităţile Poliţiei de Frontieră Române în activităţi de prevenire şi combatere a migraţiei ilegale;
j) ia măsuri de imobilizare şi predare la unităţile de poliţie a infractorilor prinşi în flagrant;
k) controlează normele legale privind afişajul publicitar;
l) asigură ordinea publică, la solicitare, în interiorul şcolilor, grădiniţelor, unităţilor sanitare; m) execută verificări şi controale pe linia evidenţei populaţiei şi respectării regimului domicilierii;
n) controlează carţile de imobil;
o) asigură ordinea publică privind cerşitul;
p) ia măsuri pentru respectarea legislaţiei privind circulaţia şi plimbarea câinilor cu stăpân;
s) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin legi sau hotărâri ale consiliului local;
(3) Atribuţiile SERVICIULUI PAZĂ BUNURI ŞI VALORI :
a) asigură paza obiectivelor şi a bunurilor de interes public şi privat stabilite de Consiliul Local al Municipiului Arad, conform planurilor de pază şi ordine publică;
b) asigură supravegherea parcărilor auto, a unităţilor şcolare, a zonelor comerciale şi de agrement, a pieţelor, a cimitirelor şi a altor locuri stabilite prin planurile de pază şi ordine publică;
c) asigură contra cost , paza unor obiective pe baza contractelor de prestări servicii;
(4) Atribuţiile SERVICIULUI DISPECERAT ŞI INTERVENŢIE RAPIDĂ :
a) menţine în stare de funcţionare echipamentele şi asigură întreţinerea acestora pentru a-şi îndeplini rolul funcţional.
b) supraveghează în permanenţă echipamentele centrului de monitorizare pentru a interveni operativ la recepţionarea evenimentelor;
c) ţine permanent legătura cu echipajele de intervenţie, pentru a cunoaşte poziţia acestora în teren, urmăreşte schimbarea acestora la orele şi locurile stabilite, în vederea realizării unor intervenţii operative în cazul producerii de evenimente deosebite;
d) foloseşte echipamentele radio în mod corespunzător şi intervine pentru respectarea regulilor de către toţi participanţii la traficul radio;
e) centralizează şi evaluează permanent în timp real, datele şi informaţiile rezultate din activitatea tuturor compartimentelor Poliţiei locale, evaluează principalele tendinţe de evoluţie a problematicii din competenţa şi elaborează, pe această bază, documente de planificare şi informare;
f) asigură transmiterea deciziilor conducerii Poliţiei Comunitare către structurile din subordine şi urmăreşte executarea lor;
g) elaborează proiectele documentelor de planificare a acţiunilor comune cu Poliţia şi Jandarmeria;
h) gestionează toate problemele de cooperare - conlucrare ale Poliţiei Comunitare;
i) asigură coordonarea operaţională a activităţilor specifice desfăşurate în teren, conlucrarea-cooperarea operativă cu Poliţia Română şi Jandarmeria în acţiuni complete, precum şi evidenţa documentelor şi activităţilor specifice;
j) asigură supravegherea permanentă a echipamentelor de monitorizare a sistemelor de alarmă, a camerelor video şi informează imediat factorii în drept pentru gestionarea evenimentelor apărute;
k) asigură funcţionalitatea mijloacelor de comunicaţii radio şi fir destinate asigurării canalelor de comunicaţii cu structurile Poliţiei Comunitare;
l) asigură elaborarea documentelor pentru informarea zilnică a primarului cu privire la problemele care reclamă soluţionarea la nivelul serviciilor primăriei ;
m) colectează datele şi informaţiile rezultate din activitatea tuturor compartimentelor Poliţiei Comunitare
n) asigură legătura cu Poliţia Română, Jandarmeria şi alte entităţi cu care Poliţia Comunitară intră în relaţii pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţionale;
o) asigură primirea rapoartelor de la personalul care acţionează în teren şi informează, ori de câte ori este nevoie, pe directorul executiv al Poliţiei Comunitare în legătură cu evoluţia situaţiei operative;
(5) Atribuţiile COMPARTIMENTULUI INSTRUIRE, PREGĂTIRE PROFESIONALĂ :
a) implementarea bazelor de date prin programele de aplicaţie specifice;
b) instruirea permanentă a personalului pentru ridicarea nivelului profesional .
(6) Atribuţiile COMPARTIMENT RELAŢII PUBLICE, SECRETARIAT :
a) primeşte şi înregistrează corespondenţa, o repartizează pe servicii, conform rezoluţiei stabilită de conducătorul Poliţiei Comunitare ;
b) execută lucrări de secretariat ;
c) organizează şi asigură evidenţa documentelor direcţiei;
d) preia sesizările şi le transmite compartimentelor de specialitate.
d) asigură legătura permanentă între compartimente;
e) elaborează şi prezintă zilnic, la începerea programului de lucru, sinteza principalelor fapte şi evenimente ce au avut loc pe raza de competenţă, care este prezentată directorului Poliţiei Comunitare şi primarului municipiului Arad;
f) asigură informarea cetăţenilor privind legislaţia;
g) asigură colaborarea cu celelalte compartimente şi instituţii publice de control;
h) răspunde de transmiterea informaţiilor publice în relaţiile cu mass-media şi a normelor metodologice de aplicare a acesteia;
(7) Atribuţiile COMPARTIMENTULUI JURIDIC :
a) transmite documentele solicitate de instantele judecatoresti;
b) sesizează conducerea Poliţiei Comunitare cu orice aspecte legate de nerespectarea legislaţiei în vigoare pe care le constată în activitatea compartimentelor;
c) transmite, la solicitarea instanţelor judectoreşti sau a altor organe, relaţiile solicitate sau copii de pe acte;
d) aduce la cunoştinţa celorlalte compartimente a actelor cu caracter normativ în vigoare;
e) coordonează gestiunea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice în legatură cu angajamentele, programele şi acţiunile Poliţiei Comunitare;
f) executarea silită la procesele verbale de constatare a contravenţiei încheiate de către agenţii constatatori;
g) comunicarea proceselor verbale de constatare a contravenţiei prin afişare la domiciliu (sediu), în cazurile în care contravenienţii refuză primirea proceselor verbale de constatare a contravenţiei (personal) sau refuză ridicarea de la poştă în cazul transmiterii cu confirmare de primire.
h) încasarea amenzilor şi dirijarea proceselor verbale pentru executare silită şi a contestaţiilor pentru înregistrare instanţă;
i) colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri şi a dispoziţiilor primarului pentru îmbunătăţirea activităţii în domeniile specifice;
j) asigură reprezentarea Poliţiei Comunitare în faţa instanţelor judecătoreşti, în cauzele civile şi în cele de contencios-administrativ;
k) promovează, la iniţiativa conducerii, acţiunile judecătoreşti care se impun în realizarea atribuţiilor de serviciu;
l) formulează apeluri, recursuri şi redactează acţiuni judecătoreşti şi întâmpinări;
m) ţine evidenţa cauzelor aflate pe rolul instanţelor judecatoresti
(8) Atribuţiile COMPARTIMENTULUI RESURSE UMANE, INFORMATICĂ :
a) colaborează cu serviciile de specialitate din cadrul Serviciului, în vederea întocmirii proiectelor de hotărâri privind organigrama, statul de funcţii, statul de personal şi fişele de evaluare a posturilor ;
b) creează şi administrează banca de date cuprinzând evidenţa funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici ;
c) colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici în vederea transmiterii datelor personale ale funcţionarilor publici precum şi funcţiile publice vacante sau modificările intervenite în situaţia funcţionarilor publici ;
d) monitorizează posturile vacante şi participă la organizarea concursurilor pentru ocuparea acestor posturi, în calitate de secretar al comisiei de examinare ;
e) întocmeşte, ţine evidenţa, păstrează, completează şi eliberează carnete de muncă ;
f) întocmeşte şi ţine evidenţa dispoziţiilor de numire şi eliberare din funcţie a funcţionarilor publici, de sancţionare, de acordare a unor sporuri prevăzute de lege, de detaşare, de trecere temporară în altă muncă, de promovare, de modificare a retribuţiei .
g) înaintează Serviciului juridic, contencios actele redactate de Compartimentul resurse umane în vederea obţinerii vizei de legalitate ;
h) ţine evidenţa angajaţilor;
i) ţine evidenţa concediilor de odihnă, a învoirilor, concediilor pentru evenimente deosebite, concediilor pentru studii, concediilor pentru îngrijirea copiilor până la doi ani ;
j) întocmeşte şi depune în termen dosarele de pensionare pentru limită de vârstă şi invaliditate, urmărind rezolvarea lor ;
k) ţine evidenţa militară, a declaraţiilor de avere ;
l) ţine evidenţa declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese ale funcţionarilor publici şi sesizează conducerii în timp util situaţiile de incompatibilitate şi conflictele de interese ;
m) întocmeşte şi eliberează adeverinţe cu vechimea în muncă şi în vederea completării vechimii în muncă, cu salariul de bază, pentru Inspecţia Muncii pentru scoatere din şomaj sau ajutor social, pentru ambasade sau consulate, pentru întocmirea dosarelor de pensionare .
n) analizarea activităţilor desfăşurate de serviciile Poliţiei Comunitare, din punct de vedere a prelucrării automate a datelor, în vederea informatizării lor ;
o) propunerea soluţiilor de optimizare şi de informatizare a serviciilor analizate ;
p) dezvoltarea programelor existente, în funcţie de necesităţile noi, la toate serviciile ;
r) organizarea licităţilor pentru achiziţionarea de tehnică de calcul şi elaborarea caietelor de sarcini ;
s) testarea calculatoarelor şi imprimantelor la recepţionarea lor ;
t) actualizarea şi întreţinerea programului legislativ şi instruirea personalului care are accesc la acest program;
u) prevenirea infectării calculatoarelor cu viruşi prin devirusări periodice;
v) întreţinerea reţelelor de calculatoare, întreţinerea SERVER-elor;
x) instruirea personalului pentru expoatarea eficientă a calculatoarelor ;
z) întocmirea materialelor publicitare şi de informare a populaţiei specifice Poliţiei Comunitare .
(9) Atribuţiile SERVICIULUI FINANCIAR-CONTABIL, BUGET, SALARIZARE :
a) se ocupă de salarizarea personalului propriu Poliţiei Comunitare, conform legislaţiei în vigoare ;
b) centralizează anual şi verifică fişele de evaluare profesională a performanţelor individuale ale personalului Poliţiei Comunitare întocmite de către şefii de compartiment ;
c) centralizează anual şi verifică fişele fiscale ale personalului contractual al Poliţiei Comunitare ;
d) întocmeşte şi depune declaraţiile privind achitarea în termen a sumelor datorate bugetului de stat al asigurărilor sociale de stat, de sănătate, precum şi a rapoartelor statistice ;
e) organizează şi întocmeşte dările de seamă trimestriale şi anuale asupra executării bugetului propriu al Serviciului ;
f) întocmeşte bilanţul trimestrial şi anual privind bugetul ;
g) exercită controlul financiar preventiv propriu ;
h) organizează şi controlează inventarierea anuală şi ocazională a mijloacelor materiale şi băneşti, în conformitate cu prevederile legale şi face propuneri de îmbunătăţire a activităţii şi luarea măsurilor ce se impun ;
i) organizează, controlează şi răspunde de modul de desfăşurare a activităţii de evidenţă contabilă conform legislaţiei în vigoare ;
j) primeşte şi verifică extrasele de cont ale băncilor şi documentele însoţitoare ale acestora .
(10) Atribuţiile BIROULUI ACHIZIŢII PUBLICE, ADMINISTRATIV :
a) urmăreşte asigurarea aprovizionării Serviciului ,,Poliţia Comunitară”;
b) verifică modul de aprovizionare şi dotare a Serviciului cu echipament şi aparatura necesară;
c) elaborează documentaţiile specifice şi asigură respectarea legislaţiei achiziţiilor publice ;
d) urmăreşte arhivarea documentelor .
ART.18
(1) Organizarea şi executarea activităţii de pază a bunurilor şi asigurare a ordinii şi liniştii publice se realizează în baza planurilor de pază şi ordine publică.
(2) Planurile de pază şi ordine publică se aprobă de primar cu avizul consultativ al poliţiei locale.
CAPITOLUL V
Atribuţiile personalului Poliţiei Comunitare
ART. 19
În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin Poliţiei Comunitare, personalul de conducere, de coordonare, de pază şi de ordine răspunde de organizarea şi funcţionarea pazei unităţilor stabilite prin hotărâre a consiliului local sau preluate pe bază de contract de prestări de servicii, participă la asigurarea climatului de ordine şi linişte publică, a siguranţei persoanelor, integrităţii corporale, vieţii sau bunurilor cetăţenilor ori ale domeniului public, conform competenţelor stabilite prin legi, hotărâri ale Consiliului local sau prin dispoziţii ale primarului.
ART. 20
Directorul executiv îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului, este şef al întregului personal din subordine şi are următoarele atribuţii:
a) organizează, planifică şi conduce întreaga activitate a Poliţiei Comunitare;
b) întreprinde măsurile necesare pentru încadrarea cu personal corespunzător;
c) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către întregul personal a prevederilor legale;
d) răspunde de pregătirea profesională a personalului din subordine;
e) coordonează activitatea de preluare a obiectivelor în pază şi urmăreşte îndeplinirea întocmai a clauzelor prevăzute în contractele de prestări de servicii încheiate;
f) aprobă planurile de pază întocmite pentru obiectivele preluate pe bază de contract de prestări de servicii;
g) studiază şi propune unităţilor beneficiare de pază introducerea amenajărilor tehnice şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei;
h) analizează trimestrial activitatea Poliţiei Comunitare şi indicatorii de performanţă stabiliţi de consiliul local;
i) asigură informarea operativă a Consiliului Local, precum şi a poliţiei locale despre evenimentele deosebite ce au avut loc în cadrul activităţii Poliţiei Comunitare;
j) colaborează cu alte organe ale statului cu atribuţii privind asigurarea climatului de ordine şi linişte publică, siguranţa persoanelor, integritatea corporală, viaţa, bunurile acestora ori ale domeniului public, curăţenia şi combaterea comerţului stradal neautorizat;
k) asigură ordinea interioară şi disciplina în rândul personalului din subordine, având dreptul să propună acordarea de recompense şi aplicarea de sancţiuni în condiţiile legii;
l) studiază şi propune consiliului local adoptarea de măsuri, în cadrul obiectului de activitate, menite să asigure realizarea de beneficii suplimentare, cum ar fi: întreţinerea şi repararea mijloacelor tehnice de pază şi a sistemelor de alarmare împotriva efracţiei, asigurarea pazei transporturilor de valori importante, înfiinţarea şi deservirea dispeceratelor de zonă pentru semnalarea pătrunderilor prin efracţie şi altele asemenea;
m) propune spre aprobare consiliului local tarifele la care se vor executa prestările de servicii pentru beneficiari;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege.
ART. 21
(1) Directorul executiv adjunct se subordonează directorului executiv şi au următoarele atribuţii principale:
a) coordonează activitatea de aprovizionare, repartizare, întreţinere şi păstrare, în condiţii de siguranţă, a armamentului şi muniţiei din dotare;
b) urmăreşte modul de echipare a personalului cu uniforme şi însemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea şi utilizarea corespunzătoare a acestora;
c) întreprinde măsuri de aprovizionare şi menţinere în stare de funcţionare a aparaturii de pază şi alarmare, radiocomunicaţii şi a celorlalte amenajări destinate serviciului de pază şi ordine;
d) menţine legătura permanentă cu beneficiarii privind modul în care se desfăşoară activitatea de pază, semnalează neregulile referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale şi propune măsurile necesare pentru creşterea eficienţei pazei;
e) analizează contribuţia funcţionarilor publici din Poliţia Comunitară la apărarea ordinii şi liniştii publice, la constatarea contravenţiilor în domeniile prevăzute de lege şi ia măsuri de îmbunătăţire a acesteia;
f) organizează şi execută controale tematice şi inopinate asupra modului cum sunt îndeplinite atribuţiile de serviciu de către funcţionarii publici din Poliţia Comunitară;
g) organizează sistemul de alarmare a personalului în cazuri deosebite;
h) organizează activităţile de protecţie a muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor.
(2) În lipsa directorului executiv directorul adjunct exercită prerogativele acestuia.
ART. 22
Şefii de servicii şi birouri se subordonează directorului executiv adjunct şi au următoarele atribuţii specifice, în funcţie de responsabilităţile încredinţate:
a) organizează, planifică, conduce şi controlează activitatea personalului Poliţiei Comunitare din subordine;
d) asigură cunoaşterea şi aplicarea întocmai de către funcţionarii publici din Poliţia Comunitară din subordine a prevederilor legale ce reglementează activitatea specifică sectorului de activitate;
e) constată contravenţiile date în competenţă, aplică sancţiunile potrivit legii şi ţine evidenţa acestora;
f) conduce pregătirea de specialitate a personalului din subordine, în conformitate cu tematica stabilită;
g) stabileşte reguli cu privire la predarea-primirea armamentului şi muniţiei, portul şi folosirea acestora în timpul serviciului, precum şi întreţinerea şi asigurarea deplinei lor securităţi când nu se află asupra personalului;
h) informează de îndată conducerea Poliţiei Comunitare despre toate evenimentele deosebite înregistrate în activitate şi ţine evidenţa acestora;
i) analizează lunar activitatea personalului din subordine;
j) întreprinde măsuri eficiente pentru ca întregul personal să execute corespunzător sarcinile ce îi revin, să aibă o comportare civilizată, să respecte regulile disciplinare stabilite, propunând recompense şi sancţiuni corespunzătoare.
ART. 24
Funcţionarii publici de execuţie din Poliţia Comunitară au următoarele atribuţii specifice:
a) să se prezinte la serviciu în condiţii corespunzătoare pentru îndeplinirea îndatoririlor ce le revin şi să nu consume băuturi alcoolice pe timpul executării sarcinilor de serviciu;
b) la intrarea în serviciu să verifice locurile şi punctele vulnerabile, existenţa şi starea încuietorilor, a amenajărilor tehnice şi a sistemelor de pază şi alarmare şi să ia, în caz de nevoie, măsurile care se impun;
c) să cunoască prevederile legale privind accesul în obiective şi regulile stabilite în planurile de pază;
d) să supravegheze ca persoanele cărora li s-a permis accesul în incintă, pe baza documentelor stabilite, să se deplaseze numai în locurile pentru care au primit permisiunea de acces;
e) să nu părăsească postul încredinţat decât în situaţiile şi condiţiile prevăzute în consemnul postului;
f) să verifice obiectivul încredinţat spre pază, cu privire la existenţa unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. În cazul în care acestea s-au produs, să ia primele măsuri de salvare a persoanelor şi a bunurilor, precum şi pentru limitarea consecinţelor acestor evenimente şi să sesizeze organele competente;
g) în cazul săvârşirii unei infracţiuni flagrante ia măsuri de conducere şi de predare a făptuitorului structurilor Inspectoratului General al Poliţiei Române competente potrivit legii. Dacă făptuitorul a dispărut, asigură paza bunurilor, nu permite pătrunderea în câmpul infracţional a altor persoane şi anunţă unitatea de poliţie competentă, întocmind totodată proces-verbal cu cele constatate;
h) să constate contravenţiile privind ordinea şi liniştea publică, curăţenia , regulile de comerţ stradal şi altele date în fişa postului şi să aplice sancţiunile potrivit legii;
i) să facă uz de armamentul din dotare numai cu respectarea strictă a prevederilor legale.
ART. 25
Pe timpul patrulării pe raza municipiului Arad personalul Poliţiei Comunitare poate folosi autovehicule cu însemnul distinctiv "POLIŢIA COMUNITARĂ".
ART. 26
Pe timpul executării serviciului, funcţionarului public din Poliţia Comunitară îi este interzis:
a) să încredinţeze arma altei persoane;
b) să întreprindă acţiuni care nu au legătură cu îndeplinirea îndatoririlor de serviciu;
c) să încredinţeze fără aprobarea superiorului ierarhic paza postului unei alte persoane;
d) să părăsească postul înainte de ora stabilită prin consemn sau înainte de a fi schimbat, atunci când serviciul de pază se execută pe mai multe schimburi.
ART. 27
Atribuţiile personalului încadrat pe funcţii tehnico-economice şi în alte specialităţi administrative se stabilesc de directorul general.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
ART. 28
Baza tehnico-materială a Serviciului Poliţiei Comunitare la nivelul Municipiului Arad se asigură prin achiziţie publică şi prin orice modalităţi prevăzute de lege .
ART. 29
Serviciul Poliţia Comunitară este autorizată să achiziţioneze, să deţină şi să folosească arme letale şi arme neletale, precum şi muniţia corespunzătoare, pentru înarmarea personalului propriu, în condiţiile prevăzute de lege .
ART. 30
Prevederile Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative în vigoare referitoare la funcţionarii publici se aplică în mod corespunzător funcţionarilor publici din Poliţia Comunitară, în măsura în care prin legea de organizare şi funcţionare a acesteia nu se dispune altfel.
ART. 31
(1) Personalul Poliţiei Comunitare îşi îndeplineşte atribuţiile în mod nemijlocit sub autoritatea şi controlul primarului şi nu poate primi însărcinări din partea altor persoane.
(2) Primarul poate delega prerogativele ce îi revin unei persoane desemnate prin dispoziţie.
ART. 32
Personalul Poliţiei Comunitare poate înfiinţa şi se poate asocia în organizaţii sindicale sau în alte organizaţii, în condiţiile legii.
ART. 33
În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege, personalul Poliţiei Comunitare îşi exercită competenţa pe raza municipiului Arad .
ART. 34
Personalul Poliţiei Comunitare beneficiază de salarizarea funcţionarilor publici sau a personalului contractual, în funcţie de categoria din care face parte, potrivit legii.
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
ANEXA 4 LA HCLM NR…………/………………
ARTICOLELE
din care se compune uniforma şi durata maximă de uzură
___________________________________________________________________
Nr. Denumirea articolului Durata maximă
crt. de uzură
- ani -
___________________________________________________________________
1. Şapcă pentru costum de vară 2
2. Şapcă pentru costum de iarnă 3
3. Bască 2
4. Şepcuţă cu cozoroc 2
5. Pălărie (femei) 2
6. Căciulă 3
7. Cravată 1
8. Fular din P.N.A. 3
9. Cămaşă 1/2
10. Cămaşă - bluză 1
11. Costum de vară 2
12. Costum de iarnă 3
13. Scurtă de vânt 2
14. Pulover 2
15. Costum de intervenţii de vară 2
16. Costum de intervenţii de iarnă 2
17. Pelerină de ploaie 3
18. Scurtă îmblănită 3
19. Mănuşi din piele 3
20. Pantofi de vară de culoare neagră 1
21. Pantofi de iarnă de culoare neagră 2
22. Ghete din piele de culoare neagră 2
23. Centură din piele 6
24. Curea din piele 6
25. Portcarnet din piele 6
26. Portbaston din piele 6
27. Emblemă pentru şapcă, basc, căciulă, pălărie şi şepcuţă 1
28. Însemne distinctive 1
29. Portcătuşe din piele 3
___________________________________________________________________
NOTĂ:
1. Însemnele distinctive se asigură pentru fiecare articol de echipament (haină, cămaşă-bluză, scurtă de vânt, scurtă îmblănită, pulover, pelerină de ploaie).
2. La solicitări personale se pot confecţiona, contra cost, haine din piele tip geacă, de culoare neagră.
3. După expirarea duratei de uzură sau după încetarea raporturilor de muncă, articolele de uniformă nu pot fi înstrăinate; articolele se pot transforma în echipament cu croială civilă, eliminându-se în mod obligatoriu accesoriile, însemnele şi vipuştile.
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
ANEXA 5 LA HCLM NR…………/………………
DESCRIEREA
uniformei de serviciu, a legitimaţiei de serviciu şi a însemnelor distinctive de
ierarhizare ale personalului Poliţiei Comunitare
A. Uniforma de serviciu
Uniforma de serviciu pentru personalul Poliţiei Comunitare este confecţionată în varianta vară-iarnă şi se compune din:
1. Haina se confecţionează din tergal pentru varianta de vară, iar pentru varianta de iarnă, din stofă, ambele fiind de culoare neagră.
Croiala este dreaptă, puţin cambrată în talie (pentru a acoperi în întregime bazinul), şi se încheie la un rând de nasturi.
Spatele hainei se confecţionează din două bucăţi, având cusătura pe mijloc, fără şliţ.
Are în partea inferioară, lateral, la nivelul mijlocului dintre cei doi nasturi, două buzunare ascunse, prevăzute cu clapă. În partea superioară, stânga sus, are prevăzută o bentiţă, cusută în partea exterioară, iar sub guler este prinsă cu un nasture, pe care se pun tresele pentru ierarhizare.
Haina se poartă cu cămaşă de culoare bleu şi cravată de culoare neagră.
2. Pantalonul, în varianta vară-iarnă, se confecţionează din aceleaşi materiale ca şi haina, fiind de culoare gri-închis, cu vipuşcă de culoare neagră inclusă în cusătură. Are croiala dreaptă, fără manşetă, lungimea poate ajunge până la partea superioară a tocului încălţămintei, iar lărgimea ei este între 210 - 250 mm, în raport cu talia. Pantalonul este prevăzut cu două buzunare laterale şi un buzunar la spate, închis cu clapă şi nasture. Pantalonul se confecţionează cu betelie obişnuită şi este prevăzut cu patru găici lungi de 70 mm şi late de 20 mm, prinse în partea superioară prin cusătura beteliei, iar în partea inferioară prinse cu nasture de format mic, astfel încât pantalonul să permită portul centurii a cărei lăţime este de 50 mm.
3. Fusta se confecţionează, în locul pantalonului, numai la costumul de vară al femeilor. Croiala este dreaptă, lărgimea stabilindu-se în raport cu talia, iar lungimea este de 50 mm sub rotula genunchiului.
4. Cămaşa-bluză se confecţionează din poplin sau tercot de culoare bleu, închisă la gât şi încheiată cu 5 nasturi; mâneca este scurtă, în partea superioară având două buzunare cu burduf şi clape care se încheie cu câte un nasture de format mic. Pe clapa buzunarului din partea stângă se aplică o bentiţă lată de 30 mm, cusută în partea exterioară şi prinsă cu un nasture spre interior, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.
Cămaşa-bluză se poartă deschisă la gât (sau cu cravată), cu partea inferioară introdusă în pantaloni sau în fustă. Poate fi purtată şi sub haină, cu cravată.
5. Cămaşa se confecţionează din pânză, poplin sau tercot de culoare bleu. Se poartă cu cravată sub veston sau scurtă de vânt.
6. Scurta de vânt se confecţionează din tercot impermeabilizat de culoare neagră. Se poartă deschisă la gât, putând fi purtată şi închisă datorită croiului cu revere răsfrânte; se încheie cu fermoar pe interior şi la 4 nasturi pe exterior.
În partea de jos şi la mâneci este prevăzută cu elastic.
Scurta de vânt este prevăzută cu două buzunare oblice ascunse, care se încheie cu fermoar. Pe interior, în partea dreaptă, este prevăzută cu un buzunar care se încheie cu un nasture.
Pe cusătura de deasupra buzunarului oblic, din partea stângă, se aplică o bentiţă din acelaşi material, lată de 30 mm, cusută în exterior şi prinsă cu nasture în interior, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.
Spatele este confecţionat din trei părţi, una în partea de sus şi două în partea de jos, prevăzute cu pense. Lungimea trebuie să depăşească talia cu 100 - 120 mm.
7. Pelerina de ploaie are croială tip raglan şi este deschisă la gât, cu posibilitatea de a fi purtată şi închisă. Se încheie în faţă la un rând cu 4 nasturi ascunşi, iar ajustarea în talie se face cu ajutorul unui cordon cu două catarame din metal sau înlocuitori.
Mâneca are croială raglan. Pelerina este prevăzută cu două buzunare aşezate oblic (ascunse) cu nasturi (de 170 - 180 mm lungime şi de 40 mm lăţime) sub guler, şi se prinde cu 3 nasturi mici.
Gluga este confecţionată din acelaşi material.
Pelerina de ploaie este de culoare neagră şi se confecţionează dintr-un material impermeabil.
În partea stângă sus are o bentiţă cusută în exterior (lungă de 100 mm şi lată de 30 mm) şi prinsă cu un nasture sub rever, pe care se aplică tresele pentru ierarhizare.
8. Scurta îmblănită se confecţionează din tercot impermeabilizat de culoare neagră, uşor matlasată, cu mesadă detaşabilă, de culoare asortată cu faţa scurtei. Modelul este tip sport, se încheie cu fermoar în interior şi cu butoni în exterior, are guler pe gât, prevăzut cu şnur ascuns.
În talie şi în partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevăzută tot cu şnur ascuns. Lateral (stânga-dreapta), în partea de jos, sunt dispuse două buzunare aplicate, drepte, cu clape care se încheie cu nasturi. În partea de sus (stânga-dreapta) va fi prevăzută cu buzunare drepte cu clape care se închid cu nasturi. Pe clapa buzunarului de sus, din partea stângă, este prevăzută o bentiţă (100 mm lungime şi 30 mm lăţime) cusută în partea dinspre umăr şi prinsă cu un nasture în partea interioară, pe care se aplică tresele de ierarhizare. Lărgimea scurtei îmblănite se stabileşte în raport cu talia, acoperind în întregime bazinul.
9. Şapca se confecţionează din acelaşi material cu costumul de vară sau de iarnă, după caz.
Calota şepcii este de formă ovală, cu distanţă de 20 mm între diametrul lăţimii şi diametrul lungimii, este întinsă cu ajutorul unei sârme din oţel, pentru a-şi menţine forma.
Banda are diametrul ce rezultă din mărimea şepcii şi se confecţionează din carton tare. Pe partea exterioară a benzii se aplică o ţesătură din lână (lată de 40 mm) de culoare neagră, cu romburi de culoare bleu.
Şapca este căptuşită cu ţesătura de culoare asortată calotei.
Cozorocul este de culoare neagră, de formă ovalizată, şi se fixează la şapcă, înclinat.
Şapca este prevăzută deasupra cozorocului cu un şnur dublu de culoare neagră. Capetele şnurului sunt prinse pe linia colţurilor cozorocului cu câte un buton de culoare galbenă. Şapca are aplicată, în faţă - la centru - pe bandă, emblemă.
Cozorocul de la şapca şefului Poliţiei Comunitare şi a adjunctului (adjuncţilor) acestuia este prevăzut cu trei rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de servicii cu două rânduri de frunze de stejar, pentru şefii de birouri şi compartimente cu un rând de frunze de stejar, iar pentru funcţionarii publici de execuţie acesta este simplu. Frunzele de stejar se confecţionează din metal de culoare galbenă.
10. Şepcuţa cu cozoroc se confecţionează din tercot de culoare gri-petrol. Calota se confecţionează în clini şi are inscripţionat pe mijlocul ei "POLIŢIA COMUNITARĂ".
La spate este prevăzută cu un sistem reglabil de strângere. În faţă, sub inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", este aplicată emblema pentru coifură.
11. Bascul se confecţionează din stofă de postav, este de culoare neagră, iar în lateral, pe partea stângă, se aplică emblema.
12. Căciula este de culoare neagră, confecţionată din postav, prevăzută cu două clape din blană naturală de ovine. Clapa din faţă este rotunjită, iar cea din spate formează două urechi laterale, prevăzute cu doi nasturi şi o bentiţă pentru încheierea acestora deasupra capului sau sub bărbie. La mijlocul clapei din faţă se aplică emblema.
Căciula este căptuşită cu ţesătură din celofibră în amestec cu fibre poliamidice sau poliesterice, asortată la culoarea calotei.
Pentru şeful Poliţiei Comunitare şi adjunctul (adjuncţii) acestuia, blana de la căciulă este din astrahan (caracul).
13. Bocancii sau ghetele sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, au talpă şi tocuri din cauciuc şi se încheie cu şireturi sau cu fermoar.
14. Pantofii sunt din piele de culoare neagră, prevăzuţi cu bombeuri, fără ornamentaţie, şi se încheie cu şireturi.
Pentru sezonul de vară se pot confecţiona pantofi perforaţi, iar pentru femei aceştia pot avea decupaj.
15. Centura este de culoare neagră, fără diagonală, are lăţimea de 50 mm şi se încheie cu o cataramă din metal de culoare galbenă.
16. Emblema se aplică pe şapcă şi pe căciulă de către personalul Poliţiei Comunitare cu drept de uniformă. Se confecţionează din metal de culoare galbenă, în formă de rozetă circulară, cu diametrul de 40 mm, încadrată cu un rând de frunze de stejar.
Pentru şeful Poliţiei Comunitare, adjunctul (adjuncţii) şi şefii de servicii emblema este încadrată cu trei rânduri de frunze de stejar, este bombată, având în centrul său un triunghi echilateral cu colţurile rotunjite şi latura de 35 mm, emailat în culorile drapelului de stat al României, şi are imprimată în relief, în partea superioară, inscripţia de culoare albă "ROMÂNIA", iar în partea inferioară, iniţialele "P.C."
17. Cravata se confecţionează din ţesătură poliesterică tip mătase, este de culoare neagră, cu un medalion cu inscripţia "P.C." pe fond de culoare albastră şi cu tricolorul în diagonală.
18. Fularul se confecţionează din fibre P.N.A. tip lână, de culoare neagră.
19. Puloverul se confecţionează din fire tip lână de culoare gri-petrol cu anchior, cu sau fără mâneci.
Puloverul este prevăzut pe umeri cu platcă şi epoleţi de culoare bleu. Pe spatele mânecii sunt prevăzute cotiere din acelaşi material. Pe pieptul stâng este prevăzută o bandă velcro pentru fixarea însemnului de grad. La 3 cm de umeri se aplică ecusonul "POLIŢIA COMUNITARĂ".
20. Ecusonul pentru mânecă se confecţionează din fibre poliesterice pe fond de culoare bleu, având în partea superioară inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", la mijloc culorile drapelului de stat al României, aşezate în poziţie verticală, iar în partea inferioară se înscrie denumirea oraşului. Se poartă pe braţul stâng de către întregul personal cu drept de uniformă şi se aplică la 5 cm de cusătura umărului.
21. Numărul matricol se confecţionează din metal în formă de octogon, pe fond de culoare galbenă, în care se înscrie o rozetă circulară reprezentând culorile drapelului de stat al României şi inscripţia "POLIŢIA COMUNITARĂ", iar la mijloc, un cerc de culoare bleu, unde sunt trecute numărul matricol al personalului cu drept de uniformă şi abrevierea denumirii oraşului. Se poartă pe partea dreaptă, deasupra buzunarului.
22. Portcarnetul se confecţionează din piele sau din înlocuitori, de culoare neagră, şi se compune din două feţe prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabatează sub formă de capac şi se încheie în faţă printr-un buton sau tic-tuc. Se poartă fixat pe centură prin două găici.
23. Pălăria pentru femei se confecţionează din fetru de culoare neagră; deasupra borului se montează o bandă la fel ca la şapcă.
B. Legitimaţia de serviciu
Legitimaţia de serviciu se confecţionează din imitaţie de piele (ecologică), cu dimensiunile de 200 x 80 mm, cu deschidere pe verticală, cuprinzând următoarele menţiuni: în partea superioară, tricolorul, iar sub acesta, inscripţia "ROMÂNIA"; sub acestea se înscriu în partea stângă consiliul local care a eliberat-o, menţiunea "POLIŢIA COMUNITARĂ", numărul legitimaţiei, iar în partea dreaptă va fi aplicată fotografia deţinătorului; după aceasta se înscriu numele şi prenumele funcţionarului public din Poliţia Comunitară, codul numeric personal, numărul matricol, data emiterii legitimaţiei, semnătura şefului Poliţiei Comunitare din care face parte deţinătorul şi ştampila structurii.
În partea inferioară a legitimaţiei se introduce emblema Poliţiei Comunitare, după care se alocă 6 spaţii suprapuse pentru aplicarea vizelor anuale care se semnează de şeful Poliţiei Comunitare.
C. Însemnele distinctive de ierarhizare
În raport cu funcţiile îndeplinite, însemnele distinctive de ierarhizare au următoarele forme şi mărimi:
a) şeful Poliţiei Comunitare - trei stele tip octogon metalice, de culoare galbenă, aşezate pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, la o distanţă de 5 mm între ele;
b) adjunctul şefului - două stele tip octogon metalice, de culoare galbenă, aşezate pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, la o distanţă de 5 mm între ele;
c) şeful de serviciu - o stea tip octogon metalică, de culoare galbenă, aşezată pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, prinsă la jumătatea bentiţei;
d) şeful de birou sau compartiment - trei trese din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezate paralel pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, având între ele o distanţă de 5 mm;
e) funcţionarul public superior - două trese din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezate paralel pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, având între ele o distanţă de 5 mm;
f) funcţionarul public principal - o tresă din metal, de culoare galbenă, cu lăţimea de 10 mm, aşezată pe bandă de culoare bleu, din ţesătură de lână, cu lăţimea de 15 mm, prinsă la jumătatea bentiţei;
g) funcţionarul public - o tresă din poliester de culoare albastră, cu lungimea de 15 mm, având inscripţia "P.C."
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD APROBAT
ANEXA 2 LA HCLM NR…………….../……………. PRIMAR
Ing.GHEORGHE FALCĂ
STAT DE FUNCŢII
Nr.
crt. DENUMIREA FUNCŢIEI NIVEL
STUDII FUNCŢIA PUBLICĂ
NR.POSTURI CLASA GRAD Tr.salarizare
FUNCŢII PUBLICE DE CONDUCERE
1 DIRECTOR EXECUTIV S 1 I Superior 3
2 DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT S 1 I Superior 3
3 ŞEF SERVICIU S 4 I Superior 3
3 ŞEF BIROU S 1 I Superior 3
TOTAL FUNCŢII PUBLICE DE CONDUCERE
7
A. FUNCŢII PUBLICE DE EXECUŢIE
1 AGENT COMUNITAR (CONSILIER) S 45 I Superior 3
2 AGENT COMUNITAR (CONSILIER) S 26 I Principal 3
3 AGENT COMUNITAR (CONSILIER) S 10 I Asistent 3
4 AGENT COMUNITAR (CONSILIER) S 2 I Debutant -
5 AGENT COMUNITAR (REFERENT) M 86 III Superior 3
6 AGENT COMUNITAR (REFERENT) M 40 III Principal 3
7 AGENT COMUNITAR (REFERENT) M 24 III Asistent 3
8 AGENT COMUNITAR (REFERENT) M 10 III Debutant -
TOTAL FUNCŢII PUBLICE DE EXECUŢIE
243
TOTAL GENERAL 250
Nr.total posturi
din care : 250
1.Funcţii publice 250
-de conducere 7
-de execuţie 243
2. Personal contractual -
-de conducere -
-de execuţie -
-de deservire -