R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCES-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 01.03.2021
Nr.27.200/05.04.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 01 martie 2021 au fost prezenţi 22 consilieri din 23 în funcţie.
A absentat domnul consilier Mayer Siegfrid.
Şedinţa a început la ora 14,00 şi s-a încheiat la ora 14,30.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier SZABO Mihai.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur (înlocuitor de drept al Primarului, conform Dispoziţiei nr. 454/01.03.2021 a Primarului Municipiului Arad), dna Stepanescu Lilioara - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Sorin Ciurariu, arhitect şef, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Adriana Sobaru - şef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dl. Pavel Neamţiu – director executiv al Direcţiei Venituri, dl. Sorin Contraş, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Popa Alexandru – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică, Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad; dl. Doru Orban - manager al Filarmonicii Arad, dl. Bogdan Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad.
- presa: dna. Diana Duţu – „Aradon”, dna. Bognar Tunde - „Arq.ro”, dna Claudia Gavra – Arq.ro, dl. Tomas Gagyi – „Special” Arad;
- alţii: dna Botung Simina, invitat, dl. Verveşan Răzvan Andrei – invitat, dl. Mănăilă Andrei-Kristian – invitat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.02.2021, a Dispoziţiei nr. 447/25.02.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 25.02.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 25.02.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. Faur L: - Bună-ziua! Vă propun să începem. Cu aprobarea dumneavoastră, o să facem şedinţa reunită a comisiilor şi după aceea trecem la ordinea de zi. O primăvară frumoasă vă doresc tuturor, în primul rând, doamnelor, dar şi domnilor, multă sănătate şi să ne meargă bine în lunile frumoase care vor veni. Aşadar, avem cvorum pe comisii? Perfect! Să începem, aşadar, cu primul proiect de hotărâre – este vorba de
1 - Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului. Aici, dacă avem cine să ne explice despre ce este vorba? Domnișoara Sobaru?
Dra Sobaru A: - Bună-ziua. Este vorba despre modificarea, de fapt, a calendarului stabilit prin Hotărârea Consiliului Local nr. 509, aprobată în decembrie, atunci a fost un anumit calendar, dar având în vedere că în şedinţa de data trecută s-a aprobat rezultatul final, venim cu o propunere de modificare a calendarului, în sensul că prima etapă a analizei noului proiect de management să se desfăşoare între 2 şi 8 martie, iar susţinerea proiectului de management, etapa a doua, în 11 martie.
Dl. Faur L: – Celelalte prevederi rămân neschimbate.
Dra Sobaru A: - Da.
Dl. Faur L: - Ok. Comisia nr. 1 – Sunt întrebări? Dacă nu, supun la vot
Cine este pentru? Comisia nr.1 ?
Dl. Mariş F: - Da. Este în regulă.
Dl. Faur L: - Comisia nr. 2, dacă sunt întrebări? Cine este pentru?
Dl. Bognar L: - Am o întrebare.
Dl. Faur L: - Da, vă rog frumos!
Dl. Bognar L: - Având în vedere că venim la şedinţă, dacă trebuie, cu toate că, mă rog, este o şedinţă de consiliu local cu trei puncte, mă rog, care se putea evita, dar am înţeles că urgenţa este să luăm o decizie privind Filarmonica. Şi altă dată venim cu plăcere, dar să luăm o decizie care, într-adevăr, să fie spre binele acestei instituţii. Eu asta aş vrea să ştiu - care este gândirea, care este concepţia în a crea o soluţie, pe termen lung, de a stinge conflictul, eu am luat, Comisia de Cultură este aici, uitaţi, atâtea sunt documentele care reprezintă istoria conflictelor de la această instituţie. Problematica directorului, începând de la domnul Frandeş, unde tot sindicatul vine cu o scrisoare, că trebuie schimbat ş.a.m.d., ar trebui să găsim şi să analizăm ca deciziile noastre să aibă un impact pozitiv asupra instituţiei, inclusiv, dacă este necesar, să stăm şi să politizăm, că nu este normal ca un lider sindical să fie membru de partid şi să lucreze în interesul, poate, politic şi nu al instituţiei. Aceasta trebuie stabilit. La fel, nu este normal ca directorul să aibă o concubină, care are alte interese acolo. Dar noi am discutat lucrurile acestea. Dacă nu o să stingem (n.n. conflictul) putem să venim în fiecare zi de două, trei ori şi tot nu rezolvăm problema! Eu am considerat că în comisie, nu ştiu dacă este presa, poate să fie, cu drag, dar este interesul Aradului, nu este un interes politic, ca să găsim soluţii pentru această instituţie şi să nu fie scandal. Dăm bani, ştim, din buget, sunt în Comisia de Buget, Finanţe, nu-mi este indiferent dacă dăm bani pentru scandal sau pentru a creşte nivelul cultural şi al, hai să spunem, al acestei instituţii deosebite, cu un fel de, putem spune – punct de atracţie pentru arădeni.
Dl. Faur L: - Acum, din ce am înţeles eu, suntem chiar înaintea unui nou proiect de management. Cred că este un bun prilej ca analiza acelui proiect să fie făcută în aşa fel încât el să corespundă, în final, inclusiv prin contribuţia acelor care pot, din partea noastră, să aducă îmbunătăţiri, modificări, să corespundă exact celor pe care dumneavoastră aici le invocaţi şi cu care şi eu sunt de acord. Este clar că vrem acolo să fie linişte, că vrem acolo să se întâmple lucrurile bune şi frumoase, lucruri pe care o instituţie de cultură le poate oferi cetăţenilor Aradului. Cred că acolo va trebui să lucrăm, să intervenim, să participăm, să contribuim, cu ocazia aprobării noului proiect de management.
Dl. Bognar L: - Dar, domnule viceprimar, era, poate, o întrebare retorică – eu am fost subprefect în anul 1998, când această instituţie a trecut de la Consiliul Judeţean pe plan local, că n-au fost bani suficienţi la judeţ şi atunci, încet, încet sau în *99, au venit încasările la municipiu. De atunci este o instituţie a municipalităţii, cu impact judeţean, poate, şi mai mult. Problema este că nu-i toată lumea conştientă în interiorul acestei instituţii, ce efort financiar, că acum n-am vrut să intervin, numai din punct de vedere al Comisiei de Buget, dar facem bugetul municipiului, inclusiv al acestor instituţii. Dar oamenii, nici, poate, sindicatul, angajaţii, nici managerul nu sunt conştienţi că sunt pe banii arădenilor. Şi nu este indiferent care este imaginea! Mai ales dacă mai şi politizăm, că acum eu nu înţeleg un singur lucru şi cred că putem discuta, că de aceea suntem în consiliu, ca să plecăm de aici, să venim convinşi că facem un lucru bun! Am venit să aprobăm ca acest domn să mai poată participa, implicit, nu vine altcineva la concurs. Domnule, dacă acest lucru este bun pentru Arad, cu tot respectul şi chiar îl ştiu pe domnul Orban! Dar dacă nu găsim o soluţie la conflict, nu-i bine! Şi aici ar trebui să avem, când discutam, tot în comisie, când am cerut control, că liderul de sindicat a fost aici, s-a făcut controlul şi tot nu este linişte! Ce putem face acolo, ca să iasă o treabă bună? Eu am zis că ok, votăm, dar poate în afară de votul nostru, mai este nevoie şi de altceva, de o gândire, de o concepţie, ca să reuşim să aducem instituţia la normal. Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Haideţi, domnule Paşca, domnule secretar de stat – încă nu aţi renunţat la demnitatea de consilier local!! Da. Dacă mai sunt intervenţii la Comisia nr. 2? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. unanimitate). Comisia nr. 3 – dacă sunt intervenții?
Dl. Buruc C: - Aș avea eu o intervenţie. Nu s-a schimbat absolut nimic în modalitatea de evaluare a managerului. Acelaşi lucru a fost făcut, aceiaşi paşi, aceeaşi metodologie şi data trecută, vedem care este rezultatul! Nu suntem de acord cu trecerea aceasta, cu „hei rup-ul”, luăm oamenii de pe patul de spital, să voteze, ca să trecem proiectul, cu ameninţări din acestea voalate, cu nu ştiu ce instanţe şi că „o să plătiţi voi!”. Nu vreau să fac declaraţii politice, nu are de-a face situaţia cu politica. Este o chestiune administrativă, care trebuie rezolvată administrativ, acolo. Şi nu facem asta! De câteva luni de zile o tot lălăim aşa! De aceea noi ne vom abţine şi de la acest punct.
Dl. Faur L: - Mulţumesc frumos. Alte intervenţii? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 3 pentru şi 1 abţinere (dl. Buruc), 1 consilier absent (dl. Mayer)). Şi, în final, Comisia nr. 4? Cine are intervenţii? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 3 pentru, 2 abţineri (dl. Cheşa şi dl. Korodi)). Vă abţineţi? Da. Numai că nu a fost… Dacă la Comisia nr. 5 are cineva intervenții, întrebări? Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Da. Vă rog, domnule profesor!
Dl. Vlad C: - Acum, la fiecare şedinţă, de când am intrat în consiliu, am avut o intervenţie pe subiectul Filarmonicii, da, ok, merci! Am înţeles preocuparea domnului Bognar, acum o să fac, profit de faptul că este aici, de politizare a sindicatului, a domnului manager. Nu ştiu care este membru, în ce partid şi nici nu mă interesează, comisia noastră, care se confruntă cu această problemă de când a început acest consiliu, nu a fost interesată de apartenenţa politică a nimănui. Ştiu că adevărul este undeva la mijloc, dar înclin să cred că nu este normal ca un manager să plătească 19 mii de euro pentru ca să-i facă cineva un afiş, o dată la două săptămâni. Şi atunci, aici este de fapt problema – noi ne plângem că instituţiile de cultură arădene nu cheltuiesc eficient banii, păi nu o fac din cauza managementului! Sindicatul nu are nicio vină despre cum cheltuieşte o instituţie banii, iar domnul Bognar, cu tot respectul pentru vârsta lui şi pentru funcţia pe care a deţinut-o atâta vreme, ar trebui să ştie cam cum a ajuns domnul Orban acolo sau cum se cheltuiesc banii Filarmonicii, că de atâta timp a fost responsabil de Filarmonică, dacă îmi aduc eu bine aminte şi nu putem acum să ne apucăm să dăm vina, nici în faţă, nici în spate, pe acest subiect. Noi vom aproba acest proiect, pe simplul motiv că vom da o şansă echipei care va evalua proiectul de management, să evalueze corect. Cred că reprezentantul Comisiei de Cultură în această Comisie de evaluare este domnul Galea şi sperăm să-şi facă datoria cu desăvârşire şi în cunoştinţă de cauză. A fost, a discutat cu membrii Filarmonicii, deci cu artiştii Filarmonicii, să nu credeţi că noi am discutat doar cu domnul Dogaru sau doar cu domnul Orban! Am foşti elevi, care sunt acum instrumentişti la Filarmonică, am foşti colegi profesori, care sunt acum instrumentişti acolo şi am discutat cu toţii problema aceasta. Deci, cred că ne-am întâlnit eu şi domnul Galea cu cel puţin 30, dacă nu mai multe persoane, de la Filarmonică, din ambele tabere, indiferent. Problema acolo este o problemă de management, pe care noi, ca şi Consiliu, trebuie să o rezolvăm. Trebuie să existe interes şi de la executiv şi de la, nu ştiu dacă şi de la legislativ, dar ce om fi noi, ca şi consiliu! Deci, dacă nu vine interesul din ambele părţi, nu vom reuşi niciodată să soluţionăm problema de acolo. Oamenii aceia vor să cânte! Deci, oamenii respectivi vor să cânte, n-a fost unul care să-şi dorească să stea acasă. Oricine orice ar spune, şi eu nu suport să aud pe cineva, inclusiv membrii din executiv, să spună la un moment dat că interpreţii nu vor să cânte sau nu vor să-şi desfăşoare activitatea ş.a.m.d., că nu este normal. Deci, acei oameni sunt instrumentişti, vocalişti de vocaţie! Ei îşi doresc să-şi facă meseria. Iar noi nu le dăm ocazia, întreţinând un management care îi forţează să-şi cumpere flori singur. Deci, artiştii Filarmonicii, la ultimul spectacol, de joi, au împodobit singuri scena, au adus de la Timişoara doi balerini pe sponsorizări, ei căutând tot acest lucru. Nu este normal aşa ceva! Şi vreau să înţelegem şi noi din consiliu, şi dumneavoastră, din executiv. Vă mulţumesc.
Dl. Faur L: - Mulţumesc şi eu. Dacă mai sunt intervenţii, la Comisia nr. 5? Poftiţi, domnule Galea! Şi pe urmă vă dau replica, domnule Vlad!
Dl. Galea C: - Subscriu celor spuse de colegul meu, Codrin. În ultimele două luni probabil că am petrecut foarte mult studiind acest caz, în pofida lucrurilor care, poate, s-au văzut în ultimele săptămâni sau la ultima şedinţă, aşa cum colegii mei au amendat lucrurile. Să ştiţi că suntem foarte determinaţi pentru a rezolva problema de acolo, dar este obligatoriu să respectăm şi să rămânem în limitele legale, pentru că putem să ne aprindem aşa, emoţional şi să discutăm pe marginea subiectului mult şi bine. Dar, până la urmă, rezolvarea doar conform legilor în vigoare o putem aduce. Aşa că va urma o perioadă interesantă în ceea ce priveşte evaluarea. Din păcate, aşa cum aţi auzit aici, Consiliul Local are doar o treime din atribuţii, din nota de la evaluare. Va fi o luptă interesantă, dar, de ce vreau eu să vă asigur, este că, personal, pentru că numele meu a fost pomenit, am să-mi dau toată silinţa pentru a rezolva această problemă de management. Problema este la mai multe niveluri, nu doar la nivel financiar, cum s-a mai pomenit aici, de câteva ori. Este la mai multe niveluri. Am studiat şi rămâne să discutăm pe marginea acestui subiect, probabil, după evaluare. Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Mulţumesc şi eu. Haideţi să supunem la vot şi după aceea vă dau replica. Dacă nu mai sunt alte intervenţii la Comisia nr. 5, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. 4 pentru şi o abţinere (dna Aur)). Da? S-a notat? Bun. Mulţumim. Acum, domnule Bognar, aveţi replica! Vă rog!
Dl. Bognar L: - Având în vedere, nu replică! Colegii sunt mai noi în consiliu, alţii avem o anumită vechime. Suntem colegi! Problema este că avem aceste „deja vu-uri”, acum, dacă facem o istorie, de ani de zile, de aceea vă spun! Da, eu, vremelnic în funcţie, cât am fost în cadrul executivului, dar nu am avut niciodată decizia deplină de a lua hotărâri şi nici acum, nici dumneavoastră nu puteţi lua de unul singur o hotărâre, da? Acesta este procesul democratic în care funcţionează Consiliul Local, inclusiv care dintre directori va ajunge sau nu, cine are majoritatea voturilor, o să ajungă! Aceasta este, de fapt, esenţa democraţiei. Problema este că eu de aceea susţin ce am spus mai înainte, că noi, în ultima comisie, am cerut o verificare, da? Verificarea s-a făcut. Această verificare ce am primit-o şi am votat sau s-a discutat în şedinţa trecută este ok. Atunci, undeva, problema nu este bine. Dacă sindicatul totdeauna atacă este un conflict. Eu, personal, ani de zile, pot să vă spun că de câte ori am încercat un dialog real atât la birou cât şi la faţa locului! Din păcate, animozităţile aşa de mari au fost că nu am putut să discutăm, era încă Văcean director! Eu nu zic că a fost o alegere perfectă, dar aşa s-a ales atunci şi nu eu, personal, l-am promovat ca director. Soluţia noastră este ca, într-adevăr, aşa cum dumneavoastră aţi discutat cu oamenii, să vorbim şi cu alţii, că poate un angajat vrea salariu cât mai mare cu muncă mai puţină. Am avut mai multe analize. A fi un interpret bun, nu este un strungar, care să, mă rog, să producă cinci bucăţi de o piesă pe oră, este altceva. Conflictul celălalt este cu cine semnează şi de aici a fost un alt conflict, mă rog, acele foi de prezenţă. Condica de prezenţă. Ştie doamna Naaji, că a fost…, în conducerea, deci instituţia, este conducerea executivă, pe de altă parte sunt membri în Consiliul de Administraţie, eu nu am fost membru, să vedem, colegii care au fost membri, ce părere au? Şi de aceea zic că ok, am venit la o şedinţă extraordinară, dorinţa este ca, într-adevăr, să ne aplecăm suficient de bine asupra problemelor, dar dacă se spun minciuni sau neadevăruri, trebuie spus: „domnule, acela este neadevăr, acesta este adevărul”. Asta solicit eu! Cu tot respectul faţă de toţi! Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Mulţumesc şi eu. Pentru că îl avem şi pe domnul Fordon, şi precizez că este dorinţa şi dreptul dumnealui să participe la şedinţe, solicit, dacă mă aude domnul Decebal Fordon, să-şi exprime pentru Comisia nr. 3, votul - pentru, împotrivă sau abţinere! Deci, domnule Fordon, ne auziţi? Dacă ne auziţi, vă rugăm, votul dumneavoastră la acest proiect de hotărâre, de la punctul 1 al ordinii de zi. Ok. O să transmită votul on line. Supun la vot primul proiect din comisiile reunite, domnule Fordon, votaţi pentru, împotrivă sau abţinere, în Comisa nr. 3? Ne auzim?
Dl. Fordon D: - ( n.n. on line): - Da!
Dl. Faur L: - Aşadar, vorbim despre votul în Comisia nr. 3 la acest punct al ordinii de zi, dacă ne-aţi auzit de la început, să vă exprimaţi votul: pentru, împotrivă sau abţinere. Da. Nu cred că putem!
Dl. Fordon D.( n.n. on line): - Da!
Dl. Faur L: - Deci, votaţi pentru, împotrivă sau abţinere, la Comisia nr. 3, primul proiect de hotărâre ? Cel cu Filarmonica.
Dl. Fordon D.( n.n. on line): – Da. Pentru!
Dl. Faur L: - Mulţumim. Trecem la al doilea punct
2. Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – iniţiativa primarului.
Comisia nr. 1 – Dacă sunt întrebări? Vă rog!
Dl. Stana F: - Dacă în analiza proiectului de management s-a luat în considerare aspectul financiar al producţiilor planificate de manager, prin proiectul său, vă amintesc că prin perioadele anterioare am avut producţie la Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, unde am plătit 2000 de lei pentru un beneficiar, ceea ce nu mi se pare normal şi dacă există măsuri care să prevină asemenea situaţii pe viitor?
Dl. Faur L: - Da. Primim un răspuns?
Dra Sobaru A: - S-au luat în calcul, aşa cum sunt cerinţele prevederilor legale din O.U.G. nr.189 din 2008, toate recomandările făcute în raportul final al comisiei, toate recomandările făcute de comisie.
Dl. Galea C: - Bun. Poate că, sincer, Florin, domnul Florin, nu ştiu dacă am înţeles exact întrebarea, eu am fost în Comisia de evaluare – poţi să repeţi, te rog, dacă este ceva ce mă priveşte pe mine, fiind în Comisia de evaluare ?
Dl. Stana F: - Da. Dacă managerul teatrului şi-a luat în vreun fel angajamentul, prin proiectul depus, ca banii contribuabililor să fie cheltuiţi chibzuit. Asta am întrebat, în contextul în care, din raportul pe care el l-a depus pentru cei trei ani încheiaţi, am observat producţii ale instituţiei pe care o conduce, în care, pentru un beneficiar prezent la respectiva producţie s-au cheltuit 2000 de lei. Adică, ăla costa spectacolul „per capita”, per un beneficiar, ceea ce mie mi se pare foarte mult! Nu ştiu dacă ne permitem să dăm atâţia bani, dar eu cred că ar trebui să fim atenţi la astfel de situaţii şi de aceea am întrebat – există vreun interes pentru felul în care se cheltuie banii din bugetul local? Mulţumesc.
Dl. Galea C: - Ok. În proiectul de management nu au fost prevăzute astfel de prevederi, dar eu am citit în întregime proiectul de management, l-am analizat, aş putea să spun, nu doar l-am citit şi nu există prevederi legate de astfel de costuri în proiectul pe care noi urmează să-l aprobăm astăzi. Perspectiva personală, pentru că şi aici am analizat, în multe domenii, acest proiect, perspectiva personală este că astfel de lucruri pe care le-aţi ridicat, în acest moment, ar trebui şi trebuie urmărite constant, legat de costuri, pentru că, repet, ele nu sunt, nu este un necesar, se pare şi nu au fost prevăzute într-un proiect de management. Dar reducerea costurilor, cu siguranţă, este un lucru bun, dar repet - cred că ar trebui, noi, cei din Comisia de Cultură şi nu doar, pentru că există, sunt convins, şi în aparatul administrativ astfel de persoane, care se ocupă de astea, cred că ar trebui constant să urmărim şi să mergem să vedem ce se întâmplă în astfel de instituţii, lucru pe care eu, personal, mi l-am propus.
Dl. Faur L: - Mulţumim frumos. Mai sunt şi alte intervenţii? Vă rog.
Dl. Buruc C: - Vreau să-l întreb pe colegul cum crede el că ar trebui să fie cuantificat financiar actul artistic, asta nu înţeleg eu, cum poţi să cuantifici financiar actul artistic!
Dl. Stana F: - Nimeni nu evaluează calitatea actului artistic, mai ales prin prisma banilor. Era vorba de nişte indicatori ai unui rezultat – dacă avem un cost mediu, redus per beneficiar, asta nu înseamnă că am scăzut calitatea actului artistic, ci că am avut un management mai bun, vorbim aici de managementul teatrului şi nu de calitatea artistică. Managerul trebuie să acopere, într-adevăr, toate aspectele acestei instituţii, dintre care, cel puţin la Comisia de buget, ne interesează partea financiară. Vă mulţumesc!
Dl. Faur L: - Bun. Rămânem la Comisia nr. 1 – mai sunt intervenții? Dacă nu, trecem la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 2, vă rog frumos, dacă sunt intervenţii? Dacă nu sunt, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 3? Vă rog!
Dl. Buruc C: - Am o intervenţie şi trebuie să spun lucrul acesta – era o mică povestioară – în al doilea război mondial, în Anglia, nu se prevăzuseră bani pentru Ministerul Culturii, în speţă, pentru piesele de teatru, Churchill i-a întrebat pe cei care au alcătuit bugetul: „Domnule, de ce nu sunt bani pentru asta?”, răspunsul a venit simplu: „Domnule, suntem în război, ne costă prea mult, nu este sigur...” şi atunci el a răspuns: „Atunci pentru ce ne mai luptăm?”. Cred că asta ar trebui să avem în cap, când ne gândim la cuantificarea aceasta, financiară, a actului artistic. Mulţumesc!
Dl. Faur L: - Mulţumesc şi eu. Mai sunt şi alte intervenții la Comisia nr. 3? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? Da. Pentru. Am auzit şi de la domnul Fordon – „pentru”. Mulţumesc frumos. Trecem la Comisia nr. 4 – sunt intervenții, întrebări? Dacă nu, supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Şi la ultima comisie, Comisia nr. 5, dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Mulţumesc frumos. Trecem la următorul punct al ordini de zi:
3. Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Vasile Milea nr. 19 - iniţiativa primarului. Comisia nr. 1 – dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate); Comisia nr. 2 ? Întrebări? Supun la vot. Cine este pentru?
Dna Stepanescu L: - Unanimitate (n.n. inclusiv dl. Fordon – on line)
Dl. Faur L: - Comisia nr. 3 – întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate - inclusiv dl. Fordon – on line). Domnul Fordon – „pentru”. Am înţeles. Comisia nr. 4 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate). Comisia nr. 5 – supun la vot. Cine este pentru? (n.n. Unanimitate, inclusiv dl. Fordon – on line).
De aici şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Faur L: - Aşadar, am trecut de lucrul pe comisii şi acum vom trece la desfăşurarea propriu-zisă a şedinţei extraordinare, cu intonarea Imnului Național.
(n.n. In cadru solemn este ascultat Imnul de Național al României).
Dl. Faur L: - Deschidem şedinţa prin solicitarea aprobării ordinii de zi, ce tocmai am dezbătut-o prin comisiile de specialitate. Supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1.Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului.
2.Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – iniţiativa primarului.
3.Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Vasile Milea nr. 19 - iniţiativa primarului.
Cine este pentru?
Dl. Fordon D (on line): – Pentru.
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 93 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl.Faur L: - Şi domnul Fordon a votat pentru. Mulţumesc. Domnule preşedinte de şedinţă, vă rog să preluaţi conducerea acestei şedinţe.
Dl. Szabo: - Mulţumesc. Punctul nr. 1.
1
Proiect de hotărâre nr. 98/2021 privind aprobarea modificării Anexei prevăzute în Regulamentul pentru organizarea și desfășurarea analizei noului proiect de management al domnului Orban Doru, manager al Filarmonicii Arad, care a obținut în urma evaluării finale nota 9.68, Anexă aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 509/2020 – inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 19 pentru, 3 abţineri (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur)
- 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 94 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
2
Proiect de hotărâre nr. 99/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului
Teatrului Clasic "Ioan Slavici" Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 95 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 101/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad,
B-dul Vasile Milea nr. 19 - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 96 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt alte obiecţii?
Dl. Faur L: - Da. Mulţumim foarte mult. Îl felicităm pe domnul Mihai Paşca pentru înalta demnitate de secretar de stat, în Ministerul Justiţiei, pe care a primit-o şi dumnealui vrea să ne adreseze câteva cuvinte. Poftiţi!
Dl. Paşca M: - Vă mulţumesc, domnule viceprimar. Domnilor colegi, stimată doamna secretar general, stimaţi reprezentanţi ai presei, îmi revine obligaţia astăzi să îmi anunţ retragerea din Consiliul Local Municipal Arad, obligaţie legală pentru că, aşa cum distinsul coleg Lazăr Faur a spus mai devreme – este adevărat, am fost numit într-o demnitate publică ce este incompatibilă cu derularea pe mai departe a activităţii în Consiliul Local al Municipiului Arad. Vreau să spun că părăsesc astăzi Consiliul Local Municipal printr-o demisie, pe care o voi înregistra imediat după şedinţă, cu gânduri uşor contradictorii, pe de-o parte, un mic regret că perioada scurtă petrecută alături de dumneavoastră nu mi-a permis să îmi aduc o contribuţie în aşa mare măsură cum aş fi dorit la actul de guvernare locală, dar vă promit că voi rămâne alături de administraţia municipiului Arad şi, în limita competenţelor mele, voi încerca să susţin, prin orice mijloace, activitatea de aici şi aştept orice fel de propuneri şi iniţiative de dezbatere, care mi-ar putea fi aduse spre atenţie, mă îndrept aici, mai ales, spre doamna secretar general şi o asigur de toată deschiderea mea şi pe viitor. Mulţumesc domnului Lazăr Faur pentru colaborare şi îi urez succes în postura de viceprimar, pe mai de parte. Mă bucur pentru colaborarea bună pe care am avut-o cu domnul Bibarţ, îmi pare rău că nu este aici. De asemenea, aş dori să le mulţumesc colegilor din Partidul Naţional Liberal pentru modul unit şi pentru coeziunea pe care au manifestat-o în ultimele luni de zile în cadrul acestei echipe, mulţumesc colegilor din UDMR pentru buna şi corecta colaborare pe care am avut-o în cadrul Consiliului Local Municipal, de asemenea, colegilor din Partidul Mişcarea Populară, Cristi Galea, mulţumesc pentru colaborare şi mă bucur că, sau, mă rog, simt că va exista o apropiere şi pe mai departe între PNL şi PMP, sper, cel puţin în Consiliul Local Municipal sunt sigur va fi o colaborare foarte bună şi pe mai departe. Aş vrea să remarc activitatea distinşilor colegi de la USR PLUS din Consiliul Local Municipal, chiar dacă nu am fost întotdeauna de pe aceleaşi poziţii şi chiar dacă am avut parte de polemici, zic eu, constructive, în această perioadă, consider că dânşii şi-au adus şi îşi vor aduce şi pe mai departe o contribuţie valoroasă dezbaterii din Consiliul Local Municipal şi nivelul acestei dezbateri va fi mai ridicat prin prezenţa lor aici, îi felicit şi le mulţumesc pentru colaborare. De asemenea, le mulţumesc şi colegilor din PSD. Vă urez mult succes şi, aşa cum am spus, rămân aproape de dumneavoastră. Doamne ajută!
Dl. Faur L: - Succes deplin şi dumneavoastră!
(n.n. sala aplaudă).
Dl. Faur L: - Cu aceasta, vă mulţumesc şi eu pentru participare şi vă doresc toate cele bune!
Dna Stepanescu L: - Preşedinţii de comisii şi secretarii sunt rugaţi să mai rămână 5 minute pentru semnături. Mulţumim!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 14,30).
Red./Dact. PC/PC Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 01.03.2021, extraordinară
Vizualizare PDF [ Înapoi ]