R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei ordinare
din data de 16.04.2021
Nr. 39.574/18.05.2021
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 16 aprilie 2021, au fost prezenţi 23 de consilieri din 23 în funcţie (domnul consilier Ioan Gaman şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferinţă (Join Zoom Meeting)). De la punctul 23 al ordinii de zi au rămas în sală 17 consilieri, plus domnul consilier Gaman, care a votat online toată şedinţa (5 consilieri au părăsit sala întrucât şi-au exercitat atribuţia de membru în Comisia de validare şi numărare a voturilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad, la punctele 6 şi 7de pe ordinea de zi, unde a fost vot secret).
Şedinţa a început la ora 10,15 şi s-a încheiat la ora 11,30.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Ciurariu Emilian Sorin, arhitect şef, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Florea Liliana, director executiv al Direcţiei Edilitare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Dezvoltare şi Întreţinere, dl. Adrian Toma – director general, Direcţia Generală Poliţia Locală Arad, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Carmen Radu, şef serviciu, Serviciul Financiar - Contabilitate, dna Sandra Dinulescu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Investiţii, dna Barbura Eliza, şef serviciu, Serviciul Relaţii cu Publicul, dna Consuela Avram, şef serviciu, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dl. Georgian Todor, consilier, Biroul Protecţie Civilă Voluntariat pentru Situaţii de Urgenţă, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Sorina Groza, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Doris Micu - consilier, dna Carmen Popa - consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Varga Oana, șef serviciu, Serviciul proiecte, strategii sociale și logistică – Serviciul Public de Interes local “Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Mariana Szucs, director executiv al Centrului Social „Cantina Municipală Arad”, dl. Daniel Cana, șef serviciu, Centrul Municipal de Cultură Arad, dl. Bogdan Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad, dl. Doru Orban, manager al Filarmonicii Arad, dl. Stelian Nistor, director general al S.C. Târguri, Oboare şi Pieţe S.A., dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC Recons SA Arad, dna Ardelean Cornelia, director economic al SC Recons SA Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA,
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”, Cătălin Filea – „Arq.ro”, Diana Duţu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Tomas Gagyi – „Special Arad”, Andreea Daniela Burciu – „Special Arad”.
- alţii: dna Botlung Simina, invitat, dl.Vermeşan Răzvan, invitat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 9.04.2021, a Dispoziţiei nr. 764/9.04.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media, au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 9.04.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 10.04.2021, în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Aştept să împartă, acesta este amendamentul PSD-ului, de care nu am ştiut şi de aceea nu-l aveţi în listă. Îl distribuie acum, după care vom avea Imnul de Stat şi intrăm, numai bine la timp, în şedinţa ordinară.
Până dă şi la următorul rând, repet, o să începem şedinţa ordinară. Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare, spre final, este şi proiectul de buget. Doar la proiectul de buget s-au primit amendamente. Ne-am organizat, aşa cum v-am spus, toată lumea a primit un centralizator al amendamentelor, pe care îl regăsiţi până la poziţia 11, amendamentele şi iniţiatorii, iar acum, suplimentar, aţi primit şi amendamentul colegilor de la PSD. Este al doisprezecelea amendament. Cei care le au, în forma şi scrisă şi semnată de consilieri şi de primar, le vor citi, domnul preşedinte le va da cuvântul, conform tabelului, în ordinea de acolo, iar ulterior îi rog să nu plece cu documentul, ci să-l predea doamnelor de la administraţie publică, pentru că este documentul oficial. Nu am mai multiplicat încă o sută şi ceva de pagini, că le aveţi oricum centralizate şi se citeşte. Dacă toată lumea a primit documentele, vă propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Dacă faţă de prezenta ordine de zi, mai sunt şi alte propuneri? Nu sunt. Supun votului dumneavoastră următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 93/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă condominii 4 apartamente şi locuinţă individuală'' generat de imobilele identificate prin C.F. nr. 331778-Arad, CF nr. 331779-Arad, CF nr. 331780-Arad, CF nr. 331781 - Arad amplasament: strada Măcieşului, nr. 10-16, municipiul Arad, judeţul Arad – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 196/2021 privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 182/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 281/2019 privind aprobarea proiectului „Reconversia funcțională și revitalizarea terenului din zona Micălaca 300 și transformarea lui în zonă de agrement și petrecerea timpului liber” și a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările și completările ulterioare– iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr. 174/2021 privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 5 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 172/2021 privind aprobarea modificării statului de funcții al Serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 141/2021 privind modificarea componenţei Consiliului Comunitar Consultativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Arad – iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 103/2021 ed.1 rev.1 privind constituirea Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuinţe, de aprobare a schimburilor şi modificărilor de contracte pentru locuinţele aflate în proprietatea Statului Român/Municipiului Arad– iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 173/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea publică a Municipiului Arad a imobilului situat în Municipiul Arad, înscris în C.F. nr. 334896 Arad – iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 176/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 5, situat în Arad, str. Unirii. 14, parter – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr. 177/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 3, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, parter – iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre nr. 181/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 92, parter – iniţiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 180/2021 privind aprobarea actului adițional la contractul de transmitere în folosință gratuită nr.1/02.05.2018, încheiat cu Autoritatea Electorală Permanentă– iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 149/2021 privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Cuza Vodă, nr. 49- înscris în CF nr. 356853 Arad – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 183/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Zona Str. Obedenaru şi Str. Fulgerului–înscris în CF nr. 351041 Arad – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre nr. 184/2021 privind atestarea apartenenţei la proprietatea municipiului Arad şi dezlipirea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 32-38, înscris în CF nr. 352124 Arad – iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr. 185/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren, situat în Municipiul Arad, la intersecția Străzii Feleacului și Calea Victoriei, înscris în CF nr. 326917 Arad – iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre nr. 189/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor al S.C. Compania de Apă Arad S.A. – iniţiativa primarului – RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
18. Proiect de hotărâre nr. 195/2021 privind rectificarea Hotărârii nr. 455/2020 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea unor măsuri pentru amplasarea aparatelor de aer climatizat pe fațadele clădirilor din municipiul Arad în zona construită protejată, zona monumente protejate din ansamblul urban al Municipiului Arad, republicată conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 86 din 22 februarie 2021– iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre nr. 197/2021 privind aprobarea plății cotizațiilor aferente anului 2021 către unele asociații și organisme la care Municipiul Arad deține calitatea de membru– iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr. 178/2021 privind aprobarea Situaţiilor Financiare ale Municipiului Arad la data de 31 decembrie 2020 – iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre nr. 167/2021 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre nr. 168/2021 privind adoptarea Bugetului General de Venituri si Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 172 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Inclusiv domnul Găman. Mulţumim frumos. Unanimitate. Domnule preşedinte, vă rog.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 1
1
Proiect de hotărâre nr. 93/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Zonă condominii 4 apartamente şi locuinţă individuală'' generat de imobilele identificate prin C.F. nr. 331778-Arad, CF nr. 331779-Arad, CF nr. 331780-Arad, CF nr. 331781 - Arad amplasament: strada Măcieşului, nr. 10-16, municipiul Arad, judeţul Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. A, da, domnul Curcanu, vă rog!
Dl. Curcanu D: - O intervenţie, dacă se poate?
Dl. Szabo M: - Scuze, nu te-am văzut!
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarţ, anul trecut aţi ajuns cunoscut pe toate posturile naţionale de televiziune pentru „celebra românească”. Vreau să vă spun că acest PUZ, acest proiect, din punct de vedere urbanistic, este tot un fel de „românească” ! De ce? Pentru simplul motiv că nu se construiesc blocuri în zone de case. Acest proiect este o anomalie şi aşa ceva nu se face într-un oraş european. Eu vă solicit să retrageţi acest proiect de pe ordinea de zi, dacă nu, noi, consilierii, USR PLUS, vom vota împotrivă. Vă mulţumesc!
Dl. primar: - Mulţumesc! Tot pe româneşte, îi dau cuvântul arhitectului-şef sau doamnei Sandra, care vă va explica subiectul.
Dl. Ciurar S: - Bună-ziua, doamnelor, domnilor consilieri, domnule primar, domnule preşedinte. Avem în faţă o documentaţie de urbanism, care, prin reglementările sale, nu excede reglementările existente în municipiul Arad. A trecut prin toate etapele, inclusiv consultarea şi vă este prezentată, îndeplinind toate avizele şi toate procedurile legale, în faţa dumneavoastră se află decizia de aprobare sau nu. Dacă vorbim stricto-senso, este o documentaţie normală şi firească, în evoluţia urbană a oricărui oraş. Pot să vă spun mai multe despre ce înseamnă o situaţie de reglementare, acolo unde nu există. Terenul acesta nu este edificabil pentru locuinţe. De aceea a trebuit modificat Regulamentul General de Urbanism pentru ca proprietarii săi să-l poată folosi în acest sens.
Dl. Szabo M: - Domnul Bognar.
Dl. Bognar L: - Având în vedere că nu mai activez în cadrul Comisiei de Urbanism, dar în mandatul trecut am avut mai multe propuneri, să avem o concepţie de dezvoltare urbanistică sistematizată. Deci, dacă este un cartier de case, mă rog, rezidenţiale ş.a.m.d., să nu punem blocuri. Deci, de ce trebuie să votăm un P.U.Z., dacă există un PUG? Nu? Deci, este o reglementare a Consiliului Local, venim cu alta, dacă considerăm că este necesar. Ţinând cont că, într-adevăr, procedurile s-au demarat în momentul când au intrat şi a primit deja anumite avize, dar în momentul în care avem o concepţie la nivelul Consiliului Local vis-a-vis de ce vrem să facem, atunci, într-adevăr, ar trebui stabilită ordinea priorităţilor. Deci, Consiliul Local să hotărască cum vrem să sistematizăm, respectiv cum să dezvoltăm urbanistic oraşul şi după aceea să se dea anumite avize. Eu, pentru aceasta, propun să avem o discuţie în coaliţie sau mai lărgită, aşa cum am reuşit şi cu bugetul, în care să stabilim în ce direcție mergem „Quo Vadis Arad?” în domeniul urbanistic. Eu, până atunci, mă abţin la toate PUZ-urile până ce nu vedem unde vrem să ajungem, că, la un moment dat, au spus unii că este un investitor, care ar vrea să facă un bloc. Foarte bine! Dar ce părere are proprietarul, care a investit şi el în propria casă şi vrea intimitate. Noi suntem puşi aici să facem dreptate pentru toţi, nu numai pentru unii! Mulţumesc.
Dl. Buruc C: - Aş avea eu o întrebare, dacă-mi permiteţi, înainte să luaţi cuvântul, domnule primar, către doamna secretar şi către domnul arhitect - acest PUZ respectă condiţiile legale de acordare a lui? Adică are toate avizele care se solicită pentru zona respectivă? Dacă se respectă regimurile de înălţime pentru zona respectivă? Mulţumesc.
Dna Stepanescu L: - Confirm cele afirmate de către domnul arhitect-şef. Sunt întrunite toate cerinţele legale, ba chiar procentul pentru spaţii verzi este mai mare, raportat la alte planuri urbanistice şi tocmai de aceea a fost necesar un plan urbanistic zonal, nou, pentru a modifica regimul de înălţime prevăzut în PUZ-ul iniţial pentru acea zonă. Din punct de vedere al legalităţii întruneşte cerinţele legale.
Dl. Szabo M: - Domnule primar.
Dl. primar: - Eu, doar o întrebare domnului arhitect – şef – se lucrează la P.U.G., urmează să fie pus în licitaţie, pentru execuţie şi va mai dura. Până vom avea P.U.G., că n-o să putem să nu mai aprobăm niciun P.U.Z., mai putem face ceva reglementări de nivelul Consiliului Local, astfel încât să nu apară situaţii de genul –„vine un PUZ” şi pe de altă parte, el respectă toate condiţionalităţile, din acest moment, iar pe de altă parte, vedeţi, se spune – n-ar fi bine că, parcă este un etaj în plus. Că, după aceea, există varianta Consiliul Local să nu-l aprobe şi respectivul să te dea în judecată şi să te oblige, prin sentinţă, pentru că el a respectat toate normele. Deci, până vom avea un P.U.G., mai putem reglementa ceva?
Dl. Ciurariu S: - Domnule primar, cred că acest subiect ar putea să dea naştere unei dezbateri profesionale şi sociale şi dacă există o tendinţă, care să încerce să oprească excesul, vom căuta o formulă pentru a o legifera. În mod normal, această documentaţie nu excede cu nimic din ceea ce prevede P.U.G.- ul., nici regim de înălţime, nici procent de ocupare, nici măcar numărul de apartamente. De aceea noi l-am promovat, cu certitudinea că nu va genera o schimbare majoră, dar, într-adevăr, există locuri unde, poate numărul de apartamente sau excesul de coeficienţi ar trebui limitat şi pentru asta avem şi comisie tehnică şi filtrele tehnice. Dar, dacă consideraţi, cred că ar putea fi o perioadă bună ca să stabilim direcţiile pe care noul PUG să le legifereze.
Dl. primar: - Deci, astăzi şi acum, nu avem nicio motivaţie legală să nu fim de acord…
Dl. Ciurariu S: - Nu.
Dl. primar: - …iar pentru viitor aş ruga, dacă ne daţi un termen şi doresc, mai ales domnul Bognar, care este cu experienţă, colegul nostru de la U.S.R., care văd că ştie cum este cu „româneasca” şi doreşte să facă în româneşte ceva propuneri, să avem un deadline, nu ştiu, în două săptămâni, într-o lună, cum consideraţi, ca să facem un pas înainte şi ulterior să putem, dacă se consideră tot aşa, în for colectiv, să depăşim momentul.
Dl. Ciurariu S: - Da, Cred că o lună.
Dl. Primar: - Este bine, pentru colegi, o lună de zile, pentru cine doreşte să vină cu câteva idei în sensul acesta. Bun. Ok. Vă rog să supuneţi la vot!
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
12 voturi pentru, 11 abţineri (dl. Bognar, dl. Szabo, dl. Stana,
dl. Mayer, dl. Curcanu, dl. Costea, dl. Chifa, dna Săbău, dl. Vlad, dl. Galea,
dna Vornicu) – 22 consilieri în sală - (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 173 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Următorul punct
2
Proiect de hotărâre nr. 196/2021 privind aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor al Municipiului Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 174 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
3
Proiect de hotărâre nr. 182/2021 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 281/2019 privind aprobarea proiectului „Reconversia funcțională și revitalizarea terenului din zona Micălaca 300 și transformarea lui în zonă de agrement și petrecerea timpului liber” și a cheltuielilor legate de proiect, cu modificările și completările ulterioare– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 175 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr.4
4
Proiect de hotărâre nr. 174/2021 privind aprobarea încheierii Actului adițional nr. 5 la Contractul de concesiune a Serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 176 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 5
5
Proiect de hotărâre nr. 172/2021 privind aprobarea modificării statului de funcții al serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 177 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr.6
6
Proiect de hotărâre nr. 141/2021 privind modificarea componenţei
Consiliului Comunitar Consultativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Aici avem vot secret. Vă rog să distribuiţi! Până se centralizează voturile mergem în continuare. Punctul nr.7. După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 178 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 103/2021 ed.1 rev.1 privind constituirea Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuinţe, de aprobare a schimburilor şi modificărilor de contracte pentru locuinţele aflate în proprietatea Statului Român/Municipiului Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: Şi aici avem vot secret. Mergem în continuare
După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 179 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 173/2021 privind atestarea apartenenței la proprietatea publică a Municipiului Arad a imobilului situat în Municipiul Arad, înscris în C.F. nr. 334896 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 180 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
9
Proiect de hotărâre nr. 176/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 5, situat în Arad,
str. Unirii. 14, parter – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 181 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 177/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 3, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, parter – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 182 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
11
Proiect de hotărâre nr. 181/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 92, parter – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 183 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 180/2021 privind aprobarea actului adițional la contractul de transmitere în folosință gratuită nr.1/02.05.2018, încheiat cu Autoritatea Electorală Permanentă– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 184 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
13
Proiect de hotărâre nr. 149/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Cuza Vodă, nr. 49- înscris în CF nr. 356853 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 185 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
14
Proiect de hotărâre nr. 183/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Zona Str. Obedenaru şi Str. Fulgerului–înscris în CF nr. 351041 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 186 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
15
Proiect de hotărâre nr. 184/2021 privind atestarea apartenenţei la proprietatea municipiului Arad şi dezlipirea imobilului situat în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 32-38, înscris în CF nr. 352124 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dna Stepanescu L: - Colegul Popa Alexandru, vă rog să-i atrageţi atenţia domnului consilier (n.n. Gaman), a votat la punctul 15!
Dl. primar: - Domnule Gaman, punctul 15, cum votaţi?
Dl. Găman I: - Pentru.
Dl. primar: - Mulţumim.
Dl. Szabo M: - Mulţumim.
S-a adoptat Hotărârea nr. 187 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
16
Proiect de hotărâre nr. 185/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren, situat în Municipiul Arad, la intersecția Străzii Feleacului și Calea Victoriei, înscris în CF nr. 326917 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 188 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Punctul 17
17
Proiect de hotărâre nr. 189/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor al S.C. Compania de Apă Arad S.A. – iniţiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI
Dl. primar:-Îmi permiteţi?
Dl. Szabo M: - Da.
Dl. primar: - Am primit de la Consiliul Judeţean acum, pentru că şi dânşii sunt în Adunarea Generală de la Apă-Canal, ne-au rugat să retragem proiectul, să ne armonizăm cu domniile- lor, să nu fie două proiecte, să sune în două feluri diferite şi nu este nicio urgenţă, am rugămintea la dumneavoastră să fiţi de acord să amânăm punctul 17. N-am ştiut dinainte. Acum ne-a semnalat doamna secretar de la Consiliul Judeţean. Vă rog să supuneţi la vot reatragerea.
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Domnule Gaman şi dumneavoastră, da?
(n.n. on-line)
Dl. Gamanu I: - Da.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos.
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
18
Proiect de hotărâre nr. 195/2021 privind rectificarea Hotărârii nr. 455/2020 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea unor măsuri pentru amplasarea aparatelor de aer climatizat pe fațadele clădirilor din municipiul Arad în zona construită protejată, zona monumente protejate din ansamblul urban al Municipiului Arad, republicată conform Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 86 din 22 februarie 2021– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 189 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
19
Proiect de hotărâre nr. 197/2021 privind aprobarea plății cotizațiilor aferente anului 2021 către unele asociații și organisme la care Municipiul Arad deține calitatea de membru – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 190 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 178/2021 privind aprobarea Situaţiilor Financiare ale Municipiului Arad la data de 31 decembrie 2020 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 191 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
21
Proiect de hotărâre nr. 167/2021 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 192 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
22
Proiect de hotărâre nr. 168/2021 privind adoptarea Bugetului General de Venituri si Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Aici avem mai multe amendamente. Începem cu amendamentul nr. 1. Doamna Naaji, vă rog!
Dna Naaji A: - „Având în vedere Adresa nr. 2356/1.04.2021 din partea Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Arad – se majorează veniturile bugetului local pe anul 2021 cu suma de 25.958,70 mii lei astfel: indicatorul 110202 „Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor cu suma de 18.926, 50 mii lei. Indicatorul 110209 „ Sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru finanţarea învăţământului particular sau confesional acreditat” cu suma de 7.032, 20 mii lei. Concomitent, creditele bugetare de la Capitolul 65.02 – „ Învăţământ” se majorează astfel: Titlul de cheltuieli „Bunuri şi servicii” – cu suma de 13.103,70 mii lei, Titlul de cheltuieli „Alte transferuri” cu suma de 7.032,20 mii lei, Titlul de cheltuieli „Alte cheltuieli” cu suma de 5.822,80 mii lei. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 la amendamentele privind proiectul de hotărâre buget general”. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot acest amendament.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr. 2, domnul Korodi Dan-Andrei. Domnule Korodi, vă rog!
Dl. Korodi A: - Mulţumesc. Având în vedere Adresa nr. 4655/15.04.2021 din partea Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Arad se majorează veniturile bugetului local pentru anul 2021 cu suma de 1000 mii lei – Subvenţii de la bugetul de stat pentru decontarea cheltuielilor pentru carantină. Concomitent se suplimentează creditele bugetare la Capitolul Sănătate, Titlul „Bunuri şi servicii” – 1000 mii lei. Modificările sunt cuprinse în anexa 1 la amendamentele privind proiectul de hotărâre – Buget general. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr.3. Domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Da. Amendamentul, textul este în Anexa 1 S – Lista programului de investiţii pe anul 2021, cu finanţare din bugetul local al municipiului Arad – „Se suplimentează cu suma de 500 mii lei la Capitolul 66.02 – Sănătate, prin introducerea obiectivului Studiu de Fezabilitate – „Construire Spital Nou”, credite de angajament şi credite bugetare”. Menţionez că este vorba de alocarea unor fonduri pentru identificarea posibilităţilor de a avea un nou spital în municipiul Arad, având în vedere că actualul Spital Municipal funcţionează într-o clădire veche de 200 de ani, că avem nevoie de insfrastructură nouă de sănătate şi că există perspective favorabile privind finanţarea, fie naţională, fie pe baza unor fonduri externe nerambursabile.
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Domnule consilier!
Dl. Costea I: - La acest amendament, să nu ţin foarte mult din buget, aş avea o întrebare pentru domnul primar Bibarţ – la Spitalul Municipal şi la Spitalul O.R.L. din municipiul Arad s-au făcut, în ultimii 30 de ani, nenumărate referate în ceea ce priveşte un lift, atât la Spitalul Municipal, cât şi la Spitalul O.R.L. Ideea acestui lift este ideea unui act medical uman. Lumea nu ştie, acolo, pacienţii, mai ales medicii care au fost în prima linie, pe suport covid şi sunt şi acum, în cel de-al treilea val, pacienţii sunt transportaţi de la etajul I, atât de la Spitalul Municipal, cât şi la spitalul O.R.L., cu cearşaful, cu prelata, uneori este necesar ajutorul pompierilor. Se sună la 112, astfel încât pacienţii să fie transportaţi de la etaj până la maşina aparţinătorului cu pompierii!. Este inacceptabil, în secolul XXI! În Capitolul Sănătate, la Investiţii, este alocat un buget de investiţii şi este o notă de fundamentare pe un DALI din 2018, care prevede construcţia unui lift, atât la Spitalul Municipal, cât şi la Spitalul ORL. Colegii mei şi nu doar cadrele medicale din cele două spitale, cât şi pompierii, doresc din partea noastră un angajament şi întrebarea mea este alocată domniei sale - dacă dumneavoastră puteţi da asigurări cadrelor medicale, că în acest an, pe baza acestui buget, pe care noi îl votăm pentru sănătate şi pentru investiţie în sănătate, dacă va fi acel lift, atât la Spitalul Municipal cât şi la Spitalul O.R.L.?
Dl. Szabo M: - Domnule primar!
Dl. primar: - Eu, ca să fiu mai puţin politic decât dumneavoastră, că puteaţi concentra puţin aia cu cearşaful, cu prelata, astea sunt la „declaraţii politice”!. Da. Mulţumesc!
Dl. Costea I: - Şi eu vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Am rămas la amendamentul nr. 3 al domnului Stana. Supun la vot.
Cine este pentru? 21 consilieri pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Korodi).
– 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr. 4, doamna Vorniciu, vă rog. Vornicu!
Dl. primar: - Mielul este rezolvat, de la colegul!
Dna Vornicu D: - Da. S-a înţeles! Având în vedere Referatele nr. 778/13.04.2021 şi nr. 797/15.04.2021 din partea Centrului Municipal de Cultură Arad – „se diminuează Anexa 2 F – Programul Cultural General al Centrului Municipal de Cultură Arad cu suma de 1050 mii lei. Concomitent, se alocă credite bugetare în sumă de 1000 mii lei la Filarmonica Arad, Titlul „Cheltuieli de personal”. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 la amendamentele privind proiectul de hotărâre buget general”.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Domnule Buruc!
Dl. Buruc C: - Amendamentul nostru face referire, în mare, cam la aceeaşi speţă. Aş dori să-l citesc şi atunci să facem, că nu are rost să avem două amendamente.
Dl. primar: - Haideţi să respectăm, cum am stabilit! Fiindcă sunt depuse separat, se citesc şi se votează separat. Nu putem face mixt. Este procedură legală.
Dl. Buruc C: - Amendamentul nostru prevede diferenţe de sume, am identificat surse de unde pot fi alocate aceste sume, ca să acopere integral problema salarizării de la Filarmonică, s-ar bate cap în cap, adică, dacă…
Dl. primar: - Haideţi să respectăm procedura! Este un amendament. Se supune la vot. Votaţi cum doriţi!
Dl. Buruc C: - Ok. Am înţeles!
Dl. primar: - Mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Domnule Cheşa.
Dl. Cheşa I: - Da. Grupul PSD se va abţine la acest proiect pentru că, foarte simplu – pentru a salva Filarmonica Arad, avem nevoie de patru milioane de lei. Acest amendament prevede doar un milion.
Dl. primar: - Am înţeles.
Dl. Cheşa I: - Vom da citire, domnule primar, nu v-am întrerupt, vă rog!
Dl. primar: - A! Am crezul că aţi încheiat! Îmi cer scuze!
Dl. Cheşa I: - Vom da citire amendamentului nostru, când ne vine rândul, în care se prevăd cei 4 milioane, pentru a salva Filarmonica.
Dl. primar: - De la ce?
Dl. Cheşa I: - Din această cauză ne abţinem la acest amendament. Deci, mă repet – un milion de lei nu este suficient. Este nevoie de 4 milioane de lei pentru a salva Filarmonica.
Dl. primar: - Am înţeles. Mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Mulţumim. Supun la vot amendamentul nr. 4
Cine este pentru? 20 pentru, 3 abţineri (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur)
22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 5 – domnul Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Mulţumesc. Amendamentul propus se referă la patrimoniul construit al Aradului, care este o valoare deosebită şi de aceea propun „să se majoreze cu suma de 3.000 mii lei creditele de angajamente şi bugetare alocate în Anexa 1S – Lista programului de investiţii pe anul 2021 cu finanţare din bugetul local al municipiul Arad, la Capitolul 70.02 „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică” pentru obiectivul de investiţii – „Sprijin financiar pentru reabilitarea clădirilor”, conform Legii nr.153/2011, actualizată. Modificările sunt cuprinse în Anexa nr. 1 – Credite bugetare şi Anexa 2 – Credite de angajament, la amendamentele privind proiectul de hotărâre bugetul general”. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr. 6. Domnul Vlad Codrin.
Dl. Vlad C: - În Anexa 1 S – Lista programului de investiţii pe anul 2021, cu finanţare din bugetul local al municipiului Arad, la Capitolul 65.02 – Învăţământ „se introduce obiectivul Actualizare DALI „Reabilitare termică la Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară„ Arad, str. Lucian Blaga nr. 15, credite de angajament şi credite bugetare 40 mii lei. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1, la amendamentul privind bugetul general”. Sper ca acesta să fie un prim pas în îmbunătăţirea infrastructurii şcolare din Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr. 7. Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - „Se diminuează cu suma de 9.989 mii lei creditele bugetare alocate la capitolul 51.02 „Autorităţi publice şi acţiuni externe” astfel: Titlul „Cheltuieli de personal” – 4194 mii lei , Titlul „Bunuri şi servicii” – 5000 mii lei, Titlul „Active fixe” – 795 mii lei.
2 – Se diminuează cu suma de 4011 mii lei creditele bugetare alocate la capitolul 61.02 – „Ordine publică şi siguranţă naţională”, paragraful „Poliţie Locală” astfel: Titlul „Cheltuieli de personal” – 2000 mii lei; „Bunuri şi servicii” – 1000 mii lei; „Active fixe” – 1011 mii lei.
3 – Se diminuează cu suma de 100 mii lei – creditele de angajament şi bugetare alocate la Capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie” pentru obiectivul de investiţie „Servicii de actualizare a Registrului local al spaţiilor verzi din municipiul Arad”.
4 – Se diminuează cu suma de 1774 mii lei creditele bugetare alocate la capitolul 68.02 – „Asigurări şi asistenţă socială”, astfel: Titlul „Cheltuieli de personal” – 654 mii lei, Titlul „Bunuri şi servicii” – 1000 mii lei, Titlul „Active fixe – 120 mii lei.
5 – Se diminuează cu suma de 2000 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 70.02 – „Locuinţe, servicii, dezvoltare publică, Titlul „Bunuri şi servicii”.
6 – Se majorează cu suma de 8.743 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 8402 „Transporturi”, Titluri „Bunuri şi servicii pentru servicii de întreţinere şi reparaţii curente străzi, în municipiul Arad”. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 – Credite bugetare şi anexa 2 – Credite de angajament, la amendamentele privind bugetul general”. Este direcţia pe care vrem să mergem în cheltuirea banilor publici. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Le luăm pe rând. Referitor la diminuarea sumei de 9.989 mii lei la capitolul 51.02 „Autorităţi publice şi acţiuni externe”. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 3 abţineri (dl. Aur, dl. Buruc, dl. Cheşa)
– 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La diminuarea sumei de 4011 mii lei creditele bugetare alocate la capitolul 61.02 – „Ordine publică şi siguranţă naţională”, paragraful „Poliţie Locală”. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 3 abţineri (dl. Aur, dl. Buruc, dl. Cheşa)
– 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La diminuarea sumei de 100 mii lei – creditele de angajament şi bugetare alocate la Capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie” pentru obiectivul de investiţie „Servicii de actualizare a Registrului local al spaţiilor verzi din municipiul Arad”. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La diminuarea sumei de 1.774 mii lei creditele bugetare alocate la capitolul 68.02 – „Asigurări şi asistenţă socială”. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 3 abţineri (dl. Aur, dl. Buruc, dl. Cheşa)
– 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La diminuarea sumei de 2000 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 70.02 – „Locuinţe, servicii, dezvoltare publică”, Titlul „Bunuri şi servicii”. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 voturi pentru, 3 abţineri (dl. Aur, dl. Buruc, dl. Cheşa)
– 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Se majorează cu suma de 8.743 mii lei creditele bugetare alocate la Capitolul 8402 „Transporturi”. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Domnule Mariş, vă rog!
Dl. Mariş F: - Da. Mulţumesc. Având în vedere Notele de fundamentare 30.556/15.04.2021, respectiv 30.238/14.04.2021, 30.240/14.04.2021 şi 30726/15.04.2011 ale Direcţiei Tehnice, Serviciul de Investiţii, Anexa 1S Lista Programului de Investiţii pe anul 2021 cu finanţare din bugetul local al municipiului Arad, se suplimentează cu suma de 5000 mii lei credite bugetare pentru obiective de investiţii. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 – credite bugetare şi Anexa 2 – credite de angajament la amendamentele privind proiectul de hotărâre buget general. Mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Următorul amendament, doamna Waas!
Dna Waas L: - „Având în vedere Nota de fundamentare nr. 28.198/7.04.2021 a Direcţiei Dezvoltare şi Întreţinere, Serviciul Dezvoltare Imobile, în Anexa 1S – Lista Programului de Investiţii pe anul 2021, cu finanţare din bugetul local al municipiului Arad, la Capitolul 70.02 – „Locuinţe, servicii şi dezvoltare publică” se introduce obiectivul „ Branşamente de apă şi racorduri de canalizare menajeră la imobile construite din fondul locativ al municipiului Arad”, imobil Calea Timişorii nr. 25, imobil strada Emil Gârleanu nr. 12, imobil strada Bihorului nr. 6, apartamentele 8 şi 10, cu suma de 101 mii lei credite de angajament şi credite bugetare. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 - credite bugetare şi Anexa 2- credite de angajament la amendamentele privind PH buget general”. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Domnul Cheşa!
Dl. Cheşa I: - Da. Doamna Waas am o întrebare – cum se face selecţia acestor imobile de investiţie? Sunt foarte multe! Domnule primar, nu pe dumneavoastră v-am întrebat, pe doamna Waas !
Dl. primar: - Nu. Vă răspund eu tehnic! Ştiu ce doriţi să ştiţi! Suntem la partea de amendamente, care vin, strict tehnic, de la aparatul tehnic al primăriei şi am rugat consilierii, pentru că procedura prevede să fie citite de către consilieri. Dacă doriţi un răspuns, vi-l poate da Direcţia Tehnică sau domnul Ignat.
Dl. Cheşa I: - Da. Aş dori un răspuns din partea Direcţiei Tehnice! Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Vă rog, domnule Ignat!
Dl. Ignat I: - Înainte de a pune pe amendament…
Dl. Cheşa I: - În primul rând, domnule director, vreau să vă întreb ce este, de exemplu, în Aradul Nou, ce clădire este respectiva clădire? Este în patrimoniu, dar de ce investim acolo şi nu investim în altă parte? Care este logica?
Dl. Ignat I: - Solicitările care vin din partea cetăţenilor!
Dl. primar: - Mulţumim frumos. Haideţi să mergem mai departe!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Deci, suntem la amendamentul nr.9, al doamnei Waas. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Domnule Barb, vă rog!
Dl. Barb P: - Având în vedere Nota de fundamentare nr. 29643/13.04.2021 şi nr. 26912/02.04.2021 ale Direcţiei de Dezvoltare şi Întreţinere, Serviciul Dezvoltare Imobile, în Anexa 1S – Lista programului de Investiţii pentru anul 2021, cu finanţare din bugetul local al municipiului Arad, la Capitolul 67.02 – „Cultură, recreere şi religie” au loc următoarele modificări: se elimină poziţia „Servicii de verificare a documentaţiei pentru obţinerea avizului de securitate la incendiu la stadionul UTA din municipiul Arad, credite de angajament la bugetare – 6 mii lei. Se elimină poziţia „Servicii de elaborare şi verificare a documentaţilor pentru obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu, la Stadionul UTA, din municipiul Arad, credite de angajament şi bugetare – 27 mii lei. Se introduce poziţia „Servicii de întocmire a documentaţiei pentru obţinerea avizului şi a autorizaţiei de securitate la incendiu, la Stadionul UTA din municipiul Arad, credite de angajament şi bugetare – 33 mii lei. Suma de 675 mii lei aferentă obiectivului de investiţie „Racordare la sistemul energetic naţional a Stadionului UTA”, situat în Arad, strada Fraţii Neuman nr. 2, credite de angajament şi bugetare se defalcă astfel: 28 mii lei - credite de angajament şi bugetare pentru Proiectul Tehnic şi obţinerea avizelor, în scopul racordării la sistemul energetic naţional a Stadionului UTA, situat în Arad strada Fraţii Neuman nr. 2 şi 647 mii lei – credite de angajament şi bugetare pentru racordarea la sistemul energetic naţional a Stadionului UTA, situat în Arad, strada Fraţii Neumann nr. 2. Modificările sunt cuprinse în Anexa nr.1 – credite bugetare şi Anexa 2 – credite de angajament la amendamentele privind proiectul de hotărâre buget general. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - În intenţia noastră de a suplimenta fondurile necesare pentru susţinerea instituţiilor de cultură din municipiul nostru, am discutat cu domnul primar, cu colegii consilieri locali şi am decis să alocăm o suplimentare de fonduri şi pentru Teatrul Clasic „Ioan Slavici„ din Arad, aşa că eu susţin următorul amendament: „Se alocă credite bugetare în sumă de 450 mii lei la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” din Arad, Titlul „Cheltuieli de personal”. Modificările sunt cuprinse în Anexa 1 la amendamentele privind proiectul de hotărâre buget general”. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. Buruc C: - Aş avea şi eu aici o mică intervenţie, dacă-mi permiteţi?
Dl. Szabo M: - Te rog!
Dl. Buruc C: - Este adevărat că diferenţa de cheltuieli de personal faţă de anul trecut, la Teatrul „Ioan Slavici”, este de nouă sute de mii, opt sute şi ceva de mii de lei şi acum, din această sumă, venim cu o suplimentare de 450 de mii de lei, adică am înjumătăţit ceea ce s-a tăiat. Corect?
Dl. Faur L: - Aşa este. Care este întrebarea?
Dl. Buruc C: - Nu. Asta era întrebarea – dacă într-adevăr, aşa este cum am spus eu. Voiam să fie în procesul-verbal al şedinţei! La Teatrul „Ioan Slavici”, cheltuielile de personal, faţă de anul trecut, s-au diminuat, în propunerea de buget, cu aproximativ 900 de mii de lei şi acum, prin acest amendament, venim cu un plus de 450 de mii de lei. Deci, diminuarea reală este undeva la 350 de mii de lei.
Dl. primar: - Da. Matematic, aşa este şi dacă îmi veţi permite, pe subiect cultură, pentru că aveţi în amendament, ca să nu repet de două ori, vă voi da un răspuns după citirea amendamentului dumneavoastră, inclusiv referitor la teatru. Eu aş vrea să le mulţumesc celor de la teatru, pentru că şi ei fac parte din cultură, că în această perioadă au fost mult mai ponderaţi decât altă parte a culturii, care a fost foarte vocală. Dar acesta este alt subiect. Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Supun la vot amendamentul domnului viceprimar Faur
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Domnule Buruc sau domnule Cheşa, amendamentul dumneavoastră!
Dl. Buruc C: - Da. Se diminuează cu suma de 3.981.000 lei alocaţiile bugetare stabilite pentru activităţile culturale prevăzute la Capitolul 67.10 „Cultură, recreere şi religie” astfel: activităţile prevăzute sunt: acţiuni culturale şi proiecţii de filme cinematografice – 185 mii lei, Festivalul Vinului - 140 mii lei; festivaluri, spectacole, concerte, acţiuni în aer liber şi alte spaţii urbane – 195 de mii lei, „Ber Ar” – 140 de mii lei, acţiuni cultural artistice ştiinţifice, religioase şi sportive, programate în luna decembrie – 450 mii lei, Festivalul de film documentar Arad, Ediţia VIII-a – 150 de mii de lei, Cheltuieli salariale Centrul Municipal Cultural 2.377.000 lei. „Alte cheltuieli” sub Capitolul 67.10.05. – 4.352 mii lei, „Open Air 2021” – 100 mii lei.
Articolul 2 – Cu suma de 3.981.000 lei obţinută din diminuările alocaţiilor pentru activităţile culturale, enumerate în articolul precedent, se suplimentează suma alocată pentru cheltuielile de personal ale Filarmonicii Arad. Repet, este o diminuare a acestor cheltuieli, care sunt undeva la vreo 7 milioane de lei. Asta aparatul din Primărie poate decide, mă rog, care, cum, se diminuează.
Articolul 3 - În măsura în care suma de 3.981.000, necesară suplimentării alocării cheltuielilor de personal ale Filarmonicii nu poate fi obţinută integral din diminuările propuse, această sumă poate fi alocată prin diminuarea altor cheltuieli neesenţiale, în următoarele 6 luni ale anului 2021. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule primar!
Dl. primar: - Îmi permiteţi? Eu m-aş fi bucurat ca şi grupul PSD să fie partea a dialogului pe buget…
Dl. Buruc C: - Dacă ne-aţi fi invitat, cu mare plăcere! Nu ştiu pe cine aţi invitat, tanti Florica…
Dl. primar: - Da. Puţin mai la dreapta, dacă vă uitaţi la colegul dumneavoastră, vă poate confirma că am avut discuţie, împreună cu domnul viceprimar, deoarece nu am avut şi nu am acordul domniei - sale să detaliez discuţiile, nu le-am făcut publice şi nu le fac, cert este că şi cu celelalte forţe politice am discutat, ceea ce s-a şi văzut astăzi aici. Ceea ce spuneam – întotdeauna documentele pe care le generăm, fie că este vorba de amendamente, fie că este vorba de hotărâri de consiliu, au două componente esenţiale: cel de oportunitate şi cel de legalitate. Pe cel de oportunitate, dialogăm noi, facem declaraţii, ne certăm şi votăm. Pe cel de legalitate, însă, ne place uneori sau nu ne place, trebuie să-l respectăm şi de aceea a fost şi propunerea mea, în toate discuţiile cu colegii consilieri, ca pentru amendamente, după ce agreăm noi, ca oameni, să spunem, politico-administrativ, partea de oportunitate: redactarea, formularea s-o facem împreună cu specialiştii jurişti, în speţă şi cu cei tehnici, unde este cazul. Şi acum, aţi văzut că amendamentele celelalte au fost în acest context, revin la amendamentul dumneavoastră, care are şi părţi de oportunitate, de discuţie şi de legalitate. O iau de jos în sus, la articolul 1, alineatul 2, unde sunt sumele: „Open Air 2021” – sunt banii pe care îi dăm la Filarmonică pentru concertul pe care îl fac şi îi plătim prin CMC. Bănuiesc, din ce propuneţi, că doriţi să nu dăm bani la Filarmonică. Este propunerea dumneavoastră.
Dl. Buruc C: - Este propunerea ca să dăm banii pentru personalul de acolo!
Dl. primar: - Am înţeles. Eu am citit ce aţi depus aici! Eu v-am ascultat, nu v-am întrerupt! „Cheltuieli salariale la CMC”. Aici suntem la legalitate! Este tot fondul de salarii pe un an de zile. Aţi propus să fie tăiat!
Dl. Buruc C: - Am propus să fie diminuat. Atenţie la ce am scris acolo, vă rog frumos!
Dl. primar: - Suntem în luna a patra şi deja este plătit patru luni din el. La oportunitate „ Acţiuni culturale artistice luna decembrie”. Înţeleg că nu doriţi să se sărbătorească Ziua Naţională!
Dl. Cheşa I: - Domnule primar, nu divagaţi acest…vă rog frumos!
Dl. Buruc C: - Diminuat, domnule primar, dacă-mi permiteţi! Diminuat, înseamnă, puteţi să luaţi …
Dl. Cheşa I: - Se diminuează domnule primar! Vă rog frumos! Nu mai faceţi, că nu este corect ce faceţi! Se diminuează! Domnule primar, scrie foarte clar: „Se diminuează!”
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Diminuare, restrângerea activităţilor de Ziua Naţională precum şi la, puţin mai sunt, care sunt din vară şi sunt gândite pentru „Zilele Aradului”, restrângere la „Zilele Aradului”. Cum, de asemenea, discutaţi de proiecţii de filme, cinematografe, să nu fie. Toate sunt, dacă putem discuta acum de oportunitate, acestea, sunt trecute în speranţa că nu va exista pandemie. Au fost trecute şi anul trecut, lăsaţi, că o să staţi mult cu mâna în sus, că mai am de vorbit şi după aceea vă dau cuvântul, cu drag! Nici anul trecut, din păcate, n-au avut loc sau au avut loc în condiţii mult restrânse şi reduse. Acesta este motivul pentru care nu există niciun risc şi nu este necesar să diminuăm. Aţi văzut că soluţii s-au găsit. Aşa cum, domnule Buruc, am văzut că nu a fost uşor nici să citiţi, aţi afirmat la urmă – „această sumă poate fi alocată şi în următoarele şase luni, dacă nu ajunge”. Aşa aţi spus aici! Exact aceasta este şi filozofia unui buget, de aceea nu sunt sumele complete, pentru că, până la finele anului, mai poţi să pui bani! Banii de salarizare nu se cheltuie toţi într-o lună sau în două luni, maxim, până putem face din nou rectificări de buget. Şi 2, la mână – dacă aţi fi avut amabilitatea să studiaţi Legea bugetului naţional, aţi fi aflat că din acest an s-a instituit un fond de 2% din impozitele pe venit în toate U.A.T.- urile, care merg la bugetul central şi prin hotărâre de guvern se alocă, cu destinaţie specială, pentru cultură. Bani pe care nu poţi să-i foloseşti la altceva. Dacă noi, astăzi, am spus că o să spun public, în dezbaterea publică, am spus că o să mai spun de o sursă de finanţare – dacă noi, astăzi, alocăm, în bugete, sume integrale pentru funcţionare şi salarizare la instituţii de cultură, în momentul când se croieşte hotărârea de guvern, Aradul are acoperită suma, zero bani de la Bucureşti, următorul judeţ sau oraş, le lipseşte atâta – le dăm de la bugetul central. Aceşti bani noi îi putem folosi la investiţii în Arad şi să primim bani şi de acolo. Aceasta este simpla filozofie matematică. Cred că este suficient de clar în exprimare şi ce am spus! Prin urmare, vă mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnule Cheşa.
Dl. Cheşa I: - Domnule primar, într-adevăr, aţi vorbit mult, nu am înţeles absolut nimic. Doamna Lilioara!
Dl. primar: - Asta nu mai este vina noastră!
Dl. Cheşa I: - Nu a înţeles nimeni, nimic, credeţi-mă! Doamna Lilioara, acest amendament, pe care noi l-am depus, este legal, este corect ?
Dna Stepanescu L: - Doresc să vă comunic, în primul rând, n-am remarcat când a spus domnul primar, dar colega de la Direcţia Economică ne poate confirma – o parte din diminuări s-au aprobat deja, anterior, prin amendamentele deja votate.
Dl. Buruc C: - De aceea voiam ca acest amendament să fie votat în acelaşi timp cu amendamentul precedent. Că asta era în conflict, dar acum văd că o schimbăm, nu mai este în conflict, când este în conflict, nu mai este în conflict…
Dl. primar: - Haideţi că intervin eu, că doamna este mai elegantă. Când propui o sumă, să o diminuez, spuneţi aşa: „la Cheltuieli salarizare” – diminuarea sumei de peste 2 milioane, subcapitolul …”, păi trebuie să spui: „se ia 100 de lei şi rămân 2200”. Cu cât diminuez? Când merge la buget să facă, să ia de la ei, cu cât? Că poate să înţeleagă unul că diminuezi cu 2.377.000, adică tot fondul de salarii, din care, pe un sfert de an, deja, el este plătit. De aceea vă spun că are şi probleme de formă, procedură şi, în opinia mea, şi de legalitate. Dar nu mai vreau să polemizez, asta este propunerea dumneavoastră, o supunem la vot şi mergem înainte!
Dl. Cheşa I: - Ok. Doamna Lilioara, vă rog să-mi răspundeţi la întrebare! Vă mulţumesc.
Dna Stepanescu L: - Cu privire la Centrul Municipal de Cultură, a diminua integral cheltuielile de personal înseamnă, de fapt, desfiinţarea instituţiei, or, desfiinţarea acestei instituţii publice trebuie să îmbrace cu totul altă formă juridică şi altă procedură.
Dl. Buruc C: - La fel ca şi la Filarmonică – diminuarea cu jumătate din bugetul pentru personal ar însemna desfiinţarea, într-o formă sau alta, a instituţiei, datorită faptului că oamenii respectivi trebuie să lucreze împreună în cor, mă rog, în orchestră, datorită specificului Filarmonicii.
Dl. primar: - Bun. Şi atunci, vă pun o întrebare tehnică: şi cor? Corul ? Satu - Mare nu are cor! Oradea are de 18 persoane!
Dl. Buruc C: - Bine, dar nu trebuie să avem nişte…, nu trebuie să avem nici filarmonică,…
Dl primar: - Atunci, nu mai lansaţi pe piaţă că se desfiinţează!
Dl. Buruc C: - …putem, dacă vreţi, să avem numai „Festivalul Vinului”, „Festivalul Berii”, deci se poate şi aşa, nu este o problemă! Mici şi bere, că asta promovaţi dumneavoastră, ca şi cultură în Arad!
Dl. primar: – Ok. Nu mai polemizez cu dumneavoastră!
Dl. Szabo M: - Domnul Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Eu cred că suntem responsabili şi am luat până acum deciziile conform analizei, pe care a făcut-o Comisia de Cultură. Bineînţeles că sumele în buget sunt limitate. Noi, cred că atunci când votăm problema Filarmonicii, nu votăm să fie desfiinţat corul, cred că suntem conştienţi de acest lucru…
Dl. Cheşa I: - Domnule fost viceprimar, vă întrerup! Îl desfiinţaţi, că trebuie 4 milioane de lei!
Dl. Bognar L: - Vă rog să cereţi cuvântul înainte să interveniţi peste mine! Cereţi cuvântul, vă rog!
Dl. Cheşa I: - Aţi fost 20 de ani viceprimar…
Dl. Bognar L: - Deci, noi nu dorim, nu dorim, vă rog să mă lăsaţi să termin ideea!
Dl. Cheşa I: – Aţi fost 20 de ani viceprimar!
Dl. Bognar L: - Vă rog să mă lăsaţi să termin ideea şi interveniţi!
Dl. Cheşa I: - Nu vă las, pentru că spuneţi o minciună! Filarmonica are nevoie de 4 milioane de lei!
Dl. Bognar L: - Vă rog să mă lăsaţi să-mi termin ideea. Deci, nu-i minciună, este o analiză în curs, aşa am înţeles de la colegii mei, de la Comisia de Cultură, …da şi de aceea votăm. Asta nu înseamnă că nu mai putem aloca bani mai departe, dar s-a ajuns la un consens ieri…
Dl. Cheşa I: - 20 de ani aţi fost viceprimar…
Dl. Bognar L: - …ieri, unde nu aţi fost dumneavoastră, vă rog – nu politizaţi o instituţie! Nu politizaţi o instituţie culturală!
Dl. Cheşa I: - Domnule Bognar, aţi fost 20 de ani viceprimar şi aţi făcut doar analize! Filarmonica de Stat Arad are nevoie de 4 milioane de lei, nu de un milion, ce aţi propus dumneavoastră cu USR-ul şi cu PNL-ul! Nu ajunge! Se vor desfiinţa! Votaţi, vă rog frumos acest amendament – 4 milioane de lei - să salvăm Filarmonica! Mulţumesc!
Dl. primar: - Domnule Cheşa, gata? Mulţumesc frumos! Am repetat două lucruri şi aici mă opresc după aceea. Un buget este dinamic. Banii de salarizare nu se plătesc într-o lună, pentru tot anul, prin urmare, este suficient timp şi îmi doresc să obţinem şi finanţare naţională, pentru că de ani de zile unele oraşe sunt avantajate şi domnul Bognar ştie foarte bine, că de aceea susţine acest lucru, sunt finanţate de către Guvern instituţii de cultură şi la Timişoara, la Bucureşti, Cluj, Craiova şi la Iaşi. Este primul an în care Guvernul a ascultat vocea primăriilor şi consiliilor judeţene, în care nu se regăsesc instituţii de cultură finanţate din bugetul central, ca şi aici să se primească fonduri pentru susţinerea culturii. Şi v-am explicat de ce nu punem în integralitate, repet, nici nu ar putea fi folosiţi acum, ar sta acolo nişte cifre scrise şi la momentul redactării unei hotărâri de guvern ne-am trezi că nu primim bani. Dar pentru a nu mai polemiza şi nu cred că este cazul, îl rog pe domnul preşedinte să supună la vot şi să mergem mai departe
Dl. Szabo M: - Deci, trecem la vot. Amendamentul grupului..
Dl. Bognar L: - Dacă-mi permiteţi, să nu ieşim din sala aceasta că vrem să distrugem Filarmonica! Vă rog foarte mult! Că eu am avut mai multe intervenţii şi regret că domnul coleg Cheşa nu are altceva de făcut decât să mă atace şi nu mă ascultă!
Dna Waas L: - Dacă-mi permiteţi, dacă se poate? Cu toţii ne dorim ca această Filarmonică să aibă continuitate, dar aş îndrăzni să-l întreb pe domnul Cheşa – de câte ori a plătit abonament la Filarmonică? Mulţumesc. Dacă are amabilitatea să ne răspundă?
Dl. Cheşa I: - Eu nu am plătit abonament la Filarmonică, dumneavoastră aţi plătit? Ce întrebare este asta? Domnule, vă jucaţi cu Filarmonica Arad şi mă întrebaţi pe mine de abonament? Nu vă este ruşine să nu votaţi acest amendament cu 4 milioane de lei! Doamna colegă!
Dl. primar: - Oameni buni, haideţi să depăşim momentul! Nu vă mai certaţi pe abonamente şi bilete! Aşa cum aţi văzut, reprezintă maximum…
Dl. Cheşa I: - Este un singur amendament! Luăm bani de la Festivalul Vinului! Acţiuni culturale şi proiecţii de film!
Dl. primar: - De la Ziua Naţională!
Dl. Cheşa I: - Vă rog să mă lăsaţi!
Dl. primar: - Dar l-aţi citit o dată!
Dl. Cheşa I: Ce film, domnule primar? Ce cinematograf, domnule primar?!
Dl. primar: - Aşa este!
Dl. Szabo M: - Vă rog, trecem la vot, dacă-mi permiteţi!
Dl. Cheşa I: - 185 de mii de lei proiecţii de filme! În bugetul Aradului ! Tăiaţi-i, domnule, banii de acolo şi…
Dl. primar: - Cinematografia nu face parte din cultură, să înţelegem?!
Dl. Cheşa I: - Poftim?
Dl. primar: - Nu face parte, în opinia dumneavoastră, cinematografia din cultură?
Dl. Cheşa I: - Ce film, ce cinematograf, că se fac vaccinuri în cinematograf domnule primar! Sunt bani prinşi în buget. Îi luăm de acolo şi îi dăm la Filarmonică!
Dl. primar: - Domnule Cheşa, vă mai explic o dată! Vreau să avem şi să obţinem finanţare de la Guvern. Dacă nu va veni, la momentul respectiv, avem atâtea soluţii la îndemâna noastră! Acolo unde, ca şi anul trecut, nici să fi vrut, n-am putut să-i consumăm pentru că pandemia nu ne-a dat voie. Acolo unde toate bugetele sunt date estimativ şi cheltuieşti jumătate din ele, faci economii şi pui pe ultimele luni de salarizare din an. Întotdeauna s-a procedat aşa. Acum, că dumneavoastră doriţi declaraţii politice şi vă duelaţi în numărul de bilete şi de abonamente, este problema dumneavoastră! Eu vă mulţumesc frumos şi îl rog pe domnul preşedinte să supună la vot şi să mergem mai departe. Iar la momentul la care dumneavoastră îmi veţi da gentlemen's agreement-ul să spun care au fost condiţionările puse de PSD pentru a discuta pe acest buget, le fac publice, altfel, vă asigur că nu le fac! Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Aşa. Deci La articolul 1, la diminuări, punctul 2 – „Activităţi pentru diminuarea acţiunilor culturale şi proiecţii de film în cinematografe” – 185 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. La diminuarea Festivalului Vinului 140 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. La Festivaluri, spectacole, concerte şi acţiuni în aer liber şi alte spaţii urbane – 195 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La „Ber Ar” – 140 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La „Acţiuni culturale, artistice, ştiinţifice, religioase şi sportive, programate în luna decembrie – 450 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La Festivalul de Film documentar Arad, Ediţia a VIII-a 150 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La „Cheltuieli salariale - Centrul Municipal de Cultură” - 2.377.000 lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - La „Alte cheltuieli, subcapitolul 67.10.05 – 4.352.000 lei. Supun la vot.
Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - „Open Air” 2021 – 100 de mii de lei. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: .- Aşa, atunci articolul 2 pică. Şi mai avem articolul 3 – „În măsura în care suma de 3.981.000 lei necesară suplimentării alocării cheltuielilor de personal ale Filarmonicii nu poate fi obţinută integral din diminuările propuse, această sumă poate fi alocată prin diminuarea altor cheltuieli neesenţiale în următoarele 6 luni ale anului 2021”. Supun la vot. Cine este pentru?
3 pentru (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur), 20 abţineri – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Şi acum, punctul 22 – Bugetul. Supun la vot. Cine este pentru?
18 pentru, 2 abţineri (dl. Cheşa, dl. Buruc), 3 consilieri nu participă la vot (dl. Korodi, dna Aur, dl. Vlad Codrin) - 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 193 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
Dl. primar: - Dacă-mi permiteţi, pentru că este un moment important, aş vrea să spun foarte pe scurt câteva cuvinte şi, între timp, colegii numără şi voturile şi vin şi cu răspunsul. Aş dori să le mulţumesc tuturor consilierilor şi, să spun, forţelor politice, pentru vot, inclusiv colegilor de la PSD, care nu au votat. Poate că, în democraţie, nici nu sună bine unanimitatea, deşi, în opinia mea, pe unele lucruri punctuale este bună, Le mulţumesc şi lor că au avut disponibilitatea de a accepta dialogul. Apoi, vreau să le mulţumesc, matematic, vorbind acum, colegilor de la PNL pentru că au fost de acord să negocieze cu toate partidele, acceptând să nu, matematic, puteau să negocieze doar cu câte un partid, unu la unu, fără să mai accepte şi opiniile celorlalţi cu un număr mai mic de membri în consiliu, pentru că făceau 12 voturi, minimum necesar ca proiectele să treacă. Apoi, aş vrea să le mulţumesc şi celorlalte partide, câte două, care, împreună cu PNL, treceau de 12 voturi şi au fost de acord să accepte la masă, la dialog şi la negociere şi alt partid, în speţa noastră, tocmai pentru a vedea că mai există şi puncte comune, iar acolo unde nu au fost puncte comune, dar nu au fost divergente, au acceptat oportunitatea şi opinia şi a celuilalt. Cred că este un pas foarte mare în a înţelege că fiecare are dreptul la o opinie şi pe interese majore, interesul major general al unei comunităţi, cum este Aradul şi, în speţă, o influenţă pe care o are bugetul într-un oraş, este foarte importantă, mai ales că suntem şi aşa foarte întârziaţi cu bugetul, cum este toată ţara. De asemenea, aş vrea să le mulţumesc încă o dată că nu au condiţionat niciun post politic. Că, poate, multă lume s-a gândit la postul de viceprimar sau aşa mai departe. Cu cei cu care s-a făcut acordul nu au condiţionat nici aşa ceva, nici alte posturi sau interese directe. S-a negociat strict pe buget, ceea ce s-a şi văzut şi atenţie, chiar dacă este vorba de alocări bugetare, de bani, nu au niciun avantaj direct sau indirect. Nici cel puţin cum este la bugetul naţional, în Parlament, unde, evident, un parlamentar doreşte să obţină mai mulţi bani pentru judeţul său! Oraşul nu este împărţit pe colegii, care să fie reprezentat de consilierii de acolo, să spunem că şi-au dorit o alocare pe o parte de oraş. Prin urmare, le mulţumesc şi din acest punct de vedere, că tot demersul pe care l-au făcut este pentru interesul general al oraşului. Evident că orice este perfectibil şi primele variante de buget, pentru care am discutat prima dată, apoi cele rezultate de la transparenţă şi apoi ultimele discuţii cu amendamentele pe care le-aţi văzut. Poate unii se pot întreba de ce nu le-am făcut de la bun început, de ce au fost necesare acestea. Dacă mă întrebaţi pe mine, datorită faptului că eram în întârziere cu bugetul, oricum, peste două luni vor mai fi rectificări. Legea ne permite, ca de la şase luni încolo, dacă este cazul, şi în fiecare zi. Inclusiv bună parte din alocările bugetare, care sunt prevăzute şi care s-au şi prevăzut, nu se finalizează şi nu se cheltuie în două luni de zile. Ceea ce era cel mai important în formula actuală de buget era ca nu cumva anumite capitole bugetare să nu existe, să nu fie finanţate şi să nu poţi da drumul la anumite licitaţii sau comenzi la lucrări din lipsă de alocare bugetară, în rest, ca să nu mai polemizăm, că un fond de salarii ajunge pe opt luni sau nouă luni, oricum, peste două luni se poate interveni pe buget şi este dinamic, că la nu ştiu care lucrare sau la nu ştiu care subvenţie este doar o sumă şi este posibil să fie mai mare sau mai mică, am mai dat acest exemplu – sunt prinşi bani pentru deszăpezire, dar noi intrăm în vară. Cred că oricine ştie că
n-o să cheltuim în vară bani pentru deszăpezire! Cum nimeni nu poate să ştie dacă suma va fi suficientă sau nu, funcţie de cum va evolua vremea. Evident că, fiind dinamic, la momentul respectiv, realoci acei bani spre altceva sau suplimentezi. Aşa că vă mulţumesc încă o dată pentru demersul dumneavoastră şi pentru faptul că aţi dovedit maturitate şi dorinţă de dialog. V-aş propune, până se numără voturile la celelalte proiecte, să trecem la celelalte puncte pe care le mai avem, fiind o şedinţă ordinară de final. Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
23
Proiect de hotărâre nr. 190/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 22 februarie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 17 consilieri în sală 1 consilier a votat on line.
(membrii Comisiei de validare au fost ieşiţi din sală)
S-a adoptat Hotărârea nr. 194 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Şi domnul Găman, el nu este în sală.
Dna Stepanescu L: - Da. S-a avut în vedere.
24
Proiect de hotărâre nr. 191/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 22 februarie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 17 consilieri în sală) (1 consilier votează on-line)
(membrii Comisiei de validare au fost ieşiţi din sală)
S-a adoptat Hotărârea nr. 195 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
25
Proiect de hotărâre nr. 192/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 1 martie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 17 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
(membrii Comisiei de validare au fost ieşiţi din sală)
S-a adoptat Hotărârea nr. 196 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
26
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna martie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna aprilie 2021
S-a luat la cunoştinţă.
27
Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Şi acum aşteptăm rezultatul voturilor
28
Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Dat fiind că este şedinţă ordinară, dacă sunt interpelări şi întrebări, v-aş ruga, să câştigăm timp! (n.n. semnal sonor de la STS) Asta, dacă a adormit careva!
Dl. Szabo M: - Semnalul sonor. Domnul Stana, vă rog!
Dl. primar: - De obicei, după cum aţi putut constata, ISU cu Covid-ul şi domnul Cheşa, care este mai zgomotos, în şedinţă, în rest, funcţionăm în parametri normali. Mulţumesc frumos!
1
Dl. Stana F: - Aş dori să-l rog pe domnul primar, dacă ne poate spune care a fost rezultatul, dacă el există sau care este starea demersurilor privitoare la achiziţia Teatrului Vechi, am înţeles că au fost discuţii purtate cu reprezentanţi ai Societăţii Civile şi dacă există un orizont temporar pentru acest proces? Care ar fi etapele? Mulţumesc.
Dl. primar – Nu. Suntem la forma de organizare. Ne-am întâlnit cu cei din Societatea Civilă şi au venit inclusiv cu un domn specialist, avocat, să spunem sau jurist, pe care l-am lăsat în legătură cu un jurist de-al nostru, aceasta a fost acum o săptămână şi ceva, pentru a croi să vedem cum trebuie să sune parteneriatul între Primărie şi domniile lor, dacă este nevoie de o formă juridică, consolidată sau nu, dar cel mai important, fiind vorba de bani şi de donaţii, să găsim calea legală - cine, în contul cui intră acei bani din donaţii, acesta era un punct foarte serios la care trebuia să primim răspunsul şi al doilea – dacă, Doamne fereşte, nu se ajung banii, ştiţi, s-a întâmplat la Ministerul Culturii cu banii pentru statuia lui Brâncuşi, ce faci cu acei bani? M-au contactat ieri, în dorinţa de a ne întâlni astăzi şi am rugat să amânăm pe luni, mi-au spus că au ajuns la o concluzie juriştii, ca să formalizăm treaba şi să putem da drumul la, să spunem aşa, publicitate pentru a aduna, să vedem câţi bani reuşim să avem împreună. Suntem la acest punct. Săptămâna viitoare, dacă doriţi, vă sun, după ce ştiu mai multe, după întâlnirea cu domniile-lor. Mai sunt întrebări, interpelări? Mai trebuie votat? A, răspunsul! Am înţeles.
Organizatoric, să vedem, probabil că ne vom mai întâlni o dată, pe final de lună, înainte de Paşti, într-o şedinţă extraordinară, cu ce materiale se mai adună şi ne vom ura atunci „Sărbători frumoase, cu sănătate”. Cam aşa chiar cred eu, că în Săptămâna Mare, pe final, după cum, că suntem, cât este azi, în 15, în Săptămâna Mare, dacă se adună materiale şi se face ordinea de zi, până o comunicăm, procedurile care ne obligă să avem cinci zile, inclusiv cu şedinţa, cred că încolo ne va împinge. Dar vedem, după cum evoluează, fiindcă nici vara nu se grăbeşte să vină!
Da. Rog pe toată lumea, care a avut amendamentele, în formatul, cele 11 parcă erau, şi le-au citit, să le predea doamnelor de la administraţia publică!
REZULTAT VOT SECRET:
Dl. Szabo M: - Deci revenim la punctul nr. 6. Doamna preşedinte, vă rog să citiţi!
6
Proiect de hotărâre nr. 141/2021 privind modificarea componenţei Consiliului Comunitar Consultativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Arad
– iniţiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 16 aprilie 2021, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Arad, Comisia de Validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local a exercitat, sub responsabilitatea sa, operaţiunile privind votul secret desfăşurat cu privire la modificarea componenţei Consiliului Comunitar Consultativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Arad. Comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenţi la şedinţă – 22, buletine de vot distribuite – 22. Membrii comisiei propuşi au obţinut majoritatea de voturi, cu toţii.
Dna Stepanescu L: - Este necesar şi votul deschis pentru articolele 3, 4 şi 5 referitoare la Secretariatul Consiliului Comunitar, care va fi asigurat prin Dispoziţia directorului DAS, aprobarea Regulamentului de organizare al acestui consiliu şi normă privind ducerea la îndeplinire. Vă rog, domnule preşedinte, să supuneţi la vot articolele 3, 4 şi 5 prin vot deschis.
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru_
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line) (vot deschis)
Dl. Szabo M: - Punctul nr. 7, vă rog.
7
Proiect de hotărâre nr. 103/2021 ed.1 rev.1 privind constituirea Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuinţe, de aprobare a schimburilor şi modificărilor de contracte pentru locuinţele aflate în proprietatea Statului Român/Municipiului Arad– iniţiativa primarului
Dna Vornicu D: - Astăzi, 16 aprilie 2021, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad Comisia de validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local a exercitat sub responsabilitatea sa operaţiunile privind votul secret desfăşurat cu privire la constituirea Comisiei sociale de analiză a solicitărilor de locuinţe, de aprobare a schimburilor şi modificărilor de contracte pentru locuinţele aflate în proprietatea Statului Român/Municipiului. Comisia consemnat următoarele rezultate: consilier prezenţi la şedinţă – 22, buletine de vot distribuite – 22. Toţi membrii comisiei propuşi au obţinut majoritate de voturi cu toţii.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
(vot deschis)
Dna Stepanescu L: - S-au votat deschis doar prevederile referitoare la ducerea la îndeplinire şi la abrogarea unor prevederi anterioare din hotărâri ale Consiliului Local contrare celei votate astăzi. Vă mulţumim.
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Declar şedinţa închisă.
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 11,30).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA16.04.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]