R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 28.05.2021
Nr.47.227/15.06.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 28 mai 2021 au fost prezenţi 23 consilieri din 23 în funcţie. Şedinţa a început la ora 11,00 şi s-a încheiat la ora 11,55.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dl. Sorin Contraş (delegat Secretar General al Municipiului Arad, conform Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr.1093/20.05.2021), dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-şef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Portaru Elena, director executiv – Direcția Tehnică, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Sandra Dinulescu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente,dl. Ivanov Dan ervin, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Sergiu Potroviţă, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca, consilier Biroul Relaţii Mass-Media, dna Consuela Avram, şef serviciu, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Andreea Stoica, consilier juridic Serviciul Resurse Umane, dna Doris Micu – consilier, Compartimentul Asistență Juridică, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- cetăţeni interesaţi, conform legii: dna Lucaci Elena Alina – cetăţean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dl. Şoima Mircea - cetăţean interesat pentru proiectul de hotărâre de la punctul 12 al ordinii de zi, dna Tripa Adriana – student practicant, Universitatea „Aurel Vlaicu”, dna Baciş Andrada, stagiară Universitatea de Vest Timişoara;
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Adriana Barbu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Claudiu Kovacs – „Arădeanul”, Lucian Şerban – „Arq”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.05.2021 a Dispoziţiei nr. 1112/24.05.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 24.05.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 24.05.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua!. Cred că este toată lumea prezentă. Propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Național al României).
Dl. primar: - Bun. Mulţumesc tuturor pentru prezenţă. Am convocat şedinţa extraordinară de astăzi, în primul rând că era necesară o aprobare pe partea economică, până la finalul lunii, şi aveam varianta de astăzi sau de luni, dar nu ştiam dacă va fi sau nu zi liberă şi nu am vrut să riscăm. Doamna director economic ne-a rugat să avem o şedinţă şi atunci, ce materiale s-au mai adăugat, le-am pus pe ordinea de zi, dar înainte de a supune ordinea de zi votului dumneavoastră, vreau să vă fac o scurtă informare, conform Regulamentului. O iau în ordine cronologică – o iau în săptămâna trecută – vizita Ministrului Administraţiei şi Dezvoltării, domnul Cseke Attila, conform programului stabilit de comun acord între autorităţile locale şi domnia sa, s-au stabilit vizite dimineaţa, separat, Prefectură – Primărie – Consiliul Judeţean şi apoi vizite în teren la obiective, care au legătură cu Ministerul Dezvoltării, în cazul Primăriei – cele două licee le-am propus, ca să vedem şi plusuri şi minusuri respectiv: Colegiul Economic şi Colegiul „Ghiba Birta”, mai exista o investiţie, la Universitatea „Aurel Vlaicu” – căminul studenţesc, din Grădişte, ieşirea spre Oradea şi Consiliul Judeţean, care are Spitalul de Oncologie şi în judeţ câteva obiective, unde au fost împreună. La întâlnirea de la Primărie cu domnul Ministru am pregătit o mică prezentare, în care i-am arătat situaţia sistemului de termoficare, atât cu istoricul său, cât şi cu prezentul şi mai ales cu propunerile de viitor şi ceea ce avem de pus în acest moment, administraţia, pe Fonduri Europene, care se derulează prin Ministerul Dezvoltării, care sunt proiectele acolo, în ce faze sunt, la care avem unele probleme, să spunem, de interpretare, a unor funcţionari din minister, cu promisiunea că se deblochează, i-am prezentat şi situaţia istorică, câţi bani au primit unele oraşe şi judeţe din România şi cum Aradul nu a primit pe termoficare, ce eforturi face administraţia locală, din bugetul local, pentru a susţine termoficarea, prin comparaţie cu alţi vecini de-ai noştri, care sunt în fiecare zi cu mâna întinsă la uşa Guvernului şi văd că primesc în continuare bani, ceea ce nu este tocmai ok, cum, în PNDL, Aradul a fost tăiat de la finanţări şi nici o stradă din Arad n-a mai primit finanţarea pe PNDL din motive politice, în vechile guvernări şi le facem pe cele 55 de străzi de pământ din surse proprii, precum şi problemele pe care le întâmpinăm la „Ghiba Birta” şi aici nu are Ministerul nici o vină, el este finanţatorul, constructorul nu este cel care îşi duce până la capăt contractul asumat şi o să vedem cum va evolua treaba, de aceea l-am şi invitat să vină şi să vadă la faţa locului. În ceea ce priveşte creşele, aveam informaţii doar verbale, din declaraţii, că vor fi finanţate pe PNRR, până la urmă, prin Ministerul Dezvoltării, pe acel principiu în care face şi în momentul de faţă săli de sport, bazine de înot, adică proiecte tip, pe care le va implementa Ministerul, noi trebuind să venim cu terenurile şi branşamentele, acesta a fost motivul pentru care noi am căutat şi am pregătit pe momentul vizitei domnului ministru, i-am prezentat posibilele suprafeţe de teren pe care le avem în oraş, în diferite zone, noi am identificat două locaţii: în Micălaca, una în Aradul Nou şi posibil să vedem, era, chiar am vrut să ne consultăm cu domnia sa, pe zona industrială. Sunt suprafeţe de teren care trebuie să fie libere de sarcini, sunt. Nu ne-am dus la faţa locului, că vedeam un câmp gol şi i le-am prezentat pe hartă. Nu există în momentul de faţă nici un ghid, nici un îndrumar dec&aci
rc;t o idee a Ministerului, ca ele să fie de trei categorii: mici, medii şi mari, funcţie de suprafaţa terenului, noi ne încadrăm cu ce avem şi la mari şi la medii, nu există nici model de cerere de finanţare, domnul Ministru ne-a anunţat că unele U.A.T. - uri din România au trimis aşa, scrisoare de intenţie, adresă, că vor dori să acceseze când se va putea, nu avem o problemă, vom trimite şi noi, problema este că nu se ştie clar: sumele, valorile şi tipurile de creşe care vor fi implementate de către Minister, dar în oricare din variantele, care vor fi agreate, până la urmă, în ghidurile Ministerului, noi avem terenurile pregătite şi disponibilitatea de a implementa astfel de proiecte. Să spunem că am căzut şi aici de acord pe acest subiect. Domnia sa, şi fac şi eu pe această cale, public, un apel, să zicem, politic, la toate forţele politice, de a merge mai departe cu o propunere, care a existat de mai demult – ca finanţarea acestui domeniu să fie luată de la administraţiile locale şi dată Ministerului Învăţământului. Este singurul segment din tot lanţul, de la grădiniţă în sus, începând cu grădiniţele, finanţările sunt făcute de către Ministerul Învăţământului. Creşele au fost lăsate pe umerii administraţiilor locale, ceea ce nu este tocmai corect. Şi domnia sa este de acord şi noi, că ar fi corect ca începând de la primii paşi în domeniul educaţional al copilului totul să fie integrat în sistemul de educaţie, naţional, al Ministerului Învăţământului. Vom vedea asta cum va fi şi dacă va fi. Noi ne facem, să spunem, datoria de a avea locaţii, pentru a putea construi creşe. Apoi am avut deplasări în teren, întâlniri cu primarii, ceea ce aţi văzut şi în presă, situaţia îmbucurătoare, de la Colegiul Economic şi mai puţin îmbucurătoare, din partea constructorului, de la „Elenea Ghiba Birta”. Cam astea ar fi, foarte pe scurt, referitor la vizita domnul Ministru.
Vizita Delegaţiei Ministerului Apărării Naţionale – în urma demersurilor pe care noi le-am făcut la toate nivelurile, la nivel de şef de stat major, la nivel de ministru al apărării, la nivel de prim-ministru, pe subiectul „Cetatea Aradului”, în contextul unor posibile finanţări europene şi un ultim trend pe acest domeniu, primul pas pe care trebuie să-l avem rezolvat este ca noi să avem un drept real teren-imobile, pentru a putea face studii de fezabilitate, documentaţii, cu care să mergi la momentul la care se deschid axele. Ultimele, să spunem, tatonări, care au fost la acest nivel – s-a concluzionat posibilitatea de a exista şi parte civilă în cetate şi parte militară. Ca să nu mai fie vechile discuţii că pleacă armata, că unde pleacă, că ce se întâmplă şi acesta a fost motivul pentru care a venit o delegaţie de la Ministerul Apărării, condusă de domnul general Nistor, de la Bucureşti, care este şeful Departamentului, să spunem, de patrimoniu, al Ministerului Apărării Naţionale, cu mai mulţi specialişti ai domniei sale, s-au întâlnit şi cu partea militară a domniilor lor, la faţa locului, în cetate şi cu noi, la Primărie şi staff-ul tehnic, s-a agreat ceea ce v-am spus că era oarecum discutat şi la nivel de ministru al apărării şi prim-ministru, de aceea au şi venit, să vedem la faţa locului în ce parte din cetate să rămână parte militară şi partea civilă. Până în acest moment, din ceea ce s-a discutat la faţa locului şi după aceea împreună, aşa, pentru cei care cunosc, de un principiu ar fi să rămână în partea dreaptă, unde au şi acum tehnică - partea militară şi poarta, intrarea şi platoul, clădiri, mănăstire şi partea stângă, spre ştrand, să poată fi trecută în circuit civil, astfel încât noi să primim, prin hotărâre de guvern, un drept real asupra clădirilor şi suprafeţelor de acolo, pe care să le supunem ulterior documentaţiilor necesare şi, sperăm noi, finanţărilor europene. Urmează să prezinte şi domniile lor propunerile conducerii ministerului, după care să ne reîntâlnim şi, sperăm noi, să finalizăm, este o discuţie pe unde să fie partea care ne desparte pe unii de ceilalţi, cum să fie aceasta, normele militare, lucrurile nu par atât de simple ca la prima vedere. Evident, ideal ar fi să ni se predea în întregime cetatea, dar tot este un pas şi acesta dacă va fi finalizat. Din partea Primăriei existând toastă deschiderea şi toată disponibilitatea să vedem partea militară cum, să spunem, vom încheia discuţiile sau, să spunem, negocierile. Avem, cu votul dumneavoastră, şi bani puşi în buget, dar nu-i putem cheltui pe studii de fezabilitate şi alte documentaţii dacă noi nu avem un drept real asupra mănăstirii sau pavilionului sau platoului sau porţii de intrare, că nu poţi cheltui bani publici dacă nu-i avem. Am convenit că ne vom reîntâlni în trei, patru săptămâni şi sperăm să se întâmple acest lucru, după care, să avem o vizită a Ministrului Apărării şi a domnului Prim-Ministru, ca să încheiem, să spunem, partea aceasta şi să intrăm în linie dreaptă. Cam, noi, asta ne dorim şi am văzut deschidere şi, să spunem, dorinţă şi din partea Ministerului Apărării, sperăm să se finalizeze.
Pe subiectul 1 iunie – ”Ziua Copilului”, deschidere stadion, ştrand şi alte obiective, aş mai vrea să precizez încă o dată – orice fel de interdicţie referitor la vaccinat, nevaccinat, declaraţie de nu ştiu care, test PCR şi altele, am bunăvoinţa să înţelegeţi - dincolo de declaraţiile politice pe care le înţeleg, că Primăria nu impune nici o restricţie, sunt doar cele pe care ni le impune Direcţia de Sănătate Publică, ca urmare a Normelor Naţionale, n-am adăugat nici o virgulă în plus. Noi ne-am străduit să intrăm într-o oarecare normalitate, în cadrul legal pe care-l avem, dacă ni se dă voie doar cu declaraţie, am trecut că este cu declaraţie la intrare pe ştrand, dacă ei spun să nu fie şezlongurile unul lângă celălalt, aşa s-a transmis în jos, dacă de „Ziua Copilului” sau la stadion este voie doar un număr limitat de persoane, ne supunem normelor stabilite. Dar nu inventăm noi sau nu punem noi bariere sau restricţii nimănui. Noi doar încercăm să fim cât se poate de prietenoşi în condiţiile date şi sunt convins că vom reuşi. Cam acestea ar fi, foarte pe scurt, cele trei informări pe care am vrut să vi le spun, de la ultima noastră întâlnire. Acum, aş vrea să supun votului dumneavoastră ordinea de zi, dacă nu mai sunt şi alte propuneri. Nu sunt. Supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 251/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 258/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 şi 8, situate în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 98- inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 267/2021 privind actualizarea inventarului bunurilor imobile proprietatea privată a Municipiului Arad - inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 265/2021 privind lucrarea cadastrală de prima înscriere și alipirea a două parcele de teren situate în Municipiul Arad, strada Cerbului, nr. 16- inițiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 255/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75.323/2019, încheiat între Municipiul Arad și SC Recons SA - inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 252/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Arinului, nr. 25, înscris în CF nr. 346463 Arad - inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 253/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, Calea Timișorii, nr. 62, înscris în CF nr. 317878 Arad - inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 254/2021 cu privire la subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Lucian Blaga, nr. 21, Et. S+P, Ap. 11 - înscris în CF nr. 302455-C1-U4 Arad - inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 263/2021 privind modificarea limitelor imobilului înscris în CF 327195 Arad, zona strada 6 Vânători- inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 264/2021 dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad, strada Sabin Drăgoi nr. 2-4, înscris în CF nr. 357320 Arad - inițiativa primarului
12. Proiect de hotărâre nr. 199/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): Zonă servicii – logistică, comerț și depozitare amplasament: Calea Zimandului 6/B, municipiul Arad generat de imobilul identificat prin CF nr. 346465-Arad- inițiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 256/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 570/2019 privind unele măsuri pentru reglementarea Serviciului de „Întreținere și igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad” republicată conform Hotărârii nr. 254/25.06.2020 - inițiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 262/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate în învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Arad pentru semestrul II, anul școlar 2020-2021 - inițiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 257/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad - inițiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 266/2021 privind aprobarea Execuției Bugetului General de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pe anul 2020- inițiativa primarului
17. Alegerea președintelui de ședință pentru perioada iunie-august 2021.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 251 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Vă rog, domnule preşedinte.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Bună-ziua. Punctul 1.
1
Proiect de hotărâre nr. 251/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 4, situat în Arad, B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 252 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 2
2
Proiect de hotărâre nr. 258/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 7, situat în Arad,
B-dul Revoluției nr. 96, etaj I - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 253 a Consiliului Local al Municipiului Arad
3
Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 şi 8, situate în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 98- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot
Cine este pentru? 14 pentru, 9 abţineri (dna Vornicu, dl. Galea, dl. Stana, dl. Chifa,
dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer) – 23 consilieri prezenţi în sală.
S-a adoptat Hotărârea nr. 254 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Galea C: - Sunt 9 abţineri!
4
Proiect de hotărâre nr. 267/2021 privind actualizarea inventarului bunurilor imobile proprietatea privată a Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.255 a Consiliului Local al Municipiului Arad
5
Proiect de hotărâre nr. 265/2021 privind lucrarea cadastrală de prima înscriere și alipirea a două parcele de teren situate în Municipiul Arad, strada Cerbului,
nr. 16- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 256 a Consiliului Local al Municipiului Arad
6
Proiect de hotărâre nr. 255/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75.323/2019, încheiat între Municipiul Arad și SC Recons SA - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 consilieri prezenţi, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo M)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 257 a Consiliului Local al Municipiului Arad
7
Proiect de hotărâre nr. 252/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad,
str. Arinului, nr. 25, înscris în CF nr. 346463 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 258 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
8
Proiect de hotărâre nr. 253/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, Calea Timișorii, nr. 62, înscris în CF nr. 317878 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 259 a Consiliului Local al Municipiului Arad
9
Proiect de hotărâre nr. 254/2021 cu privire la subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. Lucian Blaga, nr. 21, Et. S+P, Ap. 11 - înscris în CF nr. 302455-C1-U4 Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 260 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
10
Proiect de hotărâre nr. 263/2021 privind modificarea limitelor imobilului înscris în CF 327195 Arad, zona strada 6 Vânători - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 261 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 264/2021 dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad, strada Sabin Drăgoi nr. 2-4, înscris în CF nr. 357320 Arad
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.262 a Consiliului Local al Municipiului Arad
12
Proiect de hotărâre nr. 199/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Planul Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): Zonă servicii – logistică, comerț și depozitare amplasament: Calea Zimandului 6/B, municipiul Arad generat de imobilul identificat prin CF nr. 346465-Arad
- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule Curcanu.
Dl. Curcanu D: - Da. Noi, grupul USR-PLUS, dorim să aducem 5 amendamente acestui proiect, dorim să-l îmbunătăţim. În cazul în care cele 5 amendamente vor trece, grupul USR-PLUS va vota proiectul, în caz contrar, grupul USR-PLUS se va abţine de la votarea proiectului. Amendamentele sunt destul de lungi, aşa că doar pe scurt aş dori să vi le descriu – „pe partea de retragere a construcţiilor, pe partea parcelei de sud-est şi nord-vest vrem să aducem un minim 4 metri distanţă faţă de limita proprietăţii, o retragere, era şi o îmbunătăţire a calităţii spaţiilor verzi - al doilea amendament. La al treilea amendament – propunem ca 10% din locurile de parcare pentru funcţiunea „birouri şi servicii” să fie dotate cu staţii de încărcare a autovehiculelor rutiere, al patrulea amendament, legat de circulaţie şi accese, este o mică problemă acolo şi dorim să ne propunem construirea unei benzi de accelerare şi de decelerare şi amendamentul 5 este un amendament mai simplu, legat de împrejmuirile clădirilor. Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect-şef, vă rog, referitor la acest amendament!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua!
Proiectul, cum a fost prezentat dumneavoastră, conţine toate avizele cerute, conform legii. Spaţiile verzi sunt 25%, în cazul acestui proiect, deci, mai mult decât am cerut până acum – 20%, accesul este conform avizului Poliţiei Rutiere, inclusiv semnalizat corespunzător. Cam atât!
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Având în vedere că iarăşi este o oarecare neînţelegere în privinţa PUZ – urilor, eu am propus data trecută să avem o întâlnire, în care să punem nişte baze de dezvoltare, în anumite zone noi, unde creăm practic zone industriale noi sau zone de locuinţe, ca să vedem în ce direcţie mergem. Că intră în şedinţa Comisiei tehnice, primeşte aprobare vine, după aceea, în comisii, sunt, mă rog, păreri diferite şi în Consiliu. Dacă în Consiliu nu votăm înseamnă că, mă rog, Comisia tehnică a dat deja aprobare, deci, noi nu mai avem nici un fel de putere. Ar trebui să reaşezăm lucrurile acestea. Dacă există o viziune în ceea ce priveşte Comisia urbanistică sau, mă rog, Consiliul Local, membrii Consiliului Local, să avem o dezbatere şi să vedem cum să se aprobe PUZ - urile în condiţiile date. Eu am spus că până ce nu avem acest lucru stabilit foarte clar – care este viziunea şi concepţia de dezvoltare urbană – eu mă abţin. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Supun la vot amendamentul referitor la amendamentul nr.1, la articolul 2.4 - la retragerea construcţiilor.
Cine este pentru? 8 pentru (dl. Bognar, dl. Stana, dl. Chifa,
dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer), 15 abţineri
– 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Amendamentul nr. 2, articolul 2.5, referitor la spaţii verzi. Supun la vot.
Cine este pentru? 8 pentru (dl. Bognar, dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău,
dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer), 15 abţineri – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 3, articolul 2.6 -. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abţineri – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 4, referitor la articolul 2.7 – „ circulaţie şi accese”. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abţineri – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 5, articolul 2.9 – referitor la împrejmuiri. Supun la vot.
Cine este pentru? 7 pentru (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea,
dl. Vlad C., dl. Mayer), 16 abţineri – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Şi acum întreg proiectul.
Cine este pentru? 13 pentru, 10 abţineri (dl. Bognar, dna Vornicu, dna Galea, dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dna Săbău, dl. Costea, dl. Vlad C., dl. Mayer)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 263 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - O intervenţie, dacă-mi permiteţi? Cu sinceritate, chiar fac un apel, să-i spunem – Comisiei de Urbanism, dacă se doreşte sau unei părţi din ea, dacă, poate, nu pentru toată lumea de acolo, ceea ce spunea şi domnul Bognar – întâlniţi-vă, oameni buni! Întâlniţi-vă cu arhitectul şef ! Vă va prezenta cam ce este gândit, că se lucrează la viitorul PUG. Dar, ca să nu aşteptăm, până avem reglementările date de PUG, şi dacă doriţi mai repede şi este legal, poate găsiţi anumite norme, să le spunem, locale, care se vor regăsi, în final, şi în PUG, ca să nu lucrăm doi ani într-un fel şi după ce avem PUG - ul în alt fel, şi le adoptăm acum, iar ele se vor regăsi şi în PUG şi nu mai avem situaţia aceasta în care unii aveţi o părere, alţii altă părere, unele instituţii ale Statului avizează, dumneavoastră veniţi şi spuneţi că nu este bine cum au dat aceia avizul, să-l modificăm, să facem altfel. Cred că este cel mai corect, cei care se apucă să facă un PUG, să ştie în ce condiţii, nu să-l facă şi când ajung aici, fiecare, unul vrea 20%, altul 25%, unul vrea bandă de decelerare, altul nu vrea bandă, unul vrea clădirea cu 3 metri mai în faţă, altul cu 3 metri mai în spate. Cred că denotă un pic de neseriozitate şi din partea noastră! V-am rugat şi la precedenta şedinţă, când, la fel erau discuţii, dacă tot avem comisie de urbanism, dacă tot văd că se citeşte cu atenţie şi există implicare şi propuneri, haideţi, vă rog frumos, vă asigur de toată deschiderea aparatului tehnic la astfel de întâlniri, ajungeţi la concluziile pe care le consideraţi de bună credinţă şi, tehnic, luate în conformitate cu actele normative şi mai facem un pas înainte. Cred că este un demers cât se poate de logic. Dacă aveţi şi o altă idee sau de îmbunătăţire, toată deschiderea, ca să depăşim astfel de momente, dar să se poată îmbina, adică ceea ce este reglementat, dacă mai este cazul, printr-o hotărâre de consiliu, se va regăsi şi în PUG ulterior şi putem spune că lucrăm uniform şi logic, de acum. Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 13
13
Proiect de hotărâre nr. 256/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 570/2019 privind unele măsuri pentru reglementarea Serviciului de „Întreținere și igienizare a toaletelor automate din municipiul Arad” republicată conform Hotărârii nr. 254/25.06.2020 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Aici avem un amendament. Domnule viceprimar, vă rog!
Dl. Faur L: - Articolul 1 se completează, la punctul 6, care va avea următorul cuprins: „Se modifică anexa 7, lista „piese de schimb toaletă automată”, prin eliminarea poziţiei nr. 1, cod articol 631.05, denumire – „material adeziv autocolant bărbaţi, femei, persoane handicap”. Deci, practic eliminăm prima poziţie din listă.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot acest amendament
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Şi acum pentru întregul proiect.
Dl. Bognar L: - Aş avea şi eu o intervenţie.
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. Bognar L: - Este un proiect mult aşteptat de arădeni şi, mă rog, sperăm să fie un lucru benefic şi pentru turiştii care vin în Arad. Dar eu aş avea o oarecare recomandare – ca la amenajarea şi construcţia acestora să se ţină cont, în zona protejată, de stilul ambiental. Deci, să se aibă grijă cum se amenajează aceste clădiri.
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule consilier.
Dl. Galea C: - În titlul acestui proiect avem „Întreţinere şi igienizarea toaletelor automate”. Din câte am văzut eu, în cazul de faţă, discutăm de o singură toaletă, poate cineva să explice care este planul? Mă gândesc că nevoia fiind mare, în Arad, pentru asemenea toalete, există un plan, de avem acest cuvânt (n.n. „toalete”) la plural! Se mai plănuieşte construirea altor toalete în alte zone ale oraşului? Cum vedeţi dumneavoastră acest aspect, domnule primar?
Dl. primar: - Da. O să o rog pe doamna Portaru să vă spună şi îi răspund şi domnului Bognar, care ştie că noi ne dorim şi pe zonă centrală, are documentaţie în lucru acum. Nu am emoţii, pentru că au fost de atâtea ori pe la comisiile de cultură şi de avizare, ştiţi că este zonă specială, încât nu cred că…, nu trece de ei şi dacă ne scapă nouă. Probabil că pluralul este folosit datorită acestora. Noi, administraţia am gândit, să spun, iniţial, acel proiect pilot în Piaţa din Micălaca, în parcul din Micălaca „Regina Maria”, să vedem cum funcţionează, se pare că din feedback-ul pe care îl avem este ok şi atunci se doreşte multiplicarea sa şi în alte zone din oraş, funcţie de zonă, discuţia fiind doar de dimensiune de capacitate, unele, ca şi cea din „Regina Maria” sau mai mici. Dar o rog pe doamna Portaru să vă dea un răspuns cu pluralul. Mulţumesc frumos.
Dna Portaru E: - Deci noi, acum, avem o documentaţie, cu care am venit în faţa dumneavoastră aproximativ de o lună si jumătate, cu încă patru locaţii de astfel de toaletă, una este pe Bulevardul Revoluţie, la gară, în spate la „Eurostil”, pe terenul acela şi pe a patra nu mai reţin unde este locaţia şi am avut şi o propunere, că aşa am început prezentarea, o propunere în Parcul Reconcilierii. După solicitarea avizului de la cultură, din cele cinci locaţii, am supus aprobării patru. Urmează să parcurgem următoarea etapă: proiectarea, proiectul tehnic şi, ulterior, execuţia lucrărilor.
Dl. Galea C: - Excelent. Mulţumesc.
Dl. primar: - Aşa, ca estimare, probabil o să se vadă în oraş cam anul viitor.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Am rămas la punctul nr. 13. Supun la vot.
Cine este pentru? 20 pentru, 3 împotrivă (dl. Buruc, dna Aur, dl. Cheşa)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 264 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Cheşa I: - Doamna Czibrik, 3 împotrivă, nu abţineri!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 14
14
Proiect de hotărâre nr. 262/2021 privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate în învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Arad pentru semestrul II, anul școlar 2020-2021 - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 265 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. primar: - Vreau să vă mulţumesc pentru vot. Ştiu că au fost şi noi am primit multe întrebări de-a lungul timpului – când se plătesc bursele ? După cum, probabil, ştiţi - până la momentul a avea aprobat bugetul, nu se putea, iar de la acel moment a fost doar mecanismul birocratic, bugetul care trebuie să meargă la Finanţe pentru omologare, scuzaţi termenul, să vină înapoi, apoi să se calculeze, să se ceară la şcoli. Cu siguranţă ele sunt cele trei categorii: Bursele sociale, cele mai multe, şi apoi cele de merit şi cele excepţionale. Sunt conştient că şi-ar dori oamenii şi şcolile cât mai multe burse, nu discutăm de cele sociale, care sunt clar reglementate, ci la celelalte, pot fi discuţii care, cât este de merituos, să compari între ele şcolile. Nu este foarte uşor, am încercat să fim cât se poate, totuşi, de echilibraţi, sunt aproape 6 milioane de lei, 5.800.000 lei, dacă nu mă înşel, nu-i o sumă mică, şi cred că este un efort pe care îl face toată lumea, să spunem aşa, şi dumneavoastră, pentru învăţământ şi pentru copii. Vă mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Punctul nr. 15
15
Proiect de hotărâre nr. 257/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr.266 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 16.
16
Proiect de hotărâre nr. 266/2021 privind aprobarea Execuției Bugetului General de venituri și cheltuieli al Municipiului Arad pe anul 2020- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
20 pentru, 3 voturi împotrivă (dl. Cheşa, dl. Buruc, dna Aur) – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 267 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Cheşa I: - Doamna Czibrik, 3 voturi împotrivă ! Împotrivă – 3. Mulţumesc!
Dl. primar: - Pentru eficientizare propun, doamna Czibrik, tot timpul să cuantificaţi la PSD împotrivă şi când nu sunt împotrivă, vă spun dânşii. Să simplificăm! Tot mandatul, de acum încolo! Dânşii sunt la orice împotrivă şi când nu, vă anunţă domnul Cheşa. Bine? Mulţumesc.
Dl. Cheşa I: - Îmi permiteţi, domnule primar, că mi-aţi spus numărul, o să fim împotrivă, mai ales la toaletele ecologice, n-am vrut să vă spun, dar dacă tot mi-aţi dat cuvântul dumneavoastră…
Dl. primar: - Nu. Nu eu l-am dat, vi l-aţi luat singur!
Dl. Cheşa I: - …la toaletele ecologice am fost împotrivă, domnule primar, pentru că, în 2018-2019 au fost două S.F. – uri, de 300 de mii de lei fiecare S.F. Am mai fost un mandat consilier şi ştiu ce s-a întâmplat cu acele toalete ecologice, nimic! Bani aruncaţi în vânt.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Am rămas la punctul 17 – Alegerea preşedintelui.
Dl. primar: - O să vă aştept să mergem împreună, să le folosim când vor fi, anul viitor, ca să nu mai avem nici o discuţie. Bine? Eu dau berea şi dumneavoastră o folosiţi. Şi dacă nu va fi aşa, facem invers! Îmi daţi dumneavoastră berea şi să mă descurc eu, unde oi merge, să fug repede.
Dl. Cheşa I: - Peste 100 de mii de euro a cheltuit Primăria Arad pentru acea toaletă ecologică.
Dl. primar: - Vă răspunde doamna Portaru la subiectul acesta, eu v-am făcut o propunere pragmatică. Mulţumesc frumos!
17
Alegerea președintelui de ședință pentru perioada iunie-august 2021
Dl. Szabo M: - Vă rog, propuneri pentru preşedintele de şedinţă. Domnul Mariş, vă rog!
Dl. Mariş F: - Grupul PNL îl propune pe domnul Ilioni Florin.
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule consilier.
Dl. Stana F: - USR-PLUS îl propune pe domnul Codrin Vlad.
Dl. Szabo M: - Mai sunt şi alte propuneri? Bun. Trecem la vot secret.
Dl. primar: - Persoane, vot secret, buletine! Staţi, că trebuie să le tipărească, bănuiesc, nu? A, din această cauză fumătorii iau o pauză!
PAUZĂ (moment în care se întocmesc buletinele de vot secret, după care se va desfăşura procedura votului secret.).
n.n. se revine din pauză.
Dl. Szabo M: - Rog preşedintele Comisiei de validare să dea citire
Dna Vornicu D: - Astăzi, 28 mai 2021, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad, Comisia de validare a rezultatelor votului secret pentru perioada mandatului 2020-2024, desemnată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 475/2020 a exercitat sub responsabilitatea sa operaţiunile privind votul secret desfăşurat pentru exprimarea votului cu privire la alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada iunie-august 2021, Comisia a consemnat următoarele rezultate pentru votul acordat: consilieri prezenţi la şedinţă – 23, buletine de vot distribuite – 23. Nu au fost consilieri care s-au abţinut de la vot şi nu au fost nici voturi nule. Astfel că, domnul Vlad Codrin, consilier local este desemnat pentru a fi preşedinte de şedinţă pentru perioada iunie - august 2021, cu 12 voturi pentru şi 11 voturi împotrivă.
S-a adoptat Hotărârea nr. 268 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Declar şedinţa închisă.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos şi pentru efort şi pentru voturi. Ca perspectivă, prima jumătate de lună iunie, probabil, încercăm să avem, cel târziu 20 iunie, să avem şedinţa ordinară, ca la aceea ştiţi că ne trebuie 7 zile de când o anunţăm. Şi, dacă nu apare ceva urgenţă, să avem nevoie de o extraordinară, cu acordul dumneavoastră, nu cred că mai facem altă şedinţă. Este bine aşa? Mulţumesc frumos. Un week-end liniştit, să ne vedem cu bine voioşi şi sănătoşi!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 11,55).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 28.05.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]