R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei ordinare
din data de 30.06.2021
Nr. 55.287/14.07.2021
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 30 iunie 2021, au fost prezenţi 22 de consilieri din totalul de 23 consilieri în funcţie.
A absentat domnul consilier Florin Mariş (concediu de odihnă). Domnul consilier Decebal-Ciprian Fordon şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv, prin platforma on-line de videoconferinţă (Zoom Meeting). Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 10,56.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Codrin-Dacian VLAD.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect - şef al municipiului, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Liliana Florea, director executiv al Direcţiei Edilitare, dl. Adrian Toma – director general, Direcţia Generală Poliţia Locală Arad, dna Claudia Macra, director executiv al Direcţiei Comunicare, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dl. Albert Ladislau, director executiv adjunct al Direcţiei Venituri, dna Ioana Albu, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, dna Sorina Ila – director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Arad, dna Magda Matzek – consilier, Serviciul Contabilitatea Bugetului General, Datorie Publică, dna Laura Bocancios, şef serviciu, Serviciul Programe Europene de Dezvoltare, dl. Adrian Barbeş, referent, Cabinet Primar, dna Sobaru Adriana, şef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dna Oana Oprean, şef serviciu, Serviciul Baze Sportive, dna Delia Anghel, consilier, Serviciul Baze Sportive, dl. Sorin Munteanu, şef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, dl. Iulian Morar, şef birou, Biroul Monitorizarea Comportării în Timp a Construcțiilor, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, dna Oana Blaghi, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Sorina Groza, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Gabriel Lăbău, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dl. Lucian Haţegan, referent, Serviciul Baze Sportive, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Cozlac Stefan, consilier, Serviciul Întreţinere şi Reparaţii Căi de Comunicaţii Terestre, dna Sandra Dinulescu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Doris Micu, consilier, Compartimentul Asistență Juridică, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Alexandru Popa, referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Cristian Todinca, referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Ispas Florina, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanți ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public de Interes Local “Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Liliana Purdi, inspector, Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Ioja Lucian Vasile, inspector de specialitate, Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public Arad SA, dna Angelica Mateuţ, director economic al SC Compania de Transport Public Arad SA, dna Emanuela Chiş, contabil şef al SC Tîrguri, Oboare, Pieţe SA Arad, dl. Mehelean Nicolae, director general al SC Recons SA Arad, dna Ardelean Cornelia, director economic al SC Recons SA Arad;
- alţii: Dehelean Sebastian, invitat.
- presa: Lucian Şerban – „Arq.ro”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Diana Duţu -„Aradon”/”Jurnal Arădean, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Dan Coita – „Aradreporter.ro”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 24.06.2021 a Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 1388/24.06.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 24.06.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 24.06.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bună-ziua! Din câte ştiu, avem un coleg, care este online (n.n. dl. Fordon), a fost la spital şi domnul Mariş, care este în concediu şi nu poate nici intra cu semnalul.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Suntem în şedinţa ordinară aferentă lunii iunie. Înainte de ordinea de zi, o foarte scurtă prezentare/informare. S-a finalizat licitaţia pentru documentaţia drumului expres Arad-Oradea. Nu au fost contestaţii în termenul legal. Am convenit că mâine, la Oradea, împreună cu domnul Bolojan, cu Preşedintele Consiliului Judeţean Arad şi cu Primarul Municipiului Oradea, semnăm contractul pentru documentaţie, urmând cursul tehnic, să-i spunem, şi, după aceea, să vedem, pentru că este o lucrare mare, inclusiv cea de documentaţie, în următorii ani să vedem finanţarea şi licitaţia pentru lucrare. S-au definitivat toate, mâine vin şi cei, am înţeles că este cineva din Bucureşti, la Oradea, pentru încheierea contractului. Bun. Ordinea de zi de astăzi o are toată lumea. Vă rog, domnule Galea!
Dl. Galea C: - Bună-dimineaţa! Propun să scoatem de pe ordinea de zi toate subiectele legate de reorganizarea Primăriei, respectiv punctele: 13, 14, 15, şi 16 pentru că noi considerăm şi marea majoritate sunt de acord cu acest aspect, că, pe fond, este un lucru bun să reorganizăm, dar pe formă cred că este necesar să ne adunăm să mai lucrăm şi să facem o analiză mai amănunţită legat de această reorganizare. Mulţumesc.
Dl. primar: - PSD-ul? La microfon, de principiu!
Dl. Cheşa I: - Bună-dimineaţa! Ce întrebarea este aceasta, domnule primar?
Dl. primar: - Ce părere aveţi de propunerea colegului dumneavoastră, dacă nu vă deranjează? Dacă nu, îmi retrag întrebarea!
Dl. Buruc C: - Numai PSD-ul este aici? Haideţi să supunem la vot şi vedem ce spune consiliul!
Dl. primar: - USR-ul? Bun. Să le luăm în ordine! Conform Codului administrativ, drept de iniţiativă pe ceea ce înseamnă organigrame, referitor la aparatul de specialitate, de lucru, al primarului unei unităţi administrativ - teritoriale, îl are doar primarul. Din punct de vedere legal, se vine cu el la vot în consiliu! Consiliul, prin consilieri, se poate pronunţa în două momente: la momentul ordinii de zi sau, dacă rămâne pe ordinea de zi, la momentul votului pentru fiecare proiect. Tot pe Codul administrativ, drept de retragere are iniţiatorul sau, aşa cum spuneaţi dumneavoastră, prin vot, consilierii! Din punctul meu de vedere, de iniţiator, eu nu, şi dau masca jos, să se audă bine – nu retrag proiectul! Dar, conform Regulamentului, sunt obligat să supun votului dumneavoastră. Votul vă aparţine! Bun - supun la vot. Cine este pentru, că asta aţi propus – retragerea de pe ordinea de zi a punctelor 13, 14, 15 şi 16, parcă aşa este, da? Că sunt 4, înţeleg! P.M.P.- ul ? Cine este pentru retragere? PMP – pentru; USR – pentru; UDMR – pentru, PSD – pentru; PNL-ul? Bun. Cine se abţine sau cine este împotrivă, atunci? (n.n. 8 consilieri - abţinere). Abţinere.
Dl. Fordon D: - Abţinere.
Dl primar: - Dumneavoastră ? Păi aţi votat mai înainte pentru!
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteţi o scurtă intervenţie, foarte scurtă! Cred că este un pas bun pentru reforma administraţiei din Arad,…
Dl. Cheşa I: - Nu-şi are locul intervenţia liderului de la USR-PLUS, domnule primar!
Dl. primar: - Haideţi să nu ne certăm! Aţi votat! Daţi-mi voie!
Dl. Cheşa I: - Corect!
Dl. primar: - Am înţeles! Aţi votat să fie scos! Haideţi, că la ”Diverse” mai continuăm, că oricum vor mai fi discuţii, ca să respectăm, să-i dau cuvântul după aceea domnului preşedinte…
Dl. Vlad C: - Dacă se poate, Florin, rămâne la „Diverse”…
Dl. primar: - Haideţi să încercăm să fim ordonaţi!
Dl. Stana F: - Era o chestie de 10 secunde şi puteam să nu mai revenim niciodată la subiectul acesta, să o mai o lungim încă o dată. Dacă domnii de la PSD sunt deranjaţi de faptul că noi solicităm ca această reorganizare a aparatului administrativ şi a structurilor să se facă pe criterii de eficienţă, pornind de la nevoia de încărcare cu sarcini şi de la ceea ce trebuie făcut în fiecare departament, am să-i înţeleg, dumnealor, probabil, vor altceva. Vă mulţumesc.
Dl. primar: - …aleg între dumneavoastră... Aş vrea să încheiem subiectul şi să trecem după aceea în ordinea de zi. Eu mai vorbesc un minut şi apoi supun votului ordinea de zi, ce a rămas din ea şi predau şedinţa domnului preşedinte. Deci, pe subiectul: reformă, reorganizare, reaşezare, numiţi-o cum doriţi, s-a făcut multă vorbire, s-a argumentat de către toată lumea că este necesară. S-a lucrat la această formă, de la buget încoace, circa două luni şi ceva, de aceea s-a ajuns în acest moment cu ea. Ca la orice lucru, sunt convins că nu este nimic perfect, cu atât mai mult, la astfel de situaţii şi de discuţii. Dar, principial, nu putem fi, cel puţin eu, de acord, că-i cerem arădeanului care ne plăteşte salarii şi tot ce ţine de funcţionare, să suporte, să luăm şi credite şi noi să nu încercăm să facem şi noi nişte minime economii. De la buget încoace, pe partea de funcţionare, am strâns cureaua mai mult decât aveam găuri la ea, cei care lucrează în Primărie ştiu cât de greu le este în acest moment şi este, în continuare, necesară şi o discuţie, ca să-i spun aşa, dar care să se finalizeze şi pe ceea ce înseamnă restructurare. De la condiţii minimale, în care tai doar nişte căsuţe goale, până la cele în care comasezi, desfiinţăm şi din funcţii de conducere şi chiar şi din cele de execuţie. Ca să nu ne minţim între noi, pe acest subiect eu am avut discuţii cu fiecare, să spun aşa, grup, cu excepţia PSD-ului. Cu o singură excepţie care, joi, înainte de a da drumul la ordinea de zi, mi-a spus că se mai gândeşte, ceilalţi, toţi au fost de acord că mergem înainte. După care, ca de obicei, că aşa este în politică, văd, îşi schimbă opiniile. De aceea, vă propun, pentru următorul pas, dacă tot astăzi aţi scos-o de pe ordinea de zi, până mâine, fiecare grup să-i propună domnului viceprimar unul, maxim două persoane, ca să n-o facem foarte mare, care să participe la discuţiile - cum se doreşte să fie această lucrare. Vă rog de comun acord să spuneţi cât credeţi că este necesar. În opinia mea, cred că două săptămâni este suficient. Dar dacă doriţi mai mult, eventual, în mersul lucrărilor, mai putem da un termen. După care, ceea ce se agreează, dacă este în consonanţă şi cu voinţa primarului, pentru că aşa cum v-am spus, el este singurul, pe lege, care are dreptul să iniţieze, venim din nou în şedinţă de consiliu, dar înainte de asta, dragi colegi, o semnăm! Eu nu mai merg pe gentlemen's agreement! Ca joi, la prânz, să am ultima discuţie şi vineri să nu mai fie aşa! Ori suntem oameni serioşi ori ştim pe ce drum mergem fiecare! Din punct de vedere al legalităţii, doamna secretar, are vreo problemă actualul document?
Dna Stepanescu L: - Nu!
Dl. primar: - La microfon, să rămână înregistrat!
Dna Stepanescu L: - Nu sunt probleme de legalitate!
Dl. primar: - Vă mulţumesc frumos. Vreau să vă întreb dacă sunteţi de acord să facem acest grup de lucru? Pentru că, oricum, vom veni în faţa consiliului! Nu vreau să mai discutăm că aşa am zis eu, că am vorbit cu nu ştiu care şi după care, când se pune matriţa, nu ne mai place, că nu ştiu care vecină trebuie să dea examen! Să nu ne minţim! oraşul este mic! Credeţi că la mine n-au sunat telefoanele într-una, de o perioadă încoace?! Cum sunt convins că şi la voi! De aceea, de joi, până la comisii încep să aibă fiecare opinii, mă rog! Rog frumos, tot aşa, pe grupuri, îi iau din spate în faţă: PMP sunteţi de acord să participaţi la aceste discuţii?
Dl. Galea – Da!
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. PSD-ul?
Dl. Cheşa I: - Da.
Dl. primar: - Mulţumesc. UDMR-ul?
Dl. Bognar L: - Da.
Dl. primar: - USR-PLUS? PNL-ul? Ok. Domnul viceprimar, pentru că s-a ocupat de acest document, îl putem lua pe el ca bază, ca matriţă, dar dacă doriţi pe altul, n-am nicio problemă! Dar nu ne putem bate joc nici de noi, nici de cei din acest oraş, care ne plătesc! Sau, ne asumăm politic că nu dorim! Că una spunem în campanii şi alta facem când suntem aici! Este simplu! Bun. Nu sunt aici să cert pe nimeni, dar mi-am spus şi eu punctul de vedere. Procedural, din ce am avut pe ordinea de zi, prin votul dumneavoastră au fost retrase respectivele proiecte, pentru o reanalizare în două săptămâni. Am spus două săptămâni, şi mă opresc după aceea aici, pentru că urmează şi luna iulie, ştiu că este şi perioadă de concedii, la toată lumea, dar vom avea nevoie şi de rectificare de buget, pe lângă multe altele, este prima lună în care avem voie, după şase luni, după cum ştiţi, şi pe partea de salarizare. Bun. Rămâne ordinea de zi. Supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 309/2021 privind aprobarea proiectului „Integritate și responsabilitate în administrația publică arădeană” și a cheltuielilor aferente acestuia– inițiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 272/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 154/2018 privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de „Întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad”, cu modificările și completările ulterioare și pentru aprobarea încheierii unui act adițional la Contractul nr. 34015/03.05.2018– inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 298/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad - inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 304/2021 pentru aprobarea Contractului de comodat privind predarea mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar către Colegiul Naţional ,,Moise Nicoară’’ Arad– inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 308/2021 privind neexercitarea dreptului de preempţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Meţianu nr. 2, etaj I, corp A- inițiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 273/2021 privind încheierea unui Acord – cadru de Lucrări de reparații la construcții și instalații la Bazele Sportive, cu S.C. RECONS S.A., în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016, legea achizițiilor publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 247/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): „Construire locuințe individuale și împrejmuire la front stradal”, intravilan Arad, str. Smochinului, nr. 9 și nr. 17, generat de imobilele cu extrasele C.F. nr. 348631 - Arad și C.F. nr. 350884 – Arad - inițiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 248/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): “Zonă locuire și funcțiuni complementare”, Intravilan Municipiul Arad, str. Rândunicii, nr. 102, conform extras C.F. nr. 353659 – Arad - inițiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 250/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): „Zonă logistică-industrie nepoluantă, depozitare şi servicii”, C. A. Vlaicu. nr. 297/1, pe parcelele identificate prin extrasele C.F. nr. 352899- Arad şi C.F. nr. 334337-Arad - inițiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 303/2021 privind respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 52/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind actualizarea bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad– inițiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 299/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 – inițiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 310/2021 pentru aprobarea Acordului de principiu privind înființarea de către SC CTPARK BETA SRL a unui parc industrial, pe amplasamentul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 297/1, județul Arad – inițiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 311/2021 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
14. Proiect de hotărâre nr. 312/2021 cu privire la reorganizarea Serviciului public de interes local Direcţia de Asistenţă Socială Arad de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
15. Proiect de hotărâre nr. 313/2021 cu privire la reorganizarea serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
16. Proiect de hotărâre nr. 290/2021 cu privire la reorganizarea Centrului Social Cantina Municipală Arad – inițiativa primarului. Retras de pe ordinea de zi.
17. Proiect de hotărâre nr. 301/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 aprilie 2021 – inițiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre nr. 302/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 mai 2021 – inițiativa primarului.
19. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna iunie 2021.
20. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
21. Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad.
Cine este pentru?
Unanimitate – 21 consilieri în sală - (1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 297 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Vă mulţumesc frumos. Din ce am primit, doar la un singur punct există un amendament, care ţine de Recons, nu se schimbă valoric nimic, aveau o sumă de bani, ca să ia o maşină, ceva pentru gunoi, dacă am înţeles şi deşeuri, coş de containere şi s-a defectat o altă maşină care ridică din oraş şi trebuie intervenit acolo, doar obiectivul se schimbă, valoarea rămâne aceeaşi, la punctul 11. Domnule preşedinte, preluaţi comanda! Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Şi eu vă mulţumesc. Este o cutumă, la Arad, ca primarul să înceapă şedinţele, nu este după regulament, dar v-am acordat acest drept, regret că l-aţi luat pe o direcţie de discurs politic, dar trecem peste, astăzi!
Dl. primar: - Îmi cer scuze că vă…
Dl. Vlad C: - Eu dau cuvântul în şedinţa asta!
Dl. primar: - Domnule preşedinte, până la votarea ordinii de zi, şedinţa este condusă de către primar!
Dl. Vlad C: - Ar trebui să mai studiaţi puţin Regulamentul!
Dl. primar: - Vă rog frumos, dumneavoastră! Nu vreau să începem sub acest auspicii.
Dl. Vlad C: - Îl avem aici, dacă doriţi, puteţi să-l consultaţi!
Dl. primar: - Consultaţi ce doriţi, vă rog, mai departe!
Dl. Vlad C: - Doar nu-mi spuneţi dumneavoastră când să încep sau când să termin! Dumneavoastră sunteţi un invitat al acestui consiliu! Iar această mentalitate de a ne pune în faţă nişte hotărâri, fără a consulta consilierii amplu, înainte, ne-a adus în situaţia de a retrage aceste proiecte de pe ordinea de zi. Da,este adevărat, iniţiativa schimbării organigramei este a primarului, dar aparatul administrativ deserveşte şi acest Consiliu Local, de aceea cred că se votează în Consiliul Local aparatul administrativ. Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Şi eu vă mulţumesc. Consultaţi-vă colegii dacă am avut discuţii pe această temă. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Am discutat cu toţi colegii!
Dl. primar: - Bine! Succes!
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc. Punctul nr. 1
1
Proiect de hotărâre nr. 309/2021 privind aprobarea proiectului „Integritate și responsabilitate în administrația publică arădeană” și a cheltuielilor aferente acestuia – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 298 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc.
2
Proiect de hotărâre nr. 272/2021 pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 154/2018 privind unele măsuri pentru reglementarea serviciului de „Întreținere și amenajare spații verzi din Municipiul Arad”, cu modificările și completările ulterioare și pentru aprobarea încheierii unui act adițional la Contractul nr. 34015/03.05.2018 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 299 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc.
3
Proiect de hotărâre nr. 298/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 300 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 304/2021 pentru aprobarea Contractului de comodat privind predarea mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar către Colegiul Naţional ,,Moise Nicoară’’ Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 301 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 308/2021 privind neexercitarea dreptului de preempţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 2, situat în Arad, str. Meţianu nr. 2, etaj I, corp A - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 302 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
6
Proiect de hotărâre nr. 273/2021 privind încheierea unui Acord – cadru de Lucrări de reparații la construcții și instalații la Bazele Sportive, cu S.C. RECONS S.A., în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016, legea achizițiilor publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Szabo) - 21 consilieri în sală (1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 303 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 247/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): „Construire locuințe individuale și împrejmuire la front stradal”, intravilan Arad, str. Smochinului, nr. 9 și nr. 17, generat de imobilele cu extrasele C.F. nr. 348631 - Arad și C.F. nr. 350884 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 304 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 248/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): “Zonă locuire și funcțiuni complementare”, Intravilan Municipiul Arad, str. Rândunicii, nr. 102, conform extras C.F. nr. 353659 – Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 305 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
9
Proiect de hotărâre nr. 250/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): „Zonă logistică-industrie nepoluantă, depozitare şi servicii”, C. A. Vlaicu. nr. 297/1, pe parcelele identificate prin extrasele C.F. nr. 352899- Arad şi C.F. nr. 334337-Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţie? Domnul Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Aici am avut o recomandare - datorită faptului că în zona respectivă se doreşte să se facă o fabrică sau un centru din acesta logistic, eu cred că este necesar ca locaţia să aibă două căi de acces pentru a nu bloca sensul acela giratoriu de la „Armonia”. Deci să fie două, că este de acces pentru Calea Aurel Vlaicu. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Şi doriţi să puneţi un amendament în acest sens sau?
Dl. Buruc C: - Este recomandare pentru PUZ, pentru când va fi dată autorizaţia de construire.
Dl. Vlad C: - Ok. Perfect! Putem supune la vot? Supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 306 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc.
Dl. primar: - Recomandările nu se votează! Domnul preşedinte a supus la vot, am înţeles, proiectul. Corect? Mulţumesc frumos.
Dl. Vlad C: - Bun. Proiectul nr. 10.
10
Proiect de hotărâre nr. 303/2021 privind respingerea plângerii prealabile formulate împotriva Hotărârii nr. 52/2021 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Arad privind actualizarea bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 307 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc.
11
Proiect de hotărâre nr. 299/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Avem un amendament. Vă rog, domnule Ilioni!
Dl. Ilioni F: - Da. Mulţumesc. „Având în vedere adresa nr. 3.566/18.06.2021, din partea S.C. Recons S.A. Arad, se modifică, în cadrul Listei programului de investiţii pe anul 2021, cu finanţarea din transferuri, denumirea obiectivului de investiţii din „Achiziţie maşină de transport deşeuri/containere (1 buc)” în „Autoutilitară de transport auto cu macara hidraulică (1 buc), creditele bugetare aprobate în valoare de 700 mii lei, rămân neschimbate. Modificările vor fi cuprinse în Anexele la hotărârea privind rectificarea de buget.”.
Dl. Vlad C: - Ok. Se votăm amendamentul.
21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl Szabo) - 21 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
Dl. Vlad C: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru? 21 voturi pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl Szabo)
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon) – 21 consilieri în sală
S-a adoptat Hotărârea nr. 308 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc. Punctul nr. 12
12
Proiect de hotărâre nr. 310/2021 pentru aprobarea Acordului de principiu privind înființarea de către SC CTPARK BETA SRL a unui parc industrial, pe amplasamentul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 297/1,
județul Arad – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Da, domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Mulţumesc. Încep prin a spune că grupul USR-PLUS consideră că trebuie să acordăm asemenea facilităţi investitorilor pentru a determina, a-i ajuta să învestească în municipiul nostru. Însă, cu privire la situaţia supusă dezbaterii, în cadrul acestui proiect, aş vrea să subliniez trei aspecte: din perspectiva investiţiei – vorbim de o investiţie care ocupă un teren mare şi care are caracter logistică-transporturi, asta înseamnă un număr redus de salariaţi, cu salarii mici şi cu o suprafaţă mare utilizată. Asta înseamnă că beneficiul adus municipiului Arad, din perspectiva veniturilor, a impozitelor pe venit şi a veniturilor încasate de către cetăţeni, este mai redus. De asemenea, o bună parte din angajaţii acestui viitor investitor vor fi din zona periurbană, vor fi navetişti, şi nu locuitori ai municipiului. Din perspectiva confortului – într-o zonă aflată destul de aproape de municipiu şi tranzitată de locuitorii Aradului se va genera trafic de marfă. Pot spune că într-o zonă unde avem acces uşor dinspre oraş, pentru angajaţi, ar fi bine să facilităm investiţii, care să însemne producţii, care să însemne un număr mai mare de angajaţi şi implicit un venit mai mare pentru bugetul local. Acum, din perspectivă economică, se propune, în această formulă, o scutire de impozit, care este şi semnificativă şi, mai ales, este pe termen nedefinit. Nu există o limită până când această scutire de impozit să funcţioneze. Întotdeauna, dacă doreşti să avantajezi un investitor sau să-l determini să vină, îl ajuţi în perioada de început a activităţii, dar după aceea trebuie să plătească pentru comunitate, pentru faptul că el operează aici. Şi, din această perspectivă, eu cred că trebuie, împreună, să găsim o altă variantă de a acorda facilităţi acestui investitor, de a găsi o formulă prin care scutirea de impozit pe clădiri şi pe terenuri să fie limitată, o perioadă de trei, cinci, opt ani, dar să nu fie fără un termen. Şi având în vedere motivul acesta, noi o să ne abţinem, în speranţa că vom găsi, totuşi, acea soluţie de a nu da la nesfârşit scutire pentru această investiţie.
Dl. primar: - Să ştiţi că noi am discutat subiectul, inclusiv cu staff-ul tehnic din Primărie, au vorbit şi la alte primării. De principiu, ceea ce spuneţi şi dumneavoastră, este corect. Am înţeles, în final, că pentru documentaţia de la Ministerul Dezvoltării se solicită un aviz de principiu, nu se acordă facilităţile astăzi. Facilităţile se acordă ulterior, iar eu am spus că noi nu vom putea fi pentru unii „mumă”, iar pentru alţii „ciumă” şi, ulterior, va trebui să gândim ca atunci când vom acorda facilităţi, în contextul în care aţi spus şi dumneavoastră, oarecum, o acordare graduală. Şi aici încep discuţiile, dar nu sunt astăzi, ci, la momentul respectiv, adică, funcţie de cuantificabile: cifră de afaceri, număr de locuri de muncă, investiţie pe nu ştiu câţi ani, ce fel de industrie, să acorzi facilităţi mai mari şi, gradual, în jos, până la zero, pentru cine vine, nu ştiu, în anumit domeniu, care nu este fără locuri de muncă sau cu prea puţin beneficiu pentru comunitatea arădeană. Acolo ar fi în discuţie tot ceea ce aţi propus dumneavoastră şi să facem o matriţă valabilă pentru oricine ar solicita aşa ceva. Acum am înţeles că ni se solicită doar dacă noi am avea ceva împotrivă să acordăm facilităţi fiscale parcurilor industriale. Nu avem! Dar ce fel de facilităţi, în ce cuantum şi cât, astea se vor stabili printr-o hotărâre de consiliu ulterioară.
Dl. Stana F: - Da. De aceea noi ne abţinem acum şi ne rezervăm dreptul de a vota atunci când vor fi supuse discuţiei aceste facilităţi.
Dl. Vlad C: - Alte intervenţii pe subiect? Ok. Supun la vot.
Cine este pentru? 15 voturi pentru, 7 abțineri (dl Chifa, dna Săbău, dl Costea,
dl Curcanu, dl Mayer, dl Vlad, dl Stana) – 21 consilieri în sală,
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon).
S-a adoptat Hotărârea nr. 309 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumim.
13
Proiect de hotărâre nr. 311/2021 privind reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
14
Proiect de hotărâre nr. 312/2021 cu privire la reorganizarea Serviciului public de interes local Direcţia de Asistenţă Socială Arad de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
15
Proiect de hotărâre nr. 313/2021 cu privire la reorganizarea serviciului public de interes local Centrul Municipal de Cultură Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
16
Proiect de hotărâre nr. 290/2021 cu privire la reorganizarea Centrului Social Cantina Municipală Arad – inițiativa primarului
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
17
Proiect de hotărâre nr. 301/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 aprilie 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 310 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
18
Proiect de hotărâre nr. 302/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 28 mai 2021 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Domnilor, vă rog! Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi
(1 consilier votează on-line) (dl. Fordon)
S-a adoptat Hotărârea nr. 311 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc. La punctul 19 informările venite ş.a.m.d.
19
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna iunie 2021
n.n. s-a luat la cunoştinţă.
20
Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
A fost notificat concediul de odihnă al domnului primar Călin-Laurenţiu Bibarţ, pentru perioada 10-17.06.2021, prin adresa nr. 45402/8.06.2021.
21
Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Vlad C: - Dacă există intervenţii, întrebări, interpelări ş.a.m.d.
Dna Stepanescu L: - Dacă-mi permiteţi, la punctul 6, am consemnat o neparticipare la vot, domnul Szabo. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc. O intervenţie din partea domnului Stana. Vă rog!
1
Dl. Stana F: - Legat de ceea ce am primit în pachetul cu „Informări” din partea agenţilor economici. La comisie nu au fost prezenţi reprezentanţii lor şi, poate, dacă sunt în sală, ca să evităm un răspuns în scris şi toată procedura, că nu cred că este atât de complicat să dea un răspuns la două întrebări – CET Hidrocarburi, care acum primeşte energia termică de la CET Arad şi o livrează populaţiei, are datorii către CET Arad, restante, de 12,4 milioane şi curente - de 6,7 milioane, având în vedere că CET Arad ar trebui să încaseze de la populaţie banii respectivi, de ce continuă să acumuleze şi să aibă asemenea restanţe? Pentru că, până la urmă, pune în pericol, le transferă mai departe problema către CET Arad, care ştim că iarăşi este într-o situaţie mai delicată. Aceasta ar fi prima problemă. Şi a doua..
2
Am văzut în raportul celor de la Recons că au enunţat o problemă la bazinul de polo a unui cazan care prezintă frecvent defecţiuni. Având în vedere că celălalt bazin, cel de la Polivalentă, este închis şi perspectiva de a fi redeschis nu este foarte apropiată, că este, practic, unicul bazin unde se pot antrena sportivii arădeni şi cei de la Club Sportiv Municipal şi de la Gloria – avem o soluţie pentru ca această problemă să fie rezolvată şi să nu avem nevoie să închidem bazinul în pragul iernii? Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Îl rog pe domnul Mehelean să înceapă cu cazanul şi apoi revin eu la CET.
Dl. Mehelean N: - Bună-ziua! Situaţia este parţial rezolvabilă. Cazanele care au fost montate nu se pretează tehnic la acele echipamente, care sunt acolo. Am luat legătura cu Tehnodomus-ul, în cursul săptămânii viitoare o să achiziţionăm, o să achiziţioneze ei cazanul, prin Romstal, deja au făcut achiziţia şi, probabil, în trei săptămâni o să fie montat cazanul nou, care va face faţă la tot ce este acolo. Momentan funcţionează cazanul şi nu sunt condiţii improprii de desfăşurare a activităţii acolo. Toată lumea este ok. Mulţumesc.
Dl. primar: - Mulţumesc. Să ştiţi că au mai fost, cum spune domnul director, şi la momentul la care preluase Primăria bazinul şi nu era încă la Recons, s-a mai defectat de câteva ori, era o firmă care era din Cluj, tot au venit şi au reparat, mă bucur că, până la urmă, că ne strângea în spate şi pe noi.
Referitor la CET, încerc să fiu foarte concis şi foarte scurt – în momentul de faţă, cantitatea cea mai mare de energie, aşa cum aţi spus şi dumneavoastră, o produce CET-ul de afară, iar CET-ul mic, cum îi spunem noi, este distribuitorul – cumpără energia termică de la ei şi o dă în oraş. Întotdeauna, din motive obiective, totuşi, să le spunem, deoarece au fost neretehnologizate de-a lungul celor 30 de ani şi încă şi din perioada comunistă şi mai ales magistralele pe care circulă agentul termic, ei au pierderi, CET-ul mic, distribuitorul şi atunci, între ceea ce el plăteşte, trebuie să plătească CET-ului mare, care îi vinde apa caldă şi ce încasează de la populaţie, de obicei, a intervenit Statul cu acoperire – pierderi. Noi, ca Primărie şi alte UAT - uri din România, stai cu mâna întinsă la guverne să ţi se acorde sume pentru acoperire-pierderi, ceea ce aţi auzit şi la alte – Timişoara, cu sume mari, Bucureştiul şi, din păcate, alocările dinspre guverne vin, în general, pe criterii politice. Aradul, din 2012, n-a mai primit niciodată. În 2016, când a fost guvernul tehnocrat, a mai primit o sumă de bani, după care n-a mai primit. Şi ne-ar prinde foarte bine dacă s-ar întâmpla acest lucru în această perioadă, pentru că altfel totdeauna ei se blochează, iar noi nu vom reuşi într-un timp scurt, cu toate eforturile pe care le face doamna director Portaru şi echipa domniei-sale, să retehnologizăm şi mai ales să înlocuim toate reţelele din oraş, că acolo sunt pierderile cele mai mari. Noi, astăzi, cel mai mult, Primăria, ce vedeţi şi dumneavoastră şi votaţi, plătim subvenţia, mai puţin am plătit acoperire-pierderi şi din motive financiare, în primul rând, şi în dorinţa că altfel, că tot uiţi cum, ăia primesc – ultima dată Timişoara a primit 45 de milioane, ca să nu rămână oraşul fără energie termică. Aradul – zero. Că aşa s-a negociat la nivel de Guvern! Este o realitate! Anii din urmă putem să..., luaţi anexele de la hotărârile de guvern şi o să vedeţi oraşele din ţară care cum primeau şi uitaţi-vă la culorile politice şi la ce culori aveau guvernele. Este o anormalitate asta, dar aici ne aflăm. Ne dorim şi noi să reuşim să retehnologizăm şi să refacem astfel încât pierderile să fie nesemnificative. Ce mă îngrijorează este ceea ce aţi spus dumneavoastră – că ei vor fi tot datori la ceilalţi. Ceilalţi, fiind în insolvenţă, practic, în management privat, la un moment dat, ameninţă, şi au mai fost în situaţia aceasta, în care pun popriri pe conturile celuilalt, se judecă, ceea ce n-ar fi nicio problemă atât timp cât nu afectează cetăţeanul, spitalul, şcoala, cu energia termică, dar dacă se blochează, noi avem o problemă majoră şi ea se reduce la o parte financiară. Ce s-a putut până acum? Să se pornească centrala din Aradul Nou astfel încât să nu mai fie magistrala aia mare pe care o ştiţi toţi, prin Zona 300, pe lângă calea ferată, pe care erau pierderi mari, să se mai schimbe din reţelele mari, aia înseamnă până acum aproape 10% din total reţele, însă, ca şi volum este mai mult pentru că sunt magistrale, lucrările care mai au loc se finalizează, să spunem, acum, pe Avrig şi ele trebuie să meargă în paralel. Mai avem o altă problemă majoră – la momentul anului 2000, când s-au luat de la Termoelectrica toate CET-urile şi au trecut la UAT- uri, toate au trecut ca patrimoniu pe publicul oraşelor, cu excepţia Aradului, la care reţelele şi terenul şi clădirile au trecut în patrimoniul societăţilor. De aceea, în urmă cu câţiva ani a fost un efort deosebit ca Primăria să cumpere reţelele, iar acum suntem blocaţi la o solicitare de finanţ
are de la Ministerul Dezvoltării la care ni se cere să fim proprietari pe teren. Am verificat în ţară, că ştiam că s-a retehnologizat Oradea în urmă cu câţiva ani, la ei, în anul două mii şi ceva, terenul a venit gratis la Primărie. Acum, fiind la societate, ar însemna ca noi să-l cumpărăm şi fac un schimb de scrisori şi de telefoane cu Ministerul Dezvoltării, chiar dacă societatea este sută la sută a Primăriei, chiar dacă ne dau drept real de folosinţă, de superficie, cei de acolo susţin sus şi tare că trebuie să fim proprietari noi pe terenul pe care amplasăm cazanele, că altfel este considerat ajutor de stat. Şi chiar solicit sprijin politic la ministere şi de la dumneavoastră.
Dl. Stana F: – Foarte pe scurt, o completare, o recomandare .
Dl. primar: - Vă rog!
3
Dl. Stana F: - Ştiţi bine, poziţia USR-PLUS este de a renunţa la sistemul centralizat pentru că, în Arad, noi considerăm că a trecut de punctul la care mai poate fi salvat. Dar, dacă totuşi există aceste investiţii, se poate face o analiză, ca să vedem unde sunt, în continuare, abonaţii branşaţi şi unde merită să mai păstrăm sistemul şi care sunt zonele, blocurile, unde poate mai există unul sau doi pe o scară de bloc şi unde nu mai merită să investeşti dincolo de reţeaua de transport, să faci reţea de distribuţie pentru doi abonaţi, să investeşti sute de mii sau milioane de lei. Pentru că, cred că ar fi o cale mai normală, cumva de mijloc, în care să nu risipim bani, va fi şi mai repede finalizat un asemenea proiect, ar avea şanse de succes mai mari.
Dl. primar: - Bun. Rog să se noteze – o să solicit la CET, dacă poate, o analiză cât mai repede. Îl rog pe domnul Bognar, că s-a ocupat de CET-uri mult timp!
Dl. Bognar L: - În principiu, ar trebui să facem o analiză mult mai profundă în ceea ce priveşte emisia în atmosferă. Noi am avut, la un moment dat, un angajament, dar nu numai Aradul, ci, mă rog, ca membru al Uniunii Europene, şi ţara, privind reducerea emisiilor. În acest context, în strategia de mediu, este păstrarea CET-urilor, deci emisiile din cartier, care au un impact negativ şi suma lor totală poate să fie mai mare decât dacă am avea o încălzire centrală performantă şi probabil că tendinţa este aceea de a limita, la un moment dat, emisiile în ceea ce priveşte habitatul comun. Ar trebui să ne gândim la nişte soluţii. Blocurile care sunt şi au fost construite pentru încălzire centralizată, să fie într-adevăr, mai atractive pe soluţia de încălzire centrală decât pe cazane, ca să avem din punct de vedere al mediului rezultatele care sunt, în condiţiile actuale, impuse sau cerute. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Alte intervenţii? Domnul Siegfried Mayer?
4.
Dl. Mayer S: - La o solicitare din partea cetăţenilor către grupul consilierilor USR-PLUS, aş dori să vă iniţiez o întrebare, domnule primar, când se vor relua audienţele dumneavoastră, respectiv ale domnului viceprimar, în mod fizic? Mulţumesc.
Dl. primar: - Voi solicita un punct de vedere la DSP şi dacă este favorabil, de săptămâna viitoare, din luna iulie, că iată, mâine este 1 iulie!
Dl. Mayer S: - Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Domnul Costea.
5
Dl. Costea I: - Aş avea o întrebare pentru domnul primar – în urmă cu trei luni de zile am fost acuzat că am făcut o declaraţie politică, în ciuda faptului că doar am descris cum se transportă pacienţii în cadrul Spitalului Municipal. Diferenţa între Spitalul „Foişor” din Bucureşti, am fost toţi în faţa televizoarelor, când s-a întâmplat acel eveniment televizat şi în cadrul Spitalului Municipal se realizează la fel transportul pacienţilor, la Spitalul Municipal Arad nu este lift, pe când Spitalul „Foişor” are lift. Doctorul Korodi, care este în acest consiliu, poate confirma că buteliile de oxigen şi toţi pacienţii sunt transportaţi cu ajutorul medicilor, asistentelor şi infirmierilor. Întrebarea colectivului de acolo, trei luni de zile mai târziu, este care este statusul acelor lucrări şi pe când se preconizează finalizarea lucrărilor pentru liftul de la Spitalul Municipal şi de la Spitalul ORL?
Dl. primar: - Vă remit, dacă doriţi, contractul care este în derulare, cu perioadele şi cu ce avem acolo, ca să vorbim pe documente, că altfel…şi, după cum ştiţi, legal, dacă nu-şi respectă termenele noi putem aplica penalităţi. Ca să înţelegeţi, din punct de vedere juridic, spitalul, fostul spital municipal, este împreună cu cel judeţean sub o singură entitate sub autoritatea Consiliului Judeţean. De-a lungul timpului noi şi legea ne permite ceea ce se întâmplă aici, noi mai putem investi în clădirile noastre, că ele sunt date în folosinţă. Viaţa ne-a arătat că, din păcate, atunci când am făcut alocări bugetare către Spitalul Judeţean, pentru a-şi face dânşii licitaţia şi lucrările, ne-am trezit chiar la municipal cu secţiile de chirurgie de la urologie, că au stat banii câţiva ani la Spitalul Judeţean şi au reuşit să facă o proiectare, doar! Şi aceea deficitară! Şi a trebuit să retragem banii, să reluăm noi toată licitaţia şi să fie în execuţie de - abia acum, partea de chirurgie de la urologie, greşesc, domnule doctor? Nu greşesc! Şi este pe finalizare. La fel am procedat şi acum. Nu am mai acordat banii acolo, că am văzut că nu au fost în stare să-şi facă licitaţiile şi le-am făcut noi. Şi sunt în derulare, probabil cu urcuşuri şi coborâşuri, că aşa este la firmele româneşti. Dar ne-am străduit, când spun „ne-am străduit”, mă refer la staff-ul tehnic din Primărie, să împingă lucrurile în faţă deşi, era mult mai practic, mult mai uşor – primăria, dumneavoastră, arădeanul face efortul financiar, îl pune la dispoziţia administratorului şi el se îngrijeşte de ce are de făcut acolo. Aşa lucrăm cu foarte multe şcoli, la care, dumneavoastră, prin buget, le acordăm sume de bani şi ei se gospodăresc. Am constatat că, din păcate, n-a funcţionat aici, de aceea sunt acum la noi. Dar şi ei, cei din spatele dumneavoastră, sunt aglomeraţi de multe ori, fiind obligaţi să facem noi toate documentaţiile, şi cele pe care ar fi trebuit să şi le facă alţii. Mulţumesc.
Dl. Korodi A: - Dacă-mi permiteţi – deci, în buget sunt prevăzute trei lifturi: 1 lift la Pavilionul Chirurgie – Urologie - ATI, 1 lift la Pavilionul Medicină Internă şi 1 lift extern, toate trei sunt lifturi externe, al treilea lift - la clădirea Oftalmologie – ORL. Aceste trei lifturi sunt prevăzute. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Domnule Curcanu, dacă tot ne-aţi scutit la cele trei PUZ - uri astăzi, spre surprinderea tuturor, puteţi să luaţi acum cuvântul!
6
Dl. Curcanu D: - Mulţumesc. Foarte scurt. Domnule Bibarţ, am primit destul de multe mesaje şi telefoane legat de mirosul neplăcut ce provine de la Staţia de epurare şi situaţia aceasta persistă de câţiva ani de zile. Nu ştiu, când credeţi, în opinia dumneavoastră, că se va rezolva problema, efectiv? Adică, de patru, cinci ani este aceeaşi situaţie, nimic nu se schimbă şi oamenii din Alfa, Confecţii, Pârneava şi alte cartiere sunt destul de deranjați de acel miros de fermă! Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Şi eu! Ne ajutaţi, cumva, la un moment dat şi cu un vot şi cu un sfat tehnic, cum ne desprindem de Compania de Apă Judeţeană? Sau avem noi, a noastră, municipală şi să putem stabili regulile? Că, astăzi, ţine de Compania Judeţeană, care ne spune ce ne spuneaţi şi dumneavoastră, de cinci ani de zile, că urmează să remedieze, că trebuie să crească nu ştiu ce copaci acolo, că este nămolul la uscat şi trebuie dat în agricultură şi n-au cui să-l dea. Că ceea ce îmi spuneţi dumneavoastră, eu, de vreo câţiva ani de zile, am tot fost pe la dânşii pe acolo, cu aceleaşi răspunsuri.
Dl. Curcanu D: - Consiliul Judeţean este condus de către Partidul Naţional Liberal, preşedintele este de acolo. Totuşi, nu se poate face ceva în direcţia aceasta?
Dl. primar: - Eu discut instituţional cu Compania de Apă, care are personalitate juridică şi care este direct implicată în subiectul de acolo. Dacă vreţi să-l transferăm în discuţii politice, le facem politice, dar acum eu chiar vorbesc serios! Când s-a inundat pasajul de la Voinicilor, toată lumea s-a uitat spre mine şi spre dumneavoastră şi erau pompele demontate de către cei de la Compania de Apă şi le ţineau în curte şi nu le montaseră pe celelalte noi. Să zicem că a fost un ghinion. Avem situaţii, ca să nu se înţeleagă cumva greşit, în care suntem prinşi la mijloc. Ca şi la furtună, acum! Cea mai mare problemă - cu energia electrică. Credeţi că lumea n-a sunat la primar şi la Primărie, la viceprimar şi la consilieri?! Şi aceea este entitate privată, aşa cum, de multe ori, poate, nu poate, reuşim să dam de directori sau de cel de pe zonă, care şi el face cât poate, dar nu avem nicio relaţie de subordonare, de coordonare, de decizie asupra lor! Dar omul ne înjură pe noi! Aceasta este o realitate. La fel suntem şi în situaţia de aici! De aceea m-aş feri să dau un răspuns tranşant, că nu fac decât să preiau ceea ce ne comunică dânşii şi să repetăm, ca magnetofonul, ce au zis şi să sperăm că se întâmplă aşa. Nu cred că este rea-voinţă, să nu fiu înţeles greşit ! Cred că acolo este o problemă tehnică, din ce am înţeles, aprofundând puţin, cu nămolul, pentru care nu se găseşte desfacere. S-a făcut un concept pe bani europeni acolo, ecologic, şi acel nămol, că de la el vine mirosul, a trebuit livrat în agricultură, că este foarte bun, am înţeles, dar nu sunt solicitări. Şi atunci stă acolo şi, probabil, vine mirosul.
Dl. Vlad C: - Domnule Bognar, vă rog!
Dl. Bognar L: - Da. Aş accentua problemele de mediu, deci aş ridica o problemă de mediu, că am discutat în Comisia de ordine publică – într-adevăr, Poliţia Locală are un compartiment, am vorbit şi cu Garda de Mediu în zilele trecute – efectiv, în timpul cât este această căldură toridă, unii ard ilegal deşeuri. Este o problemă la care ar trebui să luăm măsuri mai drastice. Fum, efectiv poluare atmosferică, la care trebuie să găsim soluţie! Adică, nu politizăm, noi căutăm să administrăm, suntem şi noi în Consiliul Local, să aducem problemele găsite pe teren. Şi cred că este un lucru foarte important confortul şi habitatul pe care îl oferim în cartiere. Cred că aici ar trebui să facem un front comun, ca să găsim şi prin autorităţile, responsabile, de mediu, să concentrăm acţiunile pe protecţia mediului şi pentru a asigura un habitat cât mai sănătos, în municipiu. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc. Alte intervenţii? Am scăpat repede astăzi! A, o notificare. Vă rog!
Dna Strepanescu L: - Da. Potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 80/2003 trebuie să notific că de la ultima şedinţă până astăzi, domnul primar a efectuat 6 zile din concediul din 2019, respectiv 2020. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - În speranţa că domnului primar i-a priit concediul respectiv, vă doresc şi dumneavoastră o zi plăcută! Declar şedinţa de astăzi încheiată!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 10,56).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 30.06.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]