MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 21-10-2004
Minuta sedintei ordinare din 21 10 2004
Recomandăm vizualizare pdf!
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 21 octombrie 2004, au fost prezenţi 22 de consilieri.
A absentat doamna consilier Alexandra Braica.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Liviu Bobar.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:-dl.Gheorghe Falcă, primarul municipiului Arad, dl.Dekany Alexandru Tiberiu, viceprimar al municipiului Arad, dl. Betegh Ladislau- sef serviciu Juridic, Contencios, delegat pentru secretarul municipiului Arad, dl. Petru Tamaş, director executiv economic, dl. Pavel Neamţiu–director executiv adjunct-Direcţia Fiscală, dna Claudia Macra-director executiv- Direcţia Generală Comunicare, dl.Dumitru Petrescu – arhitect-şef al municipiului Arad, dna Stepanescu Lilioara–şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina –consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid –consilier juridic, dra Czibrik Monica – consilier juridic, dra Mirela Boroica – referent de specialitate şi dna Carmen Popa – referent;
-din partea Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local: dl. Răzvan Popa –director executiv, dl. Teodor Marian–şef Serviciu Dezvoltare Urbană, dna Florica Mioara Popa–şef Serviciu Administrare Imobile, Lucia Giurgiu –şef Serviciu Evidenţă Patrimoniu;
Alţi participanţi: reprezentanţi ai mass-media etc.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 15.10.2004, a Dispoziţiei nr.2.929/15.10.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Observator” din 16 şi 17.10.2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 15.10.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 15.10.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Liviu Bobar, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dezbaterile au început cu o şedinţă a comisiilor reunite, în vederea obţinerii avizelor pentru două din cele trei proiecte de hotărâri cu care domnul primar a propus suplimentarea ordinii de zi a şedinţei ordinare, şi anume:
1- Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii noiembrie cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003.
2- Proiect de hotărâre privind modificarea hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 295/13.08.2004 pentru aprobarea unor măsuri referitoare la administrarea S.C. GOSPODĂRIREA COMUNALĂ S.A.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Liviu Bobar, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dezbaterile au început cu o şedinţă reunită în vederea obţinerii avizelor pentru cele două proiecte suplimentate pe ordinea de zi a şedinţei ordinare şi anume:
3- Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii noiembrie cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/609/2003,
4- Proiect de hotărâre privind modificarea hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 295/13.08.2004 pentru aprobarea unor măsuri referitoare la administrarea S.C. GOSPODĂRIREA COMUNALĂ S.A.
Comisiile au avizat favorabil proiectele de hotărâri.
Domnul primar a supus la vot suplimentarea ordinii de zi cu următoarele proiecte:
1 –Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Preliminar Calea Zădăreni – s-a îndeplinit procedura prevăzută de legea transparenţei şi erau cele 30 de zile care s-au încheiat luni şi de aceea se poate introduce suplimentar în acest zile.
2 –Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii noiembrie cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/2003, lucru care, aşa cum ştiţi, noi îl aprobăm lunar;
3 –Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad pentru aprobarea unor măsuri referitoare la administrarea SC Gospodărirea Comunală.
Suplimentarea ordinii de zi cu aceste trei proiecte a fost aprobată cu 18 voturi pentru şi 4 abţineri (dl. Popa, dna Borza, dl. Edeleni, dl. Curta). (22 consilieri prezenţi).
Domnul primar a mai comunicat retragerea punctului 7 de pe ordinea de zi - proiect de hotărâre privind scoaterea din domeniul public şi trecerea în domeniul privat a imobilului situat în Arad, strada Gheorghe Popa de Teiuş. Cu aceste modificări, domnul primar a supus la vot următoarea ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind acordarea unor mandate speciale pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în adunările generale ale acţionarilor agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea structurii consiliului de administraţie al Regiei Autonome de Drumuri Municipale Arad – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind acordarea unor mandate speciale pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Salubritate SA – iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru modernizarea punctelor termice PT 1V şi 2V – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea „Construcţie locuinţă şi anexă gospodărească” str. Zoe F.N. Arad – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în municipiul Arad, str. Renaşterii nr.9, în care funcţionează Grădiniţa cu program normal nr.11, către Parohia Ortodoxă Română Micălaca Veche III – iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre privind scoaterea din domeniul public şi trecerea în domeniul privat a imobilului situat în Arad, str. Ghe. Popa de Teiuş nr.3 – iniţiativa primarului./ retras de pe ordinea de zi.
8. Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietatea privată a municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Vest, Micalaca I Est şi Zona 300 Micalaca – iniţiativa primarului -
9. Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 18/895 mp., aferent ap. 50 b din imobilul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr.177, bl.21 – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local „Administraţia Patrimoniului Local” – iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind stabilirea plafonului creanţelor fiscale care pot fi anulate – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 234/31 mai 2004 privind avizarea unor cereri de scutire de la plata impozitului pe clădiri pentru construcţii speciale – iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii din proprietatea privată în proprietatea publică a instalaţiilor electrice din ZIA Vest şi Micalaca Est şi trecerea lor în administrarea S.C. FDFEE ELECTRICA BANAT S.A. – SDFEE ARAD – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei domnului Colompar Ioan – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.273/10.06.2004 referitoare la repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei doamnei Măcinic Eugenia – iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, strada Ştefan Augustin Doinaş nr.25, ap.2 – iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12, lit.”e” din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor – iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre privind aprobare Planului Urbanistic Zonal Preliminar Calea Zădăreni.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii noiembrie cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile Ordinului nr. 290/2003.
20. Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad pentru aprobarea unor măsuri referitoare la administrarea SC Gospodărirea Comunală.
21. Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind acordarea unor mandate speciale pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în adunările generale ale acţionarilor agenţilor economici de sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad
La acest punct, consilierii PSD s-au retras din şedinţă.
S-au formulat următoarele propuneri pentru consiliile de administraţie de la societăţile din subordinea Consiliului Local, astfel cum au fost analizate în comisia consultativă anterior şedinţei. La CET -propuşi domnii: Farago Petru, Man Vasile, Palcu Lucian, Graur Viorica, Sima Gheorghe, Bocâi Liviu. La Compania de Transport Public- propunerile: Toth Csaba, Cristina Ioan, Mihalache Cătălin şi Costea Mihai. La Gospodăria Comunală sunt propuşi Sdodorai Magdalena, Zolotar Ciprian, Schill Gheorghe şi Pantea Eugenia. Sunt şi alte propuneri? Nu. Mulţumesc. La Recons propunerile sunt pentru domnii: Darida Ioan, Belean Pavel, Vlaicu Traian şi Dolean Liviu. Sunt alte propuneri? Nu. Mulţumesc. La Salubritate sunt propuşi: domnii Leszai Zsolt, Vancu Mircea, Udrescu Gheorghe şi Paul Liliana. La TOP- sunt propuşi domnii Szabo Mihai, Laszlo Gheorghe, Paşca Simona şi Valea Mirela.
A urmat procedura votului secret. Dl Hutiu a prezentat:
- procesul-verbal privind propunerea de revocare a membrilor Consiliului de Administraţie de la SC C.E.T. Arad: Voturi exprimate 17, pentru domnul Palcu Lucian - 14, Mihailovici Milivoi - 14, Buda Dan Florin - 14, 3 voturi anulate.
Pentru numirea noilor membri: director general – 17, Farago Petru – 17, Man Vasile – 17, Palcu Lucian – 17, Graur Viorica – 17, Sima Gheorghe – 17, Bocâi Liviu – 17. Voturi exprimate – 17.
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta) nu au votat.
Dl. Huţiu G a prezentat procesul-verbal privind revocarea membrilor consiliului de adminsitraţie de la S.C. Gospodărie Comunală S.A: voturi exprimate – 16, Blajovici Petre – 16, Pavel Mircea - 16, Toth Rozalia - 16, Farago Petru – 16.
Proces-verbal privind numirea noilor membri în consiliul de administraţie director general - 16, Szodorai
Magdalena – 16, Zolotar Ciprian – 16, Schill Gheorghe – 16 şi Pantea Eugenia – 16.
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta) nu au votat.
Proces-verbal privind revocarea unor membri din Consiliul de Administraţie la C.T.P. – 17 voturi pentru, Clodniţchi Iosif – 17, Albu Mircea – 17, Vesa Angela -17, voturi exprimate – 17.
Proces-verbal privind numirea noilor membri: pentru director general – 17 voturi, reprezentant Consiliul Judeţean– 17 voturi, reprezentant Consiliul Judeţean – 17voturi, Toth Csaba – 17voturi, Cristina Ioan – 17voturi, Mihalache Cătălin – 17voturi, Costea Mihai – 17voturi.
Consilierii PSD (dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Curta) nu au votat.
Proces-verbal privind revocarea unor membri din Consiliul de Administraţie la SC RECONS SA: Voturi exprimate – 16, Ghenof Gheorghe – 16, Dina Gheorghe – 16, Toth Csaba – 16.
Proces-verbal privind numirea noilor membri: director general –16, Darida Ioan –16, Belean Pavel-16, Vlaicu Traian –16, Dolean Liviu –16.
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta)nu au votat.
Proces-verbal privind revocarea unor membri din Consiliul de Administraţie la SC SALUBRITATE SA: voturi exprimate – 17, Leszai Zsolt – 17, Popovici Sorin – 17, Iancu Eugenia – 17.
Proces-verbal privind numirea noilor membri: pentru director general –17 voturi, Leszai Zsolt – 17, Vancu Mircea – 17, Udrescu Gheorghe – 17, Paul Liliana – 17.
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta) nu au votat.
Proces-verbal privind revocarea unor membri din Consiliul de Administraţie la SC T.O.P. SA: voturi exprimate – 17, Mihăieş Petru – 17, Dat Ionel – 17, Szodorai Magdalena – 17, Blajovici Petre – 17.
Proces-verbal privind numirea noilor membri: pentru director general – 17, Szabo Mihai – 17, Laszlo Gheorghe – 17, Paşca Simona -17, Valea Mirela – 17.
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta) nu au votat.
Hotărârea în ansamblu a fost adoptată cu 17 pentru. Consilierii PSD (dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Curta) nu au votat.
2
Proiect de hotărâre privind modificarea structurii consiliului de administraţie
al Regiei Autonome de Drumuri Municipale Arad
Pentru modificarea structurii Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome de Drumuri Municipale, au fost propuşi:dl.Giura Octavian, dl.Oprea Corneliu, dl.Gulin Iosif şi dl.Medrea Gheorghe şi dl.Abrudan Simion (propunere formulată de domnul consilier Dolha).
A urmat procedura votului secret.
Dl. Huţiu a prezentat:
1.- procesul-verbal privind revocarea unor membri din Consiliul de Administraţie: voturi exprimate-17, Galea Mircea –17, dl. Biriş Ioan –17, dl. Moţ Lucian –17.
2.-procesul-verbal privind numirea noilor membri: pentru director general–17, dl. Giura Octavian–17, Oprea Corneliu –17, Gulin Iosif –17, Medrea Gheorghe –17, Abrudan Simion –6
Consilierii PSD (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Curta) nu au votat.
Hotărârea a fost adoptată cu 17 pentru.
3
Proiect de hotărâre privind acordarea unor mandate speciale pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Salubritate SA
Comisia nr.1 a formulat următorul amendament: –modificarea articolului 1, astfel: în loc de „să susţină şi să voteze prelungirea liniei de credit”, varianta propusă este – „prelungirea perioadei de valabilitate a liniei de credit”, deoarece este o linie de credit care există deja şi este operabilă.
Amendamentul a fost aprobat cu 17 „pentru” , 1 vot „împotrivă” (dl. Popa) şi 2 „abţineri” (dna Borza şi dl.Curta).(20 consilieri în sală, dl. Edeleni şi dl. Pădurean ieşiţi).
Au intrat în sală dl. Edeleni şi dl.Pădurean).
Un al doilea amendament, formulat de către domnul consilier Niţu, se referă la articolul 2 şi anume: „Se mandatează domnii Costin Ionel, Dolha Ioan şi Moşneag Ovidiu –consilieri locali, reprezentanţi ai Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC Salubritate, să susţină şi să voteze diminuarea capitalului social cu un număr de 4.537 acţiuni, cu valoare nominală de 2.500 de lei, echivalentul a 113.425.000 lei, care reprezintă contravaloarea celor 6 grupuri sanitare, conform anexei 1” şi, corespunzător, se va modifica şi structura capitalului social şi a acţionariatului.
Următorul punct se referă la vânzarea mijloacelor fixe amortizate, conform anexei 2 şi nu a acţiunilor.
Amendamentul a fost aprobat cu 17 voturi „pentru”, şi 5 „abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Edeleni, dl.Curta) (22 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 18 voturi „pentru”, 4 „abţineri”(dl.Popa, dnaBorza, dl.Edeleni, dl.Curta). (22 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate
pentru modernizarea punctelor termice PT 1V şi 2V
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - (22 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea
„Construcţie locuinţă şi anexă gospodărească” str. Zoe F.N. Arad
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - (22 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind transmiterea prin protocol a imobilului situat în municipiul Arad,
str. Renaşterii nr.9, în care funcţionează Grădiniţa cu program normal nr.11,
către Parohia Ortodoxă Română Micălaca Veche III.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi.
7
Proiect de hotărâre privind scoaterea din domeniul public şi trecerea în domeniul privat a imobilului situat în Arad, str. Ghe. Popa de Teiuş nr.3
Retras de pe ordinea de zi.
8
Proiect de hotărâre privind trecerea în proprietatea privată a municipiului Arad a unor utilităţi din Zona Industrială Vest, Micălaca I Est şi Zona 300 Micălaca
Hotărârea a fost adoptată, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind vânzarea cotei indivize de teren de 18/895 mp., aferent ap. 50 b din imobilul situat în municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr.177, bl.21
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi
10
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local „Administraţia Patrimoniului Local”.
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi
11
Proiect de hotărâre privind stabilirea plafonului creanţelor fiscale care pot fi anulate
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi, în varianta prezentată de executiv
12
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 234/31 mai 2004 privind avizarea unor cereri de scutire de la plata impozitului pe clădiri
pentru construcţii speciale
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi
13
Proiect de hotărâre privind aprobarea trecerii din proprietatea privată în proprietatea publică a instalaţiilor electrice din ZIA Vest şi Micalaca Est şi trecerea lor în administrarea S.C. FDFEE ELECTRICA BANAT S.A. – SDFEE ARAD
Domnul consilier Popa Dorel a formulat următorul amendament: „completarea art. 2 – „se aprobă trecerea în administrare prin contract de comodat către Electrica, a instalaţiilor electrice din Zona Industrială Arad Vest şi Micălaca Est, conform anexei nr. 1, prin contract de comodat, care va fi supus validării în Consiliul Local în prima şedinţă”. Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi)
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
14
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
familiei domnului Colompar Ioan
Hotărârea a fost adoptată, în varianta propusă de executiv, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
15
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.273/10.06.2004 referitoare la repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat
familiei doamnei Măcinic Eugenia
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
16
Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa fond de stat situată în municipiul Arad, strada Ştefan Augustin Doinaş nr.25, ap.2
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată, cu 20 voturi „pentru” şi 2 „abţineri” (dl.Curta şi dl.Costin).
17
Proiect de hotărâre privind concesionarea directă a unui teren situat în municipiul Arad, în conformitate cu prevederile art.1, pct.12, lit.”e” din Legea nr.453/2001, pentru modificarea şi completarea Legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
18
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal Preliminar
Calea Zădăreni – Arad
Domnul consilier Voicu a votat împotriva acestui proiect de hotărâre, propunând ca acea zonă să rămână strict destinată serviciilor şi locuinţelor, invocând existenţa unei hotărâri promovate în acest sens de către vechiul consiliu, care a aprobat-o în unanimitate.
Domnul consilier Dorel Popa a formulat următorul amendament: „destinaţia să fie doar pentru zonă de locuinţe şi zonă de servicii,nu industrie.”.Amendamentul a fost însuşit şi de către doamna consilier Borza Rodica şi de domnul consilier Voicu Emanoil.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 5 voturi „pentru” amendament (dl.Popa, dl.Voicu, dnaBraica, dl.Curta, dl.Edeleni), 16 voturi „împotrivă” şi 1 abţinere (dl.Horvath) (22 consilieri prezenţi).
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru” şi 5 voturi „împotrivă”(dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Edeleni, dl.Curta).(22 consilieri prezenţi).
19.
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii noiembrie cu beneficiarii de gratuităţi
pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, cf.Ordinului nr. 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată cu unanimitate de voturi. (22 consilier prezenţi).
20
Proiect de hotărâre privind modificarea hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 295/13.08.2004 pentru aprobarea unor măsuri referitoare la administrarea
S.C. GOSPODĂRIREA COMUNALĂ S.A.
S-au prezentat:
1.-procesul-verbal privind votul secret pentru revocarea doamnei Achim Elvira din funcţia de director interimar la SC GOSPODĂRIE COMUNALĂ Arad SA:
Voturi exprimate –18, voturi anulate –5, voturi „da” –11, voturi „nu” –2;
2.-proces-verbal privind desemnarea doamnei Ioja Eliţa pentru director interimar:
Voturi exprimate-18 voturi, dintre care, „da” – 15 voturi şi „nu” – 3.
(n.n.-20 consilieri prezenţi în sală – dl. Edeleni este ieşit din sală şi dl. Pădurean de asemenea, este ieşit din sală, iar alţi 2 consilieri nu au participat la vot).
Hotărârea a fost adoptată cu:-16 pentru, 4 împotrivă: dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza şi dl.Curta (20 consilieri prezenţi în sală:dl. Pădurean este ieşit din sală şi dl. Edeleni este plecat).
21
Diverse
Interpelari
1
Dl. Voicu E: -Domnule primar, am auzit că în absenţa noastră de la punctul 1, aţi făcut afirmaţia că eu aş fi solicitat două locuri la A.G.A. Aş vrea să informez pe toată lumea că nu este adevărat. Eu nu am cerut să se aprobe pentru mine sau pentru noi două locuri, ci am spus că este ruşinos ca PSD să fie scos din acest eşichier al competenţelor pentru AGA. Avem doi martori, este domnul Cziszter şi dna Cismaş. Pe baza acestei afirmaţii pe care am făcut-o, domnul primar m-a chemat la dânsul în birou şi mi-a spus, de acord, PSD-ul va avea două locuri, mai puţin doamna Borza şi domnul Curta. Nefiind liderul de grup, l-am sunat pe domnul Dorel Popa la telefon şi i-am spus. Dânsul s-a supărat că s-au pus condiţii de la început şi a zis: „domnule, atunci nu mai merge nimeni!” I-am spus: „totuşi, este păcat ca partidul să nu aibă două locuri”. Personal, mi-am exprimat punctul de vedere de a nu face parte din AGA, lucru pe care l-am spus de faţă cu colegii, de asemenea, domnul Dorel Popa a spus acelaşi lucru. Mi-a spus domnul primar că "nu se poate, măcar dumneavoastră să fiţi”, adică, respectiv, eu şi încă cineva, fără celelalte persoane. Până la urmă s-a acceptat numele lui Edeleni. Aceasta a fost discuţia pe care am purtat-o cu domnul primar şi nu a vizat niciodată neapărat persoanele, ci faptul că PSD-ul, putea să fie şi un singur loc, să fie trei locuri, să fie cinci, nu ştiu. PSD-ul merita, spunem noi, în baza principiilor de competenţă, să aibă nişte oameni reprezentanţi. Am văzut după aceea că în presă a apărut ideea că Voicu şi Edeleni, de fapt, nici nu meritau să fie, pentru că nu au făcut treabă în AGA etc. Eu aş vrea să vă spun că eu nu am făcut parte niciodată din AGA, pentru că nu-mi permitea postul pe care l-am ocupat în 4 ani de zile, afirmaţia mi se pare total eronată. Aceasta a fost discuţia vis a vis de faptul că Voicu a cerut locuri, nu am cerut nici 2, nici, 3, nici 5, am vorbit despre faptul că PSD-ul, consider normal să fi fost reprezentat în AGA. Dacă dumneavoastră aţi înţeles altceva, vreau să vă spun că s-a înţeles complet greşit!
Dl. primar: - Am făcut această afirmaţie la început, afirmaţie pe care mi-o susţin. Şi să clarificăm, domnule Voicu, pas cu pas, pentru că dumneavoastră aţi spus un lucru şi trebuie să mai spuneţi şi alte lucruri. Vin la şedinţele de comisii atât cât îmi permite timpul, iar dumneavoastră în momentul în care se discuta acest punct, aţi solicitat, lucru pe care l-aţi spus şi acum, că nu sunteţi de acord, nu vi se pare normal să nu fie PSD-ul în AGA. Este o solicitare, domnule Voicu. Aţi fost de acord, eu v-am invitat în birou şi aţi fost de acord, aţi fost de acord şi aţi solicitat domnului Popa două nume. Deci, eu v-am spus două nume, doar două nume. (n.n. din sală vorbeşte domnul Voicu). Da, două nume, dumneavoastră l-aţi sunat pe domnul Popa, nu a fost o problemă că „nu” sau „da”, noi am spus: „domnule, să nu puneţi nişte oameni, nu am folosit nume, dumneavoastră mi-aţi dat pe dumneavoastră şi pe domnul Edeleni. Eu v-am spus când mi-aţi dat..
(n.n. domnul Voicu protestează din sală referitor la afirmaţia domnului primar)
Dl. primar:-Domnule Voicu, ascultaţi-mă şi pe mine, domnule Voicu, dumneavoastră ne-aţi dat două nume, consultându-vă, prin telefon, la mine în birou, cu domnul Popa, pe dumneavoastră şi pe domnul Edeleni.
Dl. Voicu E:-Nu. Aţi spus două nume.
Dl. primar:-Astăzi discutăm de faptul că dumneavoastră nu aţi solicitat, domnule Voicu, haideţi să clarificăm, dumneavoastră aţi spus că nu aţi solicitat locuri în AGA şi aţi solicitat! Şi confirmaţi acest lucru! Domnule Voicu, dumneavoastră aţi spus un neadevăr! Acum aţi confirmat că aţi solicitat posturi în AGA! Să nu ne ascundem de acest lucru. Da, şi eu am discutat cu coaliţia acest lucru, nu v-a acceptat cele două nume şi gata, dar aţi solicitat, domnule Voicu!
2
Dl. Dolha I:-Firmele care solicită lucrări în municipiu, cu gaz, cu apă etc, după terminarea lucrărilor, nu sunt obligate să dea carosabilul refăcut?
Dl. Bobar L:-Foarte obligate!
Dl. Dolha I: -Şi din partea Primăriei, cine verifică acest lucru? Am solicitat la domnul viceprimar Dekany în Gai, pe Meşterul Manole, a trimis de aici de la Primărie pe cineva şi a astupat cum astupă mâţa! Şi carosabilul care a fost tăiat acolo din bordură pe o suprafaţă de 500 metri l-a lăsat aşa, vin ploile şi toată strada se distruge, este dezastru!
Dl. primar: -Nu am ştiut de solicitarea dumneavoastră, dar acum, fac legătura pentru că domnul Dekany a avut ieri o întâlnire cu cei care au aprobarea de săpătură, sunt trei firme: EDIL, RAAC şi mai era o firmă, după acea întâlnire de ieri, cu domnul viceprimar, au venit la mine în birou, au primit somaţie, pentru că noi nu am recepţionat, aşa cum spuneţi şi dumneavoastră, lucrările de acolo, au o somaţie, ei sunt obligaţi să facă lucrarea aşa cum trebuie, mai mult de atât, i-am somat, le-am comunicat în somaţia respectivă că nu le mai dăm aviz de săpătură în municipiul Arad celor trei firme.
Dl. Dolha I: -Când vin ploile şi până la primăvară, dacă nu se repară strada, se distruge complet. Până la primăvară, părerea mea, este că strada va fi distrusă dacă nu se intervine.
Dl. primar:-Poziţia administraţiei, de a-i soma şi de a-i amenda şi de a nu le da acceptul să semneze, conform legislaţiei, nu există altă poziţie, că aceasta este poziţia pe care poate să o facă administraţia: somaţie, amendă şi să nu le mai dea voie să sape în municipiul Arad atât timp cât nu şi-au îndeplinit lucrările aşa cum trebuie.
3
Dl. Popa D: -Solicit, stimaţi colegi, eu, personal, solicit să se facă anchetă cu privire la toate contractele pe care le-am semnat noi şi să se dea publicităţii până în luna decembrie, ca să terminăm odată bâlciul! Deci, vă rog să luaţi notă, primarul, printr-o dispoziţie sau cine doreşte, organele abilitate, să facă anchetă cu privire la fiecare dintre contracte şi să se dea publicităţii până în luna decembrie rezultatele, eu, personal, solicit acest lucru, pentru ca să terminăm odată bâlciul acesta, că ăia au fost, au furat etc, să demonstreze şi cel care a fost escroc să fie legat! Deci, chiar vă rog! Că avem şi noi ceva de spus după aceea, dar eu aştept până în ianuarie. Atunci, o să încep şi eu să spun nişte lucruri. Dar, vă rog frumos să dispuneţi să se facă anchetele şi să se termine o dată cu toate bâlciurile acestea, că este ca la piaţă aici. Vreau să vă spun că nu este prima dată când fac acest lucru! Aş vrea să vă aduc aminte, domnul Moisescu era primar şi îi aduc aminte, că am memorie, toată lumea îl acuza pe Moisescu atunci, că era escroc, că era hoţ, că apartamente, că nu ştiu ce etc. Şi eu, personal, fiind secretarul Comisiei 5, am solicitat să se facă o anchetă şi să se demonstreze o dată pentru totdeauna vinovăţia sau nevinovăţia domnului primar Moisescu, pe vremea aceea. Bineînţeles că nu a fost vinovat, dar s-a terminat cu circul. Aşa că, pe baza unui precedent, pe care chiar eu l-am creat, atunci, în prima legislatură, eu vă rog să luaţi notă de solicitarea mea de astăzi şi să se termine bâlciul, domnule! Şi să se termine cu arheologia, că numai la săpat se pricepe!
Dl. Niţu A: La nivelul Comisiei nr.1, de buget-finanţe, am întocmit o analiză din punct de vedere economic, mai puţin juridic, că nu ne pricepem, la anumite contracte, care există în prezent semnate de către Primărie, cu diverşi parteneri. Şi în urma studierii acestora, am solicitat ca executivul nu să facă o anchetă, pentru că nu suntem noi cei care să găsim ţap ispăşitor, dar să se facă o evaluare a acestor contracte atât din punct de vedere juridic, cât şi din punct de vedere economic, social, administrativ. Solicitarea Comisiei nr. 1 a fost transmisă executivului şi nu are nici într-un caz în vedere persoana fostului primar sau a cuiva şi nici nu se pune problema de anchetă, în sine, aici sunt alte organe care se ocupă de aşa ceva, noi am dorit doar să evaluăm problemele juridice şi problemele economice care reies din aceste contracte, tocmai pentru a lua decizii, pentru că este evident că trebuie să luăm decizii în ceea ce priveşte Parktronic, Casarom şi alte contracte care au fost analizate în comisie. Dar pentru a lua o decizie trebuie să avem o informare clară şi o expertiză asupra a ceea ce înseamnă aceste contracte atât din punct de vedere juridic, cât şi din punct de vedere economic, social, administrativ, cum vă spuneam. Şi în acest sens, am şi sugerat ca executivul să angajeze aceşti experţi din afară, pentru că aparatul Primăriei este ocupat cu problemele curente administrative şi pentru aceasta este nevoie de o expertiză, acest lucru l-am supune aprobării consiliului. Dacă şi dvs. consideraţi oportun ca executivul să angajeze un grup de experţi independenţi care să întocmească această analiză pe care noi am solicitat-o…..
Dl. Popa D: -Sper că nu a început să lucreze, sper că deja nu se plătesc bani fără hotărârea Consiliului Local, că este vorba de bugetul local, da?
Dl. Niţu A: - Păi, v-am spus că este o propunere, da?
Dl. Popa D: -Bun, dar la început n-a sunat chiar aşa şi am dorit să mă lămuresc. Am înţeles.
Dl. Niţu A: -Bun. Vă punem la dispoziţie materialele de la Comisia nr. 1, ca să vedeţi aceste dezbateri.
Dl. Popa D: -Nu este nici o problemă, eu am cerut de mult acest lucru.
Dl. Niţu A: -Bun, dar dumneavoastră aţi solicitat chiar o anchetă. Termenul de anchetă este specific unor organe, care nu au nimic de-a face cu ceea ce înseamnă activitatea Consiliului Local.
Dl. Popa D: În caz că nu ştiţi, şi eu am fost şi consilier şi primar şi vreau să vă spun că poate Consiliul Local să delege, să întocmească o comisie, aceasta doream să spun, să ştiţi că s-a practicat aceasta, se poate face o comisie sau, dacă vrea executivul sau Consiliul Local, poate să facă o sesizare la organele de anchetă.
Dl. Popa D: -Nu este nici o problemă, vedeţi cu Casarom-ul, se câştigă bani de acolo şi câştigă unii care sunt ştiţi cam pe unde şi numai să nu daţi unde nu trebuie, atât! Tocmai să aveţi grijă să nu daţi unde nu trebuie, că poate nimeriţi în altă parte! Tocmai de aceea am dorit să vă spun, să aveţi grijă!
Dl. Bobar L: Domnilor, am o rugăminte, o să revenim la discuţia aceasta, aş vrea să o formulăm de maniera că este un aviz de principiu al consiliului, la propunerea dumneavoastră, domnule Popa şi a dumneavoastră, domnule Niţu, care este cam aceeaşi, în fond, să continuăm discuţiile vis a vis de întrebările adresate executivului şi apoi, la final, dacă sunteţi amândoi de acord, să revenim şi să solicităm votul consiliului pentru ideea pe care aţi exprimat-o.
4
Dl. Voicu E: -Domnule primar, am primit un e-mail din Belgia de la o fundaţie belgiană, o asociaţie belgiană, care ne-a ajutat în ultimii trei ani de zile să îmbunătăţim imaginea, dacă numai atât putem spune, despre Spitalul TBC. Pe două pagini îmi spun că nu le mai răspunde nimeni de la Primărie şi mă întreabă cum se vor derula, vreau să informez pe toată lumea că aceştia au donat pentru lucrările de acolo câteva zeci de mii de EURO şi vor să facă acelaşi lucru, există un parteneriat împreună cu Primăria şi mi s-a spus că nu li se răspunde la tot ceea ce este acolo. Scrisoarea primită de la ei este în limba engleză, o pun oricăruia la dispoziţie.
5
Dna Borza R: - Pe strada Ştefan Augustin Doinaş, aceasta este o străduţă în spatele fostului Mini-Maxi din Piaţa Mică, eu mă refer la acea intrare la cele trei blocuri, care sunt în spatele fostului Mini-Maxi, unde, cu precădere, locuiesc în cele trei blocuri cadre militare în rezervă. Deci, oameni mai în vârstă. S-au realizat diverse studii acolo, pentru că cel puţin pe ultima alee, dintre ultimele două blocuri, când ploua, se făceau nişte bălţi extraordinare pe acea alee. S-au făcut nişte studii, s-a ajuns la concluzia că trebuie realizată efectiv canalizarea pluvială în zona respectivă, nu există sau a fost înfundată, în orice caz, este o lucrare complexă care trebuia să fie făcută. A venit campania electorală, s-au făcut nişte promisiuni şi domnul Falcă s-a şi ţinut de ele, respectiv, ultima alee, jumătate din ea, a pavat-o cu pavele, a ridicat nivelul aleii cu vreo 20-30 de cm., fără să se intervină la canalizare, motiv pentru care, la fiecare ploaie, acum, apa nu se mai strânge în bălţi pe alee, ci se duce pe scările de bloc la cetăţeni şi în garajele care sunt pe una din laturi. Întâmplător, umblu acolo la un cabinet medical şi vreau să vă spun că nu am puterea şi nici cuvintele în vocabularul meu să transmit tot ce au transmis cetăţenii de acolo domnului primar. Dar cred că mă înţelegeţi. Eu vă transmit acest lucru, dar pe mine, personal, mă interesează să ştiu şi vă rog să-mi răspundeţi, în scris sau cum doriţi, cine a realizat lucrarea respectivă şi cât a costat lucrarea respectivă şi în ce condiţii s-a realizat ea, pentru că din câte îmi amintesc nu era nici un plan de refacere sau de construcţie a unor astfel de alei. Aceasta este cu privire la un subiect.
6
Al doilea subiect. Am înţeles că s-au realizat la câteva societăţi comerciale sau poate chiar la toate societăţile comerciale, nu ştiu exact, care aparţin Consiliului Local, nişte controale, nişte audite. Nu înţeleg de ce consilierii nu au primit rezultatul acestor audite pentru că am înţeles că rezultatele sunt deja venite, rapoartele sunt realizate, ele chiar au intrat în posesia presei, nu înţeleg de ce consilierii nu beneficiază de aceste rapoarte pentru a fi studiate şi a vedea şi noi care este situaţia. Legat de problema care s-a mai ridicat aici de către domnul Popa, şi eu împărtăşesc acest punct de vedere că totuşi mai sunt două luni până la sfârşitul anului, am început în iunie şi aţi început în iunie, domnule Falcă, cu săpatul acesta continuu, haideţi, terminaţi prin decembrie şi să ne apucăm de lucru, totuşi, din ianuarie, pentru că este jenant, de fiecare dată nu vă ocupaţi decât de trecut şi de viitor absolut deloc şi ar fi multe de făcut, multe proiecte, multe gânduri şi împreună le-am putea realiza. De aceea, cred că mai aveţi suficient timp să încheiaţi acest subiect şi cu 1 ianuarie să pornim la treabă.
Dl. primar: -Da, un răspuns care oricum făcea parte şi din informarea mea – documentele auditului sunt publice, ele se află într-un exemplar într-o sală de studiu pentru domnii consilieri, luni, marţi, când au comisiile, în acest moment se multiplică exemplare şi pentru comisie, dar cine a dorit să studieze auditul a putut să o facă într-o cameră amenajată de către noi. Şi au existat consilieri care au făcut deja acest lucru. La fel, au făcut şi colegii din presă.
Dna Borza R: -În care cameră?
Dl. primar: -Dacă doriţi, veniţi şi v-o arăt!
Dna Borza R: -Spuneţi care cameră, ce număr are?
Dl. primar: - Nu ştiu numărul. Tot luni o să aduc tot ca informare pentru dumneavoastră solicitările firmei Parktronic şi o să doresc în fiecare comisie să purtăm dezbateri cu referire la documentul primit de la firma Parktronic şi strategia pe care trebuie să o abordăm de acum încolo în relaţia cu această societate.
Dna Borza R: -Vă rog să-mi spuneţi care este această cameră, că poate chiar după şedinţă aceasta mă duc sau unde este. Nu o aveţi încă, da?
Dl. primar: -O să vă conduc personal.
Dl. Bobar L: -Mai sunt intervenţii? Nu sunt. Ca să finalizăm aşa cum le-am promis domnului Popa şi domnului Niţu, aş dori un vot consultativ din partea dumneavoastră referitor la constituirea unei comisii în problematica ridicată de către cei doi colegi, bineînţeles, partea tehnică să ne fie prezentată de către executiv, este vorba de un aviz de principiu al dumneavoastră către executiv ca să facă demersurile necesare.
Dl. Niţu A: - Şi inclusiv pentru un grup de experţi, care să lucreze la această verificare.
Dl. Bobar L:-Da, da, ansamblul propunerii generată de intervenţiile dumneavoastră şi ale domnului Popa.
Dl. Voicu E:-Staţi puţin, am înţeles că această solicitare este făcută în comisie, este în procesul-verbal. Este corect, ea există ca solicitare. Cu această solicitare, nu este obligatoriu ca noi să fim de acord, dacă o comisie, oricare ar fi ea, solicită ceva. Trebuie materializată, dusă mai departe, noi ce votăm acum?
Dl. Bobar L: - Era vorba de ..
Dl. Voicu E: - Şi la ce foloseşte aceasta, le dă de lucru celor din comisie? Domnule, de aceea stau faţă în faţă cu colegii, acum vorbeam cu domnul Niţu, eu doresc să-l ascult pe domnul Niţu, nu pe dumneavoastră, că nu sunteţi dumneavoastră singurul coleg cu care trebuie să comunic în şedinţă.
Dl. Bobar L: -Îmi permiteţi să conduc şedinţa? Revenim iarăşi în tonul discuţiei de la început?
Dl. Voicu E: -Conduceţi, dar nu monitorizaţi!
Dl. Bobar L: -Deci, în afară de faptul că am citit materialele şi că am avut intervenţiile în dialogul cu domnul Edeleni şi cu doamna Borza, în rest, nu am vorbit, decât că am şi eu voie să am un punct de vedere, chiar dacă sunt preşedinte de şedinţă. Termin ce am de spus, domnule Voicu, şi vă dau cuvântul, dar nu mă întrerupeţi! Nu este adevărat, nu v-am dat cuvântul, tocmai discutam despre acest vot. Deci, domnul Popa a solicitat un lucru, i-am promis că vom supune aprobării de principiu acel lucru, completat de propunerea domnului Niţu, aceasta doresc să fac, după care vă dau cuvântul. Care este problema? Deci, îmi permiteţi să supun votului propunerea celor doi colegi, a domnului Popa şi a domnului Niţu?
Dna Borza R: - Noi am cerut o anchetă, iar domnul Niţu a solicitat control.
Dl. Bobar L: - Nu. Să se constituie o comisie de specialişti care să dea curs acelei solicitări, deci să fie persoane neutre care fac acest control. Deci este vorba de o propunere de principiu, v-am spus, mai clar decât aşa, doamnă, nu pot să vorbesc, dacă nu pricepeţi, îmi pare rău. Supun la vot constituirea acestei comisii, care urmează să treacă prin toate fazele, să fie prezentată etc., cu propunerea respectivă. Domnule, dar am spus că este vorba de un vot consultativ, ca să se poată face de către executiv demersurile pentru constituirea acestei comisii susţinută de către domnul Popa şi domnul Niţu.
Cine este pentru ?
Unanimitate.
(21 consilieri prezenţi – dl. Edeleni a plecat în timpul şedinţei, dna Braica este absentă).
Cu aceasta, şedinţa a luat sfârşit.