R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 16.04.2021
Nr. 36.170/06.05.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 16 aprilie 2021, au fost prezenţi 23 de consilieri din 23 în funcţie (domnul consilier Ioan Gaman şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv platformă on-line de videoconferinţă (Join Zoom Meeting)). Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 10,12.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Emilian Sorin Ciurariu, arhitect şef, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Florea Liliana, director executiv al Direcţiei Edilitare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Dezvoltare şi Întreţinere, dl. Adrian Toma – director general, Direcţia Generală Poliţia Locală Arad, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Carmen Radu, şef serviciu, Serviciul Financiar-Contabilitate, dna Sandra Dinulescu, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Investiţii, dna Barbura Eliza, şef serviciu, Serviciul Relaţii cu Publicul, dna Consuela Avram, şef serviciu, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dl. Georgian Todor, consilier, Biroul Protecţie Civilă Voluntariat pentru Situaţii de Urgenţă, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Sorina Groza, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Marinel Blaj, inspector specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Doris Micu - consilier, dna Carmen Popa - consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- agenţi economici şi instituţii culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Varga Oana, șef serviciu, Serviciul proiecte, strategii sociale și logistică – Serviciul Public de Interes local “Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Mariana Szucs, director executiv al Centrului Social „Cantina Municipală Arad”, dl. Daniel Cana, șef serviciu, Centrul Municipal de Cultură Arad, dl. Bogdan Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad, dl. Doru Orban, manager al Filarmonicii Arad, dl. Stelian Nistor, director general al S.C. Târguri, Oboare şi Pieţe S.A., dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC Recons SA Arad, dna Ardelean Cornelia, director economic al SC Recons SA Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA,
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”, Cătălin Filea – „Arq.ro”, Diana Duţu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Tomas Gagyi – „Special Arad”, Andreea Daniela Burciu – „Special Arad”.
- alţii: dna Botlung Simina, invitat, dl.Vermeşan Răzvan, invitat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 12.04.2021, a Dispoziţiei nr. 772/12.04.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 12.04.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 12.04.2021, în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua! Cred că este prezentă toată lumea, cu excepţia domnului Gaman, care ne-a rugat să intre on line, sincer, nu ştiu din ce motive, dar nu contează, este binevenit. Organizatoric, ca de obicei, au mai fost câteva materiale, care n-au prins şedinţa ordinară, anunţată de sâmbăta trecută şi atunci au intrat pe o extraordinară, pe care am pus-o de la ora 10,00 şi de la 10,15, şedinţa ordinară, cu acordul dumneavoastră şi astfel să mergem, practic, dintr-una în alta, ca şi alte dăţi, să nu ne mai întâlnim încă o dată cu aceste subiecte, pe care le avem. Dacă toată lumea este de acord, am putea începe şi propun să începem cu Imnul de Stat.
(n.n. În cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulţumesc frumos!
Tot organizatoric, pentru şedinţa ordinară, având în vedere că la buget sunt amendamente de la toate grupurile politice şi am primit acum şi de la PSD, ne-am organizat de felul următor: veţi primi acum fiecare o listă cu amendamentele, cu numele lor şi cine este iniţiatorul. Iniţiatorii au şi proiectul pe care îl vor citi, îmi cer scuze, de la PSD l-am primit doar cu trei minute înainte de şedinţă, deci se va adăuga şi acela. Rugămintea este ca iniţiatorii să predea ulterior documentul cu semnăturile, pe care am semnat şi eu, au semnat şi domniile-lor, secretariatului tehnic, iar dumneavoastră, ca să nu multiplicăm 100 de pagini la 23 de consilieri, avem centralizatorul cu numele fiecăruia şi cum se numeşte proiectul şi pentru a putea urmări. Vă mulţumesc pentru înţelegere. Revenim la şedinţa extraordinară de la ora 10,00. Faţă de ordinea de zi, dacă mai sunt alte propuneri? Nu sunt. Supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 175/2021 privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 46/2021 privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a Stadionului Municipal – Arena Francisc Neuman – inițiativa primarului
3. Proiect de hotărâre nr. 159/2021 referitor la aprobarea documentației de atribuire, prin concesiune, a serviciului de administrare, întreținere și exploatare a Stadionului Municipal – Arena Francisc Neuman către SC Recons SA Arad – iniţiativa primarului
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier on line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 168 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Vă mulţumesc frumos. Domnule preşedinte, vă rog!
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Bună-dimineaţa!
1
Proiect de hotărâre nr. 175/2021 privind modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 169 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 2
2
Proiect de hotărâre nr. 46/2021 privind aprobarea studiului de fundamentare și stabilirea formei de delegare a gestiunii serviciului de administrare, întreținere și exploatare a Stadionului Municipal - Arena Francisc Neuman
– inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 170 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Am o rugăminte – intraţi şi cu domnul Gaman să vedem cum votează cele două proiecte! Bun. Atunci, hai să parcurgem şi după aceea, ulterior, intră şi dânsul să vedem, dacă sunteţi de acord?
Dl. Szabo M: - Punctul nr.3.
3
Proiect de hotărâre nr. 159/2021 referitor la aprobarea documentației de atribuire, prin concesiune, a serviciului de administrare, întreținere și exploatare a Stadionului Municipal - Arena Francisc Neuman către SC Recons SA Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. primar: - Era un amendament aici, prima dată. Îl rog pe domnul Stana!
Dl. Stana F: - Mulţumesc frumos. Având în vedere că la dezbaterea publică organizată pe marginea acestui proiect au fost mai multe propuneri, înaintate de reprezentanţii Clubului de Fotbal UTA şi a Suporter Club UTA, am încercat să preiau, prin acest amendament, solicitările lor, astfel încât să se regăsească în ceea ce hotărăşte acum Consiliul Local, şi anume: „Se modifică articolul 5.2 al Caietului de Sarcini prin adăugarea a trei subpuncte, astfel concesionarul Recons are obligaţia să întocmească, să depună în termen de 15 zile de la data semnării contractului de concesiune un plan de lucrări, privind activitatea de administrare, întreţinere şi exploatare a Stadionului Municipal „Arena Francisc Neumann”, care va cuprinde numărul angajaţilor, care vor desfăşura activităţi pentru administrarea, întreţinerea şi exploatarea stadionului, calificarea acestora, tipul şi frecvenţa acţiunilor pe care aceştia le vor îndeplini, o listă a echipamentelor şi utilajelor care vor fi folosite de aceştia precum şi descrierea acţiunilor prestate pentru întreţinerea şi exploatarea, în bune condiţii, a stadionului. Acest Plan de lucrări va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad şi se va adăuga la prezentul Caiet de Sarcini”. Punctul n) – „Să întocmească şi să depună în termen de 15 zile de la data recepţiei bunurilor mobile şi imobile, care fac obiectul concesiunii, un plan al lucrărilor de remediere a defecţiunilor şi neconformităţilor identificate, în vederea asigurării condiţiilor optime de exploatare a stadionului. Acest Plan al lucrărilor va fi supus aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad şi se va adăuga la prezentul Caiet de Sarcini”. Şi punctul o) – „ Să întocmească şi să depună în vederea aprobării de către Consiliul Local al Municipiului Arad procedura de valorificare, prin închiriere, a Stadionului Municipal şi a spaţiilor aferente”. Acestea au fost solicitate de către Suporter Club UTA, au fost depuse cu ocazia dezbaterii publice.
Al doilea amendament – Regulamentul Serviciului de administrare, întreţinere şi exploatare a stadionului se completează astfel: Articolul 6, alineatul (6) va avea următorul cuprins: „Competiţiile organizate de cluburile sportive profesioniste, programul de pregătire şi manifestările sportive au prioritate, raportat la abonamentele pentru public, contractele de închiriere sau orice alte acţiuni, momentul şi durata desfăşurării acestora fiind afişate şi comunicate, în prealabil”.
Al treilea amendament - Articolul 12, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „La „Repartizarea orelor şi spaţiului de joc” prioritatea absolută o au competiţiile organizate de către cluburile sportive profesioniste, conform ierarhiei şi nivelului competiţional, programul de pregătire şi manifestările sportive, asociaţiile şi cluburile care solicită urmând a fi programate în funcţie de spaţiul rămas disponibil”. Acest amendament vine să ajute şi să ne asigurăm că are prioritate pe stadion Clubul UTA, aşa cum ştim cu toţii că a fost solicitarea celor care au donat stadionul către Municipiul Arad. Şi pentru aceste motive, vă rog să susţineţi amendamentele!
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Domnule Buruc!
Dl. Buruc C: - Aş avea o întrebare la primul amendament, la punctul n) – „ …să întocmească, să depună în termen de 15 zile….”, o secundă, era aici o…da - ”…. Planul de remediere a defecţiunilor şi neconformităţilor…”. Noi, de-abia am recepţionat stadionul acela, nu avem nicio garanţie pe el sau cum?
Dl. primar: - Ba da. Aşa este, dar a fost solicitarea domniilor-lor. Oarecum, noul administrator oricum îşi face o evidenţă ce este acolo, aia nu înseamnă că plăteşte primăria sau administratorul. Dacă este în garanţie, se ia din garanţie sau vine cel care este în garanţie să repare.
Dl. Buruc C: - Poate ar trebui reformulat în sensul acesta, la asta mă refeream! Să fie formulat acest amendament în acest sens!
Dl. primar: - Oricum, conform legii, ce este în garanţie nu poţi să repari tu. În amendament spune să prezinte, nu de către cine!
Dl. Stana F: - Solicitarea a fost tocmai în acest sens, ca să evităm expirarea perioadei de garanţie, astfel că se specifică clar – după procesul-verbal de predare-primire a imobilului, SC Recons va face acest inventar al neconformităţilor şi bineînţeles că, în baza planurilor, vor trebui remediate, sperăm noi, prin garanţia existentă.
Dl. Szabo M: - Bun. Le luăm pe rând amendamentele domnului Stana. Pentru amendamentul nr. 1.
Cine este pentru?
Dl. primar: - Domnule Gaman? Pentru. Mulţumim.
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr.2. Supun la vot.
Cine este pentru?
Dl. primar: - Domnul Gaman? Da? Da. Mulţumim.
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Amendamentul nr. 3. Îl supun la vot. Cine este pentru?
Dl. primar: - Şi domnul Gaman. Mulţumim frumos.
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Şi acum pentru întregul proiect.
Cine este pentru?
Dl. primar: - Şi domnul Gaman. Mulţumim frumos.
Unanimitate – 22 consilieri în sală (1 consilier on line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 171 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Domnule Gaman, vă rog frumos să ne spuneţi la primul punct de pe ordinea de zi, că nu eraţi conectat, dacă votaţi pentru? A fost unanimitate şi aici! Ok. Pentru. Mulţumim frumos. Bun! Am încheiat şedinţa extraordinară.
Dl. Szabo M: - Declar şedinţa încheiată.
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 10,12).
Red./Dact. PC/PC Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 16.04.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]