MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 04-06-2004
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 4 iunie 2004
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 4 iunie 2004, au fost prezenţi 23 de consilieri. Absenţi::dl. Mureşan Adrian şi dna Aslău Amalia (concediu de odihnă). Au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Corneliu Matica.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Emanoil Voicu, dl. Bognar Levente, dna Doina Paul- secretarul municipiului Arad, dl Petru Tamaş – director economic, dra Ioana Albu – şef Birou Soluţionarea Obiecţiunilor şi Contestaţiilor din cadrul Direcţiei Fiscale, dna Stelica Şerban–consilier juridic Soluţionarea Obiecţiunilor şi Contestaţiilor din cadrul Direcţiei Fiscale, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Roxana Rus-Vid, draRamona Buibaş –consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dra Mirela Boroica–referent de specialitate
-din partea Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local: dl. Teodor Marian – director executiv, dl Marin Dugăeşescu–director tehnic, dl. Danciu Ioan–director economic, dna Popa Florica-Mioara–şef Serviciu Administrare Imobile, dl. Ciobâncan Iulian – consilier, Cosmin Dragu – consilier juridic, Pecican Iosif – consilier, dna Lucia Giurgiu – şef Serviciu Evidenţă Patrimoniu
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”: draCarmen Radu – director economic, dl. Jancă Cezar – şef serviciu Prestaţii Sociale, dra Memetea Adriana – consilier Serviciul Prestaţii Sociale.
-alţi participanţi: agenţi economici de sub autoritatea Consiliului Local, agenţi economici care îşi desfăşoară activitatea pe terenul ştrandului, dl. avocat Kocsis Josan Ioan, dl.Aslău Leontin, dl. Oneş Florian, avocat, numeros public, reprezentanţi ai mass-media.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 31.05.2004, a Dispoziţiei nr.2.010/31.05.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Observator” din 1 iunie 2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 1.06.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate în data de 1.06.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Corneliu Matica, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Domnul primar a propus suplimentarea ordinii de zi cu următoarele proiecte :
1. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local”.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea a trei procese-verbale de negociere, încheiate de către comisia mandatată de către Consiliul Local al Municipiului Arad pentru vânzarea sau concesionarea de terenuri unor societăţi comerciale, conform HGR nr. 577/2002.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării către Camera de Comerţ Italiană pentru România a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situat în imobilul din municipiul Arad, str. Calvin nr. 27.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iulie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, conform Ordinului nr. 260/609/2003.
5. Informare privind atribuirea în folosinţă gratuită a unor terenuri tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, conform Legii nr. 15/2003, modificată şi completată cu Legea nr. 175/2004.
Propunerea domnului primar a fost aprobată cu unanimitate de voturi
S-a supus la vot, cu completările aprobate, următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate "Amenajări exterioare şi utilităţi Piaţa Pompierilor Arad"-iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului domeniului public şi repartizarea spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din imobilul situat în Arad, str. Steagului nr.62.- iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului de concesiune a serviciului de iluminat public din municipiul Arad, în condiţiile art. 4 alin.(2) din Hotărârea nr.264 din 16.09.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad.- iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului de fuziune dintre SC CET Arad SA şi SC ARTERM SA Arad – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului de administrare şi exploatare a Ştrandului „Neptun”–iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind administrarea şi exploatarea Ştrandului „Neptun” – iniţiativa consilierilor locali Marian Ovidiu, Zolotar Ciprian şi Mladin Nicolae.
7. Proiect de hotărâre privind atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren în vederea construirii unei locuinţe, conform Legii nr.15/2003, dnei Sălăjan Nicoleta-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local”
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea a trei procese-verbale de negociere, încheiate de către comisia mandatată de către Consiliul Local al Municipiului Arad pentru vânzarea sau concesionarea de terenuri unor societăţi comerciale, conform HGR nr. 577/2002,
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării către Camera de Comerţ Italiană pentru România a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, situat în imobilul din municipiul Arad, str. Calvin nr. 27,
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iulie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad, conform Ordinului nr. 260/609/2003,
12. Informare privind atribuirea în folosinţă gratuită a unor terenuri tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, conform Legii nr. 15/2003, modificată şi completată cu Legea nr. 175/2004.
13. Diverse .
Ordinea de zi prezentată a fost aprobată cu unanimitate de voturi
21 consilieri în sală.
Au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.
1
Proiect de hotărâre cu privire la aprobarea studiului de fezabilitate amenajări exterioare
şi utilităţi Piaţa Pompierilor Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”
4 voturi „împotrivă” (dl. Huţiu, dl. Dekany, dl. Neamţ, dl. Vancu)
(21 consilieri în sală.
Au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.
2
Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului domeniului public şi repartizarea spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă din imobilul situat în Arad,
str. Steagului nr.62
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. (21 consilieri în sală, au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.).
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului de concesiune a serviciului de iluminat public din municipiul Arad, în condiţiile art. 4 alin.(2) din Hotărârea nr.264 din 16.09.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 4 voturi „împotrivă”(dl. Huţiu, dl.Dekany, dl. Vancu, Neamţ). Au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului de fuziune dintre
SC CET Arad SA şi SC ARTERM SA Arad
Domnul consilier Matica a solicitat şi a propus să i se dea cuvântul domnului director Câmpan de la SC ARTERM SA, pentru lămuriri suplimentare. Această propunere a fost aprobată cu 20 de voturi „pentru” şi 1 vot „împotrivă” (dl. Vancu)(21 prezenţi în sală). Domnul Câmpan a propus ca expertul care a întocmit documentaţia să ia cuvântul. Această propunere a fost aprobată cu 20 voturi „pentru” şi 1 vot „împotrivă”(dl. Vancu). (21 prezenţi în sală).Domnul Amzulescu, expert în cauză, a prezentat pe scurt proiectul.
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 4 voturi împotrivă(dl. Huţiu, dl. Dekany, dl. Vancu, dl. Neamţ). (21 consilieri prezenţi în sală). Au întârziat:dl. Bobar şi dl Popescu, care au sosit la punctul 5.
5
Proiect de hotărâre privind delegarea gestiunii serviciului de administrare şi exploatare
a Ştrandului „Neptun”
Doamna consilier Faur a propus următorul amendament: „se mandatează administratorul unic al Gospodăriei Comunale Arad să adiţioneze contractele de închiriere, încheiate cu locatarii căsuţelor de agrement în sensul introducerii clauzei de preemţiune în favoarea lor, în cazul vânzării activelor respective, în condiţiile legii” şi la alineatul 2 – „prevederile prezentei hotărâri referitoare la concesionarea terenurilor aferente sunt aplicabile”.
Domnul Matica a supus aprobării următorul amendament al doamnei consilier Mariana Faur: „se mandatează administratorul unic al SC Gospodărie Comunală SA Arad să adiţioneze contractele de închiriere încheiate cu locatarii căsuţelor de agrement, în sensul introducerii clauzei de preemţiune în favoarea lor, în cazul vânzării activelor respective, în condiţiile legii”; articolul 2 –„prevederile prezentei hotărâri referitoare la concesionarea terenurilor aferente sunt aplicabile”.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 12 voturi „pentru” şi 3 voturi „împotrivă”(dl. Darida, dl. Horvath, dl. Dekany) şi 8 „abţineri” (dl. Roman, dl. Matica, dna Borza, dl.Năstase, dl. Truţ, dl. Iliescu, dl. Masut, dl. Moldovan).
Domnul consilier Năstase a propus amânarea dezbaterilor..
Propunerea de amânare a fost respinsă.
S-au înregistrat 2 voturi „pentru” (dl. Năstase şi dl.Iliescu)16 „împotrivă”, 5 „abţineri”(dl. Masut, dl. Moldovan, dl. Foşlea, dna Borza, dl. Roman)
Domnul consilier Roman propune votarea proiectului de articole.
S-au înregistrat următoarele voturi: 12 pentru şi 11 împotriva votului pe articole.
(dl. Mladin, dl. Marian, dl. Zolotar, dl. Chişcan, dl. Popescu, dl. Neamţ, dl. Vancu, dl. Dekany, dl.Bobar, dl. Huţiu, dna Faur).
Domnul consilier Roman, în urma discuţiilor dezbaterilor, îşi retrage amendamentul de a se vota pe articole.
Domnul conisilier Darida propune eliminarea articolelor 3, 4 şi respectiv 6.
S-au înregistrat următoarele voturi: 11 pentru (dl. Roman, dna Borza, dl. Iliescu, dl. Năstase, dl.Truţ, dl. Foşlea, dl. Masut, dl. Moldovan dl. Horvath, dl. Darida, dl. Kiraly), 11 împotrivă şi 1 abţinere (dl. Matica).
Amendamentul a fost respins.
Hotărârea, în ansamblu nu a fost adoptată.
S-au înregistrat 11 voturi „pentru” şi 12 „abţineri” (dl. Roman, dl. Matica, dna Borza, dl. Iliescu, dl.Năstase, dl. Truţ, dl. Foşlea, dl. Masut, dl. Moldovan, dl. Horvath, dl. Darida, dl. Kiraly).
6
Proiect de hotărâre privind administrarea şi exploatarea Ştrandului „Neptun”
Hotărârea a fost respinsă. S-au înregistrat următoarele voturi: 10 voturi „pentru” şi 12 „abţineri” (dl.Roman, dl.Matica, dna Borza, dl.Iliescu, dl.Năstase, dl.Truţ, dl.Masut, dl.Foşlea, dl.Moldovan, dl.Darida, dl.Horvath, dl Kiraly) şi 1 consilier ieşit din sală (dl. Popescu).
7
Proiect de hotărâre privind atribuirea în folosinţă gratuită a unui teren în vederea construirii unei locuinţe, conform Legii nr.15/2003, dnei Sălăjan Nicoleta
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - 23 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local”
Domnul consilier Roman a formulat următoarele amendamente:
1. sintagma „ordonator secundar de credite”din prezentul Regulament de organizare şi funcţionare al Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local” să fie înlocuită cu „ordonator terţiar”, conform prevederilor legale.
2. „atribuţiile directorului executiv adjunct – Direcţia economică”, să fie completate cu „Ordonanţa de Urgenţă nr. 45/2003, modificată de Legea nr. 108/2004, pentru aprobarea Ordonanţei de Urgenţă nr. 45/2003 privind Finanţele Publice Locale, de asemenea, completată cu Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal şi cu Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.
3. „atribuţiile Serviciului Control Comercial şi ocuparea domeniului public din cadrul Direcţiei economice”, să fie completate şi cu Legea nr. 571/2003, privind Codul Fiscal şi Hotărârea Guvernului nr. 44, pentru aprobarea Normelor Metodologice - aplicarea Legii nr. 571, privind Codul Fiscal
4. sintagma „director general” din prezentul Regulament de organizare şi funcţionare al Serviciului Public „Administraţia Patrimoniului Local” să fie înlocuită cu „director executiv”. Mulţumesc.
Amendamentele au fost supuse la vot şi au fost aprobate cu 17 voturi „pentru” şi 4 „abţineri”
(dl. Vancu, dl. Neamţ, dl.Bobar, dl. Huţiu) - 21 consilieri prezenţi -dl. Dekany şi dl. Popescu ieşiţi)
Hotărârea, în ansamblu a fost aprobată cu 17 voturi „pentru” şi 4 „abţineri” (dl. Vancu, dl. Neamţ, dl.Bobar, dl. Huţiu) – (21 consilieri prezenţi în sală , dl. Dekany şi dl. Popescu ieşiţi din sală).
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea a trei procese-verbale de negociere, încheiate de către comisia mandatată de către Consiliul Local al Municipiului Arad pentru vânzarea sau concesionarea de terenuri unor societăţi comerciale, conform HGR nr. 577/2002
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi 21 consilieri prezenţi în sală (dl. Dekany şi dl.Popescu ieşiţi din sală).
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea repartizării către Camera de Comerţ Italiană pentru România a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, Calvin 27
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi – 21 consilieri prezenţi în sală (dl. Dekany şi dl. Popescu ieşiţi din sală).
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iulie 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad,
cf Ordinului nr. 260/609/2003
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi (21 consilieri prezenţi în sală).
12
Informare privind atribuirea în folosinţă gratuită a unor terenuri tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani, cf. Legii nr. 15/2003, modificată şi completată cu Legea nr. 175/2004.
Nu s-au înregistrat obiecţii, precizări.
13
Diverse
Domnul primar a convocat consiliul la o şedinţă extraordinară pentru data de 17 iunie şi a propus ca preşedinte pentru această şedinţă pe domnul consilier Matica Corneliu.
(n.n.au intrat dl. Dekany şi dl. Popescu).
Această propunere a fost aprobată cu 21 voturi „pentru”, 1 „abţinere”(dl. Matica)şi 1 vot „împotrivă”(dl. Darida-23 consilieri prezenţi).
Cu acestea, şedinţa a luat sfârşit.
Pentru conformitate,
ŞEF SERVICIU Consemnat şi redactat
Lilioara Stepanescu