MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 05-02-2004
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad din 5 02 2004
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 5 februarie 2004, au fost prezenţi 24 de consilieri. A absentat domnul consilier Gavril Popescu . Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Kiraly Andrei.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:, dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul- secretarul municipiului Arad, dna Mirela Szasz - arhitect şef al municipiului, dna Claudia Macra -director al Direcţiei Generale Comunicare, Control şi Integrare Europeană, dl Petru Tamaş - director economic, dl. Pavel Neamţiu - director al Direcţiei Fiscale, dna Viorica Boţocan - şef Serviciu Financiar-Contabilitate, dra Claudia Belin - şef Serviciu Buget, dl. Petru Uncruţ-consilier, din partea Serviciului Logistica Actelor Administrative: dna Lilioara Stepănescu- şef serviciu, dra Czibrik Monica, dra Simina Florentina - consilieri juridici şi dra Buibaş Ramona - consilier.
-din partea Serviciului Public "Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară": dra Nagy Etelka, director executiv, dra Radu Carmen - director economic.
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local :dl. Teodor Marian -director executiv, dl. Marin Dugăeşescu - director executiv, dl. Danciu Ioan - director economic, dna Lucia Giurgiu -Sef Serviciul Evidenţă Patrimoniu, dl. Mircea Palade-consilier Serviciul Administrare Imobile şi Date Urbane;
-reprezentanţi ai agenţiulor economici de sub autoritatea Consiliului Local: directori generali: dl. Doru Câmpan-SC ARTERM SA, dl. Lucian Barniciu-SC CET SA, dl. Cociuba Liviu, director tehnic SC CET SA Arad, dl. Aurel Damian-SC RECONS SA, dl. Gheorghe Gârbovan, consilier juridic SC CET SA .
-alţi participanţi:-dl. Ieran Nicolae, dl. Oneş Florian, dl. Stragea Cristian, presă, public interesat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 2.02.2004, a Dispoziţiei nr.161/2.02.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul "Observator" din data de 3 februarie 2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 2.02.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia. Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate consilierilor în data de 3.02.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Kiraly Andrei, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, domnul primar a supus la vot suplimentarea ordinii de zi cu " Proiectul de hotărâre privind administrarea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local şi numirea unui reprezentatant al Consiliului Local în AGA la SC CET SA Arad- iniţiativa primarului" şi ordinea de zi completată, cu precizarea ca ultimul punct introdus pe ordinea de zi să se dezbată după punctul 2 al ordinii de zi.
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat al municipiului Arad pentru anul 2004- iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat al Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local" pentru anul 2004 - iniţiativa primarului
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea parcelării sau apartamentării unor imobile - iniţiativa primarului
4. Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unor terenuri situate în municipiul Arad, Calea Bodrogului FN- iniţiativa primarului
5. Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unui teren situat în municipiul Arad, Calea Timişoarei 126-128 - iniţiativa primarului
6. Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unui teren situat în municipiul Arad, Zona 300 Micălaca şi aprobarea caietului de documente întocmit în vederea organizării licitaţiei publice. - iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre privind vânzarea unor terenuri situate în municipiul Arad-Zona 300 Micălaca şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea organizării licitaţiei publice. - iniţiativa primarului
8. Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune şi concesionarea directă a unui teren situat în Arad, conform art.1, pct.12 lit.e din Legea nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor. - iniţiativa primarului
9. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local. - iniţiativa primarului
10 Proiect de hotărâre privind administrarea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local şi numirea unui reprezentatnt al Consiliului Local în AGA la SC CET SA Arad- iniţiativa primarului
11Diverse.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi - (24 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat al municipiului Arad pentru anul 2004
Amendamente şi opinii formulate:
Dl. Roman M: - În Comisia nr. 1, analizând pe capitole, prevederile bugetului pe acest an, am acordat o atenţie deosebită instituţiilor de învăţământ, grădiniţelor şi liceelor, şcolilor generale, în care sens am avut în vedere şi investiţiile care s-au făcut în toate şcolile, grădiniţele şi liceele în ultimii doi ani, deci 2001, 2002 şi propunerile pe 2003. De asemenea, am avut în vedere şi diferitele inspecţii care s-au făcut pentru a li se acorda autorizaţie de funcţionare. Şi având în vedere că sunt câteva unităţi şcolare care nu au autorizaţie de funcţionare, am prevăzut să reducem de la un număr de grădiniţe, şcoli şi licee, 3.150.000.000 lei, sumă pe care lam propus-o să fie acordată unor alte şcoli şi licee, de comun acord cu Inspectoratul Şcolar, pentru a-şi rezolva problemele de autorizare, de îmbunătăţire a condiţiilor de şcolarizare. De asemenea, având în vedere nivelul extraordinar de mic al burselor şcolare de merit, a burselor sociale, care erau la nivel de 30.000 - 50.000 de lei, în condiţiile în care numai documentele pentru a obţine aceste burse se ridicau pe la 80.000-90.000 de lei, am prevăzut o modificare a burselor, de asemenea, împreună cu conducerea Inspectoratului Şcolar, în sensul ca bursele de merit să fie la nivelul sumei de 300.000 de lei pe lună, cele de studiu- la nivelul de 200.000 de lei pe lună şi cele sociale, iniţial am prevăzut la 100.000 de lei şi vă propunem dumneavoastră să mergem până la 150.000 de lei pentru că astfel au hotărât şi cei de la Consiliul Judeţean pentru elevii din judeţ. În aceste condiţii, pe lângă cei 840 de milioane care au fost alocaţi de la Consiliul Judeţean pentru burse la elevi, se impune să acordăm încă 845 plus 605, 605 vine influenţa de la majorarea burselor sociale de la 100.000 pe lună la 150.000 pe lună. Această suplimentare făcându-se prin diminuarea fondurilor prevăzute în buget la acţiuni de deszăpezire, având în vedere că am avut un an mai uşor şi încă sunt resurse pentru acest capitol.
De asemenea, faţă de ce vi s-a prezentat în mapă, la solicitarea Protopopiatului Romano-Catolic, pe lângă cei 300 de milioane pe care i-am prevăzut iniţial pentru a fi reparată orga de la Biserica Catolică, am prevăzut încă 100 de milioane pentru Biserica din Aradul Nou, 100 de milioane pentru Biserica din Gai şi 100 de milioane pentru Biserica din Grădişte. Şi, aşa cum arătam şi la şedinţa de comisii, având în vedere faptul că Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie este gazda organizării Conferinţei Naţionale de Neonatalogie, în perioada 7-9 octombrie şi participă la cofinanţarea acestei conferinţe, vă propunem să fiţi de acord să suplimentăm la Spitalul Clinic de Obstetrică 50 de milioane de lei. Aceasta în ceea ce priveşte prevederile din buget.
Aceste amendamente ale Comisiei nr. 1 se regăsesc în tabelul menţionat mai jos, amendamente care au fost adoptate cu unanimitate de voturi.)
B. Faţă de acestea, domnul consilier Roman a mai formulat următoarele amendamente:
1. Datorită legislaţiei în vigoare la această dată, care nu permite finanţarea prin transferuri din bugetul local a programelor sportive de utilitate publică desfăşurate de către cluburile sportive organizate în societăţi comerciale (Ordinul Preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Sport nr. 149/2003), se propune transferarea în fondul de rezervă suma de 3.800.000 mii lei alocată FC UTA SA Arad pe titlul "Transferuri" la Capitolul 59.02 "Cultură, religie şi activităţi sportive şi de tineret", urmând ca ulterior, Consiliul Local al Municipiului Arad să hotărască asupra posibilităţii de finanţare a programelor sportive desfăşurate de asociaţia în cauză.
Se anexează în xerocopie Referatul Secretarului Consiliului Local Arad nr. 1991/5.02.2004.
2. Având în vedere modificarea clasificaţiei bugetare transmisă de către Ministerul Finanţelor Publice la sfârşitul lunii ianuarie 2004 se propune transferarea fondurile alocate la Capitolul 63.02. "Servicii de dezvoltare publică şi locuinţe", subcapitolul 63.02.02- "Întreţinerea şi repararea străzilor" la capitolul 68.02 "Transporturi şi comunicaţii", subcapitolul 68.02.12 "Străzi".
3. Se propune diminuarea cu 40 de milioane lei a fondului de reparaţii alocat Grupului Şcolar Industrial CFR şi se majorează cu aceeaşi sumă "Dotări învăţământ" în vederea achiziţionării unei "Hote pentru plita de gătit la cantina şcolară".
Se anexează în xerocopie adresa nr. 64/26.01.2004 din partea Grupului Şcolar Industrial Transporturi Căi Ferate.
Amendamentele domnului Roman au fost aprobate cu unanimitate de voturi - (24 consilieri prezenţi în sală).
2. Comisia nr. 1 a formulat următoarele amendamente:
Nr.
crt.
Suma propusă Pag/poz.
în bugetul aprobat Pag/poz
în proiect rectificare
Diminuări
1. - 1 mld. lei - Grădiniţa PN 8 pag.41/3 Pag.14/poz.3
2. - 100 mil.lei - Grădiniţa PN 15 pag.41/5 Pag.14/poz.5
3. - 100 mil.lei - Grădiniţa PP 7 pag.41/13 Pag.14/poz.13
4. - 250 mil. lei - Grădiniţa PP 10 pag.41/14 Pag.14/poz.14
5. - 100 mil. lei - Grădiniţa PP 11 pag.41/15 Pag.14/poz.15
6. - 500 mil. lei - Şcoala generală nr.1 pag.42/22 Pag.15/poz.22
7. - 300 mil. lei - Şcoala generală nr.8 pag.42/27 Pag.15/poz.27
8. - 300 mil. lei - Şcoala generală nr.12 pag.42/29 Pag.15/poz.29
9. - 500 mil. lei - Liceul Pedagogic pag.42/37 Pag.15/poz.37
Total : 3,150 mld. Lei
10. -100 mil. lei - Sistem de calcul portabil pag.37/8 Pag.83/poz.8
11. -1 mld lei - Ascensor pt. pers. cu handicap pag.38/21 Pag.83/poz.21
12. -2.493.500 mii lei - Acţiuni de deszăpezire pag.85 Pag.68/poz.58
12 a -1.150.000 mii lei de la rezerva bugetară Pag.118/460 Pag.47/460
Total: 4.743.500 mii lei
Total general diminuări: 7.893.500 mii lei
Majorări
13. + 200 mil. lei -investiţii Liceul German pag.153/pozitie nouă Pag.81/poz. nouă
14. + 200 mil. lei -investiţii Gr. Şc. H. Coandă pag.153/pozitie noua Pag.81/poz. nouă
15. + 1 mld.lei -reparaţii Gr. Şc. Ind. A. Vlaicu pag.42/36 Pag.15/poz.36
16. + 200 mil. lei -investiţii Grup Şcolar CFR pag.153/pozitie noua Pag.81/poz. nouă
17. + 300 mil. lei -investitii Scoala gen. nr.10 pag.153/47 Pag.81/poz. nouă
18. +500 mil.lei -reparatii Scoala gen. nr.18 pag.42/poz.noua Pag.15/poz. nouă
19. +250 mil.lei - reparatii Scoala gen. nr.21 Pag.42/poz.nouă Pag.15/poz. nouă
20. +500 mil lei - investitii Scoala gen. nr.1 pag.153/poz. nouă pag.81/poz. nouă
Total: 3, 150 mld.lei
21. + 240 mil. lei - Alte materiale şi prestări servicii < Autoritati publice > Pag.31 Pag.48/poz.25
21 a +300 mil.lei - teren de sport -Scoala nr.4 pag.42/pozitie nouă pag.15/pozitie nouă
22. + 1.445.000 mii lei - Burse elevi (burse de merit 300.000 lei/lună, burse de studiu 200.000 lei/lună şi burse sociale 150.000 lei/lună) Pag.111/poz.198 Pag.38/poz.198
23. + 21 mil. lei - Casa de fier Pag.155/poz.nouă Pag.83/poz.nouă
24. + 19 mil. lei -Telefon mobil Pag.155/poz.nouă Pag.83/poz.nouă
25. + 200 mil. lei - Reparaţii DDAC Pag.137/79 Pag.65/poz.79
26. +600 mil. lei - Protopopiatul Romano-Catolic (300 mil.lei Biserica din Centru - reparaţii orgă şi câte 100 mil. lei pentru Biserica din cartierul Aradul Nou, Biserica din cartierul Gai şi Biserica din cartierul Grădişte Pag.134/poz.33 Pag.63/poz.37
27. +400 mil. lei - Mănăstirea Gai - reparatii Pag.134/33 Pag.63/poz.37
28. +450 mil. lei-Parohia evanghelică lutherană - reparatii Pag.134/poz.33 Pag.63/poz.37
29. +500 mil. lei -Parohia greco-catolică - reparatii Pag.134/poz.33 Pag.63/poz.37
30. +400 mil. Lei -Biserica Reformată Arad Centru - reparatii Pag.134/poz.33 Pag.63/poz.37
31. + 200 mil. Lei - Spitalul Municipal - proiect amplasare lift bolnavi Pag.153/poz.nouă Pag.81/poz.nouă
32. + 200 mil lei -transferuri Futsal Club Arad Pag.134/.29 Pag.62/poz.29
33. + 175 mil lei - simpozionul "Valorificarea Cetăţii Aradului - între vis şi realitate" Pag.148/poz.nouă Pag.76/poz.nouă
34. + 100 mil.lei - < Festivalul Festivalurilor de Teatru Francofon > pag.148/poz.nouă Pag.76/poz.nouă
35. + 193,5 mil lei - CSM - "Promovarea performanţei în nataţia arădeană" pag.148/poz.nouă Pag.76/poz.nouă
36. + 50.000 mii lei Conferinţa Naţională de neonatologie
Total: 4.743.500 mii lei
Total general majorări: 7.593.500 mii lei
Amendamentele Comisiei nr. 1 au fost aprobate cu unanimitate de voturi, mai puţin cele propuse de către domnul consilier Dekany, care a solicitat ca amendamentele pe care le-a formulat în cadrul şedinţei Comisiei 1 să fie votate separat şi anume:
Dl. Dekany T: -"Sunt mandatat din partea Grupului Alianţei P.N.L.-P.D. să susţinem toate amendamentele pe care le-a propus Comisia nr. 1, în plus, mai propunem două amendamente referitoare la sumele alocate pentru trotuarele din municipiul Arad, respectiv pentru fântânile arteziene, "să se diminueze bugetul cu aceste sume, sumele fiind alocate în proporţie de 50% pentru alte trotuare în afară de cele de pe Bulevardul Revoluţiei, inclusiv din cartiere, lista investiţiilor fiindu-ne prezentată înainte de demararea lor în cadrul Consiliului Local, iar cealaltă jumătate din sumă, care se diminuează de la buget, de la aceste două investiţii să fie alocată Spitalului Municipal Arad plus toate celelalte amendamente care s-au propus la Comisia nr. 1, pe care le susţinem şi le votăm".
Amendamentul a fost respins cu 8 voturi "pentru" amendament (dl. Dekany, dl. Puia, dl Neamţ, dl. Mureşan, dl Huţiu G, dna Faur M, dl. Vancu E, dl. Chişcan M) 13 voturi "împotriva" amendamentului şi 3 "abţineri" (dl. Darida, dl. Horvath, dl.Zolotar).
transferarea sumei de 5,5 miliarde de la trotuare pavate şi cele betonate şi asfaltate. Deci supun la vot acest amendament.
Amendamentul a fost respins cu 8 voturi "pentru" amendament (dl. Dekany, dl. Puia, dlNeamţ, dl. Mureşan, dl Huţiu G, dna Faur M, dl. Vancu E, dl. Chişcan M) dl. 13 voturi "împotriva" amendamentului şi 3 "abţineri" (dl. Darida, dl. Horvath, dl. Zolotar).
Dl. Dekany T: - Doresc să formulez un amendament:
"Să se diminueze suma alocată pentru deszăpezire cu suma de 50 de milioane lei, sumă ce propun să se acorde Şcolii de Artă din Arad, pe baza cererii formulate de aceasta, în speţă de domnul director Ienăşescu Lucian, în vederea realizării unor spectacole şi acţiuni în municipiul Arad - este vorba de Şcoala de Arte din Arad, care, ştiţi că există acolo şi Grupul "Teatrul Veşnic Tânăr", care realizează tot felul de acţiuni, atât la casele noastre, la centrele de bătrâni, la centrele de zi şi au o activitate foarte bogată".
Referitor la acest amendament, s-au formulat următoarele precizări:
Dl. primar: - Bun. Când va fi acţiunea? În 2004, dar nu imediat. Am să vă spun de ce am întrebat. Mai sunt câteva amendamente aici şi vom face o rectificare de buget foarte curând, nu aţi fost aici la comisii, dar o spun pentru toată lumea, cu accesibilitatea în instituţii, între care şi aici, suntem obligaţi să facem foarte curând o rectificare de buget, la care ţinem cont şi de treaba aceasta, care,de fapt, se notează acum şi de alte două, trei, care sunt pentru perioada martie, deci o să o facem relativ repede.
Dl. Dekany T: - Atunci retrag amendamentul şi îl las ca şi o recomandare pentru executiv, o să dau documentul Şcolii de Arte, ca să luaţi legătura exact, ca să vedeţi care sunt acţiunile, pentru a pune la punct acest amendament.
Amendamentele votate atât privind diminuările, cât şi majorările de la buget Comisia nr.2.
Domnul consilier Darida a formulat următoarele amendamente:
1.-"la poziţia nr. 11 este vorba de o diminuare de un miliard de lei ascensor pentru persoanele cu handicap";
"rămân 250 de milioane de lei-să fie atribuiţi unui studiu cu titlul "Adaptarea clădirilor publice ale administraţiei publice Arad la exigenţele persoanelor cu handicap, conform normativului provizoriu 051/2001".
Amendamentul a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
2.- "la capitolul "majorări", poziţia nr. 31, este o poziţie de 200 milioane de lei Spital Municipal - proiect amplasare lift". Să se modifice titlul astfel: "Proiect amplasare lifturi bolnavi - la chirurgie şi la interne"; din această sumă să se poată elabora cele două documentaţii, fiind vorba despre clădiri existente.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.
La tabelul sinteză - poziţia nr. 46 a devenit la fel, caducă.
3. "Această sumă să se transfere la Clubul Sportiv "Astra" Arad, adică 300 de milioane, în vederea continuării şi în acest an a programului de învăţare a înotului de către copiii din şcoli".
Amendament aprobat cu unanimitate de voturi.
4."În poziţia ultimă, 121, am propus modificarea titlului de la "Actualizare PUD Piaţa Podgoria", în "Finalizare PUD Podgoria în concordanţă cu Monumentul "Marii Uniri".
Amendament aprobat cu unanimitate de voturi. - 24 consilieri prezenţi.
5."cu acordarea unei sume de 100 de milioane de la suma pentru deszăpezire".
Amendament aprobat cu 22 de voturi "pentru" şi 2 "abţineri" (dl. Neamţ şi dl. Vancu) - 24 consilieri prezenţi.
Amendamentul dlui Marian Ovidiu: Aprobarea solicitării Box-Club "Silva-Lazăr- acordarea sumei de 100 de milioane de la suma pentru deszăpezire".
22 pentru , 2 abţineri (dl. Neamţ şi dl. Vancu)- 24 consilieri prezenţi.
Amendamentele domnului Foşlea:
1.-"Este vorba de o diminuare cu 15 milioane la Capitolul 72 - "Alte acţiuni" de la acţiunea "Strângeri de Mâini", aceşti 15 milioane pleacă la Casa de Cultură a Municipiului pentru tipărirea "Antologiei Literare Bilingve."
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi.
2.- "la Capitolul 72, poziţiile 81 şi 82, intitulate "Salon Internaţional Bienal de Desen" -cu 40 de milioane şi "Salon interregional de promovare a tinerilor artişti"- cu 20 de milioane, săfuzioneze într-o acţiune intitulată "Expoziţii cu caracter Internaţional" cu aceeaşi valoare însumată - 60 de milioane".
Amendament aprobat cu unanimitate de voturi.
-la Capitolul 72, poziţiile 81 şi 82, intitulată "Salon Internaţional Bienal de Desen" cu 40 de milioane şi < Salon Interregional de promovare a tinerilor artişti > cu 20 de milioane, să fuzioneze într-o acţiune intitulată "Expoziţii cu caracter Internaţional" cu aceeaşi valoare însumată - 60 de milioane. Este nevoie pentru că acţiunile sunt în lista Capitolului 72.
Unanimitate.
24 consilieri prezenţi
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 17 voturi"pentru"
6 "abţineri" (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Chişcan, dl. Neamţ, dl. Vancu, dl. Puia) -
23 consilieri în sală, dl. Dekany ieşit din sală.
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat
al Serviciului Public " Administraţia Patrimoniului Local" pentru anul 2004
Hotărârea a fost adoptată cu 17 pentru, 1 vot împotrivă (dl. Chişcan)şi 5 abţineri (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Puia, dl. Neamţ, dl. Vancu) - 23 consilieri în sală, dl. Dekany ieşit din sală.
Având în vedere modificările care au fost aduse, cred că putem vota.
Cine este pentru ?
17 pentru
1 împotrivă (dl. Chişcan)
5 abţineri
(dl. Huţiu, dna Faur, dl. Puia, dl. Neamţ, dl. Vancu) - 23 prezenţi în sală, dl. Dekany ieşit)
Precizarea dlui director economic, Tamaş Petru: - Având în vedere că prin votarea amendamentelor Comisiei nr. 1, la bugetul Consiliului Local, s-au alocat suplimentar pentru bugetul DAC-ului 200 de milioane la "reparaţii", domnule preşedinte, v-aş ruga să supuneţi aprobării consiliului să se introducă în bugetul Consiliului Local un articol prin care este abilitat domnul primar să introducă în bugetul DAC-ului această sumă, fiindcă nu a fost pe ordinea de zi propusă de noi, dar trebuie totuşi supusă aprobării consiliului propunerea şi abilitarea ca domnul primar să introducă modificările.
Propunerea însuşită de dl. Kiraly A a fost aprobată astfel:
18 pentru şi 5 abţineri (dl. Huţiu, dna Faur, dl. Puia, dl.Neamţ, dl. Vancu)
(23 în sală, dl.Dekany ieşit din sală).
10
Proiect de hotărâre privind administrarea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local şi numirea unui reprezentant al
Consiliului Local în AGA la SC CET SA Arad
Conform legii, s-a organizat vot secret. Hotărârea s-a adoptat cu majoritatea solicitată de lege. Redăm principalele puncte de vedere exprimate:
Dna Paul D: - Am să fac o scurtă introducere la acest punct, subliniind necesitatea adoptării acestei hotărâri datorită prevederilor exprese ale Ordonanţei de Urgenţă nr. 20 pentru stabilirea unor măsuri referitoare la administrarea companiilor sau a societăţilor comerciale la care statul sau o autoritate locală este acţionar majoritar. Cu alte cuvinte, este vorba despre toţi agenţii economici înfiinţaţi sub autoritatea Consiliului Local. Acest act normativ instituie o excepţie de la regulile generale prevăzute în Legea nr. 31, în sensul că administrarea se realizează prin intermediul unui consiliu de administraţie şi nu a unui administrator unic. Problema ar fi trebuit într-adevăr rezolvată mai demult, dar este necesar să se intre în legalitate chiar şi acum, cu atât mai mult cu cât sunt deja adoptate hotărâri de consiliu, de exemplu cea cu referire la fiziune, unde proiectele de fuziune se realizează de către administratori şi, în general, era cazul să se intre în legalitate cu acest subiect. Discuţiile pe care le-am auzit înainte la Comisiile reunite, că nu ar fi legal proiectul pentru că nu respectă prevederile Legii nr. 31, zic că nu-şi au rostul tocmai datorită acestui act normativ.
Dl. Kiraly A: - Eventual, după ce aţi consultat lista, sunt propuneri ?
Dl. Puia D: - Mulţumim doamnei secretar că ne-a ţinut o lecţie de ceea ce înseamnă Legea nr. 31 şi Ordonanţa privind administrarea societăţilor cu capital de stat şi capital aparţinând consiliilor locale, dar noi, cel puţin din Comisia nr. 1, ne menţinem punctul de vedere, că administrarea societăţilor comerciale se face după Legea nr. 31, am propus ca această administrare să se facă de către administratorii unici, care se pot numi fără nici o problemă, jocurile văd că sunt făcute, ne-aţi prezentat o listă cu consiliile de administraţie cu care noi nu putem fi de acord, motiv pentru care sigur că vom vota împotrivă, dar încă o dată spun, părerea noastră este că se poate merge pe administrator unic la aceste societăţi comerciale, conform Legii nr. 31 şi nu să facem o împărţeală politică a funcţiilor din consiliile de adminsitraţie. Mulţumesc.
Dl. Chişcan M: -În primul rând regret că acest proiect ne-a fost abia astăzi adus la cunoştinţă, deşi situaţia în care se află societăţile comerciale datează de la data promovării legii privind incompatibilităţile sau ordonanţă, ce este. Cred că s-ar impune, trecând peste aceste inconveniente, cred că s-ar impune să ni se spună măcar câteva cuvinte despre, unele dintre aceste persoane, sunt persoane pe care le cunosc din cele care se află în această listă, dar sunt persoane de care pur şi simplu nu am auzit şi cred că n-ar fi rău ca cei care au făcut propunerile să ne spună câteva cuvinte despre fiecare persoană în parte. Eu am câteva întrebări în sensul acesta. De exemplu, la Regia de Drumuri, nu cunosc pe nici unul dintre ei. Da, am înţeles că nu trebuie să-i cunoaştem, dar nu ne poate fi supus un proiect de hotărâre dacă nu măcar din bun simţ, dacă nu de altceva, măcar să ni se spună câteva cuvinte despre oamenii aceştia.
Dl. primar: - Apreciez şi glumele, dar tocmai vreau să-i spun domnului de la PD că Popa Răzvan nu este membru PSD, că Pui Radu nu este membru PSD şi că reprezentantul Ministerului Finanţelor va fi desemnat conform legii de către cei de acolo şi nu am ştire să fie membru PSD şi în rest, nu are rost să trecem la capitolul glume, eu zic să facem glumele la "Diverse".
Dl. Chişcan M: - Vreau să fiu bine înţeles, nici nu m-am gândit, fiecare are dreptul să aparţină unei organizaţii politice şi chiar nu mă interesează aspectul acesta, nu cer să mi se spună calitatea de membru sau, ci aceia care i-au propus să le dea câteva recomandări, atât. Să ne spună, domnule, lucrează de 30 de ani nu ştiu unde, pentru a preveni situaţii în care, vă reamintesc, la CET, am desemnat în Consiliul de Administraţie pe domnul Zoica de la Sabrina and C.O., care figurează printre cei datornici la CET sau figura la momentul respectiv. Acum, am venit să corectăm, ca să nu fim nevoiţi să facem acelaşi lucru, câteva cuvinte despre fiecare, dacă se poate.
Dna Borza R: - Domnule preşedinte, până vin şi buletinele de vot, vă propun să facem o scurtă pauză, să putem merge la CV-urile oamenilor, care există şi atunci să putem da răspunsurile care se solicită.
Dl. Marian O: - Deci, eu propun să se întocmească din partea executivului câte un scurt CV şi să i se prezinte domnului Chişcan, care a solicitat această chestiune.
Dl. Kiraly A: - Dacă sunt şi alte propuneri ?
După votul secret, secretarul comisiei, dl. Horvath Levente, a comunicat rezultatele şi a precizat că toate propunerile au întrunit majoritatea necesară de voturi.
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea parcelării sau apartamentării unor imobile
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.- (24 consilieri preznţi).
4
Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unor terenuri situate în municipiul Arad, Calea Bodrogului FN
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi - (24 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unui teren situat în municipiul Arad, Calea Timişoarei 126-128
Hotărârea a fost adoptată, în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi - (24 de consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind vânzarea prin licitaţie publică a unui teren situat în municipiul Arad, Zona 300 Micălaca şi aprobarea caietului de documente întocmit în vederea organizării licitaţiei publice.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de excutiv cu unanimitate de voturi - (24 de consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind vânzarea unor terenuri situate în municipiul Arad-Zona 300 Micălaca şi aprobarea caietelor de documente întocmite în vederea organizării licitaţiei publice
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi - (24 de consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind ieşirea din indiviziune şi concesionarea directă a unui teren situat în Arad, conform art.1, pct.12 lit.e din Legea nr. 453/2001 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii şi
unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimiatte de voturi - (24 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local
Dna consilier Faur a propus următorul amendament:
-la articolul 2, alineatul 1 se va menţiona "în cadrul Serviciului Buget şi la alineatul 2 - nu s-a făcut menţiunea "în cadrul Compartimentului - Acord Unic"
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi - (24 de consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi - (24 consilieri prezenţi).
SECRETAR ŞEF SERVICIU
Doina Paul Lilioara Stepănescu