MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 10-07-2017
sedintei ordinare din data de 10 iulie 2017
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 10 iulie 2017, au fost prezenţi 21 de consilieri (doi consilieri şi-au notificat demisia: doamna consilier Simona-Geanina Pistru-Popa şi-a înaintat demisia cu data de 15.06.2017, conform adresei înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 41941/2017 şi domnul Giovani Stronna şi-a înaintat demisia cu data de 3.07.2017, conform Adresei înregistrată la Primăria Municipiului Arad cu nr. 43704/30.06.2017). Au absentat: dl. Ilie Cheşa şi dl. Gheorghe Săplăcan. Şedinţa a început la ora 14,00 şi s-a încheiat la ora 15,00.
Preşedinte de şedinţă a fost aleasă, pentru această şedinţă, doamna consilier Anca-Patricia STOENESCU.
Au participat din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Laurenţiu-Călin Bibarţ, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Claudia Macra, administrator public al municipiului Arad, dl. Sorin Contraş (secretar delegat, conform Dispoziţiei nr. 1971/10.07.2017 a Primarului Municipiului Arad), dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcţiei Comunicare, Carmen Iosup, director executiv al Direcţiei Achiziţii Publice, Administrativ (exercitare temporară), dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Carmen Radu, şef serviciu, Serviciul Financiar, Contabilitate, dra Ioana Albu, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, dna Mirela Szasz, şef serviciu, Serviciul Construcţii şi Urbanism, dl. Mircea Pecican, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, dna Adina Sălăjan, consilier, Serviciul Monitorizare Strategii, Managementul Calităţii şi Control Intern, dl. Adrian Barbeş, referent, Cabinet Primar, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Ciprian Hord, consilier, Biroul Relaţii Externe, Protocol, Marketing, Turism, dl.Florin Maruşca, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media,dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Mirela Sonyi consilier juridic, dra Laura Goron, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dra Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad”, dna Ramona Creţu, director adjunct al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Viorica Graur, director general al Poliţiei Locale Arad, dl. Cosmin Stana, şef serviciu, Poliţia Locală Arad, dl. Victor Ciulean, director general SC CET HIDROCARBURI SA Arad, dl. Robert Maloş, director tehnic al SC CET SA Arad;
- presa: Raluca Medeleanu - „Special” Arad, Diana Duţu - „Jurnal Arădean/Aradon”, Anette Pătean – „NewsAr”, Ciprian Petcuţ – „TV Arad”, Dan Coita, „Aradreporter” ş.a.
- cetăţeni interesaţi conform Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională, republicată: dl. Farago Peter, deputat, Parlamentul României, dna Geanina Pistru, reprezentant PNL Arad, fost consilier local, dra Oana Blaghi, membru PNL, dna Maria Andreea Gace, membru PSD, dl. Silviu Dascăl, cetăţean îngrijorat, dl. Gorici Ion, delegat ANCMRR Arad, dl. Buda Bujor, reprezentant „Pro Urbe”, dl. Nagy Vizitiu, reprezentant „Pro Urbe”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 5.07.2017 a Dispoziţiei nr. 1910/5.07.2017 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 5.07.2017, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 5.07.2017 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi ş.a.
Consilieri prezenţi: 21 consilieri prezenţi din totalul de 23. Au absentat: dl Săplăcan Gheorghe şi dl Cheşa Ilie. Doamna consilier Simona-Geanina Pistru-Popa a demisionat începând cu data de 15.06.2017 iar domnul consilier Strona Giovanni a demisionat cu data de 03.07.2017.
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Alegerea preşedintelui de şedinţă pentru şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 10 iulie 2017. 220 18 pentru,
1 abţinere
(dna Stoenescu),
2 consilieri nu au fost validaţi, nu au participat la vot (dna Rabotka şi
dl. Handra)
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 10 iulie 2017 – iniţiativa primarului. 221 19 pentru
2 consilieri nu au fost validaţi, nu au participat la vot (dna Rabotka şi
dl. Handra)
1 Proiect de hotărâre nr. 203/2017 privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local al doamnei PISTRU-POPA Simona-Geanina şi declararea ca vacant a locului de consilier local – iniţiativa primarului. 222 19 pentru
2 consilieri nu au fost validaţi, nu au participat la vot (dna Rabotka şi
dl. Handra)
2 Proiect de hotărâre nr. 204/2017 privind validarea mandatului de consilier local pentru doamna RABOTKA Andreea-Isabela – iniţiativa primarului. 223 19 pentru
2 consilieri nu au fost validaţi, nu au participat la vot (dna Rabotka şi
dl. Handra)
3 Proiect de hotărâre nr. 203/2017 privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local al domnului STRONA Giovanni şi declararea ca vacant a locului de consilier local – iniţiativa primarului. 224 20 pentru
1 consilier nu a fost validat, nu a participat la vot (dl. Handra)
4 Proiect de hotărâre nr. 204/2017 privind validarea mandatului de consilier local pentru domnul HANDRA Arsenie – iniţiativa primarului. 225 20 pentru
1 consilier nu a fost validat,
nu a participat la vot
(dl. Handra)
5 Proiect de hotărâre nr. 205/2017 privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate pentru mandatul 2016-2020 şi a altor comisii a căror componenţă este stabilită prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului. 226 Unanimitate
6 Proiect de hotărâre nr196/2017 privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru fundamentarea şi stabilirea soluţiei optime de gestionare a serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat – iniţiativa primarului. 227 14 pentru
5 împotrivă (dl. Furău, dl. Vărcuş,
dna Stoenescu,
dna Vasilescu,
dl. Buruc) şi
2 consilieri nu au participat la vot
(dl. Mariş şi dl. Ciupe)
7 Proiect de hotărâre nr.12/2017 (ediția 1 revizia 1) privind aprobarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Arad pentru perioada 2014-2030 – iniţiativa primarului. 228 Unanimitate
8 Proiect de hotărâre nr. 220/2017 cu privire la atestarea administratorilor de imobile din municipiul Arad - iniţiativa primarului. 229 Unanimitate
9 Proiect de hotărâre nr. 213/2017 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 19 situat în Arad, B-dul Vasile Milea nr. 1, sc.I, et.II, corp A- B-dul Revoluției nr.73 – iniţiativa primarului. 230
Unanimitate
10 Proiect de hotărâre nr. 214/2017 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentului nr. 30 situat în Arad, str. Episcopiei nr. 46 – iniţiativa primarului. 231 Unanimitate
11 Proiect de hotărâre nr. 215/2017 privind actualizarea inventarului bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad – iniţiativa primarului. 232
Unanimitate
12 Proiect de hotărâre nr. 216/2017 privind repartizarea unor locuinţe situate în municipiul Arad, persoanelor evacuate din imobile retrocedate foştilor proprietari – iniţiativa primarului. 233
Unanimitate
13 Proiect de hotărâre nr. 217/2017 privind rectificarea suprafeţei de teren, aferentă Liceului „Adam Muller Guttenbrunn”, situată în Arad, str. Posada nr. 19– iniţiativa primarului. 234 Unanimitate
14 Proiect de hotărâre nr. 161/2017 cu privire la aprobarea Regulamentului privind stabilirea condiţiilor de majorare a impozitului pentru clădirile/terenurile neîngrijite și terenurile agricole nelucrate de pe raza municipiului Arad - iniţiativa primarului. 235
Unanimitate
15 Proiect de hotărâre nr. 223/2017 privind dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiul Arad, înscris în CF nr.338891 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 236
Unanimitate
16 Proiect de hotărâre nr. 224/2017 privind dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiul Arad, înscris în CF nr.318295 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului . 237 Unanimitate
17 Proiect de hotărâre nr. 225/2017 privind dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiul Arad, înscris în CF nr.338080 Arad şi alipirea imobilelor înscris în CF nr.336942 Arad, 336958 Arad şi 336988 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 238 Unanimitate
18 Proiect de hotărâre nr. 228/2017 privind aprobarea delegării gestiunii serviciului public de salubrizare stradală şi deszăpezire în Municipiul Arad - iniţiativa primarului. 239 Unanimitate
19 Proiect de hotărâre nr. 226/2017 privind aprobarea încheierii unui act adițional la contractul de servicii de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Arad- iniţiativa primarului. 240 14 pentru
7 abţineri (dl. Furău,
dl. Vărcuş,
dna Stoenescu,
dna Vasilescu,
dl. Buruc, dl. Ciupe,
dl. Lupaş)
20 Proiect de hotărâre nr. 227/2017 privind reglementarea activităţii de neutralizare a deşeurilor urbane din municipiul Arad - iniţiativa primarului . 241 Unanimitate
21 Proiect de hotărâre nr. 230/2017 privind modificarea repartizării excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului. 242 Unanimitate
22 Proiect de hotărâre nr. 229/2017 privind rectificarea Bugetului general de venituri şi cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2017 – iniţiativa primarului. 243 19 pentru
1 abţinere
(dna Dumitrean) şi
1 consilier nu a participat la vot
(dl. Furău)
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Anca-Patricia STOENESCU Contrasemnează
p. SECRETARUL MUNICIPIULUI ARAD
Sorin CONTRAŞ