MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 12-03-2021
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 12.03.2021
Nr. 20.345/15.03.2021
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 12.03.2021
Nr. 20.345/15.03.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 12 martie 2021 au fost prezenţi 22 consilieri din 22 în funcţie. Domnul Fordon Decebal-Ciprian şi-a exprimat voturile prin mijloace electronice, respectiv printr-o platformă on-line de videoconferinţă (Join Zoom Meeting) până la punctul 6, iar de la punctul 7 a fost prezent în sala de şedinţă. Pentru domnul consilier Mihai Paşca s-a constatat încetarea mandatului prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 98/12.03.2021. Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 11,00.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Sorin Ciurariu, arhitect şef, dna Elena Portaru - director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Liliana Florea - director executiv al Direcţiei Edilitare, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Linda Ocenic, şef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Privat, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Dezvoltare şi Întreţinere, dna Ioana Albu, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, dna Mihaela Balaş, şef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Krisztian Varjasi – referent, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Gabriel Lăbău, referent, Cabinet Viceprimar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Marinel Blaj, referent, Cabinet primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Doris Micu - consilier, dna Carmen Popa - consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad; dna Oana Pârvulescu, director general Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”,
- presa: Diana Duţu – „Aradon”, Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”, Sârb Ciprian Vlad – „Arădeanul. info”, Orlando Toader – „Newsar.ro”, Natalia Berlo – „TV Arad”, Marius Zbranca – „TV Arad”, Irházi János – „Aradinap.ro”
- alţii: dl. Scwartz Gheorghe, cetăţean de onoare (reprezentant societatea civilă), dl. Vermeşan Răzvan, invitat, Rende Onur-Can, invitat, dl. Balint Ovidiu, jurnalist (site propriu) dl. Glaser Wili, invitat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 8.03.2021 a Dispoziţiei nr. 522/8.03.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 08.03.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 08.03.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 12.03.2021 – iniţiativa primarului. 97 Unanimitate
1 Proiect de hotărâre nr. 115/2021 privind constatarea încetării de drept a mandatului și declararea ca vacant a locului de consilier al domnului Pașca Mihai– iniţiativa primarului. 98
Unanimitate
2 Proiect de hotărâre nr. 113/2021 pentru modificarea și completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 252/2020 privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare privind activitatea de dezinsecție, dezinfecție şi deratizare în municipiul Arad pentru atribuirea acordului-cadru, cu modificările şi completările ulterioare – iniţiativa primarului. 99
Unanimitate
3 Proiect de hotărâre nr. 108/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 14, situat în Arad, str. Mețianu, nr. 2, corp A, etaj II – iniţiativa primarului 100
Unanimitate
4 Proiect de hotărâre nr. 109/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 49, situat în Arad, B-dul Revoluției, nr. 78, etaj II – iniţiativa primarului 101
Unanimitate
2. 5 Proiect de hotărâre nr. 111/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 10, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 90, sc. A– iniţiativa primarului 102
Unanimitate
3. 6 Proiect de hotărâre nr. 112/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 11, situat în Arad, B-dul Revoluţiei, nr. 90, sc. A – iniţiativa primarului 103
Unanimitate
4. 7 Proiect de hotărâre nr. 120/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea imobilului situat în Arad, str. Gheorghe Lazăr nr. 3 – iniţiativa primarului 104 RESPINS
8 voturi pentru
10 voturi împotrivă
(dna Aur,
dl. Burc,
dl. Cheşa,
dl. Vlad,
dna Săbău,
dl. Costea,
dl. Curcanu,
dl. Mayer,
dl. Stana,
dl. Chifa),
4 abţineri
(dna Vornicu, dl. Galea,
dl. Bognar,
dl. Szabo).
5. 8 Proiect de hotărâre nr. 92/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 587/2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. Piața Avram Iancu nr. 10, începând cu data de 01.01.2021 – iniţiativa primarului 105 20 voturi pentru,
2 abţineri
(dna Vornicu, dl. Galea)
6. 9 Proiect de hotărâre nr. 56/2021 privind instituirea unor taxe speciale – iniţiativa primarului 106 12 voturi pentru,
10 voturi împotrivă
(dna Aur,
dl. Buruc,
dl. Cheşa,
dl. Vlad,
dna Săbău,
dl. Costea,
dl. Curcanu,
dl. Mayer,
dl. Stana,
dl. Chifa)
7. 10 Proiect de hotărâre nr. 116/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_2 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020- iniţiativa primarului 107
Unanimitate
8. 11 Proiect de hotărâre nr. 117/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare_1 a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 28.12.2020- iniţiativa primarului 108
Unanimitate
9. 12 Proiect de hotărâre nr. 118/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 08.01.2021- iniţiativa primarului 109 Unanimitate
10. 13 Proiect de hotărâre nr. 119/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 20.01.2021- iniţiativa primarului. 110 Unanimitate
11. 14 Proiect de hotărâre nr. 122/2021 privind schimbarea temporară a destinației Centrului de zi pentru vârstnici Micalaca, situat în Arad, str. Crinului, nr.16, în centru de vaccinare împotriva COVID-19, organizat de Municipiul Arad. 111 Introdus suplimentar pe ordinea de zi
Unanimitate
SECRETAR GENERAL ȘEF SERVICIU
Lilioara STEPANESCU Monica CZIBRIK