MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 14-02-2014
MINUTA ŞEDINŢEI
ordinare din 14 februarie 2014
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 12 februarie 2014, au fost prezenţi 22 consilierii. A absentat dna Ardelean Lia.
Şedinţa a început la ora 14, 00 şi s-a încheiat la ora 16,10.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Cătălin Lăzurcă.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Cătălin Ţiţirigă, dl. viceprimar Bognar Levente, dna. Lilioara Stepanescu, secretarul municipiului Arad, d-na Claudia Macra, administrator public, dl. Radu Drăgan, arhitect-şef al municipiului Arad, d-na Erika Stark, director executiv al Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”, d-na Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dl. Mihai Stoiadin, şef serviciu, Serviciul Urmărire Venituri al Direcţiei Venituri, dl. Petru Tamaş, director executiv al Direcţiei Economice, dna.Claudia Grozavu, şef serviciu, Serviciul Buget, dl. Corneliu Neamţiu, şef birou, Biroul Societăţi comerciale, monitorizarea serviciilor de utilităţi publice, d-na Florica Popa, şef serviciu, Serviciul Administrare Patrimoniu, d-na Dana Andreica, şef birou, Biroul Activităţi Culturale, dna Graur Viorica, director general Poliţia Locală Arad, dl. Ştefan Szuchanski, director executiv Direcţia Achiziţii Publice Administrativ, d-na Corina Drăghici şef birou, Biroul Relaţii Mass Media, d-na Czibrik Monica, şef serviciu Serviciul Administraţie Publică Locală, d-na Florentina Stana, consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, d-na Florina Ispas, consilier Serviciul Administraţie Publică Locală, d-na Carmen Popa, consilier Serviciul Administraţie Publică Locală, d-na Marinela Bejan, inspector în cadrul aceluiaşi serviciu;
Alţi participanţi:
- agenţi economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna. Mariana Birău, director general, SC Compania de Transport Public Arad SA, dl. Nicolae Puha, director general SC Recons Arad SA;
- cetăţeni interesaţi, conform Legii nr.52/2003: dl. Florin Butar, dl. Gheorghe Laiu, dl. Nicolae Ieran, dl. Vasile Arion;
- presa: Monica Tulcan – „News – Ar”, Adriana Barbu – „Jurnal arădean”, Lucian Dănilă – „ARQ”, Florin Tomuţa – www.actualităţi-arad.ro, Dan Coita – aradreporter.ro, Irhazi Janos - „aradihirck”, Giuliano Junc – „West TV”, Andrei Fulaş – ARQ.ro, Adrian Dodean – West TV Regional, Lucian Ciobanu - TV Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 7 februarie 2014 a Dispoziţiei nr.282/06.02.2014 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, în data de 07.02.2014, a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 07.02.2014, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 07.02.2014 în format electronic (CD) şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei.
În cadrul şedinţei, s-a dezbătut următoarea:
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre nr. 240/2013/rev.1_ nr. 49/2014 privind aprobarea Programului multianual, a listelor de inventariere a clădirilor, zonelor de acţiune prioritară şi a Regulamentelor de intervenţie aferente, pentru creşterea calităţii arhitectural – ambientale a clădirilor din municipiul Arad - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 35/2014 privind aprobarea costului mediu lunar de întreţinere a persoanelor vârstnice pentru anul 2014 şi a costului/beneficiar/an corespunzător anului 2013 - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr.31/2014 privind numirea unei Comisii pentru evaluarea proiectelor culturale finanţate din bugetul local pe anul 2014, numirea Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi aprobarea conţinutului anunţului public - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre nr.32/2014 privind mandatarea Primarului Municipiului Arad să numească membri ai Consiliului Local al Municipiului Arad în comisiile pentru evaluarea proiectelor sportive şi de tineret, precum şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr.39/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad. – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr.40/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare a managementului pentru anul 2013 la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului.
7. Proiect de hotărâre nr.41/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare finală a managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr.42/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de management la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad – iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr.43/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr.44/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare a managementului pentru anul 2013 la Filarmonica Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre nr.45/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare finală a managementului la Filarmonica Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr.38/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de management la Filarmonica Arad – iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 36/2014 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea unui imobil situat în Arad, Piaţa Catedralei nr.1, ap.12- iniţiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr.8/2014 cu privire la modificarea statului de funcţii, structura funcţiilor şi organigramei Serviciului public de interes local „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre nr.5/2014 privind darea în administrare către Clubul Sportiv Municipal Arad a sălii de sport, tip I situată pe str. Dacilor nr.9 - iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr.24/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Amenajare trecere la nivel cu liniile de tramvai pe C. A. Vlaicu la intersecţie cu strada Foişor” – iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre nr.25/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Amenajare legătură rutieră între strada Cometei şi centura Arad” – iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre nr.26/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Construire/modernizare stradă de legătură între străzile Constantin Brâncuşi şi Aleea Haţeg din Municipiul Arad”- iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre nr.27/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Regenerare urbană zona Piaţa Catedralei din Municipiul Arad”- iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr.46/2014 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi a Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie „Reparaţii capitale Bazine Ştrand Neptun” Arad. – iniţiativa primarului.
21. Proiect de hotărâre nr. 3/2014 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului.
22. Proiect de hotărâre nr.1/2014 privind aprobarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2014 – iniţiativa primarului
23. Proiect de hotărâre nr.34/2014 privind revocarea Hotărârii nr.123/2012 a Consiliului Local al Municipiului Arad pentru înfiinţarea Centrului de îngrijire de zi pentru copii ”Arlechino”, în cadrul proiectului „Servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa şi instruirea personalului aferent”- iniţiativa primarului.
24. Proiect de hotărâre nr. 15/2014 privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 149/2012 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad- iniţiativa domnului consilier local Ghilinţă Gheorghe.
25. Supunerea spre aprobare a proceselor-verbale ale şedinţelor anterioare ale Consiliului Local al Municipiului Arad.
26. Raport privind evoluţia organizatorică şi rezultatele obţinute de Poliţia Locală Arad în anul 2013.
27. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna februarie 2014 şi principalele activităţi programate pentru luna martie 2014.
28. Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei consiliului local.
29. Notificări diverse.
30. Diverse.
Ordinea de zi s-a adoptat cu unanimitate de voturi.
În cadrul şedinţei s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0. Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 12 februarie 2014 - iniţiativa primarului. 22. Unanimitate
1. Proiect de hotărâre nr. 240/2013/rev.1_ nr. 49/2014 privind aprobarea Programului multianual, a listelor de inventariere a clădirilor, zonelor de acţiune prioritară şi a Regulamentelor de intervenţie aferente, pentru creşterea calităţii arhitectural – ambientale a clădirilor din municipiul Arad - iniţiativa primarului. 23. Unanimitate
2. Proiect de hotărâre nr. 35/2014 privind aprobarea costului mediu lunar de întreţinere a persoanelor vârstnice pentru anul 2014 şi a costului/beneficiar/an corespunzător anului 2013 - iniţiativa primarului. 24. Unanimitate
3. Proiect de hotărâre nr.31/2014 privind numirea unei Comisii pentru evaluarea proiectelor culturale finanţate din bugetul local pe anul 2014, numirea Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi aprobarea conţinutului anunţului public - iniţiativa primarului. 25. Majoritatea voturilor celor prezenţi
(vot secret)
4. Proiect de hotărâre nr.32/2014 privind mandatarea Primarului Municipiului Arad să numească membri ai Consiliului Local al Municipiului Arad în comisiile pentru evaluarea proiectelor sportive şi de tineret, precum şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor – iniţiativa primarului. 26. Unanimitate
5. Proiect de hotărâre nr.39/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad. – iniţiativa primarului. 27. Unanimitate
6. Proiect de hotărâre nr.40/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare a managementului pentru anul 2013 la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului. 28. Majoritatea voturilor celor prezenţi
(vot secret)
7. Proiect de hotărâre nr.41/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare finală a managementului la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului. 29. Majoritatea voturilor celor prezenţi
(vot secret)
8. Proiect de hotărâre nr.42/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de management la Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad – iniţiativa primarului. 30. Unanimitate
9. Proiect de hotărâre nr.43/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a evaluării managementului la Filarmonica Arad – iniţiativa primarului. 31. Unanimitate
10. Proiect de hotărâre nr.44/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare a managementului pentru anul 2013 la Filarmonica Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului. 32. Majoritatea voturilor celor prezenţi
(vot secret)
11. Proiect de hotărâre nr.45/2014 privind constituirea Comisiei de evaluare finală a managementului la Filarmonica Arad şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor– iniţiativa primarului. 33. Majoritatea voturilor celor prezenţi
(vot secret)
12. Proiect de hotărâre nr.38/2014 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului de management la Filarmonica Arad – iniţiativa primarului. 34. Unanimitate
13. Proiect de hotărâre nr. 36/2014 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea unui imobil situat în Arad, Piaţa Catedralei nr.1, ap.12- iniţiativa primarului 35. 21 voturi pentru şi o abţinere (dl.Ghilinţă)
14. Proiect de hotărâre nr.8/2014 cu privire la modificarea statului de funcţii, structura funcţiilor şi organigramei Serviciului public de interes local „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului. 36. 21 voturi pentru şi o abţinere (dl.Ciupe)
15. Proiect de hotărâre nr.5/2014 privind darea în administrare către Clubul Sportiv Municipal Arad a sălii de sport, tip I situată pe str. Dacilor nr.9 - iniţiativa primarului. 37. Unanimitate
16. Proiect de hotărâre nr.24/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Amenajare trecere la nivel cu liniile de tramvai pe C. A. Vlaicu la intersecţie cu strada Foişor” – iniţiativa primarului. 38. Unanimitate
17. Proiect de hotărâre nr.25/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Amenajare legătură rutieră între strada Cometei şi centura Arad” – iniţiativa primarului. 39. Unanimitate
18. Proiect de hotărâre nr.26/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Construire/modernizare stradă de legătură între străzile Constantin Brâncuşi şi Aleea Haţeg din Municipiul Arad”- iniţiativa primarului. 40. Unanimitate
19. Proiect de hotărâre nr.27/2014 cu privire la aprobarea indicatorilor tehnico – economici şi a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţie: „Regenerare urbană zona Piaţa Catedralei din Municipiul Arad”- iniţiativa primarului. 41. Unanimitate
20. Proiect de hotărâre nr.46/2014 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi a Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie „Reparaţii capitale Bazine Ştrand Neptun” Arad. – iniţiativa primarului. 42. Unanimitate
21. Proiect de hotărâre nr. 3/2014 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului. 43. 16 voturi pentru, un vot împotrivă (dl.Ghilinţă) şi 5 abţineri (dl.Lupaş, dl.Ciupe, dl.Dolha, dl.Rus, dl.Mihuţa)
22. Proiect de hotărâre nr.1/2014 privind aprobarea bugetului general de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2014 – iniţiativa primarului 44. 14 voturi pentru, un vot împotrivă (dl. Mihuţa) şi 7 abţineri (dl.Lupaş, dl.Galiş, dl.Bîlcea, dl.Ciupe, dl.Dolha, dl.Rus,dl. Ghilinţă)
23. Proiect de hotărâre nr.34/2014 privind revocarea Hotărârii nr.123/2012 a Consiliului Local al Municipiului Arad pentru înfiinţarea Centrului de îngrijire de zi pentru copii ”Arlechino”, în cadrul proiectului „Servicii comunitare de prevenire a separării copilului de familia sa şi instruirea personalului aferent”- iniţiativa primarului. 45. 21 voturi pentru şi o abţinere (dl.Ghilinţă)
24. Proiect de hotărâre nr. 15/2014 privind modificarea şi completarea Hotărârii nr. 149/2012 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad- iniţiativa domnului consilier local Ghilinţă Gheorghe. 46. RESPINS
8 voturi pentru (dl.Mihuţa, dl.Lupaş, dl.Galiş, dl.Bîlcea, dl.Ciupe, dl.Dolha, dl.Rus, dl.Ghilinţă),
3 voturi împotrivă (dl.Vlaicu, dl.Cziszter, dl.Varga) şi 11 abţineri
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Adrian Cătălin LAZURCĂ Contrasemnează
S E C R E T A R
Lilioara STEPANESCU