MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 17-03-2017
sedintei extraordinare din data de 17 martie 2017
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 17 martie 2017, au fost prezenţi 22 consilieri. A absentat domnul consilier Ionel Ciupe. Şedinţa a început la ora 11,00 şi s-a încheiat la ora 12,15.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ionel BULBUC.
Au participat din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Laurenţiu Călin Bibarţ, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretarul municipiului Arad, dna Claudia Macra, administrator public al municipiului Arad, dl. Radu Drăgan, arhitect-şef al municipiului Arad, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Ştefan Szuchanszki, director executiv al Direcţiei Achiziţii Publice, Administrativ, dl Albert Ladislau, director executiv adjunct al Direcţiei Venituri, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dl. Sorin Contraş, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contencios, dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Ramona Creţu, director adjunct al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad, dna Sorina Ila, director executiv al Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Arad, dna Viorica Graur, director general al Poliţiei Locale Arad, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Investiţii Dezvoltare Imobile, dl. Corneliu Neamţiu, şef serviciu, Serviciul Societăţi Comerciale, Monitorizarea Serviciilor de Utilităţi Publice, dna Corina Drăghici, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Angelica Stana, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Ciprian Hord, consilier, Biroul Relaţii Externe, Protocol, Marketing, Turism, dna Magda Matzek, consilier, Biroul Datorie Publică, Salarizare, dl. Sorin Munteanu, şef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, Managementul Calității şi Control Intern, dl. Cristian Gavrea, consilier, Biroul Informatică, dra Doris Micu, consilier, Serviciul Adminisitraţie Publică Locală, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dra Laura Goron, consilier juridic, dna Mirela Sonyi consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- agenţi economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Nicolai Puha, director general al SC Recons SA Arad, dl. Stelian Nistor, director general al SC TOP SA Arad, dl. Doru Orban, manager al Filarmonicii de Stat Arad, dl. Bogdan Alexandru Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” Arad, dl. Petru Cuvineanu, director tehnic al SC Compania de Transport Public SA Arad.
- presa: Dan Coita – „aradreporter”, Raluca Medeleanu, - „Special” Arad, Adriana Barbu, „aradon/Jurnalul arădean”, Teofil Grădinaru – „News-ar” ş.a.
- cetăţeni interesaţi conform Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională, republicată: Alin Dârzu – PNL – Filiala Judeţeană Arad, Mihai Dinu – PNL - Filiala Judeţeană Arad, Florin Stana – USR, Dorina Lupşe, reprezentant U.L.A.L. Arad, Maria Brănişcan, reprezentant U.L.A.L. Arad, Marius Neamu – P.R.C, dna Carmen Lucuţa, manager al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 13.03.2017 a Dispoziţiei nr. 1044/13.03.2017 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei şi ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 13.03.2017, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 13.03.2017 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi ş.a.
Consilieri prezenţi: 22 consilieri din totalul de 23.
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0. Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 17 martie 2017 – iniţiativa primarului.
78 Unanimitate
1. Proiect de hotărâre nr. 74/2017 privind stabilirea costului mediu de întreţinere și a contribuției de întreținere datorată de beneficiarii și/sau de susținătorii legali ai acestora din Centrul de Îngrijire pentru Persoane Vârstnice pe anul 2017 – iniţiativa primarului. 79 Unanimitate
2. Proiect de hotărâre nr. 81/2017 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 6, situat în Arad, Bulevardul Revoluției nr. 33, etajul II – iniţiativa primarului. 80 Unanimitate
3. Proiect de hotărâre nr. 82/2017 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 7, situat în Arad, Bulevardul Revoluției nr. 33, etajul II – iniţiativa primarului. 81 Unanimitate
4. Proiect de hotărâre nr. 76/2017 privind aprobarea documentaţiei tehnico – economice a obiectivului de investiţie: „Studiu de Fezabilitate - Construire hală agroalimentară, deviere şi refacere instalaţii afectate, amenajări exterioare. Demolare construcţii, dezafectare tarabe şi chioşcuri provizorii, Piaţa Mioriţa, Arad” – iniţiativa primarului. 82 19 pentru,
3 consilieri nu nparticipă la vot (Cismaşiu, Lupaş, Mariş)
5. Proiect de hotărâre nr. 84/2017 cu privire la aprobarea Studiului de Fezabilitate – Platforme subterane de colectare a deşeurilor în Municipiul Arad – iniţiativa primarului. 83 Unanimitate
6. Proiect de hotărâre nr. 75/2017 privind modificarea subvenţiei lunare pentru energia termică livrată populaţiei – iniţiativa consilierilor locali din cadrul grupului PSD-ALDE. 84 8 pentru (Stoenescu, Buruc, Lupaş, Cheşa, Vărcuş, Săplăcan, Vasilescu, Furău) şi
14 abţineri
7. Proiect de hotărâre nr. 72/2017 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad – iniţiativa primarului. 85 12 pentru,
5 abţineri (Cheşa, Vasilescu, Săplăcan, Vărcuş, Buruc),
5 neparticipări la vot (Stoenescu, Furău, Dumitrean, Bulbuc, Cismaşiu)
8. Proiect de hotărâre nr. 73/2017 privind adoptarea Bugetului General de Venituri și Cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2017 – iniţiativa primarului. 86 12 pentru,
5 abţineri (Cheşa, Vasilescu, Săplăcan, Vărcuş, Buruc),
5 neparticipări la vot (Stoenescu, Furău, Dumitrean, Bulbuc, Cismaşiu)
9. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Autorităţii Urbane la nivelul Municipiului Arad – iniţiativa primarului. (n.n. introdus suplimentar pe ordinea de zi.) 87 Unanimitate
10. Aprobarea proceselor-verbale ale şedinţelor anterioare ale Consiliului Local al Municipiului Arad. 88 Unanimitate