MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 19-02-2020
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 19.02.2020
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
M I N U T A
şedinţei ordinare
din data de 19.02.2020
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 19 februarie 2020 au fost prezenţi 19 de consilieri din totalul de 22 consilieri în funcție. Au absentat: dl. viceprimar Ionel Bulbuc (concediu de odihnă), dna consilier Roxana Tabuia, dna consilier Anca-Patricia Stoenescu. Domnul consilier Beniamin-Narcis Vărcuș a sosit la ședință după supunerea la vot a ordinii de zi. Doamna consilier Patricia Dinga a sosit la ședință după supunerea la vot a punctului 8 al ordinii de zi.
Prin Ordinul Prefectului nr. 805/4.12.2019 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Arad al domnului CHEȘA Ilie.
Şedinţa a început la ora 14,00 şi s-a încheiat la ora 14,23.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier SZABO Mihai.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarț, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretar general, dl. Radu Drăgan, arhitect-șef, dl. dna Eliza Barbura, director executiv, Direcția Comunicare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcției Tehnice, dna Florea Liliana, director executiv al Direcției Edilitare, dl. Adrian Toma, director general al Direcției Generale Poliția Locală Arad, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Adriana Sobaru, șef Serviciu Resurse Umane, dna Mihaela Balaș, șef Serviciu Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Simona Pașca, șef birou, Biroul Spații Verzi, Mediu, dna Consuela Avram, consilier, Serviciul Relații Externe-Protocol, dna Solya Emilia, consilier Serviciul Relații Externe, Protocol, dl. Ioan Bătrîn, șef serviciu, Serviciul Învățământ, Sănătate, dna Linda Ocenic, șef Serviciu Evidență și Administrare Domeniul Privat, dna Sandra Dinulescu, șef serviciu, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relații Mass-Media, dl. Sergiu Potroviță, consilier Biroul Relații Mass-media, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet Primar, Cabinet Primar, dl. Corneliu Neamțiu, șef serviciu, Serviciul Societăți Comerciale, dl. Marius Neamț, consilier juridic, Serviciul Juridic, Contestații, dna Monica Czibrik, șef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florina Ispas, consilier, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Ana-Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Domilescu Ionela, consilier, dna Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Daniela Pădurean-Andreica, director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Ramona Varga, șef serviciu în cadrul Serviciul Public de Interes Local „Direcția de Asistență Socială” Arad,
- cetățeni interesați conform Legii nr. 52/2003: dl. Moțiu Socaciu Cosmin, cetățean interesat, dl. Arsenov Zoran, cetățean interesat, dl Dumitraș Flavius, cetățean interesat, dna Fînău Delia-Carmen,
- presa: Diana Duțu – „Jurnal Arădean/Aradon”, Simion Todoca – "Glasul Aradului", Alex Laza – „Gazeta Locală”, Lucian Șerban – „Arq.ro”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 13.02.2020 a Dispoziţiei nr. 242/13.02.2020 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 13.02.2020 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 13.02.2020 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0. Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 19.02.2020 – iniţiativa primarului. 55 Unanimitate
1. Proiect de hotărâre nr. 58/2020 pentru modificarea Hotărârii nr. 535/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind stabilirea numărului și al cuantumului burselor acordate în învățământul preuniversitar de stat din Municipiul Arad, pentru anul școlar 2019-2020 – inițiativa primarului. 56 Unanimitate
2. Proiect de hotărâre nr. 64/2020 privind modificarea organigramei și a regulamentului de organizare si funcționare a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad. – inițiativa primarului. 57 Unanimitate
3. Proiect de hotărâre nr. 55/2020 privind modificarea formei amplasamentului teritoriului de stradă în municipiul Arad, în interiorul cartierului Gai, pentru strada Albă – inițiativa primarului. 58 Unanimitate
4. Proiect de hotărâre nr. 60/2020 pentru îndreptarea erorii materiale din cuprinsul art.1 al Hotărârii nr. 616/2019 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului Local de Urbanism (RLU): Spații comerciale, Calea Zimandului, municipiul Arad, pe parcelele identificate prin CF nr. 340161 - Arad și CF nr. 340139 - Arad– inițiativa primarului. 59 Unanimitate
5. Proiect de hotărâre nr. 63/2020 privind aprobarea documentației de primă înscriere a imobilelor DE 1959 și DE 1962 în sistemul integrat de cadastru si carte funciară și atestarea apartenenței la proprietatea privată a Municipiului Arad a acestor imobile– inițiativa primarului. 60 Unanimitate
6. Proiect de hotărâre nr. 53/2020 privind actualizarea inventarului bunurilor proprietatea privată a Municipiului Arad – inițiativa primarului. 61 Unanimitate
7. Proiect de hotărâre nr. 46/2020 referitor la neexercitarea dreptului de preemțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 10 și 11, situate în Arad, B-dul Revoluției nr. 90 sc. A – inițiativa primarului. 62 Unanimitate
8. Proiect de hotărâre nr. 549/2019 privind actualizarea inventarului bunurilor proprietate privată a Municipiul Arad cu imobilul – construcție „Creșă UTA”, situat în Arad, str. Poetului nr. 1C – inițiativa primarului. 63 Unanimitate
9. Proiect de hotărâre nr. 47/2020 cu privire la repartizarea a două locuinţe construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situate în Municipiul Arad – inițiativa primarului. 64 Unanimitate
10. Proiect de hotărâre nr. 50/2020 cu privire la aprobarea Listei de priorităţi a solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, cuprinzând titularii cererilor depuse până la 31.12.2019 – inițiativa primarului. 65 Unanimitate
11. Proiect de hotărâre nr. 48/2020 pentru aprobarea Harta strategică de zgomot a Municipiului Arad, revizuită – inițiativa primarului. 66 Unanimitate
12. Proiect de hotărâre nr. 49/2020 privind modificarea Contractului de Delegare a Gestiunii Serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare prin Actul Adiţional nr. 14/2020 – inițiativa primarului. 67 Unanimitate
13. Proiect de hotărâre nr. 59/2020 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 446/2019 privind aprobarea unor măsuri pentru transformarea, experimental, a străzii 1 Decembrie 1918 din municipiul Arad, în zonă pietonală – inițiativa Viceprimarului Ionel Bulbuc. 68 Unanimitate
14. Proiect de hotărâre nr. 56/2020 privind constituirea comisiei de evaluare a managementului la Teatrul Clasic “Ioan Slavici” Arad, a comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi a secretariatului comisiilor, în vederea evaluării managementului aferent anului 2019 – inițiativa primarului. 69 Vot secret
La art. 1 – 17 voturi pentru și 2 consilieri nu au participat la vot (dna Naaji, dna Andreș);
la art. 2 – 17 voturi pentru și 2 consilieri nu au participat la vot (dna Cismașiu, dna Dumitrean)
15. Proiect de hotărâre nr. 57/2020 privind constituirea comisiei de evaluare a managementului la Filarmonica Arad, a comisiei de soluționare a contestațiilor, precum și a secretariatului comisiilor, în vederea evaluării managementului aferent anului 2019 – inițiativa primarului. 70 Vot secret
La art. 1 – 16 voturi pentru, 1 abținere și 2 consilieri nu au participat la vot (dna Cismașiu, dna Andreș); la art. 2 – 16 voturi pentru, 1 abținere și 2 consilieri nu au participat la vot (dna Naaji, dna Dumitrean)
16. Proiect de hotărâre nr. 61/2020 privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2020 – inițiativa primarului. 71 17 voturi pentru
2 consilieri nu au participat la vot (dna Dumitrean și dna Cismașiu)
17. Proiect de hotărâre nr. 62/2020 privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2020 al Serviciului public de interes local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad– inițiativa primarului 72 Unanimitate
18. Proiect de hotărâre nr. 51/2020 privind mandatarea reprezentaților Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acționarilor de la SC Gospodărirea Comunală Arad SA pentru completarea numărului de membri ai consiliului de administrație – inițiativa primarului. 73 Vot secret
Unanimitate
19. Aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 23 decembrie 2019. 74 Unanimitate
20. Aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 10 ianuarie 2020. 75 Unanimitate
21. Aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 ianuarie 2020. 76 Unanimitate
22. Alegerea președintelui de ședință pentru perioada martie-mai 2020. 77 Unanimitate
23. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna ianuarie 2020 şi principalele activităţi programate pentru luna februarie 2020. - S-a luat la cunoștință
24. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad, informări privind deplasarea aleşilor locali în misiuni oficiale. - -
25. Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad. - -
SECRETAR GENERAL
ȘEF SERVICIU
Lilioara STEPANESCU Monica CZIBRIK