MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 20-12-2006
M I N U T A
şedinţei extraordinare
din data de 20.12.2006
Nr.376/5.01.2007
Recomandăm vizualizare PDF!
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 20 decembrie 2006, au fost prezenţi, la apelul nominal, 20 de consilieri: BORZA Rodica, BRAICA Alexandra, COSTIN Ionel, CURTA Gheorghe, CZISZTER Kalman-Andras, dl.DOLHA Ioan, HUŢIU Gheorghe, MARIAN Ovidiu, MOISESCU Cristian, MOŞNEAG Vasile Ovidiu, NAGY Ghizela, NEAMŢ Valentin-Paul, NEAMŢIU Gheorghe, OZARCHEVICI Marius-Gabriel, PĂDUREAN Corneliu, POPA Dorel, SCHILL Gheorghe, TUSZ Francisc, VLAICU-HERGANE Traian-Ion, VOICU Emanoil.
Au absentat: domnul Florin MANTA, dna Loredana CISMAŞ, dl. Coloman EDELENI.
Domnul consilier Corneliu PĂDUREAN a sosit în sală la punctul 8 al ordinii de zi.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Emanoil VOICU..
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl.Gheorghe Falcă, primar, dl.Dekany Tiberiu, viceprimar, dl.Bognar Levente, viceprimar, dna Doina Paul–secretar, dna Mirela Szasz (delegat pentru arhitect-şef), dl.Răzvan Popa–director executiv Direcţia Tehnică, dl.Tamaş Petru–director executiv Direcţia Economică, dna Claudia Macra –director executiv-Direcţia Comunicare, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dna Claudia Grozavu – şef Serviciu Buget, dl.Valer Mărginean-consilier Serviciul Coordonare, Control, dl.Corneliu Neamţiu–şef Birou Societăţi Comerciale, dra Lucia Bulboacă-consilier juridic Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Czibrik Monica –consilier juridic, dna Marinela Bejan –referent, dl.Adrian Vărşendan–referent în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- presa:„Adevărul Arad”-Adriana Barbu, „Observator” – Anca Păscuţiu, „Arad Expres”-Simona Mazăre, „Informaţia Aradului” – Nadia Bodran, „Info TV” – Diana Mariş, Jelen – Irhazi Janos;
-reprezentanţi ai instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad:
dl.Dorin Frandeş – directorul Filarmonicii de Stat Arad şi corul Filarmonicii.
- reprezentanţi ai mediului de afaceri, referitor la Legea nr. 52/2003, pct. 2 al ordinii de zi.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 15.12.2006, a Dispoziţiei nr.21.347/15.12.2006 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (ordinea de zi a şedinţei, datele privind data, locul, ora şedinţei împreună cu proiectele de hotărâri au fost comunitate prin e-mail presei, iar dispoziţia de convocare invocată a fost publicată integral în presă în data de 16.12.2006 în cotidianul local de mare tiraj„Informaţia Aradului”).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 15.12.2006, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi, precum şi a documentelor înscrise pe ordinea de zi(format electronic, CD şi poştă electronică) confirmându-se prin semnătură primirea acestor informaţii.
Consilierii au primit, de asemenea, sinteza avizelor şi amendamentelor pentru proiectele înscrise pe ordinea de zi a şedinţei.
În continuare, am consemnat următoarele:
Preşedintele şedinţei, dl.consilier Emanoil Voicu, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar:-Bună ziua. Şedinţa este statutară. Pentru că ne aflăm în zona zilelor, când în urmă cu 17 ani, în Timişoara, se declanşa Revoluţia şi apoi această Revoluţie a urmat în Arad şi în toată ţara, v-aş ruga ca împreună cu noi să avem un moment de reculegere pentru cei care s-au jertfit pentru libertatea noastră în această Revoluţie şi, evident, să transmitem un respect al nostru pentru acest mare eveniment al României.
(n.n. în acest moment se păstrează un moment de reculegere pentru eroii căzuţi în Revoluţia din decembrie 1989).
Mulţumesc. Rog acum să ascultăm Corul Filarmonicii cu colinde. Le mulţumim.
(n.n. Sala a aplaudat îndelung miniconcertul de colinde oferit).
Dl.primar:-Mulţumim corului Filarmonicii. Succes în continuare! O să vin să-i întâmpin. Până atunci, supun votului dumneavoastră ordinea de zi cu punctele:
2- privind stabilirea locaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe domeniul public al municipiului Arad
3- privind stabilirea locaţiilor pentru amplasarea diferitelor structuri publicitare pe domeniul public al municipiului Arad, care se retrag pentru că nu au avut perioada de transparenţă. Propun introducerea pe ordinea de zi a proiectului de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2006. Cu modificările respective, supun la vot următoarea
Ordine de zi
1.-Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Arad-iniţiativa primarului.
2.-Proiect de hotărâre privind stabilirea locaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe domeniul public al municipiului Arad-iniţiativa primarului.RETRAS.
3.-Proiect de hotărâre privind stabilirea locaţiilor pentru amplasarea diferitelor structuri publicitare pe domeniul public al municipiului Arad-iniţiativa primarului. RETRAS.
4.-Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu”Imobil de locuit parter-zona Aradul Nou, la capătul vestic al străzilor Câmpia Turzii-Coloniştilor”, beneficiar Săbăilă Ioan şi soţia Săbăilă Maria Ana, proiectul nr.4/2006, elaborat de Biroul Individual de Arhitectură Chişbora Lucica-iniţiativa primarului.
5.-Proiect de hotărâre privind modificarea unor clauze din contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu SC Moravia Expert SRL-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local “Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad”-iniţiativa primarului.
7.-Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.340/2006, pentru avizarea restructurării Spitalului Municipal Arad-iniţiativa primarului.
Cine este pentru ?Unanimitate
(19 consilieri în sală).
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate.
Dl. primar: -Dau cuvântul domnului preşedinte de şedinţă.
Dl.Voicu E:-Bună ziua. Domnule Curta, putem începe? Nu doream să vă deranjez, domnule Curta, am crezut că aveţi ceva de spus. Da, trecem la primul punct.
Dl.Voicu E: - Îi dau cuvântul domnului Curta. Mulţumesc, domnule Curta.
1
Proiect de hotărâre privind modificarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Arad
Dl.Voicu E:-Avem aviz favorabil de la toate comisiile. Sunt comentarii? Nu sunt. Supun la vot
Cine este pentru ?17 voturi pentru, 2 abţineri (dl.Curta şi dna Braica)(19 consilieri în sală).
S-a adoptat Hotărârea nr.369/20 12 2006
2
Proiect de hotărâre privind stabilirea locaţiilor pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe domeniul public al municipiului Arad
Retras de pe ordinea de zi.
3
Proiect de hotărâre privind stabilirea locaţiilor pentru amplasarea diferitelor structuri publicitare pe domeniul public al municipiului Arad
Retras de pe ordinea de zi.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu”Imobil de locuit parter-zona Aradul Nou, la capătul vestic al străzilor Câmpia Turzii-Coloniştilor”, beneficiar Săbăilă Ioan şi soţia Săbăilă Maria Ana, proiectul nr.4/2006, elaborat de Biroul Individual de Arhitectură Chişbora Lucica
Dl. Voicu E: -Avize favorabile de la toate comisiile. Sunt observaţii? Dacă nu sunt, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?18 voturi pentru, 1 abţinere (dna Borza)(19 consilieri prezenţi).
S-a adoptat Hotărârea nr.370 din 20. 12. 2006
5
Proiect de hotărâre privind modificarea unor clauze din contractul de vânzare-cumpărare
încheiat cu SC Moravia Expert SRL
Dl.Voicu E: -Aviz favorabil de la toate comisiile. Comisia nr. 2 propune următorul amendament: „completarea dotărilor prevăzute la litera „b” – actul adiţional, cu noţiunea de „termoventilaţie”. Domnule Cziszter, ne menţinem amendamentul?
Dl.Cziszter K:-Deci, s-a considerat necesară această precizare pentru a clarifica faptul că este vorba concomitent şi de încălzire şi de ventilaţie. Încălzire prin panouri radiante şi ventilaţie, respectiv răcire, prin aceste convectoare.
Dl.primar:-Trebuie să punem în paranteză (îmi cer scuze că am intervenit, pentru că discuţia a fost), deci punem în paranteză sau după ”…dotat cu aer condiţionat” şi în paranteză termoventilaţie.
Dl.Voicu E:-Deci, completarea dotărilor prevăzute la litera b cu „termoventilaţie”. Supun la vot acest amendament.
Cine este pentru ?17voturi pentru, 1 vot împotrivă(dl.Curta)
1 abţinere(dna Borza)(19 consilieri în sală).
Dl. Voicu E: - Supun la vot proiectul de hotărâre, în ansamblu.
Cine este pentru ?16 voturi „pentru, 1 „împotrivă”(dl. Curta)
2 „abţineri”(dna Braica şi dna Borza)(19 consilieri în sală).
S-a adoptat Hotărârea nr.371 din 20.12.2006
6
Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Interes Local “Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad”
Dl. Voicu E:- Aviz favorabil în toate comisiile. Supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru?18 pentru, 1 împotrivă (dna Borza)
(19 consilieri în sală).
S-a adoptat Hotărârea nr.372/20 12 2006
7
Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii nr.340/2006,
pentru avizarea restructurării Spitalului Municipal Arad
Dl.Voicu E:-Aviz favorabil în toate comisiile. Doriţi să luaţi cuvântul? Dacă nu, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?Unanimitate(19 consilieri în sală).
(n.n. a intrat în sală domnul Pădurean – 20 consilieri prezenţi în sală.)
S-a adoptat Hotărârea nr.373/20 12 2006
8
Proiect de hotărâre privind adoptarea bugetului rectificat de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2006
Dl.Voicu E:-Aviz favorabil la toate comisiile. Sunt discuţii, comentarii? Da, doamna Borza, poftiţi.
Dna Borza R:-Comentariile mele sau comentariul meu vizează o împrejurare care mi-a fost ridicată de unii cetăţeni, eu, personal, nu am luat cunoştinţă despre acest lucru, însă mă gândesc că nu m-au minţit oamenii care m-au oprit pe stradă şi m-au întrebat. Şi are legătură cu bugetul, are legătură cu cheltuielile care se fac din bugetul nostru. Am înţeles că şi de data aceasta, aşa cum s-a întâmplat de fiecare dată, de sărbători, fie ele de Paşti, de Crăciun, fie ele de ziua de naştere a tinerilor care împlinesc 18 ani, fie ele de venirea meteoritului pe plaiurile noastre, domnul primar a trimis cetăţenilor Aradului o scrisoare, de data aceasta s-a dorit să fie o scrisoare de felicitare cu ocazia sărbătorilor de iarnă, lucru care ar părea la prima vedere, un lucru frumos. Ar fi fost şi mai frumos dacă ar fi trimis-o şi în numele Consiliului Local, dar mă rog, trecem peste acest lucru. Ceea ce nu am înţeles, este această străduinţă deosebită pe care totuşi primarul o are în a-şi face campanie electorală pe banii publici. Nu am înţeles de ce în scrisoarea de felicitare, cu ocazia acestor sărbători creştineşti, de altfel, se face şi campanie electorală privind investiţiile şi mai ştiu eu ce minuni s-au mai petrecut în primăria noastră. Poate că era bine, domnule primar, să vă gândiţi, totuşi, când cheltuiţi, risipiţi banii aceştia. Şi apropo de asta, după ce voi încheia, poate ne spuneţi şi cât au costat aceste felicitări. Şi dacă tot aţi vrut să informaţi arădenii cu lucrurile pe care le-aţi făcut, atunci, după părerea mea, era interesant să le spuneţi arădenilor şi câţi din ei au sărăcit anul acesta, pentru că le-aţi demolat casele şi garajele, câţi din ei au pătimit datorită măsurilor pe care dumneavoastră le-aţi luat vis a vis de ei, poate le povesteaţi şi despre afacerea Fabrica de zahăr, poate le povesteaţi şi despre Recons, să le fi spus şi despre aceste lucruri, nu numai să apreciaţi într-un mod aşa, din aer, vizând investiţiile pe care dumneavoastră le-aţi realizat. Investiţii care, dacă ar fi fost realizate în suma pe care o arătaţi dumneavoastră acolo, ar fi fost foarte bine. Însă, după părerea mea şi la vremea respectivă, când voi analiza povestea mai în amănunt voi spune şi câţi bani din aceste investiţii i-aţi risipit, fără să-i folosiţi, bani care au venit fie de la Guvern şi poate că ar fi fost bine că liberalii, cel puţin, să ia o atitudine în privinţa aceasta, dar şi bani care au venit din împrumuturile pe care cetăţenii le plătesc. Prin urmare, nu este nici o minune că avem atâţia bani şi-i risipim pe tot felul de lucruri, inclusiv pe aceste scrisori, pe care le faceţi cu atâta uşurinţă şi în care vă faceţi campanie electorală. Şi acum am încheiat această pledoarie, cu rugămintea să-mi spuneţi cât a costat acest demers, iar pentru şedinţa următoare, aş ruga executivul să spună cât au costat toate demersurile de acest gen şi cele de Paşti şi cele privind felicitările trimise prin telefon, eu, personal, am primit o dată, o felicitare de la domnul primar, prin telefon, minune mare, să vedem exact câţi bani publici se cheltuie pe astfel de lucruri. Văd că am reuşit să vă anunţ, dar pe bune, este de plâns ceea ce se întâmplă. Eu, cel puţin, aşa simt lucrurile, nu neapărat atât de mare veselie. Mulţumesc.
Dl.primar:-Doamnă, din punctul meu de vedere, dumneavoastră puteţi să plângeţi în continuare, răspunsul îl veţi primi în scris!
DnaBorza R:-Mai am o întrebare–la o şedinţă anterioară, în urmă cu mai mult de o lună, am solicitat, am avut o interpelare şi am solicitat un răspuns în scris doamnei secretar Doina Paul. A trecut luna, răspunsul nu l-am primit. Îi reamintesc, acum nu vreau eu să fiu mai catolică decât Papa, bun, accept şi la o lună şi jumătate, la două luni să mi se răspundă cu privire la – vă reamintesc, doamna secretar – dacă din punctul dumneavoastră de vedere, protocolul, care a fost încheiat în 23 ianuarie 2006 şi care a modificat termenii contractului aprobat de către Consiliul Local privind vânzarea terenului Fabricii de zahăr, dacă acel protocol este un act legal şi din punctul acesta de vedere putea să modifice o hotărâre a Consiliului Local fără ştiinţa şi votul Consiliului Local. Şi doresc acest răspuns în scris. Cred că vă este lesne de înţeles de ce îl vreau în scris.
Dl.Voicu E: - Dacă nu mai sunt observaţii, supun la vot proiectul de hotărâre.
Cine este pentru ?16 voturi pentru
4 „abţineri”(dl.Popa, dl.Curta, dna Braica, dna Borza)
(20 consilieri prezenţi).
S-a adoptat Hotărârea nr.374/20 12 2006
Dl.Voicu E:-Ordinea de zi fiind epuizată, vă mulţumesc foarte mult pentru participare. Bună-ziua!
Cu aceasta, şedinţa a luat sfârşit.