MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 21-05-2004
Minuta seditnei extraordinare din 21 mai 2004
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 21 mai 2004, au fost prezenţi 13 consilieri. Au absentat : dl.Zolotar, dnaAslău, dl.Bobar, dl.Neamţ, dl.Dekany, dlPopescu, dl Marian, dl Mladin, dl Huţiu, dnaFaur (motivată–deces în familie), dl Vancu, dl.Mureşan.
Dl..Mureşan A. şi dl. Popescu G. au fost prezenţi la începutul şedinţei, dar au refuzat să semneze registrul de prezenţă, au luat la început cuvântul, apoi s-au retras din sala de şedinţă înainte de votarea ordinii de zi. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Matica Corneliu.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Bognar Levente, dl.viceprimar Emanoil Voicu, dna Doina Paul-secretarul municipiului Arad, dl.Petru Tamaş -director economic, dna Lilioara Stepanescu- şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina -consilier juridic, draRoxana Rus-Vid – consilier juridic, dna Mirela Boroica – inspector, dna Popa Carmen - referent.
-din partea Serviciului Public «Administraţia Patrimoniului Local» : dl.Teodor Marian –director executiv, dl. Marin Dugăeşescu–director executiv, dl. Iosif Pecican-consilier în cadrul Compartimentului Infrastructură şi Servicii Urbane.
-alţi participanţi:-numeroşi cetăţeni din cartiere, îndeosebi din Gai şi Bujac.
-reprezentanţi ai mass-media:Ciprian Boiţiu –“Realitatea”, dra Simona Mazăre – “Observator”, dl. Nicolae Oprean – “Adevărul”, dl. Musca Viorel – fotoreporter “Adevărul..
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 18.05.2004, a Dispoziţiei nr.1.952/18.05.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media. (Ziarul «Observator» din 19.05.2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 18.05.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate în data de 18.05.2004.
Domnul primar, Dorel Popa, constatând că şedinţa nu este legal constituită, nefiind îndeplinit cvorumul necesar (au fost doar 13 consilieri prezenţi), a propus o dezbatere pe tema proiectului înscris pe ordinea de zi - proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului de concesiune a serviciului de iluminat public din municipiul Arad, în condiţiile articolului 4, alineatul 2 din Hotărârea nr. 264/16.09.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad, fără ca, în acest sens, să se poată lua o hotărâre.
După constatarea faptului că nu există îndeplinit cvorumul pentru a putea fi adoptat proiectul de hotărâre şi după votarea ordinii de zi a şedinţei, cu un singur punct la ordinea de zi - proiectul de hotărâre privind aprobarea contractului de concesiune a serviciului de iluminat public din municipiul Arad, în condiţiile articolului 4, alineatul 2 din Hotărârea nr. 264/16.09.2003 a Consiliului Local al Municipiului Arad- cu 13 voturi «pentru» (dl. Chişcan, dl.Matica, dl.Roman, dl.Horvath, dl.Darida, dl.Kiraly, dnaBorza, dl.Năstase, dl.Truţ, dl.Iliescu, dl.Foşlea, dl. Masut, dl. Moldovan), preşedintele de şedinţă a dat cuvântul consilierilor prezenţi în sală, domnului primar şi reprezentanţilor participanţilor la şedinţă.
Au luat cuvântul : dl. Mureşan, dl. Popescu (au fost prezenţi la începutul şedinţei, în sală, şi-au exprimat opinia, apoi s-au retras din şedinţă, motivând că nu sunt de acord cu proiectul de hotărâre şi nici cu această şedinţă)
Dna Borza, dl.Voicu, dl.Bognar, dl.primar, precum şi unii cetăţeni, care au precizat că sunt reprezentanţi ai diferitelor cartiere din municipiul Arad (dl.Puiu Costea, dl.Ardelean Ioan, dl.Grec I) şi-au exprimat dezacordul faţă de absenţa consilierilor de la şedinţă, în contextul în care, fiind finalizate procedurile de concesionare prin licitaţie publică, problema iluminatului public ar fi putut fi soluţionată printr-un vot favorabil.
În final, dl.primar a anunţat convocarea unei alte şedinţe, pentru promovarea aceluiaşi proiect de hotărâre, privind iluminatul public, cu aceasta, şedinţa încheindu-se.
Pentru conformitate,
Serviciul Logistica Actelor Administrative