MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 22-05-2018
M I N U T A
şedinţei ordinare din data de 22.05.2018
Nr.41851/4.06.2018
R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
M I N U T A
şedinţei ordinare din data de 22.05.2018
Nr.41851/4.06.2018
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data 22 mai 2018 au fost prezenţi 20 consilieri din totalul de 23. La votarea ordinii de zi, la punctele 1 și 2 ale ordinii de zi au fost 19 consilieri prezenţi din 22 în funcţie (dl. consilier Lucian Riviş-Tipei şi-a înaintat demisia începând cu data de 16.05.2018, conform adresei înregistrată la Primăria Municipiului Arad nr. 37490/16.05.2018). După depunerea jurământului de consilier local al domnului Marius Sfârâilă, la punctele 3 – 18, au fost 20 consilieri prezenţi din 23 în funcţie.
Au absentat: dna Stoenescu Anca-Patricia, dl Săplăcan Gheorghe şi dl Vărcuş Beniamin Cristian Narcis.
Şedinţa a început la ora 9,00 şi s-a încheiat la ora 9,44. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Bogdan-Vlad BOCA.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Laurenţiu-Călin Bibarţ (delegat primar, conform Dispoziției nr.1718/18.05.2018 a Primarului Municipiului Arad), dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretar al Municipiului Arad, dna Claudia Macra, administrator public al Municipiului Arad, dl. Radu Drăgan, arhitect şef al Municipiului Arad, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcţiei Comunicare, dl. Pavel Neamțiu, director executiv al Direcției Venituri, dna Claudia Grozavu, director executiv, Direcţia Economică, dl. Florian Barna, director general, Direcţia Generală Poliţia Locală, dna Ioana Albu, șef birou, Biroul Juridic, Contestaţii, dl. Gabriel Moldovan, şef serviciu, Serviciul Edilitar, dna Olimpia Stoica, șef serviciu, Serviciul Buget, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Raluca Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Czibrik Monica, şef serviciu, Serviciul Administrație Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dra Laura Goron, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dra Doris Micu, consilier,în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi: - reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Cezar Jancă, şef serviciu, Serviciul Prestaţii Sociale din cadrul Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială” Arad;
- cetăţeni interesaţi: dna Maria Gace, dna Florentina Abu-Gararah, dna Alexandra Patricia Păun, dna Alina-Anca Sfârâilă, dl. Ioan Sfârâilă, dl. Cătălin Filea, dna Blaghi Oana;
- presa: dna Diana Duţu – „Jurnal Arădean”, Ioana Puraveţ – „Glasul Aradului” ş.a;
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 16.05.2018 a Dispoziţiei nr.1712/16.05.2018 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 16.05.2018 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 16.05.2018 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
Consilieri prezenţi: 20 din totalul de 23.
La votarea ordinii de zi, la punctele 1 şi 2 ale ordinii de zi au fost 19 prezenți din 22 în funcţie. La punctele 3 – 18 au fost 20 prezenţi din 23 în funcţie. Au absentat dna Stoenescu Anca-Patricia, dl Săplăcan Gheorghe şi dl Vărcuş Beniamin Cristian Narcis.
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 22 mai 2018 – iniţiativa primarului. 213 Unanimitate
1. 1 Proiect de hotărâre nr. 195/2018 privind constatarea încetării de drept a mandatului de consilier local al domnului Riviş-Tipei Lucian şi declararea ca vacant a locului de consilier local – iniţiativa primarului. 214 Unanimitate
2. 2 Proiect de hotărâre nr. 197/2018 privind validarea mandatului de consilier local pentru domnul Sfârâilă Marius Cristian – iniţiativa primarului. 215 18 voturi pentru,
1 abţinere
(dl Bibarţ)
3. 3 Proiect de hotărâre nr. 198/2018 privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate pentru mandatul 2016-2020 – iniţiativa primarului. 216 Unanimitate
4. 4 Proiect de hotărâre nr. 192/2018 cu privire la aprobarea planului de ordine şi siguranţă publică al municipiului Arad pentru anul 2018– iniţiativa primarului. 217 Unanimitate
5. 5 Proiect de hotărâre nr. 193/2018 privind aprobarea execuţiei bugetului general de venituri şi cheltuieli al Municipiului Arad pentru anul 2017 – iniţiativa primarului. 218 Unanimitate
6. 6 Proiect de hotărâre nr. 121/2018 privind modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Arad nr. 351/2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016– iniţiativa primarului. 219 14 voturi pentru,
6 abţineri
(dl Lupaş, dl Ciupe, dl Cheşa,
dl Furău, dl Buruc, dl Filip)
7. 7 Proiect de hotărâre nr. 194/2018 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 214/2017 privind aprobarea documentaţiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): Zonă de servicii şi comerţ, Extravilan Sud Arad, judeţul Arad, beneficiari: Luca Petru Adrian, Luca Ana, Jude Ovidiu-Cristian, Jude Dana-Mihaela, Varga Oana Maria– iniţiativa primarului. 220 Unanimitate
8. 8 Proiect de hotărâre nr.101/2018 privind modificarea Hotărârii nr. 303/2016 pentru aprobarea Regulamentului de acces şi circulaţia utilajelor şi a autovehiculelor de transport marfă cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 t în municipiul Arad - iniţiativa primarului 221 Unanimitate
9. 9 Proiect de hotărâre nr. 187/2018 privind aprobarea contractelor de comodat privind predarea unor mijloace fixe către instituţii de învăţământ din municipiul Arad – iniţiativa primarului. 222 Unanimitate
10. 10 Proiect de hotărâre nr. 196/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 32, situat în Arad, Bulevardul Revoluţiei nr. 78, etaj I – iniţiativa primarului. 223 Unanimitate
11. 11 Proiect de hotărâre nr. 190/2018 cu privire la modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad– iniţiativa primarului. 224 Unanimitate
12. 12 Proiect de hotărâre nr. 142/2018 privind aprobarea Contractului cadru de vânzare –cumpărare şi a Regulamentului de vânzare a locuinţelor de tip ANL, cu plata în rate lunare egale prin Municipiul Arad – iniţiativa primarului. 225 Unanimitate
13. Proiect de hotărâre nr. 161/2018 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC C.E.T. Arad SA pentru anul 2018 – iniţiativa primarului. 226 13 voturi pentru,
6 abţineri
(dl Lupaş,
dl Ciupe, dl Cheşa,
dl Furău, dl Buruc, dl Filip),
1 consilier nu a participat la vot
(dl Furde)
14. Proiect de hotărâre nr. 116/2018 privind reprezentarea intereselor capitalului Municipiului Arad la SC Centrala Electrică de Termoficare Arad SA – iniţiativa primarului RETRAS
15. Proiect de hotărâre nr. 119/2018 privind reprezentarea intereselor capitalului Municipiului Arad la SC Centrala Electrică de Termoficare Hidrocarburi SA – iniţiativa primarului RETRAS
16. Proiect de hotărâre nr. 191/2018 privind modificarea calendarului acţiunilor cultural - artistice şi sportive ale Centrului Municipal de Cultură Arad pentru anul 2018 – iniţiativa primarului 227 Unanimitate
17. Aprobarea proceselor-verbale/stenogramelor şedinţelor Consiliului Local al Municipiului Arad din luna ianuarie 2018. 228 19 voturi pentru,
1 abţinere
(dl Sfârâilă)
18. Alegerea preşedintelui de şedinţă pentru perioada iunie-august 2018. 229 19 voturi pentru,
1 abţinere
(dna Cismaşiu)
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Bogdan-Vlad BOCA Contrasemnează pentru legalitate
SECRETARUL MUNICIPIULUI ARAD