MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 26-01-2005
M I N U T A
şedinţei extraordinare
a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 26.01.2005
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 26 ianuarie 2005, au fost prezenţi 21 consilieri prezenţi, dl. Kiraly Andrei (deputat) şi dl.Horvath Levente (subprefect) s-au retras din Consiliul Local, mandatele supleanţilor (dl.Tokay Gheorghe şi dna Nagy Ghizela) au fost validate în această şedinţă.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Cziszter Kalman.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad: dl. primar ing. Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Doina Paul-secretar, dl. Petru Tamaş-director economic, dl. Pavel Neamţiu-director Direcţia Fiscală, dna Claudia Macra- director executiv Direcţia Comunicare, dl. Răzvan Popa–director tehnic, dna Grozavu Claudia – şef Serviciu buget, dl.Marian Teodor – şef Serviciu Investiţii, dna Popa Florica –şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dna Groşan Nora–şef Compartiment Integrare Europeană, dna Viorica Graur-referent de specialitate în cadrul Compartimentului Acord Unic, dna Stepanescu Lilioara-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, dra Florentina Simina-consilier juridic, dra Roxana Rus-Vid-consilier juridic;
-din partea Serviciului Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”: dra Nagy Etelca –director executiv.
Alţi participanţi: dl. subprefect Horvath Levente, dl. deputat Kiraly Andrei.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.01.2005, a Dispoziţiei nr.57/21.01.2005 a Primarului Municipiului Arad, cuprinzând ordinea de zi, data, locul, ora sedintei, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul „Adevărul” din 22 ianuarie 2005).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 21.01.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, în data de 21.01.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Cziszter Kalman, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Bună-ziua, doamnelor şi domnilor, începem şedinţa de astăzi, supun la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre privind constatarea încetării mandatului de consilier local al domnului Horvath Levente Akos – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al doamnei Nagy Ghizela – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al domnului Tokay Gheorghe.
4. Proiect de hotărâre privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad din perioada 2004-2008.
5. Proiect de hotărâre privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor capitalului municipiului Arad la SC RECONS SA şi SC GOSPODĂRIE COMUNALĂ SA, agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate „Reabilitarea centrului istoric vechi al municipiului Arad".
7. Proiect de hotărâre privind participarea Consiliului Local al Municipiului Arad ca partener la proiectul „Drumul Vinului între tradiţie şi modernitate".
8. Proiect de hotărâre privind repartizarea fondului de rulment al municipiului Arad.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea zonificării funcţionale a unor teritorii din municipiul Arad.
10. Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC SA Arad.
11. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2005.
12. Proiect de hotărâre privind transmiterea în domeniul public al judeţului Arad a unui teren.
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate (19 consilieri prezenţi în sală).
(n.n. Au sosit la şedinţă dl consilier Gheorghe Neamţiu şi dl.Corneliu Pădurean- 21 consilieri prezenţi - Domnul consilier Tokay Gheorghe şi doamna consilier Nagy Ghizela urmează să fie validaţi în cele ce urmează).
1
Proiect de hotărâre privind constatarea încetării mandatului de consilier local
al domnului Horvath Levente Akos.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - (21 consilieri prezenţi).
2
Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al doamnei Nagy Ghizela
Dl. Valentin Paul Neamţ, preşedintele comisiei de validare, a prezentat raportul comisiei de validare şi a propus validarea mandatului. Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
Doamna consilier Nagy Ghizela a depus jurământul.
3
Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier local al domnului Tokay Gheorghe
Dl. Valentin Paul Neamţ, preşedintele comisiei de validare, a prezentat raportul comisiei de validare şi a propus validarea mandatului. Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.
Domnul consilier Tokay Gheorghe a depus jurământul.
4
Proiect de hotărâre privind actualizarea componenţei comisiilor de specialitate
ale Consiliului Local al Municipiului Arad din perioada 2004-2008
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi ( 23 consilieri prezenţi).
5
Proiect de hotărâre privind unele măsuri pentru reprezentarea intereselor capitalului municipiului Arad la SC RECONS SA şi SC GOSPODĂRIE COMUNALĂ SA,
agenţii economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
În urma votului secret, au fost desemnaţi în AGA: la SC RECONS SA- domnul consilier Tokay Gheorghe, cu 16 voturi „pentru” (dl. Tokay s-a abţinut de la vot) şi în AGA la SC GOSPODĂRIREA COMUNALĂ SA- domnul Baltă Ioan, cu 17 voturi „pentru”. Au fost prezenţi 23 de consilieri locali, dintre care 6, reprezentând PSD-ul, au solicitat să nu le fie repartizate buletine de vot. Au fost întrunite condiţiile pentru a fi validaţi cei doi membri în AGA, la SC „Recons” şi respectiv, la SC „Gospodărie Comunală
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 16 voturi „pentru” şi 7 „abţineri”(dl. Tokay, dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza, dl. Edeleni, dl. Curta, dna Braica)-(23 consilieri prezenţi).
6
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
„Reabilitarea centrului istoric vechi al municipiului Arad”
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 6 „abţineri”(dl.Popa, dl.Voicu, dl.Edeleni, dl.Curta, dnaBraica, dna Borza).(23 consilieri prezenţi).
7
Proiect de hotărâre privind participarea Consiliului Local al Municipiului Arad ca partener la proiectul „Drumul Vinului între tradiţie şi modernitate"
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru” şi 6 voturi „împotrivă”(dl.Popa, dl.Voicu, dnaBorza, dl.Edeleni, dl.Curta, dnaBraica).(23 consilieri prezenţi).
8
Proiect de hotărâre privind repartizarea fondului de rulment al municipiului Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”, 6 „abţineri”(dl.Popa, dl.Voicu, dl.Edeleni, dl.Curta, dnaBraica, dna Borza) -(23 consilieri prezenţi).
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea zonificării funcţionale a unor teritorii din municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”, 6 „abţineri"(dl. Popa, dl. Voicu, dl. Edeleni, dl. Curta, dnaBraica, dna Borza) -(23 consilieri prezenţi).
10
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor
Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor
la SC COMPANIA DE TRANSPORT PUBLIC SA Arad
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”, 6 voturi „împotrivă” (dl.Popa, dl.Voicu, dl.Edeleni, dl.Curta, dna Braica, dna Borza). (23 consilieri prezenţi).
11
Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul 2005
S-au formulat următoarele amendamente:
1. Comisia nr. 1 şi-a retras amendamentele formulate în comisie, cu excepţia unuia singur, respectiv: „din bugetul Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară pentru anul 2005, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 402 din decembrie 2004, se diminuează articolul 30- „Alte cheltuieli” de la capitolul 72 – „Alte acţiuni” cu suma de 200 de milioane lei, reprezentând „cofinanţare proiect pentru drepturile minorilor neînsoţiţi şi solicitanţi de azil”. Cu influenţa invocată, se modifică în mod corespunzător bugetul Direcţiei de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară Arad. Să se menţină doar punctul 4”.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi (23 consilieri prezenţi).
2. Domnul consilier Coloman Edeleni a propus „alocarea sumei de 7 miliarde de lei pentru Biserica Martirilor din Piaţa UTA”.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 7 voturi „pentru” (dl. Popa, dl. Voicu, dl. Curta, dl. Edeleni, dna Borza, dna Braica, dl. Dolha) şi 16 „abţineri” (23 consilieri prezenţi).
3. Domnul consilier Dorel Popa a propus „alocarea sumei de 5 miliarde Catedralei Ortodoxe” din totalul de 21 miliarde de lei destinat dotărilor Primăriei.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 7 voturi „pentru” (dl. Popa, dl. Voicu, dl. Curta, dl. Edeleni, dna Borza, dna Braica, dl. Dolha), 16 „abţineri” (23 consilieri prezenţi).
4. Domnul consilier Gheorghe Curta a propus „alocarea sumei de 1 miliard de lei pentru finalizarea Monumentului Revoluţiei”
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat 8 voturi „pentru” (dl. Popa, dl. Voicu, dl. Curta, dl. Edeleni, dna Borza, dna Braica, dl. Dolha şi dl. Moisescu) şi „15 abţineri. (23 consilieri prezenţi).
5. Domnul consilier Adrian Niţu a făcut referire la renumerotarea articolelor - articolul 4 devine articolul 5, actualul articol 5 devine articolul 6 al proiectului de hotărâre.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 16 voturi „pentru” şi 7 „abţineri” (dl. Popa, dl. Voicu, dl. Curta, dl. Edeleni, dna Borza, dna Braica, dl. Dolha)-(23 consilieri prezenţi).
12
Proiect de hotărâre privind transmiterea în domeniul public al judeţului Arad a unui teren
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi „pentru”, 6 „abţineri” (dl.Popa, dl.Voicu, dl.Curta, dl.Edeleni, dnaBorza, dna Braica, dl. Dolha)-(23 consilieri prezenţi).
Diverse
1
Domnul viceprimar Dekany Alexandru a notificat plecarea în concediu de odihnă în perioada 24 ianuarie-1 februarie 2005.
Cu aceasta, şedinţa s-a încheiat.
Această minută, precum şi stenograma completă a şedinţei Consiliului Local din 26 ianuarie 2005 pot fi consultate şi pe internet, la adresa www.primariaarad.ro.