MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 27-04-2004
MInuta sedintei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 27 aprilie 2004
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 27 aprilie 2004, au fost prezenţi toţi consilierii. Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Mircea Foşlea.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:, dl. primar Dorel Popa, dl.viceprimar Emanoil Voicu, dl. Bognar Levente, dna Doina Paul - secretarul municipiului Arad, dl Petru Tamaş - director economic, dl. Pavel Neamţiu - director al Direcţiei Fiscale, dl. Radu Drăgan - şef Serviciu Construcţii şi Urbanism, dra Claudia Belin - şef Serviciu Buget, dra Ioana Albu - şeful Biroului Soluţionarea Obiecţiunilor şi Contestaţiilor, dl.Ladislau Betegh -şef Birou Juridic, dna Lilioara Stepănescu- şef Serviciu Logistica Actelor Administrative, dra Florentina Simina - consilier juridic, d-ra Ramona Buibaş - consilier, dra Mirela Boroica - referent de specialitate şi doamna Carmen Popa - referent-în cadrul aceluiaşi serviciu.
-din partea Serviciului Public "Administraţia Patrimoniului Local: dl. Teodor Marian - director executiv, dlMarin Dugăeşescu - director tehnic, dna Popa Florica-Mioara - şef Serviciu Administrare Patrimoniu şi Date Urbane.
-din partea Serviciului Public "Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară" - dra director Nagy Etelca.
-alţi participanţi:
-reprezentanţi ai mass-media<
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin afişarea pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 22.04.2004, a Dispoziţiei nr.1.777/21.04.2004 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul mass-media (Ziarul"Observator" din 22 aprilie 2004).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 21.04.2004, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Materialele înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate în data de 22.04.03.2004.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Mircea Foşlea, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă.
În continuare, domnul primar a supus la vot ordinea de zi cu următoarele completări:
1. Proiect de hotărâre privind cofinanţarea obiectului de investiţie "Consolidare şi reabilitare Colegiul Naţional Elena Ghiba Birta" - iniţiativa primarului;
2. Proiect de hotărâre privind modificarea unei denumiri din lista de dotări a Primăriei Municipiului Arad aprobată prin bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004 - iniţiativa primarului;
3. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.64/30.03.2004 al Consiliului Local privind statul de funcţii al Teatrului "Ioan Slavici" Arad - iniţiativa doamnei Amalia Aslău şi a domnului Mircea Foşlea, consilieri locali;
4. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat doamnei Rascu Ana- iniţiativa primarului;
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea "Fântâni arteziene", Arad Bulevardul Revoluţiei nr. 75- iniţiativa primarului;
Ordine de zi
1. Întrebări şi interpelări adresate executivului de către consilierii locali.
2. Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna aprilie şi programul lucrărilorpentru luna mai 2004.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Zona Piaţa Podgoria-Arad", în vederea amplasării Monumentului Marii Uniri-iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim de taxi şi a Regulamentului privind desfăşurarea procedurii de atribuire a autorizaţiilor de taxi permanente-iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre privind modificarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amenajare Ştrand Neptun"Arad.-iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre privind numirea unei comisii pentru clarificarea regimului juridic, tehnic şi economic al imobilelor Strandului "Neptun Arad"-iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amenajare bază sportivă -str. Infanteriei FN"-iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Modernizare strada Renaşterii, Arad"-iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Utilităţi zona de locuinţe str. Ogorului Arad"-iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Grupuri sanitare şi magazie-Scoala nr.1, str. Episcopiei 40-42 Arad" iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Modernizare strada Voinicilor-Arad"-iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre privind stabilirea condiţiilor şi procedurilor de acordare a facilităţilor fiscale la plata impozitului pe clădiri şi terenuri pentru persoane fizice, în condiţiile art.286 din Legea nr. 571/2003-iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei dnei Pavel Rozalia- iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa din Arad, str. Cuza Vodă 12, ap.7-iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ de stat situate în Arad, str. Cuza Vodă nr. 12, ap.7-iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii mai 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre privind cofinanţarea obiectului de investiţie "Consolidare şi reabilitare Colegiul Naţional Elena Ghiba Birta" - iniţiativa primarului;
18. Proiect de hotărâre privind modificarea unei denumiri din lista de dotări a Primăriei Municipiului Arad aprobată prin bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004 - iniţiativa primarului;
19. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.64/30.03.2004 al Consiliului Local privind statul de funcţii al Teatrului "Ioan Slavici" Arad - iniţiativa doamnei Amalia Aslău şi a domnului Mircea Foşlea, consilieri locali;
20. Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat doamnei Rascu Ana;
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea "Fântâni arteziene", Arad Bulevardul Revoluţiei nr. 75- iniţiativa primarului;
22. Diverse.
Ordinea de zi cu completările ulterioare a fost votată cu unanimitate de voturi. -25 consilieri prezenţi în sală.
1
Întrebări şi interpelări adresate executivului de către consilierii locali
1
Dl. Darida I: -Domnule preşedinte, am primit încă un răspuns la interpelarea mea legată de problema marcării monumentelor. Lăudabil cât de principiali sunt în persistenţa în greşeală colegii de la Primărie, dar, totuşi, aş vrea să atenţionez faptul că adresa din 4 martie 2004, prin care Comisia de specialitate a fost chestionată asupra statutului sau oportunităţii unor monumente nu a ajuns încă la Comisia de specialitate.
Două întrebări aş avea către executiv:
2
Dacă din lucrările ample de modernizare a trotuarelor şi, parţial, a carosabilului în zona centrală a oraşului, pe bulevard, s-au recuperat ceva materiale? Pentru că este vorba de sute de tone de bitum şi mii de elemente de bordură.
3
În al doilea rând, noi avem o serie de contracte pentru menţinerea ordinii publice. Nu vreau să fac reclamă la nici unul dintre partenerii noştri în această activitate, nu ieftină, dar aş dori să întreb, a fost prins şi sancţionat cineva pentru zecii de pomi rupţi, numai în luna martie, pe Dragalina, între Hotelul "Parc" şi Filarmonică? Au fost prinşi şi sancţionaţi unii dintre descurcăreţii care, la fiecare sfârşit de săptămână aruncă pubelele din zona Pasaj, de pe dig, către stradă? Şi cine va sancţiona pe cei trei gardieni care acum două săptămâni, în dreptul poştei, ca să mă exprim corect, "de a-n paricopitatele" traversau bulevardul? Mulţumesc.
4
Dl.Mladin N: -Referitor la răspunsul pe care l-am primit referitor la aplicarea Hotărârii nr. 31 a Consiliului Local, întreb şi eu dacă s-au dat, totuşi, ceva amenzi pentru stăpânii câinilor care circulă şi la ora actuală fără respectarea prevederilor menţionate în această hotărâre? Întrucât, după cum am precizat în interpelare şi atunci, parcurile, la ora actuală, au rămas pline de excremente de câine şi copiii se joacă între ele. Deci, acesta a fost la un răspuns al executivului.
5
Tot la problema parcurilor, am deschis-o ca problemă, solicit ca domnul director al Gospodăriei Comunale, dacă poate să ne informeze, din planul de măsuri pe luna mai, cosirea şi întreţinerea întregii suprafeţe gazonate se referă şi la parcuri? Întrucât acum înălţimea ierbii din parcuri depăşeşte înălţimea copiilor de un an şi se pot pierde săracii copii prin iarba aceea mai înaltă decât ei.
A doua întrebare, finalizează cineva apa din parcuri? Se pun fântânile din parcuri în funcţiune, că totuşi, au nevoie şi copiii şi părinţii de apă în parcuri şi Gospodăria Comunală să se ocupe mai mult de întreţinerea acestora decât de fântânile arteziene, care sunt mai mult cu aspect propagandistic, dar cu eficienţă mai puţină.
6
Un alt răspuns pe care l-am primit cu vânzarea căsuţelor, totuşi nu sunt mulţumit de acest răspuns întrucât se precizează aici că valoarea căsuţelor reprezintă 7% din patrimoniul societăţilor, nu comentez valoarea aceasta, dar am o întrebare, întrucât în ziar am citit că un grup de 10 căsuţe sau câte s-au vândut cu 1,8 miliarde sau 1,2 miliarde, informaţie din ziar, mă rog, nu ştiu dacă este adevărată sau nu, atunci mă întreb, pentru cele 300 de căsuţe, la câte zeci de miliarde ajunge vânzarea? Şi atunci, răspunsul societăţii, că aceste căsuţe reprezintă numai 7%, nu este mulţumitor, mă rog, am discutat cu contabilul. Şi tot din ziar am citit că preţul la Ştrandul "Neptun" va fi 25.000 biletul şi a doua zi, 20.000. Totuşi, să ne spună cineva, cât este până la urmă biletul? Dacă ştie cineva.
Dl. Dekany T: - La comisii reunite, unul dintre punctele care s-au introdus pe ordinea de zi este cel referitor la fântânile arteziene. Nu găsesc nici la mine, nici la colegi, ne puteţi da materialele? Mulţumesc.
7
Dl. Popescu G: - O întrebare, probabil că va fi retorică, pentru că nu o să primim răspuns la ea, dar, totuşi, o punem: sunt nişte plăci expuse în tot municipiul, legat de numele Consiliului Local. Când, unde şi cu ce bani au fost realizate şi amplasate aceste plăci de comemorare? Vă mulţumesc!
2
Informare privind activitatea agenţilor economici de sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad desfăşurată în luna aprilie şi programul lucrărilor pentru luna mai 2004
Au fost prezentate Consiliului Local activităţile agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local, desfăşurate în luna aprilie şi programul lucrărilor pentru luna mai 2004.
3
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Zona Piaţa Podgoria-Arad", în vederea amplasării Monumentului Marii Uniri-iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - toţi consilierii prezenţi.
4
Proiect de hotărâre privind aprobarea regulamentului de organizare şi desfăşurare a activităţii de transport în regim de taxi şi a Regulamentului privind desfăşurarea procedurii de atribuire a autorizaţiilor de taxi permanente-iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi - toţi consilierii prezenţi.
5
Proiect de hotărâre privind modificarea Planului Urbanistic de Detaliu
"Amenajare Ştrand Neptun"Arad.-iniţiativa primarului
Comisia nr. 2 a formulat următoarele amendamente:
1. <Gruparea activităţilor ce constituie poluare sonoră către actualul Pod Decebal>.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi - toţi consilierii prezenţi.
2. <Legătura dintre Ştrandul <Neptun> şi malul drept al râului Mureş să fie în concordanţă cu PUG proiect nr. 25000.030.B>.
Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi <pentru> şi 7 voturi < împotrivă> (dl. Roman, dl. Matica, dl.Năstase, dl. Truţ, dl. Iliescu, dl. Masut, dl. Moldovan).25 prezenţi.
3. <Hotelul intitulat în documentaţie <Hotel cu 32 de paturi> prevăzut a fi amplasat la intrarea dinspre podul Decebal să nu fie amplasat în locul respectiv>.
Amendamentul a fost respins. S-au înregistrat următoarele voturi: 12 <pentru>, 8 voturi <împotrivă> ((dl.Roman, dl. Matica, dna Borza, dl. Năstase, dl. Truţ, dl. Iliescu, dl. Masut, dl. Moldovan) şi 5 <abţineri> (dl. Foşlea, dl. Popescu, dl. Dekany, dl. Bobar şi dl. Neamţ).25 prezenţi.
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu 20 de voturi <pentru> şi 5 <abţineri> (dl. Vancu, dl. Popescu, dl.Dekany, Dl. Neamţ şi dl. Bobar).
6
Proiect de hotărâre privind numirea unei comisii pentru clarificarea regimului juridic, tehnic şi economic al imobilelor Strandului "Neptun Arad"-iniţiativa primarului
1. Domnul primar a propus ca cei 5 preşedinţi ai comisiilor Consiliului Local să facă parte din această comisie. Amendamentul a fost însuşit de către domnul consilier Mircea Foşlea.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi. 25 în sală.
2. Următorul amendament a fost propus de către domnul consilier Dekany şi se referă la eliminarea cuvântului "putea" din articolul 1 alineatul 2, adică să rămână: "Comisia va invita la lucrările sale un reprezentant .".
Amendamentul a fost aprobat cu 22 de voturi "pentru" şi 2 voturi "împotrivă" (dl. Horvath şi dl. Darida). 24 consilieri în sală, dl. Roman este ieşit.
3. Următorul amendament a fost formulat de către domnul consilier Mureşan A şi se referă la propunerea de eliminare a alineatelor 4 şi 5 ale articolului 1 al proiectului de hotărâre.
Amendamentul a fost aprobat cu 19 voturi "pentru", 2 voturi "împotrivă" (dl. Darida şi dl. Horvath) şi 3 "abţineri" (dl. Kiraly, dl. Truţ şi dl. Foşlea). 24 consilieri în sală. (ieşit din sală dl. Marian).
A intrat dl. Marian O.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu 19 voturi "pentru" şi 6 voturi "împotrivă" (dl. Vancu, dl. Bobar, dl.Neamţ, dl. Dekany, dl.Popescu şi dl. Huţiu). 25 consilieri prezenţi.
7
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu "Amenajare bază sportivă -str. Infanteriei FN"-iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 25 consilieri prezenţi.
8
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Modernizare strada Renaşterii, Arad"-iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 24 consilieri prezenţi în sală, a ieşit dl. Popescu.
9
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Utilităţi zona de locuinţe str. Ogorului Arad"-iniţiativa primarului.
Comisia nr. 2 a formulat următorul amendament: Recalcularea capacităţii de transport al canalelor colectoare în funcţie de cele aproximativ 250 de locuinţe în curs de construire.
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi - 24 consilieri în sală, dl. Popescu este ieşit din sală.
Hotărârea, în ansamblu, a fost adoptată cu unanimitate de voturi-24 consilieri în sală, dl. Popescu este ieşit.
10
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Grupuri sanitare şi magazie-Scoala nr.1, str. Episcopiei 40-42 Arad" -iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 24 prezenţi în sală, dl. Popescu ieşit din sală.
11
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţie "Modernizare strada Voinicilor-Arad"-iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 24 prezenţi în sală, dl. Popescu ieşit afară.
12
Proiect de hotărâre privind stabilirea condiţiilor şi procedurilor de acordare a facilităţilor fiscale la plata impozitului pe clădiri şi terenuri pentru persoane fizice,
în condiţiile art.286 din Legea nr. 571/2003-iniţiativa primarului
Comisia nr. 1 a formulat următorul amendament: liniuţa a doua de la alineatul 2, punctul 2 al anexei nr. 1 să aibă următorul context: "venitul net pe membru de familie să fie sub salariul minim pe economie".
Amendamentul a fost aprobat cu unanimitate de voturi - 25 consilieri prezenţi în sală.
Comisia nr. 3 a formulat următorul amendament: "eliminarea alineatului 4 din anexa nr. 1, pentru a nu condiţiona acordarea facilităţilor fiscale de suprafeţele locative deţinute."
Amendamentul a fost aprobat cu 14 voturi "pentru" , 1 vot "împotrivă" şi 10 "abţineri" (dl. Roman, dl. Matica, dna Borza, dl. Năstase, dl. Iliescu, dl. Truţ, dna Aslău, dl. Masut, dl. Moldovan, dl. Foşlea).
Hotărârea, în ansamblu a fost votată cu unanimitate de voturi 25 consilieri prezenţi.
13
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat familiei
dnei Pavel Rozalia- iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. 25 consilieri prezenţi în sală.
14
Proiect de hotărâre privind evacuarea pe cale administrativă a persoanelor fizice care ocupă fără titlu locuinţa din Arad, str. Cuza Vodă 12, ap.7-iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu 24 voturi <pentru> şi 1 <abţinere> 25 consilieri prezenţi.
15
Proiect de hotărâre privind repartizarea unor locuinţe din fondul locativ de stat situate în Arad,
str. Cuza Vodă nr. 12, ap.7-iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. - 25 consilieri prezenţi.
16
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii mai 2004 cu beneficiarii de gratuităţi
pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi. - 25 consilieri prezenţi.
17
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii mai 2004 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad-iniţiativa primarului.
Hotărârea a fost adoptată cu unanimitate de voturi.- 25 consilieri prezenţi.
18
Proiect de hotărâre privind modificarea unei denumiri din lista de dotări a Primăriei Municipiului Arad aprobată prin bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2004
- iniţiativa primarului
Hotărârea a fost adoptată cu 17 voturi "pentru", 2 "abţineri" (dl. Neamţ şi dl. Vancu) şi 6 voturi "împotrivă" (dl.Chişcan, dl. Mureşan, dl. Huţiu, dl. Dekany, dl. Popescu şi dl. Bobar).
19
Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr.64/30.03.2004 al Consiliului Local
privind statul de funcţii al Teatrului "Ioan Slavici" Arad
- iniţiativa doamnei Amalia Aslău şi a domnului Mircea Foşlea, consilieri locali;
Hotărârea a fost adoptată cu 23 voturi "pentru" şi 1 "abţinere" (dl. Bobar). (24 consilieri în sală, dna Faur este ieşită).
20
Proiect de hotărâre privind repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat doamnei Rascu Ana
Hotărârea a fost adoptată cu 18 voturi "pentru", 2 voturi "împotrivă" (dl. Bobar şi dl. Huţiu) şi 4 "abţineri" (dl.Vancu, dl. Neamţ şi dl. Dekany şi dl. Popescu). (24 consilieri în sală, dna Faur este ieşită).
21
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu pentru lucrarea "Fântâni arteziene", Arad Bulevardul Revoluţiei nr. 75.
Hotărâre a fost respinsă. S-au înregistrat următoarele voturi: 11 voturi "pentru" (dl. Roman, dl. Matica, dnaBorza, dl.Iliescu, dl. Năstase, dl. Truţ, dl. Foşlea, dna Aslău, dl. Masut, dl. Moldovan, Kiraly), 10 voturi "împotrivă" şi 3 "abţineri" (dl. Darida, dl. Horvath, dl. Neamţ). 24 consilieri în sală, dna Faur este ieşită.
22
Diverse
Preşedinte de şedinţă a fost ales domnul consilier Corneliu Matica. S-au înregistrat 22 de voturi "pentru", 1 vot "împotrivă" (dl. Darida) şi 1 "abţinere" (24 consilieri în sală, dna Faur ieşită din sală).