MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 29-01-2018
sedintei extraordinare din data de 29.01.2018
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 29 ianuarie 2018, au fost prezenţi 21 de consilieri, dintr-un total de 23 consilieri în funcţie. Au fost absenţi: dl. Gheorghe SĂPLĂCAN şi dna Laura ANDREŞ.
Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 11,50.
Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ionel BULBUC
Au participat din partea executivului: dl. primar Gheorghe Falcă, dl. viceprimar Laurenţiu Călin Bibarţ, dl. viceprimar Bognar Levente, dna Lilioara Stepanescu, secretar al municipiului Arad, dna Claudia Macra, administrator public, dl. Radu Drăgan, arhitect-șef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dl. Ioan Ignat, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Eliza Barbura, director executiv al Direcţiei Comunicare, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Florian Barna, director general al Direcţiei Generale Poliţia Locală, dl. dna Olimpia Stoica, şef serviciu, Serviciul Buget, dra Ioana Albu, șef Birou, Biroul Juridic, Contestați, dna Stelica Șerban, consilier juridic, Biroul Juridic, Contestații, dl. Sorin Muntean, șef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, Managementul Calității și Control Intern, dl. Adrian Barbeş, referent – Cabinet Primar, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol dl. Ciprian Hord, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Czibrik Monica, șef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dra Laura Goron, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dna Doris Micu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu;
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor publice de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Szücs Mariana, director al Serviciului Public „Centrul Social - Cantina Municipală Arad”, dna Dana Andreica, director al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Bogdan Costea, manager al Teatrului Clasic „Ioan Slavici” .
Alţi participanţi:
- presa: Anette Pătean – „NewsAr”, Diana Duţu – „Aradon”, Raluca Medelean – „Special Arad”, Ioan Weisl – „Agerpres”, Dan Coita – „Arad Reporter” ş.a;
- cetăţeni interesaţi conform Legii nr. 52/2003, privind transparenţa decizională, republicată: Blaghi Oana, Gavrilă Tania, cetăţean interesat, Abu-Garah Florentina, cetăţean interesat, Gace Maria, cetăţean interesat.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.01.2018 a Dispoziţiei nr. 179/25.01.2018 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi, a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, rapoartele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 25.01.2018, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 25.01.2018 în format electronic şi transmise prin poştă electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
Consilieri prezenţi: 21 de consilieri din totalul de 23 în funcţie.
Absenţi: dl. Gheorghe Săplăcan, dna Laura Andreş
După votarea ordinii de zi s-au adoptat următoarele hotărâri:
Nr.
crt.
Denumirea proiectului Nr.
Hotărârii adoptate /respinse Voturi întrunite
0 Proiect de hotărâre privind aprobarea ordinii de zi a şedinţei publice extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 29 ianuarie 2018 – iniţiativa primarului. 27 Unanimitate
1. 1 Proiect de hotărâre nr. 463/2017 privind aprobarea documentaţiei de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) şi a Regulamentului Local de Urbanism aferent (RLU): “Construire locuinţă individuală” municipiul Arad, strada Câmpul Albinelor FN, conform CF nr. 330368 – Arad, beneficiar Nanea Terţiu-Silvian - iniţiativa primarului 28 Unanimitate
2. 2 Proiect de hotărâre nr. 475/2017 privind atribuirea de denumiri de străzi în municipiul Arad, cartier Bujac - iniţiativa primarului 29 Unanimitate
3. 3 Proiect de hotărâre nr. 34/2018 privind dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiului Arad, înscris în CF nr. 336587 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 30 Unanimitate
4. 4 Proiect de hotărâre nr. 35/2018 privind atestarea apartenenţei la proprietatea privată a Municipiului Arad şi dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiului Arad, înscris în CF nr. 338393 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 31 Unanimitate
5. 5 Proiect de hotărâre nr. 36/2018 privind dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiului Arad, înscris în CF nr. 333825 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 32 Unanimitate
6. 6 Proiect de hotărâre nr. 37/2018 privind atestarea apartenenţei la proprietatea privată a Municipiului Arad şi dezlipirea imobilului situat în extravilanul municipiului Arad, înscris în CF nr. 338032 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate asupra terenurilor în temeiul legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 33 Unanimitate
7. 7 Proiect de hotărâre nr. 38/2018 privind atestarea apartenenţei la proprietatea privată a Municipiului Arad şi dezlipirea imobilului înscris în CF nr. 337753 Arad în vederea reconstituirii dreptului de proprietate conform legilor fondului funciar - iniţiativa primarului. 34 Unanimitate
8. 8 Proiect de hotărâre nr. 31/2018 referitor la acceptarea ofertei de donaţie a unor terenuri, situate în municipiul Arad, Zona Industrială Nord- iniţiativa primarului. 35 Unanimitate
9. 9 Proiect de hotărâre nr. 56/2018 privind solicitarea adresată Guvernului României pentru trecerea din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale, în domeniul public al Municipiului Arad, a imobilului 1319 Arad Ceala, în suprafaţă de 93992 mp - iniţiativa primarului. 36 Unanimitate
10. 10 Proiect de hotărâre nr. 57/2018 referitor la acceptarea ofertei de donaţie a terenului situat în Arad, str. Voluntarilor nr. 1, ap. 2A - iniţiativa primarului. 37 Unanimitate
11. 11 Proiect de hotărâre nr. 48/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 9a, situat în Arad, str. Episcopiei nr. 9 - iniţiativa primarului. 38 Unanimitate
12. 12 Proiect de hotărâre nr. 49/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 1, situat în Arad, str. Unirii nr. 13 - iniţiativa primarului. 39 Unanimitate
13. 13 Proiect de hotărâre nr. 50/2018 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea ap. 15, ap.24 şi ap. 24 A, situate în Arad, str. Vasile Goldiş nr.1-3 - iniţiativa primarului. 40 Unanimitate
14. 14 Proiect de hotărâre nr. 55/2018 cu privire la repartizarea unor locuinţe construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, situate în Municipiul Arad - iniţiativa primarului. 41 Unanimitate
15. 15 Proiect de hotărâre nr. 39/2018 privind aprobarea reţelei şcolare a unităţilor de învăţământ de stat şi particular preuniversitar din Municipiul Arad pentru anul şcolar 2018-2019 - iniţiativa primarului. 42 18 voturi pentru
şi 3 consilieri nu au participat la vot
(dna Cismaşiu,
dna Dumitrean
şi dna Stoenescu)
16. 16 Proiect de hotărâre nr. 41/2018 privind aprobarea rezultatului final al concursului, al proiectului de management câştigător şi a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Filarmonicii de Stat Arad - iniţiativa primarului. 43 20 voturi pentru
şi un consilier nu a participat la vot
(dl Bulbuc)
17. 17 Proiect de hotărâre nr. 42/2018 privind aprobarea rezultatului final al concursului, al noului proiect de management câştigător şi a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Teatrul Clasic „Ioan Slavici”- iniţiativa primarului. 44 19 voturi pentru
şi 2 consilieri nu au participat la vot
(dl Bulbuc,
dna Cismaşiu)
18. 18 Proiect de hotărâre nr. 43/2018 privind stabilirea costului mediu de întreţinere/beneficiar şi a categoriilor de venituri luate în calcul la stabilirea venitului lunar pe membru în aplicarea Legii nr. 17/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare - iniţiativa primarului. 45 Unanimitate
19. 19 Proiect de hotărâre nr. 46/2018 pentru stabilirea indemnizaţiei lunare de care beneficiază consilierii locali pentru participarea la şedinţele Consiliului Local al Municipiului Arad - iniţiativa primarului. 46 Unanimitate
20. 20 Proiect de hotărâre nr. 40/2018 privind aprobarea încheierii actului Adiţional nr.1 la contractul de concesiune a serviciului de iluminat public din Municipiul Arad nr. 68575/1/11/2013- iniţiativa primarului. 47 Unanimitate
21. 21 Proiect de hotărâre nr. 58/2018 privind aprobarea Documentaţiei de avizare a lucrărilor de interventii pentru obiectivul de investiţie: „Modernizare instalaţie de nocturnă şi alimentare cu energie electrică, la Stadionul UTA” - iniţiativa primarului. 48 Unanimitate
22. 22 Proiect de hotărâre nr. 51/2018 privind aprobarea documentaţiei Studiului de Fezabilitate revizuit pentru obiectivul de investiţie: „Lucrări de amenajare gazon, instalaţie de încălzire şi instalaţie de irigare Stadionul UTA” - iniţiativa primarului. 49 Unanimitate
23. 23 Proiect de hotărâre nr. 25/2018 privind aprobarea Documentaţiei de avizare a lucrărilor de interventii pentru obiectivul de investiţie: „Demolare construcţii amplasate în Piaţa Solară” - iniţiativa primarului. 50 Unanimitate
24. 24 Proiect de hotărâre nr.23/2018 privind repartizarea excedentului bugetar al municipiului Arad - iniţiativa primarului 51 17 voturi pentru,
1 abţinere
(dl Buruc) şi
3 consilieri nu au participat la vot (dl. Furău,
dna Stoenescu şi dna Cismaşiu)
25. 25 Proiect de hotărâre nr. 24/2018 privind adoptarea Bugetului General de Venituri şi Cheltuieli al municipiului Arad pentru anul 2018 - iniţiativa primarului 52 12 voturi pentru,
8 abţineri (dl Filip,
dl Buruc, dl Furău,
dna Stoenescu,
dl Cheşa,
dl Vărcuş,
dl Ciupe şi
dl Lupaş)
şi 1 consilier nu a participat la vot
(dna Cismaşiu)
26. 26 Proiect de hotărâre nr. 44/2018 privind stabilirea salariilor de bază aferente funcţiilor publice şi contractuale din cadrul familiei ocupaţionale „Administraţie” aplicabile aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - iniţiativa primarului. 53 Unanimitate
27. 27 Proiect de hotărâre nr. 52/2018 privind stabilirea salariilor de bază aferente funcţiilor publice şi contractuale din cadrul familiei ocupaţionale „Administraţie” aplicabile Direcţiei de Asistenţă Socială Arad - iniţiativa primarului. 54 Unanimitate
28. 28 Proiect de hotărâre nr. 53/2018 privind stabilirea salariilor de bază aferente funcţiilor publice şi contractuale din cadrul familiei ocupaţionale „Administraţie” aplicabile Centrului Municipal de Cultură Arad - iniţiativa primarului. 55 Unanimitate
29. Proiect de hotărâre nr. 54/2018 privind stabilirea salariilor de bază aferente funcţiilor din cadrul familiei ocupaţionale „Administraţie” aplicabile Centrului Social Cantina Municipală Arad - iniţiativa primarului. 56 Unanimitate
30. Proiect de hotărâre nr. 26/2018 privind aprobarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerilor de proiecte educative, de tineret şi recreative pentru acordarea de finanţări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005 şi ale Legii nr. 350/2006 - iniţiativa primarului. 57 Unanimitate
31. Proiect de hotărâre nr. 27/2018 privind aprobarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerilor de proiecte culturale pentru acordarea de finanţări nerambursabile, în baza Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 - iniţiativa primarului. 58 Unanimitate
32. Proiect de hotărâre nr. 28 /2018 privind aprobarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanţări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Sportul pentru toţi” - iniţiativa primarului. 59 Unanimitate
33. Proiect de hotărâre nr. 29/2018 privind aprobarea documentaţiei pentru elaborarea şi prezentarea propunerilor de proiecte pentru acordarea de finanţări nerambursabile, în baza Legii nr. 350/2005, în cadrul programului sportiv de utilitate publică ”Promovarea sportului de performanţă” - iniţiativa primarului. 60 Unanimitate
34. Proiect de hotărâre nr. 47/2018 privind desemnarea unor membri ai consiliului local în comisiile de evaluare a proiectelor culturale, sportive şi de tineret, pentru acordarea de finanţări nerambursabile din bugetul local pentru anul 2018, precum şi în comisiile de soluţionare a contestaţiilor - iniţiativa primarului. 61 Vot secret
(Art. 1 - majoritatea de voturi şi 5 consilieri nu au participat la vot - dl Bulbuc, dna Cismaşiu, dl Boca, dna Naaji, dna Dumitrean;
Art. 2 - majoritatea de voturi şi 1 consilier nu a participat la vot – dl. Szabo)
35. Aprobarea proceselor-verbale ale şedinţelor anterioare ale Consiliului Local al Municipiului Arad. 62 20 pentru şi 1 abţinere (dl. Ciupe)
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ
Ionel BULBUC Contrasemnează pentru legalitate
SECRETARUL MUNICIPIULUI ARAD
Lilioara STEPANESCU