MINUTA Şedinţei Consiliului Local al Municipiului ARAD din data de 31-05-2005
M I N U T A
şedinţei extraordinare din data de 31.05.2005
Recomandăm vizualizare pdf!
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 31 mai 2005, au fost prezenţi 22 de consilieri. A absentat domnul consilier Manta Florin Virgil (concediu odihnă). Preşedinte de şedinţă a fost domnul consilier Ovidiu Marian.
Au participat:
-din partea Primăriei Municipiului Arad:dl. Gheorghe Falcă, primar, dl. Bognar Levente, viceprimar, dl Betegh Ladislau (şef Serviciu Juridic, delegat pentru secretar), dna Claudia Macra-director Direcţia Comunicare, dl. Marian Teodor-şef Serviciu Investiţii, dna Florica Popa-şef Serviciu Administrare Patrimoniu, dl. Valer Mărginean-referent Serviciu Coordonare, Control, dra Radu Carmen-director economic la Serviciul Public „Direcţia de Dezvoltare şi Asistenţă Comunitară”, dna Daniela Andreica-consilier Activităţi Culturale, dna Mariana Bociort-consilier în cadrul aceluiaşi serviciu, dna Lilioara Stepanescu-şef Serviciu Administraţie Publică Locală, draFlorentina Simina-consilier juridic, dra Mirela Boroica-referent specialitate în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
-reprezentanţi ai agenţilor economici de sub autoritatea Consiliului Local: dl. Aurel Damian – director SC RECONS SA;
-presă: dra Sorina Ambruş–Ziarul „Adevărul”, dl. Wiesl Ioan-„Rompres”, dra Adriana Barbu-„Agenda Zilei”, dra Andreea Dineţ, dra Simona Mazăre-Ziarul „Observator”, dna Daciana Cordoş, dl. Ciprian Boiţiu-„Realitatea”, „Europa FM”, dl. Cosmin Mihuţa, cotidianul „Adevărul”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 27.05.2005, a Dispoziţiei nr.810/26.05.2005 a Primarului Municipiului Arad, precum şi prin intermediul presei (transmis presei în data de27.05.2005).
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin înmânarea fiecărui consilier, în ziua de 27.05.2005, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, ordinea de zi. Copii ale documentelor înscrise pe ordinea de zi au fost înmânate, de asemenea, consilierilor, în data de 27.05.2005.
Preşedintele şedinţei, dl. consilier Ovidiu Marian, constatând că şedinţa este legal constituită, în conformitate cu cerinţele prevăzute de lege în ceea ce priveşte organizarea şi desfăşurarea şedinţelor Consiliului Local, a declarat şedinţa deschisă. Şedinţa a fost precedată de şedinţa comisiilor reunite, pentru dezbaterea a două din cele 5 proiecte de pe ordinea de zi aprobată (pct.3 şi 4).
În continuare, am consemnat următoarele: Dl. primar a propus suplimentarea ordinii de zi cu trei proiecte:
a).-Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la SC RECONS SA
b).-Proiect de hotărâre privind modificarea contractului-cadru pentru reprezentanţii Consiliului Local, mandataţi să reprezinte interesele municipiului Arad în Adunarea Generală a Acţionarilor la societăţile comerciale de sub autoritatea Consiliului Local. .
S-au înregistrat 18 voturi pentru, 3 împotrivă (dl. Popa, dl. Voicu, dna Borza)
şi o abţinere (dl.Edeleni).22 consilieri prezenţi
c).– Proiect privind parcelarea şi apartamentarea unor imobile.
Unanimitate.
Dl. primar a supus la vot următoarea
Ordine de zi
1.-Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului general al municipiului Arad pentru anul 2004-iniţiativa primarului
2.-Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iunie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile Ordinului 290/609/2003-iniţiativa primarului.
3-.Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de mandat-cadru pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale aprobat prin Hotărârea nr. 323/29.09.2004-iniţiativa primarului.
4.-Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Arad în AGA SC Recons sa Arad-iniţiativa primarului.
5.-Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile-iniţiativa primarului.
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi).
1
Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetului general
al municipiului Arad pentru anul 2004
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
2
Proiect de hotărâre privind aprobarea listelor aferente lunii iunie 2005 cu beneficiarii de gratuităţi pe mijloacele de transport în comun în municipiul Arad în conformitate cu prevederile
Ordinului 290/609/2003
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv cu unanimitate de voturi. (22 consilieri prezenţi).
3
Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de mandat-cadru pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale aprobat prin Hotărârea nr. 323/29.09.2004
S-a analizat şi votat după punctul 4.
4
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Arad în AGA SC Recons SA Arad
1.S-a formulat o propunere de amânare a proiectului de hotărâre (domnul consilier Popa), propunere care a fost respinsă. S-au înregistrat 7 voturi „pentru” amânare (dl.Popa, dl.Voicu, dna Borza, dl.Edeleni, dnaBraica, dl.Curta, dl.Dolha) şi 15 voturi „împotriva” amânării – 22 consilieri prezenţi.
2 Domnul consilier Voicu a formulat următorul amendament referitor la textul care trebuie introdus în cadrul alineatului 1: – „Consiliul Local al Municipiului Arad ia act de renunţarea acţionarilor SC Proiect, Sc Filip, Sc Zărandul, SC Leodor, SC Coturnix la acţiunile subscrise ca urmare a majorării capitalului social, aprobată de Adunarea Generală a Acţionarilor în data de 3.02.2005 şi de cererea acestora de restituire a sumelor subscrise”. Amendamentul a fost aprobat cu 18 voturi „pentru” şi 4 „abţineri”(dl.Popa, dl. Curta, dna Braica, dna Borza)(22 consilieri prezenţi).
Hotărârea, în ansamblu, a fost aprobată cu 16 voturi „pentru”, 5 „împotrivă” (dlPopa, dna Borza, dl.Curta, dl. Edeleni, dna Braica) şi o „abţinere”(dl. Dolha) (22 consilieri prezenţi).
3
Proiect de hotărâre privind modificarea contractului de mandat-cadru pentru reprezentanţii Consiliului Local al Municipiului Arad în adunările generale ale acţionarilor societăţilor comerciale aprobat prin Hotărârea nr. 323/29.09.2004
Hotărârea, a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu 17 voturi „pentru”, 4 „împotrivă”(dl.Popa, dl. Edeleni, dna Borza, dna Braica), 1 „abţinere” (dl.Curta)(22 consilieri prezenţi).
4
Proiect de hotărâre privind acordarea unui mandat special reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Arad în AGA SC Recons sa Arad
S-a votat, a se vedea mai sus!
5
Proiect de hotărâre privind parcelarea sau apartamentarea unor imobile proprietatea Statului Român, situate în municipiul Arad
Hotărârea a fost adoptată în varianta prezentată de executiv, cu unanimitate de voturi (22 consilieri prezenţi)
Diverse
La acest punct, s-au consemnat următoarele solicitări şi informări:
1
Dl. primar:-O să apelez săptămâna viitoare la Comisia de buget-finanţe şi la comisia juridică. Acordul de contract cu BERD-ul să fie mai mult timp la cele două comisii, el este într-o fază finală şi trebuie să-l dezbatem împreună. Mulţumesc.
2
Dl. Moisescu C:-Aş avea o propunere. Ştiu că a existat în celelalte mandate obişnuinţa de a invita directorii de regii, cele subordonate primăriei, să participe la şedinţele de consiliu. Cred că ar fi, de asemenea bine, ca, măcar o dată la trei luni, trimestrial, aceşti directori să poată veni în faţa consiliului cu un raport de activitate, să ştim şi noi, să fim cât de cât mai bine informaţi de ceea ce se petrece în regiile subordonate primăriei. Aceasta este propunerea mea.
Dl. Marian O:-Conform hotărârii Consiliului Local, ei sunt chiar obligaţi să participe la şedinţele ordinare ale Consiliului Local şi să prezinte raportul de activitate pentru luna premergătoare participării lor la şedinţe. O să rugăm executivul primăriei să insiste asupra acestui aspect şi a reveni asupra hotărârii pentru aplicarea ei în totalitate.
3
Dl. primar:-O să mai primiţi o invitaţie pentru data de 10 iunie la recepţia lucrării de infrastructură tramvai în Zona Industrială, recepţia PIU-lui şi apoi, o întâlnire cu cei care au construit.
Cu aceasta, şedinţa s-a încheiat.