ACTUALIZARE PLAN URBANISTIC GENERAL AL MUNICIPIULUI ARAD
Planul Urbanistic General (P.U.G.) este o documentaţie care are atât caracter director și strategic cât şi caracter de reglementare şi reprezintă principalul instrument de planificare operaţională, constituind baza legală pentru realizarea programelor şi acţiunilor de dezvoltare ale unei localităti.
Scopul principal al P.U.G. - ului este utilizarea raţională şi echilibrată a terenurilor necesare funcţiunilor urbanistice ca deziderat al dezvoltării durabile a localităţilor.
În contextul noii legislaţii privind amenajarea teritoriului şi urbanismul - Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulteioare, fiecare unitate administrativ - teritorială are obligaţia să îşi actualizeze la maximum 10 ani Planul urbanistic general în funcţie de evoluţia previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali şi a necesităţilor locale.
Prin actualizarea Planului urbanistic general al Muncipiului Arad, se vor stabili pe baza analizei multicriteriale a situaţiei existente, obiectivele, acţiunile şi măsurile de dezvoltare ale municipiului pe o perioadă de 10 ani. Se vor lua în considerare noile cerinţe pe care trebuie să le satisfacă Municipiul Arad în noua sa postură de oraş european şi poartă de intrare/ieşire a României în spaţiul european.
Iniţiator:
MUNICIPIUL ARAD, JUDEŢUL ARAD
Elaborator:
S.C. ICEBERG S.R.L.,
Cu sediul în localitatea Berini, nr. 178,
Comuna Sacoşul Turcesc, Jud. Timiş
ETAPELE DE ELABORARE/ACTUALIZARE A DOCUMENTAŢIEI PUG ŞI RLU PENTRU MUNICIPIUL ARAD
PLAN URBANISTIC GENERAL AL MUNICIPIULUI ARAD