Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 05-04-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Hotel, str. Byron, FN, Arad - beneficiar SC GIL TRANS SRL Arad, proiectant SC ARTNOVA SRL, proiect nr. 52/2005 - iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de joi, 06.04.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Hotel, str. Byron, FN, Arad - beneficiar SC GIL TRANS SRL Arad, proiectant SC ARTNOVA SRL, proiect nr. 52/2005 - iniţiativa primarului.
Până la data de 19.04.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 06.04.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
S.C. “ARTNOVA” S.R.L.
A.R.A.D.
CUI. R 8610888
Str. Lucian Blaga nr. 17
Tel / fax. 283 711 Proiect nr
Faza.
Den. pr
Beneficiar 52/2005
P.T.
Hotel str. Byron. Fn Arad .
S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
NR. CONTRACT 52/2005
FAZA P.U.D.
DENUMIRE PROIECT HOTEL STR. BYRON. FN ARAD
BENEFICIAR S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
PROIECTANT ARHITECTURĂ S.C. ARTNOVA S.R.L. ARAD
CONŢINUT DOCUMENTAŢIE PLAN URBANISTIC DE DETALIU
S.C. “ARTNOVA” S.R.L.
A.R.A.D.
CUI. R 8610888
Str. Lucian Blaga nr. 17
Tel / fax. 283 711 Proiect nr
Faza.
Den. pr
Beneficiar 52/2005
P.T.
Hotel str. Byron. Fn Arad .
S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
Întocmirea documentaţiei:
PROIECTANT ARHITECTURĂ S.C. ARTNOVA S.R.L. ARAD
Şef proiect - Arh. FEIER RODICA
Proiectanţi arhitectură:
Arh. FEIER RODICA
INSTALAŢII TERMICE ŞI VENTILAŢIE - ING POPESCU MIHAI
INSTALAŢII SANITARE - TH. FERENŢI VERONICA
INSTALAŢII ELECTRICE ING. SĂCUI MIRCEA
S.C. “ARTNOVA” S.R.L.
A.R.A.D.
CUI. R 8610888
Str. Lucian Blaga nr. 17
Tel / fax. 283 711 Proiect nr
Faza.
Den. pr
Beneficiar 52/2005
P.U.D.
Hotel str. Byron. Fn Arad .
S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
FAZA PLAN URBANISTIC DE DETALIU
PIESE SCRISE
1. FOAIE DE TITLU pag. 1
2. FIŞĂ DE RESPONSABILITĂŢI pag. 2
3. BORDEROU pag. 3
4. MEMORIU pag. 4
5. LISTA ANEXE, AVIZE ŞI ACORDURI pag. 8
6. ANEXE, AVIZE ŞI ACORDURI CONF. LISTA pag. 10
PIESE DESENATE
1. SITUAŢIA EXISTENTĂ -01 A
2. REGLEMENTĂRI URBANISTICE -02 A
3. REGLEMENTĂRI EDILITARE -03 A
4. OBIECTIV DE UTILITATE PUBLICĂ -04 A
Întocmit:
arh. FEIER RODICA
S.C. “ARTNOVA” S.R.L.
A.R.A.D.
CUI. R 8610888
Str. Lucian Blaga nr. 17
Tel / fax. 283 711 Proiect nr
Faza.
Den. pr
Beneficiar 52/2005
P.U.D.
Hotel str. Byron. Fn Arad .
S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
1. INTRODUCERE
1.1. DATE DE RECUNOAŞTERE A INVESTIŢIEI
• DENUMIRE PROIECT. HOTEL STR. BYRON. FN ARAD .
• BENEFICIAR: S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
• NR. PROIECT 52/2005
• AMPLASAMENT: HOTEL STR. BYRON. FN ARAD .ARAD
• PROIECTANT: S.C. ARTNOVA S.R.L. ARAD
• DATA ELABORĂRII PROIECTULUI martie 06
1.2. OBIECTUL STUDIULUI
Obiectul proiectului este elaborarea soluţiei urbanistice, pentru construirea unui hotel de trei stele, în vederea obţinerii a aprobării de către Consiliului Local al municipiului Arad. Planul urbanistic aprobat este necesar pentru, trecerea la elaborarea documentaţiei tehnico economice, în baza căreia beneficiarul urmează să solicite eliberarea autorizaţiei de construire.
Amplasamentul lucrării este situat în zona Micălaca, pe str. Byron, în localitatea Arad.
Terenul intravilan pe care se va construi viitoarea investiţie, este proprietatea privată beneficiarului, achiziţionat în scopul realizării prezentei investiţii.
Proiectul s-a întocmit în conformitate cu contractul încheiat între beneficiar şi proiectant având ca obiect, proiectarea unui hotel.
Investitorul îşi propune desfăşurarea unei activităţi în domeniul hotelier în oraşul Arad şi prin care se vor asigura un număr de 20 de locuri de muncă.
Lucrarea are la bază Certificatul de urbanism, nr. 2609 din 12 oct. 2005, eliberat de Primăria oraşului Arad
Prezenta documentaţie a fost elaborată în vederea modificării datelor tehnice referitoare la hotelul care urmează a se construi pe amplasament.
2. ÎNCADRAREA ÎN ZONĂ
2.1. CONCLUZII DIN DOCUMENTAŢII DEJA ELABORATE
2.1.1. Situarea obiectivului în cadrul localităţii
Hotelul se va realiza pe un teren situat în cartierul Micălaca pe str. Byron în intravilanul localităţii Arad, la adresa str. Byron FN în apropierea străzii Calea Radnei.
Terenul face parte din teritoriul intravilan al oraşului Arad, folosinţa actuală fiind teren viran.
2.1.2. concluziile studiilor de fundamentare
Investiţia nu a necesitat întocmirea de studii de fundamentare în afara studiului geotehnic şi a ridicării topografice. Concluziile studiului geotehnic sunt tratate la pct. 2.7.
2.1.3. Prescripţii şi reglementări din documentaţiile de urbanism aprobate
Pentru stabilirea condiţiilor de amplasament s-au studiat următoarele documentaţiile de urbanism aprobate
- Planul urbanistic general pentru oraş Arad şi regulamentul aferent UTR nr 29 care specifica caracterul zonei cu destinaţia de funcţiuni complementare zonei de locuit : spaţii comerciale şi servicii.
- Planul urbanistic de detaliu nr. 34009 – Staţie distribuţie carburanţi, str. Calea Radnei nr. 16 Arad, beneficiar SC XXXOIL SRL
2.2. CONCLUZII DIN DOCUMENTAŢII ELABORATE CONCOMITENT CU P.U.D.
Planul urbanistic de general care specifica caracterul zonei cu destinaţia de funcţiuni complementare zonei de locuit : spaţii comerciale şi servicii si se solită studii PUD pentru zona studiată.
3. SITUAŢIA EXISTENTĂ
3.1. ACCESIBILITATE LA CĂILE DE COMUNICAŢIE
Incinta destinata hotelului este accesibilă atât din str. Byron cat si din strada paralela cu Calea Radnei fiind amplasat la intersecţia dintre cele doua străzi.
In prezent, terenul destinat construcţiilor este liber de sarcini.
Din punct de vedere nivelitic , terenul este destul de plat, la cote cu circa 50-70 cm sub cota existenta pe străzilor existente.
In zona, în sudul amplasamentului, exista un drum carosabil amenajat cu îmbrăcăminte permanentă cu structura de tip rigid ( îmbrăcăminte de beton ) care se desfăşoară aproape paralel cu drumul din Calea Radnei si unul perpendicular pe acesta respectiv str. Byron.
Distanta dintre drumul paralel cu Calea Radnei şi amplasamentul studiat este de aprox. 32,50m, lotul fiind situat pe str. Byron colţ cu drumul de acces la blocul 102.
Drumul de acces existent se va utiliza pentru deservirea obiectivului propus, acesta făcând legătura incintei cu strada din blocurile şi locuinţele existente.
Acesta este o stradă de categoria a IV ( 2 benzi de circulaţie cu lăţimea totala 6,50m) care face parte din trama stradală a municipiului Arad. Pentru acces se vor utiliza ambele străzi.
In prezent aceste artere de circulaţie prezintă îmbrăcăminte rutiera de tip rigid, în stare destul de buna.
3.2. SUPRAFAŢA OCUPATĂ, LIMITE ŞI VECINĂTĂŢI
Soluţia de organizare funcţională a terenului este condiţionată de forma terenului disponibil aproape dreptunghiular cu front de 27,50 m şi adâncime de 21,02 m pe având suprafaţa totală de 574,0 mp..
Zonele de amplasament de la Nord la Sud în cadrul zonei studiate sunt:
- Staţie de distribuţie carburanţi, drum de categoria IV, trotuar, terenul beneficiarului SC Gil Trans SRL, teren viran cu garaje provizorii amplasate în front discontinuu.
Zonele de amplasament de la Est la Vest în cadrul zonei studiate sunt:
- Blocuri locuinţe P+6 nivele, spaţiu verde, stradă carosabilă, teren - S.C. Gil Trans SRL., limită proprietate, spaţiu verde, trotuar, str. Severin..
În prezent terenul destinat construcţiilor este liber de sarcini pe el existând doar vegetaţie pitică.
3.3. SUPRAFAŢA DE TEREN CONSTRUITĂ ŞI SUPRAFEŢE DE TEREN LIBERE
Terenul actual nu este ocupat de construcţii, fiind utilizat ca teren viran.
3.4. CARACTERUL ZONEI
Zona actualmente şi conform prevederilor P.U.G. are caracter de zona de unităţi de complementare zonei de locuinţe – comerţ şi prestări servicii.
3.5. DESTINAŢIA CLĂDIRILOR EXISTENTE
Nu este cazul
3.6. TIPUL DE PROPIETATE ASUPRA TERENURILOR, SUPRAFEŢE OCUPATE
În cadrul zonei studiate există terenuri ce se încadrează în trei categorii de proprietate:
- Zona străzii - domeniu public de interes local
- Rigole, canale deschise - domeniu public de interes local
- Terenul cu destinaţia Staţie de distribuţie carburanţi- proprietate privată a Consiliului Local concesionată.
- Terenul destinat unităţii propuse este proprietatea privată a beneficiarului, - achiziţionat de beneficiar în scopul realizării prezentei investiţii.
- Terenurile învecinate – proprietate privata
- Teren studiat are extras C.F. nr. 2479 Micălaca nr. top. 2468/662/1.1-2/4;2467/662/b/1/3;2468/662/2.2467/662/b/2, cu suprafaţa de 574 mp.
Actele de proprietate sunt cuprinse în anexe sunt următoarele:
3.7. CONCLUZIILE STUDIULUI GEOTEHNIC
Din analiza studiului geotehnic rezultă următoarele :
Amplasamentul aparţine Câmpiei de Vest, având un aspect plan orizontal şi stabilitatea generală asigurată.
Stratificaţia terenului evidenţiată în urma a 2 foraje efectuate este:
- Umpluturi, până la adâncimi de 1.80 m.
- În continuare, s-a interceptat un complex argilos prăfos cafeniu gălbui plastic consistent
- Apa subterană a fost interceptată în zonă cu ocazia executării forajelor, la adâncimea de 3.20 m.
- Se prevede un regim ascensional până la adâncimea de – 1.70m faţă de terenul natural.
Adâncimea de îngheţ - dezgheţ conf. STAS 6054-77 este de 0,80 m.
3.8. ACCIDENTE DE TEREN
În conformitate cu ridicare topografică a zonei se poate observa diferenţa de nivel, în cadrul zonei studiate, astfel : în partea de sud, terenul este situat în medie cu 0,50 m mai ridicat decât în partea de nord.
3.9. ADÂNCIMEA APEI SUBTERANE
- Apa subterană a fost interceptată în zonă cu ocazia executării forajelor, la adâncimea de 3.20 m.
- Se prevede un regim ascensional până la adâncimea de – 1.70m faţă de terenul natural.
3.10. PARAMETRI SEISMICI
Conform zonării seismice după Normativul P 100-92, situl se încadrează în zona “D” (Ks = 0,16; Tc = 1,0sec.)
3.11. ANALIZA FONDULUI CONSTRUIT EXISTENT(ÎNĂLŢIME, SCARĂ, STARE ETC.)
Pe terenul propus pentru amplasarea unităţii, în imediata apropiere spre nord, există, o staţie de distribuţie carburanţi în construcţie cu regim de înălţime parter, iar în partea sudică terenul este construit discontinuu şi relativ aleatoriu cu corpuri de garaje metalice –construcţii provizorii.
Pe frontul stradal existent pe str. Calea Radnei, se află amplasate de la est la vest – Magazin comercial Supermarket Maxim cu spaţii de cazare cu nivel de construire de P+2 , grădiniţa existentă – o clădire cu regim de înălţime pe parter cu învelitoare tip şarpantă, iar înspre vest se află amplasate blocurile de locuinţe cu regim descrescător de la P+6 la P+4 nivele.
Construcţie existentă cu regim de înălţime pe parter au înălţimea de 8,00 m, iar blocurile de locuinţe au înălţimea de aprox. 21m.
Pe terenul amplasat în nord se află o zonă verde în stare foarte proastă.
3.12. ECHIPARE EXISTENTĂ
Terenul propriu zis al unităţii propuse nu este echipat din punct de vedere al reţelelor edilitare.
În zona amplasamentului situaţia echipării edilitare se prezintă după cum urmează:
Alimentare cu apă
În prezent zona de amplasament a obiectivului de investiţie propus a se realiza, dispune de reţele de alimentare cu apă, acesta fiind un teren liber aflat în intravilanul localităţii.
În apropierea amplasamentului, respectiv la limita zonei, există reţea de alimentare cu apă, aflată în administrarea R.A. APĂ- CANAL ARAD.
Canalizarea menajeră şi pluvială
În zona de amplasament a obiectivului de investiţie propus a se realiza dispune de instalaţii de canalizare menajeră şi pluvială acesta fiind un teren liber aflat în intravilanul localităţii.
În apropierea amplasamentului, există o reţea de canalizare menajeră şi de canalizare pluvială la care se pot realiza racorduri.
Alimentare cu energie electrică
Zona studiată este alimentată cu energie electrică printr-o linie electrică subterana de 20 Kv, Posturile de transformare din zonă sunt zidite şi sunt amplasate să deservească distinct consumatorii din zonă.
Telefonie, telecomunicaţii
Pe amplasamentului unităţii propuse, există o linii de telecomunicaţie conform avizului ROMTELECOM.
4. REGLEMENTĂRI
4.1. OBIECTIVE NOI SOLICITATE PRIN TEMA PROGRAM
Proiectul prevede realizarea următoarelor obiecte-clădiri şi utilităţi:
1. Clădire hotel cu spaţii de alimentaţie publică la parter cu cuprinzând următoarele spaţii funcţionale :
La subsol - Spaţii depozitare pentru restaurat, preparări birou, vestiare cu gr. sanitare pentru angajaţi, centrală termică, staţie de pompare incendiu, spălătorie şi subsol adăpost apărare civilă. La subsol se va amenaja un adăpost de protecţie civilă.
La Parter se va amplasata un restaurant cu capacitatea de 80 de locuri care va deservi atât pe clienţii hotelului cât şi persoane din exterior cu toate anexele necesare funcţionării.
Intrarea personalului care deserveşte spaţiul restaurantului se va realiza în zona secundară prin spatele hotelului.
Etajul I – spaţiile de cazare sunt realizate la nivel de confort de trei stele. La nivelul etajului I structura de repartiţie este următoarea: 8 camere de 2 persoane şi două apartamente.
Etajul II, III - Spaţiile de cazare sunt realizate identic pe fiecare nivel în ceea ce priveşte structura de repartiţie respectiv: câte 8 camere pentru două persoane. Fiecare cameră are acces de pe coridorul comun şi este compus dintr-o cameră cu grup sanitar propriu şi un hol de acces. Camerele vor fi utilate cu toate dotările necesare unei bune funcţionări.
La mansardă s-a prevăzut un apartament pentru managerul hotelului şi camera de curăţenie pentru personal. La mansardă se va ocupa spaţiul cu două camere şi un apartament pentru managerul hotelului.
2. Accese carosabile şi pietonale la drumurile publice din zonă. A c =95 mp
3. Racorduri edilitare, reţele de incintă: alimentare cu apă şi energie electrică, canalizare menajeră şi pluvială, hidranţi de incendiu.
4. Spaţii verzi, jardinere amplasate în imediata apropiere a terasei şi plantaţii de protecţie ocupă o suprafaţă de 50,0 mp
5. Platforme şi parcări pentru 5 maşini: platforme betonate şi dalate A c =75 mp
6. Racorduri edilitare, reţele de incintă: alimentare cu apă şi energie electrică, canalizare menajeră şi pluvială, hidranţi de incendiu.
1. SOLUŢII TEHNICE PROPUSE ÎN PROIECT:
4.2. CONSTRUCŢII - ARHITECTURĂ
Soluţia funcţional-dimensională, este în conformitate cu tema de proiectare stabilită de comun acord între beneficiar şi proiectant.
1. Hotel cu spaţii de alimentaţie publică la parter, nr de nivele S+P+3+M - învelitoare tip şarpantă cu acoperire din materiale bituminoase.
Clădirea hotelului are o structură de cadre şi planşee din beton armat cu compartimentări din zidărie de BCA s-au pereţi de gips carton, cu diafragme de zidărie la nivelele superioare şi învelitoare tip şarpantă din lemn.
Acoperişul va avea învelitoare cu materiale bituminoase cu pantă de 20%, cu scurgere la jgheaburi şi burlane.
2. Platforme şi parcări pentru 5 maşini: platforme betonate şi dalate
3. Platforme şi alei carosabile, - betonate pentru circulaţii în incinta societăţii şi racordul acesteia la reţeaua urbana de circulaţie.
4. Accese carosabile şi pietonale la drumurile publice din zonă.
5. Racorduri edilitare, reţele de incintă: alimentare cu apă şi energie electrică, canalizare menajeră şi pluvială, hidranţi de incendiu.
6. Spaţii verzi, jardinere amplasate în imediata apropiere a terasei şi plantaţii de protecţie ocupă o suprafaţă de 574,0 mp
4.3. FUNCŢIONALITATEA, AMPLASAREA, ŞI CONFORMAŢIA CLĂDIRILOR
Amplasarea şi funcţionalitate construcţiilor propuse sunt în concordanţă cu tema de proiectare şi nevoile locale de derulare a investiţiei. Funcţiunea principală a parcelei va fi cea de dotare turistică. Hotelul prevăzut va avea un număr maxim de 30camere, cu spaţii de alimentaţie publică la parter şi spaţii de depozitare la subsol.
Clădirea hotelului va avea, înălţimea minimă la cornişă de12,15 m şi înălţimea maximă de 17,65 m. .
A. constr. = 354,00 mp clasa de importanţă III
A desf. = 1753,80 mp categoria de importanţă C
A utilă = 1490,73 mp grad de rezistenţă la foc I
H cornişă = 12,15 m
Clădirile proiectate au o structură de cadre din beton armat şi planşee de beton armat peste subsol, parter şi etaje, cu învelitoare din materiale bituminoase cu pantă de 31%, cu scurgere la jgheaburi şi burlane exterioare şi cu învelitoare tip terasă.
• Închiderea perimetrală se realizează din: - zidărie de blocuri B.C.A. cu grosimea de 25cm, placate cu termoizolaţie de polistiren expandat de 5 cm , iar golurile sunt prevăzute cu uşi şi ferestre din tâmplărie lemn şi de aluminiu cu geam termopan
• Compartimentările se execută parţial din zidării din cărămidă plină. cu grosimea de 25-12,5 cm, din ziduri de ghips carton
• Finisajele interioare şi exterioare sunt cele obişnuite:
4.4. PRINCIPII DE COMPOZIŢIE, PENTRU REALIZAREA OBIECTIVELOR NOI
- DISTANŢE
Construcţiile se vor amplasa pe aliniamente situate la distanţa de 14,00 m faţă de blocul amplasat pe str. Byron, la 11,70 m distanţă faţa de incinta staţiei de distribuţie carburanţi, şi minimul de 0,50 m faţă de perimetrul incintei estice.
- ACCESE PIETONALE ŞI AUTO
Accesul auto se va avea din reţeaua stradală existentă.
- ACCESE UTILAJE PENTRU STINGEREA INCENDIILOR
Pentru accesul utilajelor de stingere a posibilelor incendii, se va avea din reţeaua stradală existentă-
4.5. INTEGRAREA ŞI AMENAJAREA NOILOR CONSTRUCŢII ŞI ARMONIZAREA CU CELE EXISTENTE
Integrarea şi amenajarea noilor construcţii şi armonizarea cu cele existente în zonă, se va realiza prin materialele utilizate şi prin regimul de înălţime propus, înălţimea tuturor construcţiilor din imediata apropiere având de la 6,00m la 13,50 m
4.6. PRINCIPII DE INTERVENŢIE ASUPRA CONSTRUCŢIILOR EXISTENTE
Nu se propun intervenţii la construcţii existente.
4.7. MODALITĂŢI DE ORGANIZARE ŞI ARMONIZARE CU CELE EXISTENTE
Datorită caracterului zonei, armonizarea şi organizarea cu construcţiile existente, este realizat prin subiectul temei de proiectare, acestea venind în continuarea şi completarea spaţiilor existente, în zonă.
4.8. PRINCIPII ŞI MODALITĂŢI DE INTEGRARE ŞI VALORIFICARE A CADRULUI NATURAL ŞI DE ADAPTARE A SOLUŢIILOR DE ORGANIZARE LA RELIEFUL ZONEI
Amplasarea obiectivelor în cadrul sitului, s-a realizat luând în calcul cadrul natural al amplasamentului, forma terenului, micile denivelări existente pe sit, amplasarea terenului în raport cu localitate, poziţia acestuia faţă de principalele repere ale zonei, respectiv: construcţiile de pe Calea Radnei, existente sau în curs de realizare.
Propunerea vizează realizarea în trepte a hotelului cu regim de înălţime diferit pentru a se realiza o trecere de la clădirile cu regim mic de înălţime la cele cu regim de înălţime mare.
4.9. CONDIŢII DE INSTITUIRE A REGIMULUI DE ZONĂ PROTEJATĂ ŞI CONDIŢIONĂRI IMPUSE DE ACESTA
Zona studiată nu prezintă un caracter special din punct de vedere al faunei, vegetaţiei, sau a construcţiilor existente pentru a fi impuse condiţii speciale de protecţie.
4.10. SOLUŢII PENTRU REABILITAREA ECOLOGICĂ ŞI DIMINUAREA POLUĂRII
Pentru a se evita poluarea mediului ambiant, hotelul va avea flux tehnologic ecologic, de la descărcare - depozitare şi până la livrarea produselor şi în cele ce privesc evacuarea reziduurilor menajere şi a celor rezultate în urma proceselor tehnologice, depozitarea şi evacuarea gunoiului.
Îndepărtarea acestora din urmă se va realiza periodic, în baza unui contract de salubritate dintre beneficiar şi o firmă abilitată de a efectua astfel de servicii.
Vor fi respectate Normele de igienă privind mediul de viaţă al populaţiei şi Normele de protecţia muncii în vigoare.
4.11. PREVEDEREA UNOR OBIECTIVE PUBLICE ÎN VECINĂTATEA AMPLASAMENTULUI
În P.U.D. prezent nu au fost propuse spre a fi realizate alte obiective decât cele propuse în zona studiată.
4.12. SOLUŢII PENTRU REABILITAREA ŞI DEZVOLTAREA SPAŢIILOR VERZI
Caracterul iniţial al zonei este de teren viran. Prin construirea unităţii, spaţiile verzi plantate, precum şi plantaţiile de aliniament, propuse pe limita interioară a incintei, vor avea un caracter de reabilitare ecologică, cu diminuarea poluării realizate prin mişcările de aer, existente. Spaţiul liber dintre construcţii, terase şi platforme, va fi plantat cu arbori şi arbuşti caracteristice zonei de deal în care se încadrează situl studiat.
4.13. PROFILURI TRANSVERSALE CARACTERISTICE
Terenul în cadrul zonei studiate este relativ plan. Profilul transversal caracteristic (1-1) este cuprins în planşa nr. 02 - Reglementări.
4.14. LUCRĂRI NECESARE LA SISTEMATIZAREA VERTICALĂ
In situaţia de viitor pentru realizarea obiectivului propus pe amplasament lucrările de sistematizare verticala se vor referi la :
- decapare si îndepărtare strat vegetal de pe toata suprafaţa incintei
- nivelări si umpluturi
- taluzări
Stratul vegetal in grosime de 0,80 m se impune a fi îndepărtat si înlocuit cu pământ corespunzător stasurilor si caietelor de sarcini sau cu balast.
Decaparea stratului vegetal si depozitarea acestuia se vor realiza astfel încât sa poată fi recuperat si repus in circuitul agricol.
Lucrările de sistematizare verticala au ca scop crearea unei platforme unitare la cote foarte apropiate de cotele existente pe drumul de pământ la care se va racorda incinta. De aceea se impun lucrări de săpătura pentru îndepărtarea strat vegetal , umplutura de circa 0,5 m , nivelări, taluzări, etc toate executate in cea mai mare parte mecanizat, dar si manual in locurile greu accesibile.
4.15. REGIMUL DE CONSTRUIRE
- ALINIEREA CONSTRUCŢIILOR
Limitele terenului propus pentru realizarea investiţiei sunt limitele proprietăţii, conf. extras C.F. Se păstrează alinierea împrejmuirii la limita de proprietate.
Aliniament obligatoriu pentru construcţii:
Construcţiile se vor amplasa pe aliniamentul situat la distanţa de min. 4,00 m faţă de limita de proprietate din str. Byron şi la 2,35 m pe direcţia perpendiculară pe aceasta şi la 0,50 m faţa de limita de proprietate din limita de proprietate dinspre str. Severin.
- ÎNĂLŢIMEA CONSTRUCŢIILOR
Obiectivele propuse vor fi clădiri subsol, parter, parter +3nivele +mansardă cu înălţimea la cornişă H.max. de 12,00 m şi înălţime totală H.max. =17,50 m.
- PROCENTUL DE OCUPARE A TERENURILOR
Folosinţa principală propusă a terenului este: producţie şi prestări servicii.
Suprafaţa teren =574 mp
Procent de ocupare conf L-50/91 P.O.T.= %
Gradul de ocupare - conform STAS 7468-80,
G = So/Si - al terenului incintei existent:
G = 0 % propus: G realizat. = 74,75 % rotund 75%
- COEFICENTUL DE UTILIZARE A TERENURILOR
Coeficentul de utilizare a terenului C.U.T. = 3,05%
4.16. ASIGURAREA UTILITĂŢILOR
Alimentare cu apă
Prin documentaţia de faţă se propune alimentare cu apă rece potabilă, apă pentru prepararea apei calde menajere şi apă pentru stins incendii din sistemul de alimentare cu apă al oraşului Arad conform Avizului de Principiu emis de RAAC. Arad.
Alimentarea cu apa rece a clădirii se va face de la reţeaua stradala de apa potabila, existentă în zonă, printr-un branşament din ţeava de polietilena, PE HD 100 Dn. 63 mm, în lungime de 20 m. pozată subteran sub adâncimea de îngheţ a solului, de la conducta de distribuţie existentă până la amplasamentul obiectivului.
Conducta de apă se va poza pe un strat de nisip de 10 cm, la aproximativ 1,00 m adâncime şi va fi marcată cu bandă semnalizatoare din PVC, cu fir metalic.
Căminul de apometru, echipat un filtru de impurităţi, Dn. 2” si cu un contor de apa Dn. 50 mm, pentru apa rece, cu montaj orizontal, încadrat de doi robineţi sferici de închidere, este amplasat în trotuar. Căminul se va executa conform STAS 6002/88, varianta paralelipipedica, cu gabarit interior de 1,00 x0,80 m, carosabil.
Conform Normativ NP 086/2005, capitol 4 , pentru stingerea din interior a incendiului sunt necesari hidranţi interiori. Conform anexa 3,, pentru stingerea din interior a incendiului este necesar un debit de apa de 2.50 l/s, intr-un singur jet simultan, cu lungimea jetului compact de 6 m.
Canalizarea menajeră
Pentru colectarea şi evacuarea apelor uzate menajere din instalaţiile interioare de canalizare ale unităţii se va realiza un sistem de canalizare menajeră de incintă , cu scurgere gravitaţională.
Apele uzate menajere vor fi evacuate gravitaţional, la reţeaua de canalizare menajera existenta in zona, printr-un racord de canalizare Dn. 200 mm. Pe racordurile de canalizare se vor executa un cămine de vizitare, STAS 2448/81, din tuburi de beton cu mufa, pe fundaţie din beton monolit, executat cu rigola sclivisita, la diametrul tubului.
Apele uzate de la bucătarii vor fi trecute prin separator de nisip si grăsimi organice, ecologice, înainte ca acestea sa fie deversate in canalizarea exterioara.
Apele uzate din subsolul clădirii se vor evacua prin pompare, in racordul de canalizare proiectat.
Pe racordul de canalizare se prevăd cămine de vizitare STAS 2448/82 vor prevăzute cămine de vizitare cu rame şi capace din fontă carosabile. şi evacuate în rezervorul vidanjabil , conform breviarului de calcul anexat sunt:
Canalizarea pluvială
Apele pluviale din incinta vor fi colectate si evacuate gravitaţional, in reţeaua de canalizare pluviala din zona
Alimentare cu energie electrică
Având în vedere consumul energetic preconizat ca şi situaţia energetică existentă a zonei, hotelul aparţinând S.C. “Gil Trans ” S.R.L. se propune executarea următoarelor lucrări
Soluţia definitivă de alimentare cu energie electrică se va stabili de furnizor.
Firida de branşament a hotelului de unde va fi alimentată cu energie electrică fiecare funcţiune caracteristică, respectiv restaurant, hotel, bar, recepţie bucătărie, subsol de depozitare, subsol de protecţie civilă, camerele de la etaje şi mansardă., va fi amplasata la nivelul parterului.
La fazele următoare de proiectare se vor detalia instalaţiile electrice, astfel încât în execuţie şi exploatare să se elimine pericolele de incendiu, electrocutare, alte accidente de muncă.
Alimentare cu gaz
Pentru buna puncţionare a obiectivului – clădirea va fi racordată la reţeaua de gaz existentă în apropierea lotului.
Racordul este necesar pentru alimentarea utilajelor din centrala termică (cazanul de încălzirea hotelului, cazanele de producere a apei calde menajere,) şi pentru funcţionarea bucătăriei respectiv maşina de gătit, grătarul, etc.
ORGANIZAREA CIRCULAŢIEI
Accesul la hotel se face din Calea Radnei şi strada Severin. Această parcare impune desfacerea trotuarului de beton cu lăţimea de 1,0 m şi racordarea la carosabilul realizat din beton, perpendicular pe strada Severin.
Structura sistemului rutier al parcării este :
-25 cm strat de fundaţie din balast
- 2 cm strat de nisip
-18 cm BcR 3,5
- 2 cm strat de nisip
- 8 cm pavaj autoblocant care se încadrează cu borduri prefabricate de beton de 20 x 30 cm aşezate pe fundaţie de beton C12/15 de 30 x 15 cm.
Această structură a sistemului rutier a fost definitivată după calculele de dimensionare şi verificare la îngheţ-dezgheţ conform STAS 1709/1-90, în baza studiului geotehnic comandat de beneficiar pentru lucrare.
Lăţimea drumului de beton care leagă strada Severin şi strada Byron este de 6,50 m.
In profil transversal, parcarea s-a proiectat cu pantă transversală de 2,0%, aşa cum se arată în planul de situaţie 01D. Astfel, se asigură evacuarea rapidă a apelor meteorice spre rigola carosabilă care se leagă la reţeaua de canalizare .
Reglementarea circulaţiei se va realiza cu indicatoare de circulaţie în conformitate cu noul Cod rutier şi STAS 1848/1-90, conform planşei 01D. Pentru a se asigura siguranţa pietonilor se vor folosi marcaje longitudinale pentru trecerea de pietoni realizată în locul trotuarului desfăcut, care se vor executa conform STAS 1848/7-85.
4.17. BILANŢ TERITORIAL, ÎN LIMITA AMPLASAMENTULUI STUDIAT
( EXISTENT ŞI PROPUS)
Categorii de folosinţă Existent
mp. % Propus
mp %
Suprafaţa zonei studiate 9450 100% 9450 100%
Din care:
- În incinta unităţii 574 6,08% 574 6,08%
Din care: 574 100 %
1. Teren viran 574 100 % - -
2. Circulaţii interioare - 55 9,58%
3. spaţii parcare - 75 13,07%
4. Circulaţii pietonale 40 6,97%
5. Spaţii verzi - 50 8,71%
6. Construcţii propuse - 354 61,67%
- În afara incintei unităţii 8876 93,93 % 8876 93,93 %
Din care:
1. Teren viran 708 7,49% 708 7,49%
2. Circulaţii rutiere 2538 26,86% 2538 26,86%
3. Locuinţe + spaţii complementare cu regim mic de înălţime 1510 15,98% 1510 15,98%
4. Locuinţe + spaţii complementare cu regim mare de înălţime 375 3,96% 375 3,96%
5. Spaţii complementare locuinţe – servicii 1187 12,56% 1187 12,56%
6. Spaţii verzi
7. Circulaţii pietonale 1423
1135 15,06%
12,01% 1423
1135 15,06%
12,01%
INDICI DE CONTROL P.O.T.=75% C.U.T.= 3,05%
5. CONCLUZII
5.1. CONSECINŢELE REALIZĂRII OBIECTIVELOR PROPUSE
Realizarea investiţiei propuse va îmbunătăţi situaţia privind solicitările de posturi pentru şomeri, utilizarea forţei de muncă nesolicitând o altă specializare decât cea privind calificarea în timpul procesului de producţie.
5.2. MĂSURI (SARCINI) CE DECURG ÎN CONTINUAREA P.U.D.- ULUI.
Investiţia se va realiza integral de către beneficiar:
Nr. crt.
1. CATEGORIA DE LUCRĂRI
Eliberare amplasament
2. Sistematizare verticală teren
3. Echipare edilitară - racorduri: apă, energie electrică, canalizare
4. Construcţii hotel
5. Platforme şi drumuri în incintă
6. Realizare accese carosabile, parcaje exterioare
7. Spaţii verzi, amenajări exterioare
8. Împrejmuiri
Propunerile din cadrul P.U.D. - ului vor sta la baza fazelor următoare, de proiectare (P.T. - D.E.) şi schimbarea destinaţiei terenului.
După obţinerea aprobării P.U.D. prin Hotărârea Consiliului Local al oraşului Arad , investitorul, pe baza Certificatului de urbanism emis de Primăria oraşului Arad, va putea trece la fazele P.T. - D.E. de proiectare.
Întocmit:
ARH. FEIER RODICA
S.C. “ARTNOVA” S.R.L.
A.R.A.D.
CUI. R 8610888
Str. Lucian Blaga nr. 17
Tel / fax. 283 711 Proiect nr
Faza.
Den. pr
Beneficiar 52/2005
P.T.
Hotel str. Byron. Fn Arad .
S.C. GIL TRANS S.R.L. ARAD
LISTA ANEXE, AVIZE ŞI ACORDURI
1. CERTIFICAT DE URBANISM nr. 2069din 12 oct 2005
2. EXTRASE CARTE FUNCIARĂ
3. AVIZ APĂ CANAL
4. AVIZ ENERGIE ELECTRICĂ
5. AVIZ GAZE NATURALE
6. AVIZ SALUBRITATE
7. AVIZ TELEFONIE
8. AVIZ CET ARAD
9. AVIZ TRANSPORT URBAN ARAD
10. AVIZ GRUPUL DE POMPIERI ARAD
11. AVIZ INSPECTORATUL DE PROTECŢIE CIVILĂ ARAD
12. AVIZ D.S.P.ARAD
13. AVIZ POLIŢIA MUNICIPIULUI ARAD – SERVICIUL CIRCULAŢIE