Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 27-04-2007 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân-iniţiativa primarului
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de sâmbătă, 28.04.2007, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate fără stăpân – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea Caietului de sarcini şi a Regulamentului de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân – iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Locuinţă individuală Aradul Nou – zona str. Coloniştilor”, Arad, beneficiar Vasii Adrian, proiect nr. 7/2007 elaborat de Birou Individual de Arhitectură ARH DARIDA IOAN – iniţiativa primarului.
Până la data de 16.05.2007, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 03.05.2007, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
Primarul Municipiului Arad,
Având în vedere :
- prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local .
În temeiul prevederilor art. 46 din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale şi ale art.58 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad, aprobat prin Hotărârea nr. 196 din 25 iunie 2002, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre cu următorul obiect „propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân din municipiul Arad şi delegarea directă a gestiunii”, în susţinerea căruia formulez următoarea:
EXPUNERE DE MOTIVE
Administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân de către un compartimentul din cadrul aparatului de specialitate al Primăriei Municipiului Arad asigură:
- eliberarea domeniului public de vehicule şi remorcile abandonate sau fără stăpân;
- descongestionarea drumurilor publice;
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- asigurarea unui serviciu de calitate şi în condiţii de siguranţă;
- monitorizarea activităţii desfăşurate.
Având în vedere cele de mai sus,
P R O P U N
Aprobarea Studiului de fundamentare, înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân şi delegarea directă a gestiunii. Gestiunea serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân din municipiul Arad se realizează prin intermediul compartimentului de specialitate Serviciul Ridicări Vehicule.
PRIMAR,
Ing. Gheorghe Falcă
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA TEHNICĂ
NR.______________/_______________
RAPORT
al serviciului de specialitate
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. __________ din __________, a d-lui Falcă Gheorghe, Primarul Municipiului Arad;
Obiect: propunerea de aprobare a Studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân.
Având în vedere că pe terenurile aparţinând domeniului public există vehicule abandonate sau fără stăpân şi necesitatea îmbunătăţirii circulaţiei în municipiul Arad prin descongestionarea drumurilor publice şi fluidizarea traficului rutier este necesar ca vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar precum şi cele abandonate sau fără stăpân să fie ridicate, transportate şi depozitate în spaţii special amenajate. Administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân de către un serviciu din cadrul Primăriei va conduce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri la bugetul local.
Acest serviciu are ca atribuţii administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân de pe domeniul public din municipiul Arad.
Rezultatele preconizate ale înfiinţării serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân sunt în principal:
- eliberarea domeniului public de vehicule şi remorcile abandonate sau fără stăpân;
- fluidizarea traficului rutier;
- descongestionarea drumurilor publice;
- îmbunătăţirea sistemului de colectare a veniturilor la bugetul local;
- asigurarea unui serviciu de calitate;
- monitorizarea activităţii desfăşurate,
Având în vedere cele de mai sus şi ţinând cont de prevederile Ordonanţei de Guvern nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local ,
PROPUNEM
Aprobarea studiului de fundamentare privind înfiinţarea serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân din municipiul Arad şi delegarea directă a gestiunii.
DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJ.,
ing. Răzvan Popa ing. Ioan Ignat
ROMÂNIA AVIZAT
JUDEŢUL ARAD SECRETAR
MUNICIPIUL ARAD Doina Paul
CONSILIUL LOCAL PROIECT
H O T Ă R Â R E A nr.______
din _________________ 2007
privind înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite sau staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân
Consiliul Local al Municipiului Arad,
Având în vedere:
- iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive înregistrată cu nr.__________ din ___________2007;
- raportul Direcţiei Tehnice nr. ___________ din __________2007;
- avizul Comisiilor de specialitate ale Consiliului Local nr. ________;
- prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local
În temeiul art.38, alin.(2), lit.”d”, alin. (5), lit. a, art.46 din Legea nr.215/2001, Legea administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,
H O T Ă R Ă Ş T E
Art. 1. (1) Se aprobă înfiinţarea Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân.
(2) Se aprobă Studiul de fundamentare şi stabilirea formei de gestionare a serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, prezentat în anexă, parte integrantă a prezentei hotărâri.
Art. 2. Se aprobă gestiunea directă a Serviciului public de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân.
Art. 3. Prezenta hotărâre se va comunica tuturor celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, SECRETAR,
STUDIUL DE FUNDAMENTARE
privind înfiinţarea Serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân
I. Date generale
1.1 Obiectul de activitate al serviciului
Datorită dorinţelor fireşti de satisfacere a necesităţilor de deplasare în condiţii de siguranţă, rapiditate, confort, economicitate şi protecţie a mediului înconjurător, organizarea circulaţiei urbane devine prioritară. Având în vedere necesitatea îmbunătăţirii circulaţiei în municipiul Arad, Primăria Municipiului Arad a considerat oportun şi necesar ca vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar precum şi cele abandonate sau fără stăpân să fie ridicate, transportate şi depozitate în spaţii special amenajate.
Pentru buna desfăşurare şi gestionare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân este necesar înfiinţarea unui serviciu public.
Serviciul are ca atribuţii ridicare, transportarea, depozitarea şi eliberarea vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân.
1.2 Descrierea serviciului
Serviciul Ridicări Vehicule va ridica, transporta şi depozita vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar şi cele abandonate sau fără stăpân, având următoarele obligaţii:
- Filmează şi fotografiază vehiculele sau remorcile oprite şi staţionate neregulamentar şi cele abandonate sau fără stăpân cu evidenţierea momentului ridicării;
- Procedează la ridicarea vehiculelor şi remorcilor în condiţiile stabilite de „Regulamentul de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân”;
- Eliberează vehiculele şi remorcile numai după ce sa făcut dovada achitării sumelor prevăzute în „Regulamentul de desfăşurare a activităţii de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân” şi de normele legale în vigoare;
- Ţine evidenţa zilnică a vehiculelor şi remorcilor ridicate;
- Asigură dotarea materială pentru buna desfăşurare a activităţii cât şi permanenta preocupare de modernizare a acesteia;
- Încheie un contract cu o societate de asigurare pentru acoperirea riscurilor în activitatea de transport a vehiculelor şi remorcilor ridicate şi transportate în spaţiul special amenajat;
- În cazul nerevendicării vehiculelor sau remorcilor ridicate şi depozitate va lua măsuri legale privind valorificarea lor;
II. Motivaţia gestiunii directe
2.1 Motive de ordin economico-financiar
Având în vedere o medie de 4-5 vehicule ridicate/zi, iar cu un program de funcţionare de aproximativ 200 ore/lună rezultă o medie de 110 vehicule ridicate/lună. Din activitatea de ridicare, transport, depozitare şi eliberare vehicule şi remorci pentru un an, estimăm următoarele venituri:
a) Venituri din ridicări autovehicule abandonate.
- Din evidenţele existente la Primăria Municipiului Arad în oraş au fost identificate aproximativ 100 autovehicule abandonate sau fără stăpân, presupunând că 50% sunt autovehicule abandonate şi 40% din acestea nu vor fi ridicate de către proprietari în urma somaţiei, va rezulta un venit aproximativ din ridicarea autovehiculelor abandonate de 20.000 lei/an;
V = 20 buc. vehicule abandonate X 1.000 lei amendă = 20.000 lei/an
b) Venituri din ridicări autovehicule fără stăpân.
- Din estimările de la pct. a) rezultă că numărul autovehiculelor fără stăpân care vor fi ridicate şi depozitate este de aproximativ 50 buc., presupunând că 10% din acestea vor fi recuperate de către proprietar în condiţiile legii va rezulta un venit estimat de 10.000 lei/an;
V = 5 buc. vehicule f.s. X 2.000 lei amendă = 10.000 lei/an
c) Venituri din ridicări vehicule oprite şi staţionate neregulamentar.
- Pentru ridicarea vehiculelor oprite şi staţionate neregulamentar sunt necesare următoarele operaţiuni: ridicare, transportarea şi depozitarea, stabilindu-se pentru aceste operaţiuni o taxă medie de 280 lei/an;
- Presupunând că vor fi ridicate în medie 4 vehicule/zi şi vor fi depozitate 24 de ore, veniturile estimate a se realiza sunt de 336.000 lei/an;
V = 4 vehicule X 280 lei/vehicul X 25 zile X 12 luni = 336.000 lei/an
Având în vedere pct. a, b şi c se presupune realizarea unui venit din ridicarea, transportarea şi depozitarea vehiculelor abandonate, fără stăpân şi oprite şi staţionate neregulamentar de aproximativ 366.000 lei/an.
V = V abandonate + V fără stăpân + V oprite neregulamentar = 20.000 lei + 10.000 lei + 336.000 lei = 366.000 lei/an.
- prin administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân de către un serviciu din cadrul primăriei va duce la constituirea unei surse sigure şi constante de venituri;
2.2 Motive de ordin social şi de mediu
Administrarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân de către un serviciu din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad va avea ca efect asigurarea fluenţei circulaţiei în condiţii de siguranţă, fără blocări şi accidente de circulaţie, descongestionarea drumurilor publice şi eliberarea domeniului public de vehicule abandonate sau fără stăpân.
2.3 Evaluarea indicatorilor tehnico-economici
Rezultatele preconizate ale Serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân sunt în principal:
- eliberarea domeniului public de vehicule şi remorci abandonate sau fără stăpân;
- fluidizarea traficului rutier;
- descongestionarea drumurilor publice;
- facilitatea accesului la obiective de interes public, judeţene şi municipale;
- asigurarea unui serviciu de calitate;
- monitorizarea activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân din municipiul Arad;
III. Investiţiile necesare pentru modernizarea sistemului de parcare
- modernizarea spaţiului de depozitare
- achiziţionarea a încă unei maşini de ridicat (în condiţiile în care pentru buna desfăşurare a activităţii este necesar)
IV. Forma de gestiune optimă a Serviciului Administrare Parcări
Înfiinţarea, organizarea, coordonarea, şi controlul funcţionării serviciului de administrare a activităţii de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor sau remorcilor oprite şi staţionate neregulamentar şi a celor abandonate sau fără stăpân, precum şi dezvoltarea şi modernizarea serviciului constituie dreptul exclusiv al autorităţilor administraţie publice locale.
Ordonanţa nr. 71/2002 art. 10, privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, menţionează două modalităţi de organizare a gestiunii:
- prin gestiune directă;
- prin gestiune indirectă sau gestiune delegată;
Având în vedere că, din punct de vedere tehnic şi economic, este necesară desfăşurarea unei activităţi care reprezintă administrarea, (exploatarea) şi întreţinerea, propunem modalitatea de gestiune directă a organizării serviciului de administrare parcări.