Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 15-02-2019 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotarare privind aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activitatii de sortare a deseurilor reciclabile si exploatarea Statiei de Sortare Arad din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deseurilor din Judetul Arad - initiativa primarului
Nr. 11056/15.02.2019
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 15.02.2019, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad
– iniţiativa primarului
Până la data de 27.02.2019, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 18.02.2019, între orele 8,00 - 18,00 Luni- Joi şi 08:00-16:00 Vineri, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
Ing.Gheorghe Falcă
ROMÂNIA P R O I E C T Avizat
JUDEŢUL ARAD S E C R E T A R
MUNICIPIUL ARAD Lilioara Stepanescu
CONSILIUL LOCAL Nr. 60/12.02.2019
H O T Ă R Â R E A nr. ______
din _______________
privind aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad
Având în vedere inițiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată în expunerea de motive nr. 10053/12.02.2019,
Analizând raportul Serviciului Edilitar din cadrul Primăriei Municipiului Arad, înregistrat cu nr. 10056/12.02.2019,
Ținând seama de raportul nr. 2595/15.01.2019 al Comisiei de Coordonare și Supervizare pentru pregătirea și planificarea concesionării activității de operare a Stației de sortare a deșeurilor reciclabile din Municipiul Arad numită prin Dispoziția Primarului nr. 134/16.01.2018, modificată prin Dispoziția Primarului nr. 3590/16.11.2018,
Ținând seama de rapoartele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad,
Având în vedere raportul nr. 8590/07.02.2019 al Comisiei de Coordonare și Supervizare pentru pregătirea și planificarea concesionării activității de operare a Stației de sortare a deșeurilor reciclabile din Municipiul Arad numită prin Dispoziția Primarului nr. 134/16.01.2018, modificată prin Dispoziția Primarului nr. 3590/16.11.2018,
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (1) lit. e) și i), art. 8 alin. (1) din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și de prevederile Ordonanței de Urgență nr. 196/2005 privind Fondul de mediu, cu modificările și completările ulterioare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 22, alin. (3) și art. 29 alin. (9) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art.7, alin. (1) și art. 8, alin. (2), art. 71 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii,
Având în vedere Contractul de servicii de consultanță în domeniul achizițiilor pentru atribuirea contractului de delegare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile inclusiv operarea Stației de Sortare Arad nr. 48178/27.06.2018,
În temeiul art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. d), alin. (6) lit. a) pct. 14, alin. (9), art. 45 alin. (3) şi art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/2001, a administrației publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E :
Art.1. Se aprobă Studiul de fundamentare cu anexele 1-15 privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad conform documentației anexate, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. Se aprobă ca durata contractului de concesiune să fie de minim 72 de luni și maxim 84 de luni. Durata contractului va fi unul din criteriile de evaluare a ofertelor prezentate de către ofertanți.
Art.3. Prezenta hotărâre se comunică celor interesaţi prin grija Serviciului Administraţie Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ SECRETAR
DT/SE
Red./Dact. Liliana Florea Cod PMA-S4-01
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
nr. 10053/12.02.2019
În temeiul Legii nr. 215/2001, privind administrația publică locală și al Regulamentului de Organizare şi Funcționare al Consiliului Local al Municipiului Arad, propun aprobarea, de către Consiliul Local al Municipiului Arad, a proiectului de hotărâre, referitor la aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad, în susținerea căruia formulez prezenta
EXPUNERE DE MOTIVE
Ținând seama de raportul nr. 2595/15.01.2019 al Comisiei de Coordonare și Supervizare pentru pregătirea și planificarea concesionării activității de operare a Stației de sortare a deșeurilor reciclabile din Municipiul Arad numită prin Dispoziția Primarului nr. 134/16.01.2018, modificată prin Dispoziția Primarului nr. 3590/16.11.2018;
Având în vedere raportul nr. 8590/07.02.2019 al Comisiei de Coordonare și Supervizare pentru pregătirea și planificarea concesionării activității de operare a Stației de sortare a deșeurilor reciclabile din Municipiul Arad numită prin Dispoziția Primarului nr. 134/16.01.2018, modificată prin Dispoziția Primarului nr. 3590/16.11.2018;
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (1) lit. e) și i), art. 8 alin. (1) din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și de prevederile Ordonanței de Urgență nr. 196/2005 privind Fondul de mediu, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 22, alin. (3) și art. 29 alin. (9) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art.7, alin. (1) și art. 8, alin. (2), art. 71 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii;
Având în vedere Contractul de servicii de consultanță în domeniul achizițiilor pentru atribuirea contractului de delegare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile inclusiv operarea Stației de Sortare Arad nr. 48178/27.06.2018;
Apreciez ca fiind oportună adoptarea hotărârii privind aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad.
PRIMAR
Ing. Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD
DIRECŢIA TEHNICĂ
Serviciul Edilitar
Nr. 10056/12.02.2019
RAPORT DE SPECIALITATE
Referitor la : expunerea de motive înregistrată cu nr. 10053/12.02.2019 a domnului ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad, prin care este inițiată aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad
Considerente generale:
După predarea în aprilie 2018 a stației de sortare de către S.C. POLARIS M HOLDING S.R.L. către Municipiul Arad nu a mai fost realizată sortarea deșeurilor și implicit procentul deșeurilor reciclabile valorificate anul acesta s-a diminuat.
Pentru a îndeplini în procent cât mai mare a Obiectivul anual de reducere a cantităților de deșeuri municipale eliminate prin depozitare, prevăzut la art. 9 alin. (1) litera p) din Ordonanța de Urgență nr. 196/2005, cu modificările și completările ulterioare este necesară punerea în funcțiune și includerea în Sistemul Integrat de Gestionare a deșeurilor a Stației de Sortare Arad;
Potrivit prevederilor art. 22 alin. (3) al Legii nr. 51/08.03.2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice cu modificările şi completările ulterioare republicată, „modalitatea de gestiune a serviciilor de utilităţi publice se stabileşte prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale...“.
Legea nr.100/2016 privind concesiunile de lucrări publice şi concesiunile de servicii prevede la art.71 că entitatea contractantă are obligația de a elabora documentația de atribuire care conține toate informațiile necesare pentru a asigura ofertanților o informare completă, corectă și precisă cu privire la cerințele concesiunii de servicii, obiectului contractului, repartizarea riscurilor și modul de desfășurare a procedurii de atribuire.
În conformitate cu prevederile art. 7 și 8 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și de servicii, entitatea contractantă are obligația de a elabora un studiu de fundamentare prin care se vor demonstra necesitatea și oportunitatea realizării unei concesiuni. Din acest motiv, Municipiul Arad a încheiat contractul nr. 48178/27.06.2018 cu VFM Service S.R.L. În cadrul acestui contract, consultantul a realizat Studiului de Fundamentare a deciziei de concesionare, care a fost avizat favorabil de către Comisia de coordonare și supervizare numită prin Dispoziția Primarului nr. 134/2018, modificată prin Dispoziția Primarului nr.3590/2018. În cadrul studiului, consultantul a analizat și a ajuns la concluzia că o parte semnificativă a riscului de operare va fi transferată operatorului economic, motiv pentru care consultantul propune încheierea unui contract de concesiune.
Considerente juridice:
- prevederile art. 6 alin. (1) lit. e) și i), art. 8 alin. (1) din Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările şi completările ulterioare și de prevederile Ordonanței de Urgență nr. 196/2005 privind Fondul de mediu, cu modificările și completările ulterioare,
- prevederile art. 22, alin. (3) și art. 29 alin. (9) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
- prevederile art.7, alin. (1) și art. 8, alin. (2), art. 71 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii;
- Contractul de servicii de consultanță în domeniul achizițiilor pentru atribuirea contractului de delegare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile inclusiv operarea Stației de Sortare Arad nr. 48178/27.06.2018;
În considerarea aspectelor enumerate mai sus,
P R O P U N E M:
Aprobarea Studiului de fundamentare privind decizia de concesionare a activității de sortare a deșeurilor reciclabile și exploatarea Stației de Sortare Arad, din cadrul Sistemului Integrat de Gestiune a Deșeurilor din Judetul Arad conform anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Director executiv, Director executiv adjunct
Elena Portaru Liliana Florea
Şef Serviciu, Consilier,
Gabriel Moldovan Gheorghe Laza
Vizat Juridic
Nume prenume _________________________
Semnătura _________________________