Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 23-11-2006 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu - Amenajare teren-dotări sportive, parcaje auto - Calea Bodrogului FN - beneficiar Cohuţ Maria, proiect nr. 46/2006, elaborat de SC STACONS SRL - iniţiativa primarului.
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de vineri, 24.11.2006, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Imobil de locuit - parter - zona Aradul Nou” la capătul vestic al străzilor Câmpia Turzii - Coloniştilor, beneficiari Săbăilă Ioan şi soţia Săbăilă Maria Ana, proiect nr. 4/2006 elaborat de B.I.A. arh. Chişbora Lucica - iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre privind locaţiile pentru amplasarea diferitelor structuri publicitare pe domeniul public al municipiului Arad - iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre privind locaţiile pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe domeniul public al municipiului Arad - iniţiativa primarului.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Amenajare teren-dotări sportive, parcaje auto - Calea Bodrogului FN”, beneficiar Cohuţ Maria, proiect nr. 46/2006, elaborat de SC STACONS SRL - iniţiativa primarului.
5. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu EXTINDERE „CENTRU COMERCIAL - ARAD”, Calea Aurel Vlaicu f.n. - Arad, beneficiar Moţ Ginel Adrian, proiectant S.C. „D&D DESIGN PROIECT”S.R.L. - iniţiativa primarului.
6. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „Complex comercial 2S+P+2-3, Calea Aurel Vlaicu 10-12 Arad, VIII, beneficiar S.C. ACTUAL EXTRA S.R.L. ARAD, proiect nr. 18/2006, elaborat de B.I.A., arh. Ioan Darida - iniţiativa primarului.
7. Documentaţie privind aprobarea Planului Urbanistic de Detaliu „BAZA SPORTIVA”, Arad, beneficiar Andru Ioan şi Andru Elena Monica, elaborat de B.I.A., arh. Simion Imbre - iniţiativa primarului.
Până la data de 08.12.2006, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 24.11.2006, între orele 8,00-17,00, la Centrul de Informare pentru Cetăţeni, camera 2.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
P R I M A R
ing. Gheorghe Falcă
FOAIE DE CAPĂT
PROIECT NR: 46/2006
DENUMIRE: AMENAJARE TEREN – DOTĂRI SPORTIVE, PARCAJA AUTO, ETC.
FAZA: PLAN URBANISTIC DE DETALIU
BENEFICIAR: COHUŢ MARIA
AMPLASAMENT: ARAD, CALEA BODROGULUI F.N.
PROIECTANT: S.C. STACONS S.R.L.
FIŞA DE RESPONSABILITĂŢI
ÎNSUŞIREA DOCUMENTAŢIEI
Director: ing. Dorin Stanca
Şef proiect: arh. Ioan Darida
ELABORAREA DOCUMENTAŢIEI
Arhitectură şi urbanism: arh. Ioan Darida
arh. Doriana Balogh
Rezistenţă: ing. Dorin Stanca
Instalaţii: ing. Cristina Pantea
Ridicare topografică : S.C. Real Geotehnic S.R.L.
Întocmit
arh. Doriana Balogh
BORDEROU
A. PIESE SCRISE
1. Foaie de capăt 1
2. Fişa de responsabilităţi 2
3. Borderou 3
4. Memoriu general 4
Elementele de recunoaştere a investiţiei
Obiectul studiului
Referire la studii anterioare
Analiza situaţiei existente
Stabilirea modului de organizare urbanistică
Echiparea tehnico-edilitară
Măsuri de protecţia a mediului
B. PIESE DESENATE
1. Situaţia existentă 01 A
2. Reglementări urbanistice 02 A
3. Reglementări edilitare 01 ED
4. Obiective de utilitate publică 04 A
5. Secţiune longitudinală 05 A
B. LISTA AVIZELOR ŞI ACORDURILOR
1. Certificat de urbanism nr. 1276 din 24 mai 2006
2. Extras CF nr. 65660
3. Aviz de amplasament R.A.A.C. Arad
4. Aviz de amplasament S.C. ELECTRICA BANAT S.A.
5. Aviz de amplasament S.C. DISTRIGAZ NORD S.A.
6. Aviz de amplasament S.C. POLARIS S.A.
7. Avizul Direcţiei de Sănătate Publică Arad
8. Avizul Inspectoratului Protecţiei Civile Arad
9. Avizul Grupului de Pompieri „Vasile Goldiş” Arad
10. Avizul Autorităţii Aeronautice Civile Române
Întocmit,
Arh. Doriana Balogh
MEMORIU GENERAL
1. DATE GENERALE
1.1. Denumirea lucrării: Amenajare teren – dotări sportive, parcaj auto, etc.
1.2. Amplasament: Arad, Calea Bodrogului f.n.
1.3. Beneficiar: COHUŢ MARIA
1.4. Pr. nr.: 46/2006
1.5. Faza: P.U.D.
2. OBIECTUL STUDIULUI
Prezenta documentaţie faza P.U.D. se întocmeşte la solicitarea beneficiarului, pentru stabilirea şi crearea condiţiilor de amplasare pe terenul adiacent străzii Calea Bodrogului a unor terenuri sportive acoperite, dotate cu vestiare cu regimul de înălţime parter înalt, precum şi a unei platforme carosabile necesară accesului şi parcajelor auto, alei pietonale, amenajarea unui heleşteu pentru pescuit sportive, a unui loc de joacă pentru copii şi a unui chioşc.
Pe terenul studiat se propune - conform CU nr. 1276 din 24 mai 2006 - amplasarea construcţiilor menţionate mai sus şi a amenajărilor aferente (alei carosabile, parcaje, pietonale, spaţii verzi, etc.); terenul este proprietate privată, arabil în intravilan.
Documentaţia se elaborează în concordanţă cu Ordinul MLPAT 80/N/96 şi GM 09/2000.
3. REFERIRI LA STUDII ANTERIOARE
Nu există documentaţii urbanistice anterioare sau care să se desfăşoare concomitent cu prezentul P.U.D.
4. ANALIZA SITUAŢIEI EXISTENTE
Zona studiată este amplasată în intravilanul municipiului Arad, în vestul localităţii şi este străbătută de Calea Bodrogului pe direcţia est – vest. La nord de terenul studiat se află Aeroportul Mun. Arad, iar la sud – Pădurea Ceala, care face parte din Rezervaţia Naturală „Lunca Mureşului”.
De o parte şi de alta a terenului (est şi vest) sunt terenuri arabile şi, spre Calea Bodrogului (sud-vest), un canton cu o locuinţă şi anexe.
Terenul de amplasament al obiectivelor propuse este inclus în UTR nr. 67.
4.1. Folosinţa terenului
Terenul studiat, în suprafaţă de 32.400mp, are ca şi categorie de folosinţă „arabil în intravilan”. Parcela studiată (A 2153/15) are următoarele caracteristici:
- posibilitate de acces dinspre Calea Bodrogului (drum cu o bandă de circulaţie pe sens)
- terenul se află în proprietatea privată a persoanei fizice COHUŢ MARIA şi nu există în Extrasul C.F. înscrieri privitoare la sarcini
- terenul are formă relativ trapezoidală, cu frontul stradal de 21,79m şi adâncimea de 590,93m÷634,36m
În zona strict studiată, folosinţa predominantă a terenului este aceea de „arabil în intravilan” (85,84%), apoi urmează destinaţia zonă locuinţe/canton şi dotări ale oraşului – aeroport (7,47%), zone verzi şi de protecţie a carosabilului, dig (5,93%) şi circulaţii carosabile (0,76%).
În marea lor majoritate, terenurile sunt proprietate privată a persoanelor fizice şi juridice (89,60%), iar terenurile destinate ciculaţiilor auto, zonele verzi şi de protecţie a carosabilului, dotări aparţin domeniului public şi privat al statului (10,40%).
4.2. Analiza fondului construit existent
Fondul construit este deocamdată puţin dezvoltat în aria studiată, care este limitrofă municipiului Arad. În imediata vecinătate (la vest) se află un canton cu două construcţii existente, una fiind o locuinţă parter, din cărămidă, cu o stare tehnică mediocră, cealată fiind o anexă din văiugă şi, parţial lemn, cu o stare tehnică proastă. La câţiva kilometri distanţă, spre est, sunt vizibile siluetele unor construcţii moderne, tip hală, ale zonei industriale vest şi ale Aeroportului Arad. La nord de terenul propriu-zis este amplasat Aeroportul Arad, mai exact piste de aterizare/decolare. Aspectul general al zonei studiate este în mare parte determinat de terenurile arabile existente, avînd o pondere semnificativă (85,84%).
Din punct de vedere arhitectural-urbanistic, zona studiată este clar împărţită de Calea Bodrogului în două zone distincte ca aspect şi destinaţie: pe de o parte terenuri arabile, cu locuinţe rarefiate (aspect rural) şi volume de hale industriale perceptibile la câţiva kilometri distanţă, iar pe de altă parte zona de loisir a Pădurii Ceala, care face parte din Rezervaţia Naturală „Lunca Mureşului”.
4.3. Analiza geotehnică
4.3.1. Date generale:
- geomorfologic: terenul este plan, având stabilitatea generală asigurată;
- geologic: pietrişuri şi bolovănişuri nisipoase, separate de straturi de argile şi prafuri argiloase;
- hidrogeologic: alternanţa dintre straturile permeabile (prafuri nisipoase şi nisipuri cu pietriş şi boolovăniş) permit ascensiunea apei subterane în funcţie de variaţiile regimului precipitaţiilor din zonă şi a nivelului râului Mureş;
Conform P100/92 amplasamentul este în zona seismică „D” (K=0,16, Tc=1,0s), iar adâncimea de îngheţ – dezgheţ, conf. STAS 6054/77 este 0,70 - 0,80m.
4.3.2. Stratificaţia terenului:
Pentru determinarea condiţiilor de fundare au fost executate două foraje geotehnice, care au evidenţiat o stratificaţie relativ uniformă, constituită din:
- umpluturi până la 0,70m;
- argilă plastic vârtoasă până la adâncimea de 3,40m;
- complex argilos prăfos nisipos cafeniu gălbui, neepuizat până la baza forajului (5,00m).
4.3.3. Apa subterană:
La data executării lucrărilor (martie 2006), apa freatică a fost interceptată la adâncimea de 4,00m faţă de cota terenului natural; variaţia ei este condiţionată de cantitatea de precipitaţii căzută în zonă, precum şi de variaţia nivelului râului Mureş; se estimează un regim ascensional al apei până la -0,70m faţă de CTN.
4.3.4. Concluzii şi recomandări:
Fundarea se va realiza obligatoriu prin depăşirea stratului de umpluturi şi sol vegetal, la adâncimea de minim 1,00m. Pconv.=240 kPa (pentru b=1,00m).
4.4. Căile de comunicaţii
Zona studiată este străbătută pe direcţia est – vest de Calea Bodrogului, care este o stradă de categoria a III-a, cu o bandă de circulaţie pe sens, cu îmbrăcăminte asfaltică.
5. STABILIREA MODULUI DE ORGANIZARE URBANISTICĂ
5.1. Elemente de temă
5.1.1. Determinarea configuraţiei geometrice a terenului necesar pentru amplasarea obiectivelor solicitate:
A – 4 terenuri de sport acoperite (regim de înălţime parter înalt), cu dimensiunile maxime de 60,00m × 40,00m, cu Ac = 4 × 2.400mp
B – 2 vestiare (regim de înălţime parter), cu dimensiunile maxime de 12,50m × 20,00m, cu Ac = 2 × 250mp
C – chioşc (regim de înălţime parter), cu dimensiunile maxime de 12,00m × 12,00m, cu Ac = 150mp
D – cabină portar (regim de înălţime parter), cu dimensiunile maxime de 3,00m × 3,00m, cu Ac = 10mp
E – platformă parcaje şi alee carosabilă, cu dimensiunile maxime de 49,00m × 104,55m + 2,50m × 470,00m, cu Ac = 3.200mp
F – heleşteu/oglindă de apă, cu dimensiunile maxime de 41,20m × 47,80m, cu Ac = 2.200mp
Terenul disponibil pentru realizarea obiectivului A ÷ F are suprafaţa de 32.400mp. Acesta are dimensiunile 21,79m × 56,70m + 53,13m × 590,93m.
Datele referitoare la teren au fost detaliate la cap. 4.1.
5.1.2. Lucrări de construcţii propuse a fi executate:
Conform solicitărilor beneficiarului, a caracteristicilor specifice clădirilor sportive, a caracteristicilor dotărilor tehnico-edilitare din zonă, a prevederilor, standardelor şi normativelor în vigoare, se preconizează următoarele lucrări:
a. îndepărtarea stratului vegetal
b. săpături pentru fundaţii continue sau izolate
c. sprijiniri, cofrări, armari, turnare betoane în fundaţii
d. montaj stâlpi şi grinzi metalice
e. montaj pereţi exteriori tip Ondatherm (vestiare)/pânză tensionată (terenuri acoperite)
f. montaj învelitori tip Ondatherm (vestiare)/pânză tensionată (terenuri acoperite)
g. tencuieli, zugrăveli, placaje la spaţiile interioare - vestiare
h. montare tâmplărie interioară şi exterioară
i. instalaţii interioare – apă, canal, electrice
j. încălzire pe sistem electric (aeroterme cu aer cald) şi distribuţie
k. racordarea la utilităţile stradale
l. sistematizare verticală, platforme carosabile, alei pietonale, oglinzi de apă
m. plantaţii, gazon, etc.
Acestea se pot completa/modifica conform autorizaţiei de construire sau în cazul identificării pe teren a unor reţele.
5.1.3. Principalii parametrii tehnici
Conform datelor furnizate de către beneficiar, construcţiile propuse au funcţiunile specifice destinaţiilor sportive, cu amenajări exterioare care să asigure accese carosabile, parcaje, pietonale, zone verzi amenajate, oglinzi de apă.
Construcţiile prezintă următoarele caracteristici:
A – 4 terenuri de fotbal acoperite (învelitoare semicilindrică), parter înalt
Ac = 4 × 2.400mp = 9.600mp
Ad = 4 × 2.400mp = 9.600mp
B – 2 vestiare, parter
Ac = 2 × 250mp = 500mp
Ad = 2 × 250mp = 500mp
C – chioşc, parter
Ac = 150mp
Ad = 150mp
D – cabină portar, parter
Ac = 10mp
Ad = 10mp
E – platformă parcaje şi alee carosabilă
Ac = Ad = 3.200mp
F – heleşteu/oglindă de apă
Ac = Ad = 2.200mp
5.1.4. Rezistenţa şi stabilitatea
Calitativ şi structural, clădirea va fi proiectată şi executată conform Legii 10/1995, privind calitatea în construcţii. Tipul şi caracteristicile specifice se vor fi stabili definitiv la faza următoare a proiectului.
Se vor folosi materiale durabile, cum sunt: betonul pentru fundaţii, structură de rezistenţă metalică, pereţi exteriori tip sandwich Ondatherm şi pânză tensionată, învelitoare panouri termoizolate tip Ondatherm, echipamente şi instalaţii aferente. În acest fel, va fi asigurată rezistenţa şi stabilitatea clădirii pe toată durata exploatării ei.
5.1.5. Amenajări exterioare – constau în:
o Plantare vegetaţie medie şi mare
o Gazon şi rondouri cu flori
o Alei şi trotuare dalate pentru acces, terasă şi loc de joacă pentru copii
o Iluminat incintă şi accese
o Platformă carosabilă cu parcaje
o Amenajare heleşteu/oglindă de apă
5.1.6. Caracteristici tehnice pentru conformarea cu sistemul calităţii înconstrucţii
Construcţiile propuse se încadrează în :
o Categoria de importanţă - normală „C” HGR 766/97
o Clasa de importanţă – III P 102/92
o Zonă seizmică de calcul D (Ks=0,16, Tc=1,00) P-100/92
o Grad rezistenţă la foc – III P 118 /99
o Categoria pericol de incendiu – nu se normează
5.1.7. Igiena, sănătatea oamenilor, protecţia mediului
Construcţiile propuse nu constituie nici un pericol pentru:
- poluarea solului, a apei, deoarece toate instalaţiile sanitare vor fi racordate la un puţ forat propus în incintă; apele menajere se colectează şi dirijează spre rezervorul vidanjabil propus în incintă
- poluarea aerului, deoarece instalaţia de încălzire propusă este pe curent electric; în clădiri nu se desfăşoară activităţi poluante fonic
Nu se depozitează sau utilizează substanţe toxice sau cu pericol de explozie. În timpul exploatării construcţiilor se produc exclusiv deşeuri menajere curente; în zonă este rezolvabilă problema preluării şi transportului gunoiului la rampa ecologică a municipiului Arad.
5.2. Propuneri de organizare a terenului
Pe suprafaţa de teren din proprietatea beneficiarului (Calea Bodrogului f.n., parcela nr. A 2153/15) se amplasează:
Corp A (4 terenuri de sport acoperite) - cu dimensiunile maxime de 60,00m × 40,00m fiecare – retrase de la frontul stradal cu 172,20m, respectiv 252,20m, 312,20m şi 392,20m, la 2,50m faţă de limita de proprietate din vest şi 10,70m faţă de limita de proprietate din est.
Corp B (2 vestiare) - cu dimensiunile maxime de 12,50m × 20,00m fiecare – amplasate fiecare între două terenuri de sport, la 2,50m faţă de limita de proprietate din vest şi 38,70m faţă de limita de proprietate din est.
Corp C (chioşc) - cu dimensiunile maxime de 12,00m × 12,00m – amplasat la 350,00m faţă de frontul stradal, la 16,00m faţă de limita de proprietate din vest şi 25,20m faţă de limita de proprietate din est. În vecinătatea chioşcului va fi amenajată o tersă şi un loc de joacă pentru copii.
Corp D (cabină portar) - cu dimensiunile maxime de 3,00m × 3,00m – amplasat la 66,20m faţă de frontul stradal, la 41,70m faţă de limita de proprietate din vest şi 8,50m faţă de limita de proprietate din est. Cabina portar este amplsată în imediata apropiere a parcajului auto propus.
Corp E (platformă parcaje şi alee carosabilă) - cu dimensiunile maxime de 49,00m × 104,55m + 2,50m × 470,00m – cu aleea de acces amplasată la limita frontului stradal, iar parcajul la 1,20m faţă de limita de proprietate din vest şi 3,00m faţă de limita de proprietate din est. De-a lungul parcelei, la 3,00m faţă de limita estică a acesteia, se va amenaja o alee carosabilă cu lăţimea de 2,50m, accesibilă pentru utilaje de intervenţie în caz de necesitate. Parcajul propus va oferi 50 locuri de parcare, cu o insulă verde pe linia mediană acestuia.
Corp F (heleşteu/oglindă de apă) - cu dimensiunile maxime de 41,20m × 47,80mp, amplasat la 7,95m faţă de limita de proprietate din nord şi 6,00m faţă de limita de proprietate din est, respectiv vest.
Din punct de vedere juridic, terenul este proprietatea privată a unei persoane fizice (conform Extras de Carte Funciară nr. 65660), în categoria arabil în intravilan.
5.3. Regimul de înălţime
Construcţiile propuse A, B, C şi D vor avea regimul de înălţime parter/parter înalt, cu următoarele înălţimi maxime faţă de CTS:
Corp A – cornişă: +15,00m
Corp B – cornişă: +6,00m
Corp C – cornişă: +4,00m
Corp D – cornişă: +3,00m
5.4. Regimul de aliniere al construcţiilor
Distanţele minime ale construcţiilor faţă de limitele parcelei în care sunt înscrise sunt:
Corpuri A V – 2,50m
E – 10,70m
S – 172,20m; 252,20m; 312,20m, respectiv 392,20m
N – 415,92m; 336,00m; 215,80m, respectiv 135,85m
Corpuri B V – 2,50m
E – 38,70m
S – 232,20m, respectiv 432,30m
N – 395,20m, respectiv 196,20m
Corp C V – 2,50m
E – 38,70m
S – 232,20m, respectiv 432,30m
N – 395,20m, respectiv 196,20m
Corp D V – 41,00m
E – 8,50m
S – 66,20m
N –567,75m
Corp E V – 1,20m
E – 3,00m
S – 0,00m
N – 71,05m
Corp F V – 6,00m
E – 6,00m
S – 580,50m
N – 7,95m
5.5. Modul de utilizare al terenului
Modul de ocupare a terenului, funcţiunile propuse, amplasarea şi configuraţia construcţiilor propuse, amenajările aferente sunt în concordanţă cu Certificatul de Urbanism nr. 1276 din 24.05.2006 şi prevederile Regulamentului General de Urbanism referitoare la UTR nr. 67.
Terenul total studiat este de 70.000mp, iar terenul propriu-zis are o suprafaţă de 32.400mp. Indicii de utilizare a terenului sunt:
P.O.T. existent = 0,00%
C.U.T. existent = 0,00
P.O.T. propus = = 41,54%
C.U.T. propus = = 0,41
5.6. Bilanţ teritorial aferent suprafeţelor studiate
Nr. Crt. Funcţiuni existente şi propuse Existent (ha) % Propus (ha) %
1. Zonă de locuinţe/canton 0,2630 3,76 0,2630 3,76
2. Dotări - aeroport 0,2600 3,71 0,2600 3,71
3. Dotări sportive şi construcţii anexă - - 1,0260 14,66
4. Căi de comunicare pietonală - - 0,1530 2,18
5. Căi de comunicare carosabile din domeniul public 0,0530 0,76 0,0530 0,76
6. Platforme carosabile din domeniul public şi privat - - 0,3250 4,64
7. Drumuri pământ/dig 0,1660 2,37 0,1660 2,37
8. Zone verzi amenajate/neamenajate, oglinzi de apă din domeniul public şi privat 0,2490 3,56 1,9850 28,36
9. Teren arabil în intravilan 6,0090 85,84 2,7690 39,56
TOTAL GENERAL 7,0000 100 7,0000 100
În cadrul parcelei de teren studiat, suprafeţe având diverse destinaţii sunt repartizate astfel:
Nr. Crt. Funcţiuni existente şi propuse Existent (mp) % Propus (mp) %
1. Teren arabil în intravilan 32.400 100 - -
2. Dotări sportive şi construcţii anexă - - 10.260 31,67
3. Alei carosabile şi pietonale, platforme parcaj - - 3.200 9,88
4. Zone verzi amenajate - - 18.940 58,45
TOTAL GENERAL 32.400 100 32.400 100
5.7. Circulaţia terenurilor
Terenul propus pentru realizarea dotărilor sportive şi a amenajărilor exterioare necesare nu îşi modifică statutul juridic de domeniu privat al persoanelor juridice. Prin prezentul P.U.D. se propune scoaterea din circuitul agricol a suprafeţei de teren necesară construirii obiectelor propuse. După finalizare, construcţiile se vor nota în Cartea Funciară.
6. ECHIPAREA TEHNICO-EDILITARĂ
6.1. Alimentare cu apă
6.1.1. Situaţia existentă
De-a lungul străzii Calea Bodrogului există o reţea de apă potabilă în fază de proiect tehnic aprobat.
6.1.2. Situaţia propusă
Se propune alimentarea cu apă potabilă a grupurilor sanitare aferente vestiarelor şi chioşcului propus de la conducta de apă rece care se va executa pe Calea Bodrogului. De la aceiaşi sursă vor fi alimentaţi şi hidranţii interiori de incendiu, cu posibilitatea suplimentară a alimentării acestora din heleşteul propus.
6.2. Canalizarea menajeră
6.2.1. Situaţia existentă
În zonă nu există reţea de canalizare menajeră.
6.2.2. Situaţia propusă
Se propune ca preluarea apelor uzate menajere de la grupurile sanitare ale vestiarelor să se facă printr-o conductă din ţeavă de PVC Ø 125mm, care se va dirija spre un rezervor vidanjabil din beton având capacitatea 25mc.
6.3. Canalizare pluvială
6.3.1. Situaţia existentă
În zonă nu există reţea de canal pluvial.
6.3.2. Situaţia propusă
Apele pluviale de pe acoperişul construcţiilor propuse, precum şi cele rezultate de pe platformele/căile carosabile şi parcaje se vor colecta prin jgheaburi, burlane, respectiv rigole şi se vor deversa în heleşteul propus.
6.4. Energie electrică
6.4.1. Situaţia existentă
În prezent în zonă există o linie electrică LEA de 0,4kV de-a lungul străzii Calea Bodrogului.
6.4.1. Situaţia propusă
Se propune racordarea construcţiilor propuse şi a iluminatului de incintă la reţeaua electrică aeriană existentă printr-un branşament electric subteran. În zona cabinei portar va fi amplasată firida de branşament.
6.5. Gaze naturale, energie termică
6.5.1. Situaţia existentă
Nu există reţele de gaze naturale în zonă.
6.5.2. Situaţie propusă
Pentru încălzirea vestiarelor şi a terenurilor de sport acoperite se vor utiliza generatoare de aer cald cu funcţionare pe curent electric. Pentru prepararea apei calde menajere se vor folosi boilere electrice.
7. MĂSURI DE PROTECŢIE A MEDIULUI CONSTRUIT ŞI NATURAL
7.1. Salubrizare
Specificul clădirilor propuse – terenuri de sport acoperite, vestiare, chioşc, cabină portar – elimină riscul producerii de deşeuri toxice sau periculoase; cele menajere sau vegetale se vor aduna în pubele de gunoi amplasate în spaţii special amenajate şi se vor preda la serviciul de salubrizare al mun. Arad în vederea depozitării la rampa de gunoi ecologică. Curăţenia pe terenul studiat va fi responsabilitatea proprietarului.
7.2. Măsuri de protecţia muncii şi PSI
Pe toată durata proiectării, execuţiei şi exploatării clădirilor se va asigura în totalitate respectarea normelor generale, locale şi specifice de NTSM şi PSI.
Proiectarea şi execuţia va fi în concordanţă cu Normativ P-118/1999, Legea 312/1997, Ordinul MI 775/1998 şi HCJA 18/2000.
Se interzice schimbarea destinaţiei şi funcţiunilor în clădirile ce fac obiectul prezentului P.U.D.
7.3. Disfuncţionalităţi în zonă
Disfuncţionalităţile remarcate în zonă sunt legate de preponderenţa terenurilor agricole şi, implicit, absenţa unui mediu construit corespunzător (construcţiile învecinate – ale cantonului – sunt într-o stare tehnică cel mult satisfăcătoare).
7.4. Aspectul exterior al construcţiilor
Considerăm că propunerile acestui proiect – o arhitectură a construcţiilor pentru sport contemporană şi funcţională – sunt soluţia optimă pentru procesul de dezvoltare pe care îl va cunoaşte zona studiată. Se propun materiale de construcţie actuale.
7.5. Amenajările exterioare
Pe domeniul public se propun lucrări de racordare la căile carosabile existente. Pe domeniul privat se vor mai amenaja alei pietonale, zone verzi şi o oglindă de apă. Amenajările exterioare în incinta studiată sunt în concordanţă cu cele prezentate la cap.5.1.5.
7.6. Sistematizare verticală
În situaţia existentă, cota terenului natural se desfăşoară între 107,14 NMN şi 106,77 NMN, cu o cădere de nivel de cca. 40cm în zona mediană a terenului.
Pe terenul destinat amenajărilor descrise se propune în primul rând nivelarea terenului. Cotele aleilor carosabile, a platformelor de parcare, precum şi ale aleilor pietonale propuse vor fi corelate cu amenajările existente, la care se racordează. Cota terenului sistematizat este propusă la 107,20 NMN, iar pentru parcajul din incinta şi racordul aleii carosabile interioare la Calea Bodrogului, CTS este propusă la 108,20 NMN.
7.7. Căile de conumicaţie
S-a propus amenajarea unei platforme de parcare cu 50 locuri dispuse la 90º, cu racordul părţii carosabile la bordură cu arce de cerc cu raza de 6,00m. Atât locurile de parcare, cât şi drumurile de acces se vor amenaja astfel încât apele pluviale să nu stagneze pe carosabil, creând disconfortul utilizatorilor. Structura rutieră propusă atât pentru locurile de parcare, cât şi pentru drumurile de acces este una de tip elastic (îmbrăcăminte din pavaj, cu baza din nisip, piatră spartă şi balast compactat).
8. CONCLUZII
Realizarea clădirilor cu specific sportiv şi a amenajărilor de teren propuse prin acest proiect va avea un efect pozitiv la nivel urbanistic şi economico-social în zonă, deoarece prin realizarea investiţiei se va diversifica volumetria zonei, se va iniţia procesul de dezvoltare în zona limitrofă a oraşului, se vor extinde reţelele edilitare existente şi vor fi diversificate serviciile în domeniul sportiv oferite populaţiei. De asemenea, funcţiunea propusă pentru terenul studiat va influenţa pozitiv şi activităţile social-economice din zona de loisir aflată de cealaltă parte a străzii Calea Bodrogului.
Din aceste motive, considerăm propunerile proiectului ca fiind categoric în beneficiul zonei.