R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei ordinare
din data de 13.05.2021
Nr. 45.650/9.06.2021
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 13 mai 2021, au fost prezenţi 23 consilieri din 23 în funcţie (domnul consilier Vlad Codrin şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferinţă (Zoom Meeting). Şedinţa a început la ora 11,00 şi s-a încheiat la ora 12,10.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Claudia Macra, director executiv al Direcţei Comunicare, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-şef, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcției Economice, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dl. Adrian Toma, director general al Direcţiei Generale Poliţia Locală Arad, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Portaru Elena, director executiv – Direcția Tehnică, dna Ioana Albu, şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Magda Matzek, consilier, Serviciul Contabilitatea Bugetului General, Datorie Publică, dna Ioana Bărbătei, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dl. Denis Bot – consilier, Cabinet Primar, dl. Cristian Cotuna, inspector de specialitate, Cabinet Viceprimar, dna Oana Blaghi – inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Groza Sorina, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dna Florina Ispas – consilier, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Doris Micu - consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Lucia Bulboacă, şef serviciu, Serviciul Autoritate Tutelară - Serviciul Public de Interes Local “Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dl. Sorin Mocuţa, şef serviciu, Serviciul Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Carina Kiss, consilier, Serviciul Public de Interes Local Direcţia de Asistenţă Socială Arad, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC Recons SA Arad, dl. Stelian Nistor, director general al SC Târguri, Oboare, Pieţe SA Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dna Angelica Mateuţ, director economic al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Ujvărăşanu, contabil şef al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Cosmin Şerb, şef departament – SC Gospodărirea Comunală SA Arad, dna Livia Dolog, şef Serviciu Financiar - Contabilitate - Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad, dl. Ovidiu Ilie, director executiv al A.D.I. Transport Arad.
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Adriana Barbu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, Claudiu Kovacs – „Arădeanul”, Lucian Şerban – „Arq”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 7.05.2021, a Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 999/7.05.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media, au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 7.05.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 7.05.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua! Văd că doi colegi nu sunt. Îi mai aşteptăm? Ştiţi ceva?
Dna Stepanescu L: - Domnul Costea caută loc de parcare şi un consilier, domnul Vlad Codrin, este online.
Dl. primar: - Bun. Dacă sunteţi de acord, până parchează domnul Costea, putem începe cu Imnul.
(n.n. în cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulţumesc frumos! Cred că am aprobarea dumneavoastră, fără să votăm, să-i spunem „La Mulţi Ani!” domnului viceprimar Faur, care împlineşte o vârstă frumoasă (n.n. sala aplaudă), să-i urăm sănătate şi „La Mulţi Ani!”, cum îşi doreşte, cu cine îşi doreşte şi unde îşi doreşte!
Dl. Faur L: - Mulţumesc foarte mult!
Dl. primar: - Şi tot cred că din partea Consiliului Local şi a Primăriei sunteţi de acord să trimitem un mesaj de „La Mulţi Ani!” domnului Cadar, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, care a avut ziua ieri sau alaltăieri, dacă nu mă înşeală memoria. Şi astăzi, domnului fost viceprimar, actualmente vicepreşedinte al Consiliului Judeţean, domnul Bulbuc. Cred că aşa a fost şi înţelegerea, domnul Faur fiind în aceeaşi zi cu domnul Bulbuc să avem unul la judeţ şi unul la municipiu, din motive de eficienţă a sărbătoriţilor. Poate ajunge şi domnul Costea. Nu v-a spus unde parchează, nu? Mă gândesc că nu în Aradul - Nou! La parcul din Alfa! Bun. Mi-a dat doamna secretar rugămintea să suplimentăm ordinea de zi cu un proiect de hotărâre, care sună ceva de genul: „Se aprobă modificare Stat de funcţii – se transformă funcţia publică vacantă de consilier, clasa I, grad profesional superior, nivelul studiilor superioare, în cadrul Direcţiei Arhitect-şef, în funcţie publică de execuţie, vacantă, consilier Clasa I, grad profesional principal, nivelul studiilor, superioare…”, uite, aşa ajuns şi domnul Costea ! „…Se aprobă Statul de funcţii conform anexei”- Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - iniţiativa primarului.
Supun la vot propunerea doamnei secretar, de suplimentare a ordinii de zi
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. Cheşa I: - Domnule primar, mă scuzaţi, eram cu mâna sus!
Dl. primar: - A! Mă scuzaţi! Asta era în comisie prima dată, comisii reunite! Mă scuzaţi! Deci, am parcurs partea de comisii şi acum supun votului dumneavoastră introducerea proiectului pe ordinea de zi.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Ar urma acum toată ordinea de zi. Dacă doriţi ceva, domnule Cheşa?
Dl. Cheaş I: - Da. Mulţumesc! Punctul 21, proiectul 21, iniţiativa grupului de consilieri PSD – aş dori să fie retras de pe ordinea de zi, cum am discutat şi ieri în comisii până la venirea unui punct de vedere de la Consiliul Concurenţei.
Dl. primar: - Bun. Asta nu mai trebuie supusă la vot, că este decizia dumneavoastră, că-l retrageţi.
Dl. Cheşa I: - Corect!
Dl. primar: - Nu? Sau trebuie votat, doamnă?
Dna Stepanescu L: - Nu.
Dl. primar: - Bun. Punctul 21 s-a retras de pe ordinea de zi. S-a suplimentat cu ceea ce ne-a rugat doamna secretar şi supun votului dumneavoastră, dacă nu mai sunt alte propuneri, supun votului dumneavoastră următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 224/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea publică a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, str. Faurilor, nr. 94-96, înscris în CF. nr. 328219 Arad – iniţiativa primarului.
2. Proiect de hotărâre nr. 225/2021 cu privire la actualizarea datelor cadastrale și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. V. Babeș, nr. 20, Ap. 14 - înscris în CF nr. 304745-C1-U7 Arad– iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 228/2021 privind acceptarea radierii dreptului de servitute de trecere asupra terenului situat în Municipiul Arad, strada Volta, nr. 4, aflat în proprietatea personală a unor persoane fizice înscris în CF nr. 333089 Arad –– iniţiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 232/2021 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.01-31.03.2021, referitor la activitatea Registrului Agricol – iniţiativa primarului.
5. Proiect de hotărâre nr. 235/2021 privind acordarea avizului consultativ pentru menținerea titlului de „Colegiu” unității de învățământ preuniversitar Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad – iniţiativa primarului.
6. Proiect de hotărâre nr. 236/2021 privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile în valoare de până la 100.000.000 Lei – iniţiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice – iniţiativa primarului.
8. Proiect de hotărâre nr. 237/2021 privind aprobarea proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” și a cheltuielilor aferente proiectului – iniţiativa primarului.
9. Proiect de hotărâre nr. 238/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” – iniţiativa primarului.
10. Proiect de hotărâre nr. 239/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 2 Lac” – iniţiativa primarului.
11. Proiect de hotărâre nr. 240/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 5 Grădiște” – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 241/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului „Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT Ocsko Terezia” – iniţiativa primarului.
13. Proiect de hotărâre nr. 226/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Târguri Oboare și Piețe SA Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
14. Proiect de hotărâre nr. 227/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Recons S.A. Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
15. Proiect de hotărâre nr. 230/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC CET Hidrocarburi S.A. Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
16. Proiect de hotărâre nr. 244/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Gospodărirea Comunală Arad SA, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
17. Proiect de hotărâre nr. 229/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad în Adunarea Generală a Acționarilor de la S.C. Compania de Transport Public Arad S.A., pentru aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului.
18. Proiect de hotărâre nr. 129/2021 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreţinere şi exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reşedinţă şi ridicări vehicule către SC Recons SA Arad – iniţiativa primarului.
19. Proiect de hotărâre nr. 245/2021 privind completarea Hotărârii nr. 148/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019 – iniţiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr. 231/2021 privind completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad - iniţiativa consilierilor locali USR-PLUS.
21. Proiect de hotărâre nr. 186/2021 privind aprobarea eșalonării plății unor obligații fiscale datorate pentru imobilele deținute de agenții comerciali în municipiul Arad - iniţiativa consilierilor locali PSD - RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI DE CĂTRE INIŢIATORI.
22. Proiect de hotărâre nr. 246/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului de Urbanism (RLU) Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese strada L. Rebreanu nr. 95, identificat prin extrasul CF nr. 304822 Arad, Municipiul Arad, județul Arad – inițiativa primarului.
23. Proiect de hotărâre nr. 131/2021 privind aprobarea lucrării cadastrale de rectificare a suprafeței terenului situat în Municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr 269, înscris în CF 315412 - iniţiativa primarului
24. Proiect de hotărâre nr. 233/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 30 martie 2021 - iniţiativa primarului
25. Proiect de hotărâre nr. 234/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 31 martie 2021 - iniţiativa primarului
26. Proiect de hotărâre nr. 242/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 31 martie 2021 - iniţiativa primarului
27. Proiect de hotărâre nr. 243/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 16 aprilie 2021 - iniţiativa primarului
28. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna mai 2021.
29. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
30. Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad.
31. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - iniţiativa primarului – INTRODUS SUPLIMENTAR PE ORDINEA DE ZI
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 224 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Domnule preşedinte, intrăm pe ordinea de zi. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Primul punct
1
Proiect de hotărâre nr. 224/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de dezlipire a unui imobil proprietatea publică a Municipiului Arad, situat în Municipiul Arad, str. Faurilor, nr. 94-96, înscris în CF. nr. 328219 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 225 a Consiliului Local al Municipiului Arad
2
Proiect de hotărâre nr. 225/2021 cu privire la actualizarea datelor cadastrale și subapartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. V. Babeș, nr. 20, Ap. 14 - înscris în CF nr. 304745-C1-U7 Arad– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 226 a Consiliului Local al Municipiului Arad
3
Proiect de hotărâre nr. 228/2021 privind acceptarea radierii dreptului de servitute de trecere asupra terenului situat în Municipiul Arad, strada Volta, nr. 4, aflat în proprietatea personală a unor persoane fizice înscris în CF nr. 333089 Arad –– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 227 a Consiliului Local al Municipiului Arad
4
Proiect de hotărâre nr. 232/2021 privind aprobarea Raportului pentru perioada 01.01-31.03.2021, referitor la activitatea Registrului Agricol – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 228 a Consiliului Local al Municipiului Arad
5
Proiect de hotărâre nr. 235/2021 privind acordarea avizului consultativ pentru menținerea titlului de „Colegiu” unității de învățământ preuniversitar Colegiul de Arte „Sabin Drăgoi” Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 229 a Consiliului Local al Municipiului Arad
6
Proiect de hotărâre nr. 236/2021 privind aprobarea contractării unei finanțări rambursabile în valoare de până la 100.000.000 Lei – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Dl. Stana F: - Aş dori să intervin.
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. Stana F: - Vă mulţumesc. Ceea ce doresc să spun legat, pe acest subiect, pe punctul 6 – că suntem astăzi puşi, noi, cel puţin consilierii USR-PLUS, dar cred că întreg Consiliul Local, în faţa unei alegeri dificile, între două variante, dintre care niciuna nu este foarte bună. Doar că nu avem încotro şi decizia de acum trei ani a fostei administraţii ne-a adus aici. Faptul că s-a acceptat demararea unui proiect, cu o finanţare de numai 30% cu fonduri europene, evident, în scop electoral, pentru a se obţine avantaje la momentul respectiv, fără nicio, fără niciun interes faţă de ce se va întâmpla ulterior, ne-a adus aici. Astăzi şi nu numai astăzi, de acum încolo, timp de 10 ani probabil că vom deconta această decizie. În acelaşi timp, Aradul are nevoie de infrastructură, cetăţenii oraşului trebuie să beneficieze de pe urma investiţiilor, dacă dorim ca oraşul să devină competitiv. În acelaşi timp, doresc să atrag atenţia actualei administraţii că votul de astăzi va aşeza pe umerii săi o mare responsabilitate: o dată, legată de contractarea propriu-zisă a împrumutului, de condiţiile în care acesta va fi angajat, care, noi sperăm să fie cele mai bune din piaţă şi, cu mult mai important, de realizare a obiectivului pentru care angajăm aceşti bani. Sperăm ca proiectul să se desfăşoare fără sincope, să meargă conform angajamentelor făcute de administraţie, să beneficiem de un constructor care înţelege să respecte termene, condiţii de calitate şi restul prevederilor contactului. Şi, în speranţa că peste trei ani sau patru ani, vom avea acel pod de care să ne bucurăm cu toţi locuitorii Aradului şi, în special, cei din cartierele pe care el le va uni, vom vota acest împrumut, chiar dacă este o opţiune grea. Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Vă mulţumesc. Supun încă o dată la vot.
Cine este pentru?
Domnule consilier Vlad Codrin? Suntem la punctul nr. 6 !
Dna Stepanescu L: - Considerăm că a ieşit pentru moment.
Dl. Vlad C: - Pentru!
Dna Stepanescu L: - Este pentru.
Unanimitate pentru
22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 230 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Îmi permiteţi?
Dl. Szabo M: - Vă rog, domnule primar!
Dl. primar: - În primul rând aş vrea să le mulţumesc tuturor consilierilor din tot spectrul politic pentru că înţeleg proiectele majore şi importante pentru o comunitate, dincolo de, să spunem, orientările noastre politice. Aş vrea să fac câteva precizări, poate, în primul rând, pentru presă, deoarece bănuiesc că pe la comisii s-a mai discutat, dar poate nu este cineva lămurit. Nu este un contract cu BERD-ul, aşa a apărut în presă. Astăzi s-a aprobat, s-a dat girul să se facă demersurile legale pentru a contracta acest împrumut de pe o piaţă liberă, concurenţială. Cine va oferi cele mai bune condiţii de împrumut pentru municipalitate, cu acela se va semna contractul de împrumut. Nu puteam să mergem în continuare deşi administraţia arădeană a lucrat cu BERD-ul de foarte mult timp, pentru că este co-finanţare la bani europeni şi BERD-ul nu co-finanţează. Că, altfel, poate s-ar fi negociat, în continuare, cu BERD-ul. Acea adresă la care s-a făcut vorbire, că există în documentaţie, este acordul BERD-ului, el având credite cu Primăria din anii din urmă, să putem negocia cu oricine doreşte, orice entitate bancară, care poate da condiţii bune pentru municipalitate. Punctul 1 – În acest context, dacă cumva dintre consilieri, indiferent de culoarea politică, doreşte cineva ca la aceste discuţii, să le spun, tehnice, pe care le va purta aparatul, în special, din domeniul economic, în obţinerea condiţiilor de finanţare, doresc să participe, ca să dăm dovadă de transparenţă maximă, pentru că şi dumneavoastră aţi votat, o să rog să ne transmită şi nu vedem niciun impediment sub nicio formă, nici legal, nici de altceva decât o dorinţă de transparenţă totală. În ceea ce priveşte co-finanţarea şi procentele – în acest proiect sunt de fapt mai multe proiecte, să le spunem, este podul, într-adevăr, cu o valoare mare, care are proiectarea deja terminată, deci va trebui să licităm acum doar execuţia, mai sunt autobuzele electrice care sunt cu co-finanţări, mi se pare, 98 cu 2% , nu? Da. Bicicletele, cele peste trei sute de biciclete, staţiile de autobuz, culoarul verde şi evident, podul, cu o valoare mare. Dacă se pun toate în acelaşi coş, parte ce primim bani gratuit şi parte ce trebuie să-i plătim, probabil că va fi la o socoteală, funcţie de cu cât se va licita podul, în final, probabil va fi un 50-50. Deci, putem privi jumătatea plină sau jumătatea goală. Putem spune că trebuie să plătim jumătate dintr-o sumă sau că am primit gratis jumătate dintr-o investiţie majoră. În oraş, poduri, în ultimii 100 de ani s-au construit vreo două de către austrieci şi două în perioada comunistă, dacă lăsăm la o parte cel făcut acum de autostrăzi: Decebal-ul şi cel de lângă cetate. Deadline-ul este 2023, pentru că aşa este finanţarea europeană. Din acest punct de vedere îmi permit public să atenţionez staff-ul tehnic că au o mare responsabilitate. Să nu ne minţim! Au fost multe semne de întrebare, că, oare, domnii consilieri vor vota, nu vor vota! Ce, Doamne fereşte, se întâmplă dacă nu votează acest împrumut? De unde se duc, pune Primăria diferenţa de bani? Celelalte părţi ale proiectului fiind deja în licitaţie şi autobuzele şi bicicletele, proiectul fiind deja făcut. Prin urmare, atenţionez staff-ul tehnic să nu ne jucăm cumva, pentru că până în 2023, trebuie făcute plăţile. Adică, executat şi plătit. Vom intra într-o bătălie contra cronometru şi în ceea ce priveşte licitaţia şi în ceea ce priveşte efectiv lucrarea. Şi eu îmi doresc, aşa cum spunea domnul consilier Stana, să existe câştigător o firmă serioasă, care să lucreze la timp şi de calitate. Sper să nu se ajungă să se conteste între ei, să mai pierdem şi a
colo nu ştiu cât timing. Din punctul nostru de vedere, să spunem, politico-administrativ, s-a făcut tot ce s-a putut. Mai departe, suntem pe partea tehnică şi cu legile în vigoare, obligaţia noastră este să nu pierdem nicio secundă. Mă opresc aici, mulţumindu-vă încă o dată şi să nu uit, o nuanţă, pe care mi-a spus-o doamna director economic – gradul de îndatorare al municipalităţii nu este mare, nici în momentul de faţă. Acest nou împrumut, deşi poate ar părea la prima vedere că va creşte gradul de îndatorare, nu îl creşte pentru că îl am până la momentul la care se vor face efectiv tragerile pentru plăţi şi noi va trebui să plătim pentru acest împrumut. Se închide alt împrumut, cam de aceeaşi valoare, care a fost luat cu mulţi, mulţi ani înainte, pentru primele tramvaie. Deci, practic, rămânem cu acelaşi efort, pe care îl face municipalitatea astăzi. Şi, în plus, în urma licitaţiei, sperăm noi să obţinem o economie, care va rămâne la dispoziţia hotărârii Consiliului Local pentru alte mici proiecte, unde vor fi necesare cofinanţări, nu putem să-i folosim noi, fără să venim în faţa Consiliului să întrebăm dacă dorim să finanţăm acel obiectiv sau altul. Cam asta ar fi pe acest subiect. Şi vă mulţumesc încă o dată. Mă opresc aici. Mergem mai departe.
7
Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Da. Domnule Galea, vă rog! Scuze!
Dl. Galea C: - Mulţumesc. În primul rând vrem să salutăm acest proiect. L-am studiat destul de bine, am aprofundat destul de mult această problemă, de îmbunătăţire a eficienţei energetice, personal, nu aş dori să treacă până nu aş face două menţiuni referitor la acest proiect, pe care aş vrea să le fac oarecum publice, să le aduc în atenţia administraţiei şi a întregului oraş: sunt două chestiuni care este posibil să le aprobăm astăzi, probabil că da, pe care le-aş dori sau le-am dori şi sunt prinse în program să fie implementate în acest an – 2021. Unul dintre ele este implementarea unui proiect şi execuţie centrală fotovoltaică pe învelitoarea unei clădiri publice. Eu personal, mi-aş dori să se întâmple acest lucru în acest an şi cât de repede se poate, administraţia să identifice această clădire publică, pe care să vedem o învelitoare cu celule fotovoltaice. Iar al doilea aspect este, probabil, de un interes mai larg, este reprezentat de reducerea impozitului pe proprietate pentru proprietarii clădirilor verzi. Probabil că în acest moment nu există clarificate nişte măsuri, ceea ce înseamnă sau un protocol a ceea ce înseamnă exact o clădire verde, dar şi acest aspect ar trebui lămurit în acest an, pentru că este prevăzut aici, în acest proiect. Să vedem ce înseamnă clădirile verzi şi care este procedura prin care noi putem să reducem impozitul pe aceste clădiri verzi. Vă mulţumesc mult!
Dl. primar: - O completare – în ceea ce priveşte taxele şi impozitele, marea majoritate dintre cei care sunteţi mai vechi în Consiliu ştiţi că ele întotdeauna se aprobă în cursul acestui an, cu aplicabilitate anul viitor. Deci, pe subiectul acesta ar fi timp, că de obicei, spre toamnă se mai lucrează la taxe, impozite pentru anul următor şi atunci am avea, oarecum, timp, dacă aveţi o iniţiativă sau vă gândiţi cumva, dar neexistând legea, ar trebui să definim ce înseamnă clădirile verzi, în ce condiţii. Ar mai fi, acum la cald, o discuţie – dacă cel care are aşa numita clădire verde, a beneficiat, în general de fonduri guvernamentale, fondul de mediu sau alte fonduri, pentru a obţine o clădire verde, mai este normal să mai aibă încă o dată un beneficiu la taxe şi impozite, pentru că el şi-a obţinut clădirea verde din bani europeni şi toate astea. Dar va fi timp să le..
Dl. Galea C: - Sigur! Deja sunt cel puţin trei administraţii în România: Bucureşti, Cluj, Iaşi, care, deja au discutat acest subiect. În Bucureşti, ştiu că au fost reduceri la impozit de până la 80% pentru persoane juridice şi la persoane fizice până la 65%. Deci, oarecum există lege, sunt discuţii, dar într-adevăr, până la sfârşitul anului avem timp să discutăm despre asta.
Dl. primar: - Dacă ştiţi că au măcar nişte draft-uri sau cum s-a lucrat la dânşii, chiar ne-ar ajuta! Vă mulţumesc.
Dl. Galea C: - Deci, am rămas la punctul 7 Proiect de hotărâre nr. 223/2021 privind aprobarea Programului de îmbunătățire a eficienței energetice. Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 231 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr.8
8
Proiect de hotărâre nr. 237/2021 privind aprobarea proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad” și a cheltuielilor aferente proiectului
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 232 a Consiliului Local al Municipiului Arad
9
Proiect de hotărâre nr. 238/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ,,Înlocuire cazane pe gaz la SC CET Hidrocarburi SA Arad”
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 233 a Consiliului Local al Municipiului Arad
10
Proiect de hotărâre nr. 239/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 2 Lac” – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş)
– 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 234 a Consiliului Local al Municipiului Arad
11
Proiect de hotărâre nr. 240/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului ”Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT 5 Grădiște” – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 235 a Consiliului Local al Municipiului Arad
12
Proiect de hotărâre nr. 241/2021 privind aprobarea graficului de eșalonare multianuală a plăților aferente proiectului „Modernizare rețele termice aferente punctelor termice PT 5 Grădiște, PT 2 Lac, PT 4 Macul Roșu, PT Pasaj, PT 6V, PT Ocsko Terezia – Punct Termic PT Ocsko Terezia” – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 236 a Consiliului Local al Municipiului Arad
13
Proiect de hotărâre nr. 226/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Târguri Oboare și Piețe SA Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnule Stana, vă rog!
Dl. Stana F: - Doresc doar să spun că având în vedere că în urma discuţiilor de la comisii nu s-a specificat foarte clar ce se va întâmpla cu locul din Piaţa Catedralei, după mutarea acelei hale, în ipoteza în care hala se va muta, existând această dezbatere şi problemă a mutării Pieţei Catedralei într-un spaţiu nou, pe care noi îl considerăm impropriu şi care nu doar că este impropriu dar va şi reduce din veniturile societăţii comerciale în cauză, o să ne abţinem de la vot. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot punctul nr.13. Cine este pentru?
14 pentru pentru, 6 abţíneri (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dl. Mayer,
dl. Costea, dl. Vlad C.), 3 consilieri nu participă la vot (dna Săbău, dl. Mariş, dna Waas)
22 consilieri prezenţi în sală, (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 237 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dna Stepanescu L: - Proiectul a fost aprobat!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 14.
14
Proiect de hotărâre nr. 227/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Recons S.A. Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Eu nu particip la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 238 a Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. primar: - Dacă-mi permiteţi, nu pe.... numai că mi-am adus aminte pentru o informare – că au fost şi ştiu că sunt întrebări – cu ştrandul – noi am avut câteva discuţii, evident, preliminare, cu DSP-ul, în speţă, le vom continua săptămâna viitoare. Promisiunea domnului director şi a staff-ului de acolo a fost că vor să vadă evoluţia şi tendinţa pandemiei, în ideea în care să-l putem deschide. Între timp, continuăm acolo pregătirile, lucrările de întreţinere, ca să-l putem deschide. Să zicem aşa, în tot răul şi un bine, a şi fost frig până acum şi dacă se putea din punct de vedere pandemic, nu era prea primitoare vremea. Noi estimăm, din discuţia pe care am avut-o şi ieri, şi cu DSP-ul şi cu domnul director Mehelean, că în maxim 2 săptămâni de zile s-ar putea deschide în condiţii mai mult decât decente. Sperăm să nu ne încurce altceva. Cam acesta este deadline-ul şi proiecţia pe care ne-am făcut-o. Dacă se poate cumva mai devreme şi din punctul de vedere al DSP-ului, şi vremea să ne permită, avem toată deschiderea, că suntem conştienţi că multă lume aşteaptă şi îşi doreşte. Vă mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
15
Proiect de hotărâre nr. 230/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC CET Hidrocarburi S.A. Arad, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Stana!
Dl. Stana F: - Da. Nu am intervenit la proiectele de hotărâri, în care am votat acele investiţii în sistemul de termoficare. A fost, tot aşa, o discuţie în cadrul comisiei şi întrebarea mea este dacă se poate face un calcul, să le putem explica cetăţenilor care vor fi beneficiile acestor investiţii? Continuăm să aprobăm acest buget al CET Hidrocarburi cu pierderi anuale de 10 milioane de lei? Ştim bine că se acoperă tot din banii locali, până la urmă, acea pierdere..... Măcar să înţeleagă cetăţenii care va fi câştigul lor de pe urma acestor investiţii şi că există o rază de speranţă. Aşa că, dacă se poate, să se facă un studiu din care să ni se spună: înlocuim 3 cazane la CET Hidrocarburi, modernizăm puncte termice, mai modernizăm nişte reţele. Ce înseamnă asta din punctul de vedere al preţului pe care îl plăteşte cetăţeanul? Vor avea de câştigat sau măcar poate, nu ştiu, nu vot plăti mai mult ! Mulţumesc frumos!
Dl. primar: - O să încerc să, nu eu, cei de specialitate, deşi cred că poate ne înţelegeţi că nu poate fi un calcul foarte riguros, mai degrabă, să-i spunem estimativ, din două motive: o dată – se ştie exact când se înlocuieşte o ţeavă actuală cu alta, cu cât scad pierderile, pentru că acestea sunt clar.., dar nu reuşim să le schimbăm pe toate odată. Lucrăm acum pe magistralele principale şi rămân secundarele. După aceea – nu se va reuşi înlocuirea şi modernizarea tuturor punctelor termice, totul va fi etapizat şi nu în ultimul rând, funcţie de ce cazane vom obţine, finanţare, au un randament mai mare sau mai scăzut. De aceea, poate facem o simulare. La fel, în momentul de faţă, mă bucur că sunt investiţiile la CET-ul mare, investiţii private, care fac să obţină o energie termică cu un preţ mai scăzut. Sunt conştient că în buzunarul cetăţeanului încă nu se resimte, dar, cel puţin, la un moment dat, poate reuşim să se resimtă puţin pe bugetul pe care îl aprobăm noi, să nu mai fie subvenţia atât de mare. În momentul de faţă preţurile pe care le plăteşte cetăţeanul sunt oarecum sensibil egale între municipalităţi, doar că cei care sunt cu câţiva ani înaintea noastră cu retehnologizarea, efortul pe care îl face bugetul Primăriei, în subvenţie, este mult mai mic. Dacă noi plătim aproape 300 de lei, alţii plătesc 50 de lei din cei 300, adică noi plătim cu 100, 150 de lei mai mult decât alţii. Şi acesta este un efort mare pe care îl vedem fiecare când aprobăm în această şedinţă. Şi cel mai important lucru este că dorim să obţinem finanţarea europeană pentru aceste obiective, să nu le facem din buzunarul arădenilor, că nici nu avem de unde şi este greu şi ar dura foarte mult. Acum, să vedem cât şi cum reuşim din toate acestea. Dar o să-i rog, cât de cât să facă o estimare. Mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Da. Supun la vot Proiectul de Hotărâre nr. 230/2021.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 239 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 16
16
Proiect de hotărâre nr. 244/2021 privind aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli al SC Gospodărirea Comunală Arad SA, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 240 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr. 17
17
Proiect de hotărâre nr. 229/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unității Administrativ-Teritoriale Municipiul Arad în Adunarea Generală a Acționarilor de la S.C. Compania de Transport Public Arad S.A., pentru aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru anul 2021 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Chifa) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 241 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 18.
18
Proiect de hotărâre nr. 129/2021 privind modificarea și completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreţinere şi exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reşedinţă şi ridicări vehicule către SC Recons SA Arad – iniţiativa primarului
Dl. primar: - Dacă-mi permiteţi?
Dl. Szabo M: - Vă rog!
Dl. primar: - Au fost, să spunem, unele discuţii pe acest regulament, perfectibil, cred că şi actuala formă şi după acest amendament tot perfectibil va rămâne, au fost câteva propuneri tehnice, care ne-au scăpat, venite dinspre Recons şi dinspre Primărie, au mai fost câteva iniţiative ale noastre şi ale unor colegi consilieri, le-am prins pe toate într-un amendament, pe care, cu acordul dumneavoastră, l-aş citi şi dau şi câteva explicaţii. Citesc doar forma propusă faţă de cea existentă: o dată - articolul 2 alineatul 1 – va fi aşa: „Programul de funcţionare a parcărilor în sistemului de plată este următorul: Zonele A, B şi C – de luni până vineri în intervalul orar 8,00-17,00”, iar punctul B – „Parcarea situată pe strada Pădurii, zona „Obor” va funcţiona în regim de parcare cu plată, conform programului, de luni până vineri, în intervalul 8,00-17,00 şi duminica doar între orele 8,00-14,00”. Este o încercare a noastră de a fi proactivi şi de a veni şi în sprijinul cetăţenilor şi suntem conştienţi că, după aceste ore, în general, nu mai este un aflux atât de mare şi este, poate, un echilibru între dorinţa oamenilor şi ceea ce poate Recons-ul şi de acea am propus acest lucru. Se votează pe articole?
Dna Stepanescu L: - Da.
Dl. primar: - Vă rog să supunem la vot acest articol 2, modificat .
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Articolul 2 mai avea un alineat, îmi cer scuze – „În afara programului stabilit la alineatul 1, precum şi sâmbăta şi duminica, în sărbătorile legale şi cu ocazia unor evenimente, special mediatizate de către autoritatea publică locală, parcarea este gratuită”. Nu ştiu, Zilele Aradului sau apare ceva deosebit. Supun şi acest articol votului dumneavoastră.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumim frumos. Articolul 18 din actualul regulament îl propunem la o modificare, dar eu îi dau o explicaţie – au fost solicitări din partea domnilor consilieri să beneficieze de gratuităţi, persoane cu dizabilităţi, veterani de război, văduve, invocându-se câteva acte normative. Ele, în sine, nu prevăd acest lucru, actele normative, deci nu puteam să venim cu această propunere, invocând acel act normativ, în schimb, nu ne opreşte nimeni, din ce mi-au explicat juriştii, ca noi, la nivel local, să dăm o astfel de măsură, luând ca beneficiari persoanele din acea lege, respectiv: văduvele veteranilor de război, etc. Articolul ar suna aşa: „Beneficiază de gratuitate pentru ocuparea locurilor de parcare cu plată, pentru un singur autoturism, în condiţiile afişării la loc vizibil a legitimaţiei de parcare gratuită, eliberată de către Serviciul Parcări şi Ridicări Vehicule persoanele cu dizabilităţi încadrate în grad de handicap veteranii de război, precum şi văduvele acestora, beneficiarii Decretului Lege nr.118/1990, inclusiv soţ, soţie, copii”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Articolul 4 ar trebui să sune aşa: „În sensul prezentului regulament parcările cu plată sunt în spaţii special amenajate, delimitate prin marcaje faţă de marginea părţii carosabile a drumului, semnalizate prin indicatoare destinate parcării autovehiculelor cu masa maximă autorizată mai mică de 3 tone”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumesc. Acestea sunt alea tehnice, de care vă vorbeam. Articolul 8 alineatul 3 – „ Locul de parcare poate fi atribuit participantului la licitaţie pentru locul respectiv, care a oferit penultimul preţ, la penultimul preţ licitat, cu acordul acestuia. În situaţia în care acest participant nu doreşte locul respectiv, locul acestuia se va atribui conform articolului 5 alineatul 3”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Articolul 10. Se rescrie. „Neplata până la 1 martie duce la rezilierea contractului respectiv la pierderea locului de parcare, dar cu obligaţia chiriaşului de a achita contravaloarea chiriei pentru lunile ianuarie şi februarie, inclusiv penalităţi”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Şi articolul 34 – „Pe perioada executării lucrărilor de utilitate publică, contractul de închiriere a locului de parcare de reşedinţă, câştigat prin licitaţie sau atribuit direct se suspendă, urmând ca pentru perioada desfăşurării lucrărilor executantul să plătească contravaloarea preţului mediu pentru zona respectivă pentru câte locuri dezafectează provizoriu”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală,
(1 consilier votează on-line)
Dna Stepanescu L: - Domnule primar, mai aveţi un amendament!
Dl. primar: - Mă scuzaţi, da ! Şi mai sunt nişte tarife, care nu erau: „tarif de parcare prin SMS, durată minute 0 (1) zi, 4 euro pentru zona A, cu TVA; zona B – 3 euro +TVA; zona C1 – 1,5 euro+TVA. Observaţii: TVA aferent serviciului prestat de operator telefonie mobilă”. Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Domnule preşedinte, tot punctul acum!
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt şi alte amendamente? Domnule Stana!
Dl. Stana F: - Da. Mulţumesc. Vreau să mă refer la o problemă, pe care am identificat-o în urmă cu mai mulţi ani, în municipiul Arad şi anume – avem o serie de străzi unde funcţionează acest sistem al parcării cu plată, unde nu există aparatele de taxare, parcometrele, ceea ce face ca persoanele care nu dispun de un smartphone sau un telefon mobil cu abonament, care nu ştiu sau nu pot să opereze aceste dispozitive, să nu aibă posibilitatea de a plăti. Acolo, din punctul meu de vedere, municipalitatea este în culpă, pentru că, în momentul în care doreşti să taxezi un lucru, trebuie să oferi oamenilor condiţii. Dar probabil că este scump şi acum există varianta singură de a plăti prin SMS. Amendamentul vine să compenseze, oarecum, deşi repet, nu este soluţia care să rezolve problema, disconfortul acestor cetăţeni, prin a reduce taxa percepută, pentru zona A urmând să se perceapă taxa aferentă Zonei B şi pentru Zona B, taxa aferentă zonei C, acolo unde, repet, pe străzile unde nu există aparate de taxare.
Dl. primar: - Eu v-aş propune, dacă nu vă deranjează, să avem o discuţie cu Recons-ul, să vedem dacă nu se încurcă, tehnic, nu ştiu cum se realizează. Şi putem reveni cu amendament într-o altă şedinţă, chiar vă rog pe dumneavoastră să aveţi o discuţie aplecată, n-aş vrea să spun ceva ce…şi cel care are telefon, cel care plăteşte de A şi cine nu are…
Dl. Stana F: - Păi, pe străzile respective, singura variantă de plată este cu telefonul. Şi atunci, în loc să pui pe tăbliţa indicatoare: „Aceasta este zona A şi plătiţi tariful pentru zona A”, pui pe tăbliţă: „Aceasta este zona A, dar plătiţi tariful pentru zona B şi trebuie să trimiteţi SMS-ul cu textul aferent zonei B”.
Dl. primar: - Am înţeles. Dacă aveţi amabilitatea şi sunteţi de acord, aş propune să dau Recons-ului să ne spună câte situaţii de genul acesta ar fi, ce impact ar însemna, ce ar presupune şi avem o discuţie şi după aceea revenim cu, oricând putem veni cu un amendament.
Dl. Stana F: - De acord, dar cu condiţia să existe un termen – până când?
Dl. primar: - Da. Spuneţi dumneavoastră, o săptămână sau cât sunteţi dispus ?
Dl. Stana F: - Depinde de cei de la Recons, în cât timp pot să…
Dl. primar: - Uite, preia domnul viceprimar discuţia cu Recons-ul şi vă invită şi pe dumneavoastră, uite, până la sfârşitul lunii, că suntem la jumătate acum. Este bine aşa?
Dl. Stana F: - Da.
Dl. primar: - Şi atunci, pe varianta pe care o agreaţi şi Recons-ul şi Primăria şi dumneavoastră, în luna următoare avem ordinara şi venim cu amendament.
Dl. Stana F: - Sigur!
Dl. primar: - Mulţumesc frumos.
Dl. Stana F: - Şi eu!
Dl. Szabo M: - Dacă nu mai sunt alte amendamente, supun la vot întregul proiect. Da, vă rog!
Dna Stepanescu L: - Mai există un amendament, al Comisiei de Urbanism – articolul 18 a fost deja preluat în amendamentele domnului primar, dar există o completare la articolul 19, care vine în completarea amendamentului domnului primar – cu actele pe care trebuie să le aducă beneficiarii Decretului - Lege nr.118/1990 şi veteranii.
Dl. Szabo M: - Supun la vot amendamentul respectiv
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
Dl. Szabo M: - Aşa. Şi acum întregul proiect îl supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 242 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 19
19
Proiect de hotărâre nr. 245/2021 privind completarea Hotărârii nr. 148/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru?
22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 243 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 231/2021 privind completarea Hotărârii nr. 510/2019 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea documentației de atribuire a serviciului public de administrare, întreținere și exploatare a zonelor de parcare cu plată din Municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule către SC Recons SA Arad - iniţiativa consilierilor locali USR-PLUS
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI DE CĂTRE INIŢIATOR
Dl. Szabo M: - Vă rog.
Dl. Costea I: - Grupul USR-PLUS doreşte retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect de hotărâre, deoarece efectele acestui proiect de hotărâre se regăsesc în amendamentele care tocmai ce au trecut la Proiectul de hotărâre nr.129/2021 şi a fost votat şi grupul USR-PLUS propune retragerea de pe ordinea de zi a acestui proiect.
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Trecem la următorul punct.
21
Proiect de hotărâre nr. 186/2021 privind aprobarea eșalonării plății unor obligații fiscale datorate pentru imobilele deținute de agenții comerciali în municipiul Arad - iniţiativa consilierilor locali PSD – RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI
RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI.
22
Proiect de hotărâre nr. 246/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și a Regulamentului de Urbanism (RLU) Construire ansamblu cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni mixte, rezidențial – locuințe colective, servicii și comerț, cu funcțiuni complementare și accese strada L. Rebreanu nr. 95, identificat prin extrasul CF nr. 304822 Arad, Municipiul Arad, județul Arad – inițiativa primarului
Dl. Curcanu D: - O intervenţie, vă rog!
Dl. Szabo M: - Vă rog!.
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarţ, acum două zile, Primarul Oraşului Cluj Napoca, Emil Boc, a făcut o declaraţie destul de interesantă, pe care aş vrea să v-o citesc, pe scurt. Şi ea spune aşa: „Aş vrea să conştientizăm că acest oraş, Cluj-Napoca, trece la următoarea etapă, în domeniul urbanismului, concentrată pe calitate, nu pe cantitate, un oraş pentru oameni, în care interesul public şi privat coexistă”. Domnule Bibarţ, ştiţi care este problema la acest PUZ? PUZ- ul nu ţine cont absolut deloc de interesul public al arădenilor şi ţine, în principal, doar de interesul privat al unor investitori. Proiectul nu aduce niciun beneficiu locuitorilor din cartierul Confecţii, este vorba doar de cantitate acolo şi nu de calitate, cum să spun – ca sardinele în conservă! Acest lucru va duce la scăderea calităţii vieţii în zonă. Domnule Bibarţ, au trecut aproximativ 6 luni de când sunt Preşedintele Comisiei de Urbanism, în Consiliul Local şi concluzia mea este că politica de urbanism a oraşului Arad, de care dumneavoastră sunteţi direct răspunzător, aduce foarte mult a politica de urbanism a oraşelor din lumea a treia, în care focusul principal este pe cantitate, nu pe calitate. La fel ca Emil Boc, aştept de la dumneavoastră să resetaţi politica de urbanism a oraşului Arad, deoarece, după cum bine ştiţi, creşterea densităţii populaţiei într-un loc, într-un cartier, duce la scăderea calităţii vieţii. Mai mult decât atât, acest PUZ nu are nici studiu de impact şi necesitatea lui este dată de nevoia de a oferi condiţii optime de locuire a arădenilor. Dacă dorim să oprim depopularea, să dezvoltăm oraşul în secolul XXI, nu ne permitem să construim zone de locuinţe inferioare din punct de vedere calitativ. PUZ - ul nu are studiile fundamentale, care să analizeze disfuncţionalităţile din zonă, avem nevoie de mai multe studii de fundamentare la fiecare PUZ, studii de oportunitate, ca să vedem ce probleme sunt şi, la fel, studii de trafic. Prin urmare, astăzi, consilierii USR-PLUS se vor abţine de la acest proiect. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Domnule arhitect-şef, vă rog frumos să daţi răspunsul!
Dl. Ciurariu S: - Bună-ziua, doamnelor, domnişoarelor, domnilor consilieri! Domnule primar, domnule viceprimar, domnule preşedinte, acest PUZ vine în completarea unei zone cu acelaşi tip de densitate. Regimul de înălţime este maxim P+5. Din punct de vedere al funcţiunilor complementare, există o parcelă pe care se propun servicii şi funcţiuni complementare locuirii, în acea parcelă pot fi agrementate orice funcţiuni, pe care cartierul pur de locuit, proiectat în vremea socialistă, nu le are şi în condiţiile astea aserţiunea domnului consilier nu este fundamentată pe o pierdere a calităţii. Calitatea locuirii, prin această mixtură de locuire şi funcţiuni complementare, considerăm că este îmbunătăţită. Acest PUZ a trecut prin toate etapele, de la aviz de oportunitate, avize consultative, avize de specialitate, inclusiv avizul Autorităţii Aeronautice, care a stabilit înălţimea maximă ce se poate dezvolta în acea zonă şi care este egală cu cea a cartierului din vecinătate şi în aceste condiţii, în cazul acestui PUZ, demersul de înaintare către dumneavoastră a îndeplinit toate elementele, nu numai administrative, cât şi profesionale. De aceea l-am promovat, de aceea l-am adus aici, în faţa dumneavoastră. Şi, bineînţeles, la solicitarea domnului primar, direcţia pe care o conduc va pregăti documente necesare, ca să putem să dăm răspunsuri cuvenite atunci când se pune problema unor strategii.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru?
15 pentru, 8 abţineri (dl. Stana, dl. Chifa, dl. Curcanu, dl. Costea, dl.Vlad C., dl. Mayer,
dna Săbău, dl. Bognar) – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 244 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Domnule primar.
Dl. primar: - Pentru că s-a invocat numele meu de către domnul consilier Curcanu, i-aş fi recunoscător pe două paliere: o dată – dacă măcar o perioadă, hai, cu un an înainte de alegeri mai înţeleg, am încercat să lăsăm la o parte declaraţiile politice, daţi-mi voie să consider în bună măsură ceea ce aţi spus, ca o declaraţie politică, mai mult şi al doilea palier, aşa cum aţi spus – sunteţi, de şase luni, preşedintele Comisiei de Urbanism. Domnule arhitect şef, în şase luni de zile, aţi primit măcar o propunere de la preşedintele Comisiei de Urbanism de îmbunătăţire a legislaţiei locale, ca să nu vorbim de cele naţionale, pe domeniul PUZ – urilor? La microfon, vă rog! Da sau nu? Nu aici, în sală!
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarţ, în momentul de faţă, consilierii USR…
Dl. primar: - Domnule Curcanu, vorbesc cu domnul arhitect-şef, dacă-mi permiteţi…
Dl. Curcanu D: - Păi, a răspuns, eu l-am auzit!
Dl. primar: - Nu l-am auzit! Eu vreau să-l aud de la microfon, să rămână înregistrat!
Dl. Ciurariu S: - Nu am primit o solicitare din partea comisiei sau a preşedintelui comisiei.
Dl. primar: - O propunere, ceva de îmbunătăţire, modificare articolul cutare, modificare hotărârea cutare, la cadrul general, nu punctual, la un PUZ! Ca să ne creăm o bază pe care să construim! Nu facem dialog, domnule Curcanu! Dumneavoastră, ce aţi avut de spus, aţi spus! După primar, nu se mai vorbeşte! Nu aveţi! Citiţi Regulamentul! Da sau nu, domnule arhitect-şef?
Dl. Ciurariu S: - Nu. Nu am primit!
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Continuăm şedinţa!
Dl. Curcanu D: - Solicit drept la replică, domnule preşedinte de şedinţă!
Dl. Szabo M: - Nu există!
Dl. primar: - Aveţi posibilitatea, vă mai învăţ şi pe Regulament – aveţi posibilitatea să luaţi cuvântul la „Diverse”, pentru că este şedinţă ordinară. Pe Regulament, după vot, pe fiecare articol, punct de pe ordinea de zi, mai spune primarul ceva şi se trece mai departe, pentru că altfel devine circ. Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Nu s-a făcut referire la persoana dumneavoastră, deci nu vă pot da cuvântul!
Dl. Curcanu D: - Domnul primar a făcut o afirmaţie şi domnul arhitect-şef a făcut o afirmaţie, ca urmare, am drept la replică. Dacă se poate?
Dl. Szabo M: - Dacă se face referire la dumneavoastră!
Dl. primar: - Aveţi toate drepturile de pe lume, dar cel mai important este să respectaţi această şedinţă şi aceşti consilieri şi solemnitatea şedinţei! Eu nu v-am invocat numele, dumneavoastră l-aţi invocat pe al meu şi am pus o întrebare strict tehnică domnului arhitect-şef, care ne-a dat un răspuns! Vă mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Următorul punct.
23
Proiect de hotărâre nr. 131/2021 privind aprobarea lucrării cadastrale de rectificare a suprafeței terenului situat în Municipiul Arad,
Calea Aurel Vlaicu nr 269, înscris în CF 315412 - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Dna Stepanescu L: - Domnul Vlad?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 245 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Următorul punct
24
Proiect de hotărâre nr. 233/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 30 martie 2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală, (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 246 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
25
Proiect de hotărâre nr. 234/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 31 martie 2021 - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 247 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
26
Proiect de hotărâre nr. 242/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 31 martie 2021 - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
(1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 248 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
27
Proiect de hotărâre nr. 243/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad
din data de 16 aprilie 2021 - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 249 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
28
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna aprilie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna mai 2021
S-a luat la cunoştinţă.
29
Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
(n.n. nu sunt notificări)
Dna Stepanescu L: - O rectificare, la punctul 13 pe ordinea de zi, la bugetul TOP, votul este 14 voturi pentru, 6 abţineri şi 3 consilieri nu participă la vot.
La punctul 22 – 15 voturi pentru, 8 abţineri (domnul Bognar şi consilierii USR). Mulţumesc.
30
Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Dacă mai sunt întrebări, interpelări, dacă nu, da, domnule Stana, vă rog!
1
Dl. Stana F: - Mulţumesc, doream să-l rog pe domnul primar, probabil va fi o chestie recurentă, să ne ţină la curent cu ce s-a mai întâmplat pe tema Teatrului Hirschl, teatrul vechi, după aceea am înţeles că încă nu s-a realizat predarea stadionului UTA către Recons şi am dori să ştim care este situaţia pentru că am avut, tocmai ce am aprobat delegarea serviciului către Recons şi am avut în cursul precedentelor şedinţe nişte intervenţii legate de sistematizarea traficului în anumite intersecţii, voiam să ştiu dacă s-a întâmplat, dacă în ultimele două sau trei luni a avut loc acea comisie de sistematizare, dacă s-a întâlnit şi au mai fost nişte solicitări transmise, primite de la cetăţeni şi adresate prin intermediul meu, dumneavoastră, administraţiei, pentru reîncadrarea unor imobile în zonele de impozitare, având în vedere că strada respectivă nu îndeplinea, în opinia celor care au făcut sesizarea, condiţiile pentru a fi încadrate în zona respectivă, în care sunt acum. Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Încerc să le iau pe rând. Sincer, cu Teatrul Vechi, la mine nu a mai ajuns niciuna din părţi. Bănuiesc că sunt încă la faza juridică, o să verific. Nu este aici Contraş, nu? O să vă sun azi şi vă spun. O să-l întreb pe şeful Serviciului Juridic, care a rămas în legătură cu un avocat, pe care ni l-au dat cei de la societatea civilă. În ceea ce priveşte Stadionul UTA, cred că sunt la faza de proces-verbal predare-primire. Chiar ieri, azi şi acum sunt acolo şi se închide subiectul, că nu poate rămâne în aer. Aş mai preciza că am văzut şi un articol în presă, cum nu mai avem pază, dincolo de modul de a face presă, nu este treaba mea să-l comentez, fiecare îşi face meseria cum doreşte, dar nu cred că este vina Consiliului Local sau a Primăriei că ţara asta n-a avut buget! Conform legii, noi putem prelungi nişte contracte până încă cu 4 luni, în celălalt an, până în aprilie, ceea ce am făcut şi o licitaţie pentru un nou contract nu puteam să facem, fără să avem buget. Astăzi suntem în licitaţie, nu doar pentru acest obiectiv de pază, ci şi altele, pe care le mai avem. Cred că ar trebui să se adreseze celor care stau în Parlament şi n-au fost în stare să voteze un buget, trei luni de zile, indiferent cum îi cheamă sau de ce culoare politică sunt. Noi ne-am organizat patru luni de zile să prelungim, când a expirat, ca să doarmă alţii liniştiţi, ne-am organizat şi le păzim cu Poliţia Locală, toate obiectivele noastre, cum putem, până se termină procedura legală de licitaţie, pe un buget pe care domniile -voastre v-aţi mobilizat şi l-aţi aprobat printre primii din ţară.
O să verific la Comisia de Sistematizare dacă au luat în dezbatere strict ceea ce aţi solicitat dumneavoastră, pentru că şedinţe au fost de sistematizare. Din câte ştiu, la clădirile încadrate la, mă rog, la numere de adresă, în diferite zone de impozitare, ştiu că este o comisie, subcomisie, care le dă răspuns şi unde sunt nemulţumiţi, se duc în instanţă. Cam aşa s-a lucrat de-a lungul timpului, dar astea sunt. Dar astea două puncte o să le verific, ca să nu spun o prostie, o să verific, aş minţi să am un răspuns, pe loc, acum. Vă mulţumesc pentru înţelegere.
Dl. Szabo M: - Domnule Bognar!
2
Dl. Bognar L: - Vă rog, dacă-mi permiteţi ! Am avut un proiect frumos care s-a realizat – „Reabilitare zonă istorică – zona Preparandiei”. Din păcate, de mai multe ori am sesizat şi personal, dar şi locuitorii care circulă pe Preparandiei – Dornei, deci, nu se poate circula, practic s-a compromis pavajul care este acolo, trebuie să facem ceva, că de asta s-au investit bani europeni, ca să ţină. Deci, este o problemă pentru care ar trebui intervenit şi găsit soluţii, nu ştiu cum. La fel, circulaţia tirurilor, deci eu am sesizat în scris, în martie, dar deja este un fenomen, că se circulă pe Calea Timişorii, podul, deci, efectiv, tonaj greu, care practic pune în pericol această lucrare, care, într-adevăr, a fost reabilitată, cu condiţia să fie stopată circulaţia de tonaj mare.
3
Şi încă o problemă aş avea, apropo de discuţiile care au fost în legătură cu PUZ - urile. Eu am afirmat că mă abţin la toate proiectele cu PUZ - uri, nu din răutate, deci, practic, nu avem PUG - ul aprobat şi sunt anumite situaţii în care nu vedem foarte clar impactul asupra Aradului şi asupra zonelor în nişte investiţii. În cazul de faţă, ce am avut pe ordinea de zi, se creează un cartier nou, cu aproximativ 400 de apartamente. Dacă luăm în medie 3 locuitori pe apartament, înseamnă 1200 de locuitori. Trebuie mai cu atenţie analizat, înainte să intre în Comisie. Deci, aici, practic, eu propun să avem o comisie de analiză, ca să nu mai intrăm în toate detaliile, la investiţii, care au un impact foarte mare, să vedem în ce direcţie ducem oraşul. Că sunt cartiere, de exemplu, Vlaicu, unde nu avem parcuri, nu avem zone verzi, oamenii merg în Cimitirul Eternitatea să se plimbe. Deci, nu este o situaţie normală. Ar trebui să analizăm ce se mai poate redresa şi, într-adevăr, dezvoltarea oraşului să o dezbatem cu toţi cei care ne-am asumat o anumită responsabilitate pentru ce se întâmplă în oraş. Mulţumesc!
Dl. primar: - Mulţumesc şi eu. Chiar o să rog şi consilierii, ieri sau alaltăieri am mers şi eu pe zonă, poate va fi o decizie, pe care să o luăm, dacă, pe zona liniei 2, partea care este cu pavaj, s-o mai menţinem cu pavaj sau să o asfaltăm ? Chiar am văzut diferenţa, aşa din mers, cu maşina - partea până la Biserica Sârbească, care este asfalt, cu linie de tramvai şi se menţine în condiţii decente şi partea de la Biserica Sârbească, încolo, unde este pavaj cu liniile de tramvai şi unde suntem nevoiţi să tot intervenim, să tot intervenim, mai gata, este făcută o reparaţie şi a mai trecut o maşină mai mare sau a luat un viraj şi ţi-a mişcat iar, că pavajul vrei, nu vrei, are un strat de nisip sub, nu intrăm în detalii tehnice! Aici, poate, vă mai gândiţi şi dumneavoastră şi dacă împreună, este de verificat, să vedem ce mai este în garanţie acolo, partea cu pavajul şi, poate, la un moment dat, dacă este mai bine cu asfalt, cum se vede acum, schimbăm soluţia şi trecem la asfalt.
Dl. Szabo M: - Domnule Curcanu!
4
Dl. Curcanu D: - Domnule Bibarţ, astă vară, în campania electorală, aţi realizat o filmare, la „Strada TV”, unde v-aţi filmat în Cartierul Aurel Vlaicu. În acea filmare aţi promis că se va construi, în acel loc, exact unde aţi filmat, un parc, iar acum, din câte am înţeles de la cetăţeni, a apărut o spălătorie auto. Întrebarea mea pentru dumneavoastră este dacă se va construi sau nu un parc în zonă.
5
Al doilea lucru – de activitatea noastră în Comisia de urbanism, am dori să vă spunem, consilierii locali, USR-PLUS, în momentul de faţă, lucrează la două hotărâri pe partea de urbanism, prima hotărâre este legată de regulament pentru asigurarea suprafeţei minime de spaţii verzi, la autorizarea de construcţie şi a doua hotărâre la care lucrează consilierii USR PLUS este modificarea etapelor de transparenţă pentru PUZ - uri., o hotărâre mai veche. Vă mulţumesc.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Dacă vremea permite, eu mi-am propus în seara aceasta, să fac o filmare tocmai pe acest subiect. Acolo sunt, nu este domnul Szuchanszki aici, nu-l văd, câte sunt? 3 hectare şi cât, alea la care lucrăm la intabulare acum?
Dl. Szuchanszki Ş: - 3,700.
Dl. primar: - Sunt 3,700 hectare, teren gol, pe care l-am identificat, suntem în procedurile legale de a le intabula pe Primăria Arad, nu sunt proprietari privaţi, este doar treabă tehnică, la care se lucrează pentru a avea CF-ul, cu care vrem să mergem la ADR Vest, doamna Portaru ştie, aşteptăm de la vorbe la partea scrisă – dacă se finanţează parcuri. Bucăţica la care faceţi dumneavoastră referire, unde, într-adevăr, a apărut şi o spălătorie, era o cale de acces spre aceste trei hectare. Pentru că, pe bucăţica aceea, unde am filmat eu atunci, oricum nu era suficient loc să faci un, poate, un loc de joacă şi astăzi a rămas o bucată, ca acces pe acolo, şi mai căutăm să identificăm şi alte posibilităţi de a ajunge cât mai uşor dinspre partea de blocuri, la aceste peste trei hectare, unde dorim să facem parcul. Şi am convenit, dacă totul ar merge într-un parcurs, cât de cât normal, şi ne finanţează Uniunea Europeană parcul, nici să nu mai aşteptăm de variantele pe care le putem noi identifica, de a face un acces facil acolo, pentru a nu pierde finanţarea, dacă există, să accesăm, să începem să-l facem acolo şi între timp orice variantă găsim pe un domeniu privat, nu foarte mare, de a ne crea acces acolo, acela îl expropriem noi şi facem bucăţica aceea din bugetul nostru. Important este să putem prinde finanţarea mare pentru cele trei hectare, dar nu se va întâmpla mâine, pentru că la momentul discuţiei noastre, la nivelul Comisiei Europene de - abia sunt discuţiile de intenţie – ce să se finanţeze şi ce să nu se finanţeze din noul buget al Uniunii Europene şi pe aşa ceva. Avem, să spunem, optimismul, că fiind vorba de spaţii verzi, fiind atâta discuţie de green deal, la nivelul Uniunii Europene, acesta va fi un domeniu care va primi finanţare şi de aceea ne pregătim acum – prima piesă întotdeauna este un drept real asupra terenului, lucru la care lucrează Direcţia Patrimoniu de câteva luni de zile. Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnule Galea!
Dl. Galea C: - Sunt aproape trei ani şi două luni de când piaţa agroalimentară de la „Lebăda” a ars. Am văzut şi am votat astăzi bugetul de la TOP, dar nu am văzut şi nu a fost prevăzut deloc o finanţare sau, eu ştiu, un gând legat de această piaţă. Ştiu că au fost discuţii, care este stadiul acestor discuţii, care este planul Primăriei legat de acest obiectiv?
Dl. Faur L: - O să vă spun eu, pentru că mi-am petrecut mulţi ani acolo lângă piaţă, inclusiv în ziua când a luat foc. Există un plan pentru a reface acea zonă şi s-a făcut un studiu, din care rezultă că o piaţă agroalimentară apropiată de Piaţa Fortuna, practic, la câteva sute de metri, nu s-ar mai justifica din punct de vedere economic, pe de-o parte, iar pe de altă parte, cum ştim, acolo există o aglomerare urbană, care necesită parcări, în principal, ca utilizare a terenului respectiv, sunt blocuri înalte, populate, aglomerate şi încercăm să convertim respectiva zonă într-o parcare etajată. Există proiect, am pornit cu cei de la TOP să parcurgem toate etapele, tot aşa, probleme de proprietate, probleme de intabulări, dezmembrări, adăugiri şi mergem pas cu pas până la o soluţie tehnică, după care va trebui o finanţare, probabil, din bugetul local, ca să nu aşteptăm prea mult. Mulţumesc.
31
Proiectul de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi (1 consilier votează on-line)
S-a adoptat Hotărârea nr. 250 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo: - Dacă nu mai sunt altele, declar şedinţa închisă. Mulţumesc. Declar şedinţa închisă.
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 12,10).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 13.05.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]