R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 18.06.2021
Nr.51.904 /02.07.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 18 iunie 2021, au fost prezenţi 22 consilieri din 23 în funcţie (domnul consilier Mayer Siegfried şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platformă on-line de videoconferinţă (Zoom Meeting). A absentat domnul consilier Ioan-Cătălin Costea (concediu de odihnă).
Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 10,40.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Codrin-Dacian VLAD.
Au participat: din partea executivului: dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dl. Bogdan Boca, administrator public, dna Liliana Florea, director executiv – Direcția Edilitară, dna Ralu Cotrău, şef birou, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca – consilier, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dna Mihaela Balaș, şef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Public, dna Linda Ocenic, şef serviciu, Serviciul Evidență și Administrare Domeniul Privat, dl. Lucian Sălăjan, consilier juridic, Biroul Cadastru, Intravilan şi Carte Funciară, dl. Dan Filip, consilier juridic, Serviciul Juridic, Contencios, dl. Corneliu Neamţiu, şef serviciu, Serviciul Societăţi Comerciale, dl. Daniel Pruteanu, consilier, Serviciul Dezvoltare Imobile, dna Oana Blaghi, inspector de specialiate, Cabinet Primar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa - consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanţi ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Sorin-Daniel Bogoşel, director general al SC CET SA Arad, dl Bogdan Costea, manager - Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad.
- presa: Bognar Tunde - „Nyugati Jelen”, Lucian Şerban – „Arq”, Diana Duţu – „Aradon/Jurnal Arădean”.
- alţii: dl. Măduţa Marinel, profesor Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ţăruş Doina, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, Andra Daniela, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Tiroga Mihaela, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Tulcan Florian, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ban Emilia, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Iuhasz Adelina Maria, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dna Ilona Eniko, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Teodor Cornea, profesor - Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu” Arad, dl. Popovici Sorin, reprezentant Liceul „Henri Coandă” Arad (membru în Consiliul Profesoral), dl. Ilin Dușan, lider de sindicat Liceul „Henri Coandă” Arad.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 14.06.2021, a Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 1316/14.06.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 14.06.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 14.06.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. Faur L: - Doamnelor şi domnilor, vă propun să începem prin intonarea Imnului de Stat.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul Național al României).
Dl. Faur L: - Faţă de ordinea de zi iniţială, retragem punctul 2 de pe ordinea de zi – referitor la Proiectul de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr.8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului şi adăugăm un punct suplimentar pe ordinea de zi, privind modificarea organigramei şi statului de funcţii, care se referă la transformarea unui post de consilier pe problemele romilor. Cu aceste modificări supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 286/2021 referitor la modificarea Hotărârii nr. 85/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unităţii Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală a acționarilor de la S.C. CET Hidrocarburi S.A. - inițiativa primarului,
2. Proiect de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr. 8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului – RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI
3. Proiect de hotărâre nr. 284/2021 privind încheierea cu S.C. Recons S.A. a unui acord-cadru de furnizare obiecte de mobilier pentru dotarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului,
4. Proiect de hotărâre nr. 271/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad- inițiativa primarului,
5. Proiect de hotărâre nr. 287/2021 privind darea în administrare către Centrul Municipal de Cultură Arad a Cinematografului Dacia, proprietate publică a Municipiului Arad–– inițiativa primarului,
6. Proiect de hotărâre nr. 276/2021 privind încheierea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 4/10.07.2018 încheiat cu Asociația „Serviciul de Ajutor Maltez în România” – Filiala Arad - inițiativa primarului,
7. Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8, situate în Arad, Bdul Revoluției nr. 98 – inițiativa primarului,
8. Proiect de hotărâre nr. 268/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, Ap. 20, Ap. 21 și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300753-C1-U18 Arad, CF nr. 300753-C1-U16 Arad și CF nr. 300753-C1-U17 Arad - inițiativa primarului,
9. Proiect de hotărâre nr. 270/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Zimbrului, nr. 75, înscris în CF nr. 316353 Arad - inițiativa primarului,
10. Proiect de hotărâre nr. 277/2021 privind alipirea unor imobile situate în Municipiul Arad, str. Steagului nr. 3, înscrise în CF nr. 327988 Arad, CF nr. 356553 Arad - inițiativa primarului,
11. Proiect de hotărâre nr. 293 /2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniu privat al Municipiului Arad a unui teren situat în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului,
12. Proiect de hotărâre nr. 294/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Parcul Europa – inițiativa primarului,
13. Proiect de hotărâre nr. 295/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului,
14. Proiect de hotărâre nr. 292/2021 privind aprobarea Proiectului Tehnic Alimentare cu energie electrică la stadionul UTA și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții
15. ”Racordare la Sistemul Energetic Național (SEN) a stadionului UTA, situat în Arad, str. Frații. Neumann nr. 2” - inițiativa primarului,
16. Proiect de hotărâre nr. 288/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 16 aprilie 2021- inițiativa primarului,
17. Proiect de hotărâre nr. 289/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 13 mai 2021- inițiativa primarului,
18. Informare nr. 296/2021 privind situațiile financiare anuale, aferente anului 2020, pentru societățile comerciale aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad.
19. Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului.
20. Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului.
Cine este pentru? Unanimitate
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 280 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Faur L: - Domnule preşedinte, vă rog frumos!
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc! Începem cu primul punct.
1
Proiect de hotărâre nr. 286/2021 referitor la modificarea Hotărârii nr. 85/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind acordarea unui mandat special reprezentantului Unităţii Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad, în adunarea generală a acționarilor de la S.C. CET Hidrocarburi S.A. - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Sunt intervenţii? Nu sunt. Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Mariş)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 281 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc că aţi retras punctul 2.
2
Proiect de hotărâre 291/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 221/2021, pentru modificarea Hotărârii nr. 8/2021 a Consiliului Local al Municipiului Arad privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Arad pentru anul școlar 2021-2022 – inițiativa primarului
Retras de pe ordinea de zi. Punctul 3
3
Proiect de hotărâre nr. 284/2021 privind încheierea cu S.C. Recons S.A. a unui acord-cadru de furnizare obiecte de mobilier pentru dotarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, în temeiul prevăzut de art. 31 din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? 21pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Szabo)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 282 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Da, o secundă, aveţi o intervenţie? Domnul Stana are o intervenţie la acest punct. Domnule Stana, aveţi intervenţie la punctul 3? Vă rog!
Dl. Stana F: - Am crezut că doamna secretar vrea să spună, că nu s-a auzit ce a spus!
Dna Stepanescu L: - La punctul 1: 21 voturi pentru şi un consilier nu participă la vot. La acest punct 3, de asemenea, 21 de voturi pentru, un consilier nu participă la vot.
Dl. Stana F: - Aşa cum am ridicat problema în Comisia de buget, suntem într-o etapă a vaccinării, în care direcţia este de a se muta dinspre centrele de vaccinare interesul către echipele mobile. Noi avem deja o serie de centre de vaccinare, care au dotările minime necesare, aşa cum s-au făcut ele prin mutarea unor piese de mobilier şi a dotărilor şi considerăm că nu este necesar să mai cumpărăm alte obiecte de mobilier pentru care să plătim bani, în contextul acesta şi de aceea noi ne vom abţine de la acest punct. Vă mulţumesc.
Dl. Faur L:: - Pot să vă răspund eu. După cum ştim cu toţii, centrele de vaccinare au fost organizate în condiţii destul de complicate, când nu exista nici măcar o reglementare legală, cu atât mai puţin buget şi bani, ca să le organizezi. Noi am luat practic, cu împrumut, anumite părţi din mobilier, care vor trebui returnate celor care ni le-au împrumutat. În condiţiile în care putem presupune că centrele de vaccinare, este drept acum, într-o activitate mai restrânsă, vor trebui să funcţioneze din nou, în toamnă, Doamne fereşte, acest mobilier este, în continuare, necesar. Mai mult decât atât, noi am primit acest mobilier şi va trebui să-l plătim, pentru că el funcţionează la faţa locului deja de câteva luni. Deci nu putem…nu putem…
Dl. Stana F: - Dacă…
Dl. Faur L: - …numai o propoziţie mai spun…
Dl. Stana F: - Dacă plătim acest mobilier, cumpărăm încă o dată mobilier ?
Dl. Faur L: - Nu! Nu! Nu! Este vorba de acelaşi mobilier!
Dl. Stana F: - Am înţeles că am luat împrumut mobilier şi va trebui să-l plătim!
Dl. Faur L: - Nu. Nu. Este vorba de mobilier, pe care l-am luat de la tot felul de instituţii şi pe care trebuie să-l dăm înapoi, l-am şi dat înapoi!
Dl. Stana F: - Şi când trebuie să-l dăm înapoi?
Dl. Faur L: - Deja l-am dat înapoi!
Dl. Stana F: - Poftim?
Dl. Faur L: - Deja l-am dat înapoi!
Dl. Stana F: - Este dat înapoi?
Dl. Faur L: - Da, bineînţeles! În mare parte, da. Este vorba de mese şi de scaune aici, şi de dulapuri, nu este mare lucru! Da, domnule Bognar!
Dl. Vlad C: - Vă rog, domnule Bognar!
Dl. Bognar L: - Am întrebat şi în Comisia de buget, în comisia de specialitate am pus întrebarea – banii aceştia nu sunt din bugetul local! Vă rog!
Dl. Faur L: - Banii aceştia vin de la Ministerul Sănătăţii, prin Direcţia de Sănătate Publică. Noi a trebuit să facem nişte lucruri în avans şi acum trebuie să ne recuperăm banii, de fapt! Deci, mobilierul este acolo, deja!
Dl. Stana F: - Deci, în contextul în care spuneţi dumneavoastră că trebuie dat înapoi, acum şi vă asumaţi că este absolut necesar, atunci o să votăm pentru, dar rugămintea mea este să încercaţi preţurile, care sunt trecute acum în contractul-cadru, să le mai apropiaţi de ceea ce se practică pe piaţă, pentru că m-am uitat şi sunt, nu chiar de două ori mai mari, dar substanţial mai mari decât ce există, pentru acelaşi tip de mobilier, pe piaţă.
Dl. Faur L: - Acum, preţurile se fac de către cei care întocmesc documentaţia tehnică, ştiţi bine asta. Deci, dacă dumnealor au luat ofertele de pe piaţă, care spun că există un preţ, acela este preţul!
Dl. Vlad C: - Atunci, pentru? Bun. Votul rămâne la fel. Putem trece la următorul punct.
4
Proiect de hotărâre nr. 271/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţii? Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 283 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 287/2021 privind darea în administrare către Centrul Municipal de Cultură Arad a Cinematografului Dacia, proprietate publică a Municipiului Arad–– inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţii sunt?
Dna Săbău D: - Da. Eu am o intervenţie, de fapt, două intervenţii. La comisie am cerut unele lămuriri asupra articolului 6 litera p).Totodată, aş vrea să facem un amendament, să modificăm articolul 4 litera c), astfel încât să anulăm acel cuvânt „gratuit”. Amendamentul poate să sune de următoarea formă: „Să încheie parteneriate, convenţii, în funcţie de activităţile planificate cu diverse instituţii publice şi instituţii de utilitate publică, conform Regulamentului adoptat prin hotărâre de Consiliu Local”.
Dl. Vlad C: - Domnule Cheşa, aveţi o intervenţie?
Dl. Cheşa I: - Da. Bună-ziua! Legea obligă Primăria să proiecteze filme la cinematograful „Dacia”, aşa cum ştim toţi. Eu am o întrebare – Cinematograful Dacia trece la Centrul Cultural Municipal cu tot cu biserică sau cu tot cu „Pizzeria Milano”, care se află acolo sau cum? Care este procedura? Vreau, cineva de la tehnic să-mi explice treaba aceasta, vă rog frumos!
Dl. Vlad C: - Este cineva de la tehnic?
Dna Balaş M: - Toate cinematografele preluate, conform legii, sunt gestionate de către Centrul Cultural Municipal. Cinematograful Dacia va fi preluat, la rândul lui, tot de această instituţie, urmând ca regimul juridic al bisericii să fie reglementat în următoarea şedinţă de consiliu. Regulamentul în sine este întocmit, mai necesită să verificăm fiecare articol, lucru cu care o să venim în faţa dumneavoastră. Biserica, în sine, fiind de utilitate publică, prin lege, poate să i se atribuie un spaţiu cu titlu gratuit, poate! Nu vedem care este impedimentul, atât timp cât dânşii au fost acolo, tot ce este înăuntru a fost investiţia dumnealor, Primăriei îi revine prea puţin să facă investiţii în Cinematograful „Dacia”. Deci, poate!
Dl. Cheşa I: - Şi cum va fi pe viitor? Va fi şi biserică, va fi şi proiecţie cinematografică? Sau cum vedeţi dumneavoastră…
Dna Balaş M: - Nu. Destinaţia cinematografului este clară –cinematografic, deci cu destinaţia de cinematograf, nu-l vom prelua să fie închiriat sută la sută pentru biserică sau pentru alte ONG-uri.
Dl. Cheşa I: - Bun. Dar dumneavoastră trebuie să aveţi o viziune! Cum o vedeţi? Într-un week-end proiecţie cinematografică, într-un week-end biserică?
Dna Balaş M: - Nu vă înţeleg!
Dl. Cheşa I: - Trebuie să aveţi o viziune pentru aşa ceva! Trebuie să ne spuneţi ce faceţi!
Dna Balaş M: - Film cinematografic, în principal, dacă există posibilitate să fie închiriat în timpul liber pentru alte instituţii de utilitate publică sau ONG-uri, cu titlu gratuit sau cu închiriere, va fi! Credem că este…
Dl. Cheşa I: - Mulţumesc.
Dl. Faur L: - Deci, după cum aţi auzit şi după cum se şi propunea, va fi un Regulament A fost un proces, s-a câştigat, astăzi îl dăm în administrarea C.M.C.-ului. Urmează apoi să facem un regulament şi să stabilim acolo, tot prin votul dumneavoastră, ce şi cum.
Dna Săbău D: - Tocmai din acest punct de vedere am propus modificarea articolului.
Dl. Vlad C: - Mai sunt intervenţii?
Dl. Stana F: - Îmi permiteţi o intervenţie? Ideea care ar fi? Să scoatem acel cuvânt gratuit, care ar restrânge foarte mult, ulterior, prevederile unui Regulament. Sunt cu totul de acord că pentru, nu ştiu, o şcoală, pentru un liceu este ok să fie gratuit, poate pentru alţi beneficiari, nu. Să scoatem „gratuit”, să punem regulament şi după aceea, în cadrul unui regulament, unde să se poată detalia, să se precizeze cine, cum să se închirieze respectivul spaţiu…
Dl. Lazăr F: - Numai haideţi să întrebăm partea juridică dacă aceste structuri, imobile pot să fie închiriate şi cu alt titlu decât gratuit, adică, pe bani. Pot?
Dna Stepanescu L: - În primul rând doresc să precizez, m-am uitat cu atenţie pe amendamentul doamnei consilier, care preia litera din articolul 4, cu precizarea că aceste parteneriate se vor face în condiţiile regulamentului. Regulamentul este în pregătire şi urmează să fie promovat într-o şedinţă ulterioară cu privire la gratuitate. Fiind proprietate publică a municipiului Arad domeniul public nu poate fi dat gratuit decât instituţiilor publice, persoanelor juridice de drept public sau persoanelor juridice de drept privat recunoscute ca fiind de utilitate publică. Dar ONG-urile nu pot primi proprietatea publică în mod gratuit, este adevărat că nu există o literă consacrată pentru posibilitatea altor persoane juridice decât cele de drept public sau de utilitate publică, de a avea acces la utilizarea acestei săli şi cred că se poate spune, pe lângă: „spre folosinţă cu titlul gratuit sau ONG-urilor, prin închiriere”, Doriţi să se spună acest lucru? Aşa cum spunea şi colega noastră Balaş Mihaela, şefa Serviciului Domeniul Public, în primul rând cinematograful este, potrivit legii, consacrat difuzării de film şi, în plan secundar, se vor valorifica spaţiile pentru utilizarea de către instituţii publice în vederea desfăşurării unor activităţi preponderent culturale, cu ore, cu angajamente, cu convenţii, cu ore de acces în cinematograf, vor putea avea acces. Dacă aceasta este intenţia Consiliului Local, să punem şi cu închiriere pentru ONG-uri, trebuie s-o ştim. Pentru instituţii publice şi persoane juridice de drept privat de utilitate publică s-a instituit regula gratuităţii cu plata utilităţilor.
Dl. Stana F: - Dacă-mi permiteţi o întrebare şi să ne explicaţi – dacă vine o persoană juridică, un întreprinzător, care doreşte să organizeze acolo un eveniment cultural, cu o proiecţie cinematografică, nefiind ONG, nefiind instituţie publică, va putea să organizeze acel eveniment sau noi, acum, spunem că el nu poate, prin acest proiect?
Dna Stepanescu L: - Proiectul, în forma în care el este acum, limitează, într-adevăr, accesul…
Dl. Stana F: - Şi atunci, nu ar trebui doar să spunem ca va fi un regulament şi în cadrul regulamentului să vedem şi posibilităţile acestea…
Dna Stepanescu L: - Voiam să vă sugerez să adăugăm că „prin Regulament adoptat de Consiliul Local al Municipiului Arad se pot avea în vedere şi alte parteneriate, convenţii, decât cele prevăzute la litera c). Este corect aşa? Mulţumim.
Dl. Vlad C: - Doamna Săbău, dacă aveţi...?
Dna Săbău D: - Da. Susţineam încă o dată acest amendament, ca să fie conform Regulamentului adoptat şi prin Regulament putem diversifica. Totodată, răspunsul nu l-am primit pentru articolul 6 litera p). 6 – „Să efectueze formalităţile necesare cu privire la închiriere”, din moment ce nu este trecut şi ca drept închirierea… „să efectueze formalităţile necesare cu privire la închiriere, în limitele actului de dare/administrare”.
Dl. Lazăr F: - Dumneavoastră spuneţi să fie o corespondenţă între „drepturi şi obligaţii”, ca și concept, nu?
Dna Săbău D: - Da.
Dna Balaş M: - Este o prerogativă din Codul administrativ, foarte clar stipulat în contractul de administrare.
Dna Stepanescu L: - Am înţeles. Nu a fost prevăzut dreptul administratorului de a închiria, în schimb, la „obligaţii” este prevăzut că dacă închiriază trebuie să verse la bugetul local, în integralitate, toate veniturile. Cu atât mai mult, putem adăuga o literă d) din care să rezulte că „posibilitatea închirierii spaţiilor cinematografului, limitele contractelor de închiriere şi posibilitatea încheierii altor tipuri de convenţii se vor reglementa prin regulament, aprobat de către Consiliul Local”.Vi se pare corect aşa?
Dna Săbău D: - Da.
Dna Stepanescu L: - Şi este acoperitor. Vă mulţumesc. Preluaţi dumneavoastră, doamna consilier, acest amendament?
Dl. Vlad C: - Şi atunci amendamentul pe care l-aţi propus iniţial rămâne sau îl schimbăm cu acesta.
Dna Săbău D: – Da, rămâne şi referitor la „parteneriate” şi se poate introduce litera d) în ceea ce a explicat doamna secretar.
Dl. Faur L: - Nu încercăm o formulare? Ca să putem vota!
Dna Stepanescu L: - Permiteţi-mi să propun următoarea completare: să rămână litera c) în forma în care există şi după „conform convenţiei încheiate…” să punem virgulă şi să scriem: „…precum şi contracte de închiriere în condiţiile şi limitele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a activităţii, adoptat de către Consiliul Local al Municipiului Arad”.
Dna Săbău D: - Cu eliminarea cuvântului „gratuit”.
Dna Stepanescu L: - Gratuitatea este un drept, o prerogativă recunoscută…
Dna Săbău D: - Consider că le putem stabili prin regulament, toate aceste speţe!
Dna Stepanescu L: - Luaţi în calcul că în Regulament se poate avea în vedere, de la caz la caz, cui să se ofere gratuitate şi cui închiriere. Cred că nu este o problemă. Cu renunţarea la sintagma „cu titlu gratuit”, „…limitele şi condiţiile urmând a fi prevăzute”.
Dna Săbău D: - Exact!
Dna Stepanescu L: - Deci revin la litera c) - rămâne în forma actuală, cu eliminarea sintagmei „cu titlu gratuit”, cu virgulă după „convenţiei încheiate” şi adăugarea precizării: „…precum şi contracte de închiriere, în condiţiile şi limitele prevăzute de Regulamentul de organizare și funcționare a activității, aprobat de către Consiliul Local al Municipiului Arad”.
Dl. Vlad C: - Da. Cred că este în regulă. Dacă nu mai sunt intervenţii, supunem la vot amendamentul în forma…
Dl. Cheşa I: - Mai am eu o intervenţie – rog colegii consilieri, cred că ar fi foarte bine şi foarte constructiv să facem amendamentele acestea în comisii! Că aşa este normal! Mulţumesc!
Dl. Vlad C: - Mulţumim. Supun la vot amendamentul.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
Dl. Vlad C: - Şi acum, întregul proiect. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 284 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumim.
6
Proiect de hotărâre nr. 276/2021 privind încheierea Actului adițional nr. 1 la Contractul de închiriere nr. 4/10.07.2018 încheiat cu Asociația „Serviciul de Ajutor Maltez în România” – Filiala Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţii dacă sunt? Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Bognar)
– 21 consilieri în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 285 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 260/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preempțiune cu privire la achiziționarea apartamentelor nr. 2, 3, 6B, 7 și 8,
situate în Arad, Bdul Revoluției nr. 98 – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţii dacă sunt? Supun la vot.
Cine este pentru? 16 pentru, 6 abţineri (dl. Stana, dl. Mayer – on line, dna Săbău,
dl. Curcanu, dl. Vlad Codrin, dl. Chifa) – 21 consilieri în sală ,
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 286 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - 16 voturi pentru şi 6 abţineri la acest punct, iar la punctul precedent - 21 voturi pentru şi 1 consilier nu participă la vot.
8
Proiect de hotărâre nr. 268/2021 cu privire la subapartamentarea imobilelor situate în Municipiul Arad, B-dul Revoluției, nr. 92, Ap. 20, Ap. 21 și Ap. 22, înscrise în CF nr. 300753-C1-U18 Arad, CF nr. 300753-C1-U16 Arad și CF nr. 300753-C1-U17 Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 287 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Mulţumesc.
9
Proiect de hotărâre nr. 270/2021 privind actualizarea datelor - cadastrale prin modificarea suprafeței de teren pentru imobilul situat în Municipiul Arad, str. Zimbrului, nr. 75, înscris în CF nr. 316353 Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 288 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
10
Proiect de hotărâre nr. 277/2021 privind alipirea unor imobile situate în Municipiul Arad, str. Steagului nr. 3, înscrise în CF nr. 327988 Arad, CF nr. 356553 Arad
- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 289 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
11
Proiect de hotărâre nr. 293 /2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniu privat al Municipiului Arad a unui teren situat în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 290 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
12
Proiect de hotărâre nr. 294/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Parcul Europa – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 291 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
13
Proiect de hotărâre nr. 295/2021 privind aprobarea documentației cadastrale de primă înscriere în domeniul privat al Municipiului Arad a unor terenuri situate în municipiul Arad, Zona Micalaca – inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 292 a Consiliului Local al Municipiului Arad
14
Proiect de hotărâre nr. 292/2021 privind aprobarea Proiectului Tehnic Alimentare cu energie electrică la stadionul UTA și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Racordare la Sistemul Energetic Național (SEN) a stadionului UTA, situat în Arad, str. Frații. Neumann nr. 2” - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Intervenţii? Domnule Cheşa!
Dl. Cheşa I: - Aş vrea să rog pe cineva de la tehnic să ne detalieze şi să ne explice puţin proiectul acesta!
Dl. Pruteanu: - Pruteanu mă numesc, de la Serviciul Dezvoltare Imobile. Este vorba de creşterea puterii instalate, printr-un spor de putere de 571kw, astfel încât puterea maximă absorbită va fi 1111 kw, care să acopere toţi consumatorii din interiorul Stadionului UTA, inclusiv nocturna, degivrarea, aerul condiţionat etc.
Dl. Cheşa I: - Cum vă numiți? Că nu am înţeles!
Dl. Pruteanu D: - Pruteanu Daniel!
Dl. Cheşa I: - Deci, costurile vor fi pe Primăria Arad, da?
Dl. Pruteanu D: - Da. Da.
Dl. Cheşa I: - Dumneavoastră ştiţi că există până în 29 iulie un proiect pe mediu, prin care putem accesa fonduri europene pe asemenea…
Dl. Pruteanu D: - Dacă vreţi, vă rog, repetaţi!
Dl. Cheşa I: - Poftim?
Dl. Pruteanu D: - N-am înţeles întrebarea!
Dl. Cheşa I: - De ce nu accesăm fonduri europene pe proiectul acesta?
Dl. Pruteanu D: - Aşa s-a construit bugetul pe buget local.
Dl. Cheşa I: - Poftim?
Dl. Pruteanu D: - Investiţia se derulează prin buget local. Asta este decizia.
Dl. Cheşa I: - La Ministerul Mediului sunt două axe deschise pe bio, pe energie, pe leduri, pe proiecte de genul acesta. Nu este corect ce faceţi! Depuneţi proiecte europene, că suntem zero pe proiecte europene, în municipiul Arad. Acum ştiu că Ministrul Ghinea este „ministrul zero”, dar haideţi să fim noi puţin mai…Sunt proiecte frumoase, chiar pe domeniul acesta sunt proiecte frumoase, să ştiţi! Eu o să aprob proiectul acesta cu drag, dar faceţi un proiect pe leduri! Normal, factura se duce cu 70% mai jos! Ne convine şi nouă la Primărie să fie factura mai mică!
Dl. Vlad C: - Acum, domnule Cheşa, vă mulţumim pentru intervenţie! Mai sunt alte intervenţii?
Dna Săbău D: - O singură remarcă, am făcut-o şi la comisie, încât administraţia locală să se hotărască asupra numelui stadionului, folosim când „Fraţii Neuman”, când „Stadionul UTA”, când „Arena UTA” .
Dl. Vlad C: - Scrie mare, într-adevăr, dar aici scrie „Stadionul UTA”! Nu scrie Arena UTA pe hotărâre şi este document oficial!
Dna Stepanescu L: - Remarca doamnei consilier o consider corectă şi va trebui să fim atenţi pe viitor la modalitatea în care ne vom raporta, dar, în speţa aceasta, obiectivul de investiţie, suma care se plăteşte este aferentă unui obiectiv de investiţie care se regăseşte în buget cu această titulatură de multă vreme. Obiectivul important, major, al investiţiei referitoare la stadion. Dar am reţinut observaţia dumneavoastră şi ne vom conforma.
Dna Săbău D: - Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Ok. Supunem la vot proiectul.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 293 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Domnul Găman primul pentru. Deci, se vede că aţi jurat cu fularul pe gât! Punctul 15
15
Proiect de hotărâre nr. 288/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 16 aprilie 2021- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 294 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
16
Proiect de hotărâre nr. 289/2021 privind aprobarea stenogramei/procesului-verbal a ședinței publice ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din 13 mai 2021- inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 295 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Şi cred că mai era un proiect în plus. Punctul 18
17
Informare nr. 296/2021 privind situațiile financiare anuale, aferente anului 2020, pentru societățile comerciale aflate sub autoritatea
Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Stana F: - Aş dori o intervenţie, dacă se poate, la punctul 17.
Dl. Vlad C: - Da. Sigur!
Dl. Stana F: - Şi aş vrea să atrag atenţia Consiliului Local că, din documentaţia, din situaţiile financiare ale CET Arad SA, care este o societate comercială, aflată în proprietatea municipiului Arad, apare că, în anul anterior, în 2020, s-a înregistrat o pierdere de 40 de milioane de lei, adică 8 milioane de euro, a unei societăţi aflate în insolvenţă, sub supravegherea unui administrator financiar, care avea rolul să conserve valoarea acestei unităţi şi să se asigure că sunt restituiţi cât mai mulţi bani creditorilor sau să depună un plan de reorganizare pentru aducerea pe linia de plutire şi în stare de funcţionare a respectivei societăţi. Din ce ştiu eu, până la ora actuală, nu există niciun plan de reorganizare depus, vedem că anul trecut, societatea, atât cât valora ea, a mai pierdut 40 de milioane, municipiul Arad are ceva care valorează cu 40 de milioane mai puţin, că datoriile au crescut, cel puţin din acte, cu 100 de milioane, sunt mai mari, se îndepărtează şi de situaţia de a funcţiona, în mod normal, ca orice societate comercială viabilă şi de posibilitatea de a restitui banii creditorilor şi am adresat în cadrul comisiei două întrebări, la care nu mi s-a răspuns şi le mai adresez o dată: dacă Municipiul Arad se află între creditorii acestei societăţi şi care este suma care ar trebui să o recupereze şi 2 – care este onorariul lunar pe care societatea îl plăteşte administratorului judiciar. Aştept răspuns. Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Doriţi să răspundeţi? Bun. Atunci trecem la punctul nr. 18
18
Proiect de hotărâre nr. 297/2021 cu privire la modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad - inițiativa primarului
Dl. Vlad C: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 21 consilieri prezenţi în sală
1 consilier votează on line (dl. Mayer)
S-a adoptat Hotărârea nr. 296 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Vlad C: - Dacă aţi scos punctul cu şcoala, mergem mai repede acasă astăzi! Sper să îl discutăm mai în amânunt, înainte să ajungă din nou pe ordinea de zi!
Dl. Lazăr F: - O să avem consultări săptămâna viitoare cu toată lumea.
Dl. Vlad C: - Vă mulţumesc pentru şedinţa de astăzi. Vă doresc o zi plăcută în continuare! Declar şedinţa de astăzi încheiată!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 10,40).
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA18.06.2021, extraordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]