R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCES-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei extraordinare
din data de 20.01.2021
Nr.15.063/26.02.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 20 ianuarie 2021 au fost prezenţi 18 consilieri (până la punctul 3 al ordinii de zi), din 20 în funcţie (ca urmare a demisiilor domnilor consilieri: Bîlcea Ovidiu Sergiu, Vlad Sergiu şi Meszar Alexandru din data de 18.12.2020). După punctul 3 al ordinii de zi, au fost prezenţi 21 consilieri, din 23 în funcţie, ca urmare a depunerii jurământului de către domnii consilieri Barb Petru Nistor, Chifa Ioan și Szabo Mihai Iosif. Au absentat domnii consilieri Ilioni Florin şi Paşca Mihai.
Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 10,15.
Şedinţa a fost condusă de către doamna consilier Antoanela NAAJI.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna. Lilioara Stepanescu - Secretar General al Municipiului Arad, dna. Liliana Florea - director executiv al Direcţiei Edilitare, dna. Portaru Elena - director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Gherman Florica - şef serviciu Serviciul Agricol, dl. Miron Laurenţiu – consilier Serviciul Agricol, dna Oana Vesa - consilier juridic Biroul Evidenţă Cadastru şi Fond Funciar, dl. Sergiu Potroviţă - consilier Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Maruşca Florin - consilier Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mitrofan Mihai - consilier Serviciul Relaţii Mass-Media, dna Solya Emilia - consilier Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Stana Florentina - consilier juridic Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Florina Ispas - consilier Serviciul Administraţie Publică Locală, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ana Maria Ciobotariu - consilier juridic, dna Soniy Mirela - consilier juridic, dna Doris Micu – consilier și dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiași serviciu.
Alţi participanţi:
- agenţi economici şi instituţii culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dna Pădurean-Andreica Daniela - director executiv al Centrului Municipal de Cultură Arad, dl. Ioja Lucian - inspector de specialitate Centrul Social Cantina Municipală Arad, dl. Dogaru Mihai - lider sindical Filarmonica Arad și dl. Bacoş Sergiu Dan – artist instrumentist Filarmonica Arad,
- presa: dna. Diana Duţu – „Aradon”, dl. Bognar Tunde – „Nyugati Jelen”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 15.01.2021, a Dispoziţiei nr. 80/15.01.2021, a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 15.01.2021, a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 15.01.2021, în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-dimineaţa! Pentru că avem noi colegi, care trebuie să intre în exercitiul mandatului şi mâine aveam şedinţa ordinară, pentru a putea fi mâine consilieri cu puteri depline, ar trebui să parcurgă şi comisiile de astăzi, cu ordinea de zi de mâine. Şi atunci am zis că, oricum, dumneavoastră veneaţi pentru comisii, să facem o şedinţă scurtă pentru a-şi depune jurământul, după care rămân şi dânşii şi dumneavoastră la comisii şi mâine toată lumea este în echipă completă. De aceea am făcut şedinţa şi astăzi şi mâine. O să începem cu Imnul de Stat şi apoi intrăm în ordinea de zi. A, mă scuzaţi! Comisie pentru cele două jurăminte?
Dna Stepanescu L: - Doar comisiile de specialitate…
Dl. primar: - A, îmi cer scuze, comisiile în care cei care cei trei colegi iau locul, în fiecare comisie, colegilor care au plecat. Este cineva împotrivă de la vreo comisie? Toată lumea pentru? Abţineri? Mulţumesc frumos. Începem cu Imnul.
(n.n. În cadru solemn este ascultat Imnul de Stat al României).
Dl. primar: - Faţă de prezenta ordine de zi, mai sunt alte propuneri? Nu sunt. Mulţumesc frumos. Supun votului dumneavoastră următoarea
Ordine de zi
1.Depunerea jurământului de către domnul Barb Petru Nistor, al cărui mandat de consilier local a fost validat.
2.Depunerea jurământului de către domnul Chifa Ioan, al cărui mandat de consilier local a fost validat.
3.Depunerea jurământului de către domnul Szabo Mihai Iosif, al cărui mandat de consilier local a fost validat.
4.Proiect de hotărâre nr. 38/2021 privind actualizarea componenței comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad pentru mandatul 2020-2024.
Cine este pentru?
Unanimitate – 18 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 4 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Vă mulţumesc frumos. Doamna preşedinte, vă rog frumos!
Dna Naaji A: - Bună-dimineaţa. Primul punct pe care trebuie să-l rezolvăm astăzi este depunerea jurământului. De aceea solicităm doamnei secretar general prezentarea încheierii de validare a mandatelor.
Dna Stepanescu L: - În conformitate cu Încheierea nr. 17 dată în şedinţa Camerei de Consiliu din data de 5 ianuarie 2021, instanţa, deliberând asupra cauzei, a constatat că, prin sesizarea, înregistrată la 30 decembrie 2020, secretarul general a solicitat validarea mandatelor membrilor supleanţi pe listele PNL, USR-PLUS şi UDMR, ca urmare a încetării mandatelor de consilier local al domnilor: Bîlcea Ovidiu Sergiu, Vlad Sergiu şi Meszar Alexandru, prin demisie și, ca urmare, în numele Legii, dispune: validează mandatele consilierilor locali supleanţi pentru Consiliul Local al Municipiului Arad pentru următorii candidaţi: Barb Petru Nistor – PNL, Chifa Ioan – USR-PLUS, Szabo Mihai Iosif – UDMR. Încheierea a rămas definitivă la data de 12 ianuarie 2021.
1
Depunerea jurământului de către domnul Barb Petru Nistor, al cărui mandat de consilier local a fost validat
Dna Naaji A: - Îl invit pe domnul Barb Petru pentru a depune jurământul.
Dl. Barb P: - Bună-ziua!
„JUR să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac cu bună - credinţă tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Arad. Aşa să-mi ajute DUMNEZEU!”.
(n.n. sala aplaudă).
Dl. Barb P: - Mulţumesc.
Dna Naaji A: - Felicitări şi mult succes!
2
Depunerea jurământului de către domnul Chifa Ioan, al cărui mandat de consilier local a fost validat
Dna Naaji A: - Între timp, îl invit pe domnul Chifa Ioan pentru a depune jurământul.
Dl. Chifa I: - „JUR să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac cu bună - credinţă tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Arad. Aşa să-mi ajute DUMNEZEU!”.
(n.n. sala aplaudă).
Dna Naaji A: - Felicitări şi mult succes în continuare!
3
Depunerea jurământului de către domnul Szabo Mihai Iosif, al cărui mandat de consilier local a fost validat
Dna Naaji A: - Îl invit pe domnul Szabo Mihai Iosif pentru a depune jurământul.
Dl. Szabo M: - „JUR să respect Constituţia şi legile ţării şi să fac cu bună credinţă tot ceea ce stă în puterile şi priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Arad. Aşa să-mi ajute DUMNEZEU! Isten Engem Ugy Segeljen!”
(n.n. sala aplaudă).
(n.n. din acest moment sunt prezenţi 21 de consilieri din 23 în funcţie ).
Dna Naaji A: - Mulţumim. Felicitări şi mult succes în continuare! Domnule primar!
Dl. primar: - Decât, cum ar spune cineva, domnului Szabo Mişi – „Bun revenit în mijlocul nostru!”. Celor doi colegi – Bun venit! Felicitări! Sănătate! Fiţi convinşi că suntem animaţi toţi de bune intenţii, până acum, să fiu sincer, n-aş putea să reproşez cuiva din acest consiliu că am simţit că ar fi rău intenţionat, că, uneori, suntem mai subiectivi sau sunt mai subiectiv, că, uneori, mai plini de elan, ca la început şi poate nu suficient de ancoraţi în realităţile administraţiei şi încâlcelilor administrative, dar sunt convins că având bună - credinţă fiecare şi dând dovadă de toleranţă şi de dialog reuşim să parcurgem un mandat într-o normalitate pe care ne-o dorim tot mai mult, în toate domeniile. Succes şi Doamne - ajută! Ştiu că aveţi comisii, nu vă mai reţin. Mâine de dimineaţă, am pus de la ora 9,00, că este o şedinţă, aţi văzut câte puncte sunt pe ordinea de zi. Unii dintre colegi au spus să nu mai punem ședința la mijlocul zilei, ori mai de dimineaţă, ori mai de după - masă şi încercăm să mulţumim pe toată lumea. Şi încercaţi şi în comisii să fiţi cât se poate de practici. Vă mulţumesc frumos. O zi cu sănătate!
Dna Naaji A: - Vă mulţumim. Trecem mai departe.
4
Proiect de hotărâre nr. 38/2021 privind actualizarea componenței comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al Municipiului Arad pentru mandatul 2020-2024
Dna Naaji A: - Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 5 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Naaji A: - Mulţumesc. Declar şedinţa închisă.
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 10,15).
Red./Dact.PMC/PMC/Verif. S.F.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 20.01.2021,
Şedinţa extraordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]