R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
Şedinţei extraordinare
din data de 21.10.2021
Nr.82.912/28.10.2021
La şedinţa extraordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 21 octombrie 2021, au fost prezenţi 23 de consilieri din 23 în funcţie. Şedinţa a început la ora 14,50 şi s-a încheiat la ora 15,00.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Ilie CHEŞA.
Au participat: din partea executivului: dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu – Secretar General al Municipiului, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect-şef, dna Sandra Dinulescu, director executiv, Direcția Construcții și Dezvoltare Urbană, dna Ioana Nicoară, consilier, Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, dl. Ivanov Dan-Ervin, consilier Serviciul Dezvoltare Urbană şi Protejare Monumente, dna Elena Portaru, director executiv al Direcţiei Tehnice, dna Claudia Grozavu, director executiv al Direcţiei Economice, dl. Pavel Neamţiu, director executiv al Direcţiei Venituri, dna Ioana Albu, şef birou, Biroul Juridic, Contestaţii, dna Liliana Florea, director executiv al Direcţiei Edilitare, dl. Ştefan Szuchanszki, director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Claudia Ardelean, consilier juridic, Direcţia Patrimoniu, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Investiţii, dl. Adrian Petreuş, consilier, Serviciul Investiţi, dl. Ovidiu Balaş, şef serviciu, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Marcel Hodor, consilier, Serviciul Edilitar și Dezvoltare Mediu Urban, dl. Denis Bot, consilier, Cabinet primar, dl. Ioan Bătrîn, consilier, Compartimentul Administraţia Şcolilor, dl.Corneliu Neamţiu, consilier, Compartimentul Guvernanţă Corporativă, dna Consuela Avram, şef serviciu, Serviciul Relaţii Externe, Protocol Instituțional, dna Doris Micu, consilier, Compartiment Asistenţă Juridică şi Tehnică, dl. Adrian Barbeş, referent, Cabinet Primar, dl. Alexandru Popa, referent, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dl. Varjasi Kristian, referent, Cabinet Primar, dna Ralu Cotrău, consilier, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca, consilier, Serviciul Relații Externe, Protocol Instituțional, dl. Cristian Todinca, referent, Compartimentul Relaţii Mass-Media, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică Locală, dna Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dna Mirela Sonyi, consilier juridic, dna Florina Ispas, consilier, dl. Vlad Baciu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Carmen Popa, consilier în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanți ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Bogdan Costea, manager - Teatrul Clasic “Ioan Slavici” Arad, dl. Doru Orban, manager - Filarmonica Arad, dl. Claudiu Godja, director general al SC Compania de Transport Public SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general – SC CET Hidrocarburi SA Arad, dna Marta Uivărăşanu, contabil șef - SC CET Hidrocarburi SA Arad;
- Alţi participanţi: - dl. Sergiu Cosmin Vlad – senator (USR-PLUS), Senatul României, dl. Dinulescu Ioana Sergiu, arhitect, dl. Trif Raul Ciprian, director general, SC “Optimo” SRL, Isac Mita, SC “Optimo” SRL, dna Ursachi Daniela, proiectant, dl. Gligor Omisy, dl. Moldovan Mihai, proiectant, dl. Moscalu Marian, inginer - Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Arad, dl. Gaşpar Cristian-Marian, student practicant;
- presa: dna Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, dna Bognar Tunde Maria – „Nyugati Jelen”, dna Diana Duţu – „Aradon”/”Jurnal Arădean”, dl. Marius Zbranca – „TV Arad”, dl. Sârb Ciprian Vlad – „Ardeleanul.info”.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 21.10.2021 a Dispoziţiei Primarului Municipiului Arad nr. 2524/21.10.2021, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a convocatorului, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 21.10.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 21.10.2021, în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
Înainte de începerea şedinţei extraordinare propriu-zise, proiectele de hotărâri au fost dezbătute în comisii reunite, astfel:
Dl. Cheşa I: - Suntem la şedinţa comisiilor reunite, convocată înaintea şedinţei extraordinare şi aş dori să suplimentez ordinea de zi cu Proiectul de hotărâre nr. 408, pe care grupul de consilieri PSD l-am depus în 20.08.2021. Mă bucur că, în sfârşit, reuşim să-l punem pe ordinea de zi, după două luni, pot să-l pun la punctul 1 sau la 3?
Dna Stepanescu L: - La 3.
Dl. Cheşa I: - La 3. Bine. Începem Comisiile reunite.
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? (n.n. 21 consilieri au fost de acord cu proiectul în varianta prezentată, domnul consilier Korodi şi domnul consilier Mariş nu au participat la vot).
Dl. Cheşa I: - Mulţumim!
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– iniţiativa primarului.
Dl. Cheşa I: - Supun la vot. Cine este pentru? Abţineri? (n.n. unanimitate, toate comisile).
Dl. Cheşa I: - Şi acum Proiectul nr. 408 – Se modifică Anexa nr. 1, pct. III din cadrul Proiectului de hotărâre nr. 368/16.07.2021, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, după cum urmează: „Se numerotează primul paragraf cu litera a): Se adaugă paragraful 2, numerotat cu litera b, cu următorul conţinut: b) Este interzisă desfăşurarea oricărui alt tip de activităţi, altele decât cele prezentate la punctul a sau subînchirierea cu scopul desfăşurării de activităţi economice, în spaţiul pus la dispoziţie cu titlul gratuit. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală şi neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz”. Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abţineri?
Dna Stepanescu L: - Voi ruga colegii de la comisii să numere voturile „pentru”, „împotrivă” şi „abţineri” pentru fiecare comisie în parte.
Dl. Buruc C: - Să le luăm pe comisii, nu? Comisia nr. 1, Comisia nr. 2, 3, ş.a.m.d.
Dl. Cheşa I: - Da, domnule viceprimar, da, colegul meu Cosmin Buruc, dar dacă am spus că sunt reunite este legal şi reunite, bine! Comisia nr. 1 – Cine este pentru? Împotrivă? Abţineri? 2 voturi pentru (dl. Stana, dna Vornicu) și 3 abțineri (dl. Mariș, dl. Bognar, dl. Barb). Comisia nr. 2 – Cine este pentru? împotrivă? 2 voturi pentru (dna Curcanu, dna Săbău) și 2 abțineri (dl Faur, dl. Gaman) (n.n. dl. Costea – absent). Aţi notat? Cine notează? Comisia nr. 3 – Cine este pentru?
Dl. Bucur C: - Comisia nr. 3 – 3 voturi pentru (dl. Buruc, dl. Mayer, dl. Chifa) și 2 abțineri (dl. Fordon, dna Waas).
Dl. Cheşa I: - Comisia nr. 4 – cine este pentru? Împotrivă? Abţineri?
Dl. Faur L: - 1 vot pentru (dl. Cheșa), 1 abținere (dl. Faur) și 2 consilieri nu participă la vot (dl. Korodi, dna Naaji) (n.n. dl. Costea absent).
Dl. Cheşa I: - Comisia nr. 5? Supun la vot. Cine este pentru? 3 voturi pentru (dna Aur, dl. Galea, dl. Vlad) și 2 abțineri (dl. Ilioni, dl. Szabo).
Dl. Cheşa I: - Mulţumim. Îl aşteptăm pe domnul primar şi apoi începem şedinţa extraordinară.
De aici şedinţa extraordinară a Consiliului Local.
Dna Stepanescu L: - Domnule preşedinte, dacă-mi permiteţi, aş avea de formulat o obiecţie şi totodată o propunere, la proiectul de hotărâre al domnului consilier, al grupului PSD, îmi cer scuze! Aşa cum rezultă din Raportul de specialitate al Direcţiei Patrimoniu, propunerea pe care dumneavoastră aţi formulat-o este redundantă, în sensul că aduce încă o dată, în formă scrisă, o prevedere existentă în contract, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră. Repetă aceleaşi prevederi, dar cu alte cuvinte! Dacă dumneavoastră consideraţi că această precizare este mai clară, nu văd o problemă s-o trecem, deşi trebuie să fac această observaţie, că nu este necesară această prevedere. Totuşi, dacă ne oprim cu propunerea dumneavoastră la pus la dispoziţie cu titlu gratuit, consider că este legal, chiar şi în pofida faptului că repetă o prevedere existentă, dar nu pot fi de acord cu precizarea care nu respectă întru totul terminologia juridică. Nerespectarea acestei prevederi duce la rezilierea unilaterală şi neechivocă a acestui contract, fără perioada de preaviz. Noi avem deja, în hotărârea adoptată de către dumneavoastră, avem o prevedere de încetare a contractului foarte fermă cu pact comisoriu expres şi anume: „comodantul poate rezilia contractul de plin drept, fără trecerea vreunui termen, fără punere în întârziere şi fără intervenţia instanţelor de judecată în caz de nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract de către comodatar”. Deci este cu mult mai fermă şi acoperitoare această prevedere de la punctul 8.1 din hotărârea adoptată deja de către Consiliul Local. Când spunem „în caz de nerespectarea obligaţiilor asumate, una din obligaţii este cea pe care o introducem astăzi şi pe care o citesc din nou – „Este interzisă desfăşurarea oricăror altor activităţi decât cele prezentate la litera a) sau subînchirierea cu scopul desfăşurării de activităţi economice în spaţiul pus la dispoziţie cu titlu gratuit”. Am rugămintea să acceptaţi această propunere de exprimare cu utilizarea terminologiei juridice, astfel încât să putem viza de legalitate o eventuală hotărâre.
Dl. Cheşa I: - Vă mulţumim. Ne vom gândi!
Dl. primar: - Dacă toată lumea s-a repatriat şi suntem pe poziţii, aş propune să începem cu şedinţa extraordinară de îndată, apoi cu cealaltă, ordinară. Începem cu Imnul. o singura dată şi mergem înainte.
(n.n. într-un cadru solemn este ascultat Imnul de Stat al României).
Dl. primar: - Bun. Discutăm prima dată de şedinţa extraordinară, convocată de îndată, pentru banii la spital. Avem două puncte pe ordinea de zi:
1. Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– iniţiativa primarului.
Bănuiesc că nu mai sunt alte propuneri. Supun la vot următoarea
Ordine de zi:
1.Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
2.Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– iniţiativa primarului.
Dl. Buruc C: - Mai este un punct pe ordinea de zi! La şedinţa ordinară? Ok.
Dl. primar: - Suntem la şedinţa extraordinară de îndată, domnule consilier, cu cele două puncte cu banii pentru spital.
Dl. Buruc C: - Ok. Bine. Am înţeles!
Dl. primar: - Am şi spus - două proiecte: 505 şi 506. Bun. Supun la vot
Cine este pentru? Unanimitate – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 459 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Domnule preşedinte !
Dl. Cheşa I: - Bună-ziua!
1
Proiect de hotărâre nr. 505/2021 pentru aprobarea Actului Adițional nr. 4 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru,1 consilier nu a participat la vot (dl. Korodi)
– 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 460 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Cheşa I: - Da. Scuze, domnule doctor! Am crezut că, la ordinară, mă scuzi! Înainte de vot, domnul doctor vrea să ne spună două cuvinte.
Dl. Korodi A: - Da. Mulţumesc foarte mult. Din păcate, valul IV este un val foarte puternic şi este reprezentat de o avalanşă de pacienţi, foarte mulţi pozitivi, nevaccinaţi, în marea majoritate, care dezvoltă, din păcate, forme grave, cu evoluţie galopantă nefavorabilă şi care prezintă saturaţii foarte mici, au nevoie de oxigen şi, bineînţeles, au nevoie de spitalizare. Spitalul municipal, un spital vechi, funcţionează la capacitate maximă, cadrele medicale au o presiune deosebită asupra lor, sunt aproape de epuizare, iar sistemul de aer comprimat, oxigen şi curent electric, este suprasolicitat. Anul trecut am avut discuţii cu edilii locali, înainte să fiu votat de către cetăţeni şi să fac parte din Consiliul Local şi s-au făcut reparaţii, s-au introdus circuite noi, electrice, circuitul de oxigen şi aer comprimat s-a introdus pe anumite secţii, s-a făcut un circuit nou, dar în majoritate, pe celelalte secţii a rămas vechiul circuit, care este un circuit vechi, suprasolicitat, îmbătrânit şi este foarte important să menţionez, subdimensionat, pentru cerinţele actuale. Din această cauză, în urma discuţiilor pe care le-am avut, am cerut finanţarea acestor lucrări pentru a putea face faţă cerinţelor acestui val foarte puternic şi bineînţeles pentru a putea salva vieţi, pentru a putea oferi condiţii optime pentru tratarea acestor pacienţi. Vreau să vă spun că suntem cam deficitari la nivel de infrastructură spitalicească şi această soluţie este o soluţie rapidă, pe termen scurt şi trebuie să ne gândim, în viitor, să găsim soluţii de finanţare, să ridicăm spitale sau spital nou în Arad! Aş vrea să profit de ocazie şi aş vrea să vă rog să vă vaccinaţi şi să îndemnaţi pe apropiaţii dumneavoastră să se vaccineze. Este clar că vaccinul ne oferă nişte avantaje, care sunt susţinute ştiinţific. Nu vreau să vă spun ce tragedii se întâmplă între zidurile spitalului! Groaznic! Eu şi colegii mei, în fiecare zi scriem şi emitem certificate de deces, sunăm familii să anunţăm decesele rudelor din spital. Este îngrozitor! Vă mulţumesc!
Dl. Cheşa I: - Da. Trecem la punctul 2. Mulţumim!
2
Proiect de hotărâre nr. 506/2021 privind rectificarea Bugetului General de venituri și cheltuieli al municipiului Arad pe anul 2021– iniţiativa primarului
Dl. Cheşa I: - Supun la vot.
Cine este pentru? 21 pentru, 2 consilieri nu au participat la vot (dl. Mariş, dl. Korodi) – 23 consilieri prezenţi.
S-a adoptat Hotărârea nr. 461 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dna Stepanescu L: - La proiectul precedent, 22 voturi pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Korodi).
Dl. Cheşa I: - Da. Declar şedinţa închisă. Domnule primar!
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 15,00).
Dl. primar: - Da. urmează şedinţa ordinară, planificată pentru orele 15,00. Suntem chiar în depăşire, puţin!
Red./Dact. PC/PC Verif CM
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 21.10.2021, extraordinară