R O M Â N I A
JUDEŢUL ARAD
MUNICIPIUL ARAD
CONSILIUL LOCAL
PROCESUL-VERBAL
ŞI STENOGRAMA
şedinţei ordinare
din data de 31.03.2021
Nr. 34.502/28.04.2021
La şedinţa ordinară a Consiliului Local al Municipiului Arad, care a avut loc în data de 31 martie 2021, au fost prezenţi 23 de consilieri din 23 în funcţie, domnul consilier Ilie Cheşa (carantină), şi-a exprimat votul prin mijloace electronice, respectiv prin platforma on-line de videoconferinţă (Join Zoom Meeting).
Şedinţa a început la ora 10,00 şi s-a încheiat la ora 10,58.
Şedinţa a fost condusă de către domnul consilier Mihai SZABO.
Au participat: din partea executivului:
- dl. primar Călin Bibarţ, dl. viceprimar Lazăr Faur, dna Lilioara Stepanescu - secretar general, dl. Bogdan Boca, administrator public, dl. Sorin Ciurariu, arhitect şef, dna Elena Portaru - director executiv al Direcţiei Tehnice, dl. Szuchanszki Ştefan - director executiv al Direcţiei Patrimoniu, dna Liliana Florea – director executiv al Direcţiei Edilitare, dna Ioana Albu – şef serviciu, Serviciul Juridic, Contestaţii, dna Lucia Giurgiu, şef serviciu, Serviciul Investiţii, dra Adriana Sobaru, şef serviciu, Serviciul Resurse Umane, dl. Sorin Muntean – şef serviciu, Serviciul Monitorizare Strategii, dl. Corneliu Neamţiu, şef serviciu, Serviciul Societăţi Comerciale, dl. Dacian Moţ, şef serviciu, Serviciul Dezvoltare Imobile, dl. Alexandru Popa – referent, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Florin Maruşca – consilier, Biroul Relaţii Mass-Media, dl. Mihai Mitrofan, consilier Biroul Relaţii Mass-Media, dl Denis Bot, consilier Cabinet Primar, dl. Varjasi Kristian, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Adrian Barbeş – referent, Cabinet Primar, dna Solya Emilia, consilier, Serviciul Relaţii Externe, Protocol, dna Sorina Groza, inspector de specialitate, Cabinet Primar, dl. Gabriel Lăbău, inspector de specialitate, Cabinet viceprimar, dl. Cristian Coruna, inspector de specialitate, Cabinet viceprimar, dna Monica Czibrik, şef serviciu, Serviciul Administraţie Publică locală, dna Florentina Stana, consilier juridic, Ana Maria Ciobotariu, consilier juridic, dl. Emanuel Cotuna - consilier juridic, dna Mirela Sonyi - consilier juridic, dl. Vlad Baciu - consilier juridic, dna Ionela Domilescu, consilier, dna Doris Micu – consilier, în cadrul aceluiaşi serviciu.
Alţi participanţi:
- reprezentanți ai agenţilor economici şi instituţiilor culturale de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad: dl. Stelian Nistor, director general al SC Târguri, Oboare, Pieţe SA, dl. Claudiu Gojda, director general al Companiei de Transport Public SA Arad, dl. Doru Orban, manager, Filarmonica Arad, dl. Bogdan Costea, manager, Teatrul „Ioan Slavici” Arad, dna Daniela Pădurean-Andreica, director al Centrului Municipal de Cultură Arad, dna Oana Pârvulescu, director general al Serviciului Public de Interes Local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad”, dna Mariana Szucs, director executiv al Centrului Social „Cantina Municipală Arad”, dl. Nicolae Mehelean, director general al SC Recons SA Arad, dl. Victor Ciulean, director general al SC CET Hidrocarburi SA Arad, dl. Ovidiu Ilie, director executiv A.D.I. Transporturi Arad;
- presa: Diana Duţu – „Aradon”, Raluca Medeleanu – „Special Arad.ro”, Lucian Şerban – „Arq.ro”, Sârb Ciprian Vlad – „Arădeanul. info”, Claudiu Kovacs - „Arădeanul. info”
- alţi participanți: dna Tuchlei Florica Felicia, cetăţean.
Publicitatea şedinţei a fost asigurată prin publicarea în site-ul Primăriei Municipiului Arad, prin afişare pe panoul de afişaj de la intrarea în Primăria Municipiului Arad, în data de 25.03.2021, a Dispoziţiei nr. 620/25.03.2021 a Primarului Municipiului Arad, prin comunicarea tuturor reprezentanţilor mass-media acreditaţi a acestei dispoziţii, cuprinzând data, ora, locul şedinţei, ordinea de zi şi documentele înscrise pe ordinea de zi. La dosarul prezentei şedinţe sunt arhivate dovezi obiective în acest sens.
Consilierii locali, primarul, viceprimarii, secretarul general, precum şi toţi responsabilii din executiv, societatea civilă, precum şi reprezentanţii mass-media au primit documentele şedinţei, avizele comisiilor de specialitate şi amendamentele formulate de consilieri.
Convocarea şedinţei s-a asigurat prin punerea la dispoziţie fiecărui consilier, în ziua de 25.03.2021 a invitaţiei la şedinţă, cuprinzând data, ora şi locul desfăşurării acesteia, precum şi ordinea de zi.
Documentele înscrise pe ordinea de zi au fost puse la dispoziţie în data de 25.03.2021 în format electronic şi transmise prin poşta electronică tuturor aleşilor locali, funcţionarilor publici implicaţi, presei ş.a.
În cadrul acestei şedinţe, am consemnat următoarele:
Dl. primar: - Sărut-mâna! Bună-ziua! Cred că este prezentă toată lumea, mai puţin colegul nostru, domnul Ilie Cheşa, care este pe sistem on line. Ceilalţi suntem prezenţi şi formaţie completă.
Dna Stepanescu L: - Domnul Vlad Codrin a anunţat că întârzie.
Dl. primar: - Doriţi să-l aşteptăm sau cât este întârzierea de mare? Propun să începem cu imnul şi ne ajunge din urmă. Mulţumesc
(n.n. în cadru festiv este ascultat Imnul Național al României).
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Avem şedinţa ordinară şi cea extraordinară. Explicaţia este doar tehnic – au fost câteva materiale, care n-au fost terminate la timp. Nu mai prindeau şedinţa ordinară, care trebuia anunţată cu 7 zile, extraordinara este de doar trei zile şi atunci, cu acordul dumneavoastră, am convenit să le punem una în continuarea celeilalte, ca să nu mai venim pentru încă o şedinţă. Aş propune evident să începem cu şedinţa ordinară, dar având în vedere că ordinara, la final, are şi interpelări, discuţii, aş propune să mergem cu extraordinara, terminăm toate punctele de pe ordinea de zi şi la final, cu toată deschiderea şi dragul, discuţii. Practic, suntem doi în unul, cu acordul dumneavoastră. Bun. Faţă de prezenta ordine de zi a şedinţei ordinare, dacă mai sunt propuneri? Nu sunt. Supun la vot următoarea
Ordine de zi
1. Proiect de hotărâre nr. 135/2021 privind neasumarea responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pentru achiziția produselor aferente Programului pentru școli al României și a contractelor/acordurilor-cadru de prestare a serviciilor pentru derularea măsurilor educative, la nivelul Municipiului Arad, pentru anii școlari 2021-2022 și 2022-2023 – iniţiativa primarului
2. Proiect de hotărâre nr. 24/2021 privind atribuirea de denumire de stradă în municipiul Arad, în interiorul cartierului Micalaca – iniţiativa primarului.
3. Proiect de hotărâre nr. 72/2021 privind atribuirea de denumire de străzi în municipiul Arad, în interiorul cartierului Westfield- inițiativa primarului
4. Proiect de hotărâre nr. 73/2021 privind atribuirea de denumire de stradă în municipiul Arad, în interiorul cartierului Gai- inițiativa primarului
5. Proiect de hotărâre nr. 124/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism– iniţiativa primarului
6. Proiect de hotărâre nr. 66/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire clădire prestări servicii și depozitare'' amplasament: imobilul identificat prin C.F. nr. 338707 Arad, latura de nord a Centurii ocolitoare a municipiului Arad, DN 7 / E68 / strada Ovidiu - inițiativa primarului
7. Proiect de hotărâre nr. 100/2021 privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2021 al Serviciului public de interes local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului
8. Proiect de hotărâre nr. 134/2021 cu privire la aprobarea organigramei și statului de funcţii al Serviciului public de interes local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad– iniţiativa primarului
9. Proiect de hotărâre nr. 105/2021 privind aprobarea reconfirmării aderării Municipiului Arad la Convenția Primarilor privind Energia și Clima – iniţiativa primarului
10. Proiect de hotărâre nr. 106/2021 privind aprobarea transmiterii în folosință gratuită a unor bunuri aflate în domeniul privat al Municipiului Arad – iniţiativa primarului
11. Proiect de hotărâre nr. 81/2021 privind alipirea unor imobile situate în Zona Sanevit - Grădiște, proprietatea unor persoane fizice şi trei imobile proprietatea Municipiului Arad înscrise în CF nr. 339978 Arad, CF nr. 340013 Arad, CF nr. 340022 Arad – iniţiativa primarului.
12. Proiect de hotărâre nr. 95/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de prima înscriere a imobilului situat în Municipiul Arad, Piața A. D. Xenopol – iniţiativa primarului
13. Proiect de hotărâre nr. 96/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șezătoarei, nr. 13, înscris în CF nr. 308724 Arad – iniţiativa primarului
14. Proiect de hotărâre nr. 97/2021 cu privire la revocarea Hotărârii Consiliului Local a Municipiului Arad nr. 447/2016 și apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, str. Pionierilor, nr. 6, înscris în CF nr. 322683 Arad – iniţiativa primarului
15. Proiect de hotărâre nr. 102/2021 privind modificarea suprafeţei terenului situat în Municipiul Arad, str. Ana Ipătescu, nr. 27, înscris în CF nr. 318932 Arad – iniţiativa primarului
16. Proiect de hotărâre nr. 104/2021 privind dezlipirea unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad - Str. Tarafului, înscris în CF nr. 356677 Arad – iniţiativa primarului
17. Proiect de hotărâre nr. 123/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Giordano Bruno, nr. 41 - înscris în CF nr. 341967 Arad - iniţiativa primarului
18. Proiect de hotărâre nr. 146/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de prima înscriere a imobilului situat în Municipiul Arad, Zona Port Arthur - iniţiativa primarului
19. Proiect de hotărâre nr. 148/2021 privind dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad - Str. Sabin Drăgoi, nr. 2-4, înscris în CF nr. 305547 Arad - iniţiativa primarului
20. Proiect de hotărâre nr. 161/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. N. Grigorescu, nr. 9 - înscris în CF nr. 356405 Arad- iniţiativa primarului
21. Proiect de hotărâre nr. 128/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 19, situat în Arad, str. Horia, nr. 2, etaj II - iniţiativa primarului
22. Proiect de hotărâre nr. 130/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 7/c, situat în Arad, str. Episcopiei, nr. 9, etaj I, corp A - iniţiativa primarului
23. Proiect de hotărâre nr. 132/2021 privind aprobarea inventarului bunurilor imobile care alcătuiesc proprietatea privată a Municipiului Arad/Statului Român și aflate în administrarea Serviciului Evidenţă şi Administrare Domeniul Privat, la data de 31.12.2020- iniţiativa primarului
24. Proiect de hotărâre nr. 151/2021 privind repartizarea cu titlu de închiriere a unui spațiu cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în municipiul Arad, Piața UTA, bloc I10, Ap. 29, cu destinația de birou parlamentar – iniţiativa primarului
25. Proiect de hotărâre nr. 107/2021 cu privire la aprobarea Listei de priorităţi a solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, cuprinzând titularii cererilor depuse până la 31.12.2020 – iniţiativa primarului
26. Proiect de hotărâre nr. 114/2021 cu privire la aprobarea inventarului bunurilor care alcătuiesc proprietatea privată a Municipiului Arad/Statului Român – iniţiativa primarului
27. Proiect de hotărâre nr. 127/2021 privind aprobarea Actului Adițional nr. 3 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
28. Proiect de hotărâre nr. 136/2021 privind propunerea de schimbare a destinației, pe perioadă nedeterminată, a imobilului aferent unei unități de învățământ preuniversitar de stat din Arad, situat pe str. Câmpia Turzii nr. 43 – iniţiativa primarului
29. Proiect de hotărâre nr. 138/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad – iniţiativa primarului
30. Proiect de hotărâre nr. 154/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019 – iniţiativa primarului.
31. Proiect de hotărâre nr. 139/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 750/03.12.2019 – Act adițional la Contractul nr. 704/02.12.2019– iniţiativa primarului
32. Proiect de hotărâre nr. 142/2021 privind acordarea unui mandat special Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad să exercite, în numele și pe seama Municipiului Arad, atribuțiile de autoritate publică tutelară pentru operatorul de transport regional „Compania de Transport Public” S.A. Arad– iniţiativa primarului
33. Proiect de hotărâre nr. 166/2021 privind acordarea unui mandat reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor pentru aprobarea cotizației pe 2021 către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad– iniţiativa primarului
34. Proiect de hotărâre nr. 133/2021 privind unele măsuri referitoare la mandatul membrilor consiliilor de administrație de la întreprinderile publice la care Unitatea Administrativ – Teritorială Municipiul Arad este acționar unic sau majoritar – iniţiativa primarului
35. Proiect de hotărâre nr. 150/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentanților Unităţii Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad în adunarea generală de la S.C. Târguri Oboare Piețe S.A. Arad – iniţiativa primarului
36. Proiect de hotărâre nr. 137/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
37. Proiect de hotărâre nr. 140/2021 privind indexarea pe baza ratei inflaţiei a impozitelor și taxelor locale, precum și a limitelor amenzilor care se fac venit la bugetul local aplicabile în anul fiscal 2022 – iniţiativa primarului
38. Proiect de hotărâre nr. 155/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.591/28.12.2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. G-ral Vasile Milea nr. 9 începând cu data de 01.01.2021– iniţiativa primarului
39. Proiect de hotărâre nr. 160/2021 privind aprobarea Protocolului de colaborare încheiat între Municipiul Arad și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Arad – iniţiativa primarului
40. Proiect de hotărâre nr. 153/2021 privind schimbarea temporară a destinației imobilelor – Cinematograful Grădiște, situat în Arad, str. Petru Rareș nr. 25 și a Cinematografului Solidaritatea, situat în Arad, str. Codrului, nr. 4/2, în centre de vaccinare împotriva Covid -19, organizate de Municipiul Arad – iniţiativa primarului.
41. Proiect de hotărâre nr. 169/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Filarmonicii Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Filarmonicii Arad – iniţiativa primarului.
42. Proiect de hotărâre nr. 152/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 21.01.2021- iniţiativa primarului
43. Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna februarie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna martie 2021.
44. Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad.
45. Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 118 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. Domnule preşedinte, vă rog!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Bună-ziua! Punctul nr.1
1
Proiect de hotărâre nr. 135/2021 privind neasumarea responsabilității organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru pentru achiziția produselor aferente Programului pentru școli al României și a contractelor/acordurilor-cadru de prestare a serviciilor pentru derularea măsurilor educative, la nivelul Municipiului Arad, pentru anii școlari 2021-2022 și 2022-2023 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
și1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa)
S-a adoptat Hotărârea nr. 119 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Următorul punct
2
Proiect de hotărâre nr. 24/2021 privind atribuirea de denumire de stradă în municipiul Arad, în interiorul cartierului Micalaca – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 120 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - O secundă, că a ajuns şi colegul dumneavaostră, ca să fim, la punctul 1 am ajuns, votaţi pentru sau cum votaţi? Ca să noteze! La microfon, vă rog, să rămână înregistrat! Mulţumesc.
Dl. Vlad C: - Pentru!
Dl. Szabo M: - Şi punctul 2?
Dl. Vlad C: - Pentru!
Dl. Szabo M: - Punctul nr.3
3
Proiect de hotărâre nr. 72/2021 privind atribuirea de denumire de străzi în municipiul Arad, în interiorul cartierului Westfield - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
Și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 121 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
4
Proiect de hotărâre nr. 73/2021 privind atribuirea de denumire de stradă în municipiul Arad, în interiorul cartierului Gai- inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Aici avem un amendament. Domnul Ilioni Florin!
Dl. primar: - Nu-i la 4! La 4 de la extraordinară!
Dl. Szabo M: - Mă scuzaţi! La cealaltă şedinţă!
Supun la vot.Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 122 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
5
Proiect de hotărâre nr. 124/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - De la Comisia nr. 2 avem o propunere. Vă rog, domnule Curcanu !
Dl. Curcanu D: - Da. La Comisia nr. 2 am avut un amendament. Din această Comisie tehnică de urbanism fac parte chiar şi reprezentantul Companiei de Apă şi reprezentantul C.T.P., în schimb, Consiliul Local nu are un reprezentant. De aceea noi am formulat un amendament, prin care Preşedintele Comisiei de Urbanism a Consiliului Local şi Vicepreşedintele Comisiei de Urbanism a Consiliului Local să aibă un titular şi un supleant în acea comisie.
Dl. primar: - Îmi permiteţi? Ar fi pentru prima dată când într-o comisie, strict tehnică, din specialişti, în marea lor majoritate, nici măcar din Primărie, ci din Ordinul Arhitecţilor, din cei atestaţi de către M.L.P.A.T. ca ingineri în construcţii, să facă parte consilieri! Ba mai mult, în comisiile de specialitate, din cele 5, grupul USR PLUS a solicitat şi a primit preşedinţia comisiei şi majoritate în Comisia de Urbanism. Ar fi o dublare, nu intru în polemică, este dreptul dumneavoastră să propuneţi ce doriţi! Eu îmi fac datoria să spun ce am de spus, după care se votează! Şi nu ştiu dacă vă mai treziţi cumva cu vreo minune, când este ceva ce ţine de urbanism şi asta, că aţi fost în comisia respectivă şi nu puteţi vota în calitate de consilieri în consiliu! Dar este decizia dumneavoastră! Dacă vă menţineţi propunerea, se pune la vot şi se merge mai departe. Că nu există altă soluţie democratică! Mulţumesc frumos!
Dna Stepanescu L: - Este vot secret.
Dl. Szabo M: - Vă rog să trecem la vot secret!
Dl. primar: - Trecem mai departe şi faceţi…
Dl. Szabo M: - Punctul nr.6.
După rezultatul votului secret,
S-a adoptat Hotărârea nr. 123 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
6
Proiect de hotărâre nr. 66/2021 privind aprobarea documentației de urbanism Plan Urbanistic Zonal (PUZ) și Regulament Local de Urbanism (RLU): „Construire clădire prestări servicii și depozitare'' amplasament: imobilul identificat prin C.F. nr. 338707 Arad, latura de nord a Centurii ocolitoare a municipiului Arad, DN 7 / E68 / strada Ovidiu - inițiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 124 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
7
Proiect de hotărâre nr. 100/2021 privind aprobarea Planului anual de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul Consiliului Local al Municipiului Arad pentru anul 2021 al Serviciului public de interes local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Da, vă rog!
Dl. Buruc C: - Aş avea o scurtă intervenţie aici – aş dori ca Direcţia de Asistenţă socială sau, mă rog, să cuprindă în acest plan şi situaţia cetăţenilor de pe strada Mărului, pe care o să-i evacuăm de acolo, să se aibă în vedere acest lucru şi la acest punct şi la punctul cu partea de personal, să aibă suficient personal, care să se ocupe de această problemă. Mulţumesc!
Dl. primar: - Numai o secundă, nu la ce spunea colegul nostru – la ce spuneau colegii dumneavoastră de la USR-PLUS primiţi acum buletinele de vot, găsiţi toţi membrii, începând cu arhitectul - şef şi reprezentanţii urbaniştilor, nu mai citesc tot şi, la final, este propunerea, cele două propuneri: reprezentant urbanism, domnul Curcanu şi supleant, vicepreşedinte – doamna Săbău. În linie, de sus până jos, se votează cu “da” sau “nu”. Bine? Ca să nu greşim ca data trecută, să reluăm votul! Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Am rămas la punctul 7, la Proiectul de hotărâre nr. 100. Supun la vot.
Cine este pentru?
Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.125 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
8
Proiect de hotărâre nr. 134/2021 cu privire la aprobarea organigramei și statului de funcţii al Serviciului public de interes local „Direcţia de Asistenţă Socială Arad” de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 126 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr.9
9
Proiect de hotărâre nr. 105/2021 privind aprobarea reconfirmării aderării Municipiului Arad la Convenția Primarilor privind Energia și Clima
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Iarăşi, o scurtă intervenţie aici, din ce am discutat în comisii, ar fi indicat ca aceste parteneriate să aducă mai multe beneficii municipiului. Am înţeles că au fost câteva proiecte, care s-au implementat din 2008, mi se pare, de când suntem parteneri în acest proiect, dar mi s-au părut foarte puţine vis a vis de perioada asta de aproape 13 ani. Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate
- 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 127 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul nr.10
10
Proiect de hotărâre nr. 106/2021 privind aprobarea transmiterii în folosință gratuită a unor bunuri aflate în domeniul privat al Municipiului Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 128 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 11.
11
Proiect de hotărâre nr. 81/2021 privind alipirea unor imobile situate în Zona Sanevit - Grădiște, proprietatea unor persoane fizice şi trei imobile proprietatea Municipiului Arad înscrise în CF nr. 339978 Arad, CF nr. 340013 Arad,
CF nr. 340022 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Da. Domnul Buruc, mă scuzaţi!
Dl. Buruc C: - La acest punct am avut o observaţie în comisie – în zona respectivă, când vor începe efectiv lucrările şi se vor acorda autorizaţiile de construcţie, să fie asigurat accesul către Petru Rareş, din acea zonă. Pentru că, în momentul de faţă, nu este o legătură cu Petru Rareş şi toţi oamenii aceia, sunt, am înţeles, câteva sute de loturi de case acolo, vor trebui să parcurgă tot cartierul Grădişte, partea stângă, ca să iasă până în Petru Rareş. Mulţumesc. Aş vrea să se consemneze acest lucru, când se va acorda PUZ-ul pentru zona respectivă, să fie prevăzut acest lucru.
Dl. Szabo C: - Mulţumesc. Deci, am rămas la punctul 1. Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 129 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 12.
12
Proiect de hotărâre nr. 95/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de prima înscriere a imobilului situat în Municipiul Arad, Piața A. D. Xenopol – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 130 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 13.
13
Proiect de hotărâre nr. 96/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Șezătoarei, nr. 13, înscris în CF nr. 308724 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 131 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
14
Proiect de hotărâre nr. 97/2021 cu privire la revocarea Hotărârii Consiliului Local a Municipiului Arad nr. 447/2016 și apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, str. Pionierilor, nr. 6, înscris în CF nr. 322683 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 132 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
15
Proiect de hotărâre nr. 102/2021 privind modificarea suprafeţei terenului situat în Municipiul Arad, str. Ana Ipătescu, nr. 27, înscris în CF nr. 318932 Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.133 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
16
Proiect de hotărâre nr. 104/2021 privind dezlipirea unui imobil proprietatea privată a Municipiului Arad - Str. Tarafului, înscris în CF nr. 356677 Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 134 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
17
Proiect de hotărâre nr. 123/2021 privind modificarea unei suprafețe de teren situat în Municipiul Arad, Str. Giordano Bruno, nr. 41 - înscris în CF nr. 341967 Arad - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 135 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
18
Proiect de hotărâre nr. 146/2021 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de prima înscriere a imobilului situat în Municipiul Arad, Zona Port Arthur
- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.136 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
19
Proiect de hotărâre nr. 148/2021 privind dezlipirea unui imobil proprietatea Municipiului Arad - Str. Sabin Drăgoi, nr. 2-4, înscris în CF nr. 305547 Arad - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.137 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
20
Proiect de hotărâre nr. 161/2021 cu privire la apartamentarea imobilului situat în Municipiul Arad, Str. N. Grigorescu, nr. 9 - înscris în CF nr. 356405 Arad - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.138 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
21
Proiect de hotărâre nr. 128/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 19, situat în Arad,
str. Horia, nr. 2, etaj II - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.139 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
22
Proiect de hotărâre nr. 130/2021 referitor la neexercitarea dreptului de preemţiune cu privire la achiziţionarea apartamentului nr. 7/c, situat în Arad,
str. Episcopiei, nr. 9, etaj I, corp A - iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.140 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
23
Proiect de hotărâre nr. 132/2021 privind aprobarea inventarului bunurilor imobile care alcătuiesc proprietatea privată a Municipiului Arad/Statului Român și aflate în administrarea Serviciului Evidenţă şi Administrare Domeniul Privat,
la data de 31.12.2020- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 141 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc.
24
Proiect de hotărâre nr. 151/2021 privind repartizarea cu titlu de închiriere a unui spațiu cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în municipiul Arad, Piața UTA, bloc I10, Ap. 29, cu destinația de birou parlamentar – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 16 voturi pentru, 7 abţineri (dl. Curcanu, dl. Mayer,
dl. Chifa, dl. Vlad, dl. Stana, dl. Costea, dna Săbău) - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.142 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Dacă-mi permiteţi, aş vrea să lămurim, că ştiu că au fost discuţii şi în comisii. Conform legii, parlamentarii în funcţie, la fiecare început de mandat, pot solicita primăriilor spaţii în care să-şi desfăşoare activitatea sau pot să-şi închirieze astfel de spaţii de pe piaţa liberă sau chiar în sediul partidelor pe care le reprezintă. În situaţia de faţă, ca şi acum câteva săptămâni, în cazul PSD-ului, au avut trei parlamentari, au solicitat şi au primit exact aceleaşi spaţii pe care le-au avut înainte. La fel, în cazul UDMR, la fel, în cazul PNL, de faţă. În schimb, dacă ei doresc să-şi pună placă având numele de “Parlamentar” şi “Birou Parlamentar” acasă, la mătuşa, la sediul de partid, este dreptul lor să se întâlnească în orice birou doresc cu cetăţenii. De la primărie nu pot primi şi în cazul de faţă şi când a fost vorba de PSD sau de UDMR, decât un singur spaţiu. În general, şi în cazul de faţă şi ce am povestit din urmă, care şi-au continuat mandatele sau au venit alţi parlamentari, dar, ca număr, tot de la acelaşi partid, s-a dat din nou hotărâre pentru acelaşi spaţiu. Ceea ce ne-au mai solicitat parlamentarii de la USR şi de la AUR acum, noi le-am prezentat şi au fost în teren din ceea ce există. Evident că nu sunt grozave şi de obicei le refuză şi de data aceasta, pentru că, după 30 de ani, în care, de la primărie, pe tot felul de legi, dincolo de retrocedările foştilor proprietari, de împroprietăriri, la legea revoluţiei, la altă lege, la parlamentare, s-au tot dat spaţii, cred că sunteţi conştienţi cam ce mai există în momentul de faţă să oferi, pentru a opta. Vă mulţumesc pentru înţelegere!
25
Proiect de hotărâre nr. 107/2021 cu privire la aprobarea Listei de priorităţi a solicitanţilor care au acces la locuinţele pentru tineri construite prin Agenţia Naţională pentru Locuinţe, cuprinzând titularii cererilor depuse până la 31.12.2020 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 143 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
26
Proiect de hotărâre nr. 114/2021 cu privire la aprobarea inventarului bunurilor care alcătuiesc proprietatea privată a Municipiului Arad/Statului Român – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 144 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
27
Proiect de hotărâre nr. 127/2021 privind aprobarea Actului Adițional nr. 3 la Contractul de Administrare nr. 3509/2017 încheiat între Municipiul Arad și Spitalul Județean de Urgență Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu participă la vot (dl. Korodi)
– 22 consilieri prezenţi în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 145 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
28
Proiect de hotărâre nr. 136/2021 privind propunerea de schimbare a destinației, pe perioadă nedeterminată, a imobilului aferent unei unități de învățământ preuniversitar de stat din Arad, situat pe str. Câmpia Turzii nr. 43
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 146 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
29
Proiect de hotărâre nr. 138/2021 privind modificarea și completarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al Municipiului Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală.
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 147 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
30
Proiect de hotărâre nr. 154/2021 privind aprobarea Actului adițional nr. 3 la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public privind administrarea, întreținerea și exploatarea zonelor de parcare cu plată din municipiul Arad, a parcărilor de reședință și ridicări vehicule nr. 75323/01.10.2019
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 148 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
31
Proiect de hotărâre nr. 139/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad în vederea aprobării modificării Contractului de delegare a gestiunii Serviciului de transport public local nr. 750/03.12.2019 – Act adițional la Contractul nr. 704/02.12.2019
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnul Buruc, vă rog!
Dl. Buruc C: - Nu vom vota acest proiect. Este vorba de o mărire de tarife. Noi nu putem să votăm aşa ceva şi justificarea adusă în faţa comisiei nu ne-a convins! Mulţumim!
Dl. Szabo M: - Domnule Chifa!
Dl. Chifa I: - În solicitarea de creştere a tarifului nu am găsit nicio analiză de impact a creşterii tarifului, care se pare că va fi în medie de 21%-22%. Mai departe, nu am observat ca C.T.P.-ul să fi făcut o ajustare a cheltuielilor, pentru că pandemia a început în primele luni ale anului 2020 şi era clar că vor avea loc scăderi ale veniturilor. Deci trebuia să facă o balanţă, să echilibreze costurile în funcţie de venituri. Mai mult de atât, dacă ne uităm pe sistemul electronic de achiziţii publice, vom vedea că, în luna decembrie, s-au efectuat o serie de achiziţii neoportune, printre care, inclusiv o autoutilitară, sigur, cu un serviciu de leasing financiar, în valoare de 23000 euro. De fapt, această ajustare este un transfer al cheltuielilor de la U.A.T.- urile membre în A.D.I.T.P. către cetăţenii călători şi clienţi ai C.T.P.-ului. Eu înţeleg faptul că primarii vor să reducă cheltuielile cu subvenţia la transportul public, dar domniile - lor au un cuvânt de spus în cadrul A.D.I.T.P. Or, călătorii care vor suporta o creştere de tarif nu au niciun cuvânt de spus în privinţa calităţii transportului public. Pentru aceste motive şi altele, nu vreau să vă reţin mai mult, vă propun să nu votaţi acest proiect. Mulţumesc!
Dl. Szabo M: - Domnule primar!
Dl. primar: - Mulţumesc. Dumneavoastră într-adevăr, aţi atins la final un subiect. Cel mai delicat este acesta – În A.D.I. Transport nu este doar municipiul Arad, sunt şi UAT-urile din judeţ. Şi a fost gândit tocmai pentru acestea. Aradul, să nu ne minţim între noi, s-ar susţine, poate, mai eficient, pentru că este un număr de călători mai mare, dar sunt copii şi în judeţ, sunt oameni care vin la muncă şi în Arad şi de aceea a fost gândit să fie pe tot judeţul, greul ducându-l Aradul. Dar multe din UAT-uri nu mai pot acoperi parte din subvenţie. Deci, practic, această mărire este un ajutor pentru a scădea subvenţia. Dar nu numai că n-o pot acoperi, degeaba scriu colegii dumneavoastră de la C.T.P. şi emit facturile, că ei nu le plătesc, că nu au bani. Şi atunci presiunea şi problemele sunt chiar la colegii dumneavoastră din C.T.P., care ajung să nu-şi ia salariile la timp, pentru că nu-i poate plăti cu nişte cifre de pe factură. Banii nu intră, se întârzie, şi diferenţa este ca de la cer la pământ, între tarifele pe care le practică C.T.P.-ul, foarte jos şi cei care mai operează în privat. Şi este o măsură, oarecum, de a împăca, o astfel de problem, cât de cât, pe care o avem. Asta este realitatea.
Dl. Chifa I: - Dacă-mi permiteţi, este cunoscut faptul că de fiecare dată când au crescut tarifele, un anumit număr de călători s-a pierdut. Or, dacă se va pierde numărul de călători, veniturile directe vor scădea şi ele, iar subvenţia, în mod obligatoriu, va creşte din nou la autorităţi, la primărie.
Dl. primar: - Nu intru cu dumneavoastră în polemică, nu văd unde să se piardă! Sunt pe piaţă câteva companii, cele private şi cea de stat. Şi prin această majorare, cea de stat este cu mult sub oferta celor private şi cu mult sub alte alternative, de a merge cu maşina, cu taxiul. Deci, încă este mult subvenţionată.
Dl. Chifa I: - Domnule primar, la 6,50 lei/10 km, faceţi şi dumneavoastră calculul!
Dl. primar:-Haideţi să nu transformăm plenul în comisie! Am reţinut punctul dumneavoastră de vedere şi eu am încercat să dau explicaţie pentru că ştiu că am fost în discuţii cu primarii, noi având pe municipiu o povară destul de mare, că susţinem practic tot judeţul, în bună măsură, dar toţi facem parte din acest judeţ şi din România şi mulţi din oamenii aceia vin şi muncesc în Arad şi impozitul pe venit se încasează de la Primăria Arad şi atunci am înţeles acest demers şi încercăm să mulţumim pe toată lumea. Cu siguranţă, nu vom reuşi pe toţi. Este decizia la dumneavaostră, noi v-am prezentat realitatea, fără să ascundem nimic. Vă mulţumesc frumos.
Dl. Szabo M: - Domnul Bognar!
Dl. Bognar L: - Vis a vis de transportul public, într-adevăr, trebuie să fie o alternativă, dacă discutăm de un oraş verde şi am avut pe temă, în discuţii, şi acest aspect, trebuie să fie transportul public atractiv. Într-adevăr, este un demers de ani de zile în strategia oraşului, să facem transportul public atractiv, asta, bineînţeles, este şi problema de preţuri. Eu aş dori să facem o analiză pe termen lung în perspectivă, să vedem care este strategia în acest sens, ca într-adevăr, transportul public să rămână atractiv, deci să fie mai atractiv decât alte forme de transport prin municipiu. Mulţumesc!
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Supun la vot.
Cine este pentru? 13 pentru, 10 împotrivă (dl. Curcanu, dl. Mayer, dl. Chifa dl. Vlad,
dl. Stana, dl. Costea, dna Săbău, dl. Buruc, dl. Cheşa, dna Aur) – 22 consileiri prezenţi în sală - 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 149 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. Szabo M: - Mulţumesc. Punctul 32
32
Proiect de hotărâre nr. 142/2021 privind acordarea unui mandat special Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad să exercite, în numele și pe seama Municipiului Arad, atribuțiile de autoritate publică tutelară pentru operatorul de transport regional „Compania de Transport Public” S.A. Arad– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot.
Cine este pentru? Unanimitate - 22 consilieri în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 150 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
33
Proiect de hotărâre nr. 166/2021 privind acordarea unui mandat reprezentantului Municipiului Arad în Adunarea Generală a Asociaţilor pentru aprobarea cotizației pe 2021 către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Da. Domnule Stana!
Dl. Stana F: - Mulţumesc. Având în vedere că are un buget generos această asociaţie şi că starea transportului judeţean nu este una satisfăcătoare la ora actuală, se cer bani mulţi din buzunarul călătorilor, am sperat să vedem acolo nişte încercări de a eficientiza activitatea, de a gestiona mai bine parcursul mijloacelor de transport în judeţ, de a găsi soluţii, or, ce am putut să observăm, planul de achiziţii al acestei asociaţii prevede ca tot bugetul să fie cheltuit prin încredinţarea directă. Ştiu că legea le permite lucrul acesta. Dar dacă legea îţi dă voie să faci o chestie mai simplă, care este cel puţin discutabilă sau poate să ridice semne de întrebare, de ce să nu încerci să mergi pe o cale mai transparentă, în care să-ţi cheltui banii concurenţial, nu printr-o încredinţare directă! De aceea şi la punctul acesta noi vom vota împotrivă.
Dl. primar: - Mulţumesc. Doar două precizări, că am participat la şedinţa Comitetului Director, în care s-a avizat, bugetul nu creşte faţă de anul trecut, exclus! Salariile nu cresc faţă de anul trecut, restul sunt aceleaşi sume distribuite în necesarul de acolo. Am vrut să fac aceste precizări pentru că am insistat ca el să nu crească, deşi inflaţia îşi urmează cursul, ca să dau doar exemplul ei şi exclus să fie prevăzute majorări de salarii. La fel, rămân la acelaşi nivel de anii trecuţi, nu doar de anul trecut, ci şi de acum doi ani. Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Supun la vot Cine este pentru? 16 pentru, 7 abţineri
(dl. Curcanu, dl. Mayer, dl. Chifa, dl. Vlad, dl. Stana, dl. Costea, dna Săbău)
22 consilieri în sală - 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 151 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
34
Proiect de hotărâre nr. 133/2021 privind unele măsuri referitoare la mandatul membrilor consiliilor de administrație de la întreprinderile publice la care Unitatea Administrativ – Teritorială Municipiul Arad este acționar unic sau majoritar – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Domnule Stana!
Dl. Stana F: - Vă mulţumesc. Genul acesta de situaţii, în care ne trezim în ultima zi că expiră un mandat, că expiră un contract de delegare a unui serviciu, s-a mai întâmplat. Ştiţi că acum câţiva ani am avut o problemă semnificativă cu serviciul de salubritate, am avut şase luni de zile cu gunoaiele rămase pe străzi. În prealabil, au fost nenumărate prelungiri şi răsprelungiri ale mandatului acordat fostului operator. Eu cred că putem să gestionăm situaţia administratorilor şi a termenelor în aşa fel încât să nu avem nevoie de genul acesta de prelungiri. Da. Le prevede legea, ne dă voie, dar credem că ar trebui să nu existe discuţii, să nu existe semne de întrebare – de ce este prelungit „X”, de ce e prelungit „Y”, în loc să se organizeze din timp procedurile de recrutare şi de numire a acestora. Şi din acelaşi motiv, tot aşa, ne vom abţine. Mulţumesc!
Dl. Szabo M: - Domnule primar!
Dl. primar: - Da. Doar trei precizări scurte: 1 – gunoaiele nu au intrat în acest mecanism, nu are ncio legătură, le-am trăit, le-am gestionat cu greu. Firma care câştigase şi care avea mandatul şi care avusese şase luni la dispoziţie să implementeze, nu şi-a folosit cele şase luni să implementeze şi la momentul la care a intrat în funcţiune a fost depăşită tehnic. 2 – aşa este cum spuneţi, doar că legea, din ce m-am uitat şi eu şi mi s-a explicat, nu este foarte, foarte clară. Adică spune, puţin se contrazice, odată spune că se demarează acţiunea de selecţie a administratorilor, la momentul exprirării şi celălalt articol spune că selecţia durează 160 de zile sau aşa ceva, 120 de zile, nici nu mai are importanţă, evident că, de la momentul expirării şi cele 120 de zile ar fi gol de producţie. Şi atunci ai nevoie să dai prelugire, ca să faci procedură, să nu cumva să greşeşti pe procedură, să-ţi anuleze cineva în instanţă tot. Şi ca să fim siguri, am optat pentru asta. Dar cel mai important, pentru care eu am solicitat, şi îmi asum această prelungire, au fost două declaraţii publice: a domnului vicepremier Barna şi a domnului premier Câţu, în care s-a spus că se intenţionează scăderea numărului membrilor consiliilor de administraţie la maxim 5. Actualmente sunt 7 şi în unele situaţii sunt 9. Şi, ca om de bună-credinţă, aştept să văd concretizarea într-un act normativ şi să nu ne trezim că dăm drumul la proceduri, suntem cu 7 şi după aceea ne vine legea, că trebuie să fie 5! Şi atunci, punând la cap toate acestea pe care vi le-am prezentat, am zis, domnule, pentru continuitate, cei care sunt acum, să meargă, aşteptăm pe calendar minimum cât putem, astfel încât să ne încadrăm cu cele o sută şi nu ştiu cât de zile, deci vor da drumul la procedură, astfel încât, nu ştiu, cred că o dată este voie prelungire şi, nu ştiu, încă o lună sau două după aceea, astfel încât să te încadrezi în perioada aceasta, să nu rămâi fără administratori şi înainte de a demara procedura, dacă nu apare nimic, eu voi face o întrebare la Guvern, ca să nu greşim. Cred că am gândit cât se poate de practic! N-am propus alte persoane, n-am mai propus să se ocupe locurile vacante, rămase între timp, cei care sunt acolo, pentru continuitate, încă trei luni, patru, cât mai este şi poate reuşim să pornim cu o fundaţie solidă şi clar reglementată. De aceea am propus. Dumneavoastră votaţi cum consideraţi! Mulţumesc.
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? 14 pentru şi 9 abţineri (dl. Curcanu, dl. Mayer, dl. Chifa, dl. Vlad, dl. Stana, dl. Costea, dna Săbău, dna Vornicu, dl. Galea) – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 152 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
35
Proiect de hotărâre nr. 150/2021 privind acordarea unui mandat special reprezentanților Unităţii Administrativ – Teritoriale Municipiul Arad în adunarea generală de la S.C. Târguri Oboare Piețe S.A. Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? 22 pentru, 1 consilier nu a participat la vot (dl. Mariş) – 22 consilieri prezenţi în sală - 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 153 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
36
Proiect de hotărâre nr. 137/2021 privind aprobarea acordării ajutorului cu titlu de subvenţii pentru acoperirea diferenţei de preţ şi tarif la energia termică livrată populaţiei către S.C. CET Hidrocarburi S.A. Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală. 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 154 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
37
Proiect de hotărâre nr. 140/2021 privind indexarea pe baza ratei inflaţiei a impozitelor și taxelor locale, precum și a limitelor amenzilor care se fac venit la bugetul local aplicabile în anul fiscal 2022 – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 155 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Numai să precizez, că au mai fost discuţii şi în alţi ani, că noi sau dumneavoastră, mărim taxele şi impozitele. Este o prevedere legală, care ne obligă în fiecare an să indexăm cu rata inflaţiei. Sincer, am mai spus-o de aici, public, nu înţeleg, în România, dacă există o lege, de ce mai trebuie să mai votăm şi în Consiliu? Prin ducere la absurd, dumneavoastră aţi putea vota împotrivă şi am fi în contradicţie cu legea! Dacă este lege, ar trebui aplicat direct de către Direcţia Venituri, conform articolului din lege şi punct. Dar, dacă aşa este, am recurs la procedura din fiecare an, ca să nu intrăm în discuţii inutile şi vă mulţumesc frumos că aţi înţeles. Repet încă o dată, că sunt şi reprezentanţii presei, nu este o decizie a primarului sau a consiliului local, ci este efectul prevederilor legale şi se aplică peste tot în România. Mulţumesc frumos!
38
Proiect de hotărâre nr. 155/2021 cu privire la respingerea plângerii prealabile formulată împotriva Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Arad nr.591/28.12.2020 privind majorarea cu 100% a impozitului pentru clădirea situată în Arad, str. G-ral Vasile Milea nr. 9 începând cu data de 01.01.2021
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 156 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
39
Proiect de hotărâre nr. 160/2021 privind aprobarea Protocolului de colaborare încheiat între Municipiul Arad și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 157 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Aş vrea o scurtă intervenţie – vreau să vă mulţumesc că aţi aprobat acest protocol, am avut chiar o discuţie telefonică, săptămâna trecută, cu şeful Gărzii Naţionale de Mediu, în dorinţa de a promova cât mai repede un astfel de act normativ. Pasul imediat este stabilirea unei procedure interne între Poliţia Locală şi Garda Naţională de Mediu, care sunt convins că se va realiza în maxim o săptămână, după care, vom avea cadrul legal de a confisca, inclusiv maşinile, căruţele sau alte atelaje şi utilaje, mopede sau ce or mai fi, cu care se duc şi se aruncă gunoaie. Poliţia Locală îl identifică, se cheamă şi Garda de Mediu şi împreună aplică sancţiunea. Îl vom ridica şi il vom supune sancţiunii. Este una din măsurile pe care le aştept de mult, pentru a mai avea o pârghie în lupta pe care o ducem cu cei care nu vor să înţeleagă. Şi, administrativ, ne mai gândim şi noi la încă ceva – cum îi determinăm pe cei care primesc autorizaţii de construire de la noi, să aibă plata deja pentru estimarea cantităţilor de moloz ce rezultă de acolo, către gropile autorizate. Dar la momentul oportun. Deocamdată, vreau să vă mulţumesc că ne-aţi acordat pârghia de a duce lupta cu cei care nu înţeleg şi mergem până la confiscarea maşinilor şi nu ştiu ce mai transportă acolo.
Dl. Stzabo M: - Punctul 40.
40
Proiect de hotărâre nr. 153/2021 privind schimbarea temporară a destinației imobilelor – Cinematograful Grădiște, situat în Arad, str. Petru Rareș nr. 25 și a Cinematografului Solidaritatea, situat în Arad, str. Codrului, nr. 4/2, în centre de vaccinare împotriva Covid -19, organizate de Municipiul Arad
– iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr.158 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
41
Proiect de hotărâre nr. 169/2021 privind aprobarea rezultatului final al concursului organizat în vederea analizei noului proiect de management al managerului Filarmonicii Arad, aprobarea noului proiect de management și a duratei pentru care se va încheia contractul de management al managerului Filarmonicii Arad – iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru? 13 pentru, 10 abţineri (dl. Curcanu, dl. Mayer, dl. Chifa dl. Vlad, dl. Stana, dl. Costea, dna Săbău, dl. Buruc, dl. Cheşa, dna Aur)
– 22 consilieri prezenţi în sală - 1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 159 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
42
Proiect de hotărâre nr.152/2021 privind aprobarea procesului-verbal/stenogramei ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Arad din data de 21.01.2021- iniţiativa primarului
Dl. Szabo M: - Supun la vot. Cine este pentru?
Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală și 1 consilier şi-a exprimat votul on line
(dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 160 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Votul din urmă şi până…Aşteptăm votul sau continuăm cu extraordinara? Dar nu, că trebuuie să se retragă colegii, să numere. Luăm un minut pauză.
Dna Stepanescu L: - Îmi cer scuze, doresc să comunic o rectificare la punctul 35 – au fost 22 voturi pentru şi un consilier nu a paticipat la vot – domnul Mariş. Mulţumesc!
43
Informări privind activitatea operatorilor economici de sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Arad pentru luna februarie 2021 şi principalele activităţi programate pentru luna martie 2021
(n.n. S-a luat la cunoştinţă).
44
Notificări diverse, corespondenţă adresată Consiliului Local al Municipiului Arad
Dl. Stana F: - Nu am putea să folosim timpul pentru interpelări, ca să...
Dl. primar: - Ba da. Bună idee, cum să nu! Vă rog!
45
Interpelări, întrebări, petiţii, declaraţii politice şi alte probleme supuse atenţiei Consiliului Local al Municipiului Arad
1
Dl. Stana F: - Aş dori să adresez trei situaţii…
Dl. primar: - Trei întrebări! Situaţiile nu se adresează, situaţiile sunt, de fapt!
Dl. Stana F: - Da. Adresez trei întrerbări, cu care adresăm trei situaţii! În primul rând, dacă aveţi cunoştinţă de situaţia clădirii de pe strada Lucian Blaga, a Liceului Pedagogic, unde acum două săptămâni a căzut tavanul într-una din sălile de clasă şi care sunt măsurile pe care le va lua administraţia locală, pentru că mai sunt şi alte săli cu aceeaşi problemă, acoperişul permite infiltrarea apei, sunt ornamente care se desprind de pe faţada clădirii şi, la fel, există o clădire dezafectată în curte, unde copiii se pot accidenta.
2
O altă întrebare legat de situaţia locuitorilor de pe strada Mărului. Cum aţi avansat în direcţia asigurării unor spaţii locative pentru cei cărora li se demolează locuinţele ?
3
Şi a treia – Dacă se va proceda la solicitarea adresată constructorului responsabil cu gazonul la Stadionul UTA , pentru repararea sistemului de irigare ?
Dl. primar: - Atât?
Sl. Stana F: - Atât! Mulţumesc!
Dl. primar: - Pe Lucian Blaga cunoaştem situaţia, chiar eu am vorbit cu domnul director Haiduc, imediat mi-a semnalat, după ce a apărut problema, au fost şi cei de la noi, de la reparaţii acolo, s-a pus, momentan, în siguranţă, nici copiii nu-şi mai desfăşoară activitatea acolo, şi cu mobilizarea dumneavoastră, sunt convins, cât mai repede să avem buget, evident, că nu pot veni în faţa consiliului până nu-şi parcurge cele 15 zile şi dezbaterea publică, dar după aceea aş avea rugămintea la dumneavoastră să ne mobilizăm, dincolo de orice mici sau mari frecuşuri ce le mai avem să aprobăm, ca să putem da drumul la reparaţii.
În ceea ce priveşte, aţi spus zona Mărului şi ce spaţii de locuit asigurăm noi, conform legii, o mică, mică parte de acolo se încadrează la locuinţa sociale. Unii care s-au încadrat şi şi-au depus dosar, au şi primit. Problema este că marea majoritate nu se pliază pe prevederile legale, aflate în momentul de faţă în vigoare. Noi am avut pregătitoare întâlniri cu D.G.A.S.P.C.- ul şi D.A.S.- ul în ceea ce înseamnă problemele care pot să apară cu copiii, că aşa cum am spus, copiii nu au nici cea mai mică vină, dacă la adulţi mai putem găsi, aşa cum v-am spus, nu se încadrează în prevederile legale şi, în paralel cu societatea civilă, cred eu că o să ajungem în faţa dumneavoastră, suntem la faza de negociere acuma, n-aş vrea să dau foarte multe detalii până nu finalizăm, deci, cu societatea civilă, care a fost dispusă să participe efectiv şi financiar alături de Primărie, care, evident, venim cu locaţie, pentru a construi unele locuinţe, nu atât de insalubre cum sunt cele de acolo, ci decente şi civilizate, în care cei care doresc să muncească, să ducă la şcoală copiii, să se încadreze într-o societate civilizată şi să facă primii paşi, vor veni acolo. Cam aceştia sunt paşii pe care îi preconizăm. În momentul de faţă, cei care au eliberat de bunăvoie spaţiile insalubre, pe care le ocupă acolo, am demolat acele spaţii tocmai pentru a nu veni alţii şi a le ocupa. Acest lucru trebuia, poate, făcut de 30 de ani şi atunci nu ar fi luat o astfel de amploare şi s-ar fi diluat în timp, cum, la fel, am demolat şi pe cei care au început să îşi ridice ceva acolo, până n-au finalizat, tocmai pentru a descuraja dezvoltarea în continuare. Cam acestea sunt realităţile la zi şi sunt convins că împreună cu dumneavoastră şi cu cei de acolo, cu puţină înţelegere, într-un timp decent, reuşim să echilibrăm lucrurile. Evident, nu vom putea, în câteva luni de zile, să rezolvăm o problemă socială, care s-a acumulat în 30 de ani! Dar sunt primii paşi pe care îi facem şi sunt convins că vom duce mai departe, aşa cum am spus, cu precizarea subliniată ferm şi tare că nu se negociază ocuparea cu locuinţe ilegale a unor terenuri aparţinând arădenilor. Mulţumesc frumos!
Dl. Stana F: - Referitor la irigaţiile de pe stadionul UTA.
Dl. primar: - Acolo este defectă o pompă, care, din câte ştiu eu, nu-i domnul Ignat aici, urma să o achiziţioneze, să vadă dacă o poate repara sau să pună alta. Acesta este motivul pentru care au fost probleme la sistemul de irigat.
Dl. Stana F: - Şi veţi apela la constructor? Este în garanţie sau nu?
Dl. primar: - Acum chiar nu ştiu să vă dau eu răspunsul, în momentul acesta. Dacă doriţi, îl aflu şi vă sun şi vă spun, dacă pompa era în garanţie sau tocmai a expirat termenul de garanţie!
Dl. Stana F: - Am înţeles că este foarte, în curând va expira.
Dl. primar: - Ce să fie?
Dl. Stana F: - Că va expira destul de curând acel termen.
Dl. primar: - Nu ştiu asta! E în hârtii, nu am emoţii! Ce este în contract, este în contract!
Dl. Stana F: - Ok. Mulţumesc!
Dl. primar: - Mulţumesc frumos!
Dl. Szabo M: - Domnul Bognar şi apoi domnul Curcanu.
4
Dl. Bognar L: - Da. Mulţumesc. În legătură cu transportul tirurilor, deci, al maşinilor cu tonaj greu, pe Podul “Traian”. Acum acâţiva ani, deja, am reuşit să reabilităm Podul “Traian”, monument istoric. Din păcate, în ultima perioadă, foarte mulţi, mai ales cei care practică tranzitul, trec Calea Timişorii, înainte era o deviere obligatorie la fostul “Dacia Service”. Personal, am constatat de nenumărate ori – când intră tirurile unul după altul şi creează o trepidaţie. Noi, atunci când s-a făcut această reabilitare, era interdicţie absolută a tonajului greu, care poate să producă degradarea acestei lucrări deosebite în municipiu. Am solicitat deja şi printr-o adresă, ca să luăm măsuri urgente de deviere obligatorie a transportului greu, în direcţia acestui pod, că riscăm, un pod foarte important în municipiul Arad, să fie din nou degradat, înainte de termen. Mulţumesc!
Dl. primar: - Da. Ce spuneţi este real. Acum, tot timpul dăm vina pe pandemie, în perioada aceasta. Noi aveam, blocam un echipaj al Poliţiei Locale, exact pe speţa aceasta. Din păcate, în perioada aceasta n-am putut să-i ţinem blocaţi şi atunci mai fac doar aşa, verificări aleatoriu şi le mai scapă câte un tir. Încercăm să remediem şi notăm. O să ia în evidenţă şi Poliţia Locală. Mulţumesc pentru înţelegere!
5
Dl. Curcanu D: - Mulţumesc. Acum câteva săptămâni am depus o interpelare la Primăria Arad, la care nici până acum nu am primit un răspuns. Este vorba de platforma gospodărească de colectare a gunoiului, din cartierul Vlaicu, nr. 14 şi o casă. Problema, în sine, este că platforma gospodărească de colectare a gunoiului din cartier se află la 3 metri distanţă de fereastra unei case, ceea ce, potential, încalcă o hotărâre de consiliu şi un ordin de ministru şi nici până în ziua de azi nu am primit un răspuns. Dacă se poate, cineva din aparatul primăriei, să-mi răspundă.
6
A doua chestiune, împreună cu colega mea, Daniela Săbău, acum câteva săptămâni ne-am deplasat în cartierul Poltura şi am aflat că în cartierul Poltura, în principal, sunt doar două axe de ieşire din cartier, undeva pe strada Făt Frumos – Poetului şi strada Livezilor. Din păcate, a doua cale principală de ieşire din cartier, strada Livezilor, are doar un singur sens. Din păcate, asta am discutat cu cetăţenii şi propunerea lor este să se asfalteze o stradă paralelă, ca să existe o a treia cale de circulaţie dinspre cartierul Poltura spre Vlaicu, se numeşte strada Dr. Ioan Botiş. Noi am reuşit să strângem, am discutat cu cetăţenii şi am strâns un tabel de 40 de semnături, pe care le-am depus în interpelare şi rugăm Primăria Arad să …
Dl. primar: - Aţi strâns tabelul cu uşa? Sau cum aţi strâns un tabel?
Dl. Curcanu D: - Deci, ne-am dus, am vorbit…
Dl. primar: - Aţi strâns 40 de semnături pe un tabel! Mulţumesc!
Dl. Curcanu D: - Mulţumim de corectură! Deci, cerem ca acea stradă, Dr. Teodor Botiş, să fie inclusă în planul anual de asfaltare, pentru că este benefică şi locuitorii din acea zonă au făcut acest demers. Mulţumesc!
Dl. primar: - O să o rog pe doamna Portaru să noteze, ca să verificăm ce avem acolo. Pentru că pot fi, acum vorbim serios, îmi cer scuze că mai facem aşa, mici glume, avem două situaţii noi: situaţia în care, şi o să vedem la faţa locului, dar nu atât la faţa locului, cât ce figurează la noi, în catastife. Strada respectivă trebuie prinsă pe investiţii, cu proiect, şi atunci durează mai mult sau situaţia mai favorabilă, în care, dacă figurează la un anumit capitol şi există acolo, într-un inventar, putem interveni, ca reparaţie, pe ea. Atunci, merge ce aţi spus dumneavoastră, să o prindem în planul de reparaţii şi în câteva luni să o facem. Dacă ne trebuie cealaltă, mai puţin favorabilă, cu proiectare şi cu astea, o luăm de acum şi o terminăm la anul. Că acum facem numai hârtiile. Mulţumesc pentru înţelegere şi pentru semnalare.
Am înţeles că s-au întors colegii dumneavoastră, vă rog, ca să închidem şedinţa ordinară!
REZULTAT VOT SECRET.
5
Proiect de hotărâre nr. 124/2021 privind aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism– iniţiativa primarului
Dna Vornicu D: - Proces-verbal, încheiat astăzi, 31 martie 2021, în şedinţa Comisiei de validare, întrunită pentru exprimarea votului cu privire la aprobarea componenţei nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism, astăzi, proiectul de hotărâre înscris pe ordinea de zi a şedinţei la punctul 5. Astăzi, 31 martie 2021, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Arad, Comisia de validare, în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului Local a exercitat, sub responsabilitatea sa, operaţiunile privind votul secret desfăşurat cu privire la aprobarea componenței nominale și a regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului și urbanism, Comisia a consemnat următoarele rezultate: consilieri prezenţi la şedină – 22, buletine de vot distribuite – 22. Toţi membrii au obţinut punctajul de 22, rezultatul final, însă avem trei excepţii: la domnul Drăgan Radu s-au acumulat 17 voturi pentru, 5 – nu; la domnul Curcanu - 9 voturi pentru, 12 – nu şi 1 vot nul; la doamna Săbău s-au acumulat 9 voturi pentru, 12 – nu şi 1 vot nul.
Dl. primar: - Câte sunt necesare, doamna secretar?
Dna Stepanescu L: - 12 voturi pentru.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos!
Dna Stepanescu L: - Dacă îmi permiteţi, la acest proiect de hotărâre există şi dispoziţii care trebuie votate prin vot deschis. Regulamentul Comsiei de Urbanism, care se votează prin vot deschis, precum şi prevederile, articolele care se referă la aprobarea Regulamentului din corpul hotărârii. Vă rog, domnule preşedinte, să supuneţi la vot!
Dl. Szabo M: - Supun la vot articolele 2, 3, 4,
Cine este pentru? Unanimitate – 22 consilieri prezenţi în sală
1 consilier şi-a exprimat votul on line (dl. Cheşa).
S-a adoptat Hotărârea nr. 123 a Consiliului Local al Municipiului Arad.
Dl. primar: - Mulţumesc frumos. La ordinară, cred că nu mai sunt interpelări. Domnule Stana, v-am trimis pe telefon, am primit şi eu, că am dat repede, funcţionează de aseară sistemul de irigat. A trebuit rebobinată pompa şi sunt imagini cum funcţionează. Acum cred că putem trece liniştiţi la extraordinară.
Dl. Chifa I: - La punctul 43, dacă-mi permiteţi!
Dl. primar: - Vă rog!
Dl. Chifa I: - Am o rugăminte la dumneavoastră, să dispuneţi către operatorii economici, ca informările să fie trimise din timp, nu în ultima zi sau deloc. Şi indicatorii din informările respective să conţină şi cifre, adică activităţile le cunoaştem şi noi.
Dl. primar: - Corect!
Dl. Chifa I: - Mulţumesc!
Dl. primar: - Mulţumesc şi eu!
Dl. Szabo M: - Declar şedinţa încheiată.
(n.n. şedinţa s-a încheiat la ora 10,58).
Red./Dact. PC/PC Verif. C.M.
1 ex. Serviciul Administrație Publică Locală
1 ex. Instituţia Prefectului-Judeţul Arad
1 ex. Dosar şedinţã CLMA 31.03.2021, ordinară
Cod PMA -S4-02
Vizualizare PDF [ Înapoi ]