Proiect adus la cunoştinţă publică în data de 21-02-2018 H O T Ă R Â R E nr. _______ din __________
Proiect de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad-iniţiativa primarului
Nr. 13057/21.02.2018
Ing. Gheorghe Falcă, Primarul Municipiului Arad,
În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003, republicată, transmit următorul
A N U N Ţ
Începând cu data de miercuri, 21.02.2018, la intrarea în Primăria Municipiului Arad, sunt afişate următoarele documente privind:
Proiect de hotărâre privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad- inițiativa primarului
Până la data de 06.03.2018, la registratura Primăriei Municipiului Arad, cei interesaţi pot depune în scris recomandări, sugestii şi opinii privind aceste documente.
Informaţii suplimentare pot fi solicitate începând cu data de 21.02.2018, între orele 8,00 - 18,00, la Serviciul Relaţii cu Publicul, camera 5.
Cei interesaţi pot solicita în scris şi pot primi copii contra cost după aceste acte, care pot fi studiate şi pe site-ul Primăriei Arad, la adresa www.primariaarad.ro.
ROMÂNIA P R O I E C T Avizat
JUDETUL ARAD S E C R E T A R
MUNICIPIUL ARAD Lilioara STEPANESCU
CONSILIUL LOCAL Nr. 77/16.02.2018
H O T Ă R Â R E A nr. _____
din ________________ 2018
privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân
din Municipiul Arad
Având în vedere iniţiativa Primarului Municipiului Arad, exprimată prin expunerea de motive nr. 4103 din 19.01.2018,
Analizând raportul Direcției Tehnice, Serviciul Edilitar, înregistrat cu nr. 4104 din 19.01.2018,
În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. b), art. 7 alin. (1), art. 9, art. 10 și art. 11 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, aprobată cu modificări prin Legea nr. 3/2003, cu modificările și completările ulterioare,
Luând în considerare prevederile art. 1 din Hotărârea de Guvern nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor – cadru de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare,
Având în vedere prevederile art. 1 și art. 2 alin. (4) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 155/2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, aprobată cu modificări prin Legea nr. 227/2002, cu modificările și completările ulterioare,
Văzând prevederile art. 3, art. 5 și art. 8 din Hotărârea de Guvern nr. 1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.155/2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare,
Ținând cont de prevederile art. 7 și art. 8 din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii, cu modificările și completările ulterioare,
În considerarea prevederile art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 867/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii din Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii,
În temeiul prevederilor art. 36 alin. (1), alin. (2) lit. b), lit. c), lit. d), alin. (5) lit. a), alin. (6) lit. a), pct. 16, pct. 19, alin. (9), art. 45, art. 115 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI ARAD
H O T Ă R Ă Ș T E
Art. 1.- Se aprobă Studiul de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2.- Se aprobă înființarea Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
Art. 3.- Se aprobă Regulamentul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad, prezentat în anexa 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 4. Se aprobă modalitatea încredinţării directe a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A. conform prevederilor art. 31 din Legea nr. 98/2016, urmând să se supună ulterior aprobării Consiliului Local al Municipiului Arad caietul de sarcini şi modelul de contract al serviciului.
Art. 5.- Se aprobă Caietul de sarcini, a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 6.- Se aprobă modelul Contractului pentru prestarea Serviciului de gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 4, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 7.- Prezenta hotărâre se aduce la îndeplinire de către direcțiile de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Arad și se comunică celor interesați prin grija Serviciului Administrație Publică Locală.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ S E C R E T A R
Direcţia Tehnică
Red./Dact. Elena Portaru Cod:PMA-S4-01
PRIMARUL MUNICIPIULUI ARAD
Nr. 4103/19.01.2018
În temeiul prevederilor art. 45 din Legea administraţiei publice locale, nr. 215/2001, republicată cu modificările şi completările ulterioare şi ale art.37 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local al Municipiului Arad aprobat prin HCLM nr. 216/2016, îmi exprim iniţiativa de promovare a unui proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad, în susţinerea căruia formulez următoarea:
EXPUNERE DE MOTIVE
Modificările legislative în ceea ce privește gestionarea câinilor fără stăpân impun adoptarea unei noi strategii pentru soluţionarea problemelor referitoare la câinii fără stăpân. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 155 / 2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, art. 2, alin.(4) Serviciile de gestionare a câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociații sau fundații care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor.
Prin Legea nr. 225/2016 pentru modificarea si completarea Legii serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006 s-a abrogat lit.g a articolului 1, alin. (2) în sensul că administrarea domeniului public și privat nu mai face parte din categoria serviciilor comunitare de utilităţi publice care asigură satisfacerea nevoilor esenţiale de utilitate şi interes public general cu caracter social ale colectivităţilor locale. În aceste condiții serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân face parte din categoria serviciilor de administrare a domeniului public și privat al municipiului Arad.
Înfiinţarea, organizarea, funcţionarea și delegarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Indiferent de forma de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se organizează şi se desfăşoară pe baza unui caiet de sarcini şi a unui regulament de serviciu care se elaborează şi se aprobă de consiliul local în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciilor de administrare a domeniului public şi privat, aprobat prin hotărârea Guvernului nr.955/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Față de cele de mai sus, consider oportună aprobarea Studiului de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad, înfiinţarea serviciului, aprobarea Regulamentului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad şi încredinţarea directă a serviciului la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A.
PRIMAR
Gheorghe Falcă
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ARAD PRIMAR,
DIRECŢIA TEHNICĂ Gheorghe Falcă
Serviciul Edilitar
Nr. 4104/T7/19.01.2018
RAPORT DE SPECIALITATE
Referitor la: expunerea de motive înregistrată cu nr. 4103/19.01.2018 a Primarului Municipiului Arad;
Obiect: propunere de aprobarea unor măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad
Înființarea,organizarea, coordonarea și reglementarea serviciilor de administrare a domeniului public și privat constituie dreptul exclusiv al autorității administrației publice locale iar monitorizarea și controlul funcționării și gestionării acestora intră în atribuțiile și responsabilitatea exclusive a acestora.
Serviciul pentru gestionarea câinilor fără stăpân face parte din categoria serviciilor de administrare a domeniului public și privat al municipiului Arad.
Serviciile de administrare a domeniului public și privat se înființează și se organizează pe baza unor studii de fundamentare care vor analiza necesitatea şi oportunitatea înfiinţării serviciilor, vor evalua indicatorii tehnico-economici, vor identifica sursele de finanţare a serviciului şi vor recomanda soluţia optimă privind modul de organizare şi gestionare a serviciilor.
Gestiunea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se poate organiza prin :
- gestiune directă;
-gestiune indirectă sau gestiune delegată.
Înfiinţarea, organizarea, funcţionarea și delegarea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local.
Indiferent de forma de gestiune adoptată, activităţile specifice serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se organizează şi se desfăşoară pe baza unui caiet de sarcini şi a unui regulament de serviciu, prin care se stabilesc nivelurile de calitate şi indicatorii de performanta ai serviciilor, condiţiile tehnice, raporturile operator-utilizatori, precum şi modul de tarifare, facturare şi încasare a contravalorii serviciilor prestate. Caietul de sarcini şi regulamentul de serviciu se elaborează şi se aprobă de consiliul local în conformitate cu regulamentul-cadru al serviciilor de administrare a domeniului public şi privat, aprobat prin hotărâre a Guvernului nr.955/2004, cu modificările și completările ulterioare.
În Arad serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân s-a desfășurat de către SC Gospodărirea Comunală Arad SA în baza unui contract de prestări servicii atribuit conform legislației în materia achizițiilor publice.
Câinii fără stăpân prinși, pe domeniul public și privat al municipiului Arad, de către personalul operatorului au fost și sunt adăpostiți în Centrul de gestionare a câinilor fără stăpân din cadrul SC Gospodărirea Comunală SA Arad, situat pe Calea Bodrogului, nr.5/a.
Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr.302 din 30.09.2016 terenul în suprafață de 2.654 mp situat în Calea Bodrogului, pe care sunt amplasate construcțiile SC Gospodărirea Comunală Arad SA (adăpost pentru câinii fără stăpân) a fost inclus în Lista de inventar L2-lista inventarului domeniului privat al municipiului
Arad. Acest teren a fost trecut din domeniul privat în domeniul public al municipiului Arad, prin Hotărârea a Consiliului Local nr.145 din 9 mai 2017. Ulterior, prin Hotărârea Consiliului Local nr.366 din 29 septembrie 2017, terenul este trecut din nou în domeniul privat, în vederea reglementării juridice a utilizării construcțiilor destinate activității de ecarisaj. Parcela de teren este situată în Arad, Calea Bodrogului, nr.5/A, are o suprafață de 2.910 mp și este înscrisă în CF nr.311649 cu număr cadastral 311649. Municipiul Arad va contribui cu terenul ca aport de capital în natură la S.C Gospodărirea Comunală Arad SA. Clădirile aflate pe terenul din strada Bodrogului se află în inventarul societății Gospodăria Comunală Arad S.A urmând a fi notate în CF, ținând cont de faptul că situația terenului a fost clarificată.
Modificările legislative în ceea ce privește gestionarea câinilor fără stăpân impun adoptarea unor noi strategii pentru soluţionarea problemelor referitoare la câinii fără stăpân. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 155 / 2001, privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, art. 2, alin.(4) Serviciile de gestionare a câinilor fără stăpân pot fi concesionate numai către persoane juridice, asociații sau fundații care desfășoară activități în domeniul protecției animalelor.
Operatorul care prestează serviciul de gestionare a câinilor fără stăpân trebuie să dețină :
-înscrierea în obiectul său de activitate a domeniului cu cod CAEN corespondent pentru activitățile de gestionare a câinilor fără stăpân;
-autorizație de mediu pentru această activitate;
-un punct de lucru pe raza municipiului Arad;
- autorizație sanitar veterinară.
-contract de prestări servicii privind incinerarea/neutralizarea cadavrelor de animale și a materialelor folosite la tratamentele medicale;
-contract de salubrizare pentru evacuarea deșeurilor.
Față de cele prezentate anterior,
P R O P U N E M:
-Aprobarea Studiului de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
-Aprobarea înființării Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea Regulamentului serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea încredinţării directe a Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad la S.C. Gospodărirea Comunală Arad S.A.
- Aprobarea Caietului de sarcini serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad.
- Aprobarea modelului Contractului pentru prestarea serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân.
Director executiv , Șef serviciu,
Elena Portaru Gabriel Moldovan